abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40552901

Voorgaande links
| #01 | #02 | #03 | #04 | #05 | #06 | #07 | #08
| #09 | #10 | #11 | #12 | #13 | #14 | #15 | #16
| #17 | #18 | #19 | #20 | #21 | #22 | #23 | #24
| #25 | #26 | #27 | #28 | #29 | #30 | #31 | #32
| #33 | #34 | #35 | #36 | #37 | #38 | #39 | #40
| #41 | #42 | #43 | #44 | #45 | #46 | #47 | #48
| #49 | #50|#51

Nieuwssites
http://ynetnews.com/
http://english.aljazeera.net/HomePage
http://www.haaretz.com/
http://www.irna.ir/en/
http://news.google.nl/
http://edition.cnn.com/
http://www.jpost.com/
http://news.bbc.co.uk/
http://www.sky.com/skynews/home
http://www.foxnews.com/
http://abcnews.go.com/
http://today.reuters.com/news/home.aspx
http://www.israelnationalnews.com/

Overige links

UN draft resolution

Hezbollah website: www.moqawama.net - engels
IDF website: www.idf.il - engels

Woordenlijst M-O dossier

Live stream van de Israelische nieuwszender Channel10
Live stream van de Arabische nieuwszender Al-Jazeera

Meer info over Libanon en Israel
Wiki Libanon
Wiki Israel
Wiki M-O
Info vorige oorlog Libanon

Plaatsen van picca's ?
Natuurlijk willen we graag dat je toepasselijke foto's post behorende bij dit conflict. Er is echter kleine uitzondering.
Foto's van ernstig bebloede, verminkte , gedode slachtoffers mogen echter niet direct zichtbaar zijn. Deze foto's hebben we namelijk liever achter een linkje met een passende waarschuwing erachter.

Picca's

Laatste nieuws:
Haaretz nieuws ticker
Yedioth Ahronot RSS Feed

Headlines:
  • 22:27 29 rockets launched at Haifa over course of Sunday (Haaretz)
  • 22:23 Sweden offers to hold international conference on rebuilding Lebanon (AP)
  • 21:52 Jordan: Israeli occupation is the source of all wars in the Middle East (DPA)
  • 21:30 Israeli death toll since start of Lebanon fighting is 58 soldiers, 36 civilians (Haaretz)
  • 21:16 PMO: Haifa attack `explains essence of Israel`s battle against Hezbollah` (Haaretz)
  • 20:57 Medics: IDF kills two Palestinians in the Gaza Strip (Reuters)
  • 20:53 MDA: Everybody cleared from rocket-hit areas; most causalties lightly hurt (Haaretz)
  • 20:39 12 killed in Kfar Giladi rocket attacks were IDF reservists (Haaretz)
  • 20:34 Woman killed in rocket strike in Haifa; two critically wounded (Haaretz)
  • 20:34 5 people wounded, one seriously, 4 moderately, in collapsed Haifa building (Haaretz)
  • 20:31 Rescue teams complete evacuation of people from collapsed Haifa building (Haaretz)
  • 20:14 At least 20-30 people injured in Haifa strikes; two in critical condition (Ch. 10)
  • 20:12 People trapped in Haifa building after it collapses in direct rocket strike (Haaretz)
  • 20:09 Haifa firefighters: At least five rockets land in crowded residential area (Haaretz)
  • 20:06 Magen David Adom: People wounded in three locations in Haifa (Haaretz)
  • 20:03 Rocket lands in Nahariya; no word of casualties (Haaretz)
  • 20:03 Dozens said hurt in massive rocket strike on Haifa (Channel 2)

Poll:

\'Voor de kerst hebben we WOIII\'
    » JA
    » NEE

maak je eigen FOK! poll zelf!

OP:
    De OP kan hier gevonden worden.
    Wiki.fok

Hou het svp on-topic.
    Alleen afbeeldingen plaatsen van deze oorlog!

[ Bericht 9% gewijzigd door venomsnake op 06-08-2006 21:45:49 ]
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      zondag 6 augustus 2006 @ 21:39:38 #2
    89808 Boomstam
    Bart de Tiggelen
    pi_40552951
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 21:33 schreef Kaalhei het volgende:
    Als dat het argument is, is deze flauwekul in een halve dag voorbij.
    Mja ik probeerde me in te leven in de hezbollah strijders.
    geen enkel ander idee waarom zoiets gedaan zou worden
      zondag 6 augustus 2006 @ 21:39:40 #3
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40552953
    Zo, aflevering 52, is het conflict al opgelost?
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    pi_40552959
    Je hebt een opmaak foutje in de OP

(TVP)
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
      zondag 6 augustus 2006 @ 21:40:11 #5
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40552974
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 21:39 schreef Boomstam het volgende:

Mja ik probeerde me in te leven in de hezbollah strijders.
    geen enkel ander ieder waarom zoiets gedaan zou worden
    Om tot zoveel mogelijk impact te komen.
      zondag 6 augustus 2006 @ 21:41:54 #6
    89808 Boomstam
    Bart de Tiggelen
    pi_40553043
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 21:40 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Om tot zoveel mogelijk impact te komen.
    gamma
    pi_40553278
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 21:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
    Je hebt een opmaak foutje in de OP

(TVP)
    Blijkbaar is er steeds volk dat in wiki aan die OP gaat kloten.. dat moet je dan weer allemaal repareren.
    en dan hopen dat ze het heel laten.

btw, op CNN melden ze nu dat Israel Qana heeft aangevallen en de lanceerinstallaties heeft uitgeschakeld waarmee de raketten werden afgeschoten op Haifa.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      zondag 6 augustus 2006 @ 21:53:02 #8
    107125 dancemacabre
    is niet zo heel erg
    pi_40553402
    De publieke opinie is ondergeschikt gemaakt aan het socialitische ideaalbeeld van de multiculturele visie waarbij moslims vanzelf in een islamidolatie uitkomen, alleszins politiek correct.
    De overweldigende maatschappelijke bijdrage door de eeuwen heen van het Joodse volk aan de christelijke samenleving wordt voor dit ideaal opzij geschoven met een gemak dat aan de gewillige collaberatie van enige decennia doet denken.
    6 mio Israëlis tegen miljarden zelfverklaarde achtergestelde moslims.
    Steun Israël financiëel opdat het landje genoeg Belgische FN granaten voor de M 107, M109 en M110 kan kopen om door de lopen van het Duitse Rheinmetal te jagen.
      zondag 6 augustus 2006 @ 21:57:59 #9
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40553579
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 21:53 schreef dancemacabre het volgende:
    De publieke opinie is ondergeschikt gemaakt aan het socialitische ideaalbeeld van de multiculturele visie waarbij moslims vanzelf in een islamidolatie uitkomen, alleszins politiek correct.
    De overweldigende maatschappelijke bijdrage door de eeuwen heen van het Joodse volk aan de christelijke samenleving wordt voor dit ideaal opzij geschoven met een gemak dat aan de gewillige collaberatie van enige decennia doet denken.
    6 mio Israëlis tegen miljarden zelfverklaarde achtergestelde moslims.
    Steun Israël financiëel opdat het landje genoeg Belgische FN granaten voor de M 107, M109 en M110 kan kopen om door de lopen van het Duitse Rheinmetal te jagen.
    De enige visie die er toe doet is normaal omgaan met elkaar.

De "eenvoudige" zin "dat wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet" is mij meer waard dan de "fantastische" formule E=mc2.
      zondag 6 augustus 2006 @ 21:59:02 #10
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_40553623
    tvp
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_40553983
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 21:57 schreef Hallulama het volgende:

De "eenvoudige" zin "dat wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"

helaas is de werkelijkheid anders, haat, wraak, eer, en een hoop andere (emotionele) aspecten spelen een grote rol.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      zondag 6 augustus 2006 @ 22:08:23 #12
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_40553997
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 21:59 schreef -skippybal- het volgende:
    tvp
    Trotse papa van Eden
      zondag 6 augustus 2006 @ 22:18:24 #13
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40554399
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 22:07 schreef venomsnake het volgende:

helaas is de werkelijkheid anders, haat, wraak, eer, en een hoop andere (emotionele) aspecten spelen een grote rol.
    Yep, maar aan die emotionele aspecten valt dus wat te doen, alleen is de wereld er nog niet aan toe om dat te begrijpen blijkbaar, hoewel de wetenschap het wel al door heeft.

De volgorde is namelijk als volgt:

1. Ervaring (komt binnen via de zintuigen)
    2. Betekenis geven (afhankelijk van je wereldbeeld, kennis, visie, etc.)
    3. Emotie (niets meer dan het loslaten van een aantal chemicalien in je bloedbaan welke je cellen mobiliseren volgens de desbetreffende emotie)
    4. Uiting van de emotie (alle Joden moeten dood, alle Arabieren moeten dood, druk op de knop, en blaas jezelf op)

Dat wereldbeeld valt dus prima bij te schaven, als men wil tenminste. Zo kan je opeens tot een wereldbeeld geven welke bepaalde voorvallen geen betekenis meer geeft, en hup, de emotie ONTSTAAT NIET EENS.

Dus, als iemand je een lul noemt, haal je je schouders op, en loop je vrolijk fluitend verder, of misschien, als je nieuwsgierig bent, vraag je hem of haar nog even waarom hij/zij je een lul noemt.

Maar goed, jezelf ontmantelen is doodeng natuurlijk, er bestaat simpelweg niets engers dan open en eerlijk in de spiegel kijken, vooral als je ooit een mening had die niet langer gestaafd kan worden, je zal het maar moeten toegeven tegenover jezelf "Ik was fout, ik had ongelijk, ik zat er naast.", brrr!
    pi_40554460
    Het lijkt wel alsof iedereen het prima vindt dat Hezbollah raketten gooit op burgers? Human Rights Watch heeft Hezbollah nu bestempeld als oorlogsmisdadigers.
    Zo'n raket op Haifa spuugt bij neerkomen een paar duizend kogeltjes uit, waardoor bijvoorbeeld je armen van je lichaam worden gerukt, je voet opeens weg is of een deel van je ingewanden eruit ligt.
    Volgens de Geneefse conventie mag je geen burgers onder vuur nemen.
    Maar volgens de Baardmannen is iedere Israelier een soldaat, dus oma van 80 mag ook een raket op haar kop krijgen.
    Ondertussen is inmiddels wel bekend dat het Qana bloedbad een opzetje was. Hezbollah had daar geestelijk gehandicapten een gebouw ingejagd en er een raketlanceerinstallatie op gezet. Toen het gebouw niet wilde instorten na de Israelische luchtaanval hebben ze het zelf maar opgeblazen. Vervolgens wat lijken extra aanvoeren en hopla. Koffie en Rice hevig boos.

Als dit een normale oorlog was geweest dan waren er in Libanon allang duizenden doden geweest (platgooien). De Israeliers houden zich in.

De mazzel, Appie
    pi_40554466
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 21:57 schreef Hallulama het volgende:

[..]

De enige visie die er toe doet is normaal omgaan met elkaar.
    wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
    Ik vind deze uitspraak wel "aandoenlijk". (nofi)
    Dit baseer ik op een uitspraak van jou eerder deze week betreffende jouw
    kijk op de mens. Ik zeg daarmee niet dat je ongelijk hebt maar toch, aandoenlijk.........

zondag 6 augustus 2006 @ 22:21:12 #16
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40554500
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 22:20 schreef Incomplete het volgende:

Ik vind deze uitspraak wel "aandoenlijk". (nofi)
    Dit baseer ik op een uitspraak van jou eerder deze week betreffende jouw
    kijk op de mens. Ik zeg daarmee niet dat je ongelijk hebt maar toch, aandoenlijk.........

Och, je wil niet WETEN hoe simpel het uiteindelijk allemaal is, zo ontzettend simpel, dat niemand 't snapt, gok ik
      zondag 6 augustus 2006 @ 22:23:17 #17
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40554574
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 22:20 schreef Appiekoets het volgende:
    Het lijkt wel alsof iedereen het prima vindt dat Hezbollah raketten gooit op burgers? Human Rights Watch heeft Hezbollah nu bestempeld als oorlogsmisdadigers.
    Human Rights Watch heeft beide partijen al tot de orde gemaand, die snappen het tenminste. Ze doen uitspraken op basis van gebeurtenissen, niet op basis van partijen, en stellen niet dat een partij fout is, maar dat de gebeurtenis niet kan, en veroordelen de partij vanwege die specifieke gebeurtenis.

(keer op keer waarschijnlijk, but still, hoop dat ze ook een keertje klappen als een van beide partijen wel iets goeds doet)
      zondag 6 augustus 2006 @ 22:24:56 #18
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_40554646
    tvp
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
    pi_40554693
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 22:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Och, je wil niet WETEN hoe simpel het uiteindelijk allemaal is, zo ontzettend simpel, dat niemand 't snapt, gok ik
    Ik wil het niet WETEN??? Oh ja, zeker wel en er zijn momenten dat ik het ook snap.(af en toe )
    Ik vrees dat het nog wel enige generaties zal vergen voordat "we" als mensheid
    zover zijn maar ik bewonder je vasthoudendheid in deze.

zondag 6 augustus 2006 @ 22:28:20 #20
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40554770
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 22:26 schreef Incomplete het volgende:

Ik wil het niet WETEN??? Oh ja, zeker wel en er zijn momenten dat ik het ook snap.(af en toe )
    Ik vrees dat het nog wel enige generaties zal vergen voordat "we" als mensheid
    zover zijn maar ik bewonder je vasthoudendheid in deze.

ik kan je dingen laten zien, lezen, horen, waardoor je dezelfde vasthoudendheid zal realiseren, simpelweg omdat je ziet dat 't klopt, en er dus in gelooft, EchtGaaf snapt 't inmiddels ook al aardig, zie discussies in Mad or Bad: wanneer is iemand ontoerekeningsvatbaar ? of in Waar is Johan Frederik Stellingwerf?

Pas op, je zal mensen tegenkomen die je als links, hippie, pacifist dromer, en/of boomknuffelaar zullen bestempelen.

Maar goed, dan heb je inmiddels al geleerd dat je daar gewoon je schouders voor op moet halen

See through them you can.
    pi_40554800
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 22:18 schreef Hallulama het volgende:

Dus, als iemand je een lul noemt, haal je je schouders op, en loop je vrolijk fluitend verder, of misschien, als je nieuwsgierig bent, vraag je hem of haar nog even waarom hij/zij je een lul noemt.

Maar goed, jezelf ontmantelen is doodeng natuurlijk, er bestaat simpelweg niets engers dan open en eerlijk in de spiegel kijken, vooral als je ooit een mening had die niet langer gestaafd kan worden, je zal het maar moeten toegeven tegenover jezelf "Ik was fout, ik had ongelijk, ik zat er naast.", brrr!
    Het is allemaal waarheid als een koe, alleen ik zie het helaas de komende x-aantal jaren niet in de praktijk gebeuren bij de massa in die regio.
    pi_40554833
    quote:
    Arabs: Finish off Nasrallah
    Dozens of Haifa residents gather near hospital where relatives were taken after rocket attack
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
      zondag 6 augustus 2006 @ 22:30:32 #23
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40554858
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 22:28 schreef venomsnake het volgende:

Het is allemaal waarheid als een koe, ik zie het helaas de komende x-aantal jaren niet in de praktijk gebeuren bij de massa in die regio.
    Het is dan ook blijkbaar nog geen basisschool materiaal. Maar dit zal spoedig goedkomen. Zelfs Donner doet al steeds meer aan preventie naast repressie. En hoe meer wij er allen over praten, hoe beter.

Koop er gewoon eens een boek over, het kan geen kwaad. Het ligt allemaal op straat, de informatie, de kennis, je hoeft het slechts op te rapen.
      zondag 6 augustus 2006 @ 22:39:57 #24
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40555189
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 22:28 schreef venomsnake het volgende:

Het is allemaal waarheid als een koe, alleen ik zie het helaas de komende x-aantal jaren niet in de praktijk gebeuren bij de massa in die regio.
    Eeh, OH, in DIE regio bedoel je, eeh, ja, dat wordt een taaie klus.

We hebben wel een soort van verantwoordelijkheid na het bovenstaande inzicht, vind ik.

Daarom vind ik Israël ook de meest verantwoordelijke partij in deze, ik vind dat een land als Israël dergelijke zaken zou moeten begrijpen, en meen ik dat een eerste goede stap van hun kant zou moeten komen. Ik denk tevens dat een cultuur zoals de Arabische in dat opzicht achter loopt, met alle gevolgen van dien, het manifesteert zich natuurlijk op vreselijke manieren.

Maar ja, de Joden hebben natuurlijk weer die vreselijke mentaliteit van oog-om-oog, tand-om-tand, da's dan wel weer jammer, ik weet niet of dat de ultieme rechtvaardigheid is namelijk. De ultieme rechtvaardigheid is de andere partij zover krijgen dat ze inkeer tonen, en berouw, en het voortaan beter kunnen, willen, durven.

Arabieren gaan voor wraak op wraak op wraak op wraak, maar de Israëliërs doen daar helaas aan mee. Van de Arabieren begrijp ik het, wat dat betreft zijn het holbewoners, van de Israëliërs had ik beter verwacht.
      zondag 6 augustus 2006 @ 23:03:07 #25
    89808 Boomstam
    Bart de Tiggelen
    pi_40556112
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 22:39 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Eeh, OH, in DIE regio bedoel je, eeh, ja, dat wordt een taaie klus.

We hebben wel een soort van verantwoordelijkheid na het bovenstaande inzicht, vind ik.

Daarom vind ik Israël ook de meest verantwoordelijke partij in deze, ik vind dat een land als Israël dergelijke zaken zou moeten begrijpen, en meen ik dat een eerste goede stap van hun kant zou moeten komen. Ik denk tevens dat een cultuur zoals de Arabische in dat opzicht achter loopt, met alle gevolgen van dien, het manifesteert zich natuurlijk op vreselijke manieren.

Maar ja, de Joden hebben natuurlijk weer die vreselijke mentaliteit van oog-om-oog, tand-om-tand, da's dan wel weer jammer, ik weet niet of dat de ultieme rechtvaardigheid is namelijk. De ultieme rechtvaardigheid is de andere partij zover krijgen dat ze inkeer tonen, en berouw, en het voortaan beter kunnen, willen, durven.

Arabieren gaan voor wraak op wraak op wraak op wraak, maar de Israëliërs doen daar helaas aan mee. Van de Arabieren begrijp ik het, wat dat betreft zijn het holbewoners, van de Israëliërs had ik beter verwacht.
    dan ben ik blij dat ik het anders ziet.
    Geweld tussen landen moet legitiem blijven mits ze voor het juiste doel bestemt zijn
    neem als voorbeeld atoombom op japan.
    Het blijft een keuze uit slechte opties maar als linksom niet werkt dan maar rechtsom.
    met een hond ga je ook niet een gesprek aan als die iets fouts doet.
    dan geef je die een harde ruk aan zijn riem.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')