abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160336732


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.

  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 12:13:34 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160336817
Frontsein staat voor achter paal. Tevens fipo!
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 1 maart 2016 @ 12:13:51 #3
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_160336823
Prachtige titels bedenk je elke weer b2py, ik weet wat je bedoelt maar het klopt niet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_160336838
Zie vorige topic :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 12:22:08 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160336984
Rechtstreeksheid is leuk, maar dan zou van ieder station naar ieder station een rechtstreekse trein moeten rijden :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 maart 2016 @ 12:23:51 #6
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_160337019


(c) Leo Express FB

[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 01-03-2016 12:57:57 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_160337410
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:23 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie foto O+.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 12:57:40 #8
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_160337853
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:41 schreef Anne het volgende:

[..]

Mooie foto O+.
Is helaas niet van mij maar van Leo Express FB, zal het er even bij plakken :) deze is ook mooi :Y
https://www.instagram.com/p/BBmkiEAtcfL/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:14:23 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160338244
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Rechtstreeksheid is leuk, maar dan zou van ieder station naar ieder station een rechtstreekse trein moeten rijden :+
Ja behalve naar Hoogeveen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:15:03 #10
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_160338261
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:01 schreef b2py het volgende:
Ik zat gisteren eens te denken. We krijgen natuurlijk PHS in de toekomst op Amsterdam - Eindhoven en Klaasje zat al eens te mijmeren over een aparte IC Tilburg - Utrecht. Waarom laten we die vijfde en zesde trein niet splitsen in Den Bosch voor een deel naar Eindhoven en deel naar Tilburg en vice versa?
Waarom kan dat wel met die vijfde en zesde trein en niet met twee van de huidige vier? En waarom tot Tilburg en niet verder?

Niet willen splitsen is ook geen argument, dat gaat NS volgend jaar toch wel doen met de IC naar Heerlen/Venlo.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:16:10 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160338286
Thalys gaat iets nieuws doen? www.izy.com
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 13:19:05 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160338355
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja behalve naar Hoogeveen.
Die stappen over op Geerdijk Centraal, maar dat spreekt voor zich
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160338598
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:15 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom kan dat wel met die vijfde en zesde trein en niet met twee van de huidige vier? En waarom tot Tilburg en niet verder?

Niet willen splitsen is ook geen argument, dat gaat NS volgend jaar toch wel doen met de IC naar Heerlen/Venlo.
Ik vond de rede van PSM best legitiem, Tilburg heeft niet zoveel keercapaciteit en met twee keer per uur kan je nog wel wat toveren hier en daar, met zes niet echt.
pi_160338606
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:16 schreef James1988 het volgende:
Thalys gaat iets nieuws doen? www.izy.com
Cool. Niet over de HSL zo te zien
pi_160338714
Reizigersgroei was in 2015 2,1%, dat is flink.
pi_160338741
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Rechtstreeksheid is leuk, maar dan zou van ieder station naar ieder station een rechtstreekse trein moeten rijden :+
In België rijdt een groot deel van de treinen rechtstreeks naar Brussel :9
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:33:06 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160338755
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:16 schreef James1988 het volgende:
Thalys gaat iets nieuws doen? www.izy.com
zo'n absurd lange middenbak dat hij twee motorkoppen nodig heeft!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 13:36:53 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160338869
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

zo'n absurd lange middenbak dat hij twee motorkoppen nodig heeft!
de middenbak wordt ondersteund door twee bogeys. Anders zakt ie door
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 13:38:25 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160338919
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:32 schreef J.B. het volgende:

[..]

In België rijdt een groot deel van de treinen rechtstreeks naar Brussel :9
Daar heb je de NZV die zo achterlijk druk is dat er in de spits over ieder spoor zo ongeveer elke twee minuten een trein gaat ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160338944
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar heb je de NZV die zo achterlijk druk is dat er in de spits over ieder spoor zo ongeveer elke twee minuten een trein gaat ...
Klopt ja, ik bedoelde het ook als voorbeeld om aan te tonen dat "rechtstreeksheid" misschien niet per se zo'n goed idee is.

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 13:40:08 ]
pi_160339413
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Cool. Niet over de HSL zo te zien
2 uur en 14 minuten is nog best te doen toch.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160339723
Roger van Boxtel zegt dat het een politieke keuze is om de Benelux via Den Haag te laten rijden en het absoluut niet nodig is om dat te doen.
pi_160339797
Is er ergens een live twitter feed?
Bier.
pi_160339896
OVMagazine volgen, of de Periscope van NS zelf
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 14:16:55 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160340017
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:06 schreef b2py het volgende:
Roger van Boxtel zegt dat het een politieke keuze is om de Benelux via Den Haag te laten rijden en het absoluut niet nodig is om dat te doen.
Om de politiek wakker te schudden: meteen schrappen die omweg via Den Haag.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160340173
OV_Magazine twitterde op dinsdag 01-03-2016 om 14:07:29 Van Boxtel: De tunnels van de HSL zijn in handen van Inraspeed, een conglomeraat van 17 financiers... #strategieNS reageer retweet
OV_Magazine twitterde op dinsdag 01-03-2016 om 14:08:16 ... als we een sleutel nodig hebben in een van die tunnels zijn we 2,5 uur bezig met aanvragen. #strategieNS reageer retweet
pi_160340340
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:22 schreef b2py het volgende:
OV_Magazine twitterde op dinsdag 01-03-2016 om 14:07:29 Van Boxtel: De tunnels van de HSL zijn in handen van Inraspeed, een conglomeraat van 17 financiers... #strategieNS reageer retweet
OV_Magazine twitterde op dinsdag 01-03-2016 om 14:08:16 ... als we een sleutel nodig hebben in een van die tunnels zijn we 2,5 uur bezig met aanvragen. #strategieNS reageer retweet
Heeft ie een verdomd goed punt. Het duurt gewoon te lang bij een verstoring om het treinverkeer weer op te starten.
pi_160340375
Hij was heel, heel fel op de berichtgeving dat NS faalt, verzuimt en wanbeleid vertoond. Plaatsvervangende schaamte en boosheid kreeg hij voor het personeel op de trein en de klanten die een trein zien uitvallen. Hij zei erbij dat hij dan ook niet doelde op die ene zwaan die er af en toe aanwezig is..
  dinsdag 1 maart 2016 @ 14:55:17 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160341133
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:06 schreef b2py het volgende:
Roger van Boxtel zegt dat het een politieke keuze is om de Benelux via Den Haag te laten rijden en het absoluut niet nodig is om dat te doen.
Nodig, nodig.... Roger van Boxtel aan het woord laten is ook niet nodig. Er gaat geen kindje in Afrika minder dood van de honger als we dat doen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160341395
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nodig, nodig.... Roger van Boxtel aan het woord laten is ook niet nodig. Er gaat geen kindje in Afrika minder dood van de honger als we dat doen :)
Maar misschien wel meer :@ Altijd al een draak van een kerel gevonden.
Bier.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:07:05 #31
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_160341446
Weet iemand ook alweer waar ik 'de reis met de meeste keren in en uitchecken' kan terugvinden op t spoor?

volgensmij was t 13 keer, en het is hier voorbij gekomen, kan het alleen niet meer vinden...
pi_160341508
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand ook alweer waar ik 'de reis met de meeste keren in en uitchecken' kan terugvinden op t spoor?

volgensmij was t 13 keer, en het is hier voorbij gekomen, kan het alleen niet meer vinden...
Euhm, was dat niet Maastricht Randwyck->Roermond->Nijmegen->Zutphen->Hengelo->Enschede?
Bier.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:11:43 #33
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_160341564
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Euhm, was dat niet Maastricht Randwyck->Roermond->Nijmegen->Zutphen->Hengelo->Enschede?
Thx!
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:19:12 #34
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_160341749
Nieuwbouw Friesenbrücke duurt 9 tot 10 jaar :X _O- _O- _O- _O-

https://www.oz-online.de/(...)A-zweifelt-an-Neubau

Herstel durt korter maar mooie kop :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:19:29 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160341758
Beesd - Geldermalsen - Tiel - Elst - Nijmegen - Heyendaal is evenveel. En in dit geval hoef je er de provincie niet eens voor uit (!)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:29:02 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160341998
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:19 schreef bork het volgende:

Herstel durt korter maar mooie kop :P
Herstel duurt alsnog 5 jaar :|
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:30:04 #37
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_160342028
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Herstel duurt alsnog 5 jaar :|
Ja, is toch minder dan 10 :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 15:44:29 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160342345
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:19 schreef bork het volgende:
Nieuwbouw Friesenbrücke duurt 9 tot 10 jaar :X _O- _O- _O- _O-

https://www.oz-online.de/(...)A-zweifelt-an-Neubau

Herstel durt korter maar mooie kop :P
Welkom in Duitsland waar een simpel wegenbouwklusje al drie keer langer duurt dan hier
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160343172
Waarom rijdt Lint 41 van Stinkus met twee afgedekte koppelingen rond?
Bier.
pi_160343189
Bescherming?
pi_160343198
Die vuilniszakken zullen niet heel veel beschermen denk ik.
Bier.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:31:55 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160343503
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die vuilniszakken zullen niet heel veel beschermen denk ik.
Zolang er geen vuil (lees: sneeuw of ijs) in de koppeling komt doen ze hun werk voldoende :Y
pi_160343611
Ja chefke. Maar die zakken worden er meestal niet overheen gedaan omdat ze sneeuw of ijs verwachten, dat is, meestal dan, met een technische reden. Tjongejonge wat een raketwetenschappers zitten hier weer vandaag.
Bier.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:37:10 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160343637
Ehh, voorkomen dat de koppelingen vol komen te zitten met sneeuw en ze daardoor niet meer kunnen combineren met een ander stel? :)
pi_160343663
Sinds wanneer heeft NS daar care voor?
Bier.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:38:10 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160343672
SNEEUW SNEEUW WAAR DAN
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160343693
Net, een uur of twee geleden begonnen maar ondertussen overgegaan in natte regen.
Bier.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:43:45 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160343836
Hier, eoa sleep Virgin troep met 82206 erop over de High Level Bridge in Newcastle. Ontworpen en gebouwd door Robert Stephenson (1845 - 1849, de man heeft nauwelijks geslapen begrijpt u) geldt het als zijn greatest engineering marvel. Hij was de enige zoon van George Stephenson, de uitvinder van de trein.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:44:15 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160343854
Nice :D
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:44:16 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160343856
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Net, een uur of twee geleden begonnen maar ondertussen overgegaan in natte regen.
Gatver. Nog natte regen ook. Eerst droge regen doen, anders kom ik de deur niet uit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160344049
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Sinds wanneer heeft NS daar care voor?
Is het nou een Syntus of een NS trein? En tsja, ze hadden wat winterse neerslag voorspelt in het Oosten
pi_160344090
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Is het nou een Syntus of een NS trein? En tsja, ze hadden wat winterse neerslag voorspelt in het Oosten
Van wie is het materieel waar Syntus mee rijdt?
Bier.
pi_160344121
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gatver. Nog natte regen ook. Eerst droge regen doen, anders kom ik de deur niet uit.
Ja dat was er eerst in de vorm van sneeuw :(
Bier.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:55:43 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160344184
quote:
NS:in 2023 meer ruimte in de trein


 De NS investeert de komende jaren 3
miljard in treinen en voorzieningen op
stations,maar pas in 2023 zullen alle
nieuwe treinen rijden.Tot die tijd
blijven er overvolle treinen voorkomen
in de spits."De verbetering kost wat
tijd.Het is nog even door de zure appel
heen bijten",zegt NS-topman Van Boxtel.

De NS gaat zich volledig richten op
zijn kerntaak.Busbedrijf Q-buzz en de
stationswinkels worden afgestoten.Het
bedrijf heeft deze nieuwe strategie
vandaag gepresenteerd.

Zo'n 2,5 miljard euro gaat naar nieuwe
treinen en de rest naar zaken als wifi
in de trein,kiosken en parkeerplaatsen.
Nou jongens, nog even door de zure appel heen bijten. De zeven jaren die achter je liggen, dat waren de vette jaren, de zeven magere jaren beginnen nu *O* Maar: het is maar even :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160344248
En over 10 jaar vragen we ons massaal af hoe het toch kan dat NS zo diep in de rode cijfers heeft moeten duiken.
Bier.
pi_160344287
Trouwens met Lint 41 bedoel ik HET TREINSTELNUMMER 41, niet de serienaam. En het is uiteraard het enige Lint-treinstel wat ik vandaag gespot heb met die vuilniszakken over de koppelingen, de rest reed voor zover ik kon zien compleet normaal.
Bier.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:59:25 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160344290
Ja, of waar AAAAAALLLLL dat overtollige materieel in hemelsnaam voor gekocht moest worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160344303
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou jongens, nog even door de zure appel heen bijten. De zeven jaren die achter je liggen, dat waren de vette jaren, de zeven magere jaren beginnen nu *O* Maar: het is maar even :Y
Grappig, dat over die zure appel ging specifiek over de Stadler stellen. Gevalletje matig overgenomen.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:01:04 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160344330
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, of waar AAAAAALLLLL dat overtollige materieel in hemelsnaam voor gekocht moest worden
Vervanging van oud materieel (dag Plan V, SGM, DD-AR, ICM, op termijn ICR en DDZ) en uitbreiding van de capaciteit.
pi_160344875
Thalys: goedkoper maar trager naar Parijs
DINSDAG 1 MAART 2016
snelheidstrein trein spoor 930 x 520
Thalys biedt vanaf volgende maand goedkopere, maar tragere treinreizen aan tussen Brussel en Parijs. Een retourtje is vanaf 3 april verkrijgbaar en kost tussen de 19 en 59 euro, maakte de hogesnelheidsvervoerder dinsdag bekend.

Budgetmerk
Thalys bestaat 20 jaar en lanceert daarom het budgetmerk Izy. De langzamere treinen worden groen en paars in plaats van bordeauxrood. De dienstverlening op de dagelijkse verbinding tussen Brussel-Zuid en Parijs-Noord wordt versoberd. De reis van Brussel naar Parijs met Izy gaat gemiddeld 2 uur en een kwartier duren omdat de treinen in Frankrijk niet op het hogesnelheidsnet rijden. "Het gevolg is een reis die nog steeds sneller, veiliger en duurzamer en comfortabeler blijft dan een reis met de wagen’’, aldus Thalys-baas Agnès Ogier. De duurdere Thalys doet er 1 uur en 22 minuten over. ANP
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 17:29:22 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160345101
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Van wie is het materieel waar Syntus mee rijdt?
Een bedrijf dat onder de NS-paraplu valt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:29:25 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160345102
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:21 schreef Merode32 het volgende:
De reis van Brussel naar Parijs met Izy gaat gemiddeld 2 uur en een kwartier duren omdat de treinen in Frankrijk niet op het hogesnelheidsnet rijden.
Beetje jammer om dan een dure HST te hebben die een groot deel van de rit niet over een HSL rijdt. Zet dan gewoon loc + rijtuigen in -O-
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 17:30:24 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160345131
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, of waar AAAAAALLLLL dat overtollige materieel in hemelsnaam voor gekocht moest worden
Blokkeren van de snelwegen, zodat iedereen wel met de trein moet :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160345202
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Beetje jammer om dan een dure HST te hebben die een groot deel van de rit niet over een HSL rijdt. Zet dan gewoon loc + rijtuigen in -O-
Versoberen ze Thalys diensten om de Izy te lanceren?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:34:23 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160345269
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Versoberen ze Thalys diensten om de Izy te lanceren?
Ze moeten het materieel ergens vandaan halen, toch? :s)
pi_160345288
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Beetje jammer om dan een dure HST te hebben die een groot deel van de rit niet over een HSL rijdt. Zet dan gewoon loc + rijtuigen in -O-
Begrijp ik hier uit dat izy wel gebruikt maakt van de hsl1?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160345309
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou jongens, nog even door de zure appel heen bijten. De zeven jaren die achter je liggen, dat waren de vette jaren, de zeven magere jaren beginnen nu *O* Maar: het is maar even :Y
NS_online twitterde op dinsdag 01-03-2016 om 17:31:06 Bericht @NOS onjuist. Eind dit jaar nieuwe treinen, niet pas in 2023. Dan is 30% van het materieelpark vernieuwd https://t.co/qjB1DAaL1s ^GJ reageer retweet
pi_160345335
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze moeten het materieel ergens vandaan halen, toch? :s)
Uiteraard maar ik heb begrepen dat het aantal Thalys diensten Amsterdam - Parijs uitgebreid/gehandhaafd blijft. Zijn de dubbele stellen op Parijs - Brussel niet meer nodig (Of leveren meer op als Izy) waarmee ze dit doen?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:37:24 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160345362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:35 schreef b2py het volgende:

[..]

NS_online twitterde op dinsdag 01-03-2016 om 17:31:06 Bericht @NOS onjuist. Eind dit jaar nieuwe treinen, niet pas in 2023. Dan is 30% van het materieelpark vernieuwd https://t.co/qjB1DAaL1s ^GJ reageer retweet
Er kunnen toch mensen luisteren naar wat Roger van Boxtel zegt? Of bestaan er NOG minder capabele mensen dan NS-top? Zou nieuw zijn, maar ik laat me graag verrassen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160345382
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Uiteraard maar ik heb begrepen dat het aantal Thalys diensten Amsterdam - Parijs uitgebreid/gehandhaafd blijft. Zijn de dubbele stellen op Parijs - Brussel niet meer nodig (Of leveren meer op als Izy) waarmee ze dit doen?
Is het niet de bedoeling om met izy op termijn in het gat van de fyra te springen? Nu ns/kabinet blijven doorrommelen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160345475
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:38 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Is het niet de bedoeling om met izy op termijn in het gat van de fyra te springen? Nu ns/kabinet blijven doorrommelen.
Ongetwijfeld, zeker als het een verbinding is die alleen tussen Brussel & Parijs spoort!
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:58:41 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160345871
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:34 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Begrijp ik hier uit dat izy wel gebruikt maakt van de hsl1?
Ik denk juist andersom: Parijs - Lille via de HSL, dan afbuigen richting Kortrijk en dan via Zottegem en Denderleeuw naar Brussel Zuid. Als je het andersom zou doen zou de trein veel te lang onderweg zijn in Noord-Frankrijk.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:02:28 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160345950
Inmiddels staat er dit :s)

quote:
Snel nieuwe sprinters,2023 ook IC's


 De NS investeert de komende jaren 3
miljard in treinen en voorzieningen op
stations,maar pas in 2023 zullen alle
nieuwe treinen rijden.Eind dit jaar
zijn er al nieuwe sprinters en die
moeten de ergste drukte in de spits
oplossen,zegt de NS.De nieuwe
intercity's gaan in 2023 rijden.

De NS gaat zich volledig richten op
zijn kerntaak.Busbedrijf Q-buzz en de
stationswinkels worden afgestoten.Het
bedrijf heeft deze nieuwe strategie
vandaag gepresenteerd.

Zo'n 2,5 miljard euro gaat naar nieuwe
treinen en de rest naar zaken als wifi
in de trein,kiosken en parkeerplaatsen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160346299
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk juist andersom: Parijs - Lille via de HSL, dan afbuigen richting Kortrijk en dan via Zottegem en Denderleeuw naar Brussel Zuid. Als je het andersom zou doen zou de trein veel te lang onderweg zijn in Noord-Frankrijk.
Nee in alle nieuwsartikelen word de nadruk gelegd op het niet gebruiken van de hogesbelheidslijn in frankrijk, dat impliceert wel gebruik van belgische gedeelte.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:28:03 #75
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160346379
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:23 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nee in alle nieuwsartikelen word de nadruk gelegd op het niet gebruiken van de hogesbelheidslijn in frankrijk, dat impliceert wel gebruik van belgische gedeelte.
Nee, niet direct.
doei
pi_160346404
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Inmiddels staat er dit :s)

[..]

NS_online twitterde op dinsdag 01-03-2016 om 17:48:10 De berichtgeving @NOS is snel aangepast en nu correct. reageer retweet
:P
pi_160346450
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, zeker als het een verbinding is die alleen tussen Brussel & Parijs spoort!
Ik zeg toch termijn, belgie is het thuisland van thalys, frankrijk van de sncf dat is veel makkelijker op te zetten.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:42:14 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160346666
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:23 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nee in alle nieuwsartikelen word de nadruk gelegd op het niet gebruiken van de hogesbelheidslijn in frankrijk, dat impliceert wel gebruik van belgische gedeelte.
Het zou misschien kunnen als de trein bij Arras de HSL verlaat. Arras -> Parijs via de klassieke lijnen zou je met een directe trein wel moeten kunnen doen in ongeveer 1u40.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:42:26 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160346674
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:29 schreef b2py het volgende:

[..]

NS_online twitterde op dinsdag 01-03-2016 om 17:48:10 De berichtgeving @NOS is snel aangepast en nu correct. reageer retweet
:P
:P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:42:30 #80
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160346676
:P :P :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:42:37 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160346681
Nu de reisinformatie nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:42:40 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160346684
:P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160346730
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het zou misschien kunnen als de trein bij Arras de HSL verlaat. Arras -> Parijs via de klassieke lijnen zou je met een directe trein wel moeten kunnen doen in ongeveer 1u40.
Tja blijft vreemd, ik heb 1 juni geboekt.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160346768
Heb de titel van tt pagina 106, 10 minuten twee keer zien veranderen.

http://nos.nl/teletekst#106

Sprinter Amsterdam Hoorn +/- 16:30 had ook plastic zakken over de koppeling voorop en sticker defect.
pi_160347919
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze moeten het materieel ergens vandaan halen, toch? :s)
Kan toch ook een oude TGV zijn? Meen in Spoorwegen 2016 gelezen te hebben dat ze er wat Atlantiques over hebben.

Flixbus heeft (wel) succee op die verbinding, samen met Megabus
pi_160348088
Zou alleen mooier zijn als t ook Ouigo was geworden. Nu komt er weer een merkje bij
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 19:44:43 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160348396
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:35 schreef Bitlord het volgende:
Zou alleen mooier zijn als t ook Ouigo was geworden. Nu komt er weer een merkje bij
mja, dan hadden ze van bijvoorbeeld Schaarbeek naar Gare de Bercy of iets dergelijks moeten gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160348564
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dan hadden ze van bijvoorbeeld Schaarbeek naar Gare de Bercy of iets dergelijks moeten gaan
Knappe jongen als je vlot van Brussel naar Bercy komt _O-
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 19:56:44 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160348842
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Knappe jongen als je vlot van Brussel naar Bercy komt _O-
Je kunt er vanaf de noordkant van Parijs prima komen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:05:40 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160349147
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:35 schreef Bitlord het volgende:
Zou alleen mooier zijn als t ook Ouigo was geworden. Nu komt er weer een merkje bij
Tsja, Ouigo is een merk van SNCF en Thalys is tegenwoordig een zelfstandig bedrijf.

Al zou het me niet verbazen als Ouigo binnenkort óók Brussel - Parijs gaat aanbieden. :')
pi_160349225
Welke type intercity's heeft NS eigenlijk besteld?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:08:49 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160349242
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:08 schreef louter_genieten het volgende:
Welke type intercity's heeft NS eigenlijk besteld?
Nog niks, de aanbesteding is nog niet afgerond.
pi_160349322
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:08 schreef louter_genieten het volgende:
Welke type intercity's heeft NS eigenlijk besteld?
Dat wordt duidelijk aankomende zomer, als aanvulling op bovenstaande :Y
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 20:14:02 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160349397
Oh god, 'onze' Driekus in het NOS journaal :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 20:16:30 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:29:16 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160349879
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:08 schreef louter_genieten het volgende:
Welke type intercity's heeft NS eigenlijk besteld?
het snelle type *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 20:31:06 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160349927
Was het maar snel :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 20:44:48 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160350366
Ik lees de OP es...
quote:
Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
Ligt het aan mij of heb ik deze beste man hier nooit zien posten sinds ik hier ben? :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160350446
NS heeft er ondanks de spoedklinkende woorden geen haast mee, die bestelling. Zal wel tactiek zijn. Neem aan dat ze daarmee gelijk de 740 rijtuigen ICRm en ICMm (wist niet dat het er zoveel waren) willen vervangen.
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 20:49:00 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160350524
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:46 schreef Bitlord het volgende:
NS heeft er ondanks de spoedklinkende woorden geen haast mee, die bestelling. Zal wel tactiek zijn. Neem aan dat ze daarmee gelijk de 740 rijtuigen ICRm en ICMm (wist niet dat het er zoveel waren) willen vervangen.
Zal ICMm echt over een jaar of 8 al verdwijnen? Dat zijn serieus fijne treinen ;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')