abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163046187
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat zal wel, maar beginnen met

"We nemen aan dat een nieuwe vervoerder de prijzen verhoogt"

en dan dat in de _O_ Model _O_ stoppen, abracadabra hocus pocus TADAA

_O_ Conclusie _O_

"Het lijkt erop dat de komst van een nieuwe vervoerder leidt tot hogere prijzen" *)

srsly? :')
Dat komt voor uit de aanname dat private vervoerders aan winstmaximalisatie doen, en dat lijkt mij niet eens zo'n slechte aanname.
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:59:11 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163046240
Maar winstmaximalisatie kun je op meerdere manieren bereiken. Niet alleen door hoge prijzen te vragen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 juni 2016 @ 22:00:24 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163046298
speciaal voor topic 1000 nog even op zoek gegaan naar een leuk stukje geschiedenis:
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163046301
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat komt voor uit de aanname dat private vervoerders aan winstmaximalisatie doen, en dat lijkt mij niet eens zo'n slechte aanname.
De aanname is dat de nationale vervoerder precies kostendekkend werkt en optimaal het belang van de klant dient. Een nieuwe vervoerder zou daarentegen de maximale prijs rekenen die de klant wil betalen, idd. om de winst te maximaliseren.

Maar het hele uitgangspunt van het streven naar marktwerking is nou juist dat overheidsbedrijven niet efficiënt produceren en dat bij perfecte concurrentie de concurrentiedruk juist ervoor zorgt dat de winsten naar nul tenderen.

In het klein in feite de Nederlandse HSL-discussie: volgens de theorie van de overheid zorgt een HSL die in het hoofdrailnet is geïntegreerd voor een maatschappelijk optimum; in de praktijk bakt NS er tot nu toe niet zo veel van zodat van die theorie niet veel terecht komt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 22:04:07 ]
  woensdag 15 juni 2016 @ 22:05:38 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163046517
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat komt voor uit de aanname dat private vervoerders aan winstmaximalisatie doen, en dat lijkt mij niet eens zo'n slechte aanname.
Nee puur de aanname kan op zich best geldig zijn. Maar als je conclusie precies hetzelfde is als je aanname, wat doet je model dan? Dan kan je ook je aanname door een open deur gooien en het "conclusie" noemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 juni 2016 @ 22:07:41 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163046613
Op 13 juli wordt bekend wanneer de Noord-Zuidlijn opgeleverd zal gaan worden
http://www.at5.nl/artikel(...)lgende-maand-bekend-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163046946
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee puur de aanname kan op zich best geldig zijn. Maar als je conclusie precies hetzelfde is als je aanname, wat doet je model dan? Dan kan je ook je aanname door een open deur gooien en het "conclusie" noemen.
Ik ken het model verder ook niet, dat komt weer ergens anders vandaan. Jullie hebben allemaal gelijk hoor, ik zal het in de discussie zetten :D
pi_163046948
Overheidsbedrijven produceren niet noodzakelijk inefficiënt, monopoly's doen dat wel en in netwerkindustrieën waren veel monopoly's in handen van overheidsbedrijven; waaronder de spoorwegen.

Dat is ook een van de belangrijkste redenen van de inspanningen van de EU om tot een liberalisering van de spoormarkt te komen, mede door inefficiëntie van spoorwegen daalde de aantrekkelijkheid van het vervoersmiddel en is het aandeel in de modal split ook flink teruggelopen. Perfecte concurrentie is echter onmogelijk omdat het een netwerkindustrie is en blijft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 22:19:14 ]
pi_163047323
Monopolisten zijn ook niet noodzakelijkerwijs inefficiënt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163047624
Tjonge, deel 1000 alweer.

Dan is er toch heel wat veranderd in die tijd als dat zo bekijkt.
't Is allemaal wel wat meer metro geworden, maargoed ook wel wat minder donker.
pi_163048784
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163048871
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Monopolisten zijn ook niet noodzakelijkerwijs inefficiënt.
Op lange termijn wel, maar er is een grote uitzondering: natuurlijke monopolies ontstaan wanneer de schaalvoordelen zodanig groot zijn dat het meest efficiënte (of minst inefficiënte) aantal partijen op een markt gelijk is aan één.

Vroeger werden spoorwegen daar ook toe gerekend omdat de verzonken kosten (vooral aanleg infra) zodanig hoog waren dat de minimum efficiënte schaal maar plaats liet voor één onderneming. Tegenwoordig ligt dat wat anders doordat het beheer en de exploitatie van het netwerk van elkaar afgesplitst zijn, maar het is nog altijd behoorlijk voor argumentatie vatbaar; mede doordat de transactiekosten door splitsing toenemen. Ene Chris Nash van de universiteit van Leeds heeft daar de nodige artikels over geschreven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 22:53:34 ]
pi_163049041
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:13 schreef b2py het volgende:
Nog meer functions voor de BlueTooth beacons die op veel grote stations hangen: https://tweakers.net/nieu(...)-uit-te-checken.html
Ik heb het geprobeerd maar niemand cared denk ik :P
pi_163049081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:54 schreef b2py het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het geprobeerd maar niemand cared denk ik :P
Ik care wel maar geen tijd om terug te lezen. Drukke week met weinig privétijd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 juni 2016 @ 23:00:26 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163049298
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
Op 13 juli wordt bekend wanneer de Noord-Zuidlijn opgeleverd zal gaan worden
http://www.at5.nl/artikel(...)lgende-maand-bekend-
Hee wat leuk. Op 15 juni wordt bekend gemaakt dat op 13 juli bekendgemaakt wordt dat de noordzuidlijn geopend wordt op een datum tenzij op 28 september bekend gemaakt wordt dat op 31 december blijkt dat de werkzaamheden uitlopen tot een nader bekend te maken datum. Wanneer die datum bekend gemaakt zal worden, is nog niet bekend ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 juni 2016 @ 23:03:38 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163049430
Welterusten allemaal :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163049890
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee wat leuk. Op 15 juni wordt bekend gemaakt dat op 13 juli bekendgemaakt wordt dat de noordzuidlijn geopend wordt op een datum tenzij op 28 september bekend gemaakt wordt dat op 31 december blijkt dat de werkzaamheden uitlopen tot een nader bekend te maken datum. Wanneer die datum bekend gemaakt zal worden, is nog niet bekend ^O^
Ja echt eah :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 juni 2016 @ 23:26:10 #118
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163050201
Zal ik het uitleggen of is dat toch maar verspilde moeite :P
doei
pi_163051195
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:26 schreef Prins_Pils het volgende:
Zal ik het uitleggen of is dat toch maar verspilde moeite :P
Ja leg eens uit hoe het kan dat het niet duidelijk is dat het duidelijk is dat een onduidelijke metroverbinding op een nog niet bepaald duidelijke datum verduidelijkt gaat worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163051304
Als je nou gewoon het standaardwerk "3 manieren om in 7 stappen een top-10 te maken: 5 tips" had gelezen dan was niets onduidelijk geweest aan dat nieuwsbericht van AT5. ;)
  donderdag 16 juni 2016 @ 00:50:51 #121
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163051982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja leg eens uit hoe het kan dat het niet duidelijk is dat het duidelijk is dat een onduidelijke metroverbinding op een nog niet bepaald duidelijke datum verduidelijkt gaat worden.
Ik snap na vijf keer lezen je zin nog steeds niet maar okee:

Bij de metrobouw, en waarschijnlijk alle grote bouwprojecten, worden twee planningen aangehouden: de probabilistische planning en de (moeilijk woord, iets met een d, was het deterministische?)-planning. De ene gaat ervan uit dat zo goed als alles goed gaat, de andere houdt rekening met behoorlijk wat dingen die mis zouden kunnen gaan. Tijdens de bouw komen die twee planningen steeds dichter bij elkaar omdat verwachte risico's die in de ene planning wél zijn ingecalculeerd, goed zijn verlopen. Na een tijdje kan men de planningen samenvoegen tot één planning waarin een definitieve streefdatum wordt genoemd (dat staat al een behoorlijke tijd op oktober 2017), en nu is men zover dat er een exacte datum aan kan worden gekoppeld. Ik verwacht dat het 14 oktober 2017 wordt, op de kop af exact 40 jaar na de opening van de eerste Amsterdamse metro.
doei
  donderdag 16 juni 2016 @ 00:51:50 #122
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163051994
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:07 schreef Igen het volgende:
Als je nou gewoon het standaardwerk "3 manieren om in 7 stappen een top-10 te maken: 5 tips" had gelezen dan was niets onduidelijk geweest aan dat nieuwsbericht van AT5. ;)
_O-
doei
pi_163052358
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:26 schreef b2py het volgende:
Hier alvast leuke statistieken!

[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Treinentopic" van 14-06-2011 t/m 14-06-2016

nr / aantal posts / gebruiker
039 00782 GlenSpey
Sta er nog best hoog in...
  donderdag 16 juni 2016 @ 07:41:57 #124
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_163053214
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:44 schreef broccoli. het volgende:
Even een klein vraagje.

Ik zoek een website waar alle trajecten staan beschreven en of ze aan elkaar aansluiten. Denk bijvoorbeeld aan het traject Den Haag CS - Breda, die daarna verder rijdt naar Utrecht.

Ik weet dat die site bestaat maar ben even de naam kwijt. :( Dankjewel!
Is een simpele spoorkaart niet voldoende daarvoor? Of begrijp ik de vraag niet?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 juni 2016 @ 07:54:32 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163053293
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:50 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Ik snap na vijf keer lezen je zin nog steeds niet maar okee:

Bij de metrobouw, en waarschijnlijk alle grote bouwprojecten, worden twee planningen aangehouden: de probabilistische planning en de (moeilijk woord, iets met een d, was het deterministische?)-planning. De ene gaat ervan uit dat zo goed als alles goed gaat, de andere houdt rekening met behoorlijk wat dingen die mis zouden kunnen gaan. Tijdens de bouw komen die twee planningen steeds dichter bij elkaar omdat verwachte risico's die in de ene planning wél zijn ingecalculeerd, goed zijn verlopen. Na een tijdje kan men de planningen samenvoegen tot één planning waarin een definitieve streefdatum wordt genoemd (dat staat al een behoorlijke tijd op oktober 2017), en nu is men zover dat er een exacte datum aan kan worden gekoppeld. Ik verwacht dat het 14 oktober 2017 wordt, op de kop af exact 40 jaar na de opening van de eerste Amsterdamse metro.
ik mag het hopen. Ik denk eerder november of december 2017
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 juni 2016 @ 08:11:04 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163053387
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2016 07:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik mag het hopen. Ik denk eerder november of december 2017
In december 2017 zal bekend gemaakt worden dat ze in maart 2018 hopen bekend te kunnen maken dat de probabilistische einddatum 17 april 2020 maar de deterministische einddatum 21 augustus 2012 wordt. Voorlopig definitief onder voorbehoud bijna zeker dan he ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 juni 2016 @ 08:22:17 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163053497
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2016 08:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In december 2017 zal bekend gemaakt worden dat ze in maart 2018 hopen bekend te kunnen maken dat de probabilistische einddatum 17 april 2020 maar de deterministische einddatum 21 augustus 2012 wordt. Voorlopig definitief onder voorbehoud bijna zeker dan he ^O^
ach ja. Sommige projecten lopen nu eenmaal uit. Bij mijn ouders in de buurt een aquaduct dat eind vorig jaar klaar had moeten zijn. Dat wordt nu eind augustus 2017
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163054561
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:51 schreef J.B. het volgende:

[..]

Op lange termijn wel,
Dit is dus pertinente onzin. Alleen omdat iets bijna altijd zo is geweest in een bepaalde denkwereld maakt het niet per definitie zo. Er zijn meer dan genoeg mechanismen waarmee je kan voorkomen dat het gebeurt. Er zijn op dit moment redelijk veel monopolisten in de wereld die het goed doen en niet stroperig zijn.

