Some Like It Hot (1959)Vermakkelijk? Dat dan weer wel.
Een plaats in de Top 250 waard? Zeker weten niet, en wat er zo ongelovelijk goed aan deze film is, zie ik echt niet.
![]()
Het ontstijgt imo echt niet het niveau een redelijke komedie.
![]()
cijfer: 6.5
Yeoja, Jeong-hye (This Charming Girl) (2004)Typisch zo'n film die constant langzaam voortkabbelt, terwijl de figuren op het scherm bezig zijn met alledaagse triviale dingetjes. Terwijl er beneden laags steeds meer duidelijk wordt over de hoofdpersoon. Maar doordat er te weinig concreets gebeurt in de film, weet die de aandacht niet constant vast te houden en gaat die vervelen. En dat zorgt ervoor dat het een redelijke i.p.v. goede film is geworden.
cijfer: 7
En toen ging ik
Ben-Hur (1959) kijken. Maar op het moment dat de befaamde paardenrace zijn climax bereikt, bleek dat ik cd 4 miste.
Mijn indruk tot nu toe:
Sommige mensen noemen dit een groot episch drama, maar dat is natuurlijk niet meer dan een ander benaming voor blockbuster. En net als hedendaagse blockbuster gaan special effects te veel boven verhaal en karakterontwikkeling, wordt er een knap kopje boven een acteur die wel kan acteren gekozen, etc. Daarnaast zat ik me constant te ergeren aan de Christus verwijzingen, die niets meer of minder zijn dan een mislukte poging om de film meer diepgang te geven.
Maar natuurlijk heeft de film ook wel zo zijn goede momenten, zoals de paardenrace. En de scené's tussen de twee oude vrienden, die elkaars vijanden worden.
cijfer: 7 (tot nu toe misschien dat met een mooi einde, er nog een 1/2 puntje bij komt.)
Adam and Eve (2005)![]()
Adam wordt verliefd op Eve. (Emmanuelle Chriqui
![]()
) Maar Eve is nog maagd en wil wachten tot ze zeker weet dat het de juiste is voor ze seks heeft. Dat vindt Adam natuurlijk iets minder. Maar Emmanuelle Chriqui
![]()
is ongelovelijk lekker en het wachten natuurlijk wel waard. Dus doet arme Adam hard zijn best. Ondertussen lopen zijn 4 huisgenoten, die de hele dag op de bank hangen, op de bank te hangen en zorgen voor wat pies, poep en sex grapjes.
cijfer: 6.5
[ Bericht 3% gewijzigd door Lonewolf2003 op 26-03-2006 15:37:08 ]