abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 29 maart 2006 @ 11:38:00 #176
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_36457870
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:25 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

nope. Ik heb niet genoeg geduld voor oude films.
Ten eerste is King Kong ('33) nou niet echt een film waar je geduld voor hoeft te hebben. Ten tweede is het dan misschien verstandig je even in dat verhaal te verdiepen voordat je het hebt over dino's die er in gezet zijn voor de graphics...
Sheridana +1
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:52:57 #177
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_36464859
Final Destination 3 (James Wong, 2006)
Sequel die helemaal niets nieuws biedt aan de formule die we al kennen van de eerste twee delen. De film leunt helemaal op de verschillende manieren waarop de overlevers dood gaan. Deze zijn echter minder inventief dan uit de vorige films, dus dan blijft niet meer over dan een redelijk vermakelijke herhalingsoefening. **½
  woensdag 29 maart 2006 @ 16:32:23 #178
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_36466302
Hiroshima mon Amour - Wauw! 8.5/10
pi_36472651
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:27 schreef Doff het volgende:
Dinosauriërs heeft hij er niet bij verzonnen
nou, dan heeft ie ze niet verzonnen, big deal.
quote:
Maar, als je het eerste stuk (waar volgens mij geen actie/special-effect in voorkomen, en waar juist het verhaal wordt uitgediept) nutteloos vindt, hoe had je het dan liever gezien?
ik had de film liever helemaal niet gezien.

en om nou te zeggen dat het verhaal wordt uitgediept in het eerste deel....
alle info uit dat deel had in een kwartiertje of halfuurtje gekunt. zat erg veel langdrdige en overbodige informatie in.
pi_36473820
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:49 schreef ondeugend het volgende:
Ik kijk Pulp Fiction in stukjes.
Wij allemaal

BLOODRAYNE

Aardige horrorfilm met lekkere splatter die jammergenoeg af en toe cgi zijn. De film moet het hebben van de sfeervolle settings en de gore van Ittenbach. Oh ja, en van Kristanna Loken
pi_36474102
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:18 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

nou, dan heeft ie ze niet verzonnen, big deal.
[..]

ik had de film liever helemaal niet gezien.

en om nou te zeggen dat het verhaal wordt uitgediept in het eerste deel....
alle info uit dat deel had in een kwartiertje of halfuurtje gekunt. zat erg veel langdrdige en overbodige informatie in.
Nouja meningen verschillen. Maar ik begin me af te vragen of je ook maar iets van de film hebt begrepen.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  donderdag 30 maart 2006 @ 01:11:44 #182
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_36482176
Laatste weken nogal weinig tijd gehad, maar nu dan weer eens een reviewtje...

Yume (Kurosawa, 1990)

Prettig in het oog liggende film in de winter van Kurosawa's carrière. Het bestaat uit 8 dromen, waarin vooral het thema dood naar centraal staat. Ook komt de strijd met de natuur veel naar voren, alsmede de waarheid die wordt gezocht binnen dromen. Vooral stilistisch ziet het er allemaal erg mooi uit en de mise-en-scène is dan ook prachtig. Het leek wel een beetje van best-beter-goed te gaan, wat natuurlijk indruist tegen alle overtreffende trappen enzo. Maar waar ik vooral onder de indruk was van de eerste 4 verhalen, vond ik de daarop volgende wat minder. Segment 8 kon mij wel weer echt bekoren. Al met al vond ik de meeste dromen wel indrukwekkend en dat is vooral te danken aan de cinematografie. Dat is altijd wel in orde bij die Aziatische jongens. Het geheel had echter wel wat minder dromen kunnen bevatten. 8 is wat veel en zorgt voor wat te veel van hetzelfde. O ja, Scorsese wil ik niet vaker voor de camera zien, wat is hij slecht zeg

Een ruime 7.5 is het wel waard...

[ Bericht 0% gewijzigd door laurenzo85 op 30-03-2006 02:32:40 ]
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2006 @ 01:34:37 #183
4571 Sokolsky
pi_36482432
Yume vond ik verrassend goed. Een heleboel beelden kan ik me nog zeer goed voor de geest halen, zoals de dans der vossen, het reusachtige bloemenveld, de nucleaire verschrikking en de close-up van het schilderij; fantastisch...
Sheridana +1
  donderdag 30 maart 2006 @ 01:43:41 #184
53290 laurenzo85
pi_36482543
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 01:34 schreef Sokolsky het volgende:
Yume vond ik verrassend goed. Een heleboel beelden kan ik me nog zeer goed voor de geest halen, zoals de dans der vossen, het reusachtige bloemenveld, de nucleaire verschrikking en de close-up van het schilderij; fantastisch...
Echt verrassend was het toch niet

Ik vond dus vooral de eerste verhalen erg goed t/m die tunnel. Die nucleaire dingen deden mij niet zoveel, maar wel erg mooi in beeld gebracht ja
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2006 @ 01:48:57 #185
4571 Sokolsky
pi_36482583
Jawel, want ik had er niet zo heel veel enthousiasts over gelezen.

Die hond was ook leuk gedaan. Gehoord hoe 'ie klonk?
Sheridana +1
  donderdag 30 maart 2006 @ 01:56:53 #186
53290 laurenzo85
pi_36482658
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 01:48 schreef Sokolsky het volgende:
Jawel, want ik had er niet zo heel veel enthousiasts over gelezen.

Die hond was ook leuk gedaan. Gehoord hoe 'ie klonk?
Niet echt op gelet.. Als een hond?

Of zaten er allerlei oorlogselemeten in?
pi_36486476
ice age 2
Deze is echt lang niet zo leuk als 1. IK durf zelfs te wedden dat zonder verdoving je teennagels eruit trekken voor sommige mensen leuker is. Wat was niet aanwezig in deel 1, moeten ze gedacht hebben, dat waren twee dingen, liefde en jay leno. Hmm Manny (die olifant) vind eindelijk een andere maar zij denkt dat ze een buidelrat is. Niet eens zo'n slecht idee maar nogal via de sufgelopen paden uitgewerkt. Alle personages en situaties heb je al voorbij zien komen: sid wordt als een god gezien, Diego overwint zijn laatste angst en er blijken toch meer olifanten te zijn!

Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2006 @ 13:33:05 #188
4571 Sokolsky
pi_36490553
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 01:56 schreef laurenzo85 het volgende:

[..]

Niet echt op gelet.. Als een hond?

Of zaten er allerlei oorlogselemeten in?
Het geluid van de hond was inderdaad samengesteld uit allerlei oorlogsgeluiden. Daardoor klonk 'ie wat mechanisch, maar het was wel heel knap gedaan.
Sheridana +1
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:35:29 #189
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_36490619
24 hour party people

blijft een superfilm over de manchester-scene tussen 76 en 92. aan de hand van tony wilson (SC). aparte manier van filmen zorgt er voor dat het tussen docu en soort van biopic blijft, want veel van de gebeurtenissen hebben echt plaatsgevonden.
vooral leuk blijft dat tony wilson geregeld in de camera commentaar spreekt op een meta-niveau.
maar ook de beelden en de muziek van de Factory-bands van die tijd blijven heel aangenaam.
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:15:38 #190
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_36495801
Tsotsi (Gavin Hood, 2005)
Best goede Oscarwinnaar, hoewel ik liever Paradise Now of Sophie Scholl had zien winnen. Het verhaal is redelijk meeslepend, hoewel mij enigszins ontging waarom precies hij nou voor de baby ging zorgen. Het acteerwerk van de amateurs is wel goed trouwens. ***½

The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (Stephan Elliot, 1994)
Grappige film over een stel dragqueens die op doortocht zijn door de Australische outback. De drie acteurs geven zich helemaal in hun rol en dat levert leuke situaties op. Wel hadden de serieuzere kanten van het verhaal misschien iets uitgediept kunnen worden. Maar dankzij de extravagante outfits, mooi camerawerk en vele grappige situaties verveeld de film geen moment. ***½
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:55:30 #191
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_36497191
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:15 schreef Gorro het volgende:
Eindelijk.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_36501690
tsotsi
zoals gorro zegt: goed geacteerd. Mijn idee is dat tsotsi redemptie (beter vertaald: verlossing) probeert te vinden door de verantwoordelijkheid te nemen dat deze baby het beter gaat treffen dan hij. Laatste scene is ook heel erg goed.

V for Vendetta
Hij staat inmiddels in de top250, mede dankzei mijn vote van een 9. Waarom zo goed? Er is een parallel te trekken over hoe de wereld er nu voor staat (stukje dialoog: "ik moe tnog zien dat het neerhalen van een symbolisch gebouw de wereld veranderd"). Er wordt veel verwezen naar kunst (bv een poster van white heat, het gedicht the 5th of november, tjaikovsky, macbeth) De titelheld V blijft intrigerend en mysterieus want wie is V? Nathalie Portman is trouwens ook uitstekend en de stijl is ala de matrix. De mooiste cliche die er in zat was een figuur in authoriteit die JESUS CHRIST prevelde toen het onafwendbare begon. (dit zie je bv ook altijd in rampenfilms)
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_36510084
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:15 schreef Gorro het volgende:

Maar dankzij de extravagante outfits, mooi camerawerk en vele grappige situaties verveeld de film geen moment. ***½
Hoe is dat nou? Om erachter te komen dat ik ook wel eens in jouw ogen gelijk heb?

LA MONJA

THE NUN

Vreselijke flauwekul van Yuzna die met deze film eindelijk weer een btje serieus genomen kan worden
quote:
A killer water nun demon? Oh come on, does it
get much more ludicrous than this?
Ja hoor, we hebben wel gekker gezien. Jammergenoeg haalt Yuzna het niet bij zijn magnum opus THE DENTIST maar iedereen die een slecht gevoel voor humor heeft kan deze schijf blindelings pre-orderen.

Die scenes met de non zijn erg de moeite waard maar wel clichématig

pi_36510970
The Birds

Prachtig meesterwerk van Hitchcock, spanning in de film wordt steeds stap voor stap opgebouwd en eindigt met een geweldige climax . Prachtige details, special effects voor z'n tijd
Ook nog eens een prachtige transfer van de dvd zelf (komt uit de box The Masterpiece Collection)

vrijdag 31 maart 2006 @ 10:51:11 #195
40664 Durbin
Who knows..
pi_36517541
3: The Dale Earnhardt Story (2004, USA)

De film geeft een impressie van het leven van Dale Earnhardt, één van de meest succesvolle NASCAR-coureurs aller tijden. In vogelvlucht wordt zijn leven verteld van zijn jeugd tot aan zijn dodelijke ongeluk tijdens de Daytona 2001. Het probleem met racefilms is heel vaak dat Hollywood zijn eigen interpretatie geeft van het racen; en zo ook nu. Om aan te tonen dat Earnhardt niet de gemakkelijkste coureur op de baan was, wordt er heel wat afgebeukt, inclusief op de banen waar in werkelijkheid een klein duwtje al desastreuze gevolgen kan hebben. Helaas duurt de film een summiere 90 minuten, waardoor veel momenten niet in de film opgenomen zijn. Zo zou ik persoonlijk de eerste NASCAR-overwinning van zijn zoon beslist in de film verwerkt hebben. Barry Pepper, bekend van o.a. 25th Hour, speelt de rol van Earnhardt en eerlijk is eerlijk, de gelijkenis is goed aanwezig. Maar al met al is dit een zeer plezierige film voor de liefhebber, mede dankzij de archiefbeelden die in de film zitten verwerkt. Voor de niet-liefhebber valt hier echter weinig te halen, maar die zal überhaupt niet snel aan deze film beginnen.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:07:20 #196
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_36519750
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:19 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Hoe is dat nou? Om erachter te komen dat ik ook wel eens in jouw ogen gelijk heb?
Deja vú gevoel. Volgens mij gebeurt het wel vaker, maar kan het me haast nooit helemaal meer herinneren
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:04:45 #197
13148 Shogo
Psycho...
pi_36523051
Hostel (2005)
Vermakelijke b-horror met veel tieten. 'nuff said.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:07:00 #198
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_36523127

Een giraf, een zebra, een leeuw en een nijlpaard spoelen aan op de kust van Madagascar. Het verhaal is niet al te sterk, maar de hoofdpersonen zijn innemend in deze animatiefilm met flair.
Referencies naar American Beauty,Planets of the Apes en Cast Away waren hilarisch.
7/10
pi_36527779
Ying xiong [Hero] (2002)
Mooi vormgegeven Chinees epos over een strijder die het opneemt tegen een vijandige koning.
Rustige cameravoering met ingetogen maar treffende muziek en subtiel acteerwerk en gepast verhaal maken deze film zeer de moeite waard. Een dikke 8.

Deliverance (1972)
Heel beklemmende thriller met enkele memorable scenes en een algehele sfeer die ervoor zorgt dat je de film na het kijken nog even bij je draagt. Ook een verdiende 8.

[ Bericht 22% gewijzigd door Doff op 31-03-2006 16:56:57 ]
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:23:06 #200
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36529094
Eergisteren:

V For Vendetta
Wie, na aanleiding van de trailer, veel actie komt redelijk bedrogen uit. Er zitten wel een paar actie momenten in, maar minder dan dat ik had verwacht. Een beetje jammer is het wel, maar gelukkig wordt de film er niet minder door. Wat er over blijft is een film met een politieke boodschap die redelijk goed uit de verf komt, er mooi uitziet en waarin goed geacteerd wordt. De film verveeld gelukkig niet, ondanks dat ie toch ruim 2 uur duurt.
Zeker een aanrader, alhoewel t wel aan te raden is je voor te bereiden op een kale Natalie Portman. Want dat kan echt niet meer

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Gisteren in de sneak:

Tristan & Isolde
Het verhaal hebben we al vaker gezien: twee mensen die verliefd op elkaar worden terwijl dat eigenlijk niet kan en hun relatie geheim moeten houden. Dit keer is het verhaal verplaatst naar de middel eeuwen van Engeland.
De film ziet er echt prachtig uit, het camerwerk en set design zijn beide erg stijlvol. Maar het ontbreken van enig tempo in het verhaal, het houterige acteerwerk van een deel van de cast en de soms lachwekkend corny dialogen en one-liners nekken deze te voorspelbare film.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')