quote:
Vroeger werden spoorwegen daar ook toe gerekend omdat de verzonken kosten (vooral aanleg infra) zodanig hoog waren dat de minimum efficiënte schaal maar plaats liet voor één onderneming. Tegenwoordig ligt dat wat anders doordat het beheer en de exploitatie van het netwerk van elkaar afgesplitst zijn, maar het is nog altijd behoorlijk voor argumentatie vatbaar; mede doordat de transactiekosten door splitsing toenemen. Ene Chris Nash van de universiteit van Leeds heeft daar de nodige artikels over geschreven.
Ok.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 16 juni 2016 @ 09:56:49 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163054774
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Alleen omdat iets bijna altijd zo is geweest in een bepaalde denkwereld maakt het niet per definitie zo.
En het grappige is dat juist NS ons daar juist nu op wijst, met de campagne "Fluiten = niet meer instappen" :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163054809
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit is dus pertinente onzin. Alleen omdat iets bijna altijd zo is geweest in een bepaalde denkwereld maakt het niet per definitie zo. Er zijn meer dan genoeg mechanismen waarmee je kan voorkomen dat het gebeurt. Er zijn op dit moment redelijk veel monopolisten in de wereld die het goed doen en niet stroperig zijn.
Uit interesse, welke zijn dat bijvoorbeeld?
  donderdag 16 juni 2016 @ 10:06:48 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163054910
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Uit interesse, welke zijn dat bijvoorbeeld?
Microsoft heeft zowat een monopolie op de desktop (zeker op de zakelijke markt).
pi_163055004
Ah ja, natuurlijk :@
pi_163055331
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Microsoft heeft zowat een monopolie op de desktop (zeker op de zakelijke markt).
Yep, en zo zijn er nog wel meer bedrijven in de technologiewereld die patenten of geheimen bezitten die niemand anders heeft/maakt. Zo heeft Intel een monopoly op de x86 architectuur en denk bijvoorbeeld aan ARM processoren. In de chemie en medische wereld komt het ook veel voor.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163055351
Dat zijn wel vaak private bedrijven met monopolies, niet publieke partijen zoals spoorwegen nog wel vaak zijn.
pi_163055471
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:28 schreef b2py het volgende:
Dat zijn wel vaak private bedrijven met monopolies, niet publieke partijen zoals spoorwegen nog wel vaak zijn.
Ja maar dan gaat de discussie dus stiekem eigenlijk over of publieke bedrijven überhaupt efficiënt kunnen zijn. Het zijn vaak grote molochs en daar zitten veelal langdurige procedures bij, helemaal als het ook nog eens over grote hoeveelheden publiek geld gaat in combinatie met stringente veiligheidsnormen.

In de private sector zijn er ook diverse bedrijven met omzetten van het GDP van een klein land die oneindig langzaam en inefficiënt werken. IBM is misschien het meest toto de verbeelding sprekende voorbeeld van Bureaucratie met een hoofdletter B.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 16 juni 2016 @ 10:37:36 #136
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_163055527
Publieke bedrijven zijn vaak verantwoordelijk om iets eerlijk en toegankelijk te doen. Dat maakt al bij voorbaat dat je soms dingen moet doen die niet efficiënt zijn.
pi_163055786
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit is dus pertinente onzin. Alleen omdat iets bijna altijd zo is geweest in een bepaalde denkwereld maakt het niet per definitie zo. Er zijn meer dan genoeg mechanismen waarmee je kan voorkomen dat het gebeurt. Er zijn op dit moment redelijk veel monopolisten in de wereld die het goed doen en niet stroperig zijn.

Het gaat ook niet enkel om interne inefficiëntie maar ook om het deadweight-loss, pareto inefficiënt. Daarnaast is 'het goed doen' ook geen synoniem voor een perfect efficiënt bedrijf. Dat er mechanismen zijn om die effecten te beperken, zoals artikel 102 van de EU inzake machtsmisbruik, klopt uiteraard wel; daar heeft onder andere Microsoft (en nu ook Google) de nodige problemen mee gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 10:50:11 ]
pi_163055904
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:49 schreef J.B. het volgende:

[..]

Het gaat ook niet enkel om interne inefficiëntie maar ook om het deadweight-loss, pareto inefficiënt. Daarnaast is 'het goed doen' ook geen synoniem voor een perfect efficiënt bedrijf.
Dat soort neoliberale economische bullshit veeg ik m'n reet mee af, sorry.

quote:
Dat er mechanismen zijn om die effecten te beperken, zoals artikel 102 van de EU inzake machtsmisbruik, klopt uiteraard wel; daar heeft onder andere Microsoft (en nu ook Google) de nodige problemen mee gehad.
Nou, wat een probleem. Plas, glas, alles bleef zoals het was.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163056032
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat soort neoliberale economische bullshit veeg ik m'n reet mee af, sorry.
Dat kan, maar vreemd genoeg is het toelaten van monopoly's vooral een neo-liberale laissez-faire gedachte die in de VS aanzienlijk populairder is dan in de Europese school (beïnvloed door de Freiburg school) die het striktere Europese concurrentiebeleid bepaalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 11:01:39 ]
pi_163056063
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Publieke bedrijven zijn vaak verantwoordelijk om iets eerlijk en toegankelijk te doen. Dat maakt al bij voorbaat dat je soms dingen moet doen die niet efficiënt zijn.
Scherp
pi_163056834
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Publieke bedrijven zijn vaak verantwoordelijk om iets eerlijk en toegankelijk te doen. Dat maakt al bij voorbaat dat je soms dingen moet doen die niet efficiënt zijn.
De aanname van dat artikel waarnaar b2py verwees, is dat de inefficientie volledig voor het reizigersnut dient. Dan is voorgeprogrammeerd in de aanname's dat efficientieverbetering tot welvaartsverlies leidt.

Maar bijv. bij NS is een wezenlijke reden voor inefficientie ook het Oranjegevoel van politici, de wens van personeel om geen rondje rond de kerk te hoeven rijden, etc. Dat zijn geen dingen waar de reiziger van profiteert.
pi_163056853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja maar dan gaat de discussie dus stiekem eigenlijk over of publieke bedrijven überhaupt efficiënt kunnen zijn. Het zijn vaak grote molochs en daar zitten veelal langdurige procedures bij, helemaal als het ook nog eens over grote hoeveelheden publiek geld gaat in combinatie met stringente veiligheidsnormen.

In de private sector zijn er ook diverse bedrijven met omzetten van het GDP van een klein land die oneindig langzaam en inefficiënt werken. IBM is misschien het meest toto de verbeelding sprekende voorbeeld van Bureaucratie met een hoofdletter B.
Nog een leuke hierover is misschien dit paper waarin het Japanse spoorsysteem vergeleken wordt met de luchtvaart op het gebied van efficiency. De spoorbedrijven waar heel erg inefficient sinds de privatisering maar hebben dat goed kunnen veranderen, en dan met name JR Tokai & JR East terwijl de luchtvaart al heel erg efficient werkte.
  donderdag 16 juni 2016 @ 11:42:29 #143
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_163056855
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Publieke bedrijven zijn vaak verantwoordelijk om iets eerlijk en toegankelijk te doen. Dat maakt al bij voorbaat dat je soms dingen moet doen die niet efficiënt zijn.
Of oneerlijk doen bij concessies :Y :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 16 juni 2016 @ 11:47:40 #144
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_163056977


(Foto: Historische Sammlung der DB AG, Carl-Ernst Zimmer)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 16 juni 2016 @ 11:52:14 #145
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163057069
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2016 11:47 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]

(Foto: Historische Sammlung der DB AG, Carl-Ernst Zimmer)
Wat een waanzinnig geile foto :9~
doei
pi_163057158
Is het in Leipzig?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163057246
Yes
pi_163057528
Super toffe trein!
  donderdag 16 juni 2016 @ 12:28:59 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163057800
Staat die nog steeds te verkommeren in Berlin-Lichtenberg trouwens? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 juni 2016 @ 12:32:56 #150
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163057856
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2016 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Staat die nog steeds te verkommeren in Berlin-Lichtenberg trouwens? :?
Getuige de foto's op Flickr stond er op 1 mei 2016 nog een stel te verkommeren op Berlin-Lichtenberg.
  donderdag 16 juni 2016 @ 13:03:02 #151
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163058371
Deze is van september :)

Staat er al zolang ik me kan herinneren en zal daar de komende tigmiljoen jaar ook wel blijven :)
doei
pi_163058519
Nummer1000proficiatjongensgrgr
gr gr
  donderdag 16 juni 2016 @ 13:45:45 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163059166
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 13:03 schreef Prins_Pils het volgende:
Deze is van september :)
[ afbeelding ]
Staat er al zolang ik me kan herinneren en zal daar de komende tigmiljoen jaar ook wel blijven :)
ja precies op die plek had ik hem in januari 2009 al onder een dun laagje sneeuw geportretteerd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163059274
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 11:42 schreef bork het volgende:

[..]

Of oneerlijk doen bij concessies :Y :Y
Het gebeurt overal. Maar of alle partijen blij moeten zijn met het uiteindelijke gevolg is maar de vraag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_163059341
Hoe zit het nu eigenlijk met de nummertjes van deze reeks? In de topicchain ontbreekt #853 namelijk. Dus dit is het 999e topic :X
pi_163059411
Je zit met autisten he, het nummertje 1000 is 1000, no matter what :P
  donderdag 16 juni 2016 @ 14:02:30 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163059430
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 14:01 schreef b2py het volgende:
Je zit met autisten he, het nummertje 1000 is 1000, no matter what :P
Precies. Geen gezeik, b2py hep gelijk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163059434
VIRM 8707 is inmiddels in reizigersdienst, om 13:00 vertrokken van Schiphol naar Nijmegen

  Moderator donderdag 16 juni 2016 @ 14:03:24 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163059446
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2016 11:47 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]

(Foto: Historische Sammlung der DB AG, Carl-Ernst Zimmer)
_O_ _O_
Analoge foto's hebben toch vaak wat extra's. Erg gaaf.

Wat voor trein is dit? :)

jaja formeel gezien is dit geen analoge foto :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 16 juni 2016 @ 14:05:35 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163059482
quote:
11s.gif Op donderdag 16 juni 2016 13:57 schreef hm. het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met de nummertjes van deze reeks? In de topicchain ontbreekt #853 namelijk. Dus dit is het 999e topic :X
Heb je dat serieus zitten controleren? Wie heeft deel 854 geopend? Die heeft zelf het nummer opgehoogd dan wrs.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163059619
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 14:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heb je dat serieus zitten controleren? Wie heeft deel 854 geopend? Die heeft zelf het nummer opgehoogd dan wrs.
Ik heb een beetje in de TC zitten spitten wanneer de reeks begonnen was enzo. Toen viel het me op dat de nummertjes versprongen, omdat er 50 topics op een pagina gaan.

Het blijft wel gaaf natuurlijk dat het treinentopic al zo lang loopt :)
pi_163059703
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2016 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
We hebben in Koekjestown trouwens een mooi nieuw hip bijdetijds infohokje gekregen. Zo van, dan kan niemand ook eens ergens anders in zitten :)

[ afbeelding ]
http://nieuws.ns.nl/amste(...)we-informatiebalies/

Maar in Delft staat al maanden zo'n ding te verstoffen, en die van Fles staat er ook al. Dus om nou te stellen dat Amsterdam de primeur heeft...
pi_163059898
Vakbonden & NMBS bereiken overeenkomst. Het is toch niet waar he..

http://nos.nl/artikel/211(...)gie-van-de-baan.html
  donderdag 16 juni 2016 @ 14:26:54 #164
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163059927
Vakbonden & SNCF bereiken overeenkomst. Het is toch niet waar he..

http://www.leparisien.fr/(...)-06-2016-5888647.php
pi_163060181
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En het grappige is dat juist NS ons daar juist nu op wijst, met de campagne "Fluiten = niet meer instappen" :Y
Dus mag je de HC bij zijn nek pakken en buiten de trein houden omdat hij ook niet meer mag instappen? O+
dag
  donderdag 16 juni 2016 @ 14:50:50 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163060445
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 14:15 schreef hm. het volgende:

[..]

http://nieuws.ns.nl/amste(...)we-informatiebalies/

Maar in Delft staat al maanden zo'n ding te verstoffen, en die van Fles staat er ook al. Dus om nou te stellen dat Amsterdam de primeur heeft...
Mogelijk wel de primeur "ook echt poppetjes erin" ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163062266


Ouigo is echt spotgoedkoop..
  donderdag 16 juni 2016 @ 18:37:19 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163066475
Topic vol kansenparels :D PTA / Omroep in de trein

reageren op eigen risico :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 juni 2016 @ 18:41:46 #169
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163066605
Sjezus :') Zelfs nog te slecht voor ONZ :P
doei
  Moderator donderdag 16 juni 2016 @ 18:46:42 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163066749
Beter niet reageren, dan zakt dat topic vanzelf af :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 16 juni 2016 @ 18:48:06 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163066784
Flinke badslipper voor je mansion Fles

Zwaai zwaai vanuit de 7625 :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163066788
idd kansloos :')
  donderdag 16 juni 2016 @ 18:49:33 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163066813
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2016 18:48 schreef derLudolf het volgende:
Flinke badslipper voor je mansion Fles

Zwaai zwaai vanuit de 7625 :+
Zie het ja :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 juni 2016 @ 18:59:59 #174
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163066996
Mijn Franstalige collega's waarvan er ook een aantal (een beetje en soms ook iets meer dan een beetje) Nederlandstalig zijn heb ik dus geleerd wijsgemaakt dat 'train de marchandise' dus Badslipperexpress in het Hollands...

Ik dacht dat dat goederentrein was?

In Vlaanderen /Op de universiteit van Lille* misschien , wij zeggen BadslipperExpress...


* Doorhalen wat van toepassing is...
  donderdag 16 juni 2016 @ 19:01:52 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163067039
Kutvent :D
  donderdag 16 juni 2016 @ 19:02:16 #176
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163067056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:01 schreef James1988 het volgende:
Kutvent :D
Wat? :{
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 juni 2016 @ 19:17:40 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163067544
quote:
11s.gif Op donderdag 16 juni 2016 13:57 schreef hm. het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met de nummertjes van deze reeks? In de topicchain ontbreekt #853 namelijk. Dus dit is het 999e topic :X
Maken we nog een topic 1000 :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163067802
Gewoon 1001, mooie palindroom
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 16 juni 2016 @ 19:36:12 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163068131
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Gewoon 1001, mooie palindroom
EN het product van drie opeenvolgende priemgetallen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 juni 2016 @ 19:41:31 #180
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163068302
Dus we zijn eigenlijk al t hele topic offtopic!
pi_163068378
Als we dan toch offtopic zijn; ik heb vandaag een meekleurende bril opgehaald maar het is zulk baggerweer dat 'ie niet mee wilde kleuren :'(

#FIRSTWORLDPROBLEMS
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 16 juni 2016 @ 19:50:59 #182
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163068544
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als we dan toch offtopic zijn; ik heb vandaag een meekleurende bril opgehaald maar het is zulk baggerweer dat 'ie niet mee wilde kleuren :'(

#FIRSTWORLDPROBLEMS
Dat had ik dus ook dacht ik, maar dat meekleuren gaat zo langzaam dat ik het niet merkte...

Anders even de plaatselijke disco vragen of je mag testen met Blacklight...
pi_163068668
Goeie, die moet ik zelf nog wel ergens hebben.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163068767
Reizigers krijgen overdag meer overlast van werkzaamheden spoor

Treinreizigers zullen overdag meer overlast krijgen van werkzaamheden aan het spoor. Spoorbeheerder ProRail gaat meer herstel overdag uitvoeren. Ook kan het zijn dat op een traject langere tijd geen trein rijdt.
Nu vinden werkzaamheden vooral op een beperkt aantal uren 's nachts plaats.

De tijd voor het uitvoeren van onderhoud en vervangingen knelt daarom nu al, en zal zonder ingrepen in de toekomst nog meer gaan knellen, aldus staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) donderdag aan de Tweede Kamer.

Dijksma verwacht van Prorail wel dat reizigers en vervoersmaatschappijen nooit voor vervelende verrassingen komen te staan, benadrukt een woordvoerster. Prorail zal reizigers en vervoerders op tijd en duidelijk moeten informeren, zodat iedereen zich kan voorbereiden.

De bewindsvrouw wil ook dat Prorail efficiënter gaat werken en kosten terugdringt.
pi_163068818
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:12 schreef greavy het volgende:

[..]

iets als Porto naar Ho Chi Minh ? Ruim 17.000km en 325 uur ofzo :')
Vorige deel ging het toch over India? Dus: een rondje New Delhi - Bangalore - Calcutta rond oud en nieuw.

En de laatste die nog geen diarree kreeg en uit moest stappen wint, ofzo. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 19:59:46 ]
pi_163068837
Kosten terugdringen _O- _O- Ja het spoor ligt er ook overal in fantastische staat bij ^O^ Gewoon minder geld uitgeven. Jep. Lijkt me een strak plan.
pi_163068912
Mja, kosten terugdringen kan vaak nog redelijk eenvoudig. IT niet uitbesteden enzo helpt behoorlijk. Ik ken de begroting niet dus ga er niet zomaar een oordeel over vellen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163068937
Kosten terugdringen gaat wel lukken door overdag te werken, arbeid is 's nachts en in het weekend nu eenmaal duurder dan overdag.

Ik vraag me alleen wel af waarom de tijd steeds meer gaat knellen. We hebben niet meer spoor gekregen, er rijden niet (veel) meer treinen dan een paar jaar geleden. Blijft wat mij betreft over dat de infra vaker onderhoud nodig heeft.
pi_163068970
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:59 schreef Monopoly het volgende:
Kosten terugdringen _O- _O- Ja het spoor ligt er ook overal in fantastische staat bij ^O^ Gewoon minder geld uitgeven. Jep. Lijkt me een strak plan.
Onderhoud overdag is 50% goedkoper
  donderdag 16 juni 2016 @ 20:04:49 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163068984
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:59 schreef Monopoly het volgende:
Kosten terugdringen _O- _O- Ja het spoor ligt er ook overal in fantastische staat bij ^O^ Gewoon minder geld uitgeven. Jep. Lijkt me een strak plan.
Nou ja, het laatste weekend zonder werkzaamheden was in april 1421, dus het MAG ondertussen eens een keer KLAAR zijn natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163069004
Prorail liep laatst zelf toch te zeggen dat ze het zwaar hadden qua financien? Er zouden her en der ook wat miljoenen kwijt zijn begreep ik?
pi_163069028
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, het laatste weekend zonder werkzaamheden was in april 1421, dus het MAG ondertussen eens een keer KLAAR zijn natuurlijk.
Onderhoud is nooit klaar, daar is het onderhoud voor. Spoor is allesbehalve onderhoudsloos. En het achterstallige onderhoud is alleen maar opgelopen sinds ze medio jaren '90 aan de alarmbellen trokken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163069083
Als we nu eens iets meer geld uit zouden geven aan de infrastructuur, dan zijn er misschien niet continue en overal werkzaamheden doordat alles te snel verslijt. :X
pi_163069100
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Onderhoud is nooit klaar, daar is het onderhoud voor. Spoor is allesbehalve onderhoudsloos. En het achterstallige onderhoud is alleen maar opgelopen sinds ze medio jaren '90 aan de alarmbellen trokken.
Echt? De stations zien er toch een stuk beter uit tegenwoordig, dan pakweg 15 jaar geleden. Is het met het spoor zelf zo veel slechter gesteld?
pi_163069125
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Onderhoud is nooit klaar, daar is het onderhoud voor. Spoor is allesbehalve onderhoudsloos. En het achterstallige onderhoud is alleen maar opgelopen sinds ze medio jaren '90 aan de alarmbellen trokken.
Ik heb helaas niet de indruk gekregen dat ze ooit aan het inlopen waren op die achterstand helaas. ;(
pi_163069157
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Echt? De stations zien er toch een stuk beter uit tegenwoordig, dan pakweg 15 jaar geleden. Is het met het spoor zelf zo veel slechter gesteld?
Dat is waar maar dat is NS en niet ProRail.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 16 juni 2016 @ 20:12:36 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163069218
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Onderhoud is nooit klaar, daar is het onderhoud voor. Spoor is allesbehalve onderhoudsloos. En het achterstallige onderhoud is alleen maar opgelopen sinds ze medio jaren '90 aan de alarmbellen trokken.
Dat is wel heel jammer natuurlijk ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163069219
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:08 schreef hm. het volgende:
Als we nu eens iets meer geld uit zouden geven aan de infrastructuur, dan zijn er misschien niet continue en overal werkzaamheden doordat alles te snel verslijt. :X
De Zwitsers geven per hoofd van de bevolking twee keer zoveel geld uit aan spoorweginfrastructuur (en waarschijnlijk ook aan weginfra), een gedeelte is te wijten aan moeilijk terrein maar een gedeelte is ook dat er veeeeel meer preventief onderhoud wordt gedaan, dat helpt zo ongelofelijk veel, en dan zou de kans dat Fles met z'n ICM ontspoort te Hilversum ook veel kleiner zijn geweest.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163069243
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Echt? De stations zien er toch een stuk beter uit tegenwoordig, dan pakweg 15 jaar geleden. Is het met het spoor zelf zo veel slechter gesteld?
De afgelopen jaren zijn er ontwikkelingen geweest waardoor het spul alleen maar sneller is gaan slijten zoals het verharden van de spoorstaaf en wielen waardoor we nu andere problemen kennen dan vroeger. Voeg daar het meer en meer toenemen van treinverkeer aan toe en het spul slijt gewoon harder..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')