abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:41:28 #76
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163042805
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zie toch duidelijk een foto hierboven. Oh dat is 2e klas die heb je gewoon van het web gestrietst :D
Ja dan vraag ik me af helemáál af waarom we dat mens moeten zien :P
doei
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:41:52 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163042819
We hebben in Koekjestown trouwens een mooi nieuw hip bijdetijds infohokje gekregen. Zo van, dan kan niemand ook eens ergens anders in zitten :)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:42:46 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163042845
Enneh, OV-informatie? Ik wed dat ze over bussen niet meer te melden hebben dan "ehhh ja die staan DAAR!" :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:44:59 #79
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163042930
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Enneh, OV-informatie? Ik wed dat ze over bussen niet meer te melden hebben dan "ehhh ja die staan DAAR!" :D
Wauw hee, wat nieuwerwetsch :P

Ja ik zat zelf eens achter de baliemedewerker en toen iemand iets over de bussen vroeg heb ik diegene maar geholpen want de medewerker wist niks terwijl er een lijnennetkaart naast hing :P

Edit: Lokettist. Dat woord zocht ik. Geloof ik.
doei
pi_163043155
Even een citaat uit een wetenschappelijk onderzoek dat ik lees, best interessante materie.

quote:
Our results predict, firstly,that a privatization process in the rail industry, whether entry takes place or not, would provoke an increase in rail and air prices and a reduction in the number of train services relative to the mixed regimes.
Voor de liefhebber
pi_163043303
zeg is het met deel 1000.. niet tijd voor een dikke rondrit? :+
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:00:45 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163043508
Vakbond RMT is - voor het eerst sinds het geschil met Southern - afgestapt van holle retoriek over graaiende bedrijven, en hebben een goed document geschreven over de meerwaarde van een guard (conducteur) aan boord van de trein.

http://www.rmt.org.uk/new(...)safety-risks-of-doo/
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:12:06 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_163044039
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
zeg is het met deel 1000.. niet tijd voor een dikke rondrit? :+
iets als Porto naar Ho Chi Minh ? Ruim 17.000km en 325 uur ofzo :')
pi_163044100
Nog meer functions voor de BlueTooth beacons die op veel grote stations hangen: https://tweakers.net/nieu(...)-uit-te-checken.html
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:13:58 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_163044131
En dat wil ik best wel eens doen. Maar dan ben ik nóg langer onderweg. Wil niet vol continu in treinen zitten..
pi_163044217
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:51 schreef b2py het volgende:
Even een citaat uit een wetenschappelijk onderzoek dat ik lees, best interessante materie.

[..]

Voor de liefhebber
Interessant!

quote:
Focusing on the case of an HSR route, the actual situation which is closest to our research is given by the Milan–Naples corridor where HSR services compete with airlines. On April 2012 a new rail operator entered the market with similar service quality to that offered by the incumbent. The first results indicate that the incumbent (TRENITALIA) hardly cut the number of trains (around 23 trains for a work-day and one-way direction) and that the number of trains supplied by the entrant (NTV) was around 15 per direction. Additionally train prices decreased by 20% (on aggregate) and the number of total rail passengers increased by 16%.
Klinkt alsof dat niet overeenkomt met de uitkomst van het model.

Een paar aannames uit het model:
quote:
The entrant would set a price clearly higher than the incumbent
quote:
On the other hand, the nonlinear way in which schedule delay is introduced implies that aggregate schedule delay costs increase after entry when the number of trains set by the incumbent decreases.
Ofwel er wordt aangenomen dat een nieuwe vervoerder een hogere prijs zal hanteren dan het staatsbedrijf en dat de frequentie per vervoerder moet worden bekeken; elk halfuur een trein van één vervoerder is dan dus beter voor de klant dan elke 20 minuten een trein, maar afwisselend van 3 vervoerders.

Zegt de uitkomst van de modellering dan in de eerste plaats wat over de werkelijkheid of vooral iets over het model zelf?
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:15:54 #87
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163044230
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:13 schreef greavy het volgende:
En dat wil ik best wel eens doen. Maar dan ben ik nóg langer onderweg. Wil niet vol continu in treinen zitten..
Mietje :{w
:P
doei
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:18:38 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_163044373
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:15 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Mietje :{w
:P
en ik heb liever dagtreinen dan nachttreinen, nog meer tijdrekken ;)
pi_163044599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:16 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Stukje historie
Ik zag haar laatst boodschappen doen bij de AH in Groningen. Kwam ze aanrijden in haar Volvo. _O_
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 juni 2016 @ 21:35:58 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163045200
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:36:38 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163045232
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:15 schreef Igen het volgende:
Zegt de uitkomst van de modellering dan in de eerste plaats wat over de werkelijkheid of vooral iets over het model zelf?
Zo kan ik het ook idd _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163045378
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:15 schreef Igen het volgende:
Ofwel er wordt aangenomen dat een nieuwe vervoerder een hogere prijs zal hanteren dan het staatsbedrijf en dat de frequentie per vervoerder moet worden bekeken; elk halfuur een trein van één vervoerder is dan dus beter voor de klant dan elke 20 minuten een trein, maar afwisselend van 3 vervoerders.

Zegt de uitkomst van de modellering dan in de eerste plaats wat over de werkelijkheid of vooral iets over het model zelf?
Dat is met een model altijd zo, het is wat je er in stopt zorgt ervoor wat er uit komt.

Nou ken ik geen situaties waarin het voorkomt maar ik denk dat voor het aankopen van tickets 1 vervoerder makkelijk inkopen is dan 3, alhoewel dat met huidige technologie ook al redelijk achterhaald is.
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:40:24 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_163045399
quote:
ben sinds vrijdag al niet meer thuis geweest :')
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:44:10 #94
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_163045562
Even een klein vraagje.

Ik zoek een website waar alle trajecten staan beschreven en of ze aan elkaar aansluiten. Denk bijvoorbeeld aan het traject Den Haag CS - Breda, die daarna verder rijdt naar Utrecht.

Ik weet dat die site bestaat maar ben even de naam kwijt. :( Dankjewel!
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:45:31 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163045608
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Nou ken ik geen situaties waarin het voorkomt maar ik denk dat voor het aankopen van tickets 1 vervoerder makkelijk inkopen is dan 3, alhoewel dat met huidige technologie ook al redelijk achterhaald is.
Ga eens naar www.nationalrail.co.uk en plan een reis van Weymouth naar Wrexham General. Vertrek op 6 juli rond 9:00. Kijk eens naar de route die je krijgt, welke vervoerders dat zijn, en welke prijs je krijgt.

Ga daarna eens naar www.abelliogreateranglia.co.uk, en plan daar dezelfde route. Je krijgt dezelfde tijden, treinen en vooral... prijzen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 juni 2016 @ 21:48:20 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163045756
Hier moet ik gepost hebben :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_163045878
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:48 schreef Nattekat het volgende:
Hier moet ik gepost hebben :@
:Y
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_163046007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ga eens naar www.nationalrail.co.uk en plan een reis van Weymouth naar Wrexham General. Vertrek op 6 juli rond 9:00. Kijk eens naar de route die je krijgt, welke vervoerders dat zijn, en welke prijs je krijgt.

Ga daarna eens naar www.abelliogreateranglia.co.uk, en plan daar dezelfde route. Je krijgt dezelfde tijden, treinen en vooral... prijzen.
Dat is geen HSR of wel?
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:56:08 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163046108
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is geen HSR of wel?
Er zitten stukken tussen waar 200 wordt gereden? :P
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:56:30 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163046125
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is met een model altijd zo, het is wat je er in stopt zorgt ervoor wat er uit komt.
Ja dat zal wel, maar beginnen met

"We nemen aan dat een nieuwe vervoerder de prijzen verhoogt"

en dan dat in de _O_ Model _O_ stoppen, abracadabra hocus pocus TADAA

_O_ Conclusie _O_

"Het lijkt erop dat de komst van een nieuwe vervoerder leidt tot hogere prijzen" *)

srsly? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')