abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 maart 2006 @ 03:16:56 #121
139307 stroopje
HEY THAT'S MY LINE
pi_36370650
Kom net van de bios heb Inside Man gekeken hele goeie film zeker moeite waard
  zondag 26 maart 2006 @ 03:25:48 #122
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_36370731
Gisteravond moest ik March of the Penguins/La Marche de l'Empereur draaien, dus grote delen vanuit de cabine meegekeken.
Schitterende beelden en het commentaar van Urbanus is bij tijd en wijlen best amusant.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 26 maart 2006 @ 09:30:10 #123
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_36372093
Too Young to Die?

JL speelt een meisje dat gearresteerd wordt voor een moord op een politieagent. in flashbacks zien we hoe ver ze zo kwam en wat brad pitt er mee te maken heeft.
leuk om JL te zien, verder niet eigenlijk.

De Laatste dag van Alfred Maassen

vanaf het begin is duidelijk, gezien de titel, dat we zien dat alfred vandaag zijn laatste dag leeft. blijft de vraag wanneer en hoe hij sterft. verder zit er niet veel in de film.

Sweetnightgoodheart
ook in een kort filmpje van dik 8 minuten weet kate ashfield te betoveren. als haar vriend omslachtig wil zeggen dat hij een eind aan hun relatie wil maken, begrijpt ze het verkeerd en denkt dat hij haar ten huwelijk vraagt.
leuk.
  zondag 26 maart 2006 @ 11:01:35 #124
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_36372749
RED EYE

Grappig hoe tranen kunnen verdwijnen, weer terug zijn, en op mysterieuze wijze weer verdwijnen. Rietjes waar men uit drinkt kunnen dat ook trouwens

Ok hij is beter dan FLIGHTPLAN maar daar zit je al gauw aan en ik denk dat meerdere horrorfans het met mij eens zijn als ik zeg dat Wes Craven zijn laatste goede horrorfilm heeft gemaakt en dat is jammergenoeg A NIGHTMARE ON ELM STREET uit ('84)

Rachel McAdams is wel een knappe griet btw

zondag 26 maart 2006 @ 11:27:48 #125
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_36373088
V for Vendetta

Engeland is een totalitaire staat geworden waar "terrorist" V tegen aan het vechten is.
Mooie film met een goed acterende onherkenbare Hugo Weaving.
Met tevens de prachtigste mes-vechtscene uit de filmgeschiedenis.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 26 maart 2006 @ 14:22:30 #126
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_36377105
JIGOKU

HELL/SINNERS OF HELL/THE STORY OF THE 8-TOMBED HELL

Om het de eerste goremovie ooit te noemen vind ik een btje ver gaan (de film stamt uit '60) maar tis ook geen kerstfilm

Na een hit and run komen een aantal mensen met zichzelf in de knoei en belanden in de hel. Wat blijkt, de hel is nou niet bepaald een vakantieoord maar een met minimale middelen en sterke belichting een overtuigend hiernamaals.

De kijker wordt getrakteerd op een aantal taferelen die zowel psychishe als fysieke aanvallen op de zintuigen zijn

Een wonderschone romantische horrorfilm maar absoluut geen chickflick

zondag 26 maart 2006 @ 15:26:26 #127
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36378892
Some Like It Hot (1959)
Vermakkelijk? Dat dan weer wel.
Een plaats in de Top 250 waard? Zeker weten niet, en wat er zo ongelovelijk goed aan deze film is, zie ik echt niet. Het ontstijgt imo echt niet het niveau een redelijke komedie.
cijfer: 6.5

Yeoja, Jeong-hye (This Charming Girl) (2004)
Typisch zo'n film die constant langzaam voortkabbelt, terwijl de figuren op het scherm bezig zijn met alledaagse triviale dingetjes. Terwijl er beneden laags steeds meer duidelijk wordt over de hoofdpersoon. Maar doordat er te weinig concreets gebeurt in de film, weet die de aandacht niet constant vast te houden en gaat die vervelen. En dat zorgt ervoor dat het een redelijke i.p.v. goede film is geworden.
cijfer: 7

En toen ging ik Ben-Hur (1959) kijken. Maar op het moment dat de befaamde paardenrace zijn climax bereikt, bleek dat ik cd 4 miste.
Mijn indruk tot nu toe:
Sommige mensen noemen dit een groot episch drama, maar dat is natuurlijk niet meer dan een ander benaming voor blockbuster. En net als hedendaagse blockbuster gaan special effects te veel boven verhaal en karakterontwikkeling, wordt er een knap kopje boven een acteur die wel kan acteren gekozen, etc. Daarnaast zat ik me constant te ergeren aan de Christus verwijzingen, die niets meer of minder zijn dan een mislukte poging om de film meer diepgang te geven.
Maar natuurlijk heeft de film ook wel zo zijn goede momenten, zoals de paardenrace. En de scené's tussen de twee oude vrienden, die elkaars vijanden worden.
cijfer: 7 (tot nu toe misschien dat met een mooi einde, er nog een 1/2 puntje bij komt.)

Adam and Eve (2005)

Adam wordt verliefd op Eve. (Emmanuelle Chriqui ) Maar Eve is nog maagd en wil wachten tot ze zeker weet dat het de juiste is voor ze seks heeft. Dat vindt Adam natuurlijk iets minder. Maar Emmanuelle Chriqui is ongelovelijk lekker en het wachten natuurlijk wel waard. Dus doet arme Adam hard zijn best. Ondertussen lopen zijn 4 huisgenoten, die de hele dag op de bank hangen, op de bank te hangen en zorgen voor wat pies, poep en sex grapjes.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lonewolf2003 op 26-03-2006 15:37:08 ]
  zondag 26 maart 2006 @ 16:28:48 #128
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_36380394
HOSTEL

Nergens zo sadistisch als wat de hype wil doen vermoeden, en ook zeker geen TCM maar wel een heerlijke hardcore horrorfilm van horrorfan Roth

Minpunten zijn de muziek, die is veel te aanwezig. Als de muziek in dit soort films tot een minimum is teruggedrongen komt de film veel angstaanjagender over. Tweede minpunt is dat Nederlanders niet graag Duits praten en al zeker niet tijdens het stappen.

Conclusie, niet voor een verjaardagspartijtje deze oldschool horror die veelal doet denken aan de grindhouse flicks uit de jaren '70 en een vooruitgang op CABIN FEVER die ik ook goed te pruimen vind

Moderator zondag 26 maart 2006 @ 16:47:57 #129
9859 crew  Karina
Woman
pi_36380888
Zatoichi
Japanse film over een blinde Samoerai. Goede gevechten en af en toe ook grappig (half naakt mannetje dat schreeuwend in de rondte rent). Met een verrassing aan het eind.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  † In Memoriam † zondag 26 maart 2006 @ 18:08:58 #130
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_36383041
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Some Like It Hot (1959)
Vermakkelijk? Dat dan weer wel.
Een plaats in de Top 250 waard? Zeker weten niet, en wat er zo ongelovelijk goed aan deze film is, zie ik echt niet. Het ontstijgt imo echt niet het niveau een redelijke komedie.
Heeft wel zo ongeveer de beste slotzin ooit.
Sheridana +1
  zondag 26 maart 2006 @ 18:17:37 #131
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36383280
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:08 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Heeft wel zo ongeveer de beste slotzin ooit.
Dat klopt. Maar dat was ook het eerste moment in de film dat ik echt moest lachen. Dus dat zegt genoeg.
pi_36383731
Red Eye

Leuke film, geinig script en vermakkelijk om te zien. Rachel is trouwens

The Matador

Niet onaardig, het verhaal is wat losjes, maar al met al best leuk gedaan. Pierce vult z'n rol goed in met de nodige humor.

zondag 26 maart 2006 @ 18:45:30 #133
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_36384030
LATIDOS DE PANICO

PANIC BEATS/CRIES OF TERROR

Soort van vervolg op EL ESPANTO SURGE DE LA TUMBA die ik iets beter vind dan deze

Matigjes

pi_36384730
Nothing Hill. leuk leuk
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  zondag 26 maart 2006 @ 21:45:10 #135
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_36389146
UGETSU MONOGATARI

Aardige Mizoguchi, maar het meesterwerk wat de meesten erin zien zag ik niet, ik heb me wel prima vermaakt met dit mooi gemaakte filmpje waarin iedereen z'n best doet
  zondag 26 maart 2006 @ 21:47:03 #136
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36389203
Donderdag in de sneak:

Failure To Launch
Redelijk vermakelijke, maar tegelijkertijd ook veel te voorspelbare romkom met Sarah Jessica Parker en Matthew McConaughey. Het grote probleem met deze film is dat t natuurlijk nogal ongeloofwaardig is dat een gast als hij nog thuis woont op z`n 35e. Other than, nothing special. Wel aardig.

IMDB Cijfer: 5,6/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

Vrijdagavond in de bios:

The Descent
Heerlijk filmpje, heb erg genoten. Het duurt een tijdje voor dat de echte actie begint waardoor de personages een beetje tijd krijgen zich te ontwikkelen. Wanneer de actie dan eindelijk begint, is de sfeer in de grotten lekker claustrofobisch, is het erg stijlvol gefilmd waarbij een mooi uitgebreid kleuren pallet wordt gebruikt en is de actie erg vermakelijk. Op het einde wordt het lekker gore en zitten er een paar coole verwijzingen in naar andere films (oa. Evil Dead). Wat ik ook fijn vond is dat op het einde niet alles voor je wordt uitgekauwd en je zelf nog wat kunt fantaseren over hoe het afloopt en alles in elkaar zit.
Hele gave film

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 21% gewijzigd door Timo20 op 26-03-2006 21:56:20 ]
pi_36390390
Inside man, nieuwe film van denzel... helaas niet 1 van zn beste films.
Film begint goed, maar wordt niet veel beter, geen moment van spanning en de muziek in sommige scenes slaan gewoon nergens op.
De titel van de film begrijp ik niet echt en de verwachte plot twist is wel heel erg matig...
Ze hebben schijnbaar te veel geld uitgegeven aan de cast, want echt groots is deze film bepaald niet.
teveel pronken met de dikke cast is niet echt succesvol, want zo heeft Jodie foster maar een minimale rol in de film... de actie is trouwens ook ver te zoeken

Had het trouwens ook kunnen weten met Universal studio's
Nothing to see here, carry on
pi_36390572
Gegen die Wand

Prachtige realistische film. Erg stijlvol, het verhaal is mooi uitgewerkt d.m.v. de gruwe en vrolijke beelden. Ünel en Kekilli spelen hun rollen beide werkelijk fantastisch.

[ Bericht 14% gewijzigd door pascalheister op 26-03-2006 22:49:41 ]
  zondag 26 maart 2006 @ 22:46:43 #139
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_36390970
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:33 schreef pascalheister het volgende:
Ben benieuwd naar het andere werk van Akin, Das Experiment ga ik binnenkort ook eens kijken
Niet benieuwd naar het andere werk van de hoofdrolspeelster?

Vooral Die Megageile Küken-Farm schijnt hip te zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_36391078
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:46 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Niet benieuwd naar het andere werk van de hoofdrolspeelster?

Vooral Die Megageile Küken-Farm schijnt hip te zijn.
dat bedoel ik
pi_36392088
quote:
De titel van de film begrijp ik niet echt en de verwachte plot twist is wel heel erg matig...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  maandag 27 maart 2006 @ 02:39:00 #142
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_36395092
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:33 schreef pascalheister het volgende:
Gegen die Wand

Prachtige realistische film. Erg stijlvol, het verhaal is mooi uitgewerkt d.m.v. de gruwe en vrolijke beelden. Ünel en Kekilli spelen hun rollen beide werkelijk fantastisch.

[afbeelding]
Ha! Een medestander.

Vandaag even een filmdagje gehouden:
Luchtig begonnen met Schindler's List, wat in mijn ogen, ook al is het dan een Amerikaans Spielbergproduct, een must-see blijft.
Vervolgens naar Hitchcock gegaan met Rear Window. Ik kan begrijpen waarom hij hoog staat in de IMDb Top 250, maar een nummer 14 had ik hem niet gegeven. Desalniettemin een erg goed plot en de film verveelt geen moment.
Als opfrisser rond het avondeten gekeken naar The Football Factory, dat een ontnuchterende en soms schrijnende kijk geeft op de Engelse voetbalhooligans.
Daarna me weer aan een IMDb Top 250-film gewaagd, ditmaal Casablanca, waarvan ik niet snap waarom ik hem steeds heb ontweken.
De dag afgesloten met Not Another Teen Movie, wat een prachtige parodie op alle high school-films uit de jaren tachtig blijft, plus meer. Lang leve de stereotypes en de Hollywoodcliché's!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_36395897
Red eye!
Goeie spannende film, beetje traag, maar gelukkig duurt ie ook niet zo lang
  maandag 27 maart 2006 @ 14:12:26 #144
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_36403837
The Dresser
Indrukwekkende film, vooral door sterk en overtuigend acteerwerk van Tom Courtenay en Albert Finney.

Frankenweenie
Vroege korte film van Tim Burton, waarin veel aspecten van zijn latere films al terug te vinden zijn. Erg leuk.
A spoonful of sugar...
  maandag 27 maart 2006 @ 14:56:29 #145
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_36405185
Hostel

Goeie horror, maar meer dan dat ook echt niet...
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  maandag 27 maart 2006 @ 15:23:34 #146
139146 izzypizzy
o nee dat deed je niet!?
pi_36406011
ice age

[ Bericht 27% gewijzigd door izzypizzy op 27-03-2006 17:21:10 ]
Oh yes i did!
  maandag 27 maart 2006 @ 15:54:23 #147
46794 Berkery
Fat bastard
pi_36407186
The Exorcism of Emily Rose

Een Horror-rechtbankdrama-mysterie. Niet geweldig, niet slecht. De mix rechtbankscenes/flashbacks werkt niet echt.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 27 maart 2006 @ 16:25:17 #148
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36408053
Saraband (2003)
Mijn eerste kennismaking met Ingmar Bergman, was (denk ik) een leuk opfrissertje voor het grotere en zwaardere werk. Dit is een vervolg op Scenes from a Marriage. (Die ik logischer wijze dus nog niet gezien heb) Marianne gaat na decennnia weer op bezoek bij Johan, die ergens afgelegen in een villa woont. Zijn zoon woont bij hem in het boothuis samen met zijn dochter (Johan's kleindochter dus.) De dochter leert van pappa cello spelen en ze wil graag naar een conservatorium. Maar pappa houdt haar gevangen in een emotionele gevangenis, waar ze probeert uit te breken
De film had heel veel mooie goede momenten. En het acteerwerk was van de allerbovenste planken. Maar op sommige momenten werden de convesaties imo onrealistich en te snobbistisch. Van die gesprekken waarbij ik dacht: "Kom op niemand praat zo."
Maar het smaakt iig naar meer.
cijfer: 8

Nochnoi Dozor (Night Watch) (2004) & Dnevnoy dozor (Day Watch) (2006)
Ik zie itt andere niet echt grote verschillen tussen deze twee. En review ze daarom samen.
Beiden zijn verbluffende gave scifi´s.
Beiden lijden eronder dat het soms te veel style over substance is. Zo bevat vooral Day Watch een aantal scenés waarin gepronkt wordt met de special effects, terwijl het verhaal daar eigenlijk helemaal geen goede aanleiding voor geeft. En vond ik Night Watch omdat er meer aandacht aan de actie dan aan het verhaal wordt besteed in het begin erg lastig te volgen.
Maar het meeste ergerde ik me aan het make up as we go gevoel de film heeft. Het leek te veel of de schrijvers geen duidelijke idee hadden over welke krachten iedereen heeft en wat ze precies kunnen. Alsof ze al schrijvend verzonnen, dat het nu wel cool zal zijn dat iemand opeens dat doet of dat.
cijfer: 8tjes
pi_36408306
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Nochnoi Dozor (Night Watch) (2004) & Dnevnoy dozor (Day Watch) (2006)
Ik zie itt andere niet echt grote verschillen tussen deze twee. En review ze daarom samen.
Beiden zijn verbluffende gave scifi´s.
Beiden lijden eronder dat het soms te veel style over substance is. Zo bevat vooral Day Watch een aantal scenés waarin gepronkt wordt met de special effects, terwijl het verhaal daar eigenlijk helemaal geen goede aanleiding voor geeft. En vond ik Night Watch omdat er meer aandacht aan de actie dan aan het verhaal wordt besteed in het begin erg lastig te volgen.
Maar het meeste ergerde ik me aan het make up as we go gevoel de film heeft. Het leek te veel of de schrijvers geen duidelijke idee hadden over welke krachten iedereen heeft en wat ze precies kunnen. Alsof ze al schrijvend verzonnen, dat het nu wel cool zal zijn dat iemand opeens dat doet of dat.
cijfer: 8tjes
Daar ben ik echt heel benieuwd naar . Weet je of die uit 2006 ook al te huur is? Of heb je die in bios gezien?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  maandag 27 maart 2006 @ 16:39:12 #150
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36408425
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:34 schreef Doff het volgende:

[..]

Daar ben ik echt heel benieuwd naar . Weet je of die uit 2006 ook al te huur is? Of heb je die in bios gezien?
Geen idee. En nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')