abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40864459
Hamas heeft aangeboden om de 2 ontvoerde soldaten te laten ruilen voor 700 palestijnse strijders in de Israelische gevangenis.. Dus de leven van een Israelier/Jood is veel meer waard dan die van een Palestijn/Arabier volgens hun ?!

Ze zijn nog erger dan de "Chosen people" zelf
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:58:03 #202
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40870660
Hezbollah gaat niet ontwapenen, dus Libanon is nu Hesbollanon, nog een Islamitisch paradijs.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:18:16 #203
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40871309
Nou dat islamitische paradijs vertoont een treffende gelijkenis met een...... puinhoop.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_40872363
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:18 schreef deedeetee het volgende:
Nou dat islamitische paradijs vertoont een treffende gelijkenis met een...... puinhoop.....
Daar krijg je vast een harde van!
Allah Al Watan Al Malik
pi_40872600
quote:
Hizbullah: We won’t disarm

Hizbullah: We won’t disarm, withdraw north of Litani

Hizbullah member of the Lebanese Parliament Fadlallah tells Al-Jazeera terror group objects to disarming and withdrawing from area south of Litani River despite UN Security Council Resolution 1701; ‘our top priority now is rebuilding Lebanon,’ he says
Roee Nahmias

Hizbullah announced that it objects to withdrawing from area south of the Litani River and to disarming despite UN Security Council Resolution 1701.

These statements were made by Hizbullah member of the Lebanese Parliament and member of the policy office of the Shiite militia, Hassan Fadlallah in an interview with al-Jazeera.

According to Fadlallah, the terror group refuses to withdraw from areas south of the Litani River due to the fact that its members are residents of south Lebanon. As to the disarmament issue, the organization claims it is not being discussed within or outside the Lebanese government.

Confiscated Hizbullah weapons (Photo: Ofer Amram)

Hizbullah said its top priority is to rebuild Lebanon and help those who have been displaced from their homes.

He said Hizbullah would be willing to implement Resolution 1701, which, among other things, calls for the deployment of the Lebanese army in the south with the assistance of UNIFIL. Fadlallah said the deployment clause was unanimously accepted by the government with Hizbullah’s backing, adding that this does not contradict Hizbullah’s refusal to disarm as the terror group’s weapons will be kept in storage and not be displayed in public.

Last Saturday the Lebanese government approved the Security Council's Resolution 1701 , which calls for a ceasefire and for an end of hostility activities in the country.

Lebanese Prime Minister Fouad Siniora said that "the decision was accepted unanimously, with several reservations."

Hizbullah’s previous announcement that it would refuse to disarm irked several Lebanese government officials.

'War with Lebanon will not be a picnic'

Lebanese Minister of Tourism Joe Sarkis attacked Hizbullah last Monday, calling the group to withdraw from the south.

In an interview with al-Jazeera, Sarkis said, "Hizbullah must ease the situation and must apply the decision unanimously agreed upon in the cabinet to support Resolution 1701.”

Tuesday’s compromise offer formulated by Siniora and Parliament Speaker Nabih Berri, Hizbullah's de facto negotiator, called on Hizbullah members in the south to keep their weapons concealed so the Lebanese army would not have to act against them.

Hizbullah leader Hassan Nasrallah said during a speech aired on Al-Manar TV Monday that ‘we are at the brink of a great victory; a strategic and historic one. The Hizbullah fighters brought about this great triumph.”

In his first speech delivered after the ceasefire went into effect at 8 a.m., Nasrallah said "this is not the time for Hizbullah to disarm.

"It is unfortunate that the initial discussion on this matter and on the deployment of the army (in the south) was held by the (Lebanese) government in direct contrast to the agreement between the sides,” he said.

“Who will defend Lebanon in case of a new Israeli offensive?” he asked. “The Lebanese army and international troops are incapable of protecting Lebanon,” He said, flanked by Lebanese and Hizbullah flags.

But Nasrallah said he was open to dialogue about Hizbullah’s weapons at the appropriate time. And he credited his group’s weapons with proving to Israel that “War with Lebanon will not be a picnic. It will be very costly.”
bron: Ynetnews
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40873513
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:56 schreef venomsnake het volgende:

[..]
Nee tuurlijk gaan ze niet ontwapenen.
En ik garandeer je dat binnen een maand ze weer (als 1e) met raketten geschoten hebben op Israel.

Ze gebruiken deze pauze nu alleen om te hergroeperen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 17:28:01 #207
78780 deedeetee
pi_40873604
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar krijg je vast een harde van!
Wie ikke toch niet ??? kan niet toch ????

*checkt profiel

Dat is een van de domste opmerkingen die ik je tot nu heb zien maken In alle opzichten

En nu ga ik ff flauw zijn : * deedeetee is geen moslim maar christelijk opgevoed- nu agnost ofzo- die gunt een ander geen ellende óók niet als het een anders gelovende, en hezbollah aanhangende, sufferd is. Waarom zou ze ? Zo heeft ze 't thuis niet geleerd......
  Moderator woensdag 16 augustus 2006 @ 17:30:57 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40873706
quote:
“Who will defend Lebanon in case of a new Israeli offensive?” he asked.
waarom zou Israel een nieuw offensief beginnen als Hezbollah is ontwapend?
wat winnen ze daarmee?

dan kun je zeggen dat de eerste prioriteit het wederopbouwen van Libanon is maar als je niets aan de oorzaak doet dan regent het over 5 of 10 jaar weer bommen en gaat alles weer stuk

ik denk dat ze hier echt een historische fout begaan maar de toekomst zal dat uit moeten wijden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40873910
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wie ikke toch niet ??? kan niet toch ????
weet je het zeker???
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 16 augustus 2006 @ 17:41:06 #210
78780 deedeetee
pi_40874010
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

weet je het zeker???
ikke wel
  Moderator woensdag 16 augustus 2006 @ 18:01:53 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40874620
quote:
VN druk met samenstellen troepenmacht

ANP | Gepubliceerd op 16 augustus 2006, 16:45
Laatst bijgewerkt op 16 augustus 2006, 16:52

NEW YORK - De Verenigde Naties zijn druk bezig een internationale troepenmacht samen te stellen voor een missie in Zuid-Libanon, maar vooralsnog is onduidelijk hoe de precieze samenstelling zal zijn.
Verscheidene landen hebben gezegd een bijdrage te willen leveren, maar of de benodigde 13.000 manschappen snel beschikbaar zullen zijn, is nog de vraag. Ook de vraag wie het commando zal voeren, is formeel nog onbeantwoord.
De VN-troepenmacht vloeit voort uit een resolutie van de Veiligheidsraad die een staakt-het-vuren mogelijk maakte in de strijd tussen Israël en de Libanese Hezbollah. De plannen voorzien erin om de bestaande VN-missie van 2000 militairen in Libanon (Unifil) uit te breiden tot 15.000 manschappen.
Voorhoede
Eenzelfde aantal militairen zal Libanon naar het zuiden dirigeren. De eerste groep moet daar donderdag aankomen. De VN zouden al binnen tien tot vijftien dagen een eerste voorhoede van 3500 militairen naar Zuid-Libanon willen sturen. De in totaal 30.000 zwaar bewapende militairen moeten de Israëlische troepenmacht in Zuid-Libanon gaan vervangen. Het nieuwe contingent moet toezien op het staakt-het-vuren.
Unifil staat momenteel onder commando van een Franse generaal. De verwachting is dat hij aanblijft. De commandant liet dinsdag wel weten dat het nog een jaar kan duren, voordat het uitgebreide Unifil op de gewenste sterkte is. Parijs zou bereid zijn tot 5000 militairen te leveren, maar heeft wel geëist dat alle partijen zich aan het staakt-het-vuren committeren.
Helder mandaat
Italië (3000 militairen). Turkije (5000), Maleisië (1000) en Indonesië (1000) willen ook wel troepen sturen, maar formeel liggen er geen aanbiedingen op tafel, aldus VN-functionarissen. Onder meer Marokko, België, Duitsland, Pakistan en Spanje gelden ook al mogelijke contribuanten. Alle landen willen vooraf helderheid over het mandaat van de missie.
Nederland is bereid in geval van nood bij te dragen aan een internationale vredesmacht in Libanon. Op dit moment ziet het er echter naar uit dat er voldoende landen te vinden zijn die willen bijdragen aan een dergelijke vredesoperatie, aldus minister Bernard Bot van Buitenlandse Zaken vrijdag.
15.000 man
pi_40874633
Misschien wat minder achterlijke smilies gebruiken dan.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:14:09 #213
78780 deedeetee
pi_40874951
Tegen wie heb je 't ?
pi_40874962
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:14 schreef deedeetee het volgende:
Tegen wie heb je 't ?
Tegen een mug.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:16:42 #215
78780 deedeetee
pi_40875006
O, ik dacht tegen mij

Je bent een slechte verliezer, eehhh waarom kijk ik dáár nu niet van op ?

offtopic gezwam, doei
  Moderator woensdag 16 augustus 2006 @ 18:23:01 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40875192
is het nu iedere dag kinderuurtje rond dit tijdstip?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:29:07 #217
78780 deedeetee
pi_40875360
sowwy
pi_40876089
Het gaat dus gewoon rustig verder met de Hezbollah. Beide partijen komen gewoon even op adem.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 19:23:51 #219
78780 deedeetee
pi_40876916
Ik ga zo ff naar 't journaal kijken en hoop er het beste van. De partijen kunnen allebei wel wat rust en op adem komen gebruiken.
pi_40877336
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 19:23 schreef deedeetee het volgende:
Ik ga zo ff naar 't journaal kijken en hoop er het beste van. De partijen kunnen allebei wel wat rust en op adem komen gebruiken.
Ze begonnen idd wat minder effectief te worden en het werd allemaal wat mat. Of bedoelde je dat niet?

woensdag 16 augustus 2006 @ 19:41:04 #221
78780 deedeetee
pi_40877395
Dat óók, maar 't was wat mij betreft wel welletjes en zo denken de mensen dáár er vast ook over
De * puf * was eruit het bleef bij over en weer meppen en dat schiet niet op.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 19:45:41 #222
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40877555
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:28 schreef deedeetee het volgende:

Dat is een van de domste opmerkingen die ik je tot nu heb zien maken In alle opzichten
Nou dat vind jij niet erg he domme mensen

uit je profiel:
Hobbies/interesses: lezen,domme mensen kijken,domme dingen zeggen
Trotse papa van Eden
  woensdag 16 augustus 2006 @ 19:58:43 #223
78780 deedeetee
pi_40877979
Ik amuseer me er kostelijk mee. Maar nu houd ik het echt verder ontopic.

Er schijnt niet echt meer veel te vertellen te zijn over Israël/Libanon, misschien maar goed ook.
pi_40878310
Ik ben blij dat ik je kan amuseren. Dan zijn moslims toch nog ergens goed voor.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 augustus 2006 @ 20:38:57 #225
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40879359
De hizbullah logica is af, éérst oorlog veroorzaken om dan als redder van het vaderland?, een variant van Bob de Bouwer neer te zetten.
Nasrallah de havik van Libanon is haast belangrijker dan zijn Iraanse broodheer,
Assad loopt achter de feiten.
pi_40885560
quote:
Hezbollah en Libanon denken niet aan ontwapening

Uitgegeven: 16 augustus 2006 18:55
Laatst gewijzigd: 16 augustus 2006 20:01

BEIROET - De Hezbollah-strijders in Libanon zullen vooralsnog gewoon hun wapens dragen. Zowel Hezbollah zelf als de Libanese president Emile Lahoud maakte woensdag duidelijk dat ontwapening voorlopig geen optie is.

Een functionaris van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken onderstreepte op zijn beurt dat zonder ontwapening van Hezbollah de oorlog "vroeger of later" zal worden hervat.

De ontwapening van Hezbollah is onderdeel van een resolutie van de VN-Veiligheidsraad, die sinds maandag een staakt-het-vuren mogelijk maakte in de strijd tussen Israël en Hezbollah. Onduidelijk is wie nu Hezbollah gaat ontwapenen.

VN

De grote VN-troepenmacht die in Zuid-Libanon komt, heeft volgens VN-functionarissen geen taak in de ontwapening van Hezbollah. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Condoleezza Rice, zei woensdag dat ontwapening van de sjiitische groep een taak is van Libanon en dat de VN hooguit ondersteuning kunnen bieden bij die taak.

De 15.000 Libanese militairen die vanaf donderdag in Zuid-Libanon worden gestationeerd, zullen ook niet actief naar Hezbollah-wapens zoeken, zo bleek woensdag.

De Libanese minister van Informatie, Ghazi Aridi, zei dat Hezbollah accepteert dat het Libanese leger alle "gevonden" wapens in beslag neemt. Het ziet er daarom naar uit dat Hezbollah-leden in Zuid-Libanon hun wapens voorlopig gewoon zullen verbergen en "opgaan" in de burgerbevolking.

Struikelblok

Politiek analisten zeiden woensdag dat de ontwapeningskwestie niet alleen een potentieel struikelblok zal worden in de wederopbouw van Libanon, maar ook in de bereidheid van naties om troepen te leveren voor een troepenmacht. Bovendien zal de kwestie leiden tot politieke strubbelingen in Libanon, waar Hezbollah deel uitmaakt van parlement en kabinet.

Bron: http://www.nu.nl/news/803(...)aan_ontwapening.html
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  Moderator woensdag 16 augustus 2006 @ 23:22:39 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40886822
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:38 schreef dancemacabre het volgende:
De hizbullah logica is af, éérst oorlog veroorzaken om dan als redder van het vaderland?, een variant van Bob de Bouwer neer te zetten.
Nasrallah de havik van Libanon is haast belangrijker dan zijn Iraanse broodheer,
Assad loopt achter de feiten.
das altijd met dat soort organisaties

op een gegeven moment gaan ze zelf in de sprookjes geloven die je voor ze op hebt gebouwt
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:29:38 #228
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40887160
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

das altijd met dat soort organisaties

op een gegeven moment gaan ze zelf in de sprookjes geloven die je voor ze op hebt gebouwt
zolang de bevolking volgzaam blijft bij ontstentenis van een alternatief bestaan zonder religieus overheersende gedachten.
pi_40888527
heeft Hezbollah gewonnen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 00:08:26 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40888632
nee hezbollah heeft verloren
pi_40888700
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:08 schreef sp3c het volgende:
nee hezbollah heeft verloren
nee die bestaat nog
Israel hun doel was het vernietigen van die organisatie
pi_40888945
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:10 schreef Meki het volgende:

[..]

nee die bestaat nog
ja en het doel van hezbollah is het uitroeien van alle joden, je punt is?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_40888983
Niemand heeft gewonnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40889184
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Hezbollah doel is het nastreven van de vrede in middenoosten
dat heeft Nasrallah gezegd
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:25:11 #235
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_40889239
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Hamas.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_40889877
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat weet je nu ook wat voor aartsleugenaar Nasrallah is.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:45:48 #237
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40889960
niveautje weer.
pi_40890703
quote:

[..]

nastreven van vrede in het middenoosten
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_40890728
Volgens mij kan het politiek helemaal niet goed gaan in Libanon. Heel stilzwijgend is toch ferm (unaniem) ingestemd voor resolutie 1701. Het Libanese kabinet omvat ook ministers van Hezbollah, die daaraan dus een fiat hebben gegeven. Ik vraag me af waarom deze ministers wel hebben ingestemd met de resolutie, waarvan nu blijkt dat er apert onwil is om deze uit te voeren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40891007
BEIRUT, Aug. 15 -- Hezbollah refused to disarm and withdraw its fighters from the battle-scarred hills along the border with Israel on Tuesday, threatening to delay deployment of the Lebanese army and endangering a fragile cease-fire.

The makings of a compromise emerged from all-day meetings in Beirut, according to senior officials involved in the negotiations, and Prime Minister Fouad Siniora scheduled a cabinet session Wednesday for what he hoped would be formal approval of the deal. Hezbollah indicated it would be willing to pull back its fighters and weapons in exchange for a promise from the army not to probe too carefully for underground bunkers and weapons caches, the officials said.

Hasan Nasrallah, the Hezbollah leader, had insisted that any disarmament of his militia -- even in the border area -- should be handled in longer-term discussions within the Lebanese government, according to government ministers. But the Lebanese army, backed by key political leaders, refused to send troops into the just-becalmed battle zone until Hezbollah's missiles, rockets and other weapons were taken north of the Litani River, the ministers said.

At stake in the standoff was implementation of a crucial provision of the U.N. Security Council cease-fire that went into effect Monday. The accord called for quick deployment of 15,000 Lebanese army troops south of the Litani River along the border with Israel. They were to take up positions under the aegis of a reinforced contingent of the United Nations Interim Force in Lebanon, or UNIFIL, to form a peacekeeping corps with a total strength of about 30,000.

Hezbollah's reluctance to get its men and arms out of the border zone reflected nervousness over the continuing presence of Israeli soldiers on Lebanese soil. But it also demonstrated the militant Shiite Muslim movement's increased assertiveness here after a war of more than a month during which it stood off the Israeli army while Lebanon's national army stood aside.

bron
  donderdag 17 augustus 2006 @ 01:30:34 #241
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40891119
quote:

[..]

Vandaar dat ze begonnen met die vuurpijlen.

Maar goed, hopen dat 't wat rustiger wordt, al heb ik er een zwaar hoofd in. Bij het minste of geringste is het weer feest daar.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 01:45:27 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40891430
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:10 schreef Meki het volgende:

[..]

nee die bestaat nog
dan hebben ze nog niet gewonnen

ze hebben een pak voor hun broek gehad, Israel is er halverwege mee opgehouden (want die kregen ook een pak voor hun broek) en nu is het even rustig en staat iedereen weer op hetzelfde punt als 4 jaar geleden behalve de VN die Hezbollah nu moet ontwapenen

meer dan een gelijkspel kan ik er niet van maken en als de VN strax doet wat het moet doen dan staan Nasrallah en zijn trawanten gewoon buiten spel, dan hebben ze verloren
pi_40891552
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 01:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan hebben ze nog niet gewonnen

ze hebben een pak voor hun broek gehad, Israel is er halverwege mee opgehouden (want die kregen ook een pak voor hun broek) en nu is het even rustig en staat iedereen weer op hetzelfde punt als 4 jaar geleden behalve de VN die Hezbollah nu moet ontwapenen

meer dan een gelijkspel kan ik er niet van maken en als de VN strax doet wat het moet doen dan staan Nasrallah en zijn trawanten gewoon buiten spel, dan hebben ze verloren
In de aftermath gaat Hezbollah hoe dan ook verliezen. Ik zeg dat stellig, omdat haar autoriteit en machtsbasis hoe dan ook gaat veranderen (met de wil van de V.N. uiteraard).
Dat heeft Hezbollah ten tijde van hun actie waaruit het conflict ontstond niet kunnen voorzien.
pi_40894009
quote:

[..]

Ach Meki Meki Meki toch....
Wat ben jij naief... en gelooft alles wat er gezegd is...

Nasrallah wil heul geen vrede joh!
Hij wil macht en de vernietiging van Israel!!

Hoe kan iemand vrede willen, als ie een land niet herkent om vrede mee te hebben?

Die Meki toch...
Trotse papa van Eden
pi_40894552
quote:

[..]

Vandaar die vredesduif op de vlag

pi_40895525
10:29 Sirens wail in Safed, Kiryat Shmona, Rosh Pina (Israel Radio)
10:32 Ten minutes after sirens sound, no reports of rockets (Haaretz)
10:35 Rocket-warning siren sounded due to technical problem (Haaretz)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:20:18 #247
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40896625
Zo. Daar ben ik weer.
Vanmorgen was Robert Fisk (even) bij radio 1, die gaf wel een interessante opsomming van het een en ander. Meestal ben ik het niet met hem eens, maar dat is een ander verhaal.
* Zowel Israel als Hezbollah wisten al maanden dat dit er aan zat te komen. Maw: Hezbollah heeft dit expres uitgelokt (het moment bepaalt).
* Hezbollah wist wat de gewelddadige reactie van Israel zou zijn. Men wilde de opinie in de Arabische wereld mobiliseren. Hezbollah had niet verwacht dat er toch ook veel kritiek uit de Arabische wereld zou komen. Hezbollah geeft dus niets om dode Libanezen.
* Er ligt wel degelijk een veel groter conflict onder: USA vs. Iran-Syrië om de macht in het Midden-Oosten.
* Het staakt-het-vuren houdt geen stand.

Als je deze lijn doortrekt kun je het volgende voorspellen:

Iran en Syrië zullen hoe dan ook kernwapens gaan bemachtigen in de toekomst. Israel wordt door hen als marionet van de VS en de vijand gezien. Een internationale vredesmacht wordt dus essentieel ter bescherming van Israel, omdat dat een zeer forse drempel opwerpt voor het gebruik van kernwapens.
Hezbollah, Iran en Syrië hebben er alle belang bij die vredesmacht te saboteren met het oog op hun ambities.
Het wordt een "hete opdracht" voor de Fransen en consorten, vermoed ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door klez op 17-08-2006 10:30:06 ]
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_40896757
quote:

[..]

Je kunt jou werkelijk alles wijsmaken he? Feiten negeren doe je als de beste.
pi_40897071
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_40897207
hehe
pi_40898201
en aldus liep de VN resolutie nr. xxx uit op een mislukking.

wat een verassing
pi_40898423
quote:

[..]

"vrede"??? Hoe is een goede verstandhouding tussen Israel en Hezbollah mogelijk zolang Hezbollah er naar streeft om de staat Israel te vernietigen?

"Ik wil wel vrede met jou, maar dan moet je wel oprotten, of erger..."
pi_40898618
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:17 schreef Mutant01 het volgende:
Niemand heeft gewonnen.
Er is alleen maar verloren inderdaad

al langs geweest?
pi_40898640
Wat wil je hiermee zeggen?
pi_40898668
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:37 schreef Demophon het volgende:
[afbeelding]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40898675
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

al langs geweest?
Mijn god, ik word echt zo gigantisch boos als ik dat zie. Gloeiende mongolen, waar is iedereen in godsnaam mee bezig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40898679
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:31 schreef -scorpione- het volgende:
Welke gedeelte van
quote:

[..]

begrijp je niet?
pi_40898703
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:31 schreef -scorpione- het volgende:
Dat iedereen maar als een mongool hier elkaar zit uit te lachen uit te huilen uit te kafferen, en ondertussen kinderen hun moeders verliezen wellicht. En dat wij geen oplossing proberen te zoeken, maar eerder haat proberen aan te wakkeren?
Allah Al Watan Al Malik
pi_40898717
quote:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

al langs geweest?
Zijn die foto's van die ontslagen fotoshoppende Reuters fotograaf? of komen ze uit het fotoshop-archief van Hezbollah?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:34:04 #260
70154 klez
pi_40898719
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke gedeelte van
[..]

begrijp je niet?
En nu maar hopen dat de Libanezen met Hezbollah afrekenen. Is de enige oplossing.
pi_40898745
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:34 schreef more het volgende:

[..]

Zijn die foto's van die ontslagen fotoshoppende Reuters fotograaf? of komen ze uit het fotoshop-archief van Hezbollah?
En als het echt is wat dan? Ga je dan lachen of wat?
Allah Al Watan Al Malik
pi_40898761
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:34 schreef klez het volgende:

[..]

En nu maar hopen dat de Libanezen met Hezbollah afrekenen. Is de enige oplossing.
ze hebben onderling al afspraken gemaakt, dat dat dus niet zal gebeuren, werd op het journaal vermeld althans
-Rabia Al-Basri
  Donald Duck held donderdag 17 augustus 2006 @ 11:35:59 #263
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_40898769
quote:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

al langs geweest?
Dat zijn gewoon deelnemers van dat spaanse tomatenfestival die wenen omdat ze verloren hebben!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_40898773
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

ze hebben onderling al afspraken gemaakt, dat dat dus niet zal gebeuren, werd op het journaal vermeld althans
En hier zien wij het averrechtse effect van de aanpak van Israel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40898827
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:59 schreef -IksRee- het volgende:
[afbeelding]

Wat gaat Hezbollah aan zijn vlag doen eigenlijk als ze ontwapend worden?
LOL
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_40898842
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:34 schreef more het volgende:

[..]

Nee, zijn niet de foto's van die fotograaf.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:38:39 #267
70154 klez
pi_40898844
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Voor Israel maakt het niets uit. De situatie is voor hen eerder iets verbeterd dan verslechterd.
pi_40898855
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:35 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon deelnemers van dat spaanse tomatenfestival die wenen omdat ze verloren hebben!
Grappig ben je in ieder geval niet.
pi_40898859
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En als het echt is wat dan? Ga je dan lachen of wat?
Is ze aangereden door een auto? geraakt door een hezbollah raket? Wie zal het zeggen, uiteraard is het, als het echt is, heel erg voor die vrouw.
pi_40898884
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

uiteraard, welk land zou heti n zijn hoofd halen om de machtigste militaire macht in het land te ontwapenen als je kijkt waar je zuider buur allemaal in staat is op de korte termijn uiteraard
-Rabia Al-Basri
pi_40898885
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:38 schreef klez het volgende:

[..]

Voor Israel maakt het niets uit. De situatie is voor hen eerder iets verbeterd dan verslechterd.
Voor Israel maakt het niets uit? Hezbollah krijgt meer aanhangers, meer steun, meer mogelijkheden. Meer kansen op een regionale oorlog. Maar voor Israel maakt het niets uit. Zijn ze zo oorlogsgeil dat het ze niets uitmaakt dan? Of dat dat juist een verbetering is?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:40:44 #272
70154 klez
pi_40898898
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:39 schreef more het volgende:

[..]

Is ze aangereden door een auto? geraakt door een hezbollah raket? Wie zal het zeggen, uiteraard is het, als het echt is, heel erg voor die vrouw.
Er zijn ook genoeg Israelis gesneuveld. Beetje overbodig om dergelijke foto's te plaatsen om een standpunt in te nemen in dit conflict.
pi_40898903
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:34 schreef klez het volgende:

[..]

Mja zolang Hezbollah geniet van een aanhang van strijders, normale volk en parlementaire macht zal het niet zo makkelijk gaan als ze niet mee werken op alle fronten, daarnaast las ik onlangs ook iets over een radicalere splintergroep van Hezbollah die zich zou splitsen als Hezbollah volledig ontwapend.
pi_40898927
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mijn god, ik word echt zo gigantisch boos als ik dat zie. Gloeiende mongolen, waar is iedereen in godsnaam mee bezig.
Wat een verassing: oorlog blijkt slachtoffers te veroorzaken...
  Donald Duck held donderdag 17 augustus 2006 @ 11:42:03 #275
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_40898936
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Grappig ben je in ieder geval niet.
ik bedoel er maar mee dat alleen wat 'zielige' foto's zonder bron posten totaal zinloos is. Er is daar enorm veel toneelspel.
en zelfs foto's mét bron zijn niet te vertrouwen, dat is de afgelopen weken wel gebleken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:42:33 #276
70154 klez
pi_40898954
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Voor Israel maakt het niets uit? Hezbollah krijgt meer aanhangers, meer steun, meer mogelijkheden. Meer kansen op een regionale oorlog. Maar voor Israel maakt het niets uit. Zijn ze zo oorlogsgeil dat het ze niets uitmaakt dan? Of dat dat juist een verbetering is?
Hezbollah krijgt minder mogelijkheden. Als de internationale macht faalt vernietigt Israel Hezbollah.
Wat betreft die steun: Israel leeft al 40 jaar tussen anti-semieten en vijandige Arabieren. Daar veranderd dit niets aan.
pi_40898961
Ja, het is toch logisch dat niemand meer foto's voor waarheid aanneemt naar al dat gedoe met reuters? Ik kan er niet meer koud of warm van worden, want het kan net zo goed propaganda zijn, maar het kan ook echt zijn. Erg jammer dat we al zo ver zijn gekomen...
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_40898966
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:41 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat een verassing, niemand die je daarover hoort. Alleen maar elkaar zitten haten, nog meer. Dat is de goede oplossing, lekker vooroordelen spuien tot het hier zover komt. En dan huilen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40898976
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:41 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Net zoals het weer een verrassing zal zijn wanneer er een Nederlandse militair in Afghanistan/Iran zou sneuvelen.
pi_40898995
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:40 schreef klez het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg Israelis gesneuveld. Beetje overbodig om dergelijke foto's te plaatsen om een standpunt in te nemen in dit conflict.
Vandaar mijn reactie.
pi_40899015
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:38 schreef klez het volgende:

[..]

dat moet noch blijken, israel is militair helemaal niet onschendbaar gebleken, ik denk dat dat het grootste verlies voor israel is
-Rabia Al-Basri
pi_40899032
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:42 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

ik bedoel er maar mee dat alleen wat 'zielige' foto's zonder bron posten totaal zinloos is. Er is daar enorm veel toneelspel.
en zelfs foto's mét bron zijn niet te vertrouwen, dat is de afgelopen weken wel gebleken.
Zelfs dan, als is mijn bron niet betrouwbaar, al is jouw bron en die van Fok niet betrouwbaar, ik denk niet dat jij kunt ontkennen dat zulke scenario's zich dagelijks afspeelden en het normale volk moet boeten voor 2 machtsgeile idioten, lacherig over te doen is absoluut niet de oplossing.
pi_40899040
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:43 schreef more het volgende:

[..]

Vandaar mijn reactie.
Ja maar zou jij ook dezelfde reactie plaatsen als er een dode Israelier op de foto stond?
Allah Al Watan Al Malik
pi_40899105
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Net zoals het weer een verrassing zal zijn wanneer er een Nederlandse militair in Afghanistan/Iran zou sneuvelen.
Hoezo verassing? Soldaten sneuvelen wel eens...
pi_40899175
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:47 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hoezo verassing? Soldaten sneuvelen wel eens...
Kunnen we even teruggaan naar 2004(?), wanneer 1e Nederlandse soldaat in Irak sneuvelde, meteen kamervragen, iedereen in verontwaardiging en paniek.
pi_40899202
Dat is de laffe kant van Nederland, spijtig maar zo is het nu eenmaal.
pi_40899254
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is de laffe kant van Nederland, spijtig maar zo is het nu eenmaal.
Oke, dan erken ik de extremisten als de laffe minderheid van de islam, spijtig maar zo is het nu eenmaal.
pi_40899289
pi_40899318
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke gedeelte van
[..]

begrijp je niet?
Het is gewoon te makkelijk om vanachter je bureautje oorlog af te keuren. Ik snap je wel, maar oorlog lijkt gewoon bij de mensheid te horen en dat ligt aan onszelf.

Verder sterven er niet alleen mensen vanwege oorlog, of hebben ze een kutleven vanwege oorlog. Kinderarbeid is ook aan de orde van de dag en dat stopt jou waarschijnlijk ook niet om de nieuwste sportschoenen aan te schaffen.

Beetje pedant dan om zo de oorlog af te keuren richting anderen...
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:53:44 #290
70154 klez
pi_40899355
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kunnen we even teruggaan naar 2004(?), wanneer 1e Nederlandse soldaat in Irak sneuvelde, meteen kamervragen, iedereen in verontwaardiging en paniek.
Niet iedereen. En die lui die dat wel waren, daar rekenen we ook nog wel mee af...
pi_40899377
Het is te makkelijk om oorlog af te keuren? Moet het moeilijk zijn om oorlog af te keuren dan?

Zolang we blijven zeggen dat oorlog bij de mensheid hoort, en dat er niets aan te doen is en dat het normaal is dat er doden vallen, schieten we er geen drol mee op. Met deze mentaliteit zie ik het in Nederland erg snel verkeerd gaan.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:54:58 #292
70154 klez
pi_40899395
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oke, dan erken ik de extremisten als de laffe minderheid van de islam, spijtig maar zo is het nu eenmaal.
De vraag is, wat doe je eraan? Geef je toe aan hun misvatting dat we het aan onszelf te danken hebben, of ga je het gevecht aan zoals in WO2?
pi_40899433
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
Het is te makkelijk om oorlog af te keuren? Moet het moeilijk zijn om oorlog af te keuren dan?

Zolang we blijven zeggen dat oorlog bij de mensheid hoort, en dat er niets aan te doen is en dat het normaal is dat er doden vallen, schieten we er geen drol mee op. Met deze mentaliteit zie ik het in Nederland erg snel verkeerd gaan.
Ik start geen oorlogen hoor. We kunnen wel gaan ontkennen dat het er niet bij hoort en niet nodig is, maar men stapt steeds in dezelfde valkuil.
pi_40899442
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:52 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Het is gewoon te makkelijk om vanachter je bureautje oorlog af te keuren. Ik snap je wel, maar oorlog lijkt gewoon bij de mensheid te horen en dat ligt aan onszelf.

Verder sterven er niet alleen mensen vanwege oorlog, of hebben ze een kutleven vanwege oorlog. Kinderarbeid is ook aan de orde van de dag en dat stopt jou waarschijnlijk ook niet om de nieuwste sportschoenen aan te schaffen.

Beetje pedant dan om zo de oorlog af te keuren richting anderen...
Wie zegt dat ik de oorlog afkeur? Gezien jij het in algemene zin hebt over dat het bij de mensheid hoort wil ik dan wel meteen opmerken dat ik niet tegen alle soorten van oorlog ben, een oorlog kan ook van essentieel belang zijn om vrede te waarborgen, daar ben ik wel voor.
Of voor een prijzenoorlog.

Het gaat mij bij betreffende afbeeldingen niet om Hamas, VS, Hezbollah of Israel, integendeel dat mensen moeten boeten Moslim, Christenen en Joden om nationalistische idealen van 2 achterlijke mensen.
pi_40899480
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:53 schreef klez het volgende:

[..]

Niet iedereen. En die lui die dat wel waren, daar rekenen we ook nog wel mee af...
Nieuwe verkiezingen?
pi_40899499
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik de oorlog afkeur? Gezien jij het in algemene zin hebt over dat het bij de mensheid hoort wil ik dan wel meteen opmerken dat ik niet tegen alle soorten van oorlog ben, een oorlog kan ook van essentieel belang zijn om vrede te waarborgen, daar ben ik wel voor.
Of voor een prijzenoorlog.

Het gaat mij bij betreffende afbeeldingen niet om Hamas, VS, Hezbollah of Israel, integendeel dat mensen moeten boeten Moslim, Christenen en Joden om nationalistische idealen van 2 achterlijke mensen.
Dat boeten schijnt nodig te zijn voor de eerdere prijzenoorlog waar jij al aan refereerde.
pi_40899556
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:54 schreef klez het volgende:

[..]

De vraag is, wat doe je eraan? Geef je toe aan hun misvatting dat we het aan onszelf te danken hebben, of ga je het gevecht aan zoals in WO2?
Neen, de vraag is, wat doen we eraan. Ik voel me niet verbonden aan ideologische idealen alleen omdat we zelfde religie gemeen hebben en hun er een radicale interpretatie aan over houden, dat ik een moslim ben geeft mij geen garantie dat ik onkwetsbaar ben bij een aanslag, dus het is onze probleem, wat doen we eraan?

Wie niet horen wil moet voelen.
pi_40899566
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is de laffe kant van NederlandLinks, spijtig maar zo is het nu eenmaal.
pi_40899593
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:57 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dat boeten schijnt nodig te zijn voor de eerdere prijzenoorlog waar jij al aan refereerde.
Ow? Israel-Libanon ketende geen prijzenoorlog los, wel?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:00:18 #300
70154 klez
pi_40899594
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Neen, de vraag is, wat doen we eraan. Ik voel me niet verbonden aan ideologische idealen alleen omdat we zelfde religie gemeen hebben en hun er een radicale interpretatie aan over houden, dat ik een moslim ben geeft mij geen garantie dat ik onkwetsbaar ben bij een aanslag, dus het is onze probleem, wat doen we eraan?

Wie niet horen wil moet voelen.
Met "je" bedoel ik jou ook, als moslim. "We" dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')