abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:10:25 #151
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_35835695
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:11 schreef birdydontfly het volgende:
Fear and loathing in las vegas
voor de 48576837465254236532ste keer
heb je geen foutje gemaakt en heb je het niet 48576838465254236532ste keer gezien
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:45:50 #152
40664 Durbin
Who knows..
pi_35836397
FInal Destination 2 (2003, USA)

Een meid heeft een visioen van een groot ongeluk op een snelweg en veroorzaakt een opstopping. Daarmee redt ze het leven van haar vrienden en omstanders, maar de Dood laat zich daar niet door stoppen, waardoor de overlevenden alsnog voor hun leven moeten vechten om niet om te komen bij verschillende freak-accidents. Een aardig vervolg op het eerste deel, met een aantal ingenieuze scenes. Halverwege heb ik de ondertiteling van het audiocommentaar erbij opgezet en heb deze erop gehouden tot het einde van de film. Het is niet de meest interessante commentaartrack, maar er komen wel een paar aardige weetjes voorbij.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:23:55 #153
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35838724
Death and the Maiden (Roman Polanski, 1994)
Simpele ideeën vormen vaak de beste films en dat gaat hier ook gedeeltelijk op. Het eenvoudige uitgangspunt zorgt ervoor dat de film lekker compact blijft en daardoor lekker wegkijkt. Doordat de film zich maar op één lokatie plaatsvind, ontstaan al snel een broeierige sfeer. Dat de film niet helemaal werkt is te wijten aan het niet altijd even sterke acteerwerk. ***½

Hoop Dreams (Steve James, 1994)
Goede documentaire over jeugdambities en het gevecht wat mensen uit achterstandswijken moeten leveren om deze dromen te achtervolgen. De twee parallel gemonteerde verhalen laten mooi zien hoe verschillend het kan gaan. Dankzij z'n lange speelduur verschaft de film een rijk beeld van deze al dan niet succesvolle tocht naar de top. ****

Ik omhels je met duizend armen (Willem van de Sande Bakhuyzen, 2006)
Verreweg de beste Giphart verfilming tot nu toe. Dit is zowel aan het verhaal van Giphart zelf te danken als aan de goede regie van Willem van de Sande Bakhuyzen. Het verhaal is wat serieuzer dan bij Ik ook van jou of Phileine zegt sorry en daardoor maakt de film ook meer indruk. Giphart lijkt volwassen te worden. Het is eeuwig zonde dat Willem van de Sande Bakhuyzen is overleden, want ook hier is de regie weer voortreffelijk. Carice van Houten is trouwens fantastisch in haar rol. Minpuntjes zijn er ook wel, zoals de rol van Johnny de Mol of een aantal te typische Giphart scenes, maar over het algemeen een geslaagde laatste film van Willem van de Sande Bakhuyzen. ****
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:15:52 #154
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_35840251
Habana Blues - De muziek trok de film er wel door heen. Maak of een muziekfilm over de muziekscene in Cuba en laat cuba daar bij zien, of maak een dramafilm over cuba en laat daarbij Cuba zien. Maar ga geen combinatie maken en vertellen over het harde leven in Cuba zonder Cuba te laten zien. Waar ik me ook aan stoorde was dat er wel erg veel wordt afgegeven op de muziekindustrie van tegenwoordig, weinig 'pure' kunstenaars en dat soort dingen. Nou vind ik dat niet erg, en zit daar zelfs nog wel een kern van waarheid in, maar ik vind niet dat je dat zo duidelijk moet doen als je eigen film steunt op zoveel clichés en sentiment om je film voor een zo breed mogelijk publiek toegankelijk te houden. Gelukkig zat er heel veel goede muziek in, van hip hop tot metal en alles daar tussen in, en ook nog een heel erg goede vrijscène, en ondanks de dingen waar ik me aan gestoord heb, heb ik me ook best wel kunnen vermaken. 6.5/10
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:36:15 #155
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35844914
Zoku Miyamoto Musashi: Ichijôji no kettô [Samurai 2]

Musaschi gaat zich bekwamen als samurai. in de eerste scene maakt hij een einde aan het leven van een strijder. dat wordt hem later verweten door een oude wijze.
in Kyoto ontmoet hij zijn geliefde Otsu, maar hij zondert zich van haar af.
verder heeft hij vooral ruzie met de clan van yoshioka. dankzij de steun van de samurai kujiro sasaki weet hij dat hij in een hinderlaag zal worden gelokt. KS heeft echter andere bedoelingen: hij wil MM beroemd laten worden, opdat hij hem daarna kan verslaan.

lang niet zo sterk als samurai 1. zo zijn er veel donkere scenes en ook zijn de gevechten nogal eens herhalingen van zetten. karakterontwikkelingen zijn er ook minder.
wel onderhoudend, maar ik hoop vooral om deel 3 goed te kunnen volgen.

A perfect murder
heel matig. MD komt er achter dat zijn vrouw GP een verhouding heeft met VM. hij vraagt VM, die een "verleden" heeft, om GP te vermoorden, omdat hij hem anders zal verlinken.
en dat allemaal op zijn typischt.
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:20:19 #156
67089 Gillingham
The horror...
pi_35846574
Being There TV, 8/10
Grappige film waarin erg weinig wordt gelachen. Dat is ook juist de kracht van de film. Peter Sellers zet een erg goede rol neer. Zijn karakter, Chance 'Gardener', wordt totaal verkeerd geïnterpreteerd door iedereen die hij ontmoet, zelfs de president. Zijn zogenaamde achternaam staat daar symbool voor, want hij IS tuinman, maar zijn eigenlijk achternaam weet hij niet eens. Het is niet zo dat ik vaak dubbel lag van het lachen, maar er zaten hilarische momenten tussen en het geheel had een lachwekkende ondertoon. Het acteerwerk maakte het compleet.

Paradise Now Beamer, 8/10
Een film die poogt een inzicht te geven in de motieven en de ervaringen van een 'martelaar'. Als Westerling vind ik dat deze film daar heel aardig in slaagt, op verschillende momenten leefde ik daadwerkelijk mee met de aanslagplegers. Deze film laat eens te meer zien dat dergelijke delicate zaken niet bepaald zwart-wit in elkaar steken, maar daarentegen complex in elkaar steken. Het zijn nu eenmaal geen stel hersenloze barbaren. Voor actie, gore en geweld ben je hier niet bij de juiste film. Zonder daar ook maar enigszins gebruik van te maken wist de film toch een bepaalde indruk bij me achter te laten, waardoor dergelijke zaken wel door het hoofd schoten.
What's it going to be then, eh?
pi_35846669
war of the world
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:43:35 #158
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_35847029
Ik Omhels Je Met 1000 Armen
Deze gisteravond in de sneak gezien. De film begon leuk en binnen de kortste keren zagen we iig al blote billen en na een kwartier hadden we al een sexmontage van de hoofdpersonen. De film scoorde dus direct goed in kader van een nederlandse film zijn. Daarna ontvouwt de film zich eigenlijk net zoals Ik Ook Van Jou. Het verhaal wordt verteld vanuit een vakantieoord dus telkens kijken we weer ff terug en dan weer vooruit. De relatie loopt deze keer stuk door de man. Weer eens aan afwisseling Hij heeft namelijk een moeder die sterfende is. Deze moeder maakt wat mij betreft echt het verschil in de film. Lekker grofgebekt, lomp en bruut. Machtig mooi. Door haar en een aantal memorabele scenes komt deze film net boven een gemiddelde nederlandse relatiefilm met sex dus een 7.

#99 Batman Begins
Veel over gehoord, veel over gelezen, overal bejubeld en gisteravond was het mijn beurt om hem te kijken. De vorige Batman film was natuurlijk een ramp. Het was dus best wel stoer om toch een vervolg te willen maken. Het was wel duidelijk dat de gehele stijl flink veranderd moest worden. Nu is er in de afgelopen jaren in alle stripverfilmingen een hele goede stijl gevonden om strips te verfilmen. Batman Begins heeft ook deze stijl. De persoon wordt als een gewoon mens gezien met z'n eigen emoties en er word niet voor gekozen om de actie de bovenhand te laten voeren. Dit plus een goed acterende cast en mooie plaatjes zorgt voor een superfilm die voorbij is voordat je er erg in hebt. Van mij mocht het nog wel zo'n 2 uur doorgaan. Het enige wat mij kon irriteren aan het geheel is de overdreven zware stem van Batman. Voor de rest een toppertje die ik zeker nog wel een paar keer ga zien. Een 8,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_35847185
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 09:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

heb je geen foutje gemaakt en heb je het niet 48576838465254236532ste keer gezien
oh shit ja je hebt gelijk, hoe kon ik zo dom zijn
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_35847852
Gisteren in de bios gezien:

The Pink panther........ echt geen leuke film

ben blij dat ik een Unlimited pas heb van Pathe, want als ik hier ¤ 7,50 voor moest betalen dan wou ik denk ik mijn geld terug

Chaos met o.a: Wesley Snipes en Jason Statham, wel een aardige actie film maar niet bijzonder ofzo..wordt tijd dat Snipers weer in een film gaat spelen waar hij beter tot zijn recht komt want de films waar hij de laatste tijd in speelt zijn zowiezo niet bijzonder.
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:17:39 #161
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35848175
Weet je nog? Vroeger? Dat je samen met je vriendjes op je verjaardag de cake mocht versieren? Slagroom, snoephartjes... van alles tiefte je op die arme, arme cake, maar het mooiste waren die gekleurde glazuurballetjes. Het waren net kleine edelsteentjes in discokleuren. Natuurlijk was je stuk cake niet compleet zonder een hele lading van deze frutsels, en ieder jaar was de teleurstelling dan ook weer groot als bleek dat ze helemaal nergens naar smaakten.
En dat is dan mijn mooie inleiding tot Junebug: het is allemaal best leuk en frutselig, maar het smaakt helemaal nergens naar. Zesje.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2006 @ 16:51:19 #162
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_35849342
Ben ik de enige die moet grinniken om de twee totaal verschillende recensies van Ik Omhels je Met Duizend Armen? Ik hoop dat Carice van Houten de moeder speelt, anders kan ik geen overeenkomsten ontdekken.
Sheridana +1
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:00:26 #163
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35849645
The Wizard of Oz (1939)
De effecten zijn natuurljik af en toe lachwekkend. En het acteerwerk laat, zeker bij figuranten en bijrollen, heel veel te wensen over in huidige maatstaven. Toch is de film tijdloos en een terechte klassieker, want dat zijn niet het grootste minpunten van de film. Zelfs al was de film gisteren gemaakt met de modernste CGI effecten en beste acteurs, dat neemt nog niet weg dat ik het allemaal te zoetsappig vond.
cijfer: 6.5
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2006 @ 17:02:30 #164
4571 Sokolsky
pi_35849702
Waarom is het dan tijdloos en een klassieker Lonewolf?
Sheridana +1
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:08:47 #165
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35849864
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:02 schreef Sokolsky het volgende:
Waarom is het dan tijdloos en een klassieker Lonewolf?
Omdat het niet uitmaakt dat die uit 1939 komt en niet uit 2006. Dat daar niet het minpunt ligt.
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:11:06 #166
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_35849941
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:51 schreef Sokolsky het volgende:
Ben ik de enige die moet grinniken om de twee totaal verschillende recensies van Ik Omhels je Met Duizend Armen? Ik hoop dat Carice van Houten de moeder speelt, anders kan ik geen overeenkomsten ontdekken.
Carice van Houten speelt Samarinde. Voor de rest snap ik je reactie niet precies
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:13:21 #167
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35850019
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Omdat het niet uitmaakt dat die uit 1939 komt en niet uit 2006. Dat daar niet het minpunt ligt.
Ik begrijp je redenering wel, maar kun je een paar films noemen die wél slecht zijn omdat ze uit **** komen? Ik kan er namelijk niet zo snel één bedenken, afgezien van de 'KIJK! EEN TREIN! OP EEN SCHERM! AAAHH!'-filmpjes.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:18:37 #168
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35850182
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:13 schreef Sai het volgende:

[..]

Ik begrijp je redenering wel, maar kun je een paar films noemen die wél slecht zijn omdat ze uit **** komen? Ik kan er namelijk niet zo snel één bedenken, afgezien van de 'KIJK! EEN TREIN! OP EEN SCHERM! AAAHH!'-filmpjes.
Ik vond bijvoorbeeld Sabotage van Hitchcock ouderwets en achterhaald. Bij die film speelde de oudheid de film partten, want aan de regie en het acteerwerk lag het niet.
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2006 @ 17:26:07 #169
4571 Sokolsky
pi_35850372
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik vond bijvoorbeeld Sabotage van Hitchcock ouderwets en achterhaald. Bij die film speelde de oudheid de film partten, want aan de regie en het acteerwerk lag het niet.
Sabotage was met dat jochie in de bus toch? Sterke film
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:11 schreef hornage het volgende:

[..]

Carice van Houten speelt Samarinde. Voor de rest snap ik je reactie niet precies
Lees eerst Gorro's stukje eens en dan de jouwe... en bedenk je dan dat jullie het over dezelfde film hebben
Sheridana +1
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:27:24 #170
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35850419
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:26 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Sabotage was met dat jochie in de bus toch? Sterke film
[..]
Ja.
pi_35850988
A Bugs Life
Wat een ontzettend leuke film Grappig verhaal, leuke animaties, leuke grappen Alleen het eind is weer zo'n cliche, maar bij dit soort films is dat altijd zo
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_35854390
Road To Perdition

Tom Hanks al mafia gangster.
Hij blijft de goedzul hoe dan ook!

Jude Law in een akelige rol.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_35854841
In Pathe Arena gistermiddag :

Babam ve Oglum (mijn vader en mijn zoon); een Turkse film over een slachtoffer van de staatsgreep van 12 september 1980 die na 15 jaar weg te zijn geweest samen met zijn zoontje teruggaat naar zijn ouderlijk huis.

Een film die grappig is én ontroert, voor het eerst in lange tijd een traantje weggepinkt bij een film.
  woensdag 8 maart 2006 @ 21:52:08 #174
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_35860530
Life or Something Like It
Jezus wat is Angelina Jolie een LELIJK LELIJK wijf.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 08-03-2006 22:06:39 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:51:54 #175
107642 lot3
lot laat zich niet leiden
pi_35864832
Flirt van Hal Hartley 1995

ik ga echt even helemaal voor de Hal Hartley films en breng ze maar weer eens onder de aandacht!
drieluik 3x gebeurt er hetzelfde in New York, Berlijn en Tokyo----> hetzelfde liefdesverhaal, met verschillende nuances, in drie culturen. Er wordt een onderhoudend spel gespeeld met thema's als twijfel, verlies en verraad.
http://www.imdb.com/title/tt0113080/

het lot bepaalt ,maar het lot laat zich niet leiden...
the sun is shining but it's raining in my heart
pi_35864848
Geen film eigenlijk, maar wel tof,
Kingdom hospital!

Don't we all love Stephen King?!

en ja, angelina jolie aan de galg ermee!!!
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_35865681
In Pathe de Munt vanavond : The Kebab Connection

Duitse film over een Turkse jongeman die moeite heeft om te gaan met het gegeven dat zijn Duitse vriendin zwanger is. De verwikkelingen tussen hem, haar en zijn omgeving worden erg grappig in beeld gebracht. De film heeft een wat 'te grappig' einde, maar over het geheel genomen is het een amusante film.
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:16:30 #178
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_35870847
Jumanji - EendertienjarigeachterRobinWilliamsaanhuppelendetuinbroekdragendepipilangkousvlechtjeshebbendeKirstenDunst. Wie wil dat nu niet? 6.5/10

Above the Law - In ons kikkerlandje beter bekend als "Nico". Het filmdebuut van actieheld Steven Seagal. Och ja, je weet wat je krijgt, en dat is niets meer en gelukkig ook niets minder dan je verwachtte. Ik vind het altijd wel tof, al is het alleen om de kop van Stevie. 6/10

donderdag 9 maart 2006 @ 10:23:13 #179
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35871000
Yin shi nan nu (Eat Drink Man Woman) (Ang Lee, 1994)
De laatste film die Ang Lee maakte voordat hij naar Hollywood vertrok. Het is allemaal best leuk, maar nergens wordt het echt bijzonder. De kookscenes zijn wel leuk en je zou er spontaan honger van krijgen en de familie-ontwikkelingen zijn ook vermakelijk. Hij zal me echter niet lang bij blijven denk ik. Daarvoor is de film te vlak. ***½

Dellamorte dellamore (Michele Soavi, 1994)
Best grappige horror-comedy, maar gezien de ratings overal had ik er meer van verwacht. Zo grappig vond ik hem ook weer niet. Het verhaaltje is wel weer best tof met een aantal toffe wendingen en genoeg originele scenes om te blijven boeien. De muziek echter is dan wel weer verschrikkelijk. ***
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:39:26 #180
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:08:35 #181
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35879715
Ik heb 3 films gezien die onder de noemer film noir vallen. In volgorde van goed, beter, best.

Detour
Man gaat al liftend van de oostkust naar de westkust, op weg naar zijn liefje. Onderweg heeft hij echter problemen met wat mensen die hij tegenkomt, die gaan namelijk nogal vaak dood zonder dat het de bedoeling was. Simpele, korte maar ook effectieve film.

The Set-Up
Eigenlijk is dit het verhaal van een versleten oude boxer waar niemand meer in gelooft, behalve hij zelf. De film gaat in real-time over de voorbereiding van een boksmatch, de match zelf en de gevolgen. De film noir insteek draait dan rond enkele types die verwachten dat onze held de match verkoopt. Erg geslaagde film, alleen de boksmatch zelf kent naar mijn mening te veel "spectaculaire" comebacks. Het draait en keer zo vaak dat ik elk moment verwachte dat Hulk Hogan in de ring gingen springen om iedereen met een stoeltje neer te slaan.

Out of the Past
Uber noir-film. De held (Robert Mitchum) is uiteraard enorm stoer en draagt natuurlijk een gekleurd verleden met zich mee. Gooi daar een grimmige gangster (Kirk Douglas) bij, voorzien van de nodige handlangers en kruidt dit alles met een femme die wel heel erg fatale is (Jane Greer) en je hebt een erg sterke film. Nou ja, ik vond hem erg sterk. Mike zou bijvoorbeeld niet meer weten waarover het ging.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_35879969

LEUK!!
pi_35884746
Lord of War

ik geef hem een 7.
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:00:58 #184
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35889416
Helen of Troy

aardige verfilming van t troje verhaal. door robert wise.
eigenlijk wel beter dan die film van die duitser met BP.
natuurlijk niet zoveel special effects en zo. ook geen topfilm, maar wel vermakelijk.
en met rossana podesta. heerlijke beelden dus

en brigitte bardot als slavin is ook leuk
  † In Memoriam † donderdag 9 maart 2006 @ 20:52:51 #185
4571 Sokolsky
pi_35891454
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:00 schreef dolle_hond het volgende:
Helen of Troy
Bij de FMT-vraag keek ik al wat raar op, maar er is dus nog een oudere Helen of Troy. Deze bestaat ook, en vond ik eigenlijk ook beter dan die van WP.
Sheridana +1
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:04:52 #186
67640 SaintOfKillers
pi_35891847
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nou ja, ik vond hem erg sterk. Mike zou bijvoorbeeld niet meer weten waarover het ging.
[disclaimer]Dat Mike niet meer wist waarover het ging, lag niet aan de kwaliteit van de film.[/disclaimer]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:06:47 #187
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35891916
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

[disclaimer]Dat Mike niet meer wist waarover het ging, lag niet aan de kwaliteit van de film.[/disclaimer]
Maar aan de hoeveelheden alcohol die Mike genuttigd had?
  † In Memoriam † donderdag 9 maart 2006 @ 21:07:32 #188
4571 Sokolsky
pi_35891935
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Maar des te meer aan Jane Greer?
Sheridana +1
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:23:28 #189
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_35892546
Scotland pa

MacBeth gesitueerd in de jaren '70 van Amerika. Erg leuk.
A spoonful of sugar...
  donderdag 9 maart 2006 @ 22:17:22 #190
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35894771
Krámpack

dani, de jongen rechts, heeft net geprobeerd de vriendin van het meisje links te neuken. maar berta was ziek. in de woonkamer ziet hij dat nico en elena zwaar aan t zoenen zijn. maar hij gaat er lekker bij zitten en ff later gaat hij de erectie van nico strelen.
evt. wil dani wel een triootje doen met eleni.

waarom kijk ik dit

waarom heeft deze film zo'n hoge waardering
  donderdag 9 maart 2006 @ 22:18:25 #191
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35894810
Afgelopen week wat IMDb top 250 films gezien:

The African Queen #140
Leuk avonturenfilmpje.
7/10

The Lady Vanishes #202
Mystery, Thriller, Romantiek, Actie. Bijna alle genre's zitten in deze spannende film verwerkt.
8/10

Vertigo #35
Lange tijd geleden dat een film mij zo op het verkeerde been heeft gezet.
9/10

Some Like It Hot #71
Leuke grappen en grollen, maar het komt mij totaal niet geloofwaardig over dat niemand ziet dat de 2 hoofdpersonen mannen zijn.
7/10

Schindler's List #6
Allemaal wel aangrijpend enzo, maar hij duurt veeeeeel te lang.
7/10
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_35895970
a history of violence
Net gezien. Ik ben onder de indruk: een uitstekende film. Heb er nu weinig over te zeggen. Ik las er net een aardig stukje over in het NRC (het speelt tijdens de premiere op Cannes):
(...)
In ieder geval duurde het niet lang meer voordat een flink deel van de zaal Tarantinesk geconditioneerd zat te lachen. Zaten we nou naar een onvervalste B-film met een lekker verrassende plot te kijken, of was er toch iets meer aan de hand? Wat had Cronenberg nu weer voor ons in petto?

Eén persoon meende in ieder geval zeker te weten wat. En wat er toen gebeurde, werkte nog meer op de lachspieren en veroorzaakte na afloop zoals dat op de grote filmfestivals gebruikelijk is een fijn schandaaltje. Ergens in de zaal riep iemand: ,,Will you please shut up! This is fucking serious!'' Het bleek voormalig filmcriticus en huidig directeur van het Oostenrijkse filmmuseum Alexander Horwath.

En hij kreeg gelijk.

,,Ik vind het niet erg als mensen om A History of Violence moeten lachen'', zegt David Cronenberg. De regisseur was vorige week op het Filmfestival Gent, waar zijn film voorafgaand aan zijn première in Nederland en België weer te zien was. ,,Ik geloof dat al mijn films zowel grappige als gruwelijke elementen bevatten. Dat is een gevaarlijke en interessante combinatie. Je wilt namelijk niet dat het publiek nog zit te lachen als de film allang niet leuk meer is. Dat is het verschil tussen wat Tarantino doet en wat ik doe. Bij Tarantino draait alles om ironie. Bij mij zit er ook ernst in.''
(...)

[ Bericht 0% gewijzigd door NoSigar op 09-03-2006 23:20:53 ]
Helpt waar hij kan!
pi_35896773
Broken Flowers

Leuke en goede film met Bill Murray, perfect in z'n soort . Heerlijke dialogen tussen Bill en z'n exen, droge humor afgewisseld door de prima keuze van muziek.

donderdag 9 maart 2006 @ 23:21:03 #194
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_35897084
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:17 schreef dolle_hond het volgende:
Krámpack

[afbeelding]

dani, de jongen rechts, heeft net geprobeerd de vriendin van het meisje links te neuken. maar berta was ziek. in de woonkamer ziet hij dat nico en elena zwaar aan t zoenen zijn. maar hij gaat er lekker bij zitten en ff later gaat hij de erectie van nico strelen.
evt. wil dani wel een triootje doen met eleni.

waarom kijk ik dit

waarom heeft deze film zo'n hoge waardering
He, die heb ik ook gezien. Wel aardig, niet geweldig, nee. Een doorsnee coming of age/coming out drama.
A spoonful of sugar...
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:30:53 #195
67640 SaintOfKillers
pi_35897413
Ik heb Rachel McAdams gezien. In een film die The Family Stone of iets dergelijks heette. Het ging over mensen die dingen deden en zo. En dat gebeurde er iets. En dan weer iets anders. En toen zei die ene wat waardoor die andere dan weer iets dacht. Je weet wel, zo'n typische film. Ach....

Rachel .
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:39:52 #196
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_35897695
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb Rachel McAdams gezien. In een film die The Family Stone of iets dergelijks heette. Het ging over mensen die dingen deden en zo. En dat gebeurde er iets. En dan weer iets anders. En toen zei die ene wat waardoor die andere dan weer iets dacht. Je weet wel, zo'n typische film. Ach....

Rachel .
Ah, eindelijk een scherpe analyse van Rachel. You have a way with words.
A spoonful of sugar...
pi_35897938
Edison in the City,

Slap verhaal, matige acteerprestaties en tegen het einde maakte zich een zeer sterk 'what the fuck' gevoel zich van mij meester. Zucht, weer een verspilde avond.
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 00:25:13 #198
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_35898999
Even een crosspost, want er moeten zoveel mogelijk mensen gewaarschuwd worden voor ze het idee krijgen deze film in de bios te gaan zien.

Hostel
quote:
Wat een intens slechte film, zeg. Ik had er best wat van verwacht aangezien Tarantino z'n naam eraan heeft verbonden, maar het viel extreem tegen. De eerste helft van de film is van een amateurisme dat je niet eens bij C-films ziet...een slechte versie van Eurotrip. De tweede helft heeft dan wat actie, maar spannend of schokkend wordt het nooit. Het verhaal is slecht, er wordt belabberd geacteerd en ik kan me onderhand ook kapot ergeren aan die Amerikanen die denken dat alle Nederlanders Duits tegen elkaar praten.

Eli Roth leverde met Cabin Fever al een wanproduct af, maar dit is echt een nieuw dieptepunt. Hostel wordt soms qua vorm vergeleken met Saw, maar die film is echt een meesterwerk vergeleken met dit wanprodukt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  † In Memoriam † vrijdag 10 maart 2006 @ 00:29:44 #199
4571 Sokolsky
pi_35899103
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:18 schreef victorinox het volgende:
Some Like It Hot #71
Leuke grappen en grollen, maar het komt mij totaal niet geloofwaardig over dat niemand ziet dat de 2 hoofdpersonen mannen zijn.
7/10
Ik denk dat dat er niet zo toe doet. Damn, alleen die slotzin is al een 8 waard
Sheridana +1
  † In Memoriam † vrijdag 10 maart 2006 @ 01:07:05 #200
4571 Sokolsky
pi_35899858
Ik heb gisteren en vandaag ook wat filmpjes gezien. Eerst Donzoko, dat is een Kurosawa waarin gebeatboxed wordt. En fanatiek ook. Aparte ervaring. Qua thematiek lijkt het wat op Dodeskaden, maar die heeft enkele zeer sterke scènes, Donzoko alleen een paar grappige. Wel veel leuke personages. 7. Paradise Now is niet helemaal wat ik er van verwacht had. Ik had verwacht dat misschien een klein beetje duidelijk gemaakt zou worden wat nou precies de lol is van jezelf laten ontploffen in een bus, maar nee. Wat is nu de boodschap? Wraak is gerechtvaardigd, tenzij een knappe meid je vertelt dat dat niet zo is? Goed dat we het een keer van deze kant zien, maar het had vast beter gekund. 6. Je trekt het of je trekt het niet, die films van Solondz. Ik vond Palindromes wel oké. Hier en daar fantastische zwarte humor, de titel mooi verwerkt in het verhaal, interessant foefje met de actrices, heel origineel allemaal. Dikke 7. Origineel, dat was nu het enige wat Lagaan: Once upon a time in India níet was. Het verhaal barst uit z'n voegen van de clichés en voorspelbare plottwists. Maar toch heb je er bijna 4 uur (!) naar zitten kijken, zonder de neiging om 'm af te zetten. Het ziet er namelijk erg leuk uit en dat compenseert de kartonnen personages en de hoofdrolspeelster, die geen functie in het verhaal heeft maar wel een beetje kan zingen. Dus dan moet het maar een 6 worden. Een beetje jammer dat ik de briljante BBC-miniserie van Pride & Prejudice al gezien heb, want dan is dat Knightley-vehikel een beetje een afknapper. Alleen Judi Dench en hier en daar een leuk landschap zijn een verbetering, de rest is allemaal stukken minder. Met name de hoofdrollen van Knightley en MacFadyen zijn veel zwakker dan die van Jennifer Ehle en Colin Firth tien jaar geleden. Waar de briljante Ehle een heerlijk gevatte en sarcastische vrouw neerzette, is Knightley meer een giebelend meisje. Maar dat waren die zussen al, daar hoeven we er niet nog een van. Een heel mager zesje, omdat het an sich niet slecht is, maar allemaal veel beter gedaan is. En tenslotte Match Point, uiteindelijk toch een beetje het hoogtepunt. Leuk thema en een sterke cast, waaronder een zeer apetijtelijke Scarlett. Eigenlijk wist ik vooraf helemaal niks over het plot en dat is maar goed ook. Dialogen waren zeer scherp; veel subtiliteiten gingen verloren in de ondertiteling. En de verwijzingen naar van alles en nog wat, zo komt een klassieke opleiding nog van pas. 8.
Sheridana +1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')