Deze week + vorig weekend:He Walked by NightFilm-noir over de jacht op een dief/moordenaar. Het draait vooral rond de politie en de manier waarop ze de crimineel proberen te vangen, de film heeft dan ook af en toe documentaire-trekjes. Vooral de slotscene is sterk, de film als geheel is soms wat onduidelijk, doch zeker de moeite.
The Transporter*schiet* *vecht* *schiet* *vecht * *neukt* *schiet* *vecht* *onelinert* *schiet -> wie dit soort dingen leuk vindt, zal deze film ook wel kunnen waarderen.
The StrangerFilm noirs zijn cool. Orson Welles is cool. Edward G. Robinson is cool. Deze film is cool.
Murder, my SweetFemme fatale, detective, deukhoeden, doublecrossen, triplecrossen en quadruplecrossen. Kortom, een film noir. Er zijn er betere. Maar er zijn er vooral slechtere.
ThumbsuckerEen tiener worstelt met zijn tienerigheid. En hij zuigt soms op zijn duim. Dus proberen zijn ouders en omgeving er voor te zorgen dat hij er mee ophoudt en dat hij normaal doet. Wat volgt is een sfeervol verhaal met als belangrijkste boodschap dat er niets mis is met "anders" zijn. Het acteerwerk is goed, het verhaal gaat ook wel en de achterliggende gedachte is ook tof, maar toch ontbrak er iets aan de film, allemaal een beetje net niet. Maar ik denk wel dat er een publiek is voor dit soort indiefilms.
Goodbye Mr. ChipsVerhaal over het leven van een leraar, Mr. Chipping, Chips voor de vrienden. Het is allemaal heel braafjes en ook wat oubollig, maar dat maakt het ook sympathiek. Donat is erg goed in de hoofdrol (en op verschillende leeftijden). De film begint vrij saai, maar dan verschijnt Greer Garson als love interest, komt de film tot leven en weet hij het vol te houden tot het einde. Het laat zich allemaal het best omschrijven als hartverwarmend
![]()
.
The Singing DetectiveFilmversie van een serie die ik nooit heb gezien. Vage film. Ik heb me niet verveeld, maar ik weet niet waar de film heen wilde, wat nu eigenlijk het doel was. Verwarrend plot, het gaat over een schrijver die in zijn eigen boek meedoet en ook nog eens waanvoorstellingen heeft. Ach, als je Katie Holmes wil zien dansen in een verpleegsteruniformpje, moet je deze maar eens kijken
![]()
.
Nochnoi DozorHoop Russische vampieren en vampierenjagers gaan elkaar te lijf met TL-lampen. Uitermate boeiend. Not. Paar inventieve scenes, maar ook een hoop verwarrend en saai gedoe. Ik zit niet te wachten op deel 2.
Lord of WarFilm over de wapenindustrie met een toffe Cage als cynische hoofdrolspeler. Meer heb ik er niet over te zeggen, gewoon een erg goede film.
NazarinBunuel schopt nog maar eens tegen wat heilige huisjes. Een naieve priester beleeft allerlei dingen en zijn leven wordt steeds moeilijker. Want de kerk is kut en zo. Goed verhaal, goed verfilmd en goed geacteerd. Maar 5 minuten nadat de film was afgelopen, was hij al uit mijn gedachten verdwenen. Wat er met de personages gebeurde, kon me dus niet echt raken. Misschien is dit bij anderen wel zo, maar Bunuel zal nooit een favoriet worden.
Welcome ton DongmakgolEnkele Noord-Koreaanse en Zuid-Koreaanse soldaten en ook nog 1 Amerikaan belanden tijdens de oorlog in een idyllisch bergdorpje waar ze niet eens wisten dat er een oorlog was. Op de berg leeft iedereen in harmonie en dat heeft zijn effect op de soldaten. Erg leuke film, op momenten bijna een life-action ghibli (zonder de irritante onderdelen) die op typisch Koreaanse wijze ook erg sentimenteel wordt, hier is 't gepaster dan bij enkele andere Koreanen.
Hoop DreamsDocu over jonge baskettalentjes. Leuk, interessant en je gaat met het duo meeleven. Alleen vond ik het wat storend (of jammer) dat alles en iedereen die meedeed zowat een wandelend cliché was.
Premature BurialEen man, gespeeld door Ray Milland (den valsschaard uit Dial M for Murder), is doodsbang om levend te worden begraven. Wat, oh wat, zou er met hem gebeuren? De film begint goed, maar er gebeurt zo weinig om het plot gaande te houden, waardoor hij ondanks zijn 81 minuutjes nogal lang lijkt. Daarom is 't nog geen slechte film, maar ik had er iets meer van verwacht.
To Be or Not to BeIk las dat dit één van de betere komedies ooit zou zijn. Ik ben het daar mee eens. Slimme film
![]()
. En lachen met Duitsers is natuurlijk altijd leuk.
Bullets over BroadwayWoody Allen komedie over een theatergezelschap dat vooral draait door maffiageld. De film heeft zijn momenten, maar is soms ook vrij hyper en dat heb ik niet zo graag. Ik vond eigenlijk alleen Palminteri leuk als bodyguard die het script steeds blijft aanpassen. John Cusack is nogal onopvallend, Tilly is heel erg irritant (nog meer dan de bedoeling was) en waarom Wiest hier een oscar voor kreeg, is me een raadsel.
The Shadow DancerEen populaire schrijver heeft al 20 jaar geen boek meer geschreven en heeft zich teruggetrokken op het platteland. Er is een gerucht dat hij opnieuw gaat schrijven, dus een uitgeverij stuurt een jonge kerel op hem af om de rechten te bekomen. De yuppie (Pacey uit DC) leert op het platteland relaxen, schept een band met de schrijver en krijgt iets met een van zijn dochters (Claire Forlani). Wie had dat verwacht in een hollywoodfilm? Oh ja, de schrijver wordt gespeeld door Harvey Keitel en die laat zoals altijd geen mogelijkheid onbenut om zijn broek uit te trekken
![]()
. Verder is 't wel een leuke film, alleen nogal voorspelbaar.
Zo. Dipjes in deze post zijn te wijten aan het feit dat ik erg ambitieus aan deze post begon en het af en toe beu werd.
[ Bericht 0% gewijzigd door SaintOfKillers op 19-03-2006 22:25:07 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.