b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:09 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() | |
derLudolf | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:13 |
Frontsein staat voor achter paal. Tevens fipo! | |
bork | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:13 |
Prachtige titels bedenk je elke weer b2py, ik weet wat je bedoelt maar het klopt niet. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:14 |
Zie vorige topic ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:22 |
Rechtstreeksheid is leuk, maar dan zou van ieder station naar ieder station een rechtstreekse trein moeten rijden ![]() | |
bork | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:23 |
![]() (c) Leo Express FB [ Bericht 2% gewijzigd door bork op 01-03-2016 12:57:57 ] | |
Anne | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:41 |
Mooie foto ![]() | |
bork | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:57 |
Is helaas niet van mij maar van Leo Express FB, zal het er even bij plakken ![]() ![]() https://www.instagram.com/p/BBmkiEAtcfL/ | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:14 |
Ja behalve naar Hoogeveen. | |
ReisT | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:15 |
Waarom kan dat wel met die vijfde en zesde trein en niet met twee van de huidige vier? En waarom tot Tilburg en niet verder? Niet willen splitsen is ook geen argument, dat gaat NS volgend jaar toch wel doen met de IC naar Heerlen/Venlo. | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:16 |
Thalys gaat iets nieuws doen? www.izy.com | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:19 |
Die stappen over op Geerdijk Centraal, maar dat spreekt voor zich | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:27 |
Ik vond de rede van PSM best legitiem, Tilburg heeft niet zoveel keercapaciteit en met twee keer per uur kan je nog wel wat toveren hier en daar, met zes niet echt. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:27 |
Cool. Niet over de HSL zo te zien | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:31 |
Reizigersgroei was in 2015 2,1%, dat is flink. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:32 |
In België rijdt een groot deel van de treinen rechtstreeks naar Brussel ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:33 |
zo'n absurd lange middenbak dat hij twee motorkoppen nodig heeft! | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:36 |
de middenbak wordt ondersteund door twee bogeys. Anders zakt ie door | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:38 |
Daar heb je de NZV die zo achterlijk druk is dat er in de spits over ieder spoor zo ongeveer elke twee minuten een trein gaat ... | |
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:39 |
Klopt ja, ik bedoelde het ook als voorbeeld om aan te tonen dat "rechtstreeksheid" misschien niet per se zo'n goed idee is. [ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 13:40:08 ] | |
Merode32 | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:56 |
2 uur en 14 minuten is nog best te doen toch. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:06 |
Roger van Boxtel zegt dat het een politieke keuze is om de Benelux via Den Haag te laten rijden en het absoluut niet nodig is om dat te doen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:09 |
Is er ergens een live twitter feed? | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:12 |
OVMagazine volgen, of de Periscope van NS zelf | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:16 |
Om de politiek wakker te schudden: meteen schrappen die omweg via Den Haag. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:22 |
| |
MTL | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:27 |
Heeft ie een verdomd goed punt. Het duurt gewoon te lang bij een verstoring om het treinverkeer weer op te starten. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:28 |
Hij was heel, heel fel op de berichtgeving dat NS faalt, verzuimt en wanbeleid vertoond. Plaatsvervangende schaamte en boosheid kreeg hij voor het personeel op de trein en de klanten die een trein zien uitvallen. Hij zei erbij dat hij dan ook niet doelde op die ene zwaan die er af en toe aanwezig is.. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:55 |
Nodig, nodig.... Roger van Boxtel aan het woord laten is ook niet nodig. Er gaat geen kindje in Afrika minder dood van de honger als we dat doen ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:05 |
Maar misschien wel meer ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:07 |
Weet iemand ook alweer waar ik 'de reis met de meeste keren in en uitchecken' kan terugvinden op t spoor? volgensmij was t 13 keer, en het is hier voorbij gekomen, kan het alleen niet meer vinden... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:09 |
Euhm, was dat niet Maastricht Randwyck->Roermond->Nijmegen->Zutphen->Hengelo->Enschede? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:11 |
Thx! | |
bork | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:19 |
Nieuwbouw Friesenbrücke duurt 9 tot 10 jaar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() https://www.oz-online.de/(...)A-zweifelt-an-Neubau Herstel durt korter maar mooie kop ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:19 |
Beesd - Geldermalsen - Tiel - Elst - Nijmegen - Heyendaal is evenveel. En in dit geval hoef je er de provincie niet eens voor uit (!) | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:29 |
Herstel duurt alsnog 5 jaar :| | |
bork | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:30 |
Ja, is toch minder dan 10 ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:44 |
Welkom in Duitsland waar een simpel wegenbouwklusje al drie keer langer duurt dan hier | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:17 |
Waarom rijdt Lint 41 van Stinkus met twee afgedekte koppelingen rond? | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:19 |
Bescherming? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:19 |
Die vuilniszakken zullen niet heel veel beschermen denk ik. | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:31 |
Zolang er geen vuil (lees: sneeuw of ijs) in de koppeling komt doen ze hun werk voldoende ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:36 |
Ja chefke. Maar die zakken worden er meestal niet overheen gedaan omdat ze sneeuw of ijs verwachten, dat is, meestal dan, met een technische reden. Tjongejonge wat een raketwetenschappers zitten hier weer vandaag. | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:37 |
Ehh, voorkomen dat de koppelingen vol komen te zitten met sneeuw en ze daardoor niet meer kunnen combineren met een ander stel? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:38 |
Sinds wanneer heeft NS daar care voor? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:38 |
SNEEUW SNEEUW WAAR DAN | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:38 |
Net, een uur of twee geleden begonnen maar ondertussen overgegaan in natte regen. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:43 |
Hier, eoa sleep Virgin troep met 82206 erop over de High Level Bridge in Newcastle. Ontworpen en gebouwd door Robert Stephenson (1845 - 1849, de man heeft nauwelijks geslapen begrijpt u) geldt het als zijn greatest engineering marvel. Hij was de enige zoon van George Stephenson, de uitvinder van de trein.![]() | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:44 |
Nice ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:44 |
Gatver. Nog natte regen ook. Eerst droge regen doen, anders kom ik de deur niet uit. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:51 |
Is het nou een Syntus of een NS trein? En tsja, ze hadden wat winterse neerslag voorspelt in het Oosten | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:52 |
Van wie is het materieel waar Syntus mee rijdt? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:53 |
Ja dat was er eerst in de vorm van sneeuw ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:55 |
Nou jongens, nog even door de zure appel heen bijten. De zeven jaren die achter je liggen, dat waren de vette jaren, de zeven magere jaren beginnen nu ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:57 |
En over 10 jaar vragen we ons massaal af hoe het toch kan dat NS zo diep in de rode cijfers heeft moeten duiken. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:59 |
Trouwens met Lint 41 bedoel ik HET TREINSTELNUMMER 41, niet de serienaam. En het is uiteraard het enige Lint-treinstel wat ik vandaag gespot heb met die vuilniszakken over de koppelingen, de rest reed voor zover ik kon zien compleet normaal. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:59 |
Ja, of waar AAAAAALLLLL dat overtollige materieel in hemelsnaam voor gekocht moest worden | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:00 |
Grappig, dat over die zure appel ging specifiek over de Stadler stellen. Gevalletje matig overgenomen. | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:01 |
Vervanging van oud materieel (dag Plan V, SGM, DD-AR, ICM, op termijn ICR en DDZ) en uitbreiding van de capaciteit. | |
Merode32 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:21 |
Thalys: goedkoper maar trager naar Parijs DINSDAG 1 MAART 2016 snelheidstrein trein spoor 930 x 520 Thalys biedt vanaf volgende maand goedkopere, maar tragere treinreizen aan tussen Brussel en Parijs. Een retourtje is vanaf 3 april verkrijgbaar en kost tussen de 19 en 59 euro, maakte de hogesnelheidsvervoerder dinsdag bekend. Budgetmerk Thalys bestaat 20 jaar en lanceert daarom het budgetmerk Izy. De langzamere treinen worden groen en paars in plaats van bordeauxrood. De dienstverlening op de dagelijkse verbinding tussen Brussel-Zuid en Parijs-Noord wordt versoberd. De reis van Brussel naar Parijs met Izy gaat gemiddeld 2 uur en een kwartier duren omdat de treinen in Frankrijk niet op het hogesnelheidsnet rijden. "Het gevolg is een reis die nog steeds sneller, veiliger en duurzamer en comfortabeler blijft dan een reis met de wagen’’, aldus Thalys-baas Agnès Ogier. De duurdere Thalys doet er 1 uur en 22 minuten over. ANP | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:29 |
Een bedrijf dat onder de NS-paraplu valt | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:29 |
Beetje jammer om dan een dure HST te hebben die een groot deel van de rit niet over een HSL rijdt. Zet dan gewoon loc + rijtuigen in ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:30 |
Blokkeren van de snelwegen, zodat iedereen wel met de trein moet ![]() | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:32 |
Versoberen ze Thalys diensten om de Izy te lanceren? | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:34 |
Ze moeten het materieel ergens vandaan halen, toch? ![]() | |
Merode32 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:34 |
Begrijp ik hier uit dat izy wel gebruikt maakt van de hsl1? | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:35 |
| |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:36 |
Uiteraard maar ik heb begrepen dat het aantal Thalys diensten Amsterdam - Parijs uitgebreid/gehandhaafd blijft. Zijn de dubbele stellen op Parijs - Brussel niet meer nodig (Of leveren meer op als Izy) waarmee ze dit doen? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:37 |
Er kunnen toch mensen luisteren naar wat Roger van Boxtel zegt? Of bestaan er NOG minder capabele mensen dan NS-top? Zou nieuw zijn, maar ik laat me graag verrassen ![]() | |
Merode32 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:38 |
Is het niet de bedoeling om met izy op termijn in het gat van de fyra te springen? Nu ns/kabinet blijven doorrommelen. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:42 |
Ongetwijfeld, zeker als het een verbinding is die alleen tussen Brussel & Parijs spoort! | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:58 |
Ik denk juist andersom: Parijs - Lille via de HSL, dan afbuigen richting Kortrijk en dan via Zottegem en Denderleeuw naar Brussel Zuid. Als je het andersom zou doen zou de trein veel te lang onderweg zijn in Noord-Frankrijk. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:02 |
Inmiddels staat er dit ![]()
| |
Merode32 | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:23 |
Nee in alle nieuwsartikelen word de nadruk gelegd op het niet gebruiken van de hogesbelheidslijn in frankrijk, dat impliceert wel gebruik van belgische gedeelte. | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:28 |
Nee, niet direct. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:29 |
![]() | |
Merode32 | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:30 |
Ik zeg toch termijn, belgie is het thuisland van thalys, frankrijk van de sncf dat is veel makkelijker op te zetten. | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:42 |
Het zou misschien kunnen als de trein bij Arras de HSL verlaat. Arras -> Parijs via de klassieke lijnen zou je met een directe trein wel moeten kunnen doen in ongeveer 1u40. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:42 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:42 |
![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:42 |
Nu de reisinformatie nog | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:42 |
![]() | |
Merode32 | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:44 |
Tja blijft vreemd, ik heb 1 juni geboekt. | |
Adrie072 | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:46 |
Heb de titel van tt pagina 106, 10 minuten twee keer zien veranderen. http://nos.nl/teletekst#106 Sprinter Amsterdam Hoorn +/- 16:30 had ook plastic zakken over de koppeling voorop en sticker defect. | |
Bitlord | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:30 |
Kan toch ook een oude TGV zijn? Meen in Spoorwegen 2016 gelezen te hebben dat ze er wat Atlantiques over hebben. Flixbus heeft (wel) succee op die verbinding, samen met Megabus | |
Bitlord | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:35 |
Zou alleen mooier zijn als t ook Ouigo was geworden. Nu komt er weer een merkje bij | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:44 |
mja, dan hadden ze van bijvoorbeeld Schaarbeek naar Gare de Bercy of iets dergelijks moeten gaan | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:49 |
Knappe jongen als je vlot van Brussel naar Bercy komt ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:56 |
Je kunt er vanaf de noordkant van Parijs prima komen ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:05 |
Tsja, Ouigo is een merk van SNCF en Thalys is tegenwoordig een zelfstandig bedrijf. Al zou het me niet verbazen als Ouigo binnenkort óók Brussel - Parijs gaat aanbieden. ![]() | |
louter_genieten | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:08 |
Welke type intercity's heeft NS eigenlijk besteld? | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:08 |
Nog niks, de aanbesteding is nog niet afgerond. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:11 |
Dat wordt duidelijk aankomende zomer, als aanvulling op bovenstaande ![]() | |
derLudolf | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:14 |
Oh god, 'onze' Driekus in het NOS journaal ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:16 |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:29 |
het snelle type ![]() | |
Nattekat | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:31 |
Was het maar snel ![]() | |
derLudolf | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:44 |
Ik lees de OP es...Ligt het aan mij of heb ik deze beste man hier nooit zien posten sinds ik hier ben? ![]() | |
Bitlord | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:46 |
NS heeft er ondanks de spoedklinkende woorden geen haast mee, die bestelling. Zal wel tactiek zijn. Neem aan dat ze daarmee gelijk de 740 rijtuigen ICRm en ICMm (wist niet dat het er zoveel waren) willen vervangen. | |
derLudolf | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:49 |
Zal ICMm echt over een jaar of 8 al verdwijnen? Dat zijn serieus fijne treinen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:52 |
jup, helaas wel. Echt prima treinen voor in de IC, maar de eerste stellen zijn dit jaar al 33 jaar op de baan | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:54 |
Volgens mij was hij hier recent nog | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:55 |
ha ha kijk een newbie iemand die de OP leest ![]() | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:55 |
Het tekort zit hem voornamelijk in het sprintersegment. En haastige spoed is zelden goed, lijkt mij vooral handig gezien de vorige aanbesteding met snel materieel.. | |
Bitlord | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:56 |
41 jaar oud dan, sommige stellen. De laatste Mat '54 ging er al na 34 jaar oud. | |
Bitlord | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:58 |
Hoewel we het al bijna normaal gaan vinden, rijdt er nog wel elk kwartier een afstandse slakkentrein op de HSL. Dus stiekem is de nood wel hoog. Zouden we de enige ter wereld zijn die dit heeft? | |
louter_genieten | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:59 |
Hopelijk wordt de nieuwe IC iets romantischer dan de VIRM, wat een wansmakelijk en oncomfortabel design is dat. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:01 |
Ik ken weinig andere landen waar iedere kwartier een HST rijdt gedurende de hele dag op de HSL ja.. | |
derLudolf | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:04 |
Inderdaad. Flikker VIRM er maar uit en laat ICM rijden | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:08 |
overigens is het perron van Newcastle Central ook afgesloten met poortjes, dat was in 2009 nog niet zo. Dus betrekkelijk weinig footage. Maar wel een mooie WO1 themaloc van Virgin, de 91111. | |
derLudolf | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:11 |
Ik hobbel volgens mij toch ruim 2 jaar mee ![]() Zijn er hier nog posters die vanaf deel 1 er bij zijn? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:15 |
Fles misschien? Maar ook hij heeft niet in alle delen gepost. Ikzelf ben er ook al lang bij en heb ondertussen al in 900+ delen een of meerdere posts neergezet. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:23 |
Ja: PTA / Wie heeft er mooie treinpics? | |
derLudolf | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:28 |
Ben er bijna 300 delen bij ![]() | |
Bitlord | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:29 |
Hier rijdt thans geen HST. 8x in de daluren in Japan. Met eckte treinen. ![]() i.t.t ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Bitlord op 01-03-2016 21:36:54 ] | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:30 |
Frankrijk, Parijs - Lyon? Maar in alle serieusheid: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam is een forenzenroute. Op vergelijkbare afstanden elders ter wereld wordt er dan ook een kwartierdienst gereden. edit: tussen Ebbsfleet en London St. Pancras rijdt elk kwartier een HST. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:32 |
Het is ook een beetje flauw om Amsterdam - Rotterdam met Parijs - Lyon of andere metropolen te vergelijken. | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:36 |
Jij begon over dat een kwartierdienst op een HSL ongebruikelijk is ![]() Maar, zie mijn edit: St Pancras - Ebbsfleet. Daar rijdt Southeastern een kwartierdienst, na Ebbsfleet gaan twee treinen per uur door naar Ashford. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:40 |
Nouja, het is meer dat een megametropool zo groot is als Amsterdam - Rotterdam. Londen & Parijs zijn qua omvang vergelijkbaar alleen hebben we in Nederland ingezet op 2 'megasteden' in plaats van 1 'megamegastad'. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:44 |
Maar Amsterdam en Rotterdam liggen dan weer heel dicht bij elkaar. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:45 |
Ga toch weg man ![]() Al neem je heel de randstad bij elkaar als "megamegastad" dan ben je nog niet op de helft van Londen of Parijs. Dan zit je net op het niveau Rome, Madrid. Als de zon schijnt en de wind staat goed, Berlijn. Verder zeker niet. | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:46 |
De hele Rampstad heeft dik 5 miljoen inwoners. Berlijn 3,5 ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:47 |
Puur qua inwonertal gezien he. Qua stuwende en verzorgende functie blijft het nog veel verder achter aangezien "de agglomeratie" dan bestaat uit allemaal min of meer middelgrote stedelijke gebiedjes. We hebben het absoluut niet over een Centrum ergens van. | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:48 |
Eens ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:48 |
Neemt niet weg dat een kwartierdienst helemaal geen bijzonderheid is op zo'n afstand. De grootste tijdwinst komt door de kortere afstand, niet door de hogere maximumsnelheid. ![]() Dat wij niet één megastad hebben van het kaliber Londen, Parijs of Brussel is overigens maar goed ook ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:49 |
Ja Amsterdam zit met alles wat eraan vastgeplakt zit dik over het miljoen maar dat is NOG STEEDS een durpke vergeleken met de eckte steden ![]() | |
dennistd | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:50 |
Köln-Frankfurt zal er ook niet veel boven zitten denk ik. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:51 |
En zout met je Brussel ook maar op, dat is ook geen megastad. Europa heeft maar 3 megasteden. Londen, Parijs en Moskou. De rest is hoogstens leuk geprobeerd, maar geen sigaar. | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:52 |
Wat eigenlijk écht Brussel is komt amper boven de 200.000 uit ![]() | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:53 |
![]() We zijn gewoon wat meer verspreid ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:54 |
Istanbul. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:54 |
Wat eigenlijk écht Londen is komt niet boven de 20K uit. Of minder nog. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:55 |
9200 in City of London ![]() | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:57 |
Ik vond onderstaande afbeelding trouwens in college. Het toont wel aan waarom een directe IC Breda - Dordrecht helemaal niet interessant is in de regio:![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:57 |
Sowieso doet Amsterdam niet onder voor Moskou. http://www.lboro.ac.uk/gawc/world2012t.html | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:57 |
Exact. Het is gewoon het zoveelste "KIJK HET BUITENLAND DAAR KUNNEN ZE TENMINSTE WEL XXX" flikker toch op. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:58 |
Heeft al meer recht op plek 4 dan Rome, Madrid of Berlin ![]() Maar zolang we hier bezig zijn om de Hilversumpjes en de Goudaatjes van de wereld bij elkaar te schrapen om in de buurt van de schaduw van echte steden te kunnen komen... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:00 |
Ik heb me er ook altijd over verbaasd dat dat maar 30 km is. Het is toch het verschil tussen "zware zeeklei" en "De Randstad". Psychologisch is dat water ertussen best een ding dus ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:00 |
Naja met die dik 1 miljoen van Amsterdam bedoelde ik echt aaneengesloten bebouwing, niet Purremereutel nog erbij enzo ![]() Interessant plaatje trouwens b2py! | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:02 |
Het is wel opvallend dat dat bijvoorbeeld ook voor Amsterdam en -Noord geldt, en voor Rotterdam en -Zuid. Het loopt enorm achter. Zelfs in Deventer merk je dat de Worp slechts 'dat daar aan de verkeerde kant van de IJssel' is ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:02 |
Ben wel benieuwd wat voor mensen dat dan zijn, ik dacht dat het alleen maar peperdure kantoorgebouwen daar waren. Straks ga je me nog wijsmaken dat het die 9200 daklozen onder de brug zijn die "bewijzen" dat het gemiddelde inkomen in "London Proper" nog geen 20 pond per dag is ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:03 |
Het is na Moskou de grootste stad van Europa dus het heeft meer recht op nummer 2 dan Londen of Parijs... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:04 |
Klopt, de bevolking neemt dan ook al jaren af. | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:04 |
ik heb het nagekeken en deel 13 was mijn eerste deel hier | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:06 |
| |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:06 |
Tsja, wat is recht? Inwoneraantal is maatstaf voor mate van belangrijkheid? | |
Fixers | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:07 |
Die was ik net aan het zoeken. 80% van de gemeenteraad wordt er gekozen door bedrijven. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:07 |
![]() It looks a bit awkward, a motorized driving trailer, running solo. A similar strange sight when seeing a ICE1/2 locomotive passing by, without the expected coaches. Today on of our employees photographed a Twindexx Vario motor coach during test rounds on the VUZ Velim test tracks. It is a double deck motor coach built by Bombardier and to be delivered to DB Regio. The specific vehicle is designated as 445 series. ![]() Via | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:08 |
ja, omdat het blijkbaar voordeliger is om 4 keer per week op en neer te vliegen vanuit Barcelona dan om daar zelf te wonen. Dan is het vraag-aanbod verhaaltje zichzelf wel een tikkie voorbij aan het schieten natuurlijk. Maar het ging niet zo zeer om de rol van Randstad Holland als Megamegastad in Europa. Het ging om kernen en hoe ver die uit elkaar liggen en hoe vaak en snel het railvervoer ertussen dus moet zijn. Wat dat betreft is het niet meer dan logisch dat er een kwartierdienst tussen Amsterdam en ROtterdam is. Maar om dan te gaan willen dat die 200 of 250 of 300 km/h rijdt slaat totaal nergens op. Je hebt VEEL meer aan een 10-minutendienst @140 km/h dan aan een kwartierdienst met 200 km/h, laat staan nog harder. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:08 |
In dat geval is Moskou echt tien pakken minder belangrijk dan Berlijn, Parijs, Den Haag of Istanboel. Uiteraard ging het om 'metropolen'. Daar hoort De Randstad gewoon bij. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:09 |
Lijkt me niet. Als je bijv. een stad hebt met 10 miljoen fabrieksarbeiders die nooit van de compound af komen, dan heb je alsnog geen vraag naar HSL-verkeer. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:09 |
Als je er nu al woont dan is het een goudmijn natuurlijk. Oh deze discussie. Oh jah. Ik ga TV kijken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:10 |
In de voormalige DDR hebben trouwens wel echt soortgelijke dingen planmatig gereden. BR670 waren dubbeldeks railbussen: | |
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:11 |
Op Hagen-Iserlohn reden ze ook met alleen locomotief+dubbeldekstuurstandrijtuig voordat Abellio het overnam. | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:15 |
Dat zou hier met de motorbak van het DDZ ook kunnen | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:19 |
Kunnen wel. Maar ja regeltjes regeltjes ![]() ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:20 |
Ohja, die zag ik in 2008 nog in Frankfurt/Oder. Maf gezicht. Rijden die niet meer dan? In 2013 zag ik ze niet meer daar.. | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:22 |
Ze hebben het in Haarlem wel eens gedaan toen de motorbak omgedraaid moest worden. Even omgereden via de sporendriehoek | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:24 |
Ik heb ze eigenlijk nooit in het echt gezien ![]() schijnt dat ze op Dessau - Wörlitz nog rijden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Baureihe_670 | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:26 |
Even heeeeeel diep in mijn archief springen of ik er nog een plaatje van heb.. Edit: mjeh, ik vreesch dat alles van vóór 2010 verloren is gegaan ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:31 |
Leve cloud storage. Nu een beetje laat voor ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:31 |
Nee, dat mag gewoon. Er is alleen geen enkele reden. ICE-locs kunnen ook los rijden en daar heeft iedereen die filmpjes ook wel eens van gezien, maar wat zou daar nou het praktisch nut van zijn. | |
boriq | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:33 |
Wat is dat toch met de NOS die op de Telegraaf gaat lijken? Constant, nu ook weer in Nieuwsuur, blijven hameren op het idee dat al het nieuwe materieel pas in 2023 in gaat stromen. | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:33 |
Volgens mij bestond dat in 2010 nog niet eens ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:35 |
In Roemenië zag ik stokoude diesellocs met één dubbeldeksrijtuig in dienst rijden, dat vond ik al bijzonder. Dat DDR-ding is wel heel bizar, wat is daar ook de toegevoegde waarde van ten opzichte van een wat langere trein? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:35 |
Gewoon overbrengingsritjes he. Of je rijtuigen verliezen zoals bij Celle. Maar dat is flauw want gevolg <> oorzaak etc | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:36 |
Reizigers spreiden zich altijd uitmuntend over de trein | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:38 |
Ja dat is ook echt belangrijk met dat anderhalve kuiken die daar in de trein zit ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:39 |
Ik heb in West-Duitsland, toen het al niet eens meet West- mocht heten, ook nog wel BR218's met 1 Silberling zien rijden hoor. Op een nogal bizarre verbinding als Friedrichshafen Hafen - Friedrichshafen Stadt. De even uren reed hij door naar Ulm, maar de oneven uren was dat een "vleugeltrein" die in Stadt aansloot op een trein uit Lindau. Fn H - Fn S is met veel goede wil 800 meter te noemen. Met veel kwade wil (puntje perron - puntje perron) haalt het de 200 meter niet eens. Als je in Hafen je trein mist kun je altijd te voet er achteraan, om je aansluiting op Stadt alsnog te halen ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:41 |
Sjezus ![]() Ik heb me ook altijd afgevraagd wat nou het praktisch nut is van twee stations Norddeich en Norddeich Mole.. Was het niet dat daar letterlijk alleen een dijkje tussenzit, en bij hoogwater de treinen alsnog op Norddeich konden keren? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:43 |
![]() | |
derLudolf | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:45 |
Mooie kleurtjes ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:45 |
Zoiets reed op het laatst toch ook tussen Nijmegen en Kleef? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:46 |
Ja. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:46 |
Maar dan met Silberlinge *kwijl* | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:46 |
Zou kunnen. Kan ook Plan X geweest zijn zoals tussen Enschede en Gronau op het laatst. Was een beetje dezelfde tijd. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:47 |
Ja, het Harlingensyndroom, meer kan ik er ook niet van maken. In Friedrichshafen zit er tenminste nog een aansluiting tussen. | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:48 |
Ik vond dat wel lachen in de tijd dat Eurobahn op Venlo-Hamm met Flirts ging rijden, maar dat die nog niet Nederland in mochten. Flirts reden tot Kaldenkirchen, en Kaldenkirchen-Venlo werd ééns per uur gependeld met een loc met drie rijtuigen, waar geen kip in zat ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:48 |
Gelukkig is Harlingen Haven nu binnendijks ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:50 |
Fijn. Het Hoogeveensyndroom dus. Bestaansrecht nul, opheffen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:52 |
Behalve als ik het station nodig heb, zoals de keren dat ik naar Terschelling ging ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:54 |
Volgens mij zitten er op Harlingen-Harlingen Haven alleen nog maar eilandgangers in de trein ![]() (waarvan akte ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:54 |
Ja, ik wil donderdag aanstaande ook wel een HSL tussen München en Zwolle. Het is wat, 900km? Waarom moet ik daar 10 uur over doen. | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:58 |
Dat kan ik bij deze ontkrachten. Het zijn ook Harlingers die op Harlingen instappen en alvast een plekje zoeken voor de reis naar Leeuwarden. Hoeven ze niet nog tien minuten op station Harlingen staan te wachten ![]() | |
derLudolf | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:59 |
Omdat je blijkbaar op een tijdstip gaat dat er geen ICE rijdt? 7:45 uur vind ik als je om 10:19 uit Zwolle vertrekt | |
James1988 | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:59 |
625 km hemelsbreed, een paar treinen doen het in 7u45 waarvan je 39 minuten naar perrontegels staat te koekeloeren ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:01 |
Half uur extra pakken voor de overstap in Arnhem en een half uur voor vertrek trein de deur uit, van Hbf naar hotel is 20 minuten geloof ik. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:02 |
18:04 kom ik trouwens aan als ik om 10:19 de trein pak in Zwolle. Arnhem->Dusseldorf->München geloof ik. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:02 |
Dan heb je het verkeerde hostel ![]() | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:02 |
Nog een paar jaar en dan is Mannheim - Augsburg ook een stuk korter dan het nu is.. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:04 |
Ik kon niet kiezen ![]() | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:04 |
Ik had vier minuten lopen vanaf Hbf, oppernais | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:05 |
Waarom was jij er niet bij toen ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:07 |
Ja dat hadden wij ook. Maar die 4 minuten was inclusief wachten op dat viswijf en de verkeerslichten. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:08 |
Achteraf gezien maar goed ook ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:08 |
Nog een keer doen met WEL de juiste bezetting? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:09 |
Zullen we dan eens Wernigerode doen ofzo? Daar heb ik zulke goede herinneringen aan en het is er zooo mooi. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:10 |
Gewoon een locatie waar we nog niet zijn geweest? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:12 |
Okay, in dat geval ben ik nog nooit in Regensburg geweest. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:13 |
Goed idee. Jij verzint een locatie waar deadlock NOCH ik ooit geweest is/ben. Daar gaan we heen ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:14 |
Karlsruhe? | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:14 |
Dan blijft alleen de Zuidpool nog over ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:14 |
Vroeger opstaan vriend. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:15 |
Ik wil nog graag een keer naar Karlsruhe ![]() Of Kassel, dat kan ook wel. Met die stadstram die de regio in scheurt | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:16 |
Bwa dat heb je in Den Haag ook ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:16 |
Van beide steden heb ik analoge foto's en dia's. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:16 |
Nja, ik heb ook iets van "dat doe je maar met je socialistenvriendjes" | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:17 |
Even een behoudende gok: Bratislava? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:18 |
Daar heb ik alleen een biertje gedronken na het tanken en een broodje gegeten. Dat telt niet denk ik? | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:19 |
Na je 'avontuur in Kroatië' toevallig? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:19 |
Mja, dan kan ik Poprad ook wel tellen. er zijn grenzen natuurlijk ![]() | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:19 |
Ik ben er gestopt met Eurocity Hungaria? ![]() | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:19 |
Graz? Lijkt me ook wel tof | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:20 |
Wel een week later maar inderdaad! | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:20 |
Ik wil best naar Polen, er zijn nog zat plekken in Polen waar ik nog niet geweest ben. En ik spreek Pools. Waarom proberen we niet eens de Parowozownia Wolsztyn of zo. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:20 |
Daaaarom vraag ik het toch oohoook ![]() | |
derLudolf | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:20 |
Bielefeld | |
derLudolf | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:21 |
Pivo en kurva? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:21 |
Gdansk? Met uitstapje naar Kalinigrad? Retour naar Gdansk vliegen is 9,- pp en de trein kost geen klap. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:22 |
vertel meer? | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:22 |
Lviv? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:22 |
ben ik al geweest ![]() | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:22 |
Nou, die tickets Berlijn - Poznan waren flink ![]() | |
derLudolf | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:22 |
Kost tegenwoordig ¤25 hoor, Eelde-Gdansk ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:23 |
Is alsnog goedkoper dan Berlijn-Poznan ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:24 |
Om je haarkleur moet ik het vragen, we hebben het hier niet over vliegtickets, wel? | |
Prins_Pils | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:24 |
Nou kan ik aardig painten maar toch... ![]() | |
derLudolf | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:24 |
Wroclaw-Hamburg was ¤25 ofzo. Valt mij mee | |
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:33 |
Kaliningrad behoeft wel een Russisch visum ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:34 |
Ja ach, mijn paspoort is nog maar een jaar of andehalf geldig dus die ene pagina extra in gebruik... | |
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:38 |
Het schijnt ook hondslelijk te zijn aangezien de Russen na WOII alles wat Duits was hebben vernietigd en er vervolgens een betonnen stad naar Stalinistisch model van hebben gemaakt. Maar interessant zal het zeker zijn. | |
b2py | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:41 |
Het idee Polen vind ik wel weer tof. Foekie is niet zo Oost-Europa georienteerd dus dan kan ik dat dan mooi doen. Enige nadeel, dit kalenderjaar wordt het niks.. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:47 |
Foekie is geen deel van dit plan. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 maart 2016 @ 00:07 |
De trein is zojuist nog eens 40% beter voor het milieu geworden. Nee wacht, geen 40% maar euh, de berekening is zo; "Peugeot heeft toegegeven dat zijn auto's 40% meer brandstof gebruiken dan geadverteerd" Publiek geheim dacht ik toch zo. | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 00:31 |
Alsof ooit iemand op die geadverteerde waarden let... Gewoon even kijken op Spritmonitor.de ofzo ![]() | |
hhh38 | woensdag 2 maart 2016 @ 01:40 |
Leuk dat je in Newcastle was, ik heb er gestudeerd afgelopen semester. Meestal stonden die poortjes of de grote poort gewoon open. Ik vond het een gaaf station en die bruggen over de Tyne zijn helemaal geweldig ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 maart 2016 @ 07:09 |
Leuke opties heeft die SloeberThalys ![]() ![]() Lekker 2 uur staan ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 maart 2016 @ 07:13 |
Ik zie nog wel wat problemen en gezeik. Iemand die geen zitplaats garantie boekt kan beter af zijn dan iemand die een klpastoeltje boekt ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 07:31 |
Ik ken iemand die er is geweest. Die vertelde dat er voor een toerist helemaal niks te doen of te zien is. Om die reden idd. | |
b2py | woensdag 2 maart 2016 @ 09:23 |
Wel op de achtergrond wbt mijn deel | |
Anne | woensdag 2 maart 2016 @ 09:46 |
Wat is Standaard XL? Krijg je dan een dik vet stoeltje? | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 09:48 |
He Anne, jij hier? ![]() 'Premium Economy' denk ik? | |
James1988 | woensdag 2 maart 2016 @ 09:49 |
Dat zal wel 1e klas zijn ![]() | |
bork | woensdag 2 maart 2016 @ 10:55 |
Brno? | |
Dr_Flash | woensdag 2 maart 2016 @ 11:09 |
Stukkie terug heb ik al een foto gepost ![]() | |
Salatrel | woensdag 2 maart 2016 @ 11:35 |
Komt net een losse vectron Door Rotterdam Zuid heen sjeezen.... wat doet die meuk hier? Past niet tussen al die mooie traxxen | |
Peterselieman | woensdag 2 maart 2016 @ 11:37 |
Diesel onder draad: een sprinter tussen Enschede en Apeldoorn wordt gereden met DM'90 ![]() http://www.somda.nl/forum(...)ende+dingen+2+maart/ | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 11:40 |
Die moest zeker een Traxx afslepen? ![]() | |
_JdM_ | woensdag 2 maart 2016 @ 11:53 |
En ook in het echt! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 maart 2016 @ 12:22 |
mooi + Rotterdam = Donald Trump + intelligente uitspraak. | |
James1988 | woensdag 2 maart 2016 @ 12:35 |
Rotterdam ![]() Amsterdam ![]() | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 12:36 |
Wat is het probleem? Beter dan trein opheffen toch? | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 12:36 |
Brandstad ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 2 maart 2016 @ 12:37 |
Dieseltractie bij ACTS NS, hoe lang nog.. | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 12:43 |
Totdat Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen naar Arriva gaan? | |
b2py | woensdag 2 maart 2016 @ 12:44 |
Syntus ![]() | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 12:45 |
Ook goed. | |
greavy | woensdag 2 maart 2016 @ 13:08 |
Nieuwbouw Friesenbrücke duurt 9 tot 10 jaar dinsdag 1 maart 2016, door Redactie OV-Magazine Een complete nieuwbouw van de aan gort gevaren Friesenbrücke tussen Weener en Leer gaat geen vijf, maar minstens negen of tien jaar duren. De provincie Groningen is daarvan niet op de hoogte. “Onze rol is minimaal.” Aanvankelijk gold een termijn van vijf jaar, maar dit is alleen het geval als slechts het vernielde deel van de brug wordt vervangen. Bron: OV Magazine | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 13:12 |
Zet in de Eemshaven een hal neer, school werklozen om tot metaalwerker, kleur er een paar vrachtwagens staal neer, wat lasdraad. CO2 voor je lassen kun je zo uit de Eemscentrale aftappen en lassen met dat spul. Het is wat ijzer wat je aan elkaar niet smelten tot een brug. Niet twee waterstofatomen tot helium ![]() | |
ReisT | woensdag 2 maart 2016 @ 13:15 |
'Nieuwe Friesenbrücke kan in anderhalf jaar' | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 13:24 |
Pure luiheid en/of onkunde van de Duitsers. 10 jaar voor een brug is echt bespottelijk. De Øresund-brug is gebouwd in een dikke 4 jaar, en China bouwen ze ongetwijfeld nog twee keer zo snel. 10 jaar, manmanman, ze moeten zich schamen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 13:24:57 ] | |
bluemoon23 | woensdag 2 maart 2016 @ 13:32 |
Kun je ook Argon aftappen in de Eemscentrale ? met puur CO2 last niet zo best ![]() Dat dit zo lang moet duren is Duitse stroperigheid ja, dat zie je ook bij al die wegenbouwprojecten en baustelle,s Ik heb die brug wel eens gezien toen er een cruiseschip van Meyer langsvoer, dat is echt niets bijzonders hoor die brug, zo veel staal zit daar niet in. En het is allemaal recht toe recht aan, geen fancy bogen ofzo. | |
bork | woensdag 2 maart 2016 @ 13:35 |
Er is geen wil en noodzaak voor die brug dus waarom zouden ze? | |
Salatrel | woensdag 2 maart 2016 @ 14:07 |
op de terugweg nog een dieseltraxxie ![]() | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 14:15 |
Jaja, dat weet ik ook wel. 85% Ar om 15% CO2. Ging om t idee ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 2 maart 2016 @ 16:21 |
Plan van aanpak> Hmm jaartje of 4 Vergadering of 1262626262 over voortgang > 4 jaar Bouwen > 2 jaar | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 16:28 |
Een weemoedig/melancholisch Vlaams treinenfilmpje uit den ouden doosch op de site van Canvas: http://www.canvas.be/video/de-trein-voorbij | |
Peterselieman | woensdag 2 maart 2016 @ 17:24 |
Dat idee heb ik bij meer infra in Duitsland waar een simpel project driemaal langer duurt dan hier ![]() | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 17:40 |
Zou er geen behoefte zijn aan een snelle verbinding Amsterdam-Zwolle-Groningen-Bremen-Hamburg? De behoefte aan de verbinding tussen de twee grootste steden van NL en D is er, waarom zou er geen behoefte zijn aan nummer 2 van D en onze hoofdstad? Dan zou er meer verkeer over de brug gaan = eerder rendabel hopelijk? | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 17:45 |
Eindeloze procedures, subsidie-aanvragen, noem maar op. In Bochum weet ik dat ze nu bezig zijn een tramlijn deels een andere route te geven. Het ontwerp daarvoor is ook in het jaar 2000 of 2001 al gemaakt. Eigenlijk te gek voor woorden ja. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 maart 2016 @ 17:50 |
Is allemaal de schuld van DB! | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 17:57 |
Nee, van de algemene structuur van het openbare bestuur met te veel vermenging van bestuurslagen die allemaal weer tig subsidieregelingen hebben. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 maart 2016 @ 18:00 |
Nee nee nee, zo werkt het niet, het is de schuld van de DB! Net zoals het niet op tijd rijden van Veolia in Nederland de schuld van NS is of dat er geen treinen van en naar Schiphol rijden vanwege een ballon; ALLEMAAL DE SCHULD VAN NS. Zo is dit ook gewoon simpelweg de schuld van DB. Wanneer komt daar godverdomme nou eens een partij die het WEL kan. | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 18:09 |
Es ist die Schuld des Rafeissenkasses! | |
ReisT | woensdag 2 maart 2016 @ 18:14 |
Daar is wel even iets meer voor nodig dan alleen een nieuwe brug. Als je snel van Amsterdam naar Hamburg wilt reizen kan dat net zo goed via Osnabrück. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 maart 2016 @ 18:15 |
Inderdaad. | |
Peterselieman | woensdag 2 maart 2016 @ 18:25 |
In Groningen is het wachten bij de spoorwegovergang Esperantostraat een stuk aangenamer geworden. Iemand heeft de lampen verfraaid met smilies ![]() https://www.facebook.com/rtvnoord/videos/1094665950566475/ http://www.rtvnoord.nl/ni(...)-de-spoorwegovergang | |
Dr_Flash | woensdag 2 maart 2016 @ 18:39 |
Het linkerlicht gaat op rood Het rechterlicht gaat op rood Het Dagblad van het Noorden Verveelt zich hartstikke dood. Zo worden uitgebreid belicht In een extra nieuwsbericht Twee lampen bij een overweg Met een ziel en een gezicht. | |
James1988 | woensdag 2 maart 2016 @ 18:39 |
Dat is een stuk leuker dan één of andere lulhannes in het VK die het leuk vond om zwarte platen over de lampen te schuiven ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 2 maart 2016 @ 18:41 |
![]() | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 18:42 |
Dat weet ik, aan een snelle verbinding verbinding Groningen Bremen is sowieso behoefte zegt men. Das dan direct door pakken dacht ik ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 maart 2016 @ 18:43 |
Je hebt jouw roeping gemist. Je moet dichter worden ![]() | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 18:44 |
Das RTV Noord, knurft. Of is Tubantia en RTV Oost ook hetzelfde volgens jou? | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 maart 2016 @ 18:46 |
Tjongejongejonge wat ben je toch ook een domme beunhaas soms. | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 18:54 |
Een snelle verbinding Groningen - Bremen is aangemeld voor het Duitse meerjareninfrastructuurprogramma dat momenteel wordt opgesteld. 16 maart worden de maatschappelijke-kosten-baten-analyses en de inschatting of het voor 2030 gerealiseerd kan worden of niet gepubliceerd aan het publiek, voor de burgerparticipatie / zienswijzen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 maart 2016 @ 18:57 |
Coolcool. Ik gok dat jij die datum op de radar hebt, zou jij ons hier willen verblijden met deze informatie als we er zelf niet aan denken, Igen? | |
Dr_Flash | woensdag 2 maart 2016 @ 18:59 |
Het valt ook niet mee dichterlijke vrijheden dus ik zeg: Hai koe! ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 maart 2016 @ 19:01 |
![]() | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 19:02 |
Tjah, als ze al zo weinig haast hebben met een nieuwe brug daar... Dan duurt dat ook nog een eeuwigheid... | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 19:06 |
Ik zal proberen eraan te denken. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 maart 2016 @ 20:01 |
Wat heeft die Tjibbe Joustra een Spartaans uitziend kantoor zeg. | |
Dr_Flash | woensdag 2 maart 2016 @ 20:04 |
gekregen ![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 maart 2016 @ 20:10 |
Wow cool! Komiksnelbekijkuh! | |
Dr_Flash | woensdag 2 maart 2016 @ 20:11 |
Moet je doen ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 2 maart 2016 @ 20:58 |
Hallo Frank Menger? | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 21:12 |
wie ![]() | |
b2py | woensdag 2 maart 2016 @ 21:27 |
Zoek maar op Google | |
Dr_Flash | woensdag 2 maart 2016 @ 22:09 |
Nou, leg maar gewoon uit en doe niet zo blasé, meneer de quasi-slimneus ![]() | |
James1988 | woensdag 2 maart 2016 @ 23:30 |
Nee hè ![]() | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 23:32 |
Wil ik um nog googlen? | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 23:32 |
Vol |