De norm in Nederland is 0 dode bouwlui bij het spoor.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:17 schreef Prins_Pils het volgende:
Als ze nou eens kappen met die onzin dat het hele baanvak eruit moet als er een schroefje moet worden aangedraaid zal dat ook een flinke slok op de borrel schelen denk ik. Niet zozeer in kosten maar wel in de reizigersoverlast..
Dat kan ook met uit je doppen kijken en je verstand gebruiken, en een TSB langs de Baustelle.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:19 schreef Igen het volgende:
[..]
De norm in Nederland is 0 dode bouwlui bij het spoor.
In het donker zie je niksquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:21 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Dat kan ook met uit je doppen kijken en je verstand gebruiken, en een TSB langs de Baustelle.
Eigenlijk ook appels met peren maar dat terzijdequote:Op donderdag 16 juni 2016 20:19 schreef Igen het volgende:
[..]
De norm in Nederland is 0 dode bouwlui bij het spoor.
Dat is ook een verschil met Zwitserland. Bij de bouw van de Gotthardtunnel zijn bijvoorbeeld een stuk of vijf bouwvakkers doodgegaan, maar dat is daar gewoon risico van het beroep en niemand maakt zich daar druk om.
Moeten we nu dan 2 verschillende systemen gaan gebruiken voor dag & nacht? En hoe zit het grijze gebied qua zonsopgang/ondergang dan?quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:23 schreef Igen het volgende:
[..]
In het weekend overdag is het niet donker.
Het is niet dezelfde situatie, maar het gaat me om de houding t.o.v. dodelijke ongelukken bij werkzaamheden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Eigenlijk ook appels met peren maar dat terzijde
Bij de bouw van Gotthard was er geen spoor dat in dienst moet blijven wat bij onderhoudswerkzaamheden wel het geval is natuurlijk
Ja nogal. Het vervelendste hieraan vind ik nog wel dat ProRail én NS én aannemers hier diverse keren zelf al voor gewaarschuwd hebben maar dat de regeringspartijen het negeren en de oppositie moord en brand schreeuwt en als de oppositie dan regering wordt (en niemand heeft tegenwoordig schone handen na de vreemde constructies van de afgelopen jaren) dan hoor je ze er niet meer over. Stelletje onbekwame prutsers.quote:
Waarvan?quote:
Dat is geen grijs gebied, er zijn gewoon standaarden bepaald wanneer het licht is en wanneer het donker is. En met een TSB en waarschuwingsinstallaties moet 100% haalbaar zijn. Ik heb het vaker gezegd; ik denk dat het negeren van de veiligheidseisen zorgt voor doden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Moeten we nu dan 2 verschillende systemen gaan gebruiken voor dag & nacht? En hoe zit het grijze gebied qua zonsopgang/ondergang dan?
Als het zo makkelijk was vielen er niet 160 jaar lang doden op het spoor bij werkzaamheden..quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:26 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Waarvan?
Aankomende trein = frontseinen, tyfoneren, veiligheidsman die altijd al de treinen in de gaten houdt, die een geluidssignaal geeft, etc. Geen probleem.
Wat je aan het doen bent: lampen. Geen probleem.
Misschien kunnen ze een "Gabelstaplerfahrer Klaus"-filmpje voor spoorwegwerkers maken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is geen grijs gebied, er zijn gewoon standaarden bepaald wanneer het licht is en wanneer het donker is. En met een TSB en waarschuwingsinstallaties moet 100% haalbaar zijn. Ik heb het vaker gezegd; ik denk dat het negeren van de veiligheidseisen zorgt voor doden.
Nou dat past wel in m'n holle kiesquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:19 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Heb je je foebalpooltje al opgegeten Fles?
Jezus, 2000 riepquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze een "Gabelstaplerfahrer Klaus"-filmpje voor spoorwegwerkers maken.
Hoe vielen die doden? Door eigen stommiteit/negeren van de veiligheidsmaatregelen of omdat het écht onveilig is? Hoeveel doden vielen er? Vielen die doden ook echt door een aanrijding of omdat ze een hamer op hun kop kregen?quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk was vielen er niet 160 jaar lang doden op het spoor bij werkzaamheden..
Er vallen anders ook al 25 jaar dooddoeners uit jouw toetsenbord, zoals dezequote:Op donderdag 16 juni 2016 20:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk was vielen er niet 160 jaar lang doden op het spoor bij werkzaamheden..
Alle factoren zullen een rol spelen en er zullen vast doden gevallen zijn doordat ze niet opletten maar er zijn ook doden gevallen waarbij wel degelijk alles afgedekt was.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:31 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Hoe vielen die doden? Door eigen stommiteit/negeren van de veiligheidsmaatregelen of omdat het écht onveilig is? Hoeveel doden vielen er? Vielen die doden ook echt door een aanrijding of omdat ze een hamer op hun kop kregen?
Geen oorlog maken is ook makkelijk; gewoon geen oorlog met elkaar maken. Zo makkelijk is het gewoon. Serieus.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk was vielen er niet 160 jaar lang doden op het spoor bij werkzaamheden..
Ik wilde de term drogreden net niet gebruiken. Bedankt dat je het voor me deed, met specificatie.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er vallen anders ook al 25 jaar dooddoeners uit jouw toetsenbord, zoals deze
Onmogelijk want dan was dus niet alles afgedekt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Alle factoren zullen een rol spelen en er zullen vast doden gevallen zijn doordat ze niet opletten maar er zijn ook doden gevallen waarbij wel degelijk alles afgedekt was.
Als ik ze had gevonden had ik ze in de vorige reactie wel gezet, ik kan ze niet vinden buiten dat het nu al een aantal jaar 0 isquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:35 schreef Prins_Pils het volgende:
Allemaal aannames. Cijfers, dát willen we zien!
We dekken nu toch af door geen treinverkeer meer erlangs te laten rijden, maar dat is dan ineens weer teveel?quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Onmogelijk want dan was dus niet alles afgedekt.
Ik kan je wel vertellen dat ik wel een aantal keer met werkzaamheden in het spoor heb gestaan, bijvoorbeeld tussen Schiphol & Riekerpolder en als je daar staat is zo'n trein die met 140 voorbij komt toch best wel hard hoor..quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zou graag willen dat b2py eens een paar dagen op een bouwplaats gaat werken zodat hij kan zien dat veiligheidsnormen vaak nog niet eens als suggesties worden gezien, laat staan als iets dat opgevolgd moet worden.
Dus alles ligt plat omdat bouwvakkers te dom zijn om uit hun doppen te kijken, dat bedoel je?quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zou graag willen dat b2py eens een paar dagen op een bouwplaats gaat werken zodat hij kan zien dat veiligheidsnormen vaak nog niet eens als suggesties worden gezien, laat staan als iets dat opgevolgd moet worden.
bronquote:In de periode 2000-2009 vonden er in Nederland jaarlijks gemiddeld 18 dodelijke verkeersongevallen plaats bij werk in uitvoering
Ja omdat de baten niet opwegen tegen de kosten en ik durf best een prijs op een mensenleven te plakken (de overheid trouwens ook, 2,7 miljoen voor een gezonde man van 25 geloof ik).quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:39 schreef b2py het volgende:
[..]
We dekken nu toch af door geen treinverkeer meer erlangs te laten rijden, maar dat is dan ineens weer teveel?
Klopt als een busquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja omdat de baten niet opwegen tegen de kosten en ik durf best een prijs op een mensenleven te plakken (de overheid trouwens ook, 2,7 miljoen voor een gezonde man van 25 geloof ik).
Rood-kruis-negatie is toch aardig in het nieuws laatste tijd.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:40 schreef hm. het volgende:
En ondertussen op het asfalt:
[..]
bron
Maar daar hoor je dan weer vrij weinig over. Ook zijn er geen voorstellen om de regels voor wegwerkzaamheden aan te passen.
Al zo lang als ik me kan herinneren maar er verandert nooit iets. En veel automobilisten hebben het ook gewoon écht niet door. Stelletje zwakzinnige lamstralen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:41 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Rood-kruis-negatie is toch aardig in het nieuws laatste tijd.
En dat terwijl het gewoon lampjes zijn die je kan zien!quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Al zo lang als ik me kan herinneren maar er verandert nooit iets. En veel automobilisten hebben het ook gewoon écht niet door. Stelletje zwakzinnige lamstralen.
u bent welkomquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik wilde de term drogreden net niet gebruiken. Bedankt dat je het voor me deed, met specificatie.
Klopt, de meeste doden vallen doordat bestuurders niet opletten en met 130 onder een rood kruis door jakkeren. Om dat te voorkomen moet je een wegvak helemaal afzetten met betonblokken, net als wat er op het spoor wordt gedaan nu: verkeer stilleggen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:41 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Rood-kruis-negatie is toch aardig in het nieuws laatste tijd.
Voor het wegverkeer wordt ook geadviseerd door RWS, ANWB & VID om aan spitsmijden te doen, hoor je niemand over. Doe het bij het spoor en je neemt iedereen zijn reisrecht af #doublestandardsquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:45 schreef hm. het volgende:
[..]
Klopt, de meeste doden vallen doordat bestuurders niet opletten en met 130 onder een rood kruis door jakkeren. Om dat te voorkomen moet je een wegvak helemaal afzetten met betonblokken, net als wat er op het spoor wordt gedaan nu: verkeer stilleggen.
Maar mijn punt is dat dat voor wegverkeer niet in overweging wordt genomen.
Toch zie je het wel steeds meer gebeuren dat er wegen tijdelijk afgesloten worden vanwege werkzaamheden waar ze vroeger gewoon open blevenquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:45 schreef hm. het volgende:
[..]
Klopt, de meeste doden vallen doordat bestuurders niet opletten en met 130 onder een rood kruis door jakkeren. Om dat te voorkomen moet je een wegvak helemaal afzetten met betonblokken, net als wat er op het spoor wordt gedaan nu: verkeer stilleggen.
Maar mijn punt is dat dat voor wegverkeer niet in overweging wordt genomen, ergo doden bij wegwerkzaamheden zijn min of meer geaccepteerd.
Hm. Waar? SAAL is dit jaar toch wel een keertje klaar toch? Utrecht duurt nog wel even?quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:49 schreef b2py het volgende:
Er stond trouwens in die brief van Dijksma ook dat er in 2017 nog meer treindiensthinderende werkzaamheden gaan volgen
Gokje; DSSA gaat dingen stukmaken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:50 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Hm. Waar? SAAL is dit jaar toch wel een keertje klaar toch?
dat moet lukken. Ben er vanmiddag langsgetreind en er moet rond Duivendrecht nog een klein stukje en nog een stukje tussen Amsterdam-Zuid en RAI. Dan zijn de sporen zo ongeveer wel gereed.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:50 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Hm. Waar? SAAL is dit jaar toch wel een keertje klaar toch? Utrecht duurt nog wel even?
De emplacementen moeten nog gedaan worden.. Vanaf 2030 wordt het ook leuk trouwens, dan zijn tientallen bruggen & honderden kilometers bovenleidingmasten aan vervanging toequote:Op donderdag 16 juni 2016 20:50 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Hm. Waar? SAAL is dit jaar toch wel een keertje klaar toch? Utrecht duurt nog wel even?
En je zit nu al wat met het vervangen van de interlockingquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:53 schreef b2py het volgende:
[..]
De emplacementen moeten nog gedaan worden.. Vanaf 2030 wordt het ook leuk trouwens, dan zijn tientallen bruggen & honderden kilometers bovenleidingmasten aan vervanging toe
Gewoon MOAR poppetjes en MOAR karretjes. Net als in Chinaquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:53 schreef b2py het volgende:
[..]
De emplacementen moeten nog gedaan worden.. Vanaf 2030 wordt het ook leuk trouwens, dan zijn tientallen bruggen & honderden kilometers bovenleidingmasten aan vervanging toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |