zo te zien iig Duitsland:quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:51 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn vraag van een aantal pagina's terug staat nogsteeds.
Wie gaat er troepen leveren voor deze internationale troepenmacht?
Maleisie, Indonesie, Brunei, Frankrijk, Turkije, Italie en volgens minister Bot ook Nederlanders als daarom gevraagd wordt, waar hij ze vandaan wil halen weet niemandquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:55 schreef venomsnake het volgende:
[..]
zo te zien iig Duitsland:
(Reuters) 22:49 Report: Germany agrees to contribute troops to multinational force for Lebanon
Mogen die tegenwoordig alweer meevechten?quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:55 schreef venomsnake het volgende:
[..]
zo te zien iig Duitsland:
(Reuters) 22:49 Report: Germany agrees to contribute troops to multinational force for Lebanon
quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee technisch gezien werd er alleen teruggeschoten ... beetje veel alleen
Die commandant is toen nog ondervraagd voor een onderzoek of hij aangeklaagd kon worden ofzo
toen vroegen ze hem, waarom heeft u 74 granaten afgeschoten?
antwoord: ik had er niet meer
Dat gaat net zo`n ramp worden als de vorige keer.. Volgens mij is dit een kwestie van aftellen want ik zou absoluut niet weten waarom het nu wel succesvol moet verlopen, zeker niet met die landen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:39 schreef sp3c het volgende:
Maleisie, Indonesie, Brunei, Frankrijk, Turkije, Italie en volgens minister Bot ook Nederlanders als daarom gevraagd wordt, waar hij ze vandaan wil halen weet niemand
betwijfel het ... de man werd beschoten, de vraag was gewoon domquote:Op maandag 14 augustus 2006 22:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Mogen die tegenwoordig alweer meevechten?
[..]
ALs die dat in NL had gezegd dan zat ie nog steeds vast..
Patrick Cammaert zit al een jaar in Congo bij MONUC als divisiecommandantquote:[..]
Dat gaat net zo`n ramp worden als de vorige keer.. Volgens mij is dit een kwestie van aftellen want ik zou absoluut niet weten waarom het nu wel succesvol meot verlopen, zeker neit met die landen.
Overignes we kunnen toch gewoon een paar hoge officieren bijdrgaen? Generaals genoeg, doen die ook eens wat nuttigs..
quote:Bush: 'Hezbollah suffered a defeat'
WASHINGTON (CNN) -- President Bush declared Lebanon a front in the "global war on terrorism" Monday, equating the Israeli battle against Lebanon's Hezbollah guerrillas to the U.S.-led wars in Afghanistan and Iraq.
Bush said Hezbollah and its supporters in Iran and Syria were responsible for the 34-day war, and called that conflict "part of a broader struggle between freedom and terror."
Bush said the U.N. resolution that took effect early Monday was an "important step that will help bring an end to the violence."
He said the conflict was a win for his administration's policy of encouraging democracy in the Middle East and a defeat for Hezbollah, discounting a claim of victory issued by the Shiite Muslim militia's leader earlier Monday.
"Hezbollah suffered a defeat in this crisis," Bush said during a news conference at the State Department.
"There's going to be a new power in the south of Lebanon," he said, referring to the U.N. force that will assist the Lebanese army in taking control of the area.
"How can you claim victory when you were state within a state in southern Lebanon, and now you're going to be replaced by an international force?" he said.
Speaking after a day of meetings with Pentagon and State Department officials, Bush said the leaders of armed groups must choose between armed conflict and democracy.
He warned Iran against meddling in both Lebanon and Iraq, where U.S. troops are battling a persistent insurgency and trying to stave off a Sunni-Shiite civil war more than three years after the 2003 invasion.
"In both these countries, Iran is backing armed groups in the hope of stopping democracy from taking hold," he said.
"The message of this administration is clear: America will stay on the offense against al Qaeda. Iran must stop its support for terror," he said. "The leaders of these armed groups must make a choice: If they want to participate in the political life of their countries, they must disarm."
The president defended the U.S. role in settling the Israel-Lebanon conflict, saying Secretary of State Condoleezza Rice deserved "great credit" for the cease-fire agreement.
The administration resisted international calls for an immediate cease-fire, which it said would not have addressed the underlying causes of the conflict.
"We want peace," he said. "We're not interested in process. We want results."
Bush laid the blame for the conflict -- in which more than 1,000 people died -- on Hezbollah, Iran and Syria.
"America recognizes that civilians in Lebanon and Israel have suffered from the current violence, and we recognize that responsibility for this suffering lies with Hezbollah," Bush said.
"Responsibility for the suffering of the Lebanese people also lies with Hezbollah's state sponsors, Iran and Syria."
Bush said Iran "provides Hezbollah with financial support, weapons and training."
"Iran has made clear that it seeks the destruction of Israel," he said. "We can only imagine how much more dangerous this conflict would be if Iran had the nuclear weapon it seeks."
The United States maintains that Iran is pursuing nuclear weapons. The Iranian government says its nuclear program is intended solely for peaceful purposes
zoiets had ik ook in gedachten.. Klinkt leuk en kost weinig mankracht.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:54 schreef sp3c het volgende:
Patrick Cammaert zit al een jaar in Congo bij MONUC als divisiecommandant
quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:54 schreef sp3c het volgende:
maar goed, waarom zou het dit keer wel succesvol aflopen?
Omdat het een totaal andere wereld is, peacekeeping is dood ... gesneuveld op de Balkan.
geen garantie dat het werkt natuurlijk maar ik ga er niet meteen vanuit dat het gaat mislukken.
En wat is er mis met de bovengenoemde landen?
Alleen Indonesie is niet echt om over naar huis te schrijven maar die sturen dan ook hun elite (kunnen ze infanterietaken waarnemen)
De rest heeft gewoon een goed geoefende en ervaren krijgsmacht alleen Brunei zegt me nix
Wat heeft het reguliere leger ermee te maken. Lekker suggestief.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:27 schreef Napalm het volgende:
[..]
zoiets had ik ook in gedachten.. Klinkt leuk en kost weinig mankracht.
[..]
Wat ik meen gehoord te hebben was dat de vorige missie aldaar mislukte omdat het terrein nogal geschikt was voor stiekem rondsluipen enzo. Dat zal nu niet anders zijn.
Nu waren de troepen indertijd ook niet al te best geloof ik (boeren uit arm Afrika enzo) maar ook NLers zaten erbij.
Ik vraag me af in hoeverre de rest subjectief is en bereid is hard op te treden tegen mede moslims als het erop aankomt. Als je de berichten leest dat ze vanuit Indonesie naar Libanon wilden om mee te gaan vechten...
Goochelen met feiten is aardig maar niet leuk! Btw, tvp.quote:"PP2. Expressing its utmost concern at the continuing escalation of hostilities in Lebanon and in Israel since Hezbollah's attack on Israel on 12 July 2006, which has already caused hundreds of deaths and injuries on both sides, extensive damage to civilian infrastructure and hundreds of thousands of internally displaced persons;
Voor hezbollah was het gevangennemen van hun strijders weer een provocatie door Israel. Dus je rakelt nu weer een achterlijke discussie op.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:36 schreef damian5700 het volgende:
Dat geleuter in het vorige topic wie de oorlog begonnen is...![]()
Misschien is het een idee om de unaniem aangenomen resolutie 1701 aan te houden om toekomstige misverstanden te vermijden.
[..]
Goochelen met feiten is aardig maar niet leuk! Btw, tvp.
Ben ik eens. Resoluties in het Midden-Oosten zijn zondermeer weinig waard en bovendien ontbreekt er een tijdspad. Je zou denken dat een tweede resolutie nodig is om duidelijkheid te verschaffen over de ontwapening van Hezbollah en over het mandaat voor de internationale troepenmacht.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zeg ik: laat dat éérst maar eens gebeuren. Een velletje papier met voornemens en wat lieve woorden maken het nog geen realiteit. Die ontwapening was twee jaar geleden immers al geregeld en nu, nu is Hezbollah er nog steeds, bewapend en de regering doet niets en kan niets doen.
Hoe gaat die ontwapening eruit zien? De strijders leveren vriendelijk hun wapens in bij de Verenigde Naties? Hezbollah wil niet ontwapenen, dus moet het gedwongen worden. De regering kan het niet, zonder een zekere burgeroorlog, de Verenigde Naties, de landen die troepen zullen leveren althans, zullen geen zin hebben te geraken in een guerillagevecht met Hezbollah en Israël, nou ja, dat zien we nu.
Dat zeg ik. Misschien (en dat is slechts een overpeizing) zou het verstandig zijn om derhalve die beoordeling van de VN (toch niet onbelangrijk de unanieme stemmen voor, lijkt mij) aan te houden.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor hezbollah was het gevangennemen van hun strijders weer een provocatie door Israel. Dus je rakelt nu weer een achterlijke discussie op.En het is grappig dat resoluties ineens heilig verklaart worden.
Het reguliere leger van Indonesie heeft toch wel veel verwijten gehad toevallig de verkeerde kant op te kijken bij de conflicten tussen Christenen en Moslims in Indonesie.. Ze lijken me dan niet echt geschikt voor een conflict tussen Joden en Moslims..quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:36 schreef Mutant01 het volgende:
Wat heeft het reguliere leger ermee te maken. Lekker suggestief.
beter geschikt juist, ze moeten wapens ophalen geen bodybags vullenquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:52 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het reguliere leger van Indonesie heeft toch wel veel verwijten gehad toevallig de verkeerde kant op te kijken bij de conflicten tussen Christenen en Moslims in Indonesie.. Ze lijken me dan niet echt geschikt voor een conflict tussen Joden en Moslims..
Waarmee ik dus bedoel dat George W. Bush een idioot is die met de meest wereldvreemde observaties komt. Vrijheid van religie in Irak, nederlaag voor Hezbollah, et cetera. Wie let er nou op hem? Goed, heel veel mensen, en terecht, maar wie gelooft nou wat deze man zegt?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |