We dekken nu toch af door geen treinverkeer meer erlangs te laten rijden, maar dat is dan ineens weer teveel?quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Onmogelijk want dan was dus niet alles afgedekt.
Ik kan je wel vertellen dat ik wel een aantal keer met werkzaamheden in het spoor heb gestaan, bijvoorbeeld tussen Schiphol & Riekerpolder en als je daar staat is zo'n trein die met 140 voorbij komt toch best wel hard hoor..quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zou graag willen dat b2py eens een paar dagen op een bouwplaats gaat werken zodat hij kan zien dat veiligheidsnormen vaak nog niet eens als suggesties worden gezien, laat staan als iets dat opgevolgd moet worden.
Dus alles ligt plat omdat bouwvakkers te dom zijn om uit hun doppen te kijken, dat bedoel je?quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zou graag willen dat b2py eens een paar dagen op een bouwplaats gaat werken zodat hij kan zien dat veiligheidsnormen vaak nog niet eens als suggesties worden gezien, laat staan als iets dat opgevolgd moet worden.
bronquote:In de periode 2000-2009 vonden er in Nederland jaarlijks gemiddeld 18 dodelijke verkeersongevallen plaats bij werk in uitvoering
Ja omdat de baten niet opwegen tegen de kosten en ik durf best een prijs op een mensenleven te plakken (de overheid trouwens ook, 2,7 miljoen voor een gezonde man van 25 geloof ik).quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:39 schreef b2py het volgende:
[..]
We dekken nu toch af door geen treinverkeer meer erlangs te laten rijden, maar dat is dan ineens weer teveel?
Klopt als een busquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja omdat de baten niet opwegen tegen de kosten en ik durf best een prijs op een mensenleven te plakken (de overheid trouwens ook, 2,7 miljoen voor een gezonde man van 25 geloof ik).
Rood-kruis-negatie is toch aardig in het nieuws laatste tijd.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:40 schreef hm. het volgende:
En ondertussen op het asfalt:
[..]
bron
Maar daar hoor je dan weer vrij weinig over. Ook zijn er geen voorstellen om de regels voor wegwerkzaamheden aan te passen.
Al zo lang als ik me kan herinneren maar er verandert nooit iets. En veel automobilisten hebben het ook gewoon écht niet door. Stelletje zwakzinnige lamstralen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:41 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Rood-kruis-negatie is toch aardig in het nieuws laatste tijd.
En dat terwijl het gewoon lampjes zijn die je kan zien!quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Al zo lang als ik me kan herinneren maar er verandert nooit iets. En veel automobilisten hebben het ook gewoon écht niet door. Stelletje zwakzinnige lamstralen.
u bent welkomquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik wilde de term drogreden net niet gebruiken. Bedankt dat je het voor me deed, met specificatie.
Klopt, de meeste doden vallen doordat bestuurders niet opletten en met 130 onder een rood kruis door jakkeren. Om dat te voorkomen moet je een wegvak helemaal afzetten met betonblokken, net als wat er op het spoor wordt gedaan nu: verkeer stilleggen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:41 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Rood-kruis-negatie is toch aardig in het nieuws laatste tijd.
Voor het wegverkeer wordt ook geadviseerd door RWS, ANWB & VID om aan spitsmijden te doen, hoor je niemand over. Doe het bij het spoor en je neemt iedereen zijn reisrecht af #doublestandardsquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:45 schreef hm. het volgende:
[..]
Klopt, de meeste doden vallen doordat bestuurders niet opletten en met 130 onder een rood kruis door jakkeren. Om dat te voorkomen moet je een wegvak helemaal afzetten met betonblokken, net als wat er op het spoor wordt gedaan nu: verkeer stilleggen.
Maar mijn punt is dat dat voor wegverkeer niet in overweging wordt genomen.
Toch zie je het wel steeds meer gebeuren dat er wegen tijdelijk afgesloten worden vanwege werkzaamheden waar ze vroeger gewoon open blevenquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:45 schreef hm. het volgende:
[..]
Klopt, de meeste doden vallen doordat bestuurders niet opletten en met 130 onder een rood kruis door jakkeren. Om dat te voorkomen moet je een wegvak helemaal afzetten met betonblokken, net als wat er op het spoor wordt gedaan nu: verkeer stilleggen.
Maar mijn punt is dat dat voor wegverkeer niet in overweging wordt genomen, ergo doden bij wegwerkzaamheden zijn min of meer geaccepteerd.
Hm. Waar? SAAL is dit jaar toch wel een keertje klaar toch? Utrecht duurt nog wel even?quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:49 schreef b2py het volgende:
Er stond trouwens in die brief van Dijksma ook dat er in 2017 nog meer treindiensthinderende werkzaamheden gaan volgen
Gokje; DSSA gaat dingen stukmaken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:50 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Hm. Waar? SAAL is dit jaar toch wel een keertje klaar toch?
dat moet lukken. Ben er vanmiddag langsgetreind en er moet rond Duivendrecht nog een klein stukje en nog een stukje tussen Amsterdam-Zuid en RAI. Dan zijn de sporen zo ongeveer wel gereed.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:50 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Hm. Waar? SAAL is dit jaar toch wel een keertje klaar toch? Utrecht duurt nog wel even?
De emplacementen moeten nog gedaan worden.. Vanaf 2030 wordt het ook leuk trouwens, dan zijn tientallen bruggen & honderden kilometers bovenleidingmasten aan vervanging toequote:Op donderdag 16 juni 2016 20:50 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Hm. Waar? SAAL is dit jaar toch wel een keertje klaar toch? Utrecht duurt nog wel even?
En je zit nu al wat met het vervangen van de interlockingquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:53 schreef b2py het volgende:
[..]
De emplacementen moeten nog gedaan worden.. Vanaf 2030 wordt het ook leuk trouwens, dan zijn tientallen bruggen & honderden kilometers bovenleidingmasten aan vervanging toe
Gewoon MOAR poppetjes en MOAR karretjes. Net als in Chinaquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:53 schreef b2py het volgende:
[..]
De emplacementen moeten nog gedaan worden.. Vanaf 2030 wordt het ook leuk trouwens, dan zijn tientallen bruggen & honderden kilometers bovenleidingmasten aan vervanging toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |