verdien je nou medelijden?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:29 schreef steeg het volgende:
pathe unlimted pas, 6 films
[ date movie
absolute troep. Hij is écht, echt zo debiel. 1
Je vond dit een leuke grap? Of had je niet door dat je naar een parodie aan het kijken was?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:29 schreef steeg het volgende:
date movie
absolute troep. Als je mijn advies in de wind slaat en dit toch gaat kijken let dan op dat de stuntmottorrijdster die een wheelie maakt een andere huidskleur heeft dan Allison Hannigan. Dit ging mijn pet echt te boven. Hij is écht, echt zo debiel. 1
Waarom begin je überhaupt aan die zooi? Je kunt van tevoren toch wel bedenken dat het tijdverspilling is, ondanks goede verkoopcijfers? Ik ga ook niet beginnen aan K3 of Pokémon films, ondanks de populariteit.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:32 schreef RuneRose het volgende:
Hilary Puff and Her Halfblood Prince - Voor tienermeisjes die nog niet zo goed zelf kunnen denken waarschijnlijk beter bekend als RAISE YOUR VOICE. Ik was stiekem toch wel nieuwsgierig naar deze film, aangezien het al tijden één van onze best verkopende DVD's is. Nou. Ja. Mag je deze film wel helemaal serieus nemen? Volgens mij niet. Maar dat ga ik lekker wel doen. Omdat Hilary Duff in deze film nog een beetje spek op de botten heeft wil ik 'm nog wel een 1.5/10 geven.
Nee, dat kan ik niet.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:22 schreef SilverGun het volgende:
[..]
Waarom begin je überhaupt aan die zooi? Je kunt van tevoren toch wel bedenken dat het tijdverspilling is, ondanks goede verkoopcijfers? Ik ga ook niet beginnen aan K3 of Pokémon films, ondanks de populariteit.
de k3-film is nog wel een topper in vergelijking tot ditquote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:22 schreef SilverGun het volgende:
[..]
Waarom begin je überhaupt aan die zooi? Je kunt van tevoren toch wel bedenken dat het tijdverspilling is, ondanks goede verkoopcijfers? Ik ga ook niet beginnen aan K3 of Pokémon films, ondanks de populariteit.
sja johnny de mol hequote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:20 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag in de bios:
Ik Omhels Je Met 1000 Armen
De afgelopen tijd hebben we met oa. Million Dollar Baby en Mar Adentro al wat films gehad die over euthansie gaan. Beide waren erg goed, en ook deze laatste film van Van de Sande Bakhuyzen past in dat rijtje. Een mooie en oprechte film met respect voor `t onderwerp en voor de personages. Het personage van Lotti (Catherine ten Bruggencate) weet af en toe het bloed onder je nagels vandaan te halen, maar toch leef je absoluut mee met haar en haar situatie. De prestatie die Ten Bruggencate is er dan ook 1 om door een ringetje te halen. Ook de 2 andere hoofdrollen worden door Tijn Docter en Carice van Houten met veel overtuiging neer gezet. Hun spel wordt niet klef of overtrokken, en dat is erg knap.
Het verhaal wordt verteld door middel van een flashback structuur die goed uitpakt, en nergens geforceerd overkomt. Verder zit er genoeg humor in de film die de balans met het drama gedeelte goed weet te vinden.
Ook zit er een hoop leuke muziek in en is het mooi gefilmd.
Eén van de weinige films waarbij ik echt een traantje heb gelaten.
De laatste film van Willem van de Sande Bakhuyzen is een plaatje geworden en verdiend `t om gezien te worden.
IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
Nah, ik had wat films nodig die ik tijdens het schaatsen kon kijken en beter films verdienen m'n volledige aandachtquote:
Tijdens het schaatsen?quote:Op zondag 19 maart 2006 20:01 schreef Gorro het volgende:
[..]
