jup, helaas wel. Echt prima treinen voor in de IC, maar de eerste stellen zijn dit jaar al 33 jaar op de baanquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal ICMm echt over een jaar of 8 al verdwijnen? Dat zijn serieus fijne treinen
Volgens mij was hij hier recent nogquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:44 schreef derLudolf het volgende:
Ik lees de OP es...
[..]
Ligt het aan mij of heb ik deze beste man hier nooit zien posten sinds ik hier ben?
ha ha kijk een newbie iemand die de OP leestquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:44 schreef derLudolf het volgende:
Ik lees de OP es...
[..]
Ligt het aan mij of heb ik deze beste man hier nooit zien posten sinds ik hier ben?
Het tekort zit hem voornamelijk in het sprintersegment. En haastige spoed is zelden goed, lijkt mij vooral handig gezien de vorige aanbesteding met snel materieel..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:46 schreef Bitlord het volgende:
NS heeft er ondanks de spoedklinkende woorden geen haast mee, die bestelling. Zal wel tactiek zijn. Neem aan dat ze daarmee gelijk de 740 rijtuigen ICRm en ICMm (wist niet dat het er zoveel waren) willen vervangen.
Hoewel we het al bijna normaal gaan vinden, rijdt er nog wel elk kwartier een afstandse slakkentrein op de HSL. Dus stiekem is de nood wel hoog. Zouden we de enige ter wereld zijn die dit heeft?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Het tekort zit hem voornamelijk in het sprintersegment. En haastige spoed is zelden goed, lijkt mij vooral handig gezien de vorige aanbesteding met snel materieel..
Ik ken weinig andere landen waar iedere kwartier een HST rijdt gedurende de hele dag op de HSL ja..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hoewel we het al bijna normaal gaan vinden, rijdt er nog wel elk kwartier een afstandse slakkentrein op de HSL. Dus stiekem is de nood wel hoog. Zouden we de enige ter wereld zijn die dit heeft?
Inderdaad. Flikker VIRM er maar uit en laat ICM rijdenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:59 schreef louter_genieten het volgende:
Hopelijk wordt de nieuwe IC iets romantischer dan de VIRM, wat een wansmakelijk en oncomfortabel design is dat.
Ik hobbel volgens mij toch ruim 2 jaar meequote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ha ha kijk een newbie iemand die de OP leest
Fles misschien? Maar ook hij heeft niet in alle delen gepost.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik hobbel volgens mij toch ruim 2 jaar meeZo lang ik lid ben in elk geval.
Zijn er hier nog posters die vanaf deel 1 er bij zijn?
Hier rijdt thans geen HST. 8x in de daluren in Japan. Met eckte treinen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ken weinig andere landen waar iedere kwartier een HST rijdt gedurende de hele dag op de HSL ja..
Frankrijk, Parijs - Lyon?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ken weinig andere landen waar iedere kwartier een HST rijdt gedurende de hele dag op de HSL ja..
Het is ook een beetje flauw om Amsterdam - Rotterdam met Parijs - Lyon of andere metropolen te vergelijken.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Frankrijk, Parijs - Lyon?
Maar in alle serieusheid: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam is een forenzenroute. Op vergelijkbare afstanden elders ter wereld wordt er dan ook een kwartierdienst gereden.
Jij begon over dat een kwartierdienst op een HSL ongebruikelijk isquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is ook een beetje flauw om Amsterdam - Rotterdam met Parijs - Lyon of andere metropolen te vergelijken.
Nouja, het is meer dat een megametropool zo groot is als Amsterdam - Rotterdam. Londen & Parijs zijn qua omvang vergelijkbaar alleen hebben we in Nederland ingezet op 2 'megasteden' in plaats van 1 'megamegastad'.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jij begon over dat een kwartierdienst op een HSL ongebruikelijk is
Maar, zie mijn edit: St Pancras - Ebbsfleet. Daar rijdt Southeastern een kwartierdienst, na Ebbsfleet gaan twee treinen per uur door naar Ashford.
Maar Amsterdam en Rotterdam liggen dan weer heel dicht bij elkaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, het is meer dat een megametropool zo groot is als Amsterdam - Rotterdam. Londen & Parijs zijn qua omvang vergelijkbaar alleen hebben we in Nederland ingezet op 2 'megasteden' in plaats van 1 'megamegastad'.
Ga toch weg manquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, het is meer dat een megametropool zo groot is als Amsterdam - Rotterdam. Londen & Parijs zijn qua omvang vergelijkbaar alleen hebben we in Nederland ingezet op 2 'megasteden' in plaats van 1 'megamegastad'.
Neemt niet weg dat een kwartierdienst helemaal geen bijzonderheid is op zo'n afstand. De grootste tijdwinst komt door de kortere afstand, niet door de hogere maximumsnelheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Köln-Frankfurt zal er ook niet veel boven zitten denk ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Frankrijk, Parijs - Lyon?
Maar in alle serieusheid: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam is een forenzenroute. Op vergelijkbare afstanden elders ter wereld wordt er dan ook een kwartierdienst gereden.
edit: tussen Ebbsfleet en London St. Pancras rijdt elk kwartier een HST.
En zout met je Brussel ook maar op, dat is ook geen megastad. Europa heeft maar 3 megasteden. Londen, Parijs en Moskou. De rest is hoogstens leuk geprobeerd, maar geen sigaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat een kwartierdienst helemaal geen bijzonderheid is op zo'n afstand. De grootste tijdwinst komt door de kortere afstand, niet door de hogere maximumsnelheid.
Dat wij niet één megastad hebben van het kaliber Londen, Parijs of Brussel is overigens maar goed ook
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:49 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja Amsterdam zit met alles wat eraan vastgeplakt zit dik over het miljoen maar dat is NOG STEEDS een durpke vergeleken met de eckte steden
Istanbul.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zout met je Brussel ook maar op, dat is ook geen megastad. Europa heeft maar 3 megasteden. Londen, Parijs en Moskou. De rest is hoogstens leuk geprobeerd, maar geen sigaar.
Wat eigenlijk écht Londen is komt niet boven de 20K uit. Of minder nog.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:52 schreef Prins_Pils het volgende:
Wat eigenlijk écht Brussel is komt amper boven de 200.000 uit
9200 in City of Londonquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat eigenlijk écht Londen is komt niet boven de 20K uit. Of minder nog.
Exact. Het is gewoon het zoveelste "KIJK HET BUITENLAND DAAR KUNNEN ZE TENMINSTE WEL XXX" flikker toch op.quote:
Heeft al meer recht op plek 4 dan Rome, Madrid of Berlinquote:
Ik heb me er ook altijd over verbaasd dat dat maar 30 km is. Het is toch het verschil tussen "zware zeeklei" en "De Randstad". Psychologisch is dat water ertussen best een ding dusquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:57 schreef b2py het volgende:
Ik vond onderstaande afbeelding trouwens in college. Het toont wel aan waarom een directe IC Breda - Dordrecht helemaal niet interessant is in de regio:
[ afbeelding ]
Het is wel opvallend dat dat bijvoorbeeld ook voor Amsterdam en -Noord geldt, en voor Rotterdam en -Zuid. Het loopt enorm achter.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb me er ook altijd over verbaasd dat dat maar 30 km is. Het is toch het verschil tussen "zware zeeklei" en "De Randstad". Psychologisch is dat water ertussen best een ding dus
Ben wel benieuwd wat voor mensen dat dan zijn, ik dacht dat het alleen maar peperdure kantoorgebouwen daar waren. Straks ga je me nog wijsmaken dat het die 9200 daklozen onder de brug zijn die "bewijzen" dat het gemiddelde inkomen in "London Proper" nog geen 20 pond per dag isquote:
Het is na Moskou de grootste stad van Europa dus het heeft meer recht op nummer 2 dan Londen of Parijs...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft al meer recht op plek 4 dan Rome, Madrid of Berlin![]()
Maar zolang we hier bezig zijn om de Hilversumpjes en de Goudaatjes van de wereld bij elkaar te schrapen om in de buurt van de schaduw van echte steden te kunnen komen...
Klopt, de bevolking neemt dan ook al jaren af.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat voor mensen dat dan zijn, ik dacht dat het alleen maar peperdure kantoorgebouwen daar waren. Straks ga je me nog wijsmaken dat het die 9200 daklozen onder de brug zijn die "bewijzen" dat het gemiddelde inkomen in "London Proper" nog geen 20 pond per dag is
ik heb het nagekeken en deel 13 was mijn eerste deel hierquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:28 schreef derLudolf het volgende:
Ben er bijna 300 delen bijVanaf nummer 685
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat voor mensen dat dan zijn, ik dacht dat het alleen maar peperdure kantoorgebouwen daar waren. Straks ga je me nog wijsmaken dat het die 9200 daklozen onder de brug zijn die "bewijzen" dat het gemiddelde inkomen in "London Proper" nog geen 20 pond per dag is
Tsja, wat is recht? Inwoneraantal is maatstaf voor mate van belangrijkheid?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is na Moskou de grootste stad van Europa dus het heeft meer recht op nummer 2 dan Londen of Parijs...
Die was ik net aan het zoeken.quote:
ja, omdat het blijkbaar voordeliger is om 4 keer per week op en neer te vliegen vanuit Barcelona dan om daar zelf te wonen. Dan is het vraag-aanbod verhaaltje zichzelf wel een tikkie voorbij aan het schieten natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Klopt, de bevolking neemt dan ook al jaren af.
In dat geval is Moskou echt tien pakken minder belangrijk dan Berlijn, Parijs, Den Haag of Istanboel. Uiteraard ging het om 'metropolen'. Daar hoort De Randstad gewoon bij.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Tsja, wat is recht? Inwoneraantal is maatstaf voor mate van belangrijkheid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |