abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 maart 2006 @ 21:50:21 #51
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  zondag 19 maart 2006 @ 21:53:23 #52
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36182331
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Family Stone (2005)
Als je van plan bent deze film te gaan zien. Kijk dan gewoon even 5 minuten naar onderstaande plaatjes. En ga daarna een andere film kijken. Want Rachel McAdams is het enige leuke aan deze clichévolle voorspelbare film.
[afbeelding]
[afbeelding]

cijfer: 5
Tenzij je geen smaak qua vrouwen hebt en Sarah Jessica Parker mooier vind dan Rachel McAdams .
Rachel McAdams
  zondag 19 maart 2006 @ 22:19:49 #53
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_36183572
Deze week + vorig weekend:

He Walked by Night
Film-noir over de jacht op een dief/moordenaar. Het draait vooral rond de politie en de manier waarop ze de crimineel proberen te vangen, de film heeft dan ook af en toe documentaire-trekjes. Vooral de slotscene is sterk, de film als geheel is soms wat onduidelijk, doch zeker de moeite.

The Transporter
*schiet* *vecht* *schiet* *vecht * *neukt* *schiet* *vecht* *onelinert* *schiet -> wie dit soort dingen leuk vindt, zal deze film ook wel kunnen waarderen.

The Stranger
Film noirs zijn cool. Orson Welles is cool. Edward G. Robinson is cool. Deze film is cool.

Murder, my Sweet
Femme fatale, detective, deukhoeden, doublecrossen, triplecrossen en quadruplecrossen. Kortom, een film noir. Er zijn er betere. Maar er zijn er vooral slechtere.

Thumbsucker
Een tiener worstelt met zijn tienerigheid. En hij zuigt soms op zijn duim. Dus proberen zijn ouders en omgeving er voor te zorgen dat hij er mee ophoudt en dat hij normaal doet. Wat volgt is een sfeervol verhaal met als belangrijkste boodschap dat er niets mis is met "anders" zijn. Het acteerwerk is goed, het verhaal gaat ook wel en de achterliggende gedachte is ook tof, maar toch ontbrak er iets aan de film, allemaal een beetje net niet. Maar ik denk wel dat er een publiek is voor dit soort indiefilms.

Goodbye Mr. Chips
Verhaal over het leven van een leraar, Mr. Chipping, Chips voor de vrienden. Het is allemaal heel braafjes en ook wat oubollig, maar dat maakt het ook sympathiek. Donat is erg goed in de hoofdrol (en op verschillende leeftijden). De film begint vrij saai, maar dan verschijnt Greer Garson als love interest, komt de film tot leven en weet hij het vol te houden tot het einde. Het laat zich allemaal het best omschrijven als hartverwarmend .

The Singing Detective
Filmversie van een serie die ik nooit heb gezien. Vage film. Ik heb me niet verveeld, maar ik weet niet waar de film heen wilde, wat nu eigenlijk het doel was. Verwarrend plot, het gaat over een schrijver die in zijn eigen boek meedoet en ook nog eens waanvoorstellingen heeft. Ach, als je Katie Holmes wil zien dansen in een verpleegsteruniformpje, moet je deze maar eens kijken .

Nochnoi Dozor
Hoop Russische vampieren en vampierenjagers gaan elkaar te lijf met TL-lampen. Uitermate boeiend. Not. Paar inventieve scenes, maar ook een hoop verwarrend en saai gedoe. Ik zit niet te wachten op deel 2.

Lord of War
Film over de wapenindustrie met een toffe Cage als cynische hoofdrolspeler. Meer heb ik er niet over te zeggen, gewoon een erg goede film.

Nazarin
Bunuel schopt nog maar eens tegen wat heilige huisjes. Een naieve priester beleeft allerlei dingen en zijn leven wordt steeds moeilijker. Want de kerk is kut en zo. Goed verhaal, goed verfilmd en goed geacteerd. Maar 5 minuten nadat de film was afgelopen, was hij al uit mijn gedachten verdwenen. Wat er met de personages gebeurde, kon me dus niet echt raken. Misschien is dit bij anderen wel zo, maar Bunuel zal nooit een favoriet worden.

Welcome ton Dongmakgol
Enkele Noord-Koreaanse en Zuid-Koreaanse soldaten en ook nog 1 Amerikaan belanden tijdens de oorlog in een idyllisch bergdorpje waar ze niet eens wisten dat er een oorlog was. Op de berg leeft iedereen in harmonie en dat heeft zijn effect op de soldaten. Erg leuke film, op momenten bijna een life-action ghibli (zonder de irritante onderdelen) die op typisch Koreaanse wijze ook erg sentimenteel wordt, hier is 't gepaster dan bij enkele andere Koreanen.

Hoop Dreams
Docu over jonge baskettalentjes. Leuk, interessant en je gaat met het duo meeleven. Alleen vond ik het wat storend (of jammer) dat alles en iedereen die meedeed zowat een wandelend cliché was.

Premature Burial
Een man, gespeeld door Ray Milland (den valsschaard uit Dial M for Murder), is doodsbang om levend te worden begraven. Wat, oh wat, zou er met hem gebeuren? De film begint goed, maar er gebeurt zo weinig om het plot gaande te houden, waardoor hij ondanks zijn 81 minuutjes nogal lang lijkt. Daarom is 't nog geen slechte film, maar ik had er iets meer van verwacht.

To Be or Not to Be
Ik las dat dit één van de betere komedies ooit zou zijn. Ik ben het daar mee eens. Slimme film . En lachen met Duitsers is natuurlijk altijd leuk.

Bullets over Broadway
Woody Allen komedie over een theatergezelschap dat vooral draait door maffiageld. De film heeft zijn momenten, maar is soms ook vrij hyper en dat heb ik niet zo graag. Ik vond eigenlijk alleen Palminteri leuk als bodyguard die het script steeds blijft aanpassen. John Cusack is nogal onopvallend, Tilly is heel erg irritant (nog meer dan de bedoeling was) en waarom Wiest hier een oscar voor kreeg, is me een raadsel.

The Shadow Dancer
Een populaire schrijver heeft al 20 jaar geen boek meer geschreven en heeft zich teruggetrokken op het platteland. Er is een gerucht dat hij opnieuw gaat schrijven, dus een uitgeverij stuurt een jonge kerel op hem af om de rechten te bekomen. De yuppie (Pacey uit DC) leert op het platteland relaxen, schept een band met de schrijver en krijgt iets met een van zijn dochters (Claire Forlani). Wie had dat verwacht in een hollywoodfilm? Oh ja, de schrijver wordt gespeeld door Harvey Keitel en die laat zoals altijd geen mogelijkheid onbenut om zijn broek uit te trekken . Verder is 't wel een leuke film, alleen nogal voorspelbaar.

Zo. Dipjes in deze post zijn te wijten aan het feit dat ik erg ambitieus aan deze post begon en het af en toe beu werd.

[ Bericht 0% gewijzigd door SaintOfKillers op 19-03-2006 22:25:07 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:21:01 #54
67089 Gillingham
The horror...
pi_36183625
Ran DVD, 9/10

Prachtige film van Kurosawa die ik afgelopen week gekocht heb. Het is wat mij betreft namelijk niet leuk enkel DVD's te kopen van films die je al gezien hebt. Een epische, vrije vertolking van Shakespeare's King Lear. Wat zijn die beelden van 'eeuwenoude' Aziatische legertaferelen toch altijd mooi om te zien, zeker als ze zo in beeld worden gebracht. Het verhaal is niet erg verrassend, maar zit goed in elkaar en dat zal wel alles met Shakespeare zelf te maken hebben. De manier waarop dit visueel wordt gepresenteerd en is echter dermate voldoeninggevend dat het een heerlijke kijkbeurt oplevert. Geen Shichinin no Samurai, maar deze film misstaat absoluut niet in mijn bescheiden collectie en is vast en zeker de moeite waard om meer dan eens te kijken.
What's it going to be then, eh?
  zondag 19 maart 2006 @ 22:22:36 #55
67640 SaintOfKillers
pi_36183703
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Family Stone (2005)
Als je van plan bent deze film te gaan zien. Kijk dan gewoon even 5 minuten naar onderstaande plaatjes. En ga daarna een andere film kijken. Want Rachel McAdams is het enige leuke aan deze clichévolle voorspelbare film.
[afbeelding]
[afbeelding]

cijfer: 5
Tenzij je geen smaak qua vrouwen hebt en Sarah Jessica Parker mooier vind dan Rachel McAdams .
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV

Bedenk zelf eens iets . Ik had haar trouwens het eerste gezien .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_36184047
Shaun of the Dead

Erg leuke zombie/comedy, humorvol verhaal gevuld met leuke komische grappen.

zondag 19 maart 2006 @ 22:35:30 #57
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36184376
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:22 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV

Bedenk zelf eens iets . Ik had haar trouwens het eerste gezien .
Beter goed gejat dan slecht bedacht.

Wat heb jij met al die film noirs eigenlijk de laatste tijd. In een film noir bui?
  zondag 19 maart 2006 @ 22:36:29 #58
67640 SaintOfKillers
pi_36184422
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Beter goed gejat dan slecht bedacht.

Wat heb jij met al die film noirs eigenlijk de laatste tijd. In een film noir bui?
Ja. Vooral omdat ik 2 boxen heb gekocht .
  zondag 19 maart 2006 @ 22:37:46 #59
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36184488
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:36 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja. Vooral omdat ik 2 boxen heb gekocht .
Dat verklaart een hoop.
pi_36184545
Welke had je ook alweer gekocht saint?
  zondag 19 maart 2006 @ 22:40:07 #61
67640 SaintOfKillers
pi_36184627
pi_36184921
quote:
thx
die 1e staat ook nog op m'n wishlist
  zondag 19 maart 2006 @ 23:00:35 #63
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_36185588
VARAN THE UNBELIEVABLE

THE MONSTER VARAN

Ik kan niet geloven dat dit de originele titel is aangezien er Japans wordt gelult, maar goed.

Leuke GODZILLA kloon met het gebruikelijke geren en gebler om een kerel in een rubber pak

zondag 19 maart 2006 @ 23:12:05 #64
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_36186096
Drie jaar geleden zag ik Final Destination en toen werd die door mij als tof beschouwd. Zojuist zag ik Final Destination 2 en nu wordt ook díe door mij als tof beschouwd. Dat kan komen doordat het eigenlijk exact dezelfde films zijn, maar het zou ook kunnen dat deel twee eigenlijk veel beter is en ik ontzettend veel kritischer en volwassener ben geworden. Ik vind dat tweede eigenlijk een veel betere verklaring en dus geef ik het vervolg een zeven in plaats van de zeven min waar zijn voorganger het mee moest doen.
Wat ben ik toch kritisch en volwassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 19-03-2006 23:23:19 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 19 maart 2006 @ 23:40:15 #65
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_36187076
11:14
Een zwarte komedie over twee auto-ongelukken die in een klein plaatsje in Amerika plaatsvinden. Het blijkt dat alle mensen die met deze ongelukken te maken hebben allemaal op een bepaalde manier met elkaar in verband staan.
Geen geniaal gegeven voor een film, maar desondanks heb ik erg om deze film kunnen lachen.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  zondag 19 maart 2006 @ 23:48:54 #66
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_36187364
Voor de verandering maar weer eens Life of Brian gekeken, van een oude VHS-band die ik nog had liggen.
Blijft grappig, hoe vaak je hem ook ziet (moet je wel van Monty Python houden natuurlijk...). Stipt tussen neus en lippen door tevens even wat religieuze thema's aan. Leuke trivia van imdb: "An early idea for a scene involved Jesus, a skilled carpenter frustrated by being crucified on a poorly built cross."
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 20 maart 2006 @ 02:38:15 #67
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_36190549
Een eigen mening vormen over films gaat ook vervelen, en komt dat even mooi uit! Ik heb namelijk net in de donkerste krochten van mijn kelders een antiek familiedocument gevonden dat de perfecte formule heeft om te bepalen welk cijfer je een film moet geven. Keihandig! Laat ik het voor de gelegenheid eens toepassen op What Ever Happened to Baby Jane?.

1. Spannend? Check.
2. Grappig? Check.
3. Gaat de film deels over film? Check.
4. Moord? Check.
5. Origineel? Check.
6. Mooi gefilmd? Check.
7. Schmierende Bette Davis? Check.
8. Camp-potentieel? Check.
9. Homo-erotische ondertoon? Mwoa. Wél Joan Crawford in bondage.
10. Audrey Hepburn? .

Nou, dat is meteen duidelijk! Dat is een 8,5!
pi_36192343
werkt dat lijstje bij alle films?

want dan haalt amelie, die ik weer eens zag ongeveer een 5...

overigens geef ik de film zelf een 9. heerlijke film.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_36194225
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain

Mijn all time favourite
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  maandag 20 maart 2006 @ 12:07:39 #70
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_36195940
Maelstrom
de film wordt verteld door een vis die bijna wordt geslacht.
een vrouw pleegt abortus, voelt zich niet zo lekker in haar vel, uiteraard, en gaat zwaar feesten en zuipen. op weg naar huis rijdt ze iemand aan. de klap neemt ze wel waar, maar ze rijdt naar huis. het slachtoffer was bijna thuis en weet nog op zijn keukenstoel te gaan zitten. daar overlijdt hij.
zij gaat proberen de kenmerken van het ongeluk te verhullen (auto schoonmaken oa).
maar haar geweten gaat knagen en als ze meent sterk genoeg te zijn om haar geweten te sussen door de nabestaanden anoniem te benaderen, heeft ze zich in zichzelf vergist.

door de diverse wendingen die de film maakt en de soms aparte cameravoering, is het een bijzondere film. dat het vertelt wordt door een vis, is vooral om je aandacht vanaf t begin scherp te stellen.
MJC speelt sterk en de diverse subplots worden niet allemaal uitgewerkt, terwijl dat wel zo prettig is. er wordt precies genoeg verteld voor de context van de film.
  maandag 20 maart 2006 @ 13:38:23 #71
13148 Shogo
Psycho...
pi_36198450
Panic in the Streets (1950)

Een behoorlijk goede thriller/noir waarbij een virus wordt geconstateerd bij een gevonden vermoorde man waarbij alles wordt gedaan om de moordenaar(s) op te sporen omdat die ook wellicht het virus dragen. Een goed verhaal met eigenlijk een nog steeds actueel thema, niemand wil eerst eraan geloven dat het virus een plaag zou kunnen veroorzaken maar uiteindelijk wordt het wel duidelijk. De setting is ook erg goed en draagt bij aan een realisme. Het acteerwerk is ook behoorlijk goed. Jack Palance speelt een erg ovetuigende bad guy genaamd 'Blackie'. Een aanrader.
  maandag 20 maart 2006 @ 14:09:37 #72
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36199502
Not Another Teen Movie (2001)
Een heerlijke grappige parodie waarin een hele reeks tienerkomedies en tienerkomediecliché's op de hak worden genomen. Dit zijn toepasselijke smilies:
cijfer: 7.5
  maandag 20 maart 2006 @ 17:02:42 #73
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_36204440
Missing Link ontdekt
Van onze verslaggever
AMSTERDAM

Vanmiddag werd na jaren van archeologisch onderzoek eindelijk de missing link tussen American Graffiti en Dazed & Confused ontdekt. Het lijkt er op dat deze missende schakel in de filmgeschiedenis, inmiddels 'Diner' gedoopt, ook is beïnvloed door The Last Picture Show, waardoor de toon eerder naar melancholiek dan vrolijk neigt. De eerste recensenten die op de film zijn gezet zijn nog niet tot een eensgezind oordeel gekomen, maar laten weten dat het uiteindelijke cijfer zo tussen de ruime zeven en de acht zal liggen.
Pagina 12: Intelligent Design-aanhangers: 'Diner neergelegd door God in afleidingsmanouvre'
pi_36205357
Dünyayi Kurtaran Adam (1982)
Ook wel bekend als 'Turkish Star Wars', aangezien de makers van deze sf-film bij gebrek aan eigen ruimte-effecten maar wat beelden uit Star Wars hebben gebruikt. De soundtrack is trouwens ook al geheel geript van Raiders of the Lost Ark en nog wat andere films. Uiteindelijk stelt het verhaal ook niet zo heel veel voor, iets met twee mannen die ergens in de woestijn neerstorten en vervolgens de aarde moeten redden van een gemene magiër die mensenhersenen nodig heeft om de planeet te vernietigen. Het geheel heeft wel iets weg van een slechte kung-fu film in combinatie met een uit de hand gelopen verkleedpartijtje en een trampolinespringwedstrijd.
Hoewel deze cultklassieker soms onbedoeld erg grappig is, blijft het voor mij toch gewoon een ontzettend slechte film.

cijfer: 4
IMDB: 6,7 (toch nog, door alle 10 stemmers)

voor de leukheid nog wat screenshots:

Evile meneer

wc papier mummies

onze held in gevecht met een boze teddybeer
pi_36208066
The Hills Have Eyes in de Red cinema Manchester

een remake van Wes Craven, uit de zeventiger jaren.

Wat een enge film zeg! Brr paar keer ogen dicht gedaan en eek gegild!
Sommige scenes zijn echt ziek!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_36208213
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:38 schreef Shogo het volgende:
Panic in the Streets (1950)
[afbeelding]

Een behoorlijk goede thriller/noir waarbij een virus wordt geconstateerd bij een gevonden vermoorde man waarbij alles wordt gedaan om de moordenaar(s) op te sporen omdat die ook wellicht het virus dragen. Een goed verhaal met eigenlijk een nog steeds actueel thema, niemand wil eerst eraan geloven dat het virus een plaag zou kunnen veroorzaken maar uiteindelijk wordt het wel duidelijk. De setting is ook erg goed en draagt bij aan een realisme. Het acteerwerk is ook behoorlijk goed. Jack Palance speelt een erg ovetuigende bad guy genaamd 'Blackie'. Een aanrader.
binnenkort ook maar eens kijken, heb hem al een tijdje op dvd liggen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:08:54 #77
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_36225697
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (Andrew Adamson, 2005)
De film richt zich te veel op kinderen. Het is allemaal net wat te simplistisch om echt te boeien. Je komt bijna niets over de wereld van Narnia te weten en dat is in mijn ogen nogal jammer. De CGI is ook niet altijd overtuigend en vooral het opeens opduiken van de kerstman vond ik een afknapper. Toch is de film redelijk vermakelijk met name door de massascenes. ***
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:02:38 #78
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_36227325
L'Ultimo Bacio

verhaal hebben we al vele malen gezien. een stel mannen die hun relatie beknellend vindt werken en voelt dat dit de laatste kans is om los te komen en een vrij man te blijven.
natuurlijk blijft de liefde voor vriendin knagen.
ook al wordt dit keer t verhaal op zijn italiaans verteld, het blijft toch behoorlijk cliche. alleen de beelden zijn mooier dan de hollywood-versie van een dergelijk plot.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:55:33 #79
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_36230681
Verfilming één en twee vond ik respectievelijk redelijk en nogal saai, maar Harry Potter and the Prisoner of Azkaban kon me best bekoren. Er is net als in de boeken een goede mix tussen spanning, humor, fantasie en drama, de speelduur is wat korter en de iets donkere toon kon ik ook wel waarderen. Nog steeds voelt het allemaal wat overbodig en valt de film soms stil, maar ik heb best zin om verfilming vier eens te bekijken. 7.
pi_36233964
Zondagnacht de Tim Burton remake van "Planet Of The Apes" op tv nog een keer gezien. Verbluffende make-up, voor de rest qua verhaal niet wereldschokkend, en voor Burton's gebruikelijke doen qua stijl en spektakel nogal ingehouden, maar wel zeker met goed acteerwerk van de acterende "apen", vooral de kleine maniertjes zijn mooi om te zien...

7
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:54:42 #81
10785 Smots
pi_36236531
Gisteren gekeken:

Deranged, één van de films die zijn gebaseerd op het zieke verhaal van Ed Gein. En dat zijn er nogal wat.

Judgment Night, vrij voorspelbare en matigjes amusante thriller. Ik wilde 'm eigenlijk vooral zien omdat ik de soundtrack destijds erg leuk vond.

[ Bericht 12% gewijzigd door Smots op 21-03-2006 17:08:04 ]
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  FOK!fossiel dinsdag 21 maart 2006 @ 18:23:40 #82
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_36239313
date movie
Zoals eerder gezegd in dit topic. Wat een flut-film. Ik hou van domme grappen en parodie-films, maar dit is echt heeeeel slecht.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:27:06 #83
13148 Shogo
Psycho...
pi_36239418
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef pascalheister het volgende:

[..]

binnenkort ook maar eens kijken, heb hem al een tijdje op dvd liggen
Zeker aan te raden. Ik ga van de week Laura maar eens kijken en beoordelen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:28:27 #84
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_36243068
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:19 schreef Gorro het volgende:

Huo Yuan Jia (Fearless) (Ronny Yu, 2006)
Naar verluidt is dit de laatste wushu film van Jet Li en gezien de kwaliteit van deze film is dat jammer. De actiescenes zijn spectaculair en goed in beeld gebracht en verhaaltje wat er omheen zit is ook nog alleraardigst. ****
Ook net gezien. Geweldige actie, leuk verhaal. Af en toe beetje cliche en te zoet, maar voor martial-art liefhebbers is dit een must-see.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:18:40 #85
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_36247323
Het was dinsdagavond en ik was alleen, dus ik besloot om af te reizen naar de broeiplaats van kunst en cultuur: het FILMHUIS.

Me and You and Everyone We Know - Jaja, wat ben ik blij dat ik deze op de laatste avond nog even kon meepakken. Lekker artsy-fartsy en alternatief, ik voelde me weer helemaal hip, zeker omdat ik alleen was, dan lijk je nog hipper. En Miranda July. Ik ben verliefd. Dus. Ben jij liefhebber van een overdosis aan kunstzinnig geneuzel: dan is het weer flink spuiten. Voor de mensen die dat wat minder leuk vinden: je zal geen tien keer over de film heen komen, maar dan nog biedt de film genoeg om aan je trekken te komen. 8/10
  † In Memoriam † dinsdag 21 maart 2006 @ 22:23:27 #86
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_36247533
Ik heb dat tweede evangelie van Mattheus gekeken. En verrek, Pasolini kan wél films maken! De ontdekking van de dag

[ Bericht 2% gewijzigd door Sokolsky op 21-03-2006 22:35:47 ]
Sheridana +1
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:25:12 #87
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_36247602
Pfft, nu pas, Sok?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:26:59 #88
67640 SaintOfKillers
pi_36247665
Ik vond die monologenmarathon nogal vermoeiend. Maar het is voor de verandering eens geen penissen-overkill.
  † In Memoriam † dinsdag 21 maart 2006 @ 22:40:00 #89
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_36248209
Tja RR, hij stond al een poosje in de planning, maar de combinatie Jezus + Pasolini deed mij nou nooit echt enthousiast dat ding opzetten. Maar 't is zeer indrukwekkend. 8½. Da's ongeveer net zo veel als die andere Pasolini's die ik gezien heb samen.

't zijn wel leuke dagen zo. Twee Ningen no jokens, Man for all Seasons, Cape Fear, Out of the Past... Nazarín steekt daar een beetje schril bij af.
Sheridana +1
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:58:10 #90
40664 Durbin
Who knows..
pi_36248971
quote:
Op zondag 19 maart 2006 11:09 schreef Morrigun99 het volgende:
KQ,

Aangezien jij van de B-films bent, welke Troma film vind je het leukst? Ben je überhaupt een liefhebber van Kaufman?
Ik ben dan geen KQ, maar ik vind Terror Firmer het leukst, gevolgd door de Toxic Avenger-reeks. Maar hoe meer films van Troma ik kijk, des te meer mij er tegenvallen. Er zit zoveel rotzooi tussen, waarvan Surf Nazis Must die of A Nymphoid Barbarian in Dinosaur Hell mij zo het eerst te binnen schieten.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_36254128
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:58 schreef Durbin het volgende:

[..]

Ik ben dan geen KQ, maar ik vind Terror Firmer het leukst, gevolgd door de Toxic Avenger-reeks. Maar hoe meer films van Troma ik kijk, des te meer mij er tegenvallen. Er zit zoveel rotzooi tussen, waarvan Surf Nazis Must die of A Nymphoid Barbarian in Dinosaur Hell mij zo het eerst te binnen schieten.
Ok. Thanx.
pi_36260555
three burials of melquiades estrada
een western, die kwa thema lijkt op het boek van camus, de vreemdeling. Er zit iets te veel humor in vond ik zelf, alsof de film dat nodig had. Het verhaal is rustig en maakt een sterk punt en het blijft intrigeren.

pink panther
Hij is slecht... maar ik heb wel keihard gelachen. Het is natuurlijk een remake in een modern jasje, wat neit wegneemt dat clouseau nog steeds dezelfde is. Sommige grappen ontstijgen eigenlijk het niveau van de film. Bijvoorbeeld het ongetwijfeld door the simpsons geinspireerde ontploffen van een hamburgerkarretje nadat een wielrenner er tegen aan rijdt, dit doet denken aan het ontploffen van het voetbaldoel tijdens een dronken autorit van homer en zijn makkers. Ook de woordgrapjes zijn soms goed gevonden "what else could it be? a kitty?" en de verwijzing van clive owen naar 007. Maar verder is het rotzooi.

city of the lost children
voordat Jeunet Amelié maakte, regisseerde hij samen met Caro dit gothische sprookje. In een visueel verbluffend fictief plaatsje verdwijnen steeds meer jonge kids. Ze worden ontvoerd door de cyclopen, deze doen het in opdracht voor een gekwelde wetenschapper. Hij kan niet dromen en hierdoor wordt hij razendsnel oud. Door de dromen van kinderen te stelen denkt hij dit proces om te keren. Zijn oom, die slechts een brein is (met migraine) verteld je terwijl de film voortkabbelt ongeveer de achtergrond van de gebeurtenissen. De thema's en de prototypen in sprookjes zijn rijkelijk aanwezig. De prototypen zijn de gekke geleerde, de verweesde kinderen, de kermisreus.
En ik moet zeggen, deze film is volstrekt origineel maar aan het einde denk ik toch welk punt wilde Jeunet nu eigenlijk maken? verder is het een ideale film voor filmkijkers die niet gelijk hun neus optrekken voor films waarin geen 'realisme' wordt nagestreefd. Extra toffe dingen zijn: Ron Perlman die frans spreekt, de orgelmuziek en de zes klonen met narcoleptie.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:10:49 #93
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36263375
M (1931)

Gisteren deze klassieker voor het eerst gezien en dan ook nog eens in de bioscoop.
Deze film maakte (ook) weer zijn klassieker status meer dan waard. Ondanks dat de film uit 1931 komt, is die nog verdacht actueel. De film geeft in hele mooie inkijk in hoe een massa reageert op een seriemoordenaar. En verveelt op geen moment.
Ik ben zeker niet iemand, die vindt dat een film extra credits verdient, omdat die de eerste ergens mee is. En de credits die M verdient zijn dan ook niet omdat die met dingen het eerste is, maar omdat het gewoon ongelovelijk goed gedaan.
cijfer: 9

Huo Yuan Jia (Fearless) (2006)

Als dit inderdaad Jet Li´s laatste material arts film is, is dat dood en doodzonde. Want hij levert hier weer werkelijk een hoog staaltje werk af. Maar met Woo-ping Yuen als actie-choreografist kan dat bijna ook niet anders. Ronny Yu weet er verder ook nog eens een goed en mooi verhaal om heen te breien. En als resultaat krijgen we één fantastische martial arts film. Die in het rijtje Hero, House of the Flying Dagger, Crouching Tiger, Hidden Dragon etc. kan.
cijfer: 9

[ Bericht 13% gewijzigd door Lonewolf2003 op 22-03-2006 14:17:55 ]
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:59:54 #94
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_36267359
Bully
Tja, ik vond Kids al deprimerend, ook in deze film valt weinig te vieren Voor de rest wel een goede film.

Sherlock Holmes, without a clue
Heerlijke komedie met glansrol van Michael Caine als een stuntelende Sherlock Holmes en met Ben Kinsley als de geniale Dr. Watson. Vooral Caine maakt er iets moois van.

24 nights
Een goede film, in ieder geval goede momenten en bij vlagen hilarisch. Het scenario zit in ieder geval goed in elkaar, leuke dialogen en erg goede grappen. Alleen lijkt het bij de productie toch mis te zijn gegaan. Waarschijnlijk door te weinig geld? Vreselijk geluid en slecht camerawerk. Het acteerwerk is af en toe ook tenenkrommend slecht. Erg jammer, want met iets meer geld en vakmanschap had dit misschien een geweldig goede film kunnen zijn. Leuke poging, dat wel.
A spoonful of sugar...
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:23:42 #95
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_36272089
The Three Burials of Melquiades Estrada (Tommy Lee Jones, 2005)
Best goede film van Tommy Lee Jones, die voor het eerst een film voor het witte doek regisseerde. In het begin vond ik de film wat weghebben van Lone Star, maar na een tijdje neemt de film toch een andere wending. Er zitten een aantal grappige stukken in die de film wat opleven, wat ook wel wenselijk was, want één van de minpuntjes vond ik de te lange speelduur. De personages zijn wel weer mooi. ****

Inside Man (Spike Lee, 2006)
Na het half mislukte She Hate Me grijpt Spike Lee terug op een genrefilm en maakt meteen één van z'n beste films. De basis vormt het ingenieuze script, die begint als een standaard heist-film, maar al snel nieuwe elementen toevoegt. Maar het is vooral de ijzersterke cast die de film ver boven de middelmaat tilt. Denzel Washington is cool als de onderhandelaar, Clive Owen is een stoere overvaller, Jodie Foster is sterk als bitch en ook de kleinere rollen zijn sterk bezet. Lee is wat gematigder met z'n maatschappijkritiek, maar kan het niet nalaten af en toe toch wat statements te maken. ****

[ Bericht 0% gewijzigd door Gorro op 22-03-2006 19:17:07 ]
  Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 19:28:32 #96
9859 crew  Karina
Woman
pi_36273934
Firewall
Redelijk spannende film met Harrison Ford over een bankier die geld moet versieren voor een stel criminelen. Ik heb me goed vermaakt, sommige dingen vond ik wat ver gezocht en het einde was natuurlijk suikerzoet. Rolletje voor Mary Lynn Rajskub (Chloe uit 24).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
16 Blocks
Ook spannend, op een heel andere manier. Agent moet getuige naar de rechtbank brengen, maar onderweg zijn er wat complicaties. Ook een zoet einde, maar dit einde vond ik beter te verteren. Met o.a. Bruce Willis.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:27:25 #97
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_36283489
Ik had hoge verwachtingen, en Inherit the Wind (1960) maakte ze waar. Het vertelt over de eerste (1925) Amerikaanse rechtszaak over het onderwijzen van de evolutietheorie, doet dat met humor, Spencer Tracy en scherpe dialogen, en is daardoor een intens degelijk stuk film dat vandaag de dag alleen maar relevanter is. Okay, okay, sommige fundamentalisten komen nogal over als cliché's, maar dat doen de hedendaagse (2006) non-fictie ID-promoters ook. Ruime 8.
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:59:05 #98
40664 Durbin
Who knows..
pi_36284576
Underworld: Evolution (2006, USA)

De sequel op Underworld waarin de strijd tussen de vampieren en weerwolven zich vervolgt. De vampier Selena en de weerwolf Michael vechten samen tegen het Marcus, één van de sterkste vampieren, die als doel heeft om zijn eeuwig verbannen (weerwolf-)broer William te bevrijden. Het origineel vond ik niet veel beter dan middelmatig, maar dit vervolg mag er zeker zijn. De sfeer is lekker duister en een beetje bloed wordt ook niet geschuwd. Daarbij zijn de actiescenes heerlijk om naar te kijken.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:31:37 #99
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_36288756
Forces of Nature
Kennelijk heeft iedereen wijzelijke deze draak van een film met Ben Aflik vermeden.
Het is zo'n slap aftreksel van Planes Trains en automobiles.

Ben gaat trouwen, maar eerst moet hij van NY naar Savannah. Uiteraard heeft vliegtuig problemen, en is er geen auto meer te huren. Ondertussen ontmoet hij de charmante Sandra Bulluck. Ze trekken samen op. Tot overmaat van ramp komen ze zijn bestman tegen (met vriendin). .. dus er wordt naar thuisfront geroddeld dat Ben gespot is met een griet.
Ik kan eigenlijk de rotkop van Ben niet verdragen .. Wat een loser is dat. Sandra kan met haar charmes de film niet redden. Maar eigenlijk is per definitie een film met Ben een flutfilm. Kan geen goede film opnoemen met deze pik er in.

Imdb 5.2 / cijfer 4.5

Lord of War
Zo, dat is wel duidelijk hoe gruwelijk de wapenhandel in onze maatschappijen verweven zit. Nicolas Cage is aardig goed in z'n rol als wapenhandelaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 23 maart 2006 @ 10:04:38 #100
10785 Smots
pi_36289488
The Village, van M. Night Shyamalamadingdong.
Wat een ongelofelijk natte drol van een film, zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')