abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163046187
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat zal wel, maar beginnen met

"We nemen aan dat een nieuwe vervoerder de prijzen verhoogt"

en dan dat in de _O_ Model _O_ stoppen, abracadabra hocus pocus TADAA

_O_ Conclusie _O_

"Het lijkt erop dat de komst van een nieuwe vervoerder leidt tot hogere prijzen" *)

srsly? :')
Dat komt voor uit de aanname dat private vervoerders aan winstmaximalisatie doen, en dat lijkt mij niet eens zo'n slechte aanname.
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:59:11 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163046240
Maar winstmaximalisatie kun je op meerdere manieren bereiken. Niet alleen door hoge prijzen te vragen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 juni 2016 @ 22:00:24 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163046298
speciaal voor topic 1000 nog even op zoek gegaan naar een leuk stukje geschiedenis:
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163046301
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat komt voor uit de aanname dat private vervoerders aan winstmaximalisatie doen, en dat lijkt mij niet eens zo'n slechte aanname.
De aanname is dat de nationale vervoerder precies kostendekkend werkt en optimaal het belang van de klant dient. Een nieuwe vervoerder zou daarentegen de maximale prijs rekenen die de klant wil betalen, idd. om de winst te maximaliseren.

Maar het hele uitgangspunt van het streven naar marktwerking is nou juist dat overheidsbedrijven niet efficiënt produceren en dat bij perfecte concurrentie de concurrentiedruk juist ervoor zorgt dat de winsten naar nul tenderen.

In het klein in feite de Nederlandse HSL-discussie: volgens de theorie van de overheid zorgt een HSL die in het hoofdrailnet is geïntegreerd voor een maatschappelijk optimum; in de praktijk bakt NS er tot nu toe niet zo veel van zodat van die theorie niet veel terecht komt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 22:04:07 ]
  woensdag 15 juni 2016 @ 22:05:38 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163046517
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat komt voor uit de aanname dat private vervoerders aan winstmaximalisatie doen, en dat lijkt mij niet eens zo'n slechte aanname.
Nee puur de aanname kan op zich best geldig zijn. Maar als je conclusie precies hetzelfde is als je aanname, wat doet je model dan? Dan kan je ook je aanname door een open deur gooien en het "conclusie" noemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 juni 2016 @ 22:07:41 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163046613
Op 13 juli wordt bekend wanneer de Noord-Zuidlijn opgeleverd zal gaan worden
http://www.at5.nl/artikel(...)lgende-maand-bekend-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163046946
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee puur de aanname kan op zich best geldig zijn. Maar als je conclusie precies hetzelfde is als je aanname, wat doet je model dan? Dan kan je ook je aanname door een open deur gooien en het "conclusie" noemen.
Ik ken het model verder ook niet, dat komt weer ergens anders vandaan. Jullie hebben allemaal gelijk hoor, ik zal het in de discussie zetten :D
pi_163046948
Overheidsbedrijven produceren niet noodzakelijk inefficiënt, monopoly's doen dat wel en in netwerkindustrieën waren veel monopoly's in handen van overheidsbedrijven; waaronder de spoorwegen.

Dat is ook een van de belangrijkste redenen van de inspanningen van de EU om tot een liberalisering van de spoormarkt te komen, mede door inefficiëntie van spoorwegen daalde de aantrekkelijkheid van het vervoersmiddel en is het aandeel in de modal split ook flink teruggelopen. Perfecte concurrentie is echter onmogelijk omdat het een netwerkindustrie is en blijft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 22:19:14 ]
pi_163047323
Monopolisten zijn ook niet noodzakelijkerwijs inefficiënt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163047624
Tjonge, deel 1000 alweer.

Dan is er toch heel wat veranderd in die tijd als dat zo bekijkt.
't Is allemaal wel wat meer metro geworden, maargoed ook wel wat minder donker.
pi_163048784
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163048871
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Monopolisten zijn ook niet noodzakelijkerwijs inefficiënt.
Op lange termijn wel, maar er is een grote uitzondering: natuurlijke monopolies ontstaan wanneer de schaalvoordelen zodanig groot zijn dat het meest efficiënte (of minst inefficiënte) aantal partijen op een markt gelijk is aan één.

Vroeger werden spoorwegen daar ook toe gerekend omdat de verzonken kosten (vooral aanleg infra) zodanig hoog waren dat de minimum efficiënte schaal maar plaats liet voor één onderneming. Tegenwoordig ligt dat wat anders doordat het beheer en de exploitatie van het netwerk van elkaar afgesplitst zijn, maar het is nog altijd behoorlijk voor argumentatie vatbaar; mede doordat de transactiekosten door splitsing toenemen. Ene Chris Nash van de universiteit van Leeds heeft daar de nodige artikels over geschreven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 22:53:34 ]
pi_163049041
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:13 schreef b2py het volgende:
Nog meer functions voor de BlueTooth beacons die op veel grote stations hangen: https://tweakers.net/nieu(...)-uit-te-checken.html
Ik heb het geprobeerd maar niemand cared denk ik :P
pi_163049081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:54 schreef b2py het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het geprobeerd maar niemand cared denk ik :P
Ik care wel maar geen tijd om terug te lezen. Drukke week met weinig privétijd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 juni 2016 @ 23:00:26 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163049298
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
Op 13 juli wordt bekend wanneer de Noord-Zuidlijn opgeleverd zal gaan worden
http://www.at5.nl/artikel(...)lgende-maand-bekend-
Hee wat leuk. Op 15 juni wordt bekend gemaakt dat op 13 juli bekendgemaakt wordt dat de noordzuidlijn geopend wordt op een datum tenzij op 28 september bekend gemaakt wordt dat op 31 december blijkt dat de werkzaamheden uitlopen tot een nader bekend te maken datum. Wanneer die datum bekend gemaakt zal worden, is nog niet bekend ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 juni 2016 @ 23:03:38 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163049430
Welterusten allemaal :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163049890
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee wat leuk. Op 15 juni wordt bekend gemaakt dat op 13 juli bekendgemaakt wordt dat de noordzuidlijn geopend wordt op een datum tenzij op 28 september bekend gemaakt wordt dat op 31 december blijkt dat de werkzaamheden uitlopen tot een nader bekend te maken datum. Wanneer die datum bekend gemaakt zal worden, is nog niet bekend ^O^
Ja echt eah :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 juni 2016 @ 23:26:10 #118
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163050201
Zal ik het uitleggen of is dat toch maar verspilde moeite :P
doei
pi_163051195
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:26 schreef Prins_Pils het volgende:
Zal ik het uitleggen of is dat toch maar verspilde moeite :P
Ja leg eens uit hoe het kan dat het niet duidelijk is dat het duidelijk is dat een onduidelijke metroverbinding op een nog niet bepaald duidelijke datum verduidelijkt gaat worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163051304
Als je nou gewoon het standaardwerk "3 manieren om in 7 stappen een top-10 te maken: 5 tips" had gelezen dan was niets onduidelijk geweest aan dat nieuwsbericht van AT5. ;)
  donderdag 16 juni 2016 @ 00:50:51 #121
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163051982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja leg eens uit hoe het kan dat het niet duidelijk is dat het duidelijk is dat een onduidelijke metroverbinding op een nog niet bepaald duidelijke datum verduidelijkt gaat worden.
Ik snap na vijf keer lezen je zin nog steeds niet maar okee:

Bij de metrobouw, en waarschijnlijk alle grote bouwprojecten, worden twee planningen aangehouden: de probabilistische planning en de (moeilijk woord, iets met een d, was het deterministische?)-planning. De ene gaat ervan uit dat zo goed als alles goed gaat, de andere houdt rekening met behoorlijk wat dingen die mis zouden kunnen gaan. Tijdens de bouw komen die twee planningen steeds dichter bij elkaar omdat verwachte risico's die in de ene planning wél zijn ingecalculeerd, goed zijn verlopen. Na een tijdje kan men de planningen samenvoegen tot één planning waarin een definitieve streefdatum wordt genoemd (dat staat al een behoorlijke tijd op oktober 2017), en nu is men zover dat er een exacte datum aan kan worden gekoppeld. Ik verwacht dat het 14 oktober 2017 wordt, op de kop af exact 40 jaar na de opening van de eerste Amsterdamse metro.
doei
  donderdag 16 juni 2016 @ 00:51:50 #122
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163051994
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:07 schreef Igen het volgende:
Als je nou gewoon het standaardwerk "3 manieren om in 7 stappen een top-10 te maken: 5 tips" had gelezen dan was niets onduidelijk geweest aan dat nieuwsbericht van AT5. ;)
_O-
doei
pi_163052358
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:26 schreef b2py het volgende:
Hier alvast leuke statistieken!

[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Treinentopic" van 14-06-2011 t/m 14-06-2016

nr / aantal posts / gebruiker
039 00782 GlenSpey
Sta er nog best hoog in...
  donderdag 16 juni 2016 @ 07:41:57 #124
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_163053214
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:44 schreef broccoli. het volgende:
Even een klein vraagje.

Ik zoek een website waar alle trajecten staan beschreven en of ze aan elkaar aansluiten. Denk bijvoorbeeld aan het traject Den Haag CS - Breda, die daarna verder rijdt naar Utrecht.

Ik weet dat die site bestaat maar ben even de naam kwijt. :( Dankjewel!
Is een simpele spoorkaart niet voldoende daarvoor? Of begrijp ik de vraag niet?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 juni 2016 @ 07:54:32 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163053293
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:50 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Ik snap na vijf keer lezen je zin nog steeds niet maar okee:

Bij de metrobouw, en waarschijnlijk alle grote bouwprojecten, worden twee planningen aangehouden: de probabilistische planning en de (moeilijk woord, iets met een d, was het deterministische?)-planning. De ene gaat ervan uit dat zo goed als alles goed gaat, de andere houdt rekening met behoorlijk wat dingen die mis zouden kunnen gaan. Tijdens de bouw komen die twee planningen steeds dichter bij elkaar omdat verwachte risico's die in de ene planning wél zijn ingecalculeerd, goed zijn verlopen. Na een tijdje kan men de planningen samenvoegen tot één planning waarin een definitieve streefdatum wordt genoemd (dat staat al een behoorlijke tijd op oktober 2017), en nu is men zover dat er een exacte datum aan kan worden gekoppeld. Ik verwacht dat het 14 oktober 2017 wordt, op de kop af exact 40 jaar na de opening van de eerste Amsterdamse metro.
ik mag het hopen. Ik denk eerder november of december 2017
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')