zo te zien iig Duitsland:quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:51 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn vraag van een aantal pagina's terug staat nogsteeds.
Wie gaat er troepen leveren voor deze internationale troepenmacht?
Maleisie, Indonesie, Brunei, Frankrijk, Turkije, Italie en volgens minister Bot ook Nederlanders als daarom gevraagd wordt, waar hij ze vandaan wil halen weet niemandquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:55 schreef venomsnake het volgende:
[..]
zo te zien iig Duitsland:
(Reuters) 22:49 Report: Germany agrees to contribute troops to multinational force for Lebanon
Mogen die tegenwoordig alweer meevechten?quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:55 schreef venomsnake het volgende:
[..]
zo te zien iig Duitsland:
(Reuters) 22:49 Report: Germany agrees to contribute troops to multinational force for Lebanon
quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee technisch gezien werd er alleen teruggeschoten ... beetje veel alleen
Die commandant is toen nog ondervraagd voor een onderzoek of hij aangeklaagd kon worden ofzo
toen vroegen ze hem, waarom heeft u 74 granaten afgeschoten?
antwoord: ik had er niet meer
Dat gaat net zo`n ramp worden als de vorige keer.. Volgens mij is dit een kwestie van aftellen want ik zou absoluut niet weten waarom het nu wel succesvol moet verlopen, zeker niet met die landen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:39 schreef sp3c het volgende:
Maleisie, Indonesie, Brunei, Frankrijk, Turkije, Italie en volgens minister Bot ook Nederlanders als daarom gevraagd wordt, waar hij ze vandaan wil halen weet niemand
betwijfel het ... de man werd beschoten, de vraag was gewoon domquote:Op maandag 14 augustus 2006 22:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Mogen die tegenwoordig alweer meevechten?
[..]
ALs die dat in NL had gezegd dan zat ie nog steeds vast..
Patrick Cammaert zit al een jaar in Congo bij MONUC als divisiecommandantquote:[..]
Dat gaat net zo`n ramp worden als de vorige keer.. Volgens mij is dit een kwestie van aftellen want ik zou absoluut niet weten waarom het nu wel succesvol meot verlopen, zeker neit met die landen.
Overignes we kunnen toch gewoon een paar hoge officieren bijdrgaen? Generaals genoeg, doen die ook eens wat nuttigs..
quote:Bush: 'Hezbollah suffered a defeat'
WASHINGTON (CNN) -- President Bush declared Lebanon a front in the "global war on terrorism" Monday, equating the Israeli battle against Lebanon's Hezbollah guerrillas to the U.S.-led wars in Afghanistan and Iraq.
Bush said Hezbollah and its supporters in Iran and Syria were responsible for the 34-day war, and called that conflict "part of a broader struggle between freedom and terror."
Bush said the U.N. resolution that took effect early Monday was an "important step that will help bring an end to the violence."
He said the conflict was a win for his administration's policy of encouraging democracy in the Middle East and a defeat for Hezbollah, discounting a claim of victory issued by the Shiite Muslim militia's leader earlier Monday.
"Hezbollah suffered a defeat in this crisis," Bush said during a news conference at the State Department.
"There's going to be a new power in the south of Lebanon," he said, referring to the U.N. force that will assist the Lebanese army in taking control of the area.
"How can you claim victory when you were state within a state in southern Lebanon, and now you're going to be replaced by an international force?" he said.
Speaking after a day of meetings with Pentagon and State Department officials, Bush said the leaders of armed groups must choose between armed conflict and democracy.
He warned Iran against meddling in both Lebanon and Iraq, where U.S. troops are battling a persistent insurgency and trying to stave off a Sunni-Shiite civil war more than three years after the 2003 invasion.
"In both these countries, Iran is backing armed groups in the hope of stopping democracy from taking hold," he said.
"The message of this administration is clear: America will stay on the offense against al Qaeda. Iran must stop its support for terror," he said. "The leaders of these armed groups must make a choice: If they want to participate in the political life of their countries, they must disarm."
The president defended the U.S. role in settling the Israel-Lebanon conflict, saying Secretary of State Condoleezza Rice deserved "great credit" for the cease-fire agreement.
The administration resisted international calls for an immediate cease-fire, which it said would not have addressed the underlying causes of the conflict.
"We want peace," he said. "We're not interested in process. We want results."
Bush laid the blame for the conflict -- in which more than 1,000 people died -- on Hezbollah, Iran and Syria.
"America recognizes that civilians in Lebanon and Israel have suffered from the current violence, and we recognize that responsibility for this suffering lies with Hezbollah," Bush said.
"Responsibility for the suffering of the Lebanese people also lies with Hezbollah's state sponsors, Iran and Syria."
Bush said Iran "provides Hezbollah with financial support, weapons and training."
"Iran has made clear that it seeks the destruction of Israel," he said. "We can only imagine how much more dangerous this conflict would be if Iran had the nuclear weapon it seeks."
The United States maintains that Iran is pursuing nuclear weapons. The Iranian government says its nuclear program is intended solely for peaceful purposes
zoiets had ik ook in gedachten.. Klinkt leuk en kost weinig mankracht.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:54 schreef sp3c het volgende:
Patrick Cammaert zit al een jaar in Congo bij MONUC als divisiecommandant
quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:54 schreef sp3c het volgende:
maar goed, waarom zou het dit keer wel succesvol aflopen?
Omdat het een totaal andere wereld is, peacekeeping is dood ... gesneuveld op de Balkan.
geen garantie dat het werkt natuurlijk maar ik ga er niet meteen vanuit dat het gaat mislukken.
En wat is er mis met de bovengenoemde landen?
Alleen Indonesie is niet echt om over naar huis te schrijven maar die sturen dan ook hun elite (kunnen ze infanterietaken waarnemen)
De rest heeft gewoon een goed geoefende en ervaren krijgsmacht alleen Brunei zegt me nix
Wat heeft het reguliere leger ermee te maken. Lekker suggestief.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:27 schreef Napalm het volgende:
[..]
zoiets had ik ook in gedachten.. Klinkt leuk en kost weinig mankracht.
[..]
Wat ik meen gehoord te hebben was dat de vorige missie aldaar mislukte omdat het terrein nogal geschikt was voor stiekem rondsluipen enzo. Dat zal nu niet anders zijn.
Nu waren de troepen indertijd ook niet al te best geloof ik (boeren uit arm Afrika enzo) maar ook NLers zaten erbij.
Ik vraag me af in hoeverre de rest subjectief is en bereid is hard op te treden tegen mede moslims als het erop aankomt. Als je de berichten leest dat ze vanuit Indonesie naar Libanon wilden om mee te gaan vechten...
Goochelen met feiten is aardig maar niet leuk! Btw, tvp.quote:"PP2. Expressing its utmost concern at the continuing escalation of hostilities in Lebanon and in Israel since Hezbollah's attack on Israel on 12 July 2006, which has already caused hundreds of deaths and injuries on both sides, extensive damage to civilian infrastructure and hundreds of thousands of internally displaced persons;
Voor hezbollah was het gevangennemen van hun strijders weer een provocatie door Israel. Dus je rakelt nu weer een achterlijke discussie op.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:36 schreef damian5700 het volgende:
Dat geleuter in het vorige topic wie de oorlog begonnen is...![]()
Misschien is het een idee om de unaniem aangenomen resolutie 1701 aan te houden om toekomstige misverstanden te vermijden.
[..]
Goochelen met feiten is aardig maar niet leuk! Btw, tvp.
Ben ik eens. Resoluties in het Midden-Oosten zijn zondermeer weinig waard en bovendien ontbreekt er een tijdspad. Je zou denken dat een tweede resolutie nodig is om duidelijkheid te verschaffen over de ontwapening van Hezbollah en over het mandaat voor de internationale troepenmacht.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zeg ik: laat dat éérst maar eens gebeuren. Een velletje papier met voornemens en wat lieve woorden maken het nog geen realiteit. Die ontwapening was twee jaar geleden immers al geregeld en nu, nu is Hezbollah er nog steeds, bewapend en de regering doet niets en kan niets doen.
Hoe gaat die ontwapening eruit zien? De strijders leveren vriendelijk hun wapens in bij de Verenigde Naties? Hezbollah wil niet ontwapenen, dus moet het gedwongen worden. De regering kan het niet, zonder een zekere burgeroorlog, de Verenigde Naties, de landen die troepen zullen leveren althans, zullen geen zin hebben te geraken in een guerillagevecht met Hezbollah en Israël, nou ja, dat zien we nu.
Dat zeg ik. Misschien (en dat is slechts een overpeizing) zou het verstandig zijn om derhalve die beoordeling van de VN (toch niet onbelangrijk de unanieme stemmen voor, lijkt mij) aan te houden.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor hezbollah was het gevangennemen van hun strijders weer een provocatie door Israel. Dus je rakelt nu weer een achterlijke discussie op.En het is grappig dat resoluties ineens heilig verklaart worden.
Het reguliere leger van Indonesie heeft toch wel veel verwijten gehad toevallig de verkeerde kant op te kijken bij de conflicten tussen Christenen en Moslims in Indonesie.. Ze lijken me dan niet echt geschikt voor een conflict tussen Joden en Moslims..quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:36 schreef Mutant01 het volgende:
Wat heeft het reguliere leger ermee te maken. Lekker suggestief.
beter geschikt juist, ze moeten wapens ophalen geen bodybags vullenquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:52 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het reguliere leger van Indonesie heeft toch wel veel verwijten gehad toevallig de verkeerde kant op te kijken bij de conflicten tussen Christenen en Moslims in Indonesie.. Ze lijken me dan niet echt geschikt voor een conflict tussen Joden en Moslims..
Waarmee ik dus bedoel dat George W. Bush een idioot is die met de meest wereldvreemde observaties komt. Vrijheid van religie in Irak, nederlaag voor Hezbollah, et cetera. Wie let er nou op hem? Goed, heel veel mensen, en terecht, maar wie gelooft nou wat deze man zegt?quote:
mjah met Frankrijk erbij zal er geen Nederlandse commandant aangesteld worden, zeker niet als Nederland geen troepen levertquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:27 schreef Napalm het volgende:
[..]
zoiets had ik ook in gedachten.. Klinkt leuk en kost weinig mankracht.
Nederlanders, Ieren, Italianen, Noren, Fransen, Canadezen maar ook Fiji's, Senegalezen, Nigerianen etc. nogal een gevarieerd gezelschapquote:[..]
Wat ik meen gehoord te hebben was dat de vorige missie aldaar mislukte omdat het terrein nogal geschikt was voor stiekem rondsluipen enzo. Dat zal nu niet anders zijn.
Nu waren de troepen indertijd ook niet al te best geloof ik (boeren uit arm Afrika enzo) maar ook NLers zaten erbij.
ik denk dat je je daar weinig zorgen over hoeft te maken, het zijn gewoon militairenquote:Ik vraag me af in hoeverre de rest subjectief is en bereid is hard op te treden tegen mede moslims als het erop aankomt. Als je de berichten leest dat ze vanuit Indonesie naar Libanon wilden om mee te gaan vechten...
allicht ... maar de Indonesiers schieten dan wel terug, en je moet ook niet verbaasd opkijken als diezelfde Indonesiers zelf een hinderlaag leggen ipv deze af te wachten want dat mag nu wel gewoonquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:43 schreef Monidique het volgende:
Denk je dat Hezbollah er moeite mee heeft moslims te vermoorden? Zodra de beweging het nodig acht te vuren op Indonesische militairen, zullen die VN-troepen gewoon deel uitmaken van een door het Westen gesteund bezettingsleger, ongeacht hun religie.
Ik neem die man al lang niet meer serieus, Als ie het van een papiertje leest komt er soms nog wat nuttigs uit maar als journalisten vragen aan meneer Bush gaan stellen op een persconferentie en hij de vragen uit zijn hoofd moet beantwoorden is het gewoon lachwekkend. Op dat soort momenten ga ik er ook goed voor zitten, zeer vermakelijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarmee ik dus bedoel dat George W. Bush een idioot is die met de meest wereldvreemde observaties komt. Vrijheid van religie in Irak, nederlaag voor Hezbollah, et cetera. Wie let er nou op hem? Goed, heel veel mensen, en terecht, maar wie gelooft nou wat deze man zegt?
mjah 20 jaar geleden was de reactie daarop toch vrij fors te noemenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:52 schreef Monidique het volgende:
Ik betwijfel alleen de bereidheid van landen om in een oorlog met Hezbollah verzeild te raken. Israël zat er immers achttien jaar en de voorloper van Hezbollah heeft zo'n twintig jaar geleden al een boodschap afgegeven aan buitenlandse troepen, hoewel men nu met Irak en Afghanistan wel wat ervaring heeft opgedaan, natuurlijk.
Een oorlogsbodem dat wat heuvels rond Beiroet raakte. 't Viel allemaal wel mee, als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah 20 jaar geleden was de reactie daarop toch vrij fors te noemen
Nou, dat is natuurlijk een goede vraag, maar dat Israël zich in 2000 terugtrok, kan voor Hezbollah een goede reden zijn te denken dat Israël geen zin heeft in een dodelijk avontuur in Libanon. Die vredesmacht, nou ja, dat moet ik nog zien, maar Hezbollah heeft sowieso het voordeel, het is hun land immers.quote:je kunt je ook afvragen of Hezbollah zin heeft om slaags te raken met die vredesmacht want dan zijn ze zowieso de lul, die vredesmacht zal reageren en evt daarna terugtrekken en dan komen de Israeli's weer
Volgens mij ziet Hezbollah dat als een goede zaak; hebben ze weer iemand om te bevechten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:01 schreef sp3c het volgende:
je kunt je ook afvragen of Hezbollah zin heeft om slaags te raken met die vredesmacht want .... en dan komen de Israeli's weer
Ze hebben sowieso een conflict nodig. Een incidenteel Israëlisch bombardement kan geen kwaad, denken zij waarschijnlijk. Ze hebben nu weel gewonnen bij de Libanese bevolking, maar dat was tijdens de oorlog, die volgens mij nog niet voorbij is trouwens, wie de Libanese bevolking verantwoordelijk gaat houden voor de doden en vernielingen wanneer er geen Israëlische bommen meer vallen, dat is een tweede.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:06 schreef Napalm het volgende:
[..]
Volgens mij ziet Hezbollah dat als een goede zaak; hebben ze weer iemand om te bevechten.
ja de Amerikaanse reactie was wat halfzacht maar de Fransen vielen meteen Iraanse stellingen aan met vliegtuigen in de Bekaa valleiquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een oorlogsbodem dat wat heuvels rond Beiroet raakte. 't Viel allemaal wel mee, als ik het goed heb.
hun land vol burgers die oorlogsmoe zijnquote:[..]
Nou, dat is natuurlijk een goede vraag, maar dat Israël zich in 2000 terugtrok, kan voor Hezbollah een goede reden zijn te denken dat Israël geen zin heeft in een dodelijk avontuur in Libanon. Die vredesmacht, nou ja, dat moet ik nog zien, maar Hezbollah heeft sowieso het voordeel, het is hun land immers.
O, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja de Amerikaanse reactie was wat halfzacht maar de Fransen vielen meteen Iraanse stellingen aan met vliegtuigen in de Bekaa vallei
Ik denk niet dat dat zo snel het geval is. Hamas is ook nog populair, na bijna twintig jaar onderdrukking en al die andere ellende. Zolang Hezbollah geen corrupt imago krijgt en effectief propaganda weet te bedrijven, hebben ze, volgens mij, aardig wat speelruimte.quote:hun land vol burgers die oorlogsmoe zijn
dit is hun kans om de eer aan zichzelf te houden en de wapens neer te leggen zonder dat ze echt voor lul staan, als ze nu weer meer oorlog gaan maken en evt bombardementen van de internationale gemeenschap over Libanon afroepen dan worden ze van alle kanten uitgekost
mjah de Palestijnse gebieden zijn een totaal andere zaak, in Libanon is het al jaren rustig en ineens ligt alles weer in puin omdat Hezbollah zonodig op eigen houtje oorlog blijft voeren ... op een gegeven moment krijgt men daar genoeg vanquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, dat wist ik niet.
[..]
Ik denk niet dat dat zo snel het geval is. Hamas is ook nog populair, na bijna twintig jaar onderdrukking en al die andere ellende. Zolang Hezbollah geen corrupt imago krijgt en effectief propaganda weet te bedrijven, hebben ze, volgens mij, aardig wat speelruimte.
In '82 lukte het Israël pas na bijna drie maanden de PLO te vernietigen, dus om Hezbollah voor hun uithoudingsvermogen te prijzen is voorbarig en overdreven.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:34 schreef popolon het volgende:
't Klinkt misschien wat wrang maar dit is een overwinning voor Hezbollah als je het zo kan noemen.
Geen elk Arabisch volk hield het zo lang uit tegen Israel, en ze vuren nog honderden raketten af per dag.
Als-je-blieft... Stop die nachtmerrie.quote:Bush added: "We can only imagine how much more dangerous this conflict would be if Iran had the nuclear weapon it seeks."
ik moet er gewoon om lachenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als-je-blieft... Stop die nachtmerrie.
Jij ziet dus liever ook niet dat Iran kernwapens ontwikkeld. Zeer verstandig.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
de PLO vocht niet enkel tegen Israel maar ook tegen de verschillende milities (ook tegen milities met Syrische steun) en tegen zichzelf, en bovendien zijn ze niet vernietigd maar simpelweg verhuisd naar de Palestijnse gebieden waar de verschillende splintergroeperingen nog steeds bestaan (en nog steeds tegen zichzelf vechten) en Tunesie (geloof ik, wee tniet wat daarmee gebeurd is)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In '82 lukte het Israël pas na bijna drie maanden de PLO te vernietigen, dus om Hezbollah voor hun uithoudingsvermogen te prijzen is voorbarig en overdreven.
Ik ben van mening, dat vanuit Hezbollah's optiek de verwijdering uit het zuiden en het ontwapeningsplan, zoals gesteld in resolutie 1701, nauwelijks een overwinning genoemd kan worden. We moeten niet vergeten, dat de Libanese regering deze resolutie ook unaniem heeft aangenomen, ondanks de 'bedenkingen' van Nasrallah.
Verder zijn Israël en de internationale gemeenschap ook verliezers vanwege respectievelijk het niet halen van de doelstellingen en de trage totstandkoming van het akkoord.
Maarja, in algemene zin (afgezien van het operationele aspect) kennen oorlogen enkel verliezers.
Erg constructief heeft Iran zich niet uitgelaten voor een oplossing van het conflict; Ahmadinejad's Mideast Solutionquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
hoe haal je dat daar nu weer uit?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:49 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij ziet dus liever ook niet dat Iran kernwapens ontwikkeld. Zeer verstandig.
Ik had het anders moeten formuleren, maar ik was bezig om die link te plaatsen. Lees in plaats van de vernietiging van de PLO het halen van de Israëlische doelstellingen jegens de PLO. Het ging immers om een soortgelijke dreiging; vandaar dat voorbeeld.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
de PLO vocht niet enkel tegen Israel maar ook tegen de verschillende milities (ook tegen milities met Syrische steun) en tegen zichzelf, en bovendien zijn ze niet vernietigd maar simpelweg verhuisd naar de Palestijnse gebieden waar de verschillende splintergroeperingen nog steeds bestaan (en nog steeds tegen zichzelf vechten) en Tunesie (geloof ik, wee tniet wat daarmee gebeurd is)
Ze zijn naar Tunesië gegaan en pas in '93, ofzo, teruggekeerd naar Palestina. De leiding dan. Ja, de PLO was een buitenlandse militie die Libanon alleen maar ellende bracht, in de ogen van ongetwijfeld veel Libanezen, dat is niet het geval met Hezbollah.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
de PLO vocht niet enkel tegen Israel maar ook tegen de verschillende milities (ook tegen milities met Syrische steun) en tegen zichzelf, en bovendien zijn ze niet vernietigd maar simpelweg verhuisd naar de Palestijnse gebieden waar de verschillende splintergroeperingen nog steeds bestaan (en nog steeds tegen zichzelf vechten) en Tunesie (geloof ik, wee tniet wat daarmee gebeurd is)
Nee, dat zie ik inderdaad liever niet. Iran is een land met een dictatoriaal, zeg maar gerust fascistisch regime en er heerst een hele enge ideologie. Ik zou het heel fijn vinden als zij geen atoombom krijgen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:49 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij ziet dus liever ook niet dat Iran kernwapens ontwikkeld. Zeer verstandig.
Lijkt mij niet zo moeilijk om deze post van Monidique op meerdere manieren te interpreteren.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe haal je dat daar nu weer uit?
het is gewoon een domme opmerking van een domme president
Neem mij niet kwalijk (gezien mijn bovenstaande post).quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik inderdaad liever niet. Iran is een land met een dictatoriaal, zeg maar gerust fascistisch regime en er heerst een hele enge ideologie. Ik zou het heel fijn vinden als zij geen atoombom krijgen.
en wat waren die doelstelllingen dan precies?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik had het anders moeten formuleren, maar ik was bezig om die link te plaatsen. Lees in plaats van de vernietiging van de PLO het halen van de Israëlische doelstellingen jegens de PLO. Het ging immers om een soortgelijke dreiging; vandaar dat voorbeeld.
Volgens mij heb ik toch een link geplaatst? Ik zal direct wel copy paste vanuit die link.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
en wat waren die doelstelllingen dan precies?
Arafat en co verhuizen naar Ramallah zodat die eindelijk is aanslagen in Jeruzalem konden plegen?
ook een manier om aanslagen op noord Israel te voorkomen, misschien Nasrallah ook die kant op verhuizen? Arafat zijn kantoor (4 overeindstaande stenen en een wc in de open lucht) zal wel leeg staan en zijn vrouw is volgens mij ook nog niet hertrouwd
misschien wil mevrouw Duisenberg er wel mee op de foto![]()
Verder wil ik erop wijzen dat ik reageerde op een post die ging over de overwinnaar van dit conflict. 'Geen enkel arabisch land heeft voor elkaar kunnen krijgen wat Hezbollah jegens Israël heeft bereikt', was de strekking, waarop ik wat nuance aanbracht.quote:Operation Peace for Galilee was launched to meet five national strategy
goals: (1) eliminate the PLO threat to Israel's northern border;
(2) destroy the PLO infrastructure in Lebanon; (3) remove Syrian
military presence in the Bekaa Valley and reduce its influence in
Lebanon; (4) create a stable Lebanese government; and (5)
therefore strengthen Israel's position in the West Bank.
Nou, nu is het wachten op NS en BG en zo om dit goed te praten met linkjes naar dubieuze websites.quote:Ondanks het geldende staakt-het-vuren van een VN-resolutie heeft de Libanese beweging Hezbollah vanochtend toch tien raketten afgevuurd op het leger van Israël. Israël zal niet ingaan op de raketaanval, omdat de raketten niet op Israëlisch grondgebied terecht gekomen zijn. Er zijn geen gewonden gevallen.
Daarnaast dreigt er een kabinetscrisis te ontstaan in Libanon, omdat de ministers van Hezbollah in het kabinet niet willen dat Hezbollah ontwapend wordt. Dit stond wel als eis in de VN-resolutie. Een deel van de ministers wil wel dat de Hezbollahstrijders ontwapend worden.
Het kabinet heeft een soort compromis gevonden: zo zullen er 15.000 militairen van het Libanese leger naar het zuiden trekken, maar zullen zij Hezbollahstrijders niet actief ontwapenen. Ze gaan volgens minister van Defensie Murr "een dialoog" aan met de militante beweging en hopen dan dat Hezbollah de wapens in zal leveren. Overigens zal het Libanese leger de rivier de Litani nog niet oversteken: tot een VN-troepenmacht geïnstalleerd is zal het Israëlische leger daar actief blijven.
Welnee. Het zijn helden tegen de Zionistische bezetting. Ze willen vrede, echt waar.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:56 schreef _The_General_ het volgende:
Het is weer duidelijk dat de criminele en terroristische organisatie Hezbollah geen vrede wilt. Ze willen het conflict in stand houden over de rug van de arme Libanese bevolking.
Dat was een defensieve actiequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:17 schreef -IksRee- het volgende:
Nou, ik wilde gisteravond nog een weddenschap posten hier: wedden dat Hezbollah het bestand zal overtreden?
Maar ik ben al te laat:
[..]
Nou, nu is het wachten op NS en BG en zo om dit goed te praten met linkjes naar dubieuze websites.
Aldus een reactie van een supporter van islam terroristen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zat het dan met die dode hezbollahstrijders die waren gevallen direct nadat het bestand was afgesloten![]()
Aldus een Christen-fascist.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:17 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Aldus een reactie van een supporter van islam terroristen.
Zijn versie van een ''new middle east'' maar daar komt ie nog op terug zei hij..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
Assad praises "new middle east"?
Hezbollah houdt nog altijd 40 Israelische commando's omsingeld op zo'n 20 kilometer van de grens, daar vallen nog elke dag wel doden, vooral aan de kant van Hezbollah, punt van zelfverdediging dus. Hezbollah zegt ook die commando's daar te willen uitroeien en helicopters die er in de buurt komen op zeker neer te halen, ja die gasten houden zich wel aan de resolutiequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zat het dan met die dode hezbollahstrijders die waren gevallen direct nadat het bestand was afgesloten![]()
Dom om dat Fascisme te noemen. Probeer het nog maar eens op nieuw. Je slaat de plank helemaal mis!quote:
Je M-O broeders ongefundamendeert naäpen, niet gehinderd door enige kennis terzake?quote:
Ah, onze huismoslimfundie vergeet te melden dat die gevallen waren nadat zij, ondanks het bestand, op Israelische troepen schoten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
De essentie is dat dit probleem zich ook doet gelden in de EU, dat ondanks alle zorgen de moslim entiteit zich ontwikkeld heeft tot een 5de kolonne en de socialistische EU leiders de gevolgen liever niet zien en in de ontkenning leven.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:00 schreef Godslasteraar het volgende:
de essentie eigenlijk van dit alles:
.........What is doubly sad is that Lebanon was getting its act together. Rafik Hariri, the former prime minister, represented a whole new type of Arab leader - one who rose to power by being a builder and an entrepreneur. He understood that Lebanon, freed of Syria, was a country whose youth had the energy and skill to compete anywhere. He thought Lebanon could again be a model of how Arabs can embrace modernity. But Mr. Hariri was murdered, allegedly by Syria, and now Lebanon's democracy is being murdered by Hezbollah. Once again, in the Arab world, the past buries the future...........
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:12 schreef dancemacabre het volgende:
..........................
Feest in de straten van Iran, onderschreven door 't gros van de volgelingen van Allah.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:08 schreef Godslasteraar het volgende:
en dit:
Rafik Hariri had a dream for his country: a secular Lebanon free from Syrian occupation and the crazy endless desire to keep on fighting Israel. This dream was similar to another dream that another great Arab leader had, Sheikh Zayed Bin Nahyan, who dreamed about creating a bustling business hub out of Dubai. Sheikh Zayed succeeded, Hariri failed. Sheikh Zayed was lucky, he didn't have an Iran-Syria-Hezbollah axis working against him. He didn't have Hassan Nasrallah as a neighbour.
It's such a pity very very few Arabs outside Lebanon see this fact. All what they want to do it cheer and jump up and down whenever a Hezbollah missile hits Haifa. The Hariri dream can wait, succeeding in destroying 2 Merkavas take more precedence.
The above fact does not mean that we're lunatics who prefer to live in ruins. We're just victims of a vast complicated web of influencing factors composed of rotten "intellectuals", religious leaders, politicians, culture, religious dogma, and media. All preaching the same message: no voice should be higher than the voice of the gun even if this gun torpedoed a dream such as Hariri's. Even if this gun is firing after Israel left Lebanon a God damned 6 years ago.
http://www.bigpharaoh.com/2006/08/15/torpedoing-hariris-dream/
Israel begon de oorlog om Hezbollah's aanvallen vanuit Zuid-Libanon te doen stoppen en om de gegijzelde soldaten terug te krijgen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:31 schreef foktastic het volgende:
Wie heeft die oorlog daar nou gewonnen?
Nou, dom wil ik het niet noemen, ik vermoed eerder eeuwen van hersenspoeling. Wat hebben Berbers in Marokko, die zelf veroverd en onderworpen zijn door Arabieren, te schaften met Israel, de Palestijnen etc?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:22 schreef dancemacabre het volgende:
It's such a pity very very few Arabs outside Lebanon see this fact. All what they want to do it cheer and jump up and down whenever a Hezbollah missile hits Haifa. The Hariri dream can wait, succeeding in destroying 2 Merkavas take more precedence.
Waar je ook een ontzettend dom volk voor nodig hebt, het soort dat religieus volgzaam zijn vrouwen onderdrukt en waar initiatief of zelfontplooiing als blasfemie worden afgedaan.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:31 schreef foktastic het volgende:
Wie heeft die oorlog daar nou gewonnen?
Wat ik met dit stukje probeer aan te geven is dat nu al zichtbaar is dat er een kabinetscrisis gaande is in Libanon.quote:...and Nasrallah is a confidant of Syrian President Bashar Assad, whom he visited on a weekly basis prior to the war. Lebanese sources speaking to TIME give credence to Israeli reports that the Hizballah leader has spent part of the war holed up in the Iranian embassy in Beirut--which may have secret tunnels leading to Nasrallah's now destroyed headquarters. But within Lebanon, his coziness with foreign patrons is a liability. A senior Lebanese official tells TIME that as soon as the fighting stops, Lebanese political parties plan to confront Nasrallah with demands that Hizballah hand over its weapons and accept the primacy of the Lebanese government, as demanded by the Security Council.
Wat bind het westen, de christelijk-joodse identiteit.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:55 schreef Godslasteraar het volgende:
Nou, dom wil ik het niet noemen, ik vermoed eerder eeuwen van hersenspoeling. Wat hebben Berbers in Marokko, die zelf veroverd en onderworpen zijn door Arabieren, te schaften met Israel, de Palestijnen etc?
De link uiteraard is de islam, een werktuig van een Arabieren om allerlei volkeren in te zetten voor de eigen nogal meelijwekkende agenda. Waarop de Berber, Iranier en de Pakistaan aan het eind van de dag op de knieën gaan voor de heilige stad van de Arabieren om hun onderworpenheid aan de Arabieren nog eens te benadrukken.
En dat is toch wat de islam betekent? Onderwerping.
Die zogenaamde "Joods-christelijke" traditie is een farce, pure oplichterij. Ik wordt altijd enigzins beroerd als met name christenen beginnen over de joods-christelijke traditie terwijl enkele decennia geleden ze het woord "Jood" nog geeneens over de lippen kregen. Al is het een soort van vooruitgang natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat bind het westen, de christelijk-joodse identiteit.Triest eenzijdige huilie ben je ook weer eigenlijk. Alsof de berbers geen mening zouden mogen hebben over Israel. En als ze dan een mening hebben over Israel, die toevallig overeenkomt met de Arabieren, is het fout. Wat heeft het westen te schaften met Israel? Die vraag had je ook kunnen stellen. De islam gaat gaat inderdaad door rassen heen, het kent geen rassenleer, wat dat betreft heb je helemaal gelijk.
Daarnaast blijkt maar eens te meer dat je niet veel weet over de berbers an sich, zo zijn er berbers zoals ik, maar ook gearabiseerde berbers, berbers die getrouwd zijn met een arabier (m.v), daaruit ontstaan kinderen. Verfoeilijk he die multicultisamenleving. Wellicht zie jij dat als een "verovering", ik zie het als natuurlijk.
Laat mij jou tweezijdige bericht uit 1 van de laatste 56 topics zien?????quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat bind het westen, de christelijk-joodse identiteit.Triest eenzijdige huilie ben je ook weer eigenlijk. knip
hmm ok. Als je er zelf maar in geloofd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:47 schreef Calella het volgende:
[..]
Israel begon de oorlog om Hezbollah's aanvallen vanuit Zuid-Libanon te doen stoppen en om de gegijzelde soldaten terug te krijgen.
Hezbollah kan dadelijk geen raketten meer afvuren en wordt op de vingers gekeken door de VN in zijn eigen machtsgebied.
Israel heeft duidelijk 1 van zijn 2 doelen behaald: een veilige noord-grens.
Mijn allereerste post in de reeks zelfs.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:27 schreef B4CO het volgende:
[..]
Laat mij jou tweezijdige bericht uit 1 van de laatste 56 topics zien?????
nou? kom dan???
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
Even de discussie weer terugbrengen naar een "redelijk" niveau. Want het enige wat ik lees is Joden, Moslims, bommen, moordenaars en ander geblaat. De generalisaties zijn hier overal te vinden, geen enkel redelijke post. Ten eerste heeft " de Islamitische wereld " hier niets mee te maken. Indonesie maakt ook deel uit van de Islamitische wereld, wat heeft die met dit conflict te maken? Hetzelfde geldt voor talloze andere landen. Ook de generalisatie " de arabieren" slaat nergens op. Zelfs onder de palestijnen is er verdeeldheid (50/50) met betrekking tot dit onderwerp. Bovendien is de arabische wereld groot. We moeten het dus niet gaan globaliseren, om het zo even lekker een oorlog van west tegen oost te maken. Daar is namelijk geen sprake van. Om eerlijk te zijn, zelfs Libanon is officieel geen partij bij het oorspronkelijke conflict, het gaat hier puur om Hezbollah, Hamas en Israel. 3 Partijen die burgerdoden niet schuwen om hun doelen te bereiken. Israel ontvoerde leden van het parlement van Palestina, Hamas ontvoert een Israelische soldaat en Hezbollah denkt ik kan niet achter blijven (status), en ontvoert er 2 en vermoord er 8. Dat was de situatie in het begin. Op de achtergrond spelen Iran en Syrie mee als wapenleveranciers van Hezbollah. De enige oplossing hier is dat Israel zich overal terugtrekt naar de grenzen van 1967 (afgesproken al in een resolutie) en er een VN vredesmacht langs de gehele Israelisch/Libanese en Israelisch/Palestijnse grens neergezet wordt. Hezbollah en Hamas moeten ontwapend worden, the hard or the soft way en Libanon moet haar eigen leger vergroten en verbeteren. De Palestijnse Autoriteiten moeten wapens en geld krijgen om toe te zien op de veiligheid.
Nee, dat zal er nooit komen.quote:
Naar die huizen waar in de meeste gevallen niets meer van over is en waar het gebied vol ligt met gevaarlijke stukken munitie, oa clustermunitie wat niet is afgegaan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:06 schreef damian5700 het volgende:
BEIRUT (Reuters) - Thousands of refugees headed home to south Lebanon
Ik begrijp eigenlijk ook de haast niet waarmee de terugkeer zich voltrekt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:13 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Naar die huizen waar in de meeste gevallen niets meer van over is en waar het gebied vol ligt met gevaarlijke stukken munitie, oa clustermunitie wat niet is afgegaan.![]()
Iedereen wil natuurlijk graag zien of het huis nog heel is en of er niet geplunderd is. Sowieso :quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik begrijp eigenlijk ook de haast niet waarmee de terugkeer zich voltrekt.
Omdat anders Achmeds waterpijp voortaan bij Habib staatquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik begrijp eigenlijk ook de haast niet waarmee de terugkeer zich voltrekt.
de chef stafquote:Israëlische generaal omstreden na aandelenhandel
ANP
JERUZALEM - Politici en militairen in Israël hebben dinsdag, een dag na het begin van het staakt-het-vuren in Zuid-Libanon, de chef-staf van de Israëlische strijdkrachten, generaal Dan Halutz, opgeroepen af te treden. Handel met voorkennis in aandelen dreigt de topcommandant fataal te worden.
Eerder op de dag werd bekend dat Halutz kort voor het begin van de grootscheepse militaire operaties tegen Hezbollah, op 12 juli, zijn aandelen van de hand had gedaan. Op dat moment leverden Israëlische militairen verwoed strijd om gewonde kameraden te redden en kwamen de hoogste politici en militairen bijeen om een paar uur later Hezbollah de oorlog te verklaren.
Bronnen binnen de generale staf van het Israëlische leger en officieren die deelnamen aan de oorlog in Zuid-Libanon trokken dinsdagmiddag anoniem hun steun aan Halutz in. Die vinden zijn gedrag moreel niet te verdedigen. De hoogste militair zou, zodra de laatste troepen Libanon hebben verlaten, moeten opstappen, vertelden de bronnen de krant Haaretz.
Ook leden van de Knesset (het Israëlische parlement) riepen om Halutz’ aftreden. ‘Het land lag onder vuur en het enige wat belangrijk voor hem was, was zijn aandelenportefeuille’, aldus Colette Aviattal, afgevaardigde van de Arbeidspartij.
Halutz verkocht 12 juli rond het middaguur, drie uur na de ontvoering van twee Israëlische militairen door Hezbollah, zijn effecten. Hij heeft toegegeven dat hij zijn aandelen op de bewuste dag verkocht, maar de transactie had volgens hem niets te maken met de oorlog. ‘Op dat moment dacht ik niet dat er een oorlog zou komen.’ Halutz zei omgerekend 5400 dollar te hebben verloren met de transactie.
De chef-staf denkt vooralsnog niet aan aftreden. In een reactie noemde hij een bericht in de krant Maariv, die het nieuws dinsdag onthulde, een ‘kwaadaardige en vertekende’ publicatie. ‘Ik ben niet van plan me in een kwestie te laten meeslepen die mijn integriteit bezoedelt’, aldus de opperbevelhebber.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Halutzquote:Orders to "bomb ten buildings" in Dahaya
On 24 July it was reported that IDF Radio had broadcast details of orders issued by IDF Halutz:
"Army chief of staff Dan Halutz has given the order to the air force to destroy 10 multi-storey buildings in the Dahaya district (of Beirut) in response to every rocket fired on Haifa," a senior air force officer told army radio on Monday [24th July].[1][2][3]
The same day the IAF/IDF confirmed it had destroyed ten buildings in Beirut including what it described as "a vital target" but the nature of the target was not released.[4] Halutz was quoted the previous day [23 July] as having said:
"There will always be some terrorist to fire a missile. But I believe we'll be able to push them north and reduce the accuracy of their fire. The other side must reach the conclusion that the price it pays for continuing the [rocket] fire is intolerable."[5]
The report was condemned on 24 July by the Israeli group Association for Civil Rights in Israel who wrote to Israeli Defense Minister Peretz and Israeli Attorney General Menahem Mazuz to criticise the orders: "Striking civilians and civilian infrastructure and using intentional means of intimidation and terrorizing civilian populations is forbidden by international humanitarian law, and could be war crimes."[6] The group also condemned the "grave and illegal" attacks carried out on the Israeli civilian population by Hezbollah.[7]
So what ? Als je ziet hoe hard de hezbollah het libanese volk de vrede gunt..... http://frontpage.fok.nl/nieuws/67461 Die doen het hun eigen volk aan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
de chef staf![]()
wat achtergrond info![]()
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Halutz
[afbeelding]
ga je nou "een moderne westerse democratie" vergelijken met een "terroristische organisatie"quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
So what ? Als je ziet hoe hard de hezbollah het libanese volk de vrede gunt..... Hezbollah negeert VN-resolutie Die doen het hun eigen volk aan.
handelen met voorkennis is illegaal, waar ook ter wereldquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:53 schreef sp3c het volgende:
wat een oninteressant verhaal
als ik 5400 dollar heb verloren met aandelen dan doe ik ze ook van de hand, zeker als ik weet dat er een oorlog aan zit te komen
Gewoon mens zijn met dagelijkse bezigheden is niet illegaal, waar ook ter wereld.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
handelen met voorkennis is illegaal, waar ook ter wereld![]()
Kun jij ook gewoon praten ? Beide keren nee dus want wat ik deed was iets heel anders als een democrtatie vergelijken, alleen ben jij blijkbaar niet in staat, om gewoon in te gaan op een reactie die jou slecht uit komtquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
ga je nou "een moderne westerse democratie" vergelijken met een "terroristische organisatie"![]()
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kun jij ook gewoon praten ? Beide keren nee dus want wat ik deed was iets heel anders als een democrtatie vergelijken, alleen ben jij blijkbaar niet in staat, om gewoon in te gaan op een reactie die jou slecht uit komt
ach ja of wij het interssant vinden of niet doet er uiteraard niet al te veel toe en blijkbaar denken ze in israel er ietsje anders over dan jijquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:15 schreef sp3c het volgende:
allicht
maar kun je dit daadwerkelijk handelen met voorkennis noemen?
het besluit om oorlog te voeren te gaan voeren moest immers nog genomen worden
ik zou het eerder gezond verstand noemen, een Israelische reactie was natuurlijk wel te verwachten en hezbollah reageert daar weer op etc. zo gaat het altijd in die regio en de beurs reageert daarop.
valt wat voor te zeggen dat hij op dat moment iets anders aan zijn hoofd heeft maar ik neem aan dat die plannen al sinds de terugtrekking uit zuid Libanon klaar liggen, hoeftie alleen zijn handtekening onder te zetten
nee klopt, israel heeft niet alle gevangen uitgeleverd aan libanonquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:16 schreef NDAsilenced het volgende:
Daarnet zag ik een interview van SkyNews met George Galloway.
Galloway zegt dat Israel duizenden libanezen heeft ontvoerd en gevangen gezet tijdens 18 jaar van bezetting in zuid libanon, en dat Israel deze gevangen niet wilt overdragen aan Libanon. Heeft iemand hier mischien bronnen die dit onderbouwen of juist afwijzen alszijnde onjuist?
Het lijkt er op dat hezbollah haar acties rechtvaardigd op dit feit.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:18 schreef sp3c het volgende:
als ik ooit kinderen krijg dan kunnen ze rond hun vijfde maar beter niet meer net zo kinderachtig zijn als jullie, want anders krijgen ze met de mattenklopper ... in the face!!
Is het bekend hoeveel gevangen er zijn overgebleven?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee klopt, israel heeft niet alle gevangen uitgeleverd aan libanon
nee dat weet ik niet dude, maar dat er nog gevangen zijn in israel is wel een aantal keer gezegd de afgelopen wekenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:23 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Is het bekend hoeveel gevangen er zijn overgebleven?
Tsja , kwestie van opvatting, geweld uilokken vind ik in dit geval véél erger als met geld sjoemelen ofzo. Als de Israël het niet ziet als een schenden van het bestand komt dat wrs omdat ze weten dat ze zoiets van hezbollah kunnen verwachtenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
![]()
nee hoor dat deed je niet, ik laat je een rotte appel in het idf zien uitgerekend de chef staf, kom jij met iets wat de israelisch zelf niet eens zien als een schending van het bestand
, vind je deze reactie prettiger?
![]()
ach ja, jij noch ik weet er nou precies is gebeurd dus tja, wie nou de vuile hond is kunnen we natuurlijk moelijk achterkomenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tsja , kwestie van opvatting, geweld uilokken vind ik in dit geval véél erger als met geld sjoemelen ofzo. Als de Israël het niet ziet als een schenden van het bestand komt dat wrs omdat ze weten dat ze zoiets van hezbollah kunnen verwachten![]()
Je kijkt er ook niet vanop als een valse hond je ( alsnog ) probeert te bijten ook al heeft hij een muilkorf om. Dat dóen valse honden nu eenmaal. Zinloos om je daar als verstandig mens druk om te maken toch ?![]()
mjah zo kun je alles wel van de tafel vegen natuurlijkquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
ach ja of wij het interssant vinden of niet doet er uiteraard niet al te veel toe en blijkbaar denken ze in israel er ietsje anders over dan jij
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah zo kun je alles wel van de tafel vegen natuurlijk
Israelische acties ' disproportionate'?
In Israel vinden ze van niet
Hezbollah terreurorganisatie?
In Libanon vinden ze van niet
De aarde rond?
Op Papua Nieuw Guinnea vinden ze van niet
sp3c geen fan van George Bush zijn preventieve oorlogsvoering?
Northernstar vind van wel
etc.
Ik vind het oninteressant en ervanuitgaande dat we ons op een discussieforum is het de bedoeling dat je dan zegt 'natuurlijk jij hebt altijd gelijk sp3c' of niet natuurlijk (komt af en toe ook wel is voor en daar argumenten voor geeft
zou het voor de mods wel een stuk makkelijker maken overigens, Marokkanen kut?
zelf vinden ze van niet ... slotje![]()
Hoezo vuil ? Vuil kun je afwassen, vals is wat moeilijker weg te krijgen. Maar jij doet dus liever net of de hezbollah per ongeluk heeft geschoten ofzo ?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
ach ja, jij nog ik weet er nou precies is gebeurd dus tja, wie nou de vuile hond is kunnen we natuurlijk moelijk achterkomen![]()
ik heb geen idee wat er is gebeurd, allen dat die dingen nergens schade hebben aangericht, maarja de israelisch hebben ook niet met hun armen overelkaar gezeten hoorquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoezo vuil ? Vuil kun je afwassen, vals is wat moeilijker weg te krijgen. Maar jij doet dus liever net of de hezbollah per ongeluk heeft geschoten ofzo ?![]()
Dat is idd ook best mogelijk die zijn nou óók niet allemaal even heilig.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik heb geen idee wat er is gebeurt, allen dat die dingen nergens schade hebben aangericht, maarja de israelisch hebben ook niet met hun armen overelkaar gezeten hoor
Nou hezbollah vond dat het 't waard is geweest zo te horen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:06 schreef elcastel het volgende:
Wat een triest gebral van diverse partijen (ik zie net Bush en Assad op het journaal) dat ze het over overwinningen hebben. Het offensief van Israël is mislukt, Israël zelf is niet vernietigd, er ligt alleen een compleet land in puin. Niemand hoor je erover.
Bush klonk ook enthousiast hoor. Van Hezbollah kan ik het nog meer begrijpen dan van Israëlisch/VS kant, de aanval is afgeslagen, Israël heeft meer kwaad dan goed gedaan, maar dat ze er blij mee zijn spreekt ook weer voor zich inderdaad.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:09 schreef deedeetee het volgende:
Nou hezbollah vond dat het 't waard is geweest zo te horen.![]()
Tja je zou je bijna gaan afvragen wat er moet gebeuren voordat ze een oorlog als verloren beschouwen...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:52 schreef Hathor het volgende:
Wel mooi om te zien hoe die gasten van Hezbollah nu heel stoer de overwinning lopen te claimen, en feest aan het vieren zijn of Israel zojuist van de kaart is geveegd. Die zijn geloof ik net zo gebunkerd als Saddam, die toen de Amerikanen zich terug trokken na de eerste golfoorlog zich vol op de borst sloeg en claimde dat het machtige Iraakse volk de grote satan had verjaagd.Dat zijn gehele leger was vernietigd en een groot deel van de infrastructuur aan gort lag, vergat ie voor het gemak maar even.
Hetzelfde zie je nu toch ook met Hezbollah, die zijn het gehele zuiden van Libanon kwijtgeraakt, wat toch zo'n beetje hun thuisbasis was. Maar nee, ze hebben gewoon gewonnen hoor, geen probleem.
![]()
Daar lijkt het wel op inderdaad.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:56 schreef _The_General_ het volgende:
Het is weer duidelijk dat de criminele en terroristische organisatie Hezbollah geen vrede wilt. Ze willen het conflict in stand houden over de rug van de arme Libanese bevolking.
Bush, die heb ik nooit serieus genomen dat is een komediant tot en metquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:14 schreef elcastel het volgende:
[..]
Bush klonk ook enthousiast hoor.
Dat eerste ja, maar het tweede ? Ik moet nog zien wat daar van terecht komt.quote:Het enige voordeel wat ik voor Israël kan bedenken is dat we beter hebben kunnen zien hoe de handelswijze is van o.a. Hezbollah en dat er nu wat steviger internationaal toezicht is in de regio.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bush, dat is een komediant tot en met![]()
[..
Erg spijtig natuurlijk, maar hopelijk wel blijvend ontwapend.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
Hezbollah wordt niet ontmanteld, aldus minister van defensie.
Wat ik weet is dat er tussen Israël en Hezbollah al verscheidene malen een gevangenenruil heeft plaatsgevonden. De laatste was in 2004.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:16 schreef NDAsilenced het volgende:
Daarnet zag ik een interview van SkyNews met George Galloway. Link
Galloway zegt dat Israel duizenden libanezen heeft ontvoerd en gevangen gezet tijdens 18 jaar van bezetting in zuid libanon, en dat Israel deze gevangen niet wilt overdragen aan Libanon. Heeft iemand hier mischien bronnen die dit onderbouwen of juist afwijzen alszijnde onjuist?
Het lijkt er op dat hezbollah haar acties rechtvaardigd op dit feit.
Volgens mij is het cruciaal voor een goede discussie om de waarheid achter deze claim te weten.
dit rechtvaardigd uiteraard niet de houding van israelquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:01 schreef damian5700 het volgende:
Het precieze aantal is voor mij ook bekend, maar tijdens het conflict zijn daar nog eens 20 krijgsgevangenen bijgekomen.
Daarnaast wil ook van de gelegenheid gebruik maken om je te wijzen op het grote aantal Libanese gevangenen in Syrië die tijdens de Syrische bezetting op allerlei onduidelijke redenen vast zijn gezet en ook bekend is dat het Syrische justitioneel apparaat bekend is met marteling en foltering.
Het is voor mij een raadsel dat Hezbollah hoog inzet voor Libanese gevangenen in Israël en de indruk wekt de gevangenen in Syrië koud laat. Helemaal wanneer je beschouwt dat een van de Libanese gevangenen daar niet geheel onterecht vastzit.
hij zegt ook dat er geen plek is voor 2 legers binnen Libanonquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
Hezbollah wordt niet ontmanteld, aldus minister van defensie.
Wat een summiere gedachtengang. Jouw reactie op mijn bericht heeft je waarschijnlijk anderhalve tel gekost.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
dit rechtvaardigd uiteraard niet de houding van israel
Waarschijnlijk omdat zij niet midden in een wespennest willen gaan zitten. Als de meerderheid van de bevolking en de regering van Libanon meewerkt dan kan het meevallen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zijn er zo weinig westerse landen die troepen aanbieden. Tot nu toe is het lijstje:
-Italie
-Frankrijk
-Spanje
-Turkije (onder voorbehoud)
-Indonesie
-Marokko
-Maleisie
Noorwegen, Belgie en Nederland hebben ook aangegeven troepen te willen sturen als dit mogelijk is en als er een verzoek wordt gedaan maar veel zal dit niet zijn ... de Westerse landen hebben al troepen in Afghanistan, Irak, op de Balkan en in Afrikaquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zijn er zo weinig westerse landen die troepen aanbieden. Tot nu toe is het lijstje:
-Italie
-Frankrijk
-Spanje
-Indonesie
-Marokko
-Maleisie
quote:U.N. Resolution 1701
..................................
Full implementation of the relevant provisions of the Taif Accords, and of resolutions 1559 (2004) and 1680 (2006), that require the disarmament of all armed groups in Lebanon, so that, pursuant to the Lebanese cabinet decision of July 27, 2006, there will be no weapons or authority in Lebanon other than that of the Lebanese state;
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4785963.stm
komt dus allemaal niets van terecht.quote:.......................................
Compromise would allow Hezbollah to keep guns
A compromise agreement now being hammered out between Hezbollah and the Lebanese government would allow the Shi'ite guerillas to keep hidden weapons in south Lebanon, the London-based Al-Hayat newspaper reported on Tuesday.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/750448.html
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:44 schreef sp3c het volgende:
vervelend misschien maar godslasteraars zijn manier van posten is absoluut geen wereldprobleem
Maar Mutant, ik bén een achterlijke gorilla, zeker in de avond achter m'n pc'tjequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:56 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, maar dan hoef je nog niet als een achterlijke gorilla door het topic heen te banjeren.
Zorg ervoor dat wij geen last hebben van je vroege midlife crisis dan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:58 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Maar Mutant, ik bén een achterlijke gorilla, zeker in de avond achter m'n pc'tjeEn ik ben al 35, dat komt niet meer goed, nooit meer ......
Ik denk dat er mensen rondlopen die nog wat raketjes hebben en die terquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:28 schreef Drugshond het volgende:
En wellicht de belangrijkste vraag..... blijft het nu stil ?
Of bij de klaagmuur.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:42 schreef sp3c het volgende:
klagen doe je maar in de feedback
Ik denk dat de meeste landen zoiets hebben van "oh nee, niet weer. Laat de israelis en de Arabieren nou maar eens een keertje hun eigen teringzooi opruimen". Het is tenslotte al wel de tweede keer dat er een vredesmacht tussen die twee groepen mongolen moet gaan zitten, en als het nou nog nut had, maar over een of twee jaar vliegen ze elkaar toch weer naar de strot.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
-Italie
-Frankrijk
-Spanje
-Indonesie
-Marokko
-Maleisie
de meeste hebben al hulp toegezegt hoorquote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste landen zoiets hebben van "oh nee, niet weer. Laat de israelis en de Arabieren nou maar eens een keertje hun eigen teringzooi opruimen". Het is tenslotte al wel de tweede keer dat er een vredesmacht tussen die twee groepen mongolen moet gaan zitten, en als het nou nog nut had, maar over een of twee jaar vliegen ze elkaar toch weer naar de strot.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
-Italie
-Frankrijk
-Spanje
-Indonesie
-Marokko
-Maleisie
Marokko, Jordanie en de VAE behoren tot de NATO? Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:15 schreef sp3c het volgende:
Marokko, Turkije, Jordanie, verenigde Arabische Emiraten etc. hebben/hadden gewoon troepen gewoon op de Balkan hoor kleuter
[afbeelding]
hoe kom je daar nu weer in godsnaam bijquote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:38 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Marokko, Jordanie en de VAE behoren tot de NATO? Weer wat geleerd.
http://www.nato.int/structur/countries.htm
Omdat je plaatje van de NATO-site linkt, aapje.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe kom je daar nu weer in godsnaam bij
Niet te snel conclusies trekken dusquote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:42 schreef -IksRee- het volgende:
Omdat je plaatje van de NATO-site linkt, aapje.
De meeste ? Voorlopig pas 6 landen als ik het goed begrijp, en Nederland is daar niet bij. Wat mij betreft hoeft dat ook niet ook. Nogmaals, laat die twee elkaars puisten maar uitknijpen, ik zie niet in waarom anderen altijd hun puinhoop moeten opruimen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 03:20 schreef Boomstam het volgende:
[..]
de meeste hebben al hulp toegezegt hoor
Ja, maar in het geval van Israel is het nou onderhand wel mooi geweest, vind je ook niet ? Als er nou nog de kleinste kans was op langdurige vrede, maar dat is gewoon onmogelijk daar. Het houd pas op als een van de twee groepen niet meer bestaat.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:42 schreef sp3c het volgende:
omdat we hopen dat als wij er weer een zootje van maken dat er ook iemand komt opdagen met een bezem
Eigenlijk zouden beide landen niet meer hoeven te bestaan. Misschien zou Israël nooit gesticht moeten worden. Dan zou het altijd rustig zijn in het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, maar in het geval van Israel is het nou onderhand wel mooi geweest, vind je ook niet ? Als er nou nog de kleinste kans was op langdurige vrede, maar dat is gewoon onmogelijk daar. Het houd pas op als een van de twee groepen niet meer bestaat.
het heeft een kwart seconde gekostquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat een summiere gedachtengang. Jouw reactie op mijn bericht heeft je waarschijnlijk anderhalve tel gekost.
Maar enfin.
Heb jij misschien enig idee wat het precieze aantal Libanese gevangenen kan zijn en kan je iets vertellen over jou visie over hezbollah's discrepantie tussen de door Israël en Syrië gevangen genomen Libanezen?
Ik hoop op een iets constructievere bijdrage, maar dat zal wel tegen beter weten in zijn.
Daar krijg je vast een harde van!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:18 schreef deedeetee het volgende:
Nou dat islamitische paradijs vertoont een treffende gelijkenis met een...... puinhoop.....![]()
quote:Hizbullah: We won’t disarm
Hizbullah: We won’t disarm, withdraw north of Litani
Hizbullah member of the Lebanese Parliament Fadlallah tells Al-Jazeera terror group objects to disarming and withdrawing from area south of Litani River despite UN Security Council Resolution 1701; ‘our top priority now is rebuilding Lebanon,’ he says
Roee Nahmias
Hizbullah announced that it objects to withdrawing from area south of the Litani River and to disarming despite UN Security Council Resolution 1701.
These statements were made by Hizbullah member of the Lebanese Parliament and member of the policy office of the Shiite militia, Hassan Fadlallah in an interview with al-Jazeera.
According to Fadlallah, the terror group refuses to withdraw from areas south of the Litani River due to the fact that its members are residents of south Lebanon. As to the disarmament issue, the organization claims it is not being discussed within or outside the Lebanese government.
Confiscated Hizbullah weapons (Photo: Ofer Amram)
Hizbullah said its top priority is to rebuild Lebanon and help those who have been displaced from their homes.
He said Hizbullah would be willing to implement Resolution 1701, which, among other things, calls for the deployment of the Lebanese army in the south with the assistance of UNIFIL. Fadlallah said the deployment clause was unanimously accepted by the government with Hizbullah’s backing, adding that this does not contradict Hizbullah’s refusal to disarm as the terror group’s weapons will be kept in storage and not be displayed in public.
Last Saturday the Lebanese government approved the Security Council's Resolution 1701 , which calls for a ceasefire and for an end of hostility activities in the country.
Lebanese Prime Minister Fouad Siniora said that "the decision was accepted unanimously, with several reservations."
Hizbullah’s previous announcement that it would refuse to disarm irked several Lebanese government officials.
'War with Lebanon will not be a picnic'
Lebanese Minister of Tourism Joe Sarkis attacked Hizbullah last Monday, calling the group to withdraw from the south.
In an interview with al-Jazeera, Sarkis said, "Hizbullah must ease the situation and must apply the decision unanimously agreed upon in the cabinet to support Resolution 1701.”
Tuesday’s compromise offer formulated by Siniora and Parliament Speaker Nabih Berri, Hizbullah's de facto negotiator, called on Hizbullah members in the south to keep their weapons concealed so the Lebanese army would not have to act against them.
Hizbullah leader Hassan Nasrallah said during a speech aired on Al-Manar TV Monday that ‘we are at the brink of a great victory; a strategic and historic one. The Hizbullah fighters brought about this great triumph.”
In his first speech delivered after the ceasefire went into effect at 8 a.m., Nasrallah said "this is not the time for Hizbullah to disarm.
"It is unfortunate that the initial discussion on this matter and on the deployment of the army (in the south) was held by the (Lebanese) government in direct contrast to the agreement between the sides,” he said.
“Who will defend Lebanon in case of a new Israeli offensive?” he asked. “The Lebanese army and international troops are incapable of protecting Lebanon,” He said, flanked by Lebanese and Hizbullah flags.
But Nasrallah said he was open to dialogue about Hizbullah’s weapons at the appropriate time. And he credited his group’s weapons with proving to Israel that “War with Lebanon will not be a picnic. It will be very costly.”
bron: Ynetnews
Nee tuurlijk gaan ze niet ontwapenen.quote:
Wiequote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar krijg je vast een harde van!
waarom zou Israel een nieuw offensief beginnen als Hezbollah is ontwapend?quote:“Who will defend Lebanon in case of a new Israeli offensive?” he asked.
weet je het zeker???quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wieikke toch niet ??? kan niet toch ????
![]()
15.000 manquote:VN druk met samenstellen troepenmacht
ANP | Gepubliceerd op 16 augustus 2006, 16:45
Laatst bijgewerkt op 16 augustus 2006, 16:52
NEW YORK - De Verenigde Naties zijn druk bezig een internationale troepenmacht samen te stellen voor een missie in Zuid-Libanon, maar vooralsnog is onduidelijk hoe de precieze samenstelling zal zijn.
Verscheidene landen hebben gezegd een bijdrage te willen leveren, maar of de benodigde 13.000 manschappen snel beschikbaar zullen zijn, is nog de vraag. Ook de vraag wie het commando zal voeren, is formeel nog onbeantwoord.
De VN-troepenmacht vloeit voort uit een resolutie van de Veiligheidsraad die een staakt-het-vuren mogelijk maakte in de strijd tussen Israël en de Libanese Hezbollah. De plannen voorzien erin om de bestaande VN-missie van 2000 militairen in Libanon (Unifil) uit te breiden tot 15.000 manschappen.
Voorhoede
Eenzelfde aantal militairen zal Libanon naar het zuiden dirigeren. De eerste groep moet daar donderdag aankomen. De VN zouden al binnen tien tot vijftien dagen een eerste voorhoede van 3500 militairen naar Zuid-Libanon willen sturen. De in totaal 30.000 zwaar bewapende militairen moeten de Israëlische troepenmacht in Zuid-Libanon gaan vervangen. Het nieuwe contingent moet toezien op het staakt-het-vuren.
Unifil staat momenteel onder commando van een Franse generaal. De verwachting is dat hij aanblijft. De commandant liet dinsdag wel weten dat het nog een jaar kan duren, voordat het uitgebreide Unifil op de gewenste sterkte is. Parijs zou bereid zijn tot 5000 militairen te leveren, maar heeft wel geëist dat alle partijen zich aan het staakt-het-vuren committeren.
Helder mandaat
Italië (3000 militairen). Turkije (5000), Maleisië (1000) en Indonesië (1000) willen ook wel troepen sturen, maar formeel liggen er geen aanbiedingen op tafel, aldus VN-functionarissen. Onder meer Marokko, België, Duitsland, Pakistan en Spanje gelden ook al mogelijke contribuanten. Alle landen willen vooraf helderheid over het mandaat van de missie.
Nederland is bereid in geval van nood bij te dragen aan een internationale vredesmacht in Libanon. Op dit moment ziet het er echter naar uit dat er voldoende landen te vinden zijn die willen bijdragen aan een dergelijke vredesoperatie, aldus minister Bernard Bot van Buitenlandse Zaken vrijdag.
Tegen een mug.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:14 schreef deedeetee het volgende:
Tegen wie heb je 't ?
Ze begonnen idd wat minder effectief te worden en het werd allemaal wat mat. Of bedoelde je dat niet?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:23 schreef deedeetee het volgende:
Ik ga zo ff naar 't journaal kijken en hoop er het beste van. De partijen kunnen allebei wel wat rust en op adem komen gebruiken.
Nou dat vind jij niet erg he domme mensenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:28 schreef deedeetee het volgende:
Dat is een van de domste opmerkingen die ik je tot nu heb zien maken In alle opzichten![]()
quote:Hezbollah en Libanon denken niet aan ontwapening
Uitgegeven: 16 augustus 2006 18:55
Laatst gewijzigd: 16 augustus 2006 20:01
BEIROET - De Hezbollah-strijders in Libanon zullen vooralsnog gewoon hun wapens dragen. Zowel Hezbollah zelf als de Libanese president Emile Lahoud maakte woensdag duidelijk dat ontwapening voorlopig geen optie is.
Een functionaris van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken onderstreepte op zijn beurt dat zonder ontwapening van Hezbollah de oorlog "vroeger of later" zal worden hervat.
De ontwapening van Hezbollah is onderdeel van een resolutie van de VN-Veiligheidsraad, die sinds maandag een staakt-het-vuren mogelijk maakte in de strijd tussen Israël en Hezbollah. Onduidelijk is wie nu Hezbollah gaat ontwapenen.
VN
De grote VN-troepenmacht die in Zuid-Libanon komt, heeft volgens VN-functionarissen geen taak in de ontwapening van Hezbollah. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Condoleezza Rice, zei woensdag dat ontwapening van de sjiitische groep een taak is van Libanon en dat de VN hooguit ondersteuning kunnen bieden bij die taak.
De 15.000 Libanese militairen die vanaf donderdag in Zuid-Libanon worden gestationeerd, zullen ook niet actief naar Hezbollah-wapens zoeken, zo bleek woensdag.
De Libanese minister van Informatie, Ghazi Aridi, zei dat Hezbollah accepteert dat het Libanese leger alle "gevonden" wapens in beslag neemt. Het ziet er daarom naar uit dat Hezbollah-leden in Zuid-Libanon hun wapens voorlopig gewoon zullen verbergen en "opgaan" in de burgerbevolking.
Struikelblok
Politiek analisten zeiden woensdag dat de ontwapeningskwestie niet alleen een potentieel struikelblok zal worden in de wederopbouw van Libanon, maar ook in de bereidheid van naties om troepen te leveren voor een troepenmacht. Bovendien zal de kwestie leiden tot politieke strubbelingen in Libanon, waar Hezbollah deel uitmaakt van parlement en kabinet.
Bron: http://www.nu.nl/news/803(...)aan_ontwapening.html
das altijd met dat soort organisatiesquote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:38 schreef dancemacabre het volgende:
De hizbullah logica is af, éérst oorlog veroorzaken om dan als redder van het vaderland?, een variant van Bob de Bouwer neer te zetten.
Nasrallah de havik van Libanon is haast belangrijker dan zijn Iraanse broodheer,
Assad loopt achter de feiten.
zolang de bevolking volgzaam blijft bij ontstentenis van een alternatief bestaan zonder religieus overheersende gedachten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
das altijd met dat soort organisaties
op een gegeven moment gaan ze zelf in de sprookjes geloven die je voor ze op hebt gebouwt
nee die bestaat nogquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:08 schreef sp3c het volgende:
nee hezbollah heeft verloren
ja en het doel van hezbollah is het uitroeien van alle joden, je punt is?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
nee die bestaat nog
Israel hun doel was het vernietigen van die organisatie
Hezbollah doel is het nastreven van de vrede in middenoostenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja en het doel van hezbollah is het uitroeien van alle joden, je punt is?
Hamas.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja en het doel van hezbollah is het uitroeien van alle joden, je punt is?
Dat weet je nu ook wat voor aartsleugenaar Nasrallah is.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Hezbollah doel is het nastreven van de vrede in middenoosten
dat heeft Nasrallah gezegd
nastreven van vrede in het middenoostenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
dan hebben ze nog niet gewonnenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
nee die bestaat nog
Israel hun doel was het vernietigen van die organisatie
In de aftermath gaat Hezbollah hoe dan ook verliezen. Ik zeg dat stellig, omdat haar autoriteit en machtsbasis hoe dan ook gaat veranderen (met de wil van de V.N. uiteraard).quote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan hebben ze nog niet gewonnen
ze hebben een pak voor hun broek gehad, Israel is er halverwege mee opgehouden (want die kregen ook een pak voor hun broek) en nu is het even rustig en staat iedereen weer op hetzelfde punt als 4 jaar geleden behalve de VN die Hezbollah nu moet ontwapenen
meer dan een gelijkspel kan ik er niet van maken en als de VN strax doet wat het moet doen dan staan Nasrallah en zijn trawanten gewoon buiten spel, dan hebben ze verloren
Ach Meki Meki Meki toch....quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Vandaar die vredesduif op de vlagquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Je kunt jou werkelijk alles wijsmaken he? Feiten negeren doe je als de beste.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
"vrede"??? Hoe is een goede verstandhouding tussen Israel en Hezbollah mogelijk zolang Hezbollah er naar streeft om de staat Israel te vernietigen?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Er is alleen maar verloren inderdaadquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:17 schreef Mutant01 het volgende:
Niemand heeft gewonnen.
quote:
Mijn god, ik word echt zo gigantisch boos als ik dat zie. Gloeiende mongolen, waar is iedereen in godsnaam mee bezig.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is alleen maar verloren inderdaad
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
al langs geweest?
Welke gedeelte vanquote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:31 schreef -scorpione- het volgende:
Wat wil je hiermee zeggen?
begrijp je niet?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat iedereen maar als een mongool hier elkaar zit uit te lachen uit te huilen uit te kafferen, en ondertussen kinderen hun moeders verliezen wellicht. En dat wij geen oplossing proberen te zoeken, maar eerder haat proberen aan te wakkeren?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:31 schreef -scorpione- het volgende:
Wat wil je hiermee zeggen?
Zijn die foto's van die ontslagen fotoshoppende Reuters fotograaf? of komen ze uit het fotoshop-archief van Hezbollah?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
al langs geweest?
En nu maar hopen dat de Libanezen met Hezbollah afrekenen. Is de enige oplossing.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Welke gedeelte van
[..]
begrijp je niet?
En als het echt is wat dan? Ga je dan lachen of wat?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:34 schreef more het volgende:
[..]
Zijn die foto's van die ontslagen fotoshoppende Reuters fotograaf? of komen ze uit het fotoshop-archief van Hezbollah?
ze hebben onderling al afspraken gemaakt, dat dat dus niet zal gebeuren, werd op het journaal vermeld althansquote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:34 schreef klez het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat de Libanezen met Hezbollah afrekenen. Is de enige oplossing.
Dat zijn gewoon deelnemers van dat spaanse tomatenfestival die wenen omdat ze verloren hebben!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
al langs geweest?
En hier zien wij het averrechtse effect van de aanpak van Israel.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
ze hebben onderling al afspraken gemaakt, dat dat dus niet zal gebeuren, werd op het journaal vermeld althans
LOLquote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:59 schreef -IksRee- het volgende:
[afbeelding]
Wat gaat Hezbollah aan zijn vlag doen eigenlijk als ze ontwapend worden?
Nee, zijn niet de foto's van die fotograaf.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:34 schreef more het volgende:
[..]
Zijn die foto's van die ontslagen fotoshoppende Reuters fotograaf? of komen ze uit het fotoshop-archief van Hezbollah?
Voor Israel maakt het niets uit. De situatie is voor hen eerder iets verbeterd dan verslechterd.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En hier zien wij het averrechtse effect van de aanpak van Israel.
Grappig ben je in ieder geval niet.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon deelnemers van dat spaanse tomatenfestival die wenen omdat ze verloren hebben!
Is ze aangereden door een auto? geraakt door een hezbollah raket? Wie zal het zeggen, uiteraard is het, als het echt is, heel erg voor die vrouw.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En als het echt is wat dan? Ga je dan lachen of wat?
uiteraard, welk land zou heti n zijn hoofd halen om de machtigste militaire macht in het land te ontwapenen als je kijkt waar je zuider buur allemaal in staat isquote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En hier zien wij het averrechtse effect van de aanpak van Israel.
Voor Israel maakt het niets uit? Hezbollah krijgt meer aanhangers, meer steun, meer mogelijkheden. Meer kansen op een regionale oorlog. Maar voor Israel maakt het niets uit. Zijn ze zo oorlogsgeil dat het ze niets uitmaakt dan? Of dat dat juist een verbetering is?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:38 schreef klez het volgende:
[..]
Voor Israel maakt het niets uit. De situatie is voor hen eerder iets verbeterd dan verslechterd.
Er zijn ook genoeg Israelis gesneuveld. Beetje overbodig om dergelijke foto's te plaatsen om een standpunt in te nemen in dit conflict.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:39 schreef more het volgende:
[..]
Is ze aangereden door een auto? geraakt door een hezbollah raket? Wie zal het zeggen, uiteraard is het, als het echt is, heel erg voor die vrouw.
Mja zolang Hezbollah geniet van een aanhang van strijders, normale volk en parlementaire macht zal het niet zo makkelijk gaan als ze niet mee werken op alle fronten, daarnaast las ik onlangs ook iets over een radicalere splintergroep van Hezbollah die zich zou splitsen als Hezbollah volledig ontwapend.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:34 schreef klez het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat de Libanezen met Hezbollah afrekenen. Is de enige oplossing.
Wat een verassing: oorlog blijkt slachtoffers te veroorzaken...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn god, ik word echt zo gigantisch boos als ik dat zie. Gloeiende mongolen, waar is iedereen in godsnaam mee bezig.
ik bedoel er maar mee dat alleen wat 'zielige' foto's zonder bron posten totaal zinloos is. Er is daar enorm veel toneelspel.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Grappig ben je in ieder geval niet.
Hezbollah krijgt minder mogelijkheden. Als de internationale macht faalt vernietigt Israel Hezbollah.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor Israel maakt het niets uit? Hezbollah krijgt meer aanhangers, meer steun, meer mogelijkheden. Meer kansen op een regionale oorlog. Maar voor Israel maakt het niets uit. Zijn ze zo oorlogsgeil dat het ze niets uitmaakt dan? Of dat dat juist een verbetering is?
Wat een verassing, niemand die je daarover hoort. Alleen maar elkaar zitten haten, nog meer. Dat is de goede oplossing, lekker vooroordelen spuien tot het hier zover komt. En dan huilen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat een verassing: oorlog blijkt slachtoffers te veroorzaken...
Net zoals het weer een verrassing zal zijn wanneer er een Nederlandse militair in Afghanistan/Iran zou sneuvelen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat een verassing: oorlog blijkt slachtoffers te veroorzaken...
Vandaar mijn reactie.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:40 schreef klez het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg Israelis gesneuveld. Beetje overbodig om dergelijke foto's te plaatsen om een standpunt in te nemen in dit conflict.
dat moet noch blijken, israel is militair helemaal niet onschendbaar gebleken, ik denk dat dat het grootste verlies voor israel isquote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:38 schreef klez het volgende:
[..]
Voor Israel maakt het niets uit. De situatie is voor hen eerder iets verbeterd dan verslechterd.
Zelfs dan, als is mijn bron niet betrouwbaar, al is jouw bron en die van Fok niet betrouwbaar, ik denk niet dat jij kunt ontkennen dat zulke scenario's zich dagelijks afspeelden en het normale volk moet boeten voor 2 machtsgeile idioten, lacherig over te doen is absoluut niet de oplossing.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ik bedoel er maar mee dat alleen wat 'zielige' foto's zonder bron posten totaal zinloos is. Er is daar enorm veel toneelspel.
en zelfs foto's mét bron zijn niet te vertrouwen, dat is de afgelopen weken wel gebleken.
Ja maar zou jij ook dezelfde reactie plaatsen als er een dode Israelier op de foto stond?quote:
Hoezo verassing? Soldaten sneuvelen wel eens...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Net zoals het weer een verrassing zal zijn wanneer er een Nederlandse militair in Afghanistan/Iran zou sneuvelen.
Kunnen we even teruggaan naar 2004(?), wanneer 1e Nederlandse soldaat in Irak sneuvelde, meteen kamervragen, iedereen in verontwaardiging en paniek.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:47 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Hoezo verassing? Soldaten sneuvelen wel eens...
Oke, dan erken ik de extremisten als de laffe minderheid van de islam, spijtig maar zo is het nu eenmaal.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is de laffe kant van Nederland, spijtig maar zo is het nu eenmaal.
Het is gewoon te makkelijk om vanachter je bureautje oorlog af te keuren. Ik snap je wel, maar oorlog lijkt gewoon bij de mensheid te horen en dat ligt aan onszelf.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Welke gedeelte van
[..]
begrijp je niet?
Niet iedereen. En die lui die dat wel waren, daar rekenen we ook nog wel mee af...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kunnen we even teruggaan naar 2004(?), wanneer 1e Nederlandse soldaat in Irak sneuvelde, meteen kamervragen, iedereen in verontwaardiging en paniek.
De vraag is, wat doe je eraan? Geef je toe aan hun misvatting dat we het aan onszelf te danken hebben, of ga je het gevecht aan zoals in WO2?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oke, dan erken ik de extremisten als de laffe minderheid van de islam, spijtig maar zo is het nu eenmaal.
Ik start geen oorlogen hoor.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
Het is te makkelijk om oorlog af te keuren? Moet het moeilijk zijn om oorlog af te keuren dan?
Zolang we blijven zeggen dat oorlog bij de mensheid hoort, en dat er niets aan te doen is en dat het normaal is dat er doden vallen, schieten we er geen drol mee op. Met deze mentaliteit zie ik het in Nederland erg snel verkeerd gaan.
Wie zegt dat ik de oorlog afkeur? Gezien jij het in algemene zin hebt over dat het bij de mensheid hoort wil ik dan wel meteen opmerken dat ik niet tegen alle soorten van oorlog ben, een oorlog kan ook van essentieel belang zijn om vrede te waarborgen, daar ben ik wel voor.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:52 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Het is gewoon te makkelijk om vanachter je bureautje oorlog af te keuren. Ik snap je wel, maar oorlog lijkt gewoon bij de mensheid te horen en dat ligt aan onszelf.
Verder sterven er niet alleen mensen vanwege oorlog, of hebben ze een kutleven vanwege oorlog. Kinderarbeid is ook aan de orde van de dag en dat stopt jou waarschijnlijk ook niet om de nieuwste sportschoenen aan te schaffen.
Beetje pedant dan om zo de oorlog af te keuren richting anderen...
Nieuwe verkiezingen?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:53 schreef klez het volgende:
[..]
Niet iedereen. En die lui die dat wel waren, daar rekenen we ook nog wel mee af...![]()
Dat boeten schijnt nodig te zijn voor de eerdere prijzenoorlog waar jij al aan refereerde.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik de oorlog afkeur? Gezien jij het in algemene zin hebt over dat het bij de mensheid hoort wil ik dan wel meteen opmerken dat ik niet tegen alle soorten van oorlog ben, een oorlog kan ook van essentieel belang zijn om vrede te waarborgen, daar ben ik wel voor.
Of voor een prijzenoorlog.![]()
Het gaat mij bij betreffende afbeeldingen niet om Hamas, VS, Hezbollah of Israel, integendeel dat mensen moeten boeten Moslim, Christenen en Joden om nationalistische idealen van 2 achterlijke mensen.
Neen, de vraag is, wat doen we eraan. Ik voel me niet verbonden aan ideologische idealen alleen omdat we zelfde religie gemeen hebben en hun er een radicale interpretatie aan over houden, dat ik een moslim ben geeft mij geen garantie dat ik onkwetsbaar ben bij een aanslag, dus het is onze probleem, wat doen we eraan?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:54 schreef klez het volgende:
[..]
De vraag is, wat doe je eraan? Geef je toe aan hun misvatting dat we het aan onszelf te danken hebben, of ga je het gevecht aan zoals in WO2?
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is de laffe kant van NederlandLinks, spijtig maar zo is het nu eenmaal.
Ow? Israel-Libanon ketende geen prijzenoorlog los, wel?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:57 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat boeten schijnt nodig te zijn voor de eerdere prijzenoorlog waar jij al aan refereerde.![]()
Met "je" bedoel ik jou ook, als moslim. "We" dus.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neen, de vraag is, wat doen we eraan. Ik voel me niet verbonden aan ideologische idealen alleen omdat we zelfde religie gemeen hebben en hun er een radicale interpretatie aan over houden, dat ik een moslim ben geeft mij geen garantie dat ik onkwetsbaar ben bij een aanslag, dus het is onze probleem, wat doen we eraan?
Wie niet horen wil moet voelen.
Waarom zouden we er wat aan moeten doen? Ik geef je op een briefje dat de luxe hard achteruit holt als we echt gaan werken aan een goed leven voor de hele wereld.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neen, de vraag is, wat doen we eraan. Ik voel me niet verbonden aan ideologische idealen alleen omdat we zelfde religie gemeen hebben en hun er een radicale interpretatie aan over houden, dat ik een moslim ben geeft mij geen garantie dat ik onkwetsbaar ben bij een aanslag, dus het is onze probleem, wat doen we eraan?
Wie niet horen wil moet voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |