abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36143101
The 39 Steps

Steengoeie Hitchcock, sterk plot, leuke humor, genoeg spanning afgewisseld met briljante scenes en een geweldig slot. Robert speelt z'n rol fantastisch.

zaterdag 18 maart 2006 @ 16:48:03 #27
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36145032
Ik heb afgelopen avond, nacht, ochtend 3 films gezien in volgorde van saai tot spannend:

Woman of the Year (1942)
Het gegeven is wel leuk. Spencer Tracy en Katherine Hepburn zijn twee tegenpolen van elkaar. Hepburn schrijft columns over politieke zaken en begeeft zich in elitaire kringen. Spencer schrijft columns over sport en vertoeft meestal in zijn stamkroeg. En tegengestelde polen trekken elkaar natuurlijk aan. Het begon ook best veel belovend, maar wat volgt is voorspelbaar en saai. Er zitten misschien één of twee niet saaie scené's in de film.
cijfer: 5.5

Saikaku ichidai onna (The Life of Oharu) (1952)
Oharu is een 17e eeuwse dochter van een samurai, die verliefd wordt op iemand van lagere klasse. En wordt daarom met haar familie verbannen uit de stad. Vanaf dat moment komt Oharu van de ene situatie in de andere terecht. En steeds als er weer een sprankje hoop is op een goede toekomst, gaat het weer van kwaad tot erger.
Al is Kenji Mizoguchi een uitstekende regisseur en ziet het er allemaal prachtig uit. Merkte ik bij mezelf dat mijn gedachten tijdens de film vaak afdwaalden. En ik soms niet goed meer wist wat er nu weer aan de hand was. In andere woorden de film was op sommige momenten erg saai. Echter het laatste half uur wordt de film stukken en stukken beter. Was de hele film maar zo goed geweest. Maar aan de andere kant kon het laaste half uur niet zo goed zijn zonder al die saaie stukken ervoor.
cijfer: 7

I Confess (1953)
Montgomery Clift speelt een priester, die een confessie over een moord te horen krijgt. Al snel raakt hij natuurlijk zelf vals beschuldigd voor de moord. En door zijn relatie met een vrouw, die weer iets te maken heeft met het slachtoffer ziet het er allemaal nog verdachter uit voor hem.
Een niet al te ingewikkeld plot, maar Hitchcock zou de Master of suspense niet zijn als die niet wist hoe je toch zo'n hele film spannend kan houden. Hij krijgt daarbij steun door de in het geheel erg goed spelende cast.
cijfer: 7.5
  zaterdag 18 maart 2006 @ 20:20:12 #28
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36150140
Vanmiddag in de bios:

Ik Omhels Je Met 1000 Armen
De afgelopen tijd hebben we met oa. Million Dollar Baby en Mar Adentro al wat films gehad die over euthansie gaan. Beide waren erg goed, en ook deze laatste film van Van de Sande Bakhuyzen past in dat rijtje. Een mooie en oprechte film met respect voor `t onderwerp en voor de personages. Het personage van Lotti (Catherine ten Bruggencate) weet af en toe het bloed onder je nagels vandaan te halen, maar toch leef je absoluut mee met haar en haar situatie. De prestatie die Ten Bruggencate is er dan ook 1 om door een ringetje te halen. Ook de 2 andere hoofdrollen worden door Tijn Docter en Carice van Houten met veel overtuiging neer gezet. Hun spel wordt niet klef of overtrokken, en dat is erg knap.
Het verhaal wordt verteld door middel van een flashback structuur die goed uitpakt, en nergens geforceerd overkomt. Verder zit er genoeg humor in de film die de balans met het drama gedeelte goed weet te vinden.
Ook zit er een hoop leuke muziek in en is het mooi gefilmd.
Eén van de weinige films waarbij ik echt een traantje heb gelaten.
De laatste film van Willem van de Sande Bakhuyzen is een plaatje geworden en verdiend `t om gezien te worden.

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:14:31 #29
40664 Durbin
Who knows..
pi_36153555
Uncle Sam (1997, USA)

Een Amerikaanse soldaat komt om bij een helikopterongeluk, als gevolg van friendly fire. Na een lange periode van vermissing wordt zijn lichaam gevonden en naar Amerika teruggebracht. Om een of andere reden komt hij daar weer tot leven en heeft het gemund op ieder die de eer van Amerika schendt. Het duurt erg lang voordat de film op gang komt, maar desondanks blijft de aandacht wel redelijk hangen. Het wordt natuurlijk pas leuk als verschillende tieners worden vermoord, maar dit leidt te snel tot het onbevredigende einde. Al met al gewoon leuk vermaak.

Bloodrayne (2005, USA/Germany)

In het oude Roemenië vecht Rayne, half-mens en half-vampier, tegen vampieren en hun leider Kagan om de moord op haar moeder te wreken. Om haar doel te bereiken sluit ze een pact met een aantal vampierjagers. De meest recente productie van Uwe Boll; de Duiter met een fetisjisme voor game-verfilmingen. Ik vond Bloodrayne in ieder geval interessanter dan Alone in the Dark, maar nog steeds geen voldoende. Sommige actiescenes zijn best ok, maar de film had Kristanna Loken en Michelle Rodriguez nodig om mijn aandacht vast te houden. Overigens vind ik Michael Madsen best een leuke acteur om naar te kijken, maar als vampierenjager is hij volledig misplaatst. Ik las net dat Uwe Boll de komende jaren ook Dungeon Siege (met Burt Reynolds als koning!), Far Cry en Postal gaat verfilmen. Verbazingwekkend hoe hij dit allemaal weet te financieren en daarbij tevens redelijk grote namen in zijn films weet te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Durbin op 18-03-2006 22:19:39 ]
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_36153894
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 20:20 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag in de bios:

Ik Omhels Je Met 1000 Armen
De afgelopen tijd hebben we met oa. Million Dollar Baby en Mar Adentro al wat films gehad die over euthansie gaan. Beide waren erg goed, en ook deze laatste film van Van de Sande Bakhuyzen past in dat rijtje. Een mooie en oprechte film met respect voor `t onderwerp en voor de personages. Het personage van Lotti (Catherine ten Bruggencate) weet af en toe het bloed onder je nagels vandaan te halen, maar toch leef je absoluut mee met haar en haar situatie. De prestatie die Ten Bruggencate is er dan ook 1 om door een ringetje te halen. Ook de 2 andere hoofdrollen worden door Tijn Docter en Carice van Houten met veel overtuiging neer gezet. Hun spel wordt niet klef of overtrokken, en dat is erg knap.
Het verhaal wordt verteld door middel van een flashback structuur die goed uitpakt, en nergens geforceerd overkomt. Verder zit er genoeg humor in de film die de balans met het drama gedeelte goed weet te vinden.
Ook zit er een hoop leuke muziek in en is het mooi gefilmd.
Eén van de weinige films waarbij ik echt een traantje heb gelaten.
De laatste film van Willem van de Sande Bakhuyzen is een plaatje geworden en verdiend `t om gezien te worden.

Mijn Cijfer: 8,3/10
sja johnny de mol he
  zondag 19 maart 2006 @ 00:07:47 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_36156350
Dear Frankie
Beetje sentimenteel, beetje boel Schots, en soms erg schrijnend en zorgend voor plaatsvervangende schaamte. Overigens wel een mooie film, als je van het kaliber Wilbur Wants to Kill Himself houdt.

En vorig weekend nog gezien: Manderlay, Sophie Scholl - Die Letzten Tage en El Maquinista. Stuk voor stuk aanraders, waarbij je voor Manderlay waarschijnlijk eerst Dogville moet hebben gezien.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 19 maart 2006 @ 10:50:37 #32
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_36162527
THE HALFWAY HOUSE

Deze film gooit een zooitje genres doorelkaar en dat is best leuk gelukt; nunsploitation, women in prison, camp, monsterfilm (met een flinke scheut H.P. lovecraft aangezien Cthulhu even komt opdraven )en tis ook een splattermovie

Voor ieder wat wils dus? Nope! Het grote minpunt van deze film is het akteerwerk wat niet het 'b-gevoel' heeft. Er wordt namelijk wel slap geacteerd maar er wordt nog net niet in de camera geknipoogd, wat jammer is. De film had een klassieker kunnen worden als het akteren net zo slecht zou zijn als dat het nu is maar, het had een stuk serieuzer moeten zijn!

Toch heb ik me over de volle lengte vermaakt en een women in prison flick die in de 21e eeuw origineel is verdient eigenlijk wel een soort van onderscheiding

pi_36162821
KQ,

Aangezien jij van de B-films bent, welke Troma film vind je het leukst? Ben je überhaupt een liefhebber van Kaufman?
  zondag 19 maart 2006 @ 15:19:13 #34
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_36168977
Ik heb vrij weinig gelachen, maar eigenlijk vond ik Spaceballs toch best leuk. Het is allemaal gebruikelijk flauw, maar best inventief en redelijk verzorgd. Brooks gaat zich weer te buiten aan postmoderne verwijzinkjes, maar ook die zijn best aardig en leiden niet heel veel af van het 'verhaal', zodat ik bij de climax nog best een 'hey, dit is wel tof'-gevoel kreeg. 'Lollig' is wel een passende conclusie. 7-.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  Moderator zondag 19 maart 2006 @ 15:23:02 #35
9859 crew  Karina
Woman
pi_36169085
The New World
Saaie film, Engelsen, Indianen, verliefd op Pocahontas, en traag, vreselijk traag. Niet aan mij besteed dus.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  † In Memoriam † zondag 19 maart 2006 @ 15:37:08 #36
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_36169447
Karina... mooie username
Sheridana +1
pi_36169609
Brokeback Mountain

Tre Fratelli (re)

Allebei goed. Schrijf later misschien iets meer.
Helpt waar hij kan!
  zondag 19 maart 2006 @ 17:12:19 #38
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_36171991
In het kader van Ziggy's Grote IMDB Top 250 Actieplan:
North By Northwest
Duidelijk waarom deze Hitchcock zo hoog staat in de Top 250: een goede, spannende en zeer onderhoudende thriller. En op sommige momenten nog zelfs grappig ook.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_36174786
Calvaire

Simpel gegeven: man met auto krijgt panne (dit keer in de Ardennen), komt terecht bij stel plaatselijke wacko's en komt in de problemen. Het is een mix tussen Deliverance, Misery en de Texas Chaisaw Massacre. Meer vertellen zou zonde zijn. De film kiest wat betreft verhaal het bekende pad maar doet het allemaal toch totaal anders. Absurde film, met zwarte humor maar tegelijk een nare, beklemmende sfeer en onvoorspelbare ontwikkelingen. Het gebrek aan muziek komt in combinatie met de vaak geniale cameravoering de film geheel ten goede. Een 8 .

overigens gave filmposter
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zondag 19 maart 2006 @ 18:49:15 #40
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36174811
To Catch a Thief (1955)
Cary Grant en Grace Kelly in een Hitchcock, dat kan eigenlijk niet fout gaan. Niet echt, maar toch wel een beetje, want dit is één van de minste Hitchcocks die ik heb gezien.
cijfer: 6.5

The Brothers Grimm (2005)
Al ben ik het eens met de kritiek dat er veel meer uit het concept was te halen, vond ik het best een vermakelijke film. Lena Headey en Monica Belluci zorgen voor het vrouwelijk schoon enn Peter Stormare als Cavaldi voor wat humor.
cijfer: 7

Shinobi Heart Under Blade (2005)
]
Dit is een live-action versie manga/anime. Nu weet ik niet precies of en zo'ja op welke manga/anime deze film gebaseerd is. Maar ik ben wel bekend met de anime Naruto. En daar vond ik het veel van weg hebben. Ninja's met aparte gaves, die het tegen elkaar moeten op nemen. Als je niet bekend met anime/manga, dan kan je de film erg goed vergelijken met Azumi.

Voor het grootste gedeelte van de film heb ik me lopen verbazen over de vage coole karakters, de gave actie en de vette special effects. En dat is natuurlijk waar een film als dit het van moet hebben. En op dat gebied zit de hele film helemaal goed. Maar ook qua verhaal zit de film goed in elkaar.
Het minpunt van de film is echter dat het weinig ruimte laat voor karakterontwikkeling van de bijrollen. En toen de film voorbij was vond ik eigenlijk jammer dat die niet meer screentime hadden, zodat ik meer over hun en hun gaves wist. Maar dat spreekt eigenlijk alleen maar voor de film. Hier lust ik namelijk wel meer van, op naar een goede vervolg hoop ik.
cijfer: 8

The Family Stone (2005)
Als je van plan bent deze film te gaan zien. Kijk dan gewoon even 5 minuten naar onderstaande plaatjes. En ga daarna een andere film kijken. Want Rachel McAdams is het enige leuke aan deze clichévolle voorspelbare film.

cijfer: 5
Tenzij je geen smaak qua vrouwen hebt en Sarah Jessica Parker mooier vind dan Rachel McAdams .

Hostel (2005)
Dat Amsterdam niet in Duitsland ligt weten we wel. En zo'n fout die in tig films gemaakt wordt kan ik best door de ogen zien. Maar ook voor de rest zuigt deze film behoorlijk. Het eerste gedeelte is niet minder een slechtere versie van Eurotrip e.d.. Die alleen leuk is omdat er een dosis blote tieten in zaten. En de horror in het tweede deel is erg minimaal en stelt heel erg teleur.
cijfer: 5.5
pi_36175528
The Constant Gardener

Van de maker van City of God
Sterke film die geloofwaardig overkomt, erg boeiend verhaal, prachtig acteerwerk van Fiennes en Weisz. Verder is deze film wederom prachtig verfilmd, hartverwarmende beelden en aan de andere kant de keiharde werkelijkheid. Klasse gedaan

Elizabethtown

aardige film, al is ie wel wat te langdradig, maar het leuke afwisselende verhaal maakt het toch nog wel goed. Bloom en Dunst spelen hun rol goed. Verder bevat de film ook mooie shots en is de muziek ook goed gekozen.

zondag 19 maart 2006 @ 19:52:03 #42
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_36176897
Kakushi-ken: oni no tsume (The Hidden Blade) (Yoji Yamada, 2004)
Goede samurai-film van de regisseur van Twilight Samurai. Deze is bijna net zo goed. De gewoonlijke thema's van het genre komen weer aan bod en wat dat betreft biedt de film dus niets nieuws, maar het is allemaal wel erg bekwaam uitgevoerd. De film duurt wellicht iets te lang. Vooral in de voor het verhaal overbodige, maar wel enigszins vermakelijke scenes waarin de Japanners getraind worden in het vechten met vuurwapens had geknipt kunnen worden. ****

Get Rich or Die Tryin' (Jim Sheridan, 2005)
Het grootste probleem is natuurlijk 50 Cent zelf. Een mompelende rapper die totaal niet acteren zorgt er vooral voor dat de aandacht al snel ergens anders heen gaat. Verder heeft het verhaaltje ook niet veel om het lijf. *½

BloodRayne (Uwe Boll, 2005)
Het nieuwe prul van Uwe Boll is niet zo slecht als z'n vorige twee films, maar nog lang geen goede film. Nog steeds zijn er belachelijke scene-overgangen, gebeuren er dingen vanuit het niets en levert de verbazend goede cast verbazend slechte acteerprestaties. Maar met zulke pruiken als zij op hadden is het ook moeilijk serieus genomen te worden. *
pi_36176975
Bottom 100 aan het afgaan Gorro?
  zondag 19 maart 2006 @ 19:55:42 #44
40664 Durbin
Who knows..
pi_36177018
Spookies (aka Twisted Souls) (1987, USA/Netherlands)

Een groep reizigers nemen een verkeerde afslag en komen terecht bij een verlaten landhuis, waar een tovenaar zijn overleden vrouw tot leven wil brengen. Om dit voorelkaar te krijgen, moet hij de levens van de reizigers offeren. Het verhaal is summier en verre van origineel, maar de film zit vol met zombies, monsters, Gremlin-achtige wezens, een spinnenvrouw, een heks en de Grim Reaper. Leuk!
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 19 maart 2006 @ 20:01:10 #45
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_36177215
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:54 schreef Kolkus het volgende:
Bottom 100 aan het afgaan Gorro?
Nah, ik had wat films nodig die ik tijdens het schaatsen kon kijken en beter films verdienen m'n volledige aandacht
  zondag 19 maart 2006 @ 20:05:37 #46
140904 MLF
Unazukin
pi_36177398
Wild Romance over Herman Brood

de film moet nog in de bios komen, maar ben uitgenodigd om te kijken om een mening te geven of er nog iets veranderd moet worden
pi_36177600
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:01 schreef Gorro het volgende:

[..]

Nah, ik had wat films nodig die ik tijdens het schaatsen kon kijken en beter films verdienen m'n volledige aandacht
Tijdens het schaatsen?

Anyway, ik weet wat je bedoelt. Ik sport veel, maar soms heb ik tijd over en wil ik wat op de home-trainer fietsen. Dan zet ik meestal ook een verstand-op-nul film aan. Zoals:

BloodRayne
Als ik commentaar zou typen, zou het wellicht precies hetzelfde zijn als dat van Gorro.

Spider (niet tijdens fietsen)
Hele sterke film van Cronenberg. Niets op af te dingen wat me zo te binnenschiet. Maar als Cronenberg fan in spé (ben een lijstje af aan 't gaan) zie ik hem gewoon veel liever het betere thriller/horror werk doen.
pi_36177716
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:05 schreef MLF het volgende:
Wild Romance over Herman Brood

de film moet nog in de bios komen, maar ben uitgenodigd om te kijken om een mening te geven of er nog iets veranderd moet worden
En...moet er nog iets veranderd worden?!
pi_36179428
The Miracle Worker

Deze film is uit 1962 en gaat over een jong meisje dat zowel blind als doof is en hierdoor niet kan communiceren met de wereld om haar heen.
Vanwege haar handicap is het meisje onhandelbaar en gaat zij haar eigen gang.

Haar ouders huren echter een juffrouw in die hun dochter moet leren communiceren, zoals jullie waarschijnlijk wel zullen begrijpen gaat dat niet echt makkelijk.
IMBd 7.9/10
Mijn 8.5/10

Er zijn ook nog 2 TV-films gemaakt met hetzelfde verhaal: uit 1979 en uit 2000
Ik kan zowel het orgineel (ook al is deze z/w) aanraden als de TV-film uit 2000 (de TV-film uit 1979 ken ik niet, dus geen oordeel).
Het geeft wel een unieke kijk in de wereld van mensen die zowel doof als blind zijn en de problemen die vroeger hadden (en nog steeds hebben).
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:42:50 #50
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36181786
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:26 schreef pascalheister het volgende:

[..]

sja johnny de mol he
hehe ja dat was wel jammer ja. maar het was voor het eerst dat ie `t voor elkaar kreeg me niet echt te irriteren

Vanmiddag gezien:
Austin Powers in Goldmember
Nog steeds redelijk vermakelijk, maar het verlies aan kracht van de film tussen het tweede deel en dit derde deel is wel duidelijk zichtbaar. Het komt allemaal wat geforceerd over, de meeste grappen zijn een herhalings oefening van de grappen uit de vorige 2 delen alleen nu minder grappig. Maar het grootste manco van de film zit `m in de slechterik Goldmember, die gedurende de film steeds meer op je zenuwen gaat werken en gaat irriteren. Maar verder wel redelijk vermakelijk.

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

A Life Less Ordinary
Al lang niet meer gezien maar hij blijft erg vermakelijk. Een leuk en origineel verhaal dat goed is uitgewerkt. De cast doet t goed en vooral Cameron Diaz is erg goed gecast en zet een super rol neer. Frisse humor en een leuk einde maken dit tot een geinige comedy op de zondag middag

Mijn Cijfer: 7,0/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')