dennistd | woensdag 15 juni 2016 @ 14:20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() Bij topic nummer 1000 (DUIZEND!!!) hoort natuurlijk een foto van een loc serie 1000. Dit is loc 1004 met een NVBS-excursietrein naar een materieelshow in Amersfoort, bijna 40 jaar geleden. De foto komt trouwens uit de NVBS Beeldbank, gratis toegankelijk voor leden van de NVBS. | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 14:20 |
Wat een kuttitel | |
Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 14:21 |
Dat inderdaad. | |
derLudolf | woensdag 15 juni 2016 @ 14:21 |
Wel een gave loc ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 15 juni 2016 @ 14:22 |
Vroeger was alles beter ![]() | |
dennistd | woensdag 15 juni 2016 @ 14:23 |
Maak er dan maar wat anders van i.o.m. Ludolf ![]() | |
_JdM_ | woensdag 15 juni 2016 @ 14:24 |
Wel mooi trouwens die infrap0rn bij Den Bosch en Houten-Utrecht. Maandag naar Amsterdam, maar er reden geen IC's Amersfoort-Amsterdam, dus om via Utrecht. Aldaar de 0-min overstap kunnen halen, omdat de IC uit Eindhoven nogal laat was door de beschadigde bovenleiding. Die IC is in Eindhoven met +11 vertrokken, en kwam in Amsterdam slechts 2 minuten te laat aan. ![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 14:24 |
Ik dacht "Mijlpalen" en dan allemaal leuke weetjes en feitjes enzulks over dit topic en treinendingen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 14:25 |
Afvoer Pinkpop, dus de trein was natuurlijk ook ramvol | |
Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 14:25 |
En een taart en slingers en zo ![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 14:26 |
Hier alvast leuke statistieken! ![]() nr / aantal posts / gebruiker 001 28973 Dr_Flash 002 20821 b2py 003 17278 James1988 004 15926 Peterselieman 005 12535 greavy 006 06743 Darkwing_Duck 007 06733 DeaDLocK2K 008 06287 Duvel 009 06181 dennistd 010 03595 bork 011 03213 Monopoly 012 03191 ziggyziggyziggy 013 03143 Yreal 014 02837 derLudolf 015 02554 Mr_Klaasje 016 02299 DriekOplopers 017 02141 Igen 018 01934 boriq 019 01885 Ireyon 020 01814 Bitlord 021 01803 ReisT 022 01705 Scarlet_Dragonfly 023 01680 Prins_Pils 024 01574 KnightSolaire 025 01462 Viezze 026 01356 Litpho 027 01296 Salatrel 028 01277 Peter 029 01035 JDude 030 01009 icloud 031 00989 Ajaxfan 032 00907 Frozen-assassin 033 00889 J.B. 034 00862 _serial_ 035 00843 Surveillance-Fiets 036 00833 Zug-Chef 037 00814 Socios 038 00786 Fiorano 039 00782 GlenSpey 040 00767 _JdM_ 041 00765 V2 042 00747 MTL 043 00728 ZwartmetSuiker 044 00652 spectrumanalyser 045 00638 Sandrvich 046 00603 remcoP 047 00602 KomtTijd... 048 00580 WhiteJoker 049 00574 Guppyfriend 050 00568 GlennQuagmire 051 00541 Merode32 052 00461 mschol 053 00459 lyolyrc 054 00455 Anno1982 055 00450 Pino112 056 00447 Blistering 057 00419 Kentekenplaat 057 00419 Maegrim 059 00414 MarkoAlmelo 059 00414 Straatcommando. 061 00381 Ascendancy 062 00377 FredvZ 063 00351 Q. 063 00351 Flodder450 065 00319 Fixers 066 00316 Cherna 066 00316 arkkey 068 00315 zoem 069 00313 DrNick 070 00304 Crientj 071 00300 Nattekat 072 00297 Kansenjongere 073 00283 Dos37 074 00272 ArnosL 075 00270 HeavenSmiles 076 00265 MCH 077 00261 MPG 078 00258 Ofyles2 079 00252 TeringHenkie 080 00245 dcm360 081 00239 gebrokenglas 082 00220 computergirl 083 00210 Ou-Tannu 084 00208 Basekid_NZ 085 00192 CrashO 086 00186 Anne 087 00180 Brembo 088 00177 Adrie072 089 00174 hemarookworst 090 00171 zeefje 091 00164 Doc__Zenith 092 00163 daanski82 093 00162 drakin 094 00155 Xetran 095 00148 Linkse_Boomknuffelaar 096 00146 GekkeHaan 096 00146 KnutdeIJsbeer 098 00136 De_Hertog 099 00135 Regenjas 100 00134 MaxMark klik hier voor meer stats | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 14:27 |
1000, feest! ![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 14:27 |
![]() ![]() | |
MPG | woensdag 15 juni 2016 @ 14:28 |
En bier! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 14:29 |
GlennQuagmire | woensdag 15 juni 2016 @ 14:29 |
![]() ![]() ![]() Waar blijft Arcee met de statistieken? | |
derLudolf | woensdag 15 juni 2016 @ 14:31 |
Roep maar waarin ik het niet veranderen. Maar deze keer ga ik niet weer de oude terugzetten ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 15 juni 2016 @ 14:32 |
Gefeliciteerd heren! | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 14:33 |
Die AGV als je het vergelijkt met de rest ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 15 juni 2016 @ 14:33 |
Frecciarossa 1000 ![]() ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 15 juni 2016 @ 14:34 |
In other news: http://www.dumpert.nl/med(...)oen_een_tweetje.html![]() | |
MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 14:35 |
IC Direct (plus het bord op Rotterdam Stadion ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 15 juni 2016 @ 14:38 |
![]() Is het tijd voor bier? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 14:39 |
Goed idee. Ik heb immers toch vakantie. Franziskaner Weissenbier ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 14:39 |
Ja | |
boriq | woensdag 15 juni 2016 @ 14:42 |
![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 juni 2016 @ 14:42 |
![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 14:56 |
HeldBaas | |
James1988 | woensdag 15 juni 2016 @ 15:34 |
1000 delen? Sodeknetters, wat kunnen wij lullen ![]() | |
JDude | woensdag 15 juni 2016 @ 15:39 |
Zoveel had ik niet verwacht ![]() | |
derLudolf | woensdag 15 juni 2016 @ 15:41 |
De SC heeft meer delen maar wij gaan sneller tegenwoordig. | |
Peter | woensdag 15 juni 2016 @ 15:42 |
top 30 ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 15 juni 2016 @ 16:40 |
Sjonge, ik sta nog best hoog op de ranglijst met het aantal posts.. | |
Prins_Pils | woensdag 15 juni 2016 @ 16:49 |
Ja ik ook terwijl ik er nog geen vijf jaar bij zit ![]() 1000 ![]() | |
Adrie072 | woensdag 15 juni 2016 @ 16:56 |
Gefeliciteerd!! 🎉🚞🎂🍻🎉 | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 16:58 |
Om het te vieren ga ik morgen een rondje op de baan maken ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 17:11 |
Ik sta onder icloud ![]() ![]() [ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 17:14:01 ] | |
MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 17:16 |
Zal ik het morgen ook maar vieren? Dan ga ik morgen wel weer treinen rijden ![]() | |
boriq | woensdag 15 juni 2016 @ 17:25 |
Lekker stilstaan in de spanningssluis? ![]() | |
MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 17:42 |
Neu, morgen ben ik enkel een doodnormale reservemachinist ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 18:35 |
Na wat gedoe eindelijk ook binnen ![]() ![]() WAT EEN ENORM VET BOEK IS DIT ![]() Kopen allemaal ![]() | |
ReisT | woensdag 15 juni 2016 @ 19:06 |
Dat kan ik beamen! ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 19:10 |
Ik heb nog wel een boek over Berend Brulboei in de aanbieding ![]() | |
James1988 | woensdag 15 juni 2016 @ 19:21 |
Wat een kut-TT trouwens. Echt wel dat er minstens één ICd defect gaat voordat dit deel ten einde is ![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 19:22 |
Hoezo ICd? | |
James1988 | woensdag 15 juni 2016 @ 19:24 |
Of een willekeurige andere intercity ![]() Zoals deze: ![]() (Via Lokführer) | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 19:27 |
oeh, dan moet ik m ook maar eens bestellen | |
ziggyziggyziggy | woensdag 15 juni 2016 @ 19:33 |
Duizend. ![]() En ik sta nog best hoog, terwijl ik lang niet altijd meedoe. Ik moet alleen nodig Mono voorbij. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 19:34 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 15 juni 2016 @ 19:38 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 19:40 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 15 juni 2016 @ 19:45 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 19:47 |
![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 juni 2016 @ 19:58 |
![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 juni 2016 @ 19:59 |
Tevens ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 15 juni 2016 @ 20:00 |
En we zijn weer ontopic. ![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 20:01 |
![]() | |
Prins_Pils | woensdag 15 juni 2016 @ 20:02 |
Waar is deze? | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 20:03 |
Ik vermoed Kampen-Zuid Nee is Almere Poort na een sprinter heel wat mensen had geloosd omdat die trein te vol was en toen opgeheven. Toen maar yolo mee met de volgende. | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 20:03 |
Lijkt op Kampen Zuid. | |
Prins_Pils | woensdag 15 juni 2016 @ 20:03 |
Daar moest ik ook al aan denken maar is die boog daar niet scherper en liggen de sporen niet verder uit elkaar? | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 juni 2016 @ 20:08 |
Ja en er hangen 25KV isolatoren. | |
MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 20:11 |
De bovenleidingsmasten die je verderop in de foto ziet zijn anders bij Kampen Zuid. Enige plekken waar deze bij mijn weten voorkomen (dat ik zo snel kan verzinnen) zijn Schiphol - Leiden - Den Haag, Almere - Lelystad en De Haar -Veenendaal dacht ik ook nog. Ik zou inderdaad zeggen dat het een van de Almeerder stations is. Aan het ontwerp en de boog inderdaad Almere Poort. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 15 juni 2016 @ 20:15 |
De url van de foto begint ook met almere-nieuws.nl. ![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 20:16 |
![]() Stukje historie | |
MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 20:18 |
![]() Laat maar weer, ik ga al niet meer raden ![]() | |
James1988 | woensdag 15 juni 2016 @ 20:18 |
Toedeledokie ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 juni 2016 @ 20:20 |
VERTEL HET VERHAAL NOU b2py ![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 20:22 |
Oke oke Laatst was ik onderweg naar Groningen en ik had nog een 1e klas dagkaart van toen we een keer op excursie waren naar NS. Ik stap dus in de trein in Zwolle bewust in het achterste stel omdat het een moderne was met sowieso stopcontacten. En ik loop daar de 1e klas in en wie zie ik daar zitten? Juist, mevrouw Mansveld ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 20:32 |
en dan ga je een foto maken. | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 20:37 |
Nee, zo'n schijtbak ben ik nog wel | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 20:38 |
Dat ligt in een bocht ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 20:40 |
Ik zie toch duidelijk een foto hierboven. Oh dat is 2e klas die heb je gewoon van het web gestrietst ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 15 juni 2016 @ 20:40 |
De isolatoren zijn nou niet bepaald het eerste waar ik naar kijk als ik een foto zie ![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 20:41 |
Die heb ik gewoon op Google gevonden ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 15 juni 2016 @ 20:41 |
Ja dan vraag ik me af helemáál af waarom we dat mens moeten zien ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 20:41 |
We hebben in Koekjestown trouwens een mooi nieuw hip bijdetijds infohokje gekregen. Zo van, dan kan niemand ook eens ergens anders in zitten ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 20:42 |
Enneh, OV-informatie? Ik wed dat ze over bussen niet meer te melden hebben dan "ehhh ja die staan DAAR!" ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 15 juni 2016 @ 20:44 |
Wauw hee, wat nieuwerwetsch ![]() Ja ik zat zelf eens achter de baliemedewerker en toen iemand iets over de bussen vroeg heb ik diegene maar geholpen want de medewerker wist niks terwijl er een lijnennetkaart naast hing ![]() Edit: Lokettist. Dat woord zocht ik. Geloof ik. | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 20:51 |
Even een citaat uit een wetenschappelijk onderzoek dat ik lees, best interessante materie. Voor de liefhebber | |
Ou-Tannu | woensdag 15 juni 2016 @ 20:55 |
zeg is het met deel 1000.. niet tijd voor een dikke rondrit? ![]() | |
James1988 | woensdag 15 juni 2016 @ 21:00 |
Vakbond RMT is - voor het eerst sinds het geschil met Southern - afgestapt van holle retoriek over graaiende bedrijven, en hebben een goed document geschreven over de meerwaarde van een guard (conducteur) aan boord van de trein. http://www.rmt.org.uk/new(...)safety-risks-of-doo/ | |
greavy | woensdag 15 juni 2016 @ 21:12 |
iets als Porto naar Ho Chi Minh ? Ruim 17.000km en 325 uur ofzo ![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 21:13 |
Nog meer functions voor de BlueTooth beacons die op veel grote stations hangen: https://tweakers.net/nieu(...)-uit-te-checken.html | |
greavy | woensdag 15 juni 2016 @ 21:13 |
En dat wil ik best wel eens doen. Maar dan ben ik nóg langer onderweg. Wil niet vol continu in treinen zitten.. | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 21:15 |
Interessant! Klinkt alsof dat niet overeenkomt met de uitkomst van het model. Een paar aannames uit het model:
Ofwel er wordt aangenomen dat een nieuwe vervoerder een hogere prijs zal hanteren dan het staatsbedrijf en dat de frequentie per vervoerder moet worden bekeken; elk halfuur een trein van één vervoerder is dan dus beter voor de klant dan elke 20 minuten een trein, maar afwisselend van 3 vervoerders. Zegt de uitkomst van de modellering dan in de eerste plaats wat over de werkelijkheid of vooral iets over het model zelf? | |
Prins_Pils | woensdag 15 juni 2016 @ 21:15 |
Mietje ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 15 juni 2016 @ 21:18 |
en ik heb liever dagtreinen dan nachttreinen, nog meer tijdrekken ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 21:23 |
Ik zag haar laatst boodschappen doen bij de AH in Groningen. Kwam ze aanrijden in haar Volvo. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 21:35 |
greavystad was bijna weggewaaid http://www.dumpert.nl/med(...)oos_zwijndrecht.html | |
Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 21:36 |
Zo kan ik het ook idd ![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 21:39 |
Dat is met een model altijd zo, het is wat je er in stopt zorgt ervoor wat er uit komt. Nou ken ik geen situaties waarin het voorkomt maar ik denk dat voor het aankopen van tickets 1 vervoerder makkelijk inkopen is dan 3, alhoewel dat met huidige technologie ook al redelijk achterhaald is. | |
greavy | woensdag 15 juni 2016 @ 21:40 |
ben sinds vrijdag al niet meer thuis geweest ![]() | |
broccoli. | woensdag 15 juni 2016 @ 21:44 |
Even een klein vraagje. Ik zoek een website waar alle trajecten staan beschreven en of ze aan elkaar aansluiten. Denk bijvoorbeeld aan het traject Den Haag CS - Breda, die daarna verder rijdt naar Utrecht. Ik weet dat die site bestaat maar ben even de naam kwijt. ![]() | |
James1988 | woensdag 15 juni 2016 @ 21:45 |
Ga eens naar www.nationalrail.co.uk en plan een reis van Weymouth naar Wrexham General. Vertrek op 6 juli rond 9:00. Kijk eens naar de route die je krijgt, welke vervoerders dat zijn, en welke prijs je krijgt. Ga daarna eens naar www.abelliogreateranglia.co.uk, en plan daar dezelfde route. Je krijgt dezelfde tijden, treinen en vooral... prijzen. | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 21:48 |
Hier moet ik gepost hebben ![]() | |
_serial_ | woensdag 15 juni 2016 @ 21:50 |
![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 21:53 |
Dat is geen HSR of wel? | |
James1988 | woensdag 15 juni 2016 @ 21:56 |
Er zitten stukken tussen waar 200 wordt gereden? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 21:56 |
Ja dat zal wel, maar beginnen met "We nemen aan dat een nieuwe vervoerder de prijzen verhoogt" en dan dat in de ![]() ![]() ![]() ![]() "Het lijkt erop dat de komst van een nieuwe vervoerder leidt tot hogere prijzen" ![]() srsly? ![]() | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 21:58 |
Dat komt voor uit de aanname dat private vervoerders aan winstmaximalisatie doen, en dat lijkt mij niet eens zo'n slechte aanname. | |
James1988 | woensdag 15 juni 2016 @ 21:59 |
Maar winstmaximalisatie kun je op meerdere manieren bereiken. Niet alleen door hoge prijzen te vragen. | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 22:00 |
speciaal voor topic 1000 nog even op zoek gegaan naar een leuk stukje geschiedenis: | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 22:00 |
De aanname is dat de nationale vervoerder precies kostendekkend werkt en optimaal het belang van de klant dient. Een nieuwe vervoerder zou daarentegen de maximale prijs rekenen die de klant wil betalen, idd. om de winst te maximaliseren. Maar het hele uitgangspunt van het streven naar marktwerking is nou juist dat overheidsbedrijven niet efficiënt produceren en dat bij perfecte concurrentie de concurrentiedruk juist ervoor zorgt dat de winsten naar nul tenderen. In het klein in feite de Nederlandse HSL-discussie: volgens de theorie van de overheid zorgt een HSL die in het hoofdrailnet is geïntegreerd voor een maatschappelijk optimum; in de praktijk bakt NS er tot nu toe niet zo veel van zodat van die theorie niet veel terecht komt. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 22:04:07 ] | |
Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 22:05 |
Nee puur de aanname kan op zich best geldig zijn. Maar als je conclusie precies hetzelfde is als je aanname, wat doet je model dan? Dan kan je ook je aanname door een open deur gooien en het "conclusie" noemen. | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 22:07 |
Op 13 juli wordt bekend wanneer de Noord-Zuidlijn opgeleverd zal gaan worden http://www.at5.nl/artikel(...)lgende-maand-bekend- | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 22:14 |
Ik ken het model verder ook niet, dat komt weer ergens anders vandaan. Jullie hebben allemaal gelijk hoor, ik zal het in de discussie zetten ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 22:14 |
Overheidsbedrijven produceren niet noodzakelijk inefficiënt, monopoly's doen dat wel en in netwerkindustrieën waren veel monopoly's in handen van overheidsbedrijven; waaronder de spoorwegen. Dat is ook een van de belangrijkste redenen van de inspanningen van de EU om tot een liberalisering van de spoormarkt te komen, mede door inefficiëntie van spoorwegen daalde de aantrekkelijkheid van het vervoersmiddel en is het aandeel in de modal split ook flink teruggelopen. Perfecte concurrentie is echter onmogelijk omdat het een netwerkindustrie is en blijft. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 22:19:14 ] | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 juni 2016 @ 22:23 |
Monopolisten zijn ook niet noodzakelijkerwijs inefficiënt. | |
Doc__Zenith | woensdag 15 juni 2016 @ 22:28 |
Tjonge, deel 1000 alweer. Dan is er toch heel wat veranderd in die tijd als dat zo bekijkt. 't Is allemaal wel wat meer metro geworden, maargoed ook wel wat minder donker. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 juni 2016 @ 22:50 |
Dit al voorbijgekomen? https://tweakers.net/nieu(...)-uit-te-checken.html | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 22:51 |
Op lange termijn wel, maar er is een grote uitzondering: natuurlijke monopolies ontstaan wanneer de schaalvoordelen zodanig groot zijn dat het meest efficiënte (of minst inefficiënte) aantal partijen op een markt gelijk is aan één. Vroeger werden spoorwegen daar ook toe gerekend omdat de verzonken kosten (vooral aanleg infra) zodanig hoog waren dat de minimum efficiënte schaal maar plaats liet voor één onderneming. Tegenwoordig ligt dat wat anders doordat het beheer en de exploitatie van het netwerk van elkaar afgesplitst zijn, maar het is nog altijd behoorlijk voor argumentatie vatbaar; mede doordat de transactiekosten door splitsing toenemen. Ene Chris Nash van de universiteit van Leeds heeft daar de nodige artikels over geschreven. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 22:53:34 ] | |
b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 22:54 |
Ik heb het geprobeerd maar niemand cared denk ik ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 juni 2016 @ 22:55 |
Ik care wel maar geen tijd om terug te lezen. Drukke week met weinig privétijd. | |
Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 23:00 |
Hee wat leuk. Op 15 juni wordt bekend gemaakt dat op 13 juli bekendgemaakt wordt dat de noordzuidlijn geopend wordt op een datum tenzij op 28 september bekend gemaakt wordt dat op 31 december blijkt dat de werkzaamheden uitlopen tot een nader bekend te maken datum. Wanneer die datum bekend gemaakt zal worden, is nog niet bekend ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 23:03 |
Welterusten allemaal ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 juni 2016 @ 23:17 |
Ja echt eah ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 15 juni 2016 @ 23:26 |
Zal ik het uitleggen of is dat toch maar verspilde moeite ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 00:02 |
Ja leg eens uit hoe het kan dat het niet duidelijk is dat het duidelijk is dat een onduidelijke metroverbinding op een nog niet bepaald duidelijke datum verduidelijkt gaat worden. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 00:07 |
Als je nou gewoon het standaardwerk "3 manieren om in 7 stappen een top-10 te maken: 5 tips" had gelezen dan was niets onduidelijk geweest aan dat nieuwsbericht van AT5. ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 00:50 |
Ik snap na vijf keer lezen je zin nog steeds niet maar okee: Bij de metrobouw, en waarschijnlijk alle grote bouwprojecten, worden twee planningen aangehouden: de probabilistische planning en de (moeilijk woord, iets met een d, was het deterministische?)-planning. De ene gaat ervan uit dat zo goed als alles goed gaat, de andere houdt rekening met behoorlijk wat dingen die mis zouden kunnen gaan. Tijdens de bouw komen die twee planningen steeds dichter bij elkaar omdat verwachte risico's die in de ene planning wél zijn ingecalculeerd, goed zijn verlopen. Na een tijdje kan men de planningen samenvoegen tot één planning waarin een definitieve streefdatum wordt genoemd (dat staat al een behoorlijke tijd op oktober 2017), en nu is men zover dat er een exacte datum aan kan worden gekoppeld. Ik verwacht dat het 14 oktober 2017 wordt, op de kop af exact 40 jaar na de opening van de eerste Amsterdamse metro. | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 00:51 |
![]() | |
GlenSpey | donderdag 16 juni 2016 @ 01:38 |
Sta er nog best hoog in... | |
ziggyziggyziggy | donderdag 16 juni 2016 @ 07:41 |
Is een simpele spoorkaart niet voldoende daarvoor? Of begrijp ik de vraag niet? | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2016 @ 07:54 |
ik mag het hopen. Ik denk eerder november of december 2017 | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 08:11 |
In december 2017 zal bekend gemaakt worden dat ze in maart 2018 hopen bekend te kunnen maken dat de probabilistische einddatum 17 april 2020 maar de deterministische einddatum 21 augustus 2012 wordt. Voorlopig definitief onder voorbehoud bijna zeker dan he ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2016 @ 08:22 |
ach ja. Sommige projecten lopen nu eenmaal uit. Bij mijn ouders in de buurt een aquaduct dat eind vorig jaar klaar had moeten zijn. Dat wordt nu eind augustus 2017 | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 09:40 |
Dit is dus pertinente onzin. Alleen omdat iets bijna altijd zo is geweest in een bepaalde denkwereld maakt het niet per definitie zo. Er zijn meer dan genoeg mechanismen waarmee je kan voorkomen dat het gebeurt. Er zijn op dit moment redelijk veel monopolisten in de wereld die het goed doen en niet stroperig zijn. Ok. | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 09:56 |
En het grappige is dat juist NS ons daar juist nu op wijst, met de campagne "Fluiten = niet meer instappen" ![]() | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 09:59 |
Uit interesse, welke zijn dat bijvoorbeeld? | |
James1988 | donderdag 16 juni 2016 @ 10:06 |
Microsoft heeft zowat een monopolie op de desktop (zeker op de zakelijke markt). | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 10:10 |
Ah ja, natuurlijk ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 10:27 |
Yep, en zo zijn er nog wel meer bedrijven in de technologiewereld die patenten of geheimen bezitten die niemand anders heeft/maakt. Zo heeft Intel een monopoly op de x86 architectuur en denk bijvoorbeeld aan ARM processoren. In de chemie en medische wereld komt het ook veel voor. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 10:28 |
Dat zijn wel vaak private bedrijven met monopolies, niet publieke partijen zoals spoorwegen nog wel vaak zijn. | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 10:35 |
Ja maar dan gaat de discussie dus stiekem eigenlijk over of publieke bedrijven überhaupt efficiënt kunnen zijn. Het zijn vaak grote molochs en daar zitten veelal langdurige procedures bij, helemaal als het ook nog eens over grote hoeveelheden publiek geld gaat in combinatie met stringente veiligheidsnormen. In de private sector zijn er ook diverse bedrijven met omzetten van het GDP van een klein land die oneindig langzaam en inefficiënt werken. IBM is misschien het meest toto de verbeelding sprekende voorbeeld van Bureaucratie met een hoofdletter B. | |
Mr_Klaasje | donderdag 16 juni 2016 @ 10:37 |
Publieke bedrijven zijn vaak verantwoordelijk om iets eerlijk en toegankelijk te doen. Dat maakt al bij voorbaat dat je soms dingen moet doen die niet efficiënt zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 10:49 |
Het gaat ook niet enkel om interne inefficiëntie maar ook om het deadweight-loss, pareto inefficiënt. Daarnaast is 'het goed doen' ook geen synoniem voor een perfect efficiënt bedrijf. Dat er mechanismen zijn om die effecten te beperken, zoals artikel 102 van de EU inzake machtsmisbruik, klopt uiteraard wel; daar heeft onder andere Microsoft (en nu ook Google) de nodige problemen mee gehad. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 10:50:11 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 10:54 |
Dat soort neoliberale economische bullshit veeg ik m'n reet mee af, sorry. Nou, wat een probleem. Plas, glas, alles bleef zoals het was. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 11:01 |
Dat kan, maar vreemd genoeg is het toelaten van monopoly's vooral een neo-liberale laissez-faire gedachte die in de VS aanzienlijk populairder is dan in de Europese school (beïnvloed door de Freiburg school) die het striktere Europese concurrentiebeleid bepaalt. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 11:01:39 ] | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 11:03 |
Scherp | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 11:41 |
De aanname van dat artikel waarnaar b2py verwees, is dat de inefficientie volledig voor het reizigersnut dient. Dan is voorgeprogrammeerd in de aanname's dat efficientieverbetering tot welvaartsverlies leidt. Maar bijv. bij NS is een wezenlijke reden voor inefficientie ook het Oranjegevoel van politici, de wens van personeel om geen rondje rond de kerk te hoeven rijden, etc. Dat zijn geen dingen waar de reiziger van profiteert. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 11:42 |
Nog een leuke hierover is misschien dit paper waarin het Japanse spoorsysteem vergeleken wordt met de luchtvaart op het gebied van efficiency. De spoorbedrijven waar heel erg inefficient sinds de privatisering maar hebben dat goed kunnen veranderen, en dan met name JR Tokai & JR East terwijl de luchtvaart al heel erg efficient werkte. | |
bork | donderdag 16 juni 2016 @ 11:42 |
Of oneerlijk doen bij concessies ![]() ![]() | |
bork | donderdag 16 juni 2016 @ 11:47 |
![]() (Foto: Historische Sammlung der DB AG, Carl-Ernst Zimmer) | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 11:52 |
Wat een waanzinnig geile foto ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 11:56 |
Is het in Leipzig? | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 12:00 |
Yes | |
Basekid_NZ | donderdag 16 juni 2016 @ 12:14 |
Super toffe trein! | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 12:28 |
Staat die nog steeds te verkommeren in Berlin-Lichtenberg trouwens? ![]() | |
boriq | donderdag 16 juni 2016 @ 12:32 |
Getuige de foto's op Flickr stond er op 1 mei 2016 nog een stel te verkommeren op Berlin-Lichtenberg. | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 13:03 |
Deze is van september ![]() ![]() Staat er al zolang ik me kan herinneren en zal daar de komende tigmiljoen jaar ook wel blijven ![]() | |
Quyxz_ | donderdag 16 juni 2016 @ 13:10 |
Nummer1000proficiatjongensgrgr | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 13:45 |
ja precies op die plek had ik hem in januari 2009 al onder een dun laagje sneeuw geportretteerd ![]() | |
_serial_ | donderdag 16 juni 2016 @ 13:53 |
Het gebeurt overal. Maar of alle partijen blij moeten zijn met het uiteindelijke gevolg is maar de vraag. | |
hm. | donderdag 16 juni 2016 @ 13:57 |
Hoe zit het nu eigenlijk met de nummertjes van deze reeks? In de topicchain ontbreekt #853 namelijk. Dus dit is het 999e topic ![]() | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 14:01 |
Je zit met autisten he, het nummertje 1000 is 1000, no matter what ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 14:02 |
Precies. Geen gezeik, b2py hep gelijk ![]() | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 14:02 |
VIRM 8707 is inmiddels in reizigersdienst, om 13:00 vertrokken van Schiphol naar Nijmegen![]() | |
derLudolf | donderdag 16 juni 2016 @ 14:03 |
![]() ![]() Analoge foto's hebben toch vaak wat extra's. Erg gaaf. Wat voor trein is dit? ![]() jaja formeel gezien is dit geen analoge foto ![]() | |
derLudolf | donderdag 16 juni 2016 @ 14:05 |
Heb je dat serieus zitten controleren? Wie heeft deel 854 geopend? Die heeft zelf het nummer opgehoogd dan wrs. | |
hm. | donderdag 16 juni 2016 @ 14:11 |
Ik heb een beetje in de TC zitten spitten wanneer de reeks begonnen was enzo. Toen viel het me op dat de nummertjes versprongen, omdat er 50 topics op een pagina gaan. Het blijft wel gaaf natuurlijk dat het treinentopic al zo lang loopt ![]() | |
hm. | donderdag 16 juni 2016 @ 14:15 |
http://nieuws.ns.nl/amste(...)we-informatiebalies/ Maar in Delft staat al maanden zo'n ding te verstoffen, en die van Fles staat er ook al. Dus om nou te stellen dat Amsterdam de primeur heeft... | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 14:25 |
Vakbonden & NMBS bereiken overeenkomst. Het is toch niet waar he.. http://nos.nl/artikel/211(...)gie-van-de-baan.html | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 juni 2016 @ 14:26 |
Vakbonden & SNCF bereiken overeenkomst. Het is toch niet waar he.. http://www.leparisien.fr/(...)-06-2016-5888647.php | |
Peter | donderdag 16 juni 2016 @ 14:38 |
Dus mag je de HC bij zijn nek pakken en buiten de trein houden omdat hij ook niet meer mag instappen? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 14:50 |
Mogelijk wel de primeur "ook echt poppetjes erin" ![]() | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 15:49 |
![]() Ouigo is echt spotgoedkoop.. | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 18:37 |
Topic vol kansenparels ![]() reageren op eigen risico ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 18:41 |
Sjezus ![]() ![]() | |
derLudolf | donderdag 16 juni 2016 @ 18:46 |
Beter niet reageren, dan zakt dat topic vanzelf af ![]() | |
derLudolf | donderdag 16 juni 2016 @ 18:48 |
Flinke badslipper voor je mansion Fles Zwaai zwaai vanuit de 7625 ![]() | |
hm. | donderdag 16 juni 2016 @ 18:48 |
idd kansloos ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 18:49 |
Zie het ja ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 juni 2016 @ 18:59 |
Mijn Franstalige collega's waarvan er ook een aantal (een beetje en soms ook iets meer dan een beetje) Nederlandstalig zijn heb ik dus geleerd wijsgemaakt dat 'train de marchandise' dus Badslipperexpress in het Hollands... Ik dacht dat dat goederentrein was? In Vlaanderen /Op de universiteit van Lille* misschien , wij zeggen BadslipperExpress... * Doorhalen wat van toepassing is... | |
James1988 | donderdag 16 juni 2016 @ 19:01 |
Kutvent ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 juni 2016 @ 19:02 |
Wat? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2016 @ 19:17 |
Maken we nog een topic 1000 ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 19:26 |
Gewoon 1001, mooie palindroom | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 19:36 |
EN het product van drie opeenvolgende priemgetallen ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 juni 2016 @ 19:41 |
Dus we zijn eigenlijk al t hele topic offtopic! | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 19:44 |
Als we dan toch offtopic zijn; ik heb vandaag een meekleurende bril opgehaald maar het is zulk baggerweer dat 'ie niet mee wilde kleuren ![]() #FIRSTWORLDPROBLEMS | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 juni 2016 @ 19:50 |
Dat had ik dus ook dacht ik, maar dat meekleuren gaat zo langzaam dat ik het niet merkte... Anders even de plaatselijke disco vragen of je mag testen met Blacklight... | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 19:53 |
Goeie, die moet ik zelf nog wel ergens hebben. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 19:57 |
Reizigers krijgen overdag meer overlast van werkzaamheden spoor Treinreizigers zullen overdag meer overlast krijgen van werkzaamheden aan het spoor. Spoorbeheerder ProRail gaat meer herstel overdag uitvoeren. Ook kan het zijn dat op een traject langere tijd geen trein rijdt. Nu vinden werkzaamheden vooral op een beperkt aantal uren 's nachts plaats. De tijd voor het uitvoeren van onderhoud en vervangingen knelt daarom nu al, en zal zonder ingrepen in de toekomst nog meer gaan knellen, aldus staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) donderdag aan de Tweede Kamer. Dijksma verwacht van Prorail wel dat reizigers en vervoersmaatschappijen nooit voor vervelende verrassingen komen te staan, benadrukt een woordvoerster. Prorail zal reizigers en vervoerders op tijd en duidelijk moeten informeren, zodat iedereen zich kan voorbereiden. De bewindsvrouw wil ook dat Prorail efficiënter gaat werken en kosten terugdringt. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 19:59 |
Vorige deel ging het toch over India? Dus: een rondje New Delhi - Bangalore - Calcutta rond oud en nieuw. En de laatste die nog geen diarree kreeg en uit moest stappen wint, ofzo. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 19:59:46 ] | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 19:59 |
Kosten terugdringen ![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:02 |
Mja, kosten terugdringen kan vaak nog redelijk eenvoudig. IT niet uitbesteden enzo helpt behoorlijk. Ik ken de begroting niet dus ga er niet zomaar een oordeel over vellen. | |
hm. | donderdag 16 juni 2016 @ 20:03 |
Kosten terugdringen gaat wel lukken door overdag te werken, arbeid is 's nachts en in het weekend nu eenmaal duurder dan overdag. Ik vraag me alleen wel af waarom de tijd steeds meer gaat knellen. We hebben niet meer spoor gekregen, er rijden niet (veel) meer treinen dan een paar jaar geleden. Blijft wat mij betreft over dat de infra vaker onderhoud nodig heeft. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:04 |
Onderhoud overdag is 50% goedkoper | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 20:04 |
Nou ja, het laatste weekend zonder werkzaamheden was in april 1421, dus het MAG ondertussen eens een keer KLAAR zijn natuurlijk. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 20:05 |
Prorail liep laatst zelf toch te zeggen dat ze het zwaar hadden qua financien? Er zouden her en der ook wat miljoenen kwijt zijn begreep ik? | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:06 |
Onderhoud is nooit klaar, daar is het onderhoud voor. Spoor is allesbehalve onderhoudsloos. En het achterstallige onderhoud is alleen maar opgelopen sinds ze medio jaren '90 aan de alarmbellen trokken. | |
hm. | donderdag 16 juni 2016 @ 20:08 |
Als we nu eens iets meer geld uit zouden geven aan de infrastructuur, dan zijn er misschien niet continue en overal werkzaamheden doordat alles te snel verslijt. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 20:09 |
Echt? De stations zien er toch een stuk beter uit tegenwoordig, dan pakweg 15 jaar geleden. Is het met het spoor zelf zo veel slechter gesteld? | |
hm. | donderdag 16 juni 2016 @ 20:09 |
Ik heb helaas niet de indruk gekregen dat ze ooit aan het inlopen waren op die achterstand helaas. ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:10 |
Dat is waar maar dat is NS en niet ProRail. | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 20:12 |
Dat is wel heel jammer natuurlijk ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:12 |
De Zwitsers geven per hoofd van de bevolking twee keer zoveel geld uit aan spoorweginfrastructuur (en waarschijnlijk ook aan weginfra), een gedeelte is te wijten aan moeilijk terrein maar een gedeelte is ook dat er veeeeel meer preventief onderhoud wordt gedaan, dat helpt zo ongelofelijk veel, en dan zou de kans dat Fles met z'n ICM ontspoort te Hilversum ook veel kleiner zijn geweest. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:13 |
De afgelopen jaren zijn er ontwikkelingen geweest waardoor het spul alleen maar sneller is gaan slijten zoals het verharden van de spoorstaaf en wielen waardoor we nu andere problemen kennen dan vroeger. Voeg daar het meer en meer toenemen van treinverkeer aan toe en het spul slijt gewoon harder.. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:16 |
Allemaal leuke overheid dingetjes weer Beantwoording feitelijke vragen kabinetsreactie PE Fyra Leuke bijlagen hierbij! Beantwoording Kamervragen van het lid Van Veldhoven (D66) over het bericht dat NS stopt met het doorgeven van actuele treinposities OV Data <-- Beetje vaag deze titel Beheer, onderhoud en vervanging en toekomstbestendig en efficiënt onderhoud van het spoor Financiële ontwikkelingen spoorproject Delft | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 20:17 |
Als ze nou eens kappen met die onzin dat het hele baanvak eruit moet als er een schroefje moet worden aangedraaid zal dat ook een flinke slok op de borrel schelen denk ik. Niet zozeer in kosten maar wel in de reizigersoverlast.. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 20:19 |
De norm in Nederland is 0 dode bouwlui bij het spoor. Dat is ook een verschil met Zwitserland. Bij de bouw van de Gotthardtunnel zijn bijvoorbeeld een stuk of vijf bouwvakkers doodgegaan, maar dat is daar gewoon risico van het beroep en niemand maakt zich daar druk om. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 20:19:14 ] | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 20:19 |
Heb je je foebalpooltje al opgegeten Fles? | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 20:21 |
Dat kan ook met uit je doppen kijken en je verstand gebruiken, en een TSB langs de Baustelle. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:23 |
In het donker zie je niks | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 20:23 |
In het weekend overdag is het niet donker. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:24 |
Eigenlijk ook appels met peren maar dat terzijde ![]() Bij de bouw van Gotthard was er geen spoor dat in dienst moet blijven wat bij onderhoudswerkzaamheden wel het geval is natuurlijk | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:24 |
Moeten we nu dan 2 verschillende systemen gaan gebruiken voor dag & nacht? En hoe zit het grijze gebied qua zonsopgang/ondergang dan? | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 20:25 |
Het is niet dezelfde situatie, maar het gaat me om de houding t.o.v. dodelijke ongelukken bij werkzaamheden. | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:25 |
Ja nogal. Het vervelendste hieraan vind ik nog wel dat ProRail én NS én aannemers hier diverse keren zelf al voor gewaarschuwd hebben maar dat de regeringspartijen het negeren en de oppositie moord en brand schreeuwt en als de oppositie dan regering wordt (en niemand heeft tegenwoordig schone handen na de vreemde constructies van de afgelopen jaren) dan hoor je ze er niet meer over. Stelletje onbekwame prutsers. | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 20:26 |
Waarvan? Aankomende trein = frontseinen, tyfoneren, veiligheidsman die altijd al de treinen in de gaten houdt, die een geluidssignaal geeft, etc. Geen probleem. Wat je aan het doen bent: lampen. Geen probleem. | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:27 |
Dat is geen grijs gebied, er zijn gewoon standaarden bepaald wanneer het licht is en wanneer het donker is. En met een TSB en waarschuwingsinstallaties moet 100% haalbaar zijn. Ik heb het vaker gezegd; ik denk dat het negeren van de veiligheidseisen zorgt voor doden. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:28 |
Als het zo makkelijk was vielen er niet 160 jaar lang doden op het spoor bij werkzaamheden.. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 20:28 |
Misschien kunnen ze een "Gabelstaplerfahrer Klaus"-filmpje voor spoorwegwerkers maken. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 20:30 |
Nou dat past wel in m'n holle kies ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:30 |
Jezus, 2000 riep ![]() ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 20:31 |
Hoe vielen die doden? Door eigen stommiteit/negeren van de veiligheidsmaatregelen of omdat het écht onveilig is? Hoeveel doden vielen er? Vielen die doden ook echt door een aanrijding of omdat ze een hamer op hun kop kregen? | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 20:33 |
Er vallen anders ook al 25 jaar dooddoeners uit jouw toetsenbord, zoals deze ![]() | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:34 |
Alle factoren zullen een rol spelen en er zullen vast doden gevallen zijn doordat ze niet opletten maar er zijn ook doden gevallen waarbij wel degelijk alles afgedekt was. | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 20:35 |
Allemaal aannames. Cijfers, dát willen we zien! ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:36 |
Geen oorlog maken is ook makkelijk; gewoon geen oorlog met elkaar maken. Zo makkelijk is het gewoon. Serieus. | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:37 |
Ik wilde de term drogreden net niet gebruiken. Bedankt dat je het voor me deed, met specificatie. | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:37 |
Onmogelijk want dan was dus niet alles afgedekt. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:38 |
Als ik ze had gevonden had ik ze in de vorige reactie wel gezet, ik kan ze niet vinden buiten dat het nu al een aantal jaar 0 is | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:38 |
Ik zou graag willen dat b2py eens een paar dagen op een bouwplaats gaat werken zodat hij kan zien dat veiligheidsnormen vaak nog niet eens als suggesties worden gezien, laat staan als iets dat opgevolgd moet worden. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:39 |
We dekken nu toch af door geen treinverkeer meer erlangs te laten rijden, maar dat is dan ineens weer teveel? | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:39 |
Ik kan je wel vertellen dat ik wel een aantal keer met werkzaamheden in het spoor heb gestaan, bijvoorbeeld tussen Schiphol & Riekerpolder en als je daar staat is zo'n trein die met 140 voorbij komt toch best wel hard hoor.. | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 20:40 |
Dus alles ligt plat omdat bouwvakkers te dom zijn om uit hun doppen te kijken, dat bedoel je? ![]() | |
hm. | donderdag 16 juni 2016 @ 20:40 |
En ondertussen op het asfalt:bron Maar daar hoor je dan weer vrij weinig over. Ook zijn er geen voorstellen om de regels voor wegwerkzaamheden aan te passen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:40 |
Ja omdat de baten niet opwegen tegen de kosten en ik durf best een prijs op een mensenleven te plakken (de overheid trouwens ook, 2,7 miljoen voor een gezonde man van 25 geloof ik). | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:40 |
Klopt als een bus | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 20:41 |
Rood-kruis-negatie is toch aardig in het nieuws laatste tijd. | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:43 |
Al zo lang als ik me kan herinneren maar er verandert nooit iets. En veel automobilisten hebben het ook gewoon écht niet door. Stelletje zwakzinnige lamstralen. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:44 |
En dat terwijl het gewoon lampjes zijn die je kan zien! | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 20:45 |
u bent welkom ![]() | |
hm. | donderdag 16 juni 2016 @ 20:45 |
Klopt, de meeste doden vallen doordat bestuurders niet opletten en met 130 onder een rood kruis door jakkeren. Om dat te voorkomen moet je een wegvak helemaal afzetten met betonblokken, net als wat er op het spoor wordt gedaan nu: verkeer stilleggen. Maar mijn punt is dat dat voor wegverkeer niet in overweging wordt genomen, ergo doden bij wegwerkzaamheden zijn min of meer geaccepteerd. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:47 |
Voor het wegverkeer wordt ook geadviseerd door RWS, ANWB & VID om aan spitsmijden te doen, hoor je niemand over. Doe het bij het spoor en je neemt iedereen zijn reisrecht af #doublestandards | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:49 |
Er stond trouwens in die brief van Dijksma ook dat er in 2017 nog meer treindiensthinderende werkzaamheden gaan volgen | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2016 @ 20:49 |
Toch zie je het wel steeds meer gebeuren dat er wegen tijdelijk afgesloten worden vanwege werkzaamheden waar ze vroeger gewoon open bleven | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 20:50 |
Hm. Waar? SAAL is dit jaar toch wel een keertje klaar toch? Utrecht duurt nog wel even? | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 20:51 |
Gokje; DSSA gaat dingen stukmaken. | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 20:52 |
Ohja die was ik vergeten. Maar dat begon toch pas in 2018? | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2016 @ 20:53 |
dat moet lukken. Ben er vanmiddag langsgetreind en er moet rond Duivendrecht nog een klein stukje en nog een stukje tussen Amsterdam-Zuid en RAI. Dan zijn de sporen zo ongeveer wel gereed. | |
b2py | donderdag 16 juni 2016 @ 20:53 |
De emplacementen moeten nog gedaan worden.. Vanaf 2030 wordt het ook leuk trouwens, dan zijn tientallen bruggen & honderden kilometers bovenleidingmasten aan vervanging toe | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2016 @ 20:56 |
En je zit nu al wat met het vervangen van de interlocking | |
Duvel | donderdag 16 juni 2016 @ 21:04 |
Gefeliciteerd. | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 21:08 |
Gewoon MOAR poppetjes en MOAR karretjes. Net als in China ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 21:10 |
Bedankt. gr gr Ria pood van de hont | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 21:11 |
wanneer komen jullie weer eten gr sjantal | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 21:11 |
O ja, ik heb ook nog helemaal niet![]() ![]() Taart ballonnen bier! | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 21:13 |
Bier morgenavond weer ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 16 juni 2016 @ 21:17 |
Dus nu voetbal aan het kijken met een spaatje rood? ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 juni 2016 @ 21:18 |
Ik heb deze hele week stiekem best veel gedronken, minstens 3 per dag. Maar ja in een hotel in Hengelo zitten zorgt daar wel voor. | |
derLudolf | donderdag 16 juni 2016 @ 21:19 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 21:22 |
Ik mis het glittergehalte. Ik heb vakantie. Elke avond lekker een paar koude weizenbiertjes klappen! Heerlijk. Omdat het kan. | |
Dr_Flash | donderdag 16 juni 2016 @ 21:37 |
Bijna. Blauw. ![]() | |
derLudolf | donderdag 16 juni 2016 @ 21:39 |
Doe maar luxe... | |
Duvel | donderdag 16 juni 2016 @ 21:49 |
hendrik heb last van jigt in ze grote teen die gaat nergens heen nu doet echt zeer als ik hem moet geloven grgr | |
jappas | donderdag 16 juni 2016 @ 22:32 |
Toch even de meute feliciteren hier. Lurk al de nodige delen mee ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2016 @ 23:54 |
Viel me vandaag op dat er nog wat ICR in Onnen stond, evenals een DM'90. In Zwolle op het opstelterrein rangeer stonden vanmiddag maar zeker vier FLIRTs van de NS. | |
dennistd | vrijdag 17 juni 2016 @ 00:51 |
Die staan daar vast in afwachting van Monopoly ![]() | |
Koen66 | vrijdag 17 juni 2016 @ 01:29 |
Jejjjj #1000, gefeliciteerd!!! ![]() | |
MTL | vrijdag 17 juni 2016 @ 05:32 |
ICR in Onnen staat daar voor het monteren en testen van volwielen geloof ik. Dat is nog een van de lopende projecten. | |
Peterselieman | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:31 |
klopt, maar als ze dat begin december af willen ronden dan mogen ze wel opschieten, omdat het per stam volgens mij een week kost Al hoorde ik dat ze voor Den Haag-Eindhoven iets meer de tijd krijgen, omdat de Eindhovense machinisten niet op tijd opgeleid kunnen worden, waardoor die trein geknipt wordt in Den Haag-Breda en Breda-Eindhoven. Pas bij het werkblad april zou de doorgaande verbinding hersteld worden. | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:33 |
De vuilnistrein (de badschimmel-express if you will) had vanochtend twee oranje 9900's op kop. Eentje in opzending. Zag er leuk uit ![]() ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Dr_Flash op 17-06-2016 09:42:48 ] | |
Rww-trains | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:43 |
Vers van de pers, heerlen-aachen krijgt definitief dubbelspoor en stroom. | |
Peterselieman | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:47 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:49 |
Nou de Maaslijn nog. | |
Ajaxfan | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:49 |
https://www.prorail.nl/we(...)m-dinsdag-9-augustus In de maand augustus rijden er geen treinen tussen Amsterdam en Schiphol op de volgende data: Dat zijn geen complete dagen mag ik hopen? | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:51 |
En die poolcirkel-express of weet ik hoe Leeuwarden - Groningen eigenlijk heet. | |
b2py | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:54 |
Dat was gisteren toch al helder met de aankondiging van MIRT? | |
b2py | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:54 |
Wel aaneengesloten Hier wat meer: http://www.ns.nl/reisinfo(...)or-bij-schiphol.html Betreft Schiphol - Duivendrecht/Arena | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:56 |
als 2 augustus een dinsdag is, is 9 augustus waarschijnlijk geen woensdag #zoekenweop #huisvrouwenlogica | |
Rww-trains | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:57 |
Geen idee zie het net op l1. | |
derLudolf | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:03 |
![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:18 |
Ah. Da's dus wat anders dan halve wielen? ![]() | |
JDude | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:25 |
Ah, dit is de nieuwe Merode32? | |
Ajaxfan | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:31 |
Ah dank zocht niet verder dan mijn neus lang is. Dacht even dat ze midden in de zomer Schiphol > CS en Schiphol > Zuid een week plat wilde gaan leggen. Je weet het nooit met Prorail. ![]() | |
James1988 | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:31 |
Volwielen (monobloc) zijn uit één stuk gegoten, nu gebruiken ze wielen met een rand eromheen (duobloc). | |
ReisT | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:32 |
Over Limburg gesproken, zo gaan de nieuwe treintjes daar er uitzien:![]() Met die onderste gaan ze dus naar Aachen rijden. En misschien ook naar Luik. Die sneltreinverbinding noemen ze dan de Liège-Maastricht-Aachen-Express. (Afgekort LIMAX...) | |
James1988 | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:34 |
Limax, dat klinkt als een internet- of telefoniebedrijf ![]() | |
b2py | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:35 |
WiMAX? ![]() | |
ReisT | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:37 |
Dat is niet het ergste. Google maar eens wat Limax nog meer betekent... | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:37 |
Het wordt nog weleens wat ![]() | |
JDude | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:41 |
Behalve de tweebaksvariant, die gaat Korte Liège-Maastricht-Aachen-Express heten. | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:42 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:46 |
Ik moest denken aan Limex dat een tijdje in zuidelijk Limburg heeft gereden. Dat was een dochterbedrijf van Connex dat uiteindelijk onder de naam van moederbedrijf Veolia is gaan opereren. https://nl.wikipedia.org/wiki/Limex_(vervoerbedrijf) | |
dennistd | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:52 |
Wel opvallend dat ze kiezen voor tweetjes en drietjes, waar Syntus gekozen heeft voor drietjes en viertjes voor Enschede-Zwolle-Kampen | |
b2py | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:54 |
Flexibiliteit? | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:58 |
of minder capaciteit nodig? Misschien kunnen die kortjes ook beter tegen de grotere hoogteverschillen en hellingen in Limburg ![]() | |
dennistd | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:01 |
Denk het ja, hoewel er bij een FLIRT3 veel ruimte verloren gaat door de cabines. Overigens opvallend dat deze Arriva-variant voor 15kV, 1.5kV en 3kV gewoon twee volle ramen achter de cabine heeft. De Abellio voor Arnhem heeft namelijk maar anderhalf raam achter de cabine: ![]() | |
b2py | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:01 |
Ik denk dat Limboland meer vervoer kent dan zwenzwoka ![]() | |
James1988 | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:02 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:04 |
En waarom denk je dat? ![]() | |
b2py | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:06 |
Onderbuikgevoel | |
boriq | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:12 |
Over zwenzwoka gesproken, tussen 5 juni 2017 en 28 augustus 2017 rijden er bussen ipv. treinen tussen Zwolle en Kampen voor de elektrificatie, bouwen van station Stadshagen en ophogen van de baanvaksnelheid van 100km/h naar 140km/h via prorail | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:25 |
Hou daar eens mee op dan ![]() | |
MTL | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:47 |
Ik weet niet hoeveel verschil het maakt, maar de Abellio versie heeft ook nog 25 kV én volledige ERTMS/ETCS. Ik gok zo dat daar ook nog wat ruimte verloren gaat. | |
JDude | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:52 |
Wat is dat nou weer voor Harry Potter toverspreuk joh? | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:52 |
Kom kom, het is geen stoommachine. Alles moet makkelijk op een printplaatje passen. Zegt mijn onderbuikgevoel ![]() | |
boriq | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:53 |
vol |