Nah, ik had wat films nodig die ik tijdens het schaatsen kon kijken en beter films verdienen m'n volledige aandacht
En...moet er nog iets veranderd worden?!quote:Op zondag 19 maart 2006 20:05 schreef MLF het volgende:
Wild Romance over Herman Brood
de film moet nog in de bios komen, maar ben uitgenodigd om te kijken om een mening te geven of er nog iets veranderd moet worden
hehe ja dat was wel jammer ja. maar het was voor het eerst dat ie `t voor elkaar kreeg me niet echt te irriterenquote:
quote:Op zondag 19 maart 2006 18:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Family Stone (2005)
Als je van plan bent deze film te gaan zien. Kijk dan gewoon even 5 minuten naar onderstaande plaatjes. En ga daarna een andere film kijken. Want Rachel McAdams is het enige leuke aan deze clichévolle voorspelbare film.
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
cijfer: 5
Tenzij je geen smaak qua vrouwen hebt en Sarah Jessica Parker![]()
![]()
mooier vind dan Rachel McAdams
.
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXVquote:Op zondag 19 maart 2006 18:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Family Stone (2005)
Als je van plan bent deze film te gaan zien. Kijk dan gewoon even 5 minuten naar onderstaande plaatjes. En ga daarna een andere film kijken. Want Rachel McAdams is het enige leuke aan deze clichévolle voorspelbare film.
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
cijfer: 5
Tenzij je geen smaak qua vrouwen hebt en Sarah Jessica Parker![]()
![]()
mooier vind dan Rachel McAdams
.
Beter goed gejat dan slecht bedacht.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Bedenk zelf eens iets. Ik had haar trouwens het eerste gezien
.
Ja. Vooral omdat ik 2 boxen heb gekochtquote:Op zondag 19 maart 2006 22:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Beter goed gejat dan slecht bedacht.
Wat heb jij met al die film noirs eigenlijk de laatste tijd. In een film noir bui?
Dat verklaart een hoop.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja. Vooral omdat ik 2 boxen heb gekocht.
quote:Op zondag 19 maart 2006 22:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[DVD] Jij. Bestellingen. Wachten. Welke. #16
binnenkort ook maar eens kijken, heb hem al een tijdje op dvd liggenquote:Op maandag 20 maart 2006 13:38 schreef Shogo het volgende:
Panic in the Streets (1950)
[afbeelding]
Een behoorlijk goede thriller/noir waarbij een virus wordt geconstateerd bij een gevonden vermoorde man waarbij alles wordt gedaan om de moordenaar(s) op te sporen omdat die ook wellicht het virus dragen. Een goed verhaal met eigenlijk een nog steeds actueel thema, niemand wil eerst eraan geloven dat het virus een plaag zou kunnen veroorzaken maar uiteindelijk wordt het wel duidelijk. De setting is ook erg goed en draagt bij aan een realisme. Het acteerwerk is ook behoorlijk goed. Jack Palance speelt een erg ovetuigende bad guy genaamd 'Blackie'. Een aanrader.![]()
Zeker aan te raden.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef pascalheister het volgende:
[..]
binnenkort ook maar eens kijken, heb hem al een tijdje op dvd liggen
Ook net gezien. Geweldige actie, leuk verhaal. Af en toe beetje cliche en te zoet, maar voor martial-art liefhebbers is dit een must-see.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:19 schreef Gorro het volgende:
Huo Yuan Jia (Fearless) (Ronny Yu, 2006)
Naar verluidt is dit de laatste wushu film van Jet Li en gezien de kwaliteit van deze film is dat jammer. De actiescenes zijn spectaculair en goed in beeld gebracht en verhaaltje wat er omheen zit is ook nog alleraardigst. ****
Ik ben dan geen KQ, maar ik vind Terror Firmer het leukst, gevolgd door de Toxic Avenger-reeks. Maar hoe meer films van Troma ik kijk, des te meer mij er tegenvallen. Er zit zoveel rotzooi tussen, waarvan Surf Nazis Must die of A Nymphoid Barbarian in Dinosaur Hell mij zo het eerst te binnen schieten.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:09 schreef Morrigun99 het volgende:
KQ,
Aangezien jij van de B-films bent, welke Troma film vind je het leukst? Ben je überhaupt een liefhebber van Kaufman?
Ok. Thanx.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:58 schreef Durbin het volgende:
[..]
Ik ben dan geen KQ, maar ik vind Terror Firmer het leukst, gevolgd door de Toxic Avenger-reeks. Maar hoe meer films van Troma ik kijk, des te meer mij er tegenvallen. Er zit zoveel rotzooi tussen, waarvan Surf Nazis Must die of A Nymphoid Barbarian in Dinosaur Hell mij zo het eerst te binnen schieten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.16 Blocks
Ook spannend, op een heel andere manier. Agent moet getuige naar de rechtbank brengen, maar onderweg zijn er wat complicaties. Ook een zoet einde, maar dit einde vond ik beter te verteren. Met o.a. Bruce Willis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Heeft wel zo ongeveer de beste slotzin ooit.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Some Like It Hot (1959)
Vermakkelijk? Dat dan weer wel.
Een plaats in de Top 250 waard? Zeker weten niet, en wat er zo ongelovelijk goed aan deze film is, zie ik echt niet.Het ontstijgt imo echt niet het niveau een redelijke komedie.
cijfer: 6.5
Dat klopt. Maar dat was ook het eerste moment in de film dat ik echt moest lachen. Dus dat zegt genoeg.quote:Op zondag 26 maart 2006 18:08 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Heeft wel zo ongeveer de beste slotzin ooit.
Niet benieuwd naar het andere werk van de hoofdrolspeelster?quote:Op zondag 26 maart 2006 22:33 schreef pascalheister het volgende:
Ben benieuwd naar het andere werk van Akin, Das Experiment ga ik binnenkort ook eens kijken
dat bedoel ikquote:Op zondag 26 maart 2006 22:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Niet benieuwd naar het andere werk van de hoofdrolspeelster?
Vooral Die Megageile Küken-Farm schijnt hip te zijn.
quote:De titel van de film begrijp ik niet echt en de verwachte plot twist is wel heel erg matig...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Does the name Dr Pavlov ring a bell?
Ha! Een medestander.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:33 schreef pascalheister het volgende:
Gegen die Wand
Prachtige realistische film. Erg stijlvol, het verhaal is mooi uitgewerkt d.m.v. de gruwe en vrolijke beelden. Ünel en Kekilli spelen hun rollen beide werkelijk fantastisch.
[afbeelding]
Daar ben ik echt heel benieuwd naarquote:Op maandag 27 maart 2006 16:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Nochnoi Dozor (Night Watch) (2004) & Dnevnoy dozor (Day Watch) (2006)
Ik zie itt andere niet echt grote verschillen tussen deze twee. En review ze daarom samen.
Beiden zijn verbluffende gave scifi´s.
Beiden lijden eronder dat het soms te veel style over substance is. Zo bevat vooral Day Watch een aantal scenés waarin gepronkt wordt met de special effects, terwijl het verhaal daar eigenlijk helemaal geen goede aanleiding voor geeft. En vond ik Night Watch omdat er meer aandacht aan de actie dan aan het verhaal wordt besteed in het begin erg lastig te volgen.
Maar het meeste ergerde ik me aan het make up as we go gevoel de film heeft. Het leek te veel of de schrijvers geen duidelijke idee hadden over welke krachten iedereen heeft en wat ze precies kunnen. Alsof ze al schrijvend verzonnen, dat het nu wel cool zal zijn dat iemand opeens dat doet of dat.
cijfer: 8tjes
Geen idee. En nee.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:34 schreef Doff het volgende:
[..]
Daar ben ik echt heel benieuwd naar. Weet je of die uit 2006 ook al te huur is? Of heb je die in bios gezien?
quote:
Alleen als ik een film heeeeel erg graag wil zien en er nog lang op moet wachten voordat ie in Nederland uitkomt ga ik hem downloaden. Maar dat zijn er niet meer dan 2 per jaar.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:41 schreef Doff het volgende:
[..]
![]()
Ik vroeg me al af hoe jullie filmfreaks al die films keken. Maar da's nu dus duidelijk
Bij mij is ongeveer 10% van wat ik kijk gedownload. Meestal films die op dat moment op geen enkele andere manier te vinden zijn (obscure oude rommel of dingen die uit de bioscopen zijn verdwenen maar nog een tijd op zich laten wachten op DVD). Met als argumentatie dat de kwaliteit van al die dingen heel erg vaak het best te omschrijven valt als matig.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:02 schreef victorinox het volgende:
[..]
Alleen als ik een film heeeeel erg graag wil zien en er nog lang op moet wachten voordat ie in Nederland uitkomt ga ik hem downloaden. Maar dat zijn er niet meer dan 2 per jaar.
Meestal kijk ik een film in de bios of ik huur hem.
Er zijn ook vaak speciale voorstellingen of festivals waar je al nieuwere of oude films kunt kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kinderen spelen overtuigend.
IMDB 8.0 / cijfer 8.0
Delicatessen
Visueel mooi film van de regiseur van Amelie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer 6.8 / Imdb 7.9Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
So true.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:50 schreef Kolkus het volgende:
Grizzly Man
Een documentaire waarvan de impact pas enkele dagen na het gezien te hebben echt aankomt.
Pleonasme...quote:
nope. Ik heb niet genoeg geduld voor oude films.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:22 schreef Sokolsky het volgende:
Heb je het origineel wel eens gezien Byte_Me?
Ten eerste is King Kong ('33) nou niet echt een film waar je geduld voor hoeft te hebben. Ten tweede is het dan misschien verstandig je even in dat verhaal te verdiepen voordat je het hebt over dino's die er in gezet zijn voor de graphics...quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:25 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
nope. Ik heb niet genoeg geduld voor oude films.
nou, dan heeft ie ze niet verzonnen, big deal.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:27 schreef Doff het volgende:
Dinosauriërs heeft hij er niet bij verzonnen
ik had de film liever helemaal niet gezien.quote:Maar, als je het eerste stuk (waar volgens mij geen actie/special-effect in voorkomen, en waar juist het verhaal wordt uitgediept) nutteloos vindt, hoe had je het dan liever gezien?
Wij allemaalquote:
Nouja meningen verschillen. Maar ik begin me af te vragen of je ook maar iets van de film hebt begrepen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:18 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
nou, dan heeft ie ze niet verzonnen, big deal.
[..]
ik had de film liever helemaal niet gezien.
en om nou te zeggen dat het verhaal wordt uitgediept in het eerste deel....
alle info uit dat deel had in een kwartiertje of halfuurtje gekunt. zat erg veel langdrdige en overbodige informatie in.
Echt verrassend was het toch nietquote:Op donderdag 30 maart 2006 01:34 schreef Sokolsky het volgende:
Yume vond ik verrassend goed. Een heleboel beelden kan ik me nog zeer goed voor de geest halen, zoals de dans der vossen, het reusachtige bloemenveld, de nucleaire verschrikking en de close-up van het schilderij; fantastisch...
Niet echt op gelet..quote:Op donderdag 30 maart 2006 01:48 schreef Sokolsky het volgende:
Jawel, want ik had er niet zo heel veel enthousiasts over gelezen.
Die hond was ook leuk gedaan. Gehoord hoe 'ie klonk?
Het geluid van de hond was inderdaad samengesteld uit allerlei oorlogsgeluiden. Daardoor klonk 'ie wat mechanisch, maar het was wel heel knap gedaan.quote:Op donderdag 30 maart 2006 01:56 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
Niet echt op gelet..Als een hond?
Of zaten er allerlei oorlogselemeten in?
Eindelijk.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:15 schreef Gorro het volgende:
The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (Stephan Elliot, 1994)
Hoe is dat nou? Om erachter te komen dat ik ook wel eens in jouw ogen gelijk heb?quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:15 schreef Gorro het volgende:
The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (Stephan Elliot, 1994)
Maar dankzij de extravagante outfits, mooi camerawerk en vele grappige situaties verveeld de film geen moment. ***½
Ja hoor, we hebben wel gekker gezien. Jammergenoeg haalt Yuzna het niet bij zijn magnum opus THE DENTIST maar iedereen die een slecht gevoel voor humor heeft kan deze schijf blindelings pre-orderen.quote:A killer water nun demon? Oh come on, does it
get much more ludicrous than this?
Deja vú gevoel. Volgens mij gebeurt het wel vaker, maar kan het me haast nooit helemaal meer herinnerenquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:19 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Hoe is dat nou? Om erachter te komen dat ik ook wel eens in jouw ogen gelijk heb?
alleen nu met fotoquote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:10 schreef steeg het volgende:
jezus wat een deja vu met movietrivia
HEATquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:18 schreef Shogo het volgende:
Heat (1995)
[afbeelding]
11 jaar geleden wou ik deze al zien en tot vandaag is het er nooit van gekomen. Maar wat een film zeg.Goed verhaal, goede actie, 2 grote acteurs tegen over elkaar (Val Kilmer verdient het ook om genoemd te worden) en daarbij de geweldige stijl van Michael Mann. Sublieme film.
![]()
WALK THE LINEquote:Op vrijdag 31 maart 2006 23:36 schreef editor2 het volgende:
Opzich een leuke onderhoudende film alleen niet beter dan de © 1976 King Kong versie
Klopt het dat ik hiervan geen review van je kan vinden ? Was wel benieuwd.quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:22 schreef Sokolsky het volgende:
2. In the Mouth of Madness (Carpenter, USA, 1994)
quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:30 schreef steeg het volgende:
davinci code
Echt! hij is werkelijk briljant, eigenlijk beter dan het boek, het mysterie blijft spannend vanwege
Enkele verrassende wijzigingen. Zo is Robert Langdon een donkerder personage geworden
Niet dat je hem niet meer terugziet als de man uti het boek, maar wel sarcastischer
Als allerbeste scene moet ik de eindsexscene tussen Audrey tatou en Hanks noemen
Persoonlijk ha dik dit niet verwacht maar ik was zeer onder de iindruk dat
Ron Howard zoiets durft te doen. Hij was afgelopen nacht in de sneak.
Ik had hem zo vroeg niet verwacht maar ja
Laat je niet tegenhouden door de hype deze film is briljant.
surequote:Op zaterdag 1 april 2006 19:30 schreef steeg het volgende:
davinci code
Echt! hij is werkelijk briljant, eigenlijk beter dan het boek, het mysterie blijft spannend vanwege
Enkele verrassende wijzigingen. Zo is Robert Langdon een donkerder personage geworden
Niet dat je hem niet meer terugziet als de man uit het boek, maar wel sarcastischer
Als allerbeste scene moet ik de eindsexscene tussen Audrey tatou en Hanks noemen
Persoonlijk ha dik dit niet verwacht maar ik was zeer onder de iindruk dat
Ron Howard zoiets durft te doen. Hij was afgelopen nacht in de sneak.
Ik had hem zo vroeg niet verwacht maar ja
Laat je niet tegenhouden door de hype deze film is briljant.
Grappig, mijn lijstje ziet er ook zo uit, maar dan andersomquote:Op zaterdag 1 april 2006 21:42 schreef Nepthys het volgende:
Vorige maand heb ik 50 films gezien, waarvan 2 niet voor het eerst
de beste films daarvan (allemaal een 8):
Being There (1979)
The Kid (1921)
Frankenstein (1994)
Vampires (1998)
Léon (1994)
Some Like It Hot (1959)
...en de slechtste:
Book of Shadows: Blair Witch 2 (2000) - 4
The Ambulance (1990) - 4
Dünyayi kurtaran adam (1982) - 4
Night of the Lepus (1972) - 5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heel mooi en gelukkig weer veel beter dan deel 2.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. 8/10
Sea of Love - Wel een degelijke thriller. Beetje simpel misschien, maar ach. Pacino en Goodman gaf ook wel een leuk resultaat. Hier en daar een klein beetje spanning, maar echt spannend wordt het nergens. Leuk zo tussendoor. 6/10
[edit]
Gisteravond nog:
Coffee and Cigarettes - Project waar JJ in '86 mee begonnen is en inde loop der jaren afgemaakt heeft. Elf korte films over mensen die kletsen tijdens een bakje koffie met een sigaret. Dan weer grappig, dan weer triest, mooi gemaakt en de tijd racet voorbij. Hoogtepunten voor mij waren "Twins", "Somewhere in California", "Cousins", "Cousins?" en "Delirium". 7/10
[ Bericht 24% gewijzigd door RuneRose op 02-04-2006 16:51:34 ]
quote:Op zondag 2 april 2006 10:25 schreef kinky_queen het volgende:
ELVIS MEETS THE SPIDER-PEOPLE FROM HELL
En dat is precies wat er gebeurt. Elvis zingt in de hel als er plotseling vreemde mannetjes uit de grond komen die zich voorstellen aan hem
Geinig filmpie in de traditie van BAMBI MEETS GODZILLA
[afbeelding]
Dat niet, maar hij was wel erg goed.quote:Op zondag 2 april 2006 22:22 schreef Sokolsky het volgende:
De beste Amerikaanse film van 2005?
Klinkt goedquote:Op maandag 3 april 2006 18:17 schreef Morrigun99 het volgende:
Tideland
Vaag/vreemd/ziekelijk/aanstootgevend/vertederend/meeslepend/sadistisch
...echt....WHAT THE FUCK MAN!?!?!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je bedoelt die actiescene waar ie in zijn eentje een flink aantal man met zijn mesjes bewerkt?quote:Op maandag 3 april 2006 21:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Natuurlijk zijn er een paar minpuntjes op te merken (bijvoorbeeld de laatste actiescene), maar al met al gewoon erg, erg leuk. 8.5.
"Surely you can't be seriousquote:Op dinsdag 4 april 2006 00:29 schreef Sai het volgende:
Airplane!
Toen ik dit opzette dacht ik dat het een film van Mel Brooks was. Aan het einde dacht ik dat nog steeds.
Grootste minpunt is Stephen Fry. Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer het me stoort. Niet zijn prestatie, maar zijn hele personage, wat trouwens niet eens in de comic zat. Dat doet nauwelijks terzake en doet alleen maar mee voor wat volstrekt onnodige comic relief. Het is me een raadsel waarom ze dat er bij hebben verzonnen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef victorinox het volgende:
[..]
Je bedoelt die actiescene waar ie in zijn eentje een flink aantal man met zijn mesjes bewerkt?
Die actiescene die ik dus heeel erg mooi gemaakt vind.?
Ik gister avond Hooligans, over de Firms van Millwall en West Ham U.quote:Op maandag 3 april 2006 23:48 schreef mr_cucumber het volgende:
The Football Factory; film over Chelsea hooligans, aardige film, maar hij kwam nergens echt op gang had ik het idee.
Ja, die bedoel ik. Ik vond die luchtbanen (of hoe je dat ook in godsnaam zou moeten noemen) om die messen heen echt over the top en de hele scene gewoon overbodig. Het voelde als een scene die enkel en alleen er in zat, zodat ze 'm fijntjes in de trailer konden gebruiken. Dan komt er tenminste een groter publiek op af. Want laten we eerlijk zijn: het is echt niet enkel een actiefilm, itt wat er in de trailer e.d. wordt gesuggereerd.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef victorinox het volgende:
[..]
Je bedoelt die actiescene waar ie in zijn eentje een flink aantal man met zijn mesjes bewerkt?
Die actiescene die ik dus heeel erg mooi gemaakt vind.?
Huh?quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:23 schreef Sokolsky het volgende:
Oeh, BlaatschaaP geeft V for Vendetta een 8,5. Ervaring leert dat ik dan minstens hetzelfde cijfer toe ga kennen, dus ik ben heel benieuwd. Staat voor volgende week in de planning.
Het is dan ook vrijwel de enige vechtscene die erin zit, en juist die ene scene hebben ze prachtig gefilmd.quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:49 schreef BlaatschaaP het volgende:
Want laten we eerlijk zijn: het is echt niet enkel een actiefilm, itt wat er in de trailer e.d. wordt gesuggereerd.
Dan verschillen we gewoon van mening. Ik vond het echt over-the-top en vrij lelijk gedaan.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:18 schreef victorinox het volgende:
[..]
Het is dan ook vrijwel de enige vechtscene die erin zit, en juist die ene scene hebben ze prachtig gefilmd.
Dit viel me laatst een keer op:quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:42 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dit viel me laatst een keer op:
-Alle 10'en uit jouw Vote History hebben bij mij tussen de 9,5 en de 10
-Alle 9's uit jouw Vote History hebben bij mij tussen de 8,5 en de 10-
-Alle 8'en uit jouw Vote History hebben bij mij tussen de 7,5 en de 8,5, met één of twee uitzonderingen (Dances with Wolves en Pirates o/t Caribbean geloof ik)
En dat is zelfs zo bij de niet-triviale films als The Boys from Brazil, White Oleander, Thirteen Days en Irréversible.
Ik weet niet of het ook de andere kant op werkt; mijn votes staan op Moviemeter.
Had je toch beter moeten kijken, de film ging over de hooligans van West Ham Unitedquote:Op maandag 3 april 2006 23:48 schreef mr_cucumber het volgende:
The Football Factory; film over Chelsea hooligans, aardige film, maar hij kwam nergens echt op gang had ik het idee.
Neehoor, het was toch echt Chelseaquote:Op dinsdag 4 april 2006 23:05 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Had je toch beter moeten kijken, de film ging over de hooligans van West Ham United
iddquote:Op woensdag 5 april 2006 10:04 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Neehoor, het was toch echt Chelsea
http://www.moviemeter.nl/film/22875
ik heb hooligans niet gezienquote:Op woensdag 5 april 2006 14:11 schreef mr_cucumber het volgende:
Is Hooligans beter/minder dan TFF?
Ik TFF niet, hoolingans vond ik in ieder geval een goede filmquote:Op woensdag 5 april 2006 14:11 schreef mr_cucumber het volgende:
Ik vond Hooligans iets slechter, vooral omdat die het hooliganisme nog meer ophemelt dan The Football Factory. Maar eigenlijk vond ik ze allebei niet zo goedquote:Op woensdag 5 april 2006 14:11 schreef mr_cucumber het volgende:
Ik heb ook nooit de boeken gelezen .. .maar een ding kan er wel over zeggen:quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:25 schreef dolle_hond het volgende:
De Griezelbus
ik heb nooit een boek van de griezelbus gelezen, dus geen idee of deze film beter is dan een/het boek.
de film gaat over een jongen, Onnoval die gepest wordt op school. vooral door Gino. Liselore is het meisje dat tussen hen in staat.
Onnoval schrijft en door een gesprek met een beroemde griezelboekenschrijver (nol van paulo) komt hij te weten dat hij zijn verhaal echt kan laten worden door de duivel aan te roepen.
na een nieuwe pesterij mag Onnoval de bestemming van het schoolreisje kiezen. hij kiest voor het horror-park, een griezelpretpark.
daar zal Gino volgens zijn verhaal aan zijn gruwelijk einde komen.
owja, Onnoval is ook nog een weerwolf.
vermakelijke film, die vooral op suggestie drijft. door dit de hele film vol te houden blijft er een voortdurende spanning, die geen enkel moment vol ontlaadt.
uiteraard is het een kinderfilm, dus als zodanig bezien is hij zeker de moeite waard.
ik vond vooral RG als leraar heel goed.
de kinderen waren niet allemaal sterk, maar Gino werd juist heel goed gespeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |