jup, helaas wel. Echt prima treinen voor in de IC, maar de eerste stellen zijn dit jaar al 33 jaar op de baanquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal ICMm echt over een jaar of 8 al verdwijnen? Dat zijn serieus fijne treinen
Volgens mij was hij hier recent nogquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:44 schreef derLudolf het volgende:
Ik lees de OP es...
[..]
Ligt het aan mij of heb ik deze beste man hier nooit zien posten sinds ik hier ben?
ha ha kijk een newbie iemand die de OP leestquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:44 schreef derLudolf het volgende:
Ik lees de OP es...
[..]
Ligt het aan mij of heb ik deze beste man hier nooit zien posten sinds ik hier ben?
Het tekort zit hem voornamelijk in het sprintersegment. En haastige spoed is zelden goed, lijkt mij vooral handig gezien de vorige aanbesteding met snel materieel..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:46 schreef Bitlord het volgende:
NS heeft er ondanks de spoedklinkende woorden geen haast mee, die bestelling. Zal wel tactiek zijn. Neem aan dat ze daarmee gelijk de 740 rijtuigen ICRm en ICMm (wist niet dat het er zoveel waren) willen vervangen.
Hoewel we het al bijna normaal gaan vinden, rijdt er nog wel elk kwartier een afstandse slakkentrein op de HSL. Dus stiekem is de nood wel hoog. Zouden we de enige ter wereld zijn die dit heeft?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Het tekort zit hem voornamelijk in het sprintersegment. En haastige spoed is zelden goed, lijkt mij vooral handig gezien de vorige aanbesteding met snel materieel..
Ik ken weinig andere landen waar iedere kwartier een HST rijdt gedurende de hele dag op de HSL ja..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hoewel we het al bijna normaal gaan vinden, rijdt er nog wel elk kwartier een afstandse slakkentrein op de HSL. Dus stiekem is de nood wel hoog. Zouden we de enige ter wereld zijn die dit heeft?
Inderdaad. Flikker VIRM er maar uit en laat ICM rijdenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:59 schreef louter_genieten het volgende:
Hopelijk wordt de nieuwe IC iets romantischer dan de VIRM, wat een wansmakelijk en oncomfortabel design is dat.
Ik hobbel volgens mij toch ruim 2 jaar meequote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ha ha kijk een newbie iemand die de OP leest
Fles misschien? Maar ook hij heeft niet in alle delen gepost.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik hobbel volgens mij toch ruim 2 jaar meeZo lang ik lid ben in elk geval.
Zijn er hier nog posters die vanaf deel 1 er bij zijn?
Hier rijdt thans geen HST. 8x in de daluren in Japan. Met eckte treinen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ken weinig andere landen waar iedere kwartier een HST rijdt gedurende de hele dag op de HSL ja..
Frankrijk, Parijs - Lyon?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ken weinig andere landen waar iedere kwartier een HST rijdt gedurende de hele dag op de HSL ja..
Het is ook een beetje flauw om Amsterdam - Rotterdam met Parijs - Lyon of andere metropolen te vergelijken.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Frankrijk, Parijs - Lyon?
Maar in alle serieusheid: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam is een forenzenroute. Op vergelijkbare afstanden elders ter wereld wordt er dan ook een kwartierdienst gereden.
Jij begon over dat een kwartierdienst op een HSL ongebruikelijk isquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is ook een beetje flauw om Amsterdam - Rotterdam met Parijs - Lyon of andere metropolen te vergelijken.
Nouja, het is meer dat een megametropool zo groot is als Amsterdam - Rotterdam. Londen & Parijs zijn qua omvang vergelijkbaar alleen hebben we in Nederland ingezet op 2 'megasteden' in plaats van 1 'megamegastad'.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jij begon over dat een kwartierdienst op een HSL ongebruikelijk is
Maar, zie mijn edit: St Pancras - Ebbsfleet. Daar rijdt Southeastern een kwartierdienst, na Ebbsfleet gaan twee treinen per uur door naar Ashford.
Maar Amsterdam en Rotterdam liggen dan weer heel dicht bij elkaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, het is meer dat een megametropool zo groot is als Amsterdam - Rotterdam. Londen & Parijs zijn qua omvang vergelijkbaar alleen hebben we in Nederland ingezet op 2 'megasteden' in plaats van 1 'megamegastad'.
Ga toch weg manquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, het is meer dat een megametropool zo groot is als Amsterdam - Rotterdam. Londen & Parijs zijn qua omvang vergelijkbaar alleen hebben we in Nederland ingezet op 2 'megasteden' in plaats van 1 'megamegastad'.
Neemt niet weg dat een kwartierdienst helemaal geen bijzonderheid is op zo'n afstand. De grootste tijdwinst komt door de kortere afstand, niet door de hogere maximumsnelheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:40 schreef b2py het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |