Mja ik probeerde me in te leven in de hezbollah strijders.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:33 schreef Kaalhei het volgende:
Als dat het argument is, is deze flauwekul in een halve dag voorbij.
Om tot zoveel mogelijk impact te komen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:39 schreef Boomstam het volgende:
Mja ik probeerde me in te leven in de hezbollah strijders.
geen enkel ander ieder waarom zoiets gedaan zou worden
gammaquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Om tot zoveel mogelijk impact te komen.
Blijkbaar is er steeds volk dat in wiki aan die OP gaat kloten.. dat moet je dan weer allemaal repareren.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Je hebt een opmaak foutje in de OP
(TVP)
De enige visie die er toe doet is normaal omgaan met elkaar.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:53 schreef dancemacabre het volgende:
De publieke opinie is ondergeschikt gemaakt aan het socialitische ideaalbeeld van de multiculturele visie waarbij moslims vanzelf in een islamidolatie uitkomen, alleszins politiek correct.
De overweldigende maatschappelijke bijdrage door de eeuwen heen van het Joodse volk aan de christelijke samenleving wordt voor dit ideaal opzij geschoven met een gemak dat aan de gewillige collaberatie van enige decennia doet denken.
6 mio Israëlis tegen miljarden zelfverklaarde achtergestelde moslims.
Steun Israël financiëel opdat het landje genoeg Belgische FN granaten voor de M 107, M109 en M110 kan kopen om door de lopen van het Duitse Rheinmetal te jagen.
quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:57 schreef Hallulama het volgende:
De "eenvoudige" zin "dat wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
Yep, maar aan die emotionele aspecten valt dus wat te doen, alleen is de wereld er nog niet aan toe om dat te begrijpen blijkbaar, hoewel de wetenschap het wel al door heeft.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:07 schreef venomsnake het volgende:
![]()
helaas is de werkelijkheid anders, haat, wraak, eer, en een hoop andere (emotionele) aspecten spelen een grote rol.
Ik vind deze uitspraak wel "aandoenlijk". (nofi)quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:57 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De enige visie die er toe doet is normaal omgaan met elkaar.
wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Och, je wil niet WETEN hoe simpel het uiteindelijk allemaal is, zo ontzettend simpel, dat niemand 't snapt, gok ikquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:20 schreef Incomplete het volgende:
Ik vind deze uitspraak wel "aandoenlijk". (nofi)
Dit baseer ik op een uitspraak van jou eerder deze week betreffende jouw
kijk op de mens. Ik zeg daarmee niet dat je ongelijk hebt maar toch, aandoenlijk.........
![]()
Human Rights Watch heeft beide partijen al tot de orde gemaand, die snappen het tenminste. Ze doen uitspraken op basis van gebeurtenissen, niet op basis van partijen, en stellen niet dat een partij fout is, maar dat de gebeurtenis niet kan, en veroordelen de partij vanwege die specifieke gebeurtenis.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:20 schreef Appiekoets het volgende:
Het lijkt wel alsof iedereen het prima vindt dat Hezbollah raketten gooit op burgers? Human Rights Watch heeft Hezbollah nu bestempeld als oorlogsmisdadigers.
Ik wil het niet WETEN??? Oh ja, zeker wel en er zijn momenten dat ik het ook snap.(af en toequote:Op zondag 6 augustus 2006 22:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Och, je wil niet WETEN hoe simpel het uiteindelijk allemaal is, zo ontzettend simpel, dat niemand 't snapt, gok ik
ik kan je dingen laten zien, lezen, horen, waardoor je dezelfde vasthoudendheid zal realiseren, simpelweg omdat je ziet dat 't klopt, en er dus in gelooft, EchtGaaf snapt 't inmiddels ook al aardig, zie discussies in Mad or Bad: wanneer is iemand ontoerekeningsvatbaar ? of in Waar is Johan Frederik Stellingwerf?quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:26 schreef Incomplete het volgende:
Ik wil het niet WETEN??? Oh ja, zeker wel en er zijn momenten dat ik het ook snap.(af en toe)
Ik vrees dat het nog wel enige generaties zal vergen voordat "we" als mensheid
zover zijn maar ik bewonder je vasthoudendheid in deze.
![]()
Het is allemaal waarheid als een koe, alleen ik zie het helaas de komende x-aantal jaren niet in de praktijk gebeuren bij de massa in die regio.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:18 schreef Hallulama het volgende:
Dus, als iemand je een lul noemt, haal je je schouders op, en loop je vrolijk fluitend verder, of misschien, als je nieuwsgierig bent, vraag je hem of haar nog even waarom hij/zij je een lul noemt.
Maar goed, jezelf ontmantelen is doodeng natuurlijk, er bestaat simpelweg niets engers dan open en eerlijk in de spiegel kijken, vooral als je ooit een mening had die niet langer gestaafd kan worden, je zal het maar moeten toegeven tegenover jezelf "Ik was fout, ik had ongelijk, ik zat er naast.", brrr!
quote:Arabs: Finish off Nasrallah
Dozens of Haifa residents gather near hospital where relatives were taken after rocket attack
Het is dan ook blijkbaar nog geen basisschool materiaal. Maar dit zal spoedig goedkomen. Zelfs Donner doet al steeds meer aan preventie naast repressie. En hoe meer wij er allen over praten, hoe beter.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:28 schreef venomsnake het volgende:
Het is allemaal waarheid als een koe, ik zie het helaas de komende x-aantal jaren niet in de praktijk gebeuren bij de massa in die regio.
Eeh, OH, in DIE regio bedoel je, eeh, ja, dat wordt een taaie klus.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:28 schreef venomsnake het volgende:
Het is allemaal waarheid als een koe, alleen ik zie het helaas de komende x-aantal jaren niet in de praktijk gebeuren bij de massa in die regio.
dan ben ik blij dat ik het anders ziet.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:39 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Eeh, OH, in DIE regio bedoel je, eeh, ja, dat wordt een taaie klus.
We hebben wel een soort van verantwoordelijkheid na het bovenstaande inzicht, vind ik.
Daarom vind ik Israël ook de meest verantwoordelijke partij in deze, ik vind dat een land als Israël dergelijke zaken zou moeten begrijpen, en meen ik dat een eerste goede stap van hun kant zou moeten komen. Ik denk tevens dat een cultuur zoals de Arabische in dat opzicht achter loopt, met alle gevolgen van dien, het manifesteert zich natuurlijk op vreselijke manieren.
Maar ja, de Joden hebben natuurlijk weer die vreselijke mentaliteit van oog-om-oog, tand-om-tand, da's dan wel weer jammer, ik weet niet of dat de ultieme rechtvaardigheid is namelijk. De ultieme rechtvaardigheid is de andere partij zover krijgen dat ze inkeer tonen, en berouw, en het voortaan beter kunnen, willen, durven.
Arabieren gaan voor wraak op wraak op wraak op wraak, maar de Israëliërs doen daar helaas aan mee. Van de Arabieren begrijp ik het, wat dat betreft zijn het holbewoners, van de Israëliërs had ik beter verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |