abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 juni 2016 @ 19:02:16 #176
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163067056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:01 schreef James1988 het volgende:
Kutvent :D
Wat? :{
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 juni 2016 @ 19:17:40 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163067544
quote:
11s.gif Op donderdag 16 juni 2016 13:57 schreef hm. het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met de nummertjes van deze reeks? In de topicchain ontbreekt #853 namelijk. Dus dit is het 999e topic :X
Maken we nog een topic 1000 :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163067802
Gewoon 1001, mooie palindroom
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 16 juni 2016 @ 19:36:12 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163068131
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Gewoon 1001, mooie palindroom
EN het product van drie opeenvolgende priemgetallen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 juni 2016 @ 19:41:31 #180
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163068302
Dus we zijn eigenlijk al t hele topic offtopic!
pi_163068378
Als we dan toch offtopic zijn; ik heb vandaag een meekleurende bril opgehaald maar het is zulk baggerweer dat 'ie niet mee wilde kleuren :'(

#FIRSTWORLDPROBLEMS
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 16 juni 2016 @ 19:50:59 #182
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163068544
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als we dan toch offtopic zijn; ik heb vandaag een meekleurende bril opgehaald maar het is zulk baggerweer dat 'ie niet mee wilde kleuren :'(

#FIRSTWORLDPROBLEMS
Dat had ik dus ook dacht ik, maar dat meekleuren gaat zo langzaam dat ik het niet merkte...

Anders even de plaatselijke disco vragen of je mag testen met Blacklight...
pi_163068668
Goeie, die moet ik zelf nog wel ergens hebben.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163068767
Reizigers krijgen overdag meer overlast van werkzaamheden spoor

Treinreizigers zullen overdag meer overlast krijgen van werkzaamheden aan het spoor. Spoorbeheerder ProRail gaat meer herstel overdag uitvoeren. Ook kan het zijn dat op een traject langere tijd geen trein rijdt.
Nu vinden werkzaamheden vooral op een beperkt aantal uren 's nachts plaats.

De tijd voor het uitvoeren van onderhoud en vervangingen knelt daarom nu al, en zal zonder ingrepen in de toekomst nog meer gaan knellen, aldus staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) donderdag aan de Tweede Kamer.

Dijksma verwacht van Prorail wel dat reizigers en vervoersmaatschappijen nooit voor vervelende verrassingen komen te staan, benadrukt een woordvoerster. Prorail zal reizigers en vervoerders op tijd en duidelijk moeten informeren, zodat iedereen zich kan voorbereiden.

De bewindsvrouw wil ook dat Prorail efficiënter gaat werken en kosten terugdringt.
pi_163068818
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:12 schreef greavy het volgende:

[..]

iets als Porto naar Ho Chi Minh ? Ruim 17.000km en 325 uur ofzo :')
Vorige deel ging het toch over India? Dus: een rondje New Delhi - Bangalore - Calcutta rond oud en nieuw.

En de laatste die nog geen diarree kreeg en uit moest stappen wint, ofzo. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 19:59:46 ]
pi_163068837
Kosten terugdringen _O- _O- Ja het spoor ligt er ook overal in fantastische staat bij ^O^ Gewoon minder geld uitgeven. Jep. Lijkt me een strak plan.
pi_163068912
Mja, kosten terugdringen kan vaak nog redelijk eenvoudig. IT niet uitbesteden enzo helpt behoorlijk. Ik ken de begroting niet dus ga er niet zomaar een oordeel over vellen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163068937
Kosten terugdringen gaat wel lukken door overdag te werken, arbeid is 's nachts en in het weekend nu eenmaal duurder dan overdag.

Ik vraag me alleen wel af waarom de tijd steeds meer gaat knellen. We hebben niet meer spoor gekregen, er rijden niet (veel) meer treinen dan een paar jaar geleden. Blijft wat mij betreft over dat de infra vaker onderhoud nodig heeft.
pi_163068970
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:59 schreef Monopoly het volgende:
Kosten terugdringen _O- _O- Ja het spoor ligt er ook overal in fantastische staat bij ^O^ Gewoon minder geld uitgeven. Jep. Lijkt me een strak plan.
Onderhoud overdag is 50% goedkoper
  donderdag 16 juni 2016 @ 20:04:49 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163068984
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:59 schreef Monopoly het volgende:
Kosten terugdringen _O- _O- Ja het spoor ligt er ook overal in fantastische staat bij ^O^ Gewoon minder geld uitgeven. Jep. Lijkt me een strak plan.
Nou ja, het laatste weekend zonder werkzaamheden was in april 1421, dus het MAG ondertussen eens een keer KLAAR zijn natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163069004
Prorail liep laatst zelf toch te zeggen dat ze het zwaar hadden qua financien? Er zouden her en der ook wat miljoenen kwijt zijn begreep ik?
pi_163069028
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, het laatste weekend zonder werkzaamheden was in april 1421, dus het MAG ondertussen eens een keer KLAAR zijn natuurlijk.
Onderhoud is nooit klaar, daar is het onderhoud voor. Spoor is allesbehalve onderhoudsloos. En het achterstallige onderhoud is alleen maar opgelopen sinds ze medio jaren '90 aan de alarmbellen trokken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163069083
Als we nu eens iets meer geld uit zouden geven aan de infrastructuur, dan zijn er misschien niet continue en overal werkzaamheden doordat alles te snel verslijt. :X
pi_163069100
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Onderhoud is nooit klaar, daar is het onderhoud voor. Spoor is allesbehalve onderhoudsloos. En het achterstallige onderhoud is alleen maar opgelopen sinds ze medio jaren '90 aan de alarmbellen trokken.
Echt? De stations zien er toch een stuk beter uit tegenwoordig, dan pakweg 15 jaar geleden. Is het met het spoor zelf zo veel slechter gesteld?
pi_163069125
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Onderhoud is nooit klaar, daar is het onderhoud voor. Spoor is allesbehalve onderhoudsloos. En het achterstallige onderhoud is alleen maar opgelopen sinds ze medio jaren '90 aan de alarmbellen trokken.
Ik heb helaas niet de indruk gekregen dat ze ooit aan het inlopen waren op die achterstand helaas. ;(
pi_163069157
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Echt? De stations zien er toch een stuk beter uit tegenwoordig, dan pakweg 15 jaar geleden. Is het met het spoor zelf zo veel slechter gesteld?
Dat is waar maar dat is NS en niet ProRail.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 16 juni 2016 @ 20:12:36 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163069218
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Onderhoud is nooit klaar, daar is het onderhoud voor. Spoor is allesbehalve onderhoudsloos. En het achterstallige onderhoud is alleen maar opgelopen sinds ze medio jaren '90 aan de alarmbellen trokken.
Dat is wel heel jammer natuurlijk ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163069219
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:08 schreef hm. het volgende:
Als we nu eens iets meer geld uit zouden geven aan de infrastructuur, dan zijn er misschien niet continue en overal werkzaamheden doordat alles te snel verslijt. :X
De Zwitsers geven per hoofd van de bevolking twee keer zoveel geld uit aan spoorweginfrastructuur (en waarschijnlijk ook aan weginfra), een gedeelte is te wijten aan moeilijk terrein maar een gedeelte is ook dat er veeeeel meer preventief onderhoud wordt gedaan, dat helpt zo ongelofelijk veel, en dan zou de kans dat Fles met z'n ICM ontspoort te Hilversum ook veel kleiner zijn geweest.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163069243
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Echt? De stations zien er toch een stuk beter uit tegenwoordig, dan pakweg 15 jaar geleden. Is het met het spoor zelf zo veel slechter gesteld?
De afgelopen jaren zijn er ontwikkelingen geweest waardoor het spul alleen maar sneller is gaan slijten zoals het verharden van de spoorstaaf en wielen waardoor we nu andere problemen kennen dan vroeger. Voeg daar het meer en meer toenemen van treinverkeer aan toe en het spul slijt gewoon harder..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')