abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36602845
SAW
Das wel een gave film!!
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
pi_36614767
Tideland

Vaag/vreemd/ziekelijk/aanstootgevend/vertederend/meeslepend/sadistisch
...echt....WHAT THE FUCK MAN!?!?!
pi_36615016
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:17 schreef Morrigun99 het volgende:
Tideland

Vaag/vreemd/ziekelijk/aanstootgevend/vertederend/meeslepend/sadistisch
...echt....WHAT THE FUCK MAN!?!?!
Klinkt goed
Had er van gehoord. Ik ben benieuwd!
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  maandag 3 april 2006 @ 21:27:34 #254
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_36621927
Mrs Miniver
Mrs Miniver (GG) woont in een lieflijk dorpje ergens in t zuiden van engeland. met haar man Glenn (WP) en zoon van 20 (vin) , dochter van 7 en zoontje van 6 wonen ze als middleclass-mensen in een behoorlijk huis, maar ze wordt veracht door Lady Belden, de plaatselijke edelvrouw.
de stationswacht, james bellard, noemt een roos naar mrs miniver en wil daarmee meedoen in de jaarlijkse bloemenwedstrijd.
bij de rozen wint lady belden echter elk jaar en haar kleindochter Carol komt aan mrs miniver vragen of ze de roos willen terugtrekken, zodat oma weer kan winnen.
tijdens dit gesprek slaat de vonk over tussen Carol en Vin.
kort daarna raakt engeland in oorlog met duitsland en vin wordt opgeroepen om piloot te worden, glenn moet als rivierwacht druk aan de slag en de relatie tussen carol en vin wordt steeds sterker.

alhoewel de film nogal voorspelbaar is en wel wat sentimenteel, is het allemaal niet over the top. door de ingetogenheid van mn. WP en het ijzersterke spel van GG en de uitstekende karakterontwikkelingen van carol en vin, staat de film als een huis.

alleen eigenlijk jammer dat de film 3 minuten te lang duurde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 3 april 2006 @ 21:42:11 #255
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_36622579
Zojuist V For Vendetta gezien. Wat een topfilm. Sowieso zit 'ie goed in elkaar en is het verhaal goed uitgewerkt en zijn Weaving, Portman, Rea, Hurt en Fry gewoon enorm tof en is de muziek mooi, maar er zit gewoon nog meer in. Overduidelijk een enorm actuele film die je tenminste eens laat nadenken én je tegelijkertijd vermaakt. Geweldig. Natuurlijk zijn er een paar minpuntjes op te merken (bijvoorbeeld de laatste actiescene), maar al met al gewoon erg, erg leuk. 8.5.

Daarvoor overigens Ice Age 2: The Meltdown gezien. Teveel gericht op de jonge kijker, waardoor 'ie voor mij vaak toch iets te saai werd. Het gegeven is nu wel bekend en de karakters hadden nog verder uitgewerkt kunnen worden. Nu is het gewoon overduidelijk een verlenging van deel 1, zonder enige extra toevoeging. Met uitzondering van de heerlijke avonturen van Scrat . 6-.
  † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 21:43:03 #256
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_36622618
Ik vond Mrs. Miniver destijds best goed, maar kan me er nu erg weinig meer van herinneren.
Sheridana +1
pi_36625819
Fun with Dick and Jane
Goeie film wel
  FOK!fossiel maandag 3 april 2006 @ 23:34:37 #258
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_36627304
Skeleton Key
Wist me aangenaam te verrassen. Is niet heel erg eng, en ook best voorspelbaar, maar weet je wel van begin tot eind te boeien.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_36627760
The Football Factory; film over Chelsea hooligans, aardige film, maar hij kwam nergens echt op gang had ik het idee.
  dinsdag 4 april 2006 @ 00:06:25 #260
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_36628381
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Natuurlijk zijn er een paar minpuntjes op te merken (bijvoorbeeld de laatste actiescene), maar al met al gewoon erg, erg leuk. 8.5.
Je bedoelt die actiescene waar ie in zijn eentje een flink aantal man met zijn mesjes bewerkt?
Die actiescene die ik dus heeel erg mooi gemaakt vind.?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 00:23:43 #261
4571 Sokolsky
pi_36628792
Oeh, BlaatschaaP geeft V for Vendetta een 8,5. Ervaring leert dat ik dan minstens hetzelfde cijfer toe ga kennen, dus ik ben heel benieuwd. Staat voor volgende week in de planning.
Sheridana +1
  dinsdag 4 april 2006 @ 00:29:51 #262
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_36628901
The Good Girl
Jennifer Aniston's eenzame kruistocht tegen typecasting.
Airplane!
Toen ik dit opzette dacht ik dat het een film van Mel Brooks was. Aan het einde dacht ik dat nog steeds.
I Heart Huckabees
Het blanke equivalent van die 'zwarte' films met Snoop Dogg die je in de vijf-euro-bakken van de Free Record Shop ziet liggen.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_36629338
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:29 schreef Sai het volgende:
Airplane!
Toen ik dit opzette dacht ik dat het een film van Mel Brooks was. Aan het einde dacht ik dat nog steeds.
"Surely you can't be serious
I am serious, and stop calling me Shirley"

Geweldige film, al schijnt niet iedereen het daarmee eens te zijn.
  dinsdag 4 april 2006 @ 01:01:59 #264
8369 speknek
Another day another slay
pi_36629467
Airplane, dat is echt een van de leukste films ooit . Was laatst ook bij een verkiezing van het Britse publiek uitgeroepen tot de eennaleukste film aller tijden. "That's when I developed my drinking problem", geweldig, elke keer als ik die film weer zie ontdek ik nieuwe grappen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:39:02 #265
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_36631524
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef victorinox het volgende:

[..]

Je bedoelt die actiescene waar ie in zijn eentje een flink aantal man met zijn mesjes bewerkt?
Grootste minpunt is Stephen Fry. Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer het me stoort. Niet zijn prestatie, maar zijn hele personage, wat trouwens niet eens in de comic zat. Dat doet nauwelijks terzake en doet alleen maar mee voor wat volstrekt onnodige comic relief. Het is me een raadsel waarom ze dat er bij hebben verzonnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_36631600
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:48 schreef mr_cucumber het volgende:
The Football Factory; film over Chelsea hooligans, aardige film, maar hij kwam nergens echt op gang had ik het idee.
Ik gister avond Hooligans, over de Firms van Millwall en West Ham U. Is wel coole film.. met de bootschap dat je je mannetje moet staan, en dat je niet zomaar kapot gaat van 1 klap op je kop. Maar hoe sterk je ook bent, dat soms de beste keuze is om gewoon weg te lopen.
"Dude.. they can't get any better than that"
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:49:56 #267
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_36632659
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef victorinox het volgende:

[..]

Ja, die bedoel ik. Ik vond die luchtbanen (of hoe je dat ook in godsnaam zou moeten noemen) om die messen heen echt over the top en de hele scene gewoon overbodig. Het voelde als een scene die enkel en alleen er in zat, zodat ze 'm fijntjes in de trailer konden gebruiken. Dan komt er tenminste een groter publiek op af. Want laten we eerlijk zijn: het is echt niet enkel een actiefilm, itt wat er in de trailer e.d. wordt gesuggereerd.
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:50:24 #268
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_36632668
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:23 schreef Sokolsky het volgende:
Oeh, BlaatschaaP geeft V for Vendetta een 8,5. Ervaring leert dat ik dan minstens hetzelfde cijfer toe ga kennen, dus ik ben heel benieuwd. Staat voor volgende week in de planning.
Huh? . Hoezo dat?
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:18:24 #269
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_36634541
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:49 schreef BlaatschaaP het volgende:

Want laten we eerlijk zijn: het is echt niet enkel een actiefilm, itt wat er in de trailer e.d. wordt gesuggereerd.
Het is dan ook vrijwel de enige vechtscene die erin zit, en juist die ene scene hebben ze prachtig gefilmd.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:25:19 #270
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_36636453
De Griezelbus

ik heb nooit een boek van de griezelbus gelezen, dus geen idee of deze film beter is dan een/het boek.
de film gaat over een jongen, Onnoval die gepest wordt op school. vooral door Gino. Liselore is het meisje dat tussen hen in staat.
Onnoval schrijft en door een gesprek met een beroemde griezelboekenschrijver (nol van paulo) komt hij te weten dat hij zijn verhaal echt kan laten worden door de duivel aan te roepen.
na een nieuwe pesterij mag Onnoval de bestemming van het schoolreisje kiezen. hij kiest voor het horror-park, een griezelpretpark.
daar zal Gino volgens zijn verhaal aan zijn gruwelijk einde komen.
owja, Onnoval is ook nog een weerwolf.

vermakelijke film, die vooral op suggestie drijft. door dit de hele film vol te houden blijft er een voortdurende spanning, die geen enkel moment vol ontlaadt.
uiteraard is het een kinderfilm, dus als zodanig bezien is hij zeker de moeite waard.
ik vond vooral RG als leraar heel goed.
de kinderen waren niet allemaal sterk, maar Gino werd juist heel goed gespeeld.
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:55:25 #271
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_36637288
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:18 schreef victorinox het volgende:

[..]

Het is dan ook vrijwel de enige vechtscene die erin zit, en juist die ene scene hebben ze prachtig gefilmd.
Dan verschillen we gewoon van mening. Ik vond het echt over-the-top en vrij lelijk gedaan.
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:17:28 #272
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_36637948
Ik heb me ook meer geërgerd aan de actiescène dan aan de onzinnige slapstickshow van Gordon.
Maar voor allebei geldt dat ze te lang duurden en nogal uit de toon vielen.

Hey, dit is 't V for Vendetta-topic helemaal niet!
The short weekend begins with longing...
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:25:54 #273
67640 SaintOfKillers
pi_36638259
OK dan. Zie V for Vendetta
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:19:50 #274
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36639993
Chichi to kuraseba (2004)
Japan, Hiroshima, 1948: Een meisje van 23 heeft moeite met het verwerken van de bom. En moeite met de vraag over hoe ze nu verder moet drie jaar later als ze merkt dat ze verliefd begint te worden. Door te discussieëren met haar overleden vader probeert ze weer lijn in haar leven te krijgen. En het trauma van de bom te verwerken. Veel drama dus, maar dan wel goed gedaan en niet goedkoop drama.
cijfer: 8

Boksuneun naui geot (Sympathy for Mr. Vengeance) (2002)

De review bevat spoilers!
De eerste film van Chan-wook Park's wraak trilogie gaat over een dove jongen,Ryu, wiens zus een nierziekte heeft. Voor een transplantatie hebben ze geen geld, omdat Ryu via de zwarte markt probeerde een nier te kopen. Daarom besluit hij samen met zijn vriendin en zus om de dochter van zijn ex-baas te ontvoeren. Maar dat gaat mis.
De film begint heel sterk en ik kreeg echt sympathie voor Ryu. Ik snapte waarom doet wat die doet en vergaf het hem eigenlijk. En dan iets over de helft had ik het idee dat de film afgelopen was. De ontvoering is mislukt. Even een einde aandraaien en klaar is kees dacht ik. Maar in plaats daarvan gaat de film verder met twee verhaallijnen over wraak. De ene over Ryu die nu wraak probeert te nemen op de mensen die zijn nier en geld gestolen hadden. En de andere over de vader van het dochtertje die wraak wil op de moordenaar(s) van zijn dochtertje. Hierdoor wissel je steeds van sympathie tussen de twee karakters. En de algehele les die de film lijkt te hebben is dat wraak lijdt tot meer wraak en geweld tot meer geweld.
En natuurlijk ziet het er allemaal fantastisch uit etc., zoals te verwachten is bij Park.
cijfer: 9

Oldboy (2003)

Ook de tweede keer blijft deze film fantastisch. De cinemagrafie ziet er prachtig uit, de muziek is geweldig, de editting is gaaf, het acteerwerk is sterk en de film verveelt voor geen één seconde.
cijfer: 10

En toen natuurlijk, je raad het al:
Chinjeolhan geumjassi (Sympathy for Lady Vengeance) (2005)

De climax van deze film was imo beter dan die van Mr. Vengeance en één van de sterkste en dramatische die ik ooit gezien heb. En dat is waarschijnlijk ook wat ik over een tijd nog goed kan herinneren van deze film. Maar toch is dit de minste van de drie imho. Integenstelling tot Oldboy en Mr. Vengeance bouwde ik geen band op met Lady Vengeance. Ik voelde noch de kwaadheid en boosheid zoals bij Oldboy om het onrecht wat haar is aangedaan noch sympahtie voor haar, die ik in Mr.Vengeance wel voelde voor de karakters. Dit komt mede doordat in het begin te veel gefocust wordt op allerlei bijfiguren i.p.v. het hoofdkarakter zelf.
Hoewel die wat dat betreft dus onder doet voor Mr.Vengeance en Oldboy is de cinemagrafie is daarentegen wel weer nog mooier en prachtiger dan Mr. Vengeance en even goed als die van Oldboy. En ook de muziek is mooier en prachtiger dan die van Mr. Vengeance. Het is duidelijk te merken dat meneer Chan-wook Park zich verder heeft ontwikkelt sinds Mr.Vengeance en meer durft dan met die film. Al met al nog steeds een erg goede film.
cijfer: 8.5
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 14:42:52 #275
4571 Sokolsky
pi_36640640
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:50 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Huh? . Hoezo dat?
Dit viel me laatst een keer op:
-Alle 10'en uit jouw Vote History hebben bij mij tussen de 9,5 en de 10
-Alle 9's uit jouw Vote History hebben bij mij tussen de 8,5 en de 10-
-Alle 8'en uit jouw Vote History hebben bij mij tussen de 7,5 en de 8,5, met één of twee uitzonderingen (Dances with Wolves en Pirates o/t Caribbean geloof ik)

En dat is zelfs zo bij de niet-triviale films als The Boys from Brazil, White Oleander, Thirteen Days en Irréversible.

Ik weet niet of het ook de andere kant op werkt; mijn votes staan op Moviemeter.
Sheridana +1
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:44:53 #276
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_36640712
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:42 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Dit viel me laatst een keer op:
-Alle 10'en uit jouw Vote History hebben bij mij tussen de 9,5 en de 10
-Alle 9's uit jouw Vote History hebben bij mij tussen de 8,5 en de 10-
-Alle 8'en uit jouw Vote History hebben bij mij tussen de 7,5 en de 8,5, met één of twee uitzonderingen (Dances with Wolves en Pirates o/t Caribbean geloof ik)

En dat is zelfs zo bij de niet-triviale films als The Boys from Brazil, White Oleander, Thirteen Days en Irréversible.

Ik weet niet of het ook de andere kant op werkt; mijn votes staan op Moviemeter.
. Dat is echt enorm bizar. Ik ga straks kijken of het omgekeerd ook werkt.
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:23:59 #277
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36643948
Sokolsky is stiekem Blaatschaap.
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 17:24:52 #278
4571 Sokolsky
pi_36646089

[ Bericht 45% gewijzigd door Sokolsky op 04-04-2006 18:26:39 ]
Sheridana +1
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:34:29 #279
67640 SaintOfKillers
pi_36646397
Hoe zie je eigenlijk de stemmen van iemand anders?

Ik krijg wel een lijst met films, maar daar staat steeds mijn eigen stem naast.
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 18:31:59 #280
4571 Sokolsky
pi_36647899

Ik ben echt dom. Het punt is dat ik oude IMDB-votes niet meer bijgewerkt heb, en dat ik door die verschillen hier en daar niet eens door had dat dat mijn eigen stemmen waren.

Damn, wat ongelooflijk stom. Het leek ook té veel op elkaar.

Het zal er trouwens mee te maken hebben dat het vroeger wel mogelijk was om je eigen Vote History te publiceren, toch? Blijkbaar werkt dat nu anders en zie je alleen je eigen stemmen. Ach, iedereen moet ook gewoon MovieMeter gebruiken. Veel handiger.
Sheridana +1
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:25:00 #281
67640 SaintOfKillers
pi_36649723
Ik had een donkerbruin vermoeden, maar durfde het niet zeggen .
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:03:39 #282
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_36653375
Lonewolf, leuk dat je de drie films achter elkaar hebt gekeken. Ik moet wel zeggen dat ik de shot uit Oldboy mij echt niet kan herinneren!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:17:40 #283
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_36653964
Dandelion (Mark Milgard, 2004)
Qua sfeer en tempo een onafhankelijke Amerikaanse film zoals we die al vaker gezien hebben. En ook het verhaal is vrij standaard. Toch werkt de film wel tot op zekere hoogte. De acteurs zijn overtuigend en komen sympathiek over en dankzij de mooie cinematografie is er ook genoeg te genieten voor het oog. ***
pi_36657384
Stalker
Hij is nét afgelopen en ik kan 'm nog niet helemaal bevatten. Ik kon enkele dialogen namelijk niet goed volgen en de thematiek is me nog wat vaag. Ik wil er nog het een en het ander over lezen om de film op volledig waarde te schatten. Maar cinematografisch vond ik het in ieder geval een briljant stuk film. Echt schitterend gewoon. Voorlopig dus even 'gewoon' een ontzettend sterke film, maar misschien dat ik er nog lyrisch over ga worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Morrigun99 op 04-04-2006 22:57:20 ]
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:05:08 #285
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36658077
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:48 schreef mr_cucumber het volgende:
Had je toch beter moeten kijken, de film ging over de hooligans van West Ham United

Vanavond gezien:
Do The Right Thing
Hele sterke film van en met Spike Lee over racisme en hoe mensen daar mee omgaan in een multiculturele buurt.
Had in het begin het gevoel dat het even duurde voordat de film echt op gang kwam. Dat kwam doordat er zoveel personages tegelijk werden geintroduceerd. Maar wanneer dat eenmaal achter de rug is en het verhaal echt van start gaat, krijg je als kijker een realistische en (gelukkig) ongedramatiseerde kijk op hoe de mensen in (in dit geval Brooklyn) omgaan met rassen haat en het moeten leven met verschillende culturen in 1 buurt. Het acteerwerk is erg sterk, de personages zijn zoals gezegd realistisch. Het camerawerk vond ik echt typisch jaren `80 en door het vele gebruik van een rood kleuren filter werd het gevoel dat het warm weer is, zoals de hele film wordt gezegd, goed over gebracht.
Tegen het einde van de film wordt het echt hard en op momenten onaangenaam om naar te kijken. Voor alle betrokken karakters kun je begrip op brengen. En dat is aan de ene kant goed gedaan door Spike Lee, aan de andere kant is het raar omdat je weet dat wat alle personages doen niet goed te praten is.
De boodschap van de film komt dan ook heel duidelijk over zonder dat het te gepushed wordt en aanvoeld.
De laatste stukjes tekst na afloop van de film zijn ook vandaag de dag nog actueel en zeer leerzaam.
Paul Haggis` Crash was een erg goede film over het thema racisme, maar Do The Right Thing is nog veel beter en verplichte kost voor iedereen!

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 23:34:15 #286
4571 Sokolsky
pi_36659284
Ik heb gisteren nog Du rififi chez les hommes gezien, en dat is een aanrader. Technisch geweldig; met name het heiststuk, waarin ruim een half uur geen woord wordt gezegd, en de eindsequentie, met een paar duizelingwekkende shots. Sterke rollen van onder andere de Belg Jean Servais en regisseur Jules Dassin zelf.
Sheridana +1
pi_36659438
V for Vendetta van het weekend gezien. Aardige film, denk echter dat er meer in had gezeten. Sommige dingen lagen er gewoon te dik bovenop; zoals de verwijzingen naar 1984, en het verhaal met de roos. Kom op zeg, zo dom zijn we niet... Verder wel vermakelijk
  woensdag 5 april 2006 @ 08:55:12 #288
67640 SaintOfKillers
pi_36664228
Ik heb Body and Soul en The Squid and the Whale gezien. Die eerste was erg leuk, maar ik vond soms wel op The Set-up lijken, al was deze nog iets beter. Maar dan blijkt dat deze eerder was, dus dan zal The Set-up wel op deze lijken. Whatever. De tweede was ook wel okay, simpel verhaaltje, netjes weergegeven en goed geacteerd. Alleen was er geen enkel personage met wie ik enige betrokkenheid voelde en ik vrees dat zoiets de film (voor mij) op lange termijn weinig memorabel maakt.
  woensdag 5 april 2006 @ 09:16:35 #289
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_36664568
"La tigre e la neve" gisteravond in den bioscoop. En hij was goed. Roberto Benigni. <3. Ga maar kijken. 8/10
pi_36664961
DuckTales: The Movie - Treasure of the Lost Lamp
Heb hem gekeken omdat ik deze film al 10 jaar niet meer had gezien. Heb de videoband kapot gekeken.
Ik heb me weer een uurtje vermaakt in ieder geval.
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_36665461
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:05 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Had je toch beter moeten kijken, de film ging over de hooligans van West Ham United
Neehoor, het was toch echt Chelsea

http://www.moviemeter.nl/film/22875
  woensdag 5 april 2006 @ 13:44:57 #292
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_36671843
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:04 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Neehoor, het was toch echt Chelsea

http://www.moviemeter.nl/film/22875
idd

TFF gaat over chelsea en millwall
hooligans over WHU
pi_36672883
Is Hooligans beter/minder dan TFF?
pi_36673702
Shawshank Redemption
Heel erg goede film
  woensdag 5 april 2006 @ 15:18:56 #295
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_36675592
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:11 schreef mr_cucumber het volgende:
ik heb hooligans niet gezien
pi_36675889
quote:
Ik TFF niet, hoolingans vond ik in ieder geval een goede film
  woensdag 5 april 2006 @ 16:09:17 #297
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36677706
Shouf Shouf Habibi...wat een bagger film zeg. Ik vind Schnitzel paradijs en Vet Hard stukken beter.
  woensdag 5 april 2006 @ 16:17:08 #298
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_36677999
quote:
Ik vond Hooligans iets slechter, vooral omdat die het hooliganisme nog meer ophemelt dan The Football Factory. Maar eigenlijk vond ik ze allebei niet zo goed
pi_36678541
TFF vond ik ook niet zo heel bijzonder, al was het typische Engelse 'bloody wanker' sfeertje wel tof
  woensdag 5 april 2006 @ 16:30:47 #300
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_36678588
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:25 schreef dolle_hond het volgende:
De Griezelbus

ik heb nooit een boek van de griezelbus gelezen, dus geen idee of deze film beter is dan een/het boek.
de film gaat over een jongen, Onnoval die gepest wordt op school. vooral door Gino. Liselore is het meisje dat tussen hen in staat.
Onnoval schrijft en door een gesprek met een beroemde griezelboekenschrijver (nol van paulo) komt hij te weten dat hij zijn verhaal echt kan laten worden door de duivel aan te roepen.
na een nieuwe pesterij mag Onnoval de bestemming van het schoolreisje kiezen. hij kiest voor het horror-park, een griezelpretpark.
daar zal Gino volgens zijn verhaal aan zijn gruwelijk einde komen.
owja, Onnoval is ook nog een weerwolf.

vermakelijke film, die vooral op suggestie drijft. door dit de hele film vol te houden blijft er een voortdurende spanning, die geen enkel moment vol ontlaadt.
uiteraard is het een kinderfilm, dus als zodanig bezien is hij zeker de moeite waard.
ik vond vooral RG als leraar heel goed.
de kinderen waren niet allemaal sterk, maar Gino werd juist heel goed gespeeld.
Ik heb ook nooit de boeken gelezen .. .maar een ding kan er wel over zeggen:
Dit is een wanstaltig slechte film.
Vooral Onnoval is totaal niet geloofwaardig.
Voortdurende spanning... ik vond het een nattescheet.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')