Ah dank zocht niet verder dan mijn neus lang is.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel aaneengesloten
Hier wat meer: http://www.ns.nl/reisinfo(...)or-bij-schiphol.html
Betreft Schiphol - Duivendrecht/Arena
Volwielen (monobloc) zijn uit één stuk gegoten, nu gebruiken ze wielen met een rand eromheen (duobloc).quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:18 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ah. Da's dus wat anders dan halve wielen?
WiMAX?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:34 schreef James1988 het volgende:
Limax, dat klinkt als een internet- of telefoniebedrijf
Dat is niet het ergste. Google maar eens wat Limax nog meer betekent...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:34 schreef James1988 het volgende:
Limax, dat klinkt als een internet- of telefoniebedrijf
Het wordt nog weleens watquote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:32 schreef ReisT het volgende:
Over Limburg gesproken, zo gaan de nieuwe treintjes daar er uitzien:
[ afbeelding ]
Met die onderste gaan ze dus naar Aachen rijden. En misschien ook naar Luik. Die sneltreinverbinding noemen ze dan de Liège-Maastricht-Aachen-Express. (Afgekort LIMAX...)
Behalve de tweebaksvariant, die gaat Korte Liège-Maastricht-Aachen-Express heten.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:32 schreef ReisT het volgende:
Over Limburg gesproken, zo gaan de nieuwe treintjes daar er uitzien:
[ afbeelding ]
Met die onderste gaan ze dus naar Aachen rijden. En misschien ook naar Luik. Die sneltreinverbinding noemen ze dan de Liège-Maastricht-Aachen-Express. (Afgekort LIMAX...)
Ik moest denken aan Limex dat een tijdje in zuidelijk Limburg heeft gereden. Dat was een dochterbedrijf van Connex dat uiteindelijk onder de naam van moederbedrijf Veolia is gaan opereren.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:34 schreef James1988 het volgende:
Limax, dat klinkt als een internet- of telefoniebedrijf
Wel opvallend dat ze kiezen voor tweetjes en drietjes, waar Syntus gekozen heeft voor drietjes en viertjes voor Enschede-Zwolle-Kampenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:32 schreef ReisT het volgende:
Over Limburg gesproken, zo gaan de nieuwe treintjes daar er uitzien:
[ afbeelding ]
Met die onderste gaan ze dus naar Aachen rijden. En misschien ook naar Luik. Die sneltreinverbinding noemen ze dan de Liège-Maastricht-Aachen-Express. (Afgekort LIMAX...)
Flexibiliteit?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wel opvallend dat ze kiezen voor tweetjes en drietjes, waar Syntus gekozen heeft voor drietjes en viertjes voor Enschede-Zwolle-Kampen
of minder capaciteit nodig?quote:
Denk het ja, hoewel er bij een FLIRT3 veel ruimte verloren gaat door de cabines. Overigens opvallend dat deze Arriva-variant voor 15kV, 1.5kV en 3kV gewoon twee volle ramen achter de cabine heeft. De Abellio voor Arnhem heeft namelijk maar anderhalf raam achter de cabine:quote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is niet het ergste. Google maar eens wat Limax nog meer betekent...
En waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:01 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat Limboland meer vervoer kent dan zwenzwoka
Hou daar eens mee op danquote:
Ik weet niet hoeveel verschil het maakt, maar de Abellio versie heeft ook nog 25 kV én volledige ERTMS/ETCS. Ik gok zo dat daar ook nog wat ruimte verloren gaat.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Denk het ja, hoewel er bij een FLIRT3 veel ruimte verloren gaat door de cabines. Overigens opvallend dat deze Arriva-variant voor 15kV, 1.5kV en 3kV gewoon twee volle ramen achter de cabine heeft. De Abellio voor Arnhem heeft namelijk maar anderhalf raam achter de cabine:
[ afbeelding ]
Wat is dat nou weer voor Harry Potter toverspreuk joh?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:01 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat Limboland meer vervoer kent dan zwenzwoka
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |