abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41410222
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:38 schreef multatuli het volgende:
Wat vinden we trouwens van het merkwaardige gebruik van die clusterbommen?
is al uitvoerig besproken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 1 september 2006 @ 23:49:08 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41410849
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:38 schreef multatuli het volgende:
Wat vinden we trouwens van het merkwaardige gebruik van die clusterbommen? Zo'n 90% in de laatste 72 uur afwerpen suggereert toch wel dat ze niet op militaire doelen afgeworpen zijn. Beetje onwaarschijnlijk dat de Israeli's na een maand plots zoveel nieuwe militaire doelen wisten te vinden.

Wat is het doel dan wel geweest? De schade aan de infrastructuur is ook niet het hoofddoel; de clusterbom is toch vooral gericht op mensen. Wat wil Israel er mee bereiken dat er nu zoveel onontplofde clusterbommetjes in woonwijken en op akkers liggen? Ieder slachtoffer genereert een familie met nieuwe haat en militair dient het geen enkel doel.

De schattingen zijn dat maar liefst 70% niet ontploft zou zijn (als gevolg van het gebruik van zeer oude munitie) en dat deze nog tientallen jaren voor ellende zullen zorgen. Wat beoogt Israel daarmee?
dat ze in de laatste 72 uur zijn afgeworpen is nix merkwaardigs aan (op zich niet eens iets kwalijks of illegaals) ze hadden grondtroepen in Libanon en die moesten zich terugtrekken, eenvoudigste manier om de aftocht te dekken is om wat met clustermunitie te gaan smijten.

wat ik ze kwalijk neem is dat er zo veel in de steden zijn gevallen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_41412193
Even voor mijn begrip Sp3c: het gros van de grondtroepen is toch juist pas in de laatste dagen ingezet en juist niet teruggetrokken?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 00:53:34 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41412876
laatste anderhalve week ongeveer en voor zover ik weet zijn ze weer naar huis
pi_41419976
Als die troepen al naar huis zijn hoe bezetten de Israeli's zuid-Libanon dan?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_41420034
@slayage: in het vorige topic is wel gediscussieerd over het gebruik van clusterbommen, maar niet over dat belachelijk hoge percentage in de laatste 72 uur.
  zaterdag 2 september 2006 @ 12:34:26 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41420167
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat ze in de laatste 72 uur zijn afgeworpen is nix merkwaardigs aan (op zich niet eens iets kwalijks of illegaals) ze hadden grondtroepen in Libanon en die moesten zich terugtrekken, eenvoudigste manier om de aftocht te dekken is om wat met clustermunitie te gaan smijten.

israel had de bevolking toch gewaarschuwd? volgens mij kan je in je huis best wel dekking zoeken. of in de kelder van de buren. netzoals israel schuilkelders heeft tegen onaangekondigde aanvallen van hezballah.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 12:47:52 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41420492
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 12:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

israel had de bevolking toch gewaarschuwd? volgens mij kan je in je huis best wel dekking zoeken. of in de kelder van de buren. netzoals israel schuilkelders heeft tegen onaangekondigde aanvallen van hezballah.
wtf doet dat er nu toe, probleem met die wapens is dat je het hele dorp veranderd in een mijnenveld vol uxo's, dan kun je in de kelder van de buren gaat zitten maar op een gegeven moment is het eten op en moet je naar buiten, en als er dan toevallig een onontploft bommetje tegen de deur aan ligt dan doet hij als nog boem
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 12:49:20 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41420527
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 12:25 schreef multatuli het volgende:
Als die troepen al naar huis zijn hoe bezetten de Israeli's zuid-Libanon dan?
weet ik veel
  Moderator dinsdag 5 september 2006 @ 18:07:55 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41521997
http://tf1.lci.fr/infos/m(...)clerc-beyrouth-.html

Leclerc op weg naar Libanon
vraag me af of ze die ook wit gaan schilderen net als ... :

GUNPROFOR!
pi_41522917
Ik las (een paar dagen geleden) dat Indonesie toch komt helpen, klopt dat?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_41530694

op verzoek van sp3c
pi_41530918
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:37 schreef Roi het volgende:
Ik las (een paar dagen geleden) dat Indonesie toch komt helpen, klopt dat?
jah dat klopt Indonesie wilt graag helpen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_41530993
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

Waarom keuren mensen clusterbommen goed die honderden burgers en kinderen vermoordt ???
ALS je dit goedkeurt moet je alle aanslagen goedkeuren
  Moderator dinsdag 5 september 2006 @ 22:31:23 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41531406
lees die post nog eens meki
pi_41531546
quote:
Turkey approves Lebanon troops
Turkey's parliament has approved the deployment of its troops in Lebanon to join to the UN peacekeeping mission,.

Lawmakers, recalled from the summer recess for the emergency session, voted 340-192 in favour of sending the troops, despite widespread opposition.

Thousands protested in the capital Ankara, calling on politicians not to send troops to fight fellow Muslims.

Several were detained. UN chief Kofi Annan arrived in Ankara as the parliament began its debate.

This is Mr Annan's last stop in a regional tour to raise support.

From Egypt, he suggested Israel might shortly lift its air and sea blockade of Lebanon.

"I don't want to raise any false hopes, but I hope that in the next 48 hours we will have some... constructive, positive news," he said after meeting Egyptian President Hosni Mubarak.

Israel has maintained an air and sea embargo since the 14 August ceasefire ended its 34-day conflict with Hezbollah fighters.

Domestic opposition

Turkish troops would join a UN force tasked with keeping the peace between Israel and Hezbollah guerrillas in south Lebanon.

The government believes involvement in the Lebanon mission would bolster its role within the Middle East and advance its ambition to join the European Union.

The country's foreign minister said on Monday that the number of troops to be deployed would not exceed 1,000.

But the move to send Turkish soldiers faces broad domestic opposition, with many unwilling to engage in a situation in which they could be fighting against fellow Muslims.

In a bid to quell fears, Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan assured the public that the soldiers would withdraw if they were asked to disarm Hezbollah.

On Monday, Qatar became the first Arab state to commit troops to the UN peacekeeping force in Lebanon, offering 200 to 300 military personnel.

The UN is installing 15,000 peacekeepers in southern Lebanon as part of UN Security Council Resolution 1701.

Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/middle_east/5315712.stm

Published: 2006/09/05 18:24:12 GMT

© BBC MMVI
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_41532361
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:31 schreef sp3c het volgende:
lees die post nog eens meki
ik reageer op die mensen die het goedkeuren van gebruik clusterbommen
  Moderator dinsdag 5 september 2006 @ 23:05:03 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41532992
nee je zit te jammeren in slecht Nederlands over honderden burgerdoden en je quote mij erbij
pi_41565894
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:52 schreef Meki het volgende:

[..]

ik reageer op die mensen die het goedkeuren van gebruik clusterbommen
Ik heb nog niemand het gebruik van clusterbommen zien goedkeuren.
De klusterbommen zijn er waarschijnlijk neer gegooid als alternatief voor mijnen. Dit om er zeker van te zijn dat er een bufferzone is. Waarin niet iedere hasbollah aanhanger zich kan bewegen als een vis in het water.
Goed of slecht zal alleen de geschiedenis uitmaken.
pi_41566218
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:25 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik heb nog niemand het gebruik van clusterbommen zien goedkeuren.
De klusterbommen zijn er waarschijnlijk neer gegooid als alternatief voor mijnen. Dit om er zeker van te zijn dat er een bufferzone is. Waarin niet iedere hasbollah aanhanger zich kan bewegen als een vis in het water.
Goed of slecht zal alleen de geschiedenis uitmaken.
het goed praten daarvan ook.

Nee onzin Clusterbommen zijn gegooid om de burgers uit te schakelen. dat weet iedere burger die een oom of kind of zijn vader heeft verloren door een land die graag vrede wilt
  Moderator woensdag 6 september 2006 @ 22:56:01 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41567246
zit toch niet de hele tijd zo te trollen zeg, als je nog meer onzin te melden hebt dan mag je het van mij beargumenteren en anders haal ik het weg want iedere keer als jij weer is wat post dan ontspoort het hele topic en het wordt steeds erger de laatste tijd.

doe er is wat aan
  donderdag 7 september 2006 @ 00:04:06 #72
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_41570133
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:56 schreef sp3c het volgende:
zit toch niet de hele tijd zo te trollen zeg, als je nog meer onzin te melden hebt dan mag je het van mij beargumenteren en anders haal ik het weg want iedere keer als jij weer is wat post dan ontspoort het hele topic en het wordt steeds erger de laatste tijd.

doe er is wat aan
is het onzin dat het goedpraten van het werpen van clusterbommen verwerpelijk is..?
Huig
  Moderator donderdag 7 september 2006 @ 00:07:33 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41570248
nee het is onzin dat elke clusterbom op 1 of andere magische manier alleen kleine kindertjes dood
  donderdag 7 september 2006 @ 00:18:15 #74
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_41570618
dan heb ik nieuws voor je:
clusterbommen dienen noch ter uitschakeling van éenhoorns, my little pony's, barbapapa's of Ludo Sanders...
ze zijn bedoeld voor mensnen..
Huig
  Moderator donderdag 7 september 2006 @ 00:23:46 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41570808
dat is niets nieuws voor me nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')