Prins_Pils | dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:15 |
Niet haten op de foto, het is rails en het is schattig ![]() (en ik zit Berlijnfoto's te uploaden voor op OVinNL dusjah) | |
#ANONIEM | dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:15 |
Ach, ik hoef toch nergens heen... Frankfurt - Dresden wel grofweg een uur sneller (afgezien van één speciale spitstrein in de drgl 2015 die een half uur sneller dan de rest is) en een mooie klokvaste dienstregeling. Dat is toch wel een echte verbetering. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:17 |
Mooie fotoplek. Heb je ook een foto met een trein GI? Zo een vierkante uit de DDR-tijd. Of met zo'n moderne trein, HK of IK? | |
bork | dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:17 |
Ik wel 18e naar Leipzig, helaas geen aansluiting ICE 121 op ICE 1547 ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:19 |
Oh da's wel jammer. Wordt tijd dat de DB eens echt werk gaat maken van een Integrierter Taktfahrplan voor het ICE/IC-net. | |
Prins_Pils | dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:21 |
Ik heb alles op de foto behalve de Gisela ![]() ![]() Hk en Ik heb ik wel ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:26 |
Over ICB/Pimpel gesproken: hier komt er eentje binnen in Berlin-Spandau, 17 september jl. Bitte nicht einsteigen!![]() | |
bork | dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:30 |
Ook lekker 18 juli via Eindhoven naar Freiburg (ICE255 ![]() http://reiseauskunft.bahn(...)entReferrer=tp&rt=1& | |
Dr_Flash | dinsdag 13 oktober 2015 @ 06:47 |
Zeg NS, even over die verwarmde wachtruimtes van jullie he. Dat werkt precies andersom als hoe jullie denken: Als het buiten warm is, mag de verwarming UIT. Als het buiten koud is, moet de verwarming AAN. Onthou dat nou. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:58 |
In Bad Bentheim wordt de trein vaak behoorlijk veel drukker. Geen idee of dat gaat gebeuren. | |
b2py | dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:01 |
Het is ook de enige IC daar toch? | |
bork | dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:02 |
Da es künftig 2 Züge pro Stunde auf der Strecke Berlin-Hannover-Hamm gibt. Louter speculatief maar dan hoef je niet te stoppen in Spandau, Stendal en Wolfsburg. Bad Bentheim is een halte aan Hengelo-Bielefeld die gaat er imho sowieso aan. | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:17 |
Wat denk je van Rheine dan? Vanaf m'n ouders thuis kan ik met één overstap naar Berlijn (instappen in Haren-Ems in Dld) en dat kost maar ¤29. Als je de reis begint in Emmen denk ik dat je je ritprijs ongeveer laat verdubbelen | |
b2py | dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:25 |
Nice, in de nieuwe update van de NS Reisplanner Xtra kan je zien hoeveel OV-fietsen er nog beschikbaar zijn ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:26 |
En anders je reistijd wel ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:34 |
Hey, dat is mooi. En nooit geweten dat in de Euroborg ook een OV-fietsenpunt zit. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:47 |
Wat voor materieel zou er eigenlijk in zo'n ICE gaan rijden? Het lijkt er niet echt op dat DB daar voldoende ICE-treinstellen voor heeft die geschikt zijn voor Nederland. Het is ook een duur grapje: de tijdswinst t.o.v. 200 rijden is minimaal op de stukken waar het kan en een groot deel van het traject kan de trein niet eens harder dan 140/160 km/h. | |
b2py | dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:50 |
Zijn ze niet bezig om grote delen van Hannover - Bad Bentheim op te waarderen naar 200? Niet dat je er alsnog veel mee opschiet overigens tov een loc+rijtuigen | |
James1988 | dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:51 |
ICx? Tussen Bad Bentheim en Berlijn kun je nergens harder dan 250, dus het is onzin om daarvoor een Velaro of ICE-3 in te zetten. ICx krijgt 250 als Vmax, prima voor die verbinding dus. | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:52 |
Waarschijnlijk ice3m Pagina 12 vorige deel ![]()
| |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:54 |
ICx lust toch enkel 15kV~? | |
James1988 | dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:55 |
Euh ja, internationaal ICE-3. Binnenlands denk ik ICx. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:59 |
Ja. | |
b2py | dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:01 |
De huidige bestelling iig wel. | |
ReisT | dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:20 |
Ja, dat was eerst het plan maar dat is voorlopig in de ICEkast gezet. Een andere mogelijkheid is de komende 10 jaar ofzo gewoon met de getrokken treinen blijven rijden. En dan alsnog nieuw materieel bestellen. Of NS gaat met ICNG naar Berlijn rijden. | |
boriq | dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:22 |
Pun of the week ![]() | |
James1988 | dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:38 |
Ik doelde enkel op een binnenlandse verbinding Bad Bentheim - Berlijn, als die er zou komen. Ik denk dat het ICE-3 wordt, wanneer de rijtuigen aan vervanging toe zijn. NS bezit er al een aantal, dus dan zou de verdeling tussen de vervoeders enigszins in stand blijven. ![]() | |
b2py | dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:56 |
En de verbinding met Frankfurt dan? | |
bork | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:08 |
Dat stond toen ik het de vorige keer controleerde zo in wikipedia, als nu wat recenter materiaal van Siemens lees, is er toch een variant met 1,5 kV ![]() | |
James1988 | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:12 |
Velaro D. | |
bork | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:18 |
Volgens mij niet, Belgie en Frankrijk wel. (voor toelating wordt in deze twee landen momenteel getest, in NL voorlopig niet). [ Bericht 7% gewijzigd door bork op 13-10-2015 14:23:26 ] | |
b2py | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:22 |
Heeft wel 1,5 kV, moet wel voor Gare de Est. | |
ReisT | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:24 |
Die zou er niet komen. Blijft ICE3. Dan zou je op Amsterdam-Frankfurt en Amsterdam-Berlijn hetzelfde materieel hebben. Is misschien nog wel zo handig. | |
b2py | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:27 |
Zou er voldoende ICE3 zijn? Denk het niet toch | |
bork | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:27 |
De Velaro's gaan naar Brussel en Parijs, kunnen de ICE-3m (van Brussel en Parijs) dus naar de twee genoemde trajecten. Ik vind de huidige treinen al erg aftands, moet er niet aan denken als die tot 2020/2025 doorgaan. (nb. allemaal een keer langsgeweest). | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:39 |
Niet op de Duitstalige Wikipedia. Daar staat een tabel met Alt en Neu. | |
bork | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:45 |
Nr. 5, 2013, ISSN 1421-2811, S. 248. daar komt die info vandaan. staat ook op: http://www.mobility.sieme(...)aspx?stc=wwimo100158 Maar (datum 2014, gepubliceerd september 2015) http://www.siemens.com/pr(...)broschuere-icx-d.pdf Daar staat wel 1,5 kV. | |
Prins_Pils | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:56 |
Alwéér aanrijding persoon in Twello. Tot 17:30 geen treinen Deventer-Apeldoorn. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:04 |
Er staat ook:
| |
bork | dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:14 |
Portee niet begrepen volgens mij. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:58 |
De wat? | |
Blistering | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:07 |
Jongen van 18 blijkbaar. Wel vaak raak daar. ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:09 |
Als ik in Twello zou wonen zou ik mezelf ook voor een trein slingeren. | |
Peterselieman | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:11 |
ja maar, dan kunnen ze Xavi niet meer in actie zien? | |
Ou-Tannu | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:12 |
sommige plekken zijn nou gewoon populair :/ | |
b2py | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:15 |
Interessant filmpje over retourstroom! | |
Blistering | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:16 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:34 |
Ik moet er vanavond heen. Regionale competitie. | |
dennistd | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:17 |
Regionale competitie bier drinken? Regionale competitie voor de trein springen? | |
Dr_Flash | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:18 |
houtjes schuiven ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:19 |
Zeer boeiend filmpje, danku! Waarom kan die man niet gewoon OVERspanning of overSPANNING zeggen ipv de klemtoon zo neerleggen dat het beide kan zijn, en helemaal toen het bovenleidingportaal rood werd toen hij het voor de tweede keer zei dacht ik; ah het gaat wel over overSPANNING. | |
dennistd | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:26 |
Morgen weer DDM-1 op transport: Om 12u vanuit Nijmegen via Deventer naar de Dijksgracht (Amsterdam), aankomst daar om 14.40u. Tractie waarschijnlijk een VolkerRail V100: http://somda.nl/forum/17294/Opvallende+dingen+14+oktober/ | |
Prins_Pils | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:29 |
Vraag eens hoe laat-ie door Deventer komt? ![]() | |
dennistd | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:43 |
Hij zit achter de IC die om 12.45u in Deventer is, dus ergens tussen 12.45u en 13.15u denk ik. Een precieze tijd vraag je zelf maar om ![]() | |
Duvel | dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:21 |
Het is óverspanning. | |
Salatrel | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:38 |
2x mat64 in Rotterdam de wasstraat in... kunnen ze daarna gelijk Door naar het museum | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:39 |
Oldtimers moet je koesteren. Elke dag door de wasstraat dus. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:05 |
Tenzij het over een portaal of een brug ofzo gaat, dan is het overspánning. ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:08 |
Ja om dat misverstand te voorkomen schreef ik het in hoofdletters. | |
b2py | dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:10 |
Is er toch nog ergens spanning | |
James1988 | dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:52 |
Hmm, ik krijg zojuist e-mails van NS: twee van mijn GtbV-claims zijn afgewezen omdat 'Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij geen of onvoldoende vertraging geconstateerd.' Onzin, want dat was twee keer voor een reis met IC defect waardoor ik >=15 minuten vertraging heb opgelopen. edit: Snel is NS niet echt meer met het afhandelen van GtbV, ik heb nog 3 claims over de maand september die nog niet zijn afgehandeld. [ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 13-10-2015 22:57:58 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:03 |
Mijn PR is 230 dagen ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:04 |
230 dagen, jezus ![]() | |
James1988 | woensdag 14 oktober 2015 @ 00:46 |
ÖBB wil tot 200 nieuwe e-locs aanschaffen... ![]() Bron: Railcolor Ik denk dat Siemens met de Vectron een goede kanshebber is. Één of meerdere Vectron-varianten zijn al toegelaten in Duitsland, Italië, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Zweden, Slowakije, Tsjechië, Turkije, Hongarije, Kroatië en Slovenië. Daarnaast is er ook al een klant (BLS Cargo) die met Vectrons naar de Rotterdamse haven wil gaan rijden. | |
Yreal | woensdag 14 oktober 2015 @ 00:47 |
Toch fijn als je aansluiting wordt vastgehouden om 00.39. Pwew. | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 07:11 |
Maar bedoel je dan VOORkomen of voorKOmen? | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 08:17 |
Ik heb nog nooit hoeven vóórkomen. Dus laten we dat zo houden en het op voorkómen houden. | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 08:29 |
Goedemorgen, twee springers in het noorden? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 14 oktober 2015 @ 09:03 |
Blijkbaar. Ik moet pas vanmiddag werken, dus ik weet evenveel als jij. -edit: Bij Veenwouden is een fietser aangereden. http://www.waldnet.nl/wn/(...)ing_met_fietser.html [ Bericht 18% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 14-10-2015 09:14:08 ] | |
derLudolf | woensdag 14 oktober 2015 @ 09:33 |
Gaaf ![]() Oostenrijk is stiekem best een belangrijk/machtig land in de EU volgens mij, ook al hoor je er weinig over. Zo exploiteren ze best veel internationale spoorverbindingen. Een 'hobby' wat ik sinds een paar maand doe is het invoeren van bankbiljetten op eurobilltracker en echt zo'n 8 vd 15 honderd euro biljetten die ik heb gehad komen uit Oostenrijk. Ook vijfhonderd biljetten hebben ze erg veel gedrukt, hoewel ik daarvan alleen maar Duitse en Nederlandse exemplaren heb ontvangen. Eind november komen trouwens de nieuwe 20 euro biljetten uit, die zullen veelal afkomstig zijn uit Oostenrijk ![]() | |
James1988 | woensdag 14 oktober 2015 @ 09:42 |
Het land ligt, net als Zwitserland, erg centraal en krijgt dus ook veel doorgaand verkeer. En Oostenrijkers leggen verhoudingsgewijs de meeste kilometers af per trein*. | |
Nattekat | woensdag 14 oktober 2015 @ 09:47 |
Hmm... Lang geleden dat ik in een ICM zat. Puur genieten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 10:03 |
Mooi he ![]() | |
James1988 | woensdag 14 oktober 2015 @ 10:07 |
Waarbij Infrabel met "één" natuurlijk niet NPO1 bedoelt. ![]() | |
derLudolf | woensdag 14 oktober 2015 @ 10:11 |
Zit lekker hè ![]() | |
boriq | woensdag 14 oktober 2015 @ 10:13 |
Wel BBC1? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 10:18 |
Haha en juist vanochtend in de sprinter naar Apeldoorn, Ddar met restanten van opschrift "geel en blauw houdt van oranje" ![]() | |
derLudolf | woensdag 14 oktober 2015 @ 10:28 |
Das war einmal... Vroeger, toen Nederland nog meespeelde om de Europese titel | |
Blistering | woensdag 14 oktober 2015 @ 11:46 |
Whehe, mooie conducteur net in de IC naar Leeuwarden ![]() "Over enkele ogenblikken station Amersfoort, daar kunt u overstappen op de vertraagde Internationale trein 145 naar [insert alle stations tot aan Berlin Sudkreuz], de overige treinen rijden wel volgens schema. [Insert standaard riedeltje over eindbestemming, niet vergeten uit te checken etc.]" Vervolgens in het Duits: "Sehr geehrte Damen und Herren, [al het bovenstaande nog een keer in het Duits ![]() En alsof dat nog niet genoeg was: "Ladies and gentlemen [zie bovenstaand voor de derde keer]" Om af te sluiten met: "Zo, dat was het wel weer voor vandaag" Wat een baas ![]() | |
derLudolf | woensdag 14 oktober 2015 @ 12:05 |
Keurig. Maar zouden de mensen uit Rotterdam niet al in Utrecht in de ICB stappen? | |
James1988 | woensdag 14 oktober 2015 @ 12:12 |
Nee, want de ICB komt niet in Utrecht. Dat is de ICE naar Frankfurt. | |
b2py | woensdag 14 oktober 2015 @ 12:12 |
Als die daar gestopt had wel | |
derLudolf | woensdag 14 oktober 2015 @ 12:17 |
Dat is wel een vrij cruciaal detail ja ![]() | |
Yreal | woensdag 14 oktober 2015 @ 16:23 |
Geinig, dubbele ov kan je natuurlijk ook gebruiken voor goedkope 1ste klas ritjes... ![]() | |
b2py | woensdag 14 oktober 2015 @ 16:41 |
Kom je nu pas achter? ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 14 oktober 2015 @ 16:43 |
Huhwat? is snap t niet | |
Yreal | woensdag 14 oktober 2015 @ 16:46 |
ja ik bedacht me, als ik voor 2.20 naar Amsterdam moet, kan ik net zo goed voor 3.70. Desnoods ga je dan nog even een espresso drinken in de lounge en je hebt het verschil er weer uit. Kreeg nog een ov dagkaart aangeboden van een syrier. Die lui krijgen die kaarten blijkbaar telkens als ze ergens heen moeten en ze delen ze graaf. ![]() | |
b2py | woensdag 14 oktober 2015 @ 16:56 |
Hier een gehele set: https://www.flickr.com/ph(...)79/with/22165081755/
| |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 17:11 |
In de EU wel, maar in Europa/Schengen is dat toch wel echt Zwitserland. | |
b2py | woensdag 14 oktober 2015 @ 17:12 |
Daar was vrij recent toch ook nog een onderzoek van? | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 17:13 |
Wat een land ook dit he ![]() | |
Yreal | woensdag 14 oktober 2015 @ 17:16 |
Ja ach, tis wel de makkelijkste en goedkoopste manier om de lui te verplaatsen natuurlijk. Maar ik vind die syriers wel een geinig publiek moet ik zeggen. | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:05 |
Hoezo "moeten die steeds ergens naartoe" dan eigenlijk? Lijkt me niet dat ze elke paar weken zeggen "Jongens, jullie moeten door naar het volgende asielzoekerskamp, 200 km verderop, hier heb je een OV-kaart, zie maar ![]() Toch? ![]() | |
Yreal | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:26 |
Geen idee. Het is niet echt een vriendelijke reactie he, als iemand je zo'n ding aanbied om dan te roepen "WAAR MOET JE HEEN DAN DAT JE DIE KRIJGT?!?!". | |
James1988 | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:28 |
In het begin wel hoor... bij binnenkomst worden ze in een "eerste opvanglocatie" gepropt, wat vaak sportzalen enzo zijn. Na een paar dagen moeten ze dan verkassen naar een AZC. Het zou me niet verbazen als ze daarvoor een OV-kaart krijgen. En als het daar niet voor is, dan is het wel voor een reis naar een ambassade of zoiets. ![]() | |
Peter | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:54 |
In groepjes naar Ter Apel voor de registratie.. en dan weer terug naar de lokale opvang ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:57 |
Jij denkt dat dit in Nederland goed geregeld is? Jeetje ![]() | |
James1988 | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:58 |
Ter Apel ook echt, lekker centrale plek. Goed bereikbaar enzo. ![]() | |
larsico | woensdag 14 oktober 2015 @ 19:17 |
Kwam er laatst een paar tegen, die uit Ter Apel kwamen en naar Middelburg moesten. Heb je ook gelijk alle hoeken van het land gezien. En ze gingen overigens inderdaad met de trein en bus, was verder geen begeleider bij oid. Hadden dus ook werkelijk geen idee waar ze precies moesten zijn | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 19:23 |
Dan kom je van de regen in een stortbui. | |
Blistering | woensdag 14 oktober 2015 @ 19:31 |
Ik wou zeggen. In beide gaten wil je niet dood gevonden worden. | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 19:58 |
Dan gaat toch iedereen de illegaliteit in gek ![]() ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:03 |
Fles, dat gaat niet met bussen. De vluchtelingen krijgen een blaadje met instructies (in plaatjes) over OV-chipkaart en hoe en waar in- en uit te checken en daarnaast een OV-dagkaart en de treintijden. Veel succes met het reizen naar Ter Apel. | |
derLudolf | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:05 |
Dat is vroeger bewust zo gedaan, decentraal wat decentraal kan (bit het creëren van werkgelegenheid). Zo kreeg Ter Apel COA/PI, Emmen de Belastingsdienst en Coevorden het NAVO depot ![]() | |
boriq | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:09 |
Werkgelegenheid creëren is in die jaren over het hele land gedaan, Enschede kreeg HR van defensie, Heerlen de belastingdienst en Leeuwarden het CJIB. Ter Apel verdient er tegenwoordig best wat geld aan en de lokale economie draait er maar mooi op | |
James1988 | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:22 |
Ik wil zo'n blaadje wel eens zien. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:25 |
Zoetermeer kreeg MinOCW maar dat was zo'n daverend succes dat het toch maar terug naar Den Haag is verplaatst. | |
b2py | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:26 |
Op OVinNL zwerft er een | |
boriq | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:27 |
![]() ![]() via Alexander Bakker op twitter | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:28 |
Ben je nou serieus? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:29 |
Mijn hemel ![]() | |
boriq | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:30 |
Gaat al best een tijdje zo en lijkt nog steeds redelijk goed te gaan, ik zou alleen de foto van de VIRM door een SLT vervangen zodat ze de rechtstreekse sprinter nemen voor het gemak. | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:30 |
Vind je dit raar? Mag ik vragen waarom? | |
James1988 | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:30 |
"Hold the card against the screen" ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:30 |
serieus welke debiel zit hier achter? Wat is dit voor totale onzin zeg. | |
boriq | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:31 |
COA waarschijnlijk, zal wal makkelijker en/of goedkoper zijn dan bussen voor die losse groepjes vluchtelingen die in Amsterdam stranden. | |
Ou-Tannu | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:31 |
https://www.onlineveiling(...)ingen/1269/kavels/17 iets zegt mij dat er iets niet klopt? | |
boriq | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:32 |
Mat 74 is inderdaad best bijzonder materiaal ![]() | |
Peterselieman | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:33 |
Klopt van geen kant natuurlijk, want lijn 73 is al geruime tijd van Kubus ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:33 |
Kijk, dat we hier in Nederland bij gebrek aan oorlog niks beters te doen hebben dan burgers omlaag te zuigen in een groot wild orgastisch moeras vol van bureaucratie, dat is tot daar aan toe. Noem het plaatsvervangend volksvermaak als je iets fouts wilt zeggen. Dat we dat in Nederland wegens decennialang gebrek aan nood en oorlog, uit pure verveling tot in de perfectie hebben doorgevoerd, tough. Maar alsjeblieft stop die mensen gewoon in een bus en breng ze waar je ze hebben wilt, hoe moeilijk is het te zien dat dat voor IEDEREEN beter is? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:35 |
Okay, fair enough. Ik ben ook nog steeds voor gewoon één groot kamp ergens op een plek zoals Biddinghuizen ofzo. Allemaal daar opvangen en processen. Ik vraag me al bijna 20 jaar af waarom zo'n procedure zo lang moet duren. | |
Ou-Tannu | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:35 |
Precies.. zie hem elke week rijden ![]() | |
Duvel | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:36 |
Omdat je op een gegeven moment moet uitzoeken of Saddam Hoessein echt 1243 chauffeurs had. | |
Yreal | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:39 |
Als je het principe achter een ov-chipkaart nu nog niet snapt ben je gewoon teringdebiel. En dan heb ik het dus niet over allerlei rare constructies maar gewoon bliep in bliep uit. | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:41 |
Ik ben oprecht verbijsterd dat het echt zo blijkt te gaan. Oorlog overleefd ja? Huis in een miljard splinters gebombardeerd? Je halve familie verkracht en vermoord? WAT ERG. Hier, welkom in Nederland. We hebben een puzzeltocht voor jullie. Maar voor donker binnen of S&V komt je de boeien aanleggen vuile zwartrijder! ![]() ![]() Dat dit kan, in Nederland ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:41 |
Waarom moet dat in sommige gevallen dan 18 jaar duren? Dat is na al die tijd toch niet meer te achterhalen. | |
Yreal | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:42 |
Bussen kosten geld. Dit niet. Zo simpel is het. | |
Yreal | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:44 |
S&V die syriers gaan beboeten voor niet inchecken is dan wel weer legendarisch ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:46 |
"What is your adress?" "I have no adress!" .... | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:47 |
I have twodress? | |
boriq | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:47 |
Met zes man sterk zo'n gezin uit kapotgeschoten Syrie uit de trein halen, omdat één zoontje/dochtertje niet had ingecheckt. Ik zie het ook nog voor me ook ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:48 |
Jullie zijn allemaal veel te linkse rakkers voor Fok! | |
WhiteJoker | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:48 |
Serieus, dat gebeurt dus wel. Soms hebben ze geen dagkaarten van het COA gehad en krijgen ze een briefje mee van IND met de vraag of ze coulance willen tonen. Alhoewel S&V gewoon de politie erbij haalt die een kaartje voor ze koopt. Maar da's nog knap lastig, want ik zag laatst op Utrecht nog zo'n vluchteling met z'n gehele gezin staan die geen Engels sprak en ik dus maar in gebarentaal moest uitleggen dat hij de volgende trein naar Leeuwarden moest hebben en in Zwolle moest uitstappen. | |
Prins_Pils | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:49 |
Ben wel benieuwd wat er achterop dat blaadje staat. | |
boriq | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:49 |
Ja, want na de OV-chipkaart komt immers het feest dat "reizigersinformatie" heet | |
Duvel | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:04 |
Gelukkig wel. | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:08 |
Klopt. | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:09 |
OV-sloebers zijn allemaal linkse rakkers ![]() | |
b2py | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:12 |
Daarom is het ook zo rustig tussen zeven en negen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:13 |
Is dat levende lijk van een Hanneke Groenteman dan ergens te bewonderen oid? | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:18 |
Ik denk een zeer duidelijk en godvruchtig beargumenteerd verhaal tegen de OV-chip. Keerzijde 2.0 dat idee.
![]() | |
greavy | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:23 |
Vergeet je PKP Cargo niet? 23 September 2015 bekend geworden dat PKP Cargo 15 Vectrons besteld heeft: 12x ETCS + toelating DE/AT/PL/CZ/SK/HU 3x ETCS + toelating DE/AT/PL/CZ/SK/HU + Nederland | |
James1988 | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:34 |
Nou, kennelijk wel dus ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:42 |
Lekker snuggere actie dit... http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)t-geraakt-door-trein | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:47 |
Mwa. Hoef i kniet te zien ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:48 |
Het is (gelukkig) vaag genoeg om alleen een schim te zien strompelen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:48 |
En het is goed afgelopen met slechts lichte verwondingen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:48 |
Of juist slecht afgelopen, net hoe je dat ziet. | |
Peterselieman | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:50 |
Goed dat er aangifte wordt gedaan | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:51 |
| |
b2py | woensdag 14 oktober 2015 @ 22:19 |
Ik had eigenlijk 8 ipv 9 moeten zeggen. En ja, dikwijls is ze te zien. Of Felix ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 14 oktober 2015 @ 22:31 |
De nieuwe ondergrondse fietsenstalling in Deventer gaat al in december open in plaats van in het voorjaar ![]() | |
Yreal | woensdag 14 oktober 2015 @ 22:33 |
ik heb ze wel eens aan Somaliërs zien uitleggen dat ze moeten inchecken. In het Nederlands ![]() | |
Duvel | woensdag 14 oktober 2015 @ 22:38 |
Ik heb weleens een (ik denk Somalische) vrouw een poging zien doen af te dingen op de prijs van het treinkaartje. | |
Yreal | woensdag 14 oktober 2015 @ 22:46 |
kan dat wel waarderen. Beetje nieuwe gebruiken, reuring, verbazing, lachen. | |
Yreal | woensdag 14 oktober 2015 @ 22:47 |
Maar ik vraag me af hoe zo'n boa dat nou voor zich ziet. Dat die lui dan van het azc naar de lokale rabobank gaan om een rekening te openen en dan in de bieb via internetbankieren betalen? | |
Ajaxfan | woensdag 14 oktober 2015 @ 22:47 |
Met de prijzen van tegenwoordig zouden meer mensen dat moeten doen. | |
boriq | woensdag 14 oktober 2015 @ 22:59 |
alleen maar goede mensen hier in dit topic ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 14 oktober 2015 @ 23:00 |
Yreal | woensdag 14 oktober 2015 @ 23:10 |
Maar je bent toch gewoon een debiel als je geraakt wordt door een trein? | |
#ANONIEM | woensdag 14 oktober 2015 @ 23:26 |
Ik heb me wel vaker erover verbaasd tijdens het wachten op een stoptrein hoe lang een IC een stipje in de verte blijft en hoe snel hij dan ineens toch plotseling voorbij geraasd komt. Kan me heel goed voorstellen dat mensen daardoor verrast worden. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 14 oktober 2015 @ 23:26 |
Het zijn er te veel. En de net-nietjes zijn er nog veel meer. Geen dagelijkse kost in mijn werk, maar zeker wel wekelijks. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 14 oktober 2015 @ 23:31 |
Daarbij komt ook nog eens dat van een beetje trein de remweg makkelijk tien keer zo lang is dan van een auto. Daarnaast zijn treinen breder dan het spoor, dat vergeten spoorlopers ook nog wel eens. | |
derLudolf | donderdag 15 oktober 2015 @ 00:33 |
Nou daar staat dan bijvoorbeeld groot op Den-Bosch. Dat ze naar Utrecht. Plaatje van een trein met eindbestemming. Dan staat er Utrecht. Plaatje van een trein, richting Leeuwarden/Grunn, naar Zwolle, wederom plaatje van een trein. Voor Zwolle Emmen hetzelfde. Dan staat er een plaatje van een bus, bus 73 en dat ze uit moeten stappen bij halte Ter Apelervenen De plaatjes van de treinen zin trouwens allemaal VIRMS, wat natuurlijk onjuist is voor Zwolle-Emmen ![]() | |
derLudolf | donderdag 15 oktober 2015 @ 00:36 |
Oh deze post niet gelezen. Ik heb het wat anders gezien, zoals ik hierboven beschreef. Maar komt op hetzelfde neer ![]() | |
derLudolf | donderdag 15 oktober 2015 @ 00:43 |
Snap je dat niet? Dat is een selectieprocedure. Kun je zo snel het Nederlandse OV systeem doorgronden heb je blijkbaar wat in je mars en mag je blijven ![]() | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2015 @ 00:54 |
Ik heb in Almelo en Ootmarsum regelmatig asielzoekers in de bus zitten, maar je hoeft ze echt niet uit te leggen hoe het in- en uitchecken werkt, dat snappen ze allemaal. Alleen de bestemming van de bus, dat is een groter probleem voor ze (de lijn rijdt natuurlijk in twee richtingen, en zowel Almelo als Ootmarsum liggen halverwege een lijn) | |
Yreal | donderdag 15 oktober 2015 @ 01:30 |
Precies. Tenzij je gaat lopen kutten met abonnement is de ov chipkaart heel eenvoudig. | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 07:14 |
Dat Extreem Zaaddodend Remmen daar erger is me ook dood aan trouwens. Trein komt aan rijden, remt af naar 10 km/h, 5....4...3..... Iedereen loopt vast naar een deur toe, en dan blijft die trein gewoon 30 meter doorrollen ![]() ![]() /moppersmurf | |
Blistering | donderdag 15 oktober 2015 @ 07:28 |
Daarom ook altijd gaan staan bij deze borden: ![]() En dan vooraf even checken hoe lang je trein is, weet je precies waar je moet staan ![]() | |
boriq | donderdag 15 oktober 2015 @ 07:42 |
Handig als aan de voorkant ook de uitgang is, maar toch verdomd vervelend als je dan een x-aantal honderd meter moet lopen als de uitgang aan de achterkant zit. | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 08:16 |
Er zijn best wat stations die zeer gebaat zouden zijn bij een tweede tunnel ja. Ede-Wageningen, Nijmegen, Almelo, Deventer om te beginnen. | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2015 @ 08:34 |
In Deventer ligt de tunnel toch best goed? Nijmegen trouwens ook, maar daar heb je het probleem dat vrijwel alles op de a- of b-zijde stopt. In Enschede zou een verbinding vanuit het Saxion direct naar het station trouwens wel een flinke verbetering zijn. | |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 08:35 |
'Rekenkamer ziet onvoldoende verbetering in situatie Prorail' http://nu.nl/politiek/414(...)ituatie-prorail.html (via @NUnl) | |
boriq | donderdag 15 oktober 2015 @ 08:37 |
Uitkomend op perron 1/2? Krijg je wel héél veel geklooi bij de kruising aldaar, tenzij je een soort brug bouwt naar de spoordijk en dan langs het spoor richting de perrons. | |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 09:04 |
Wut? ![]() | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2015 @ 09:21 |
Als je vanaf het Saxion (eerste of tweede verdieping) een loopbrug aanlegt die uitkomt op het eerste perron (of liever nog beide perrons) moet dat makkelijk kunnen lijkt me. Het zou zorgen voor een veel betere verdeling van reizigers en een kortere en veiliger route station-Saxion. | |
JDude | donderdag 15 oktober 2015 @ 09:23 |
De a-zijde is in Nijmegen wel een stuk langer dan de b-zijde als ik het me goed herinner. Puntje perron richting Arnhem sta je bijna op de Waalbrug ![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2015 @ 09:40 |
sterker nog, daar stap je al bijna in Arnhem in ![]() | |
James1988 | donderdag 15 oktober 2015 @ 09:44 |
Behalve bij een SLT, want daar lijken machinisten soms maar wat te doen ![]() Borden met treinlengte in meters zouden beter zijn ![]() | |
boriq | donderdag 15 oktober 2015 @ 09:51 |
Wat al zou helpen is een brug over de Ruyterlaan tussen spoor 1 en de fietsenstalling door naar het perron voor de poortjes. Dat zal al onwijs veel helpen, alleen heeft de gemeente het geld niet en hoeft zoiets van Prorail niet ![]() | |
ReisT | donderdag 15 oktober 2015 @ 10:48 |
Ik denk dat ze heel goed weten wat ze doen maar er zijn verschillende ideeën over waar je een SLT moet parkeren. Een machinist die met 10 bakken SLT halverwege de bordjes 6 en 8 stopt heeft daar goed over nagedacht. | |
MTL | donderdag 15 oktober 2015 @ 11:05 |
Voor SLT zijn er gewoon regels. SLT4 zijn 3 normale bakken en SLT6 zijn 4 normale bakken. Elke samenstelling kan je van daaruit berekenen. | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 11:12 |
In Deventer moet er ééntje bij aan de OLDO kant, voor mij. En waar ik Nijmegen zei moet Eindhoven zijn. Stop de tijd ![]() | |
ReisT | donderdag 15 oktober 2015 @ 11:21 |
Dat kan, maar als er geen bijpassend bakbordje is, wat dan? Daarover denken machinisten verschillend. | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 11:27 |
Ja, tot 7 tellen kan best een hele opgave zijn. Misschien wat meer Sudoku oefenen? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2015 @ 11:28 |
Dan is het maar net aan welk getalletje je op dat moment toe bent ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 oktober 2015 @ 11:30 |
Volgens mij moeten ze dan doorrijden tot het eerstvolgende bakbord. Maar ik ken het Handboek Machinist niet helemaal uit mijn hoofd. | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2015 @ 11:31 |
Bij de Appenzeller Bahnen hebben ze een spooktrein rijden. Als die voorbij komt dan vallen bij mensen de schilderijen van de muren en raakt apparatuur verstoord ![]() http://www.20min.ch/schwe(...)um-Spuk-Zug-15745085 | |
Salatrel | donderdag 15 oktober 2015 @ 12:24 |
staat niet in het handboek omschreven. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 oktober 2015 @ 12:37 |
Oh okee. Maar wat is gebruikelijk? Doorrijden tot het eerstvolgende bord of gokken op halverwege? | |
Salatrel | donderdag 15 oktober 2015 @ 12:41 |
Gokken sowieso niet maar halverwege is meest logische. | |
Salatrel | donderdag 15 oktober 2015 @ 12:42 |
Bij twijfel gewoon naar het bord zonder cijfer ![]() | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2015 @ 13:09 |
"Hmm, ik heb een SLT-IV bij me, dan moet ik dus bij de 3 stoppen. Hé, er is geen 3, maar wel 2, 4, 6, 8, 10 en eentje zonder cijfer, laat ik dan maar doorrijden naar die zonder cijfer."![]() | |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 13:15 |
Interview in NRC met Dijsselbloem met als strekking dat NS het busvervoer en de stationsretail moet afstoten. Stationsretail is de kracht, zie ook in Japan. Is hij niet meegeweest op excursie? | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2015 @ 13:21 |
Zolang DB en SNCF daarin actief zijn (en in nog veel meer zaken zoals het beheer van de infrastructuur) zie ik niet in waarom NS dat wel zou moeten afstoten. | |
James1988 | donderdag 15 oktober 2015 @ 13:25 |
Ik zie dan weer niet in waarom winkeltjes en vastgoed een taak van een vervoerder zou moeten zijn. | |
bork | donderdag 15 oktober 2015 @ 13:30 |
Jaar afzien voor treinreizigers rondom Utrecht
| |
dennistd | donderdag 15 oktober 2015 @ 13:30 |
Klopt, maar hebben andere vervoerders daar echt last van? Zolang NS maar niet verliezen in het vervoer gaat compenseren met winst uit de winkeltjes lijkt me dat geen probleem. En dat het vastgoed destijds in handen van NS is gekomen, tja, ze hebben ook al het personeel met een veel duurdere CAO dan de andere vervoerders erbij gekregen. | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2015 @ 13:32 |
Wat ik daarin nog mis: http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/899/ | |
Mr_Klaasje | donderdag 15 oktober 2015 @ 13:34 |
Laat ze dan op z'n minst één tijdelijke IC-stop of iets in die geest doen.. | |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 13:34 |
Is niet anders dan dit jaar in Utrecht toch? | |
_JdM_ | donderdag 15 oktober 2015 @ 14:48 |
Opvallende uitspraak van degene die de winsten van NS krijgt... Treinvervoer is namelijk net kostendekkend. De bussen maken verlies (al jaren). De stationsretail maken de winsten... | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2015 @ 14:58 |
Precies. Daarom is het best logisch als de NS de retail zou houden | |
bork | donderdag 15 oktober 2015 @ 15:51 |
Ja maar voor transparantie (dat het voor iedereen duidelijk is; deadlock2k) van de geldstromen wel beter. Nu zijn andere vervoerders dan de NS is het nadeel. Neem je de Cash cow(; deadlock2k) weg van de NS dan weet je wat de daadwerkelijke kosten zijn en als positief neveneffect gaan ze beter nadenken over het efficiënt maken van hun Core business. Misschien logisch omdat we het gewend zijn en het de NS geld oplevert maar niet goed imho. | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 16:14 |
Andere vervoerders zijn niet in het nadeel want die mogen ook winkeltjes openen als ze willen. NS heeft in de geschiedenis die stations gebouwd of in beheer gekregen, voor de transparantie is alleen maar nodig dat er transparantie is, oftewel openbare jaarverslagen en aanverwante zaken. | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 16:21 |
En ga je nou serieus de zure sloot uithangen omdat ik niet weet welke van de 9 definities van het woord portee ik moest kiezen? | |
bork | donderdag 15 oktober 2015 @ 16:29 |
Nee joh, ik dacht dat jij wel wat kon hebben ![]() ![]() | |
bork | donderdag 15 oktober 2015 @ 16:32 |
Dat is in theorie misschien zo, ik weet daar het fijne niet van, in de praktijk werkt dat niet zo denk ik. Jaarverslagen en aanverwante zaken zeggen niet alles zo niet weinig. Window dressing is in deze context een mooi begrip ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 15-10-2015 16:44:18 ] | |
Prins_Pils | donderdag 15 oktober 2015 @ 16:45 |
En een opgang aan de Brinkgreverweg, plek zat. Voor mij. | |
Yreal | donderdag 15 oktober 2015 @ 17:12 |
Dat onderschrift ![]() ![]()
| |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 17:14 |
![]() Het was al een te lange tijd geleden ![]() | |
_JdM_ | donderdag 15 oktober 2015 @ 17:18 |
Ga dan ook aan het werk jij... | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 17:28 |
Ik ben daar oprecht een smiley vergeten en wel een ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 18:10 |
Waarom? Er rijden kakduizend bussen daar. | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 18:11 |
Ja is zo, maar ook weer niet. De geldstromen, inkomsten, uitgaven, als de individuele bedrijfsonderdelen afzonderlijke resultaten hebben dan is het niet zo lastig. Zeg maar beetje zoals de belastinginkomsten van de miljoenennota, helemaal duidelijk is het niet, maar er staat wel duidelijk gespecificeerd dat er 308 miljoen uit accijnzen op tabak binnenkomt in 2015. Wat voor informatie wil je nog meer weten precies? | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 18:14 |
Of mijn trein op tijd rijdt. En of ik kan zitten. ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 18:16 |
Ik denk niet dat je dat ooit uit een jaarverslag zal kunnen tillen ![]() | |
James1988 | donderdag 15 oktober 2015 @ 18:19 |
Hangt van het jaarverslag in kwestie af natuurlijk. Een jaarverslag van Fles zal dat vast wel bevatten ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 18:23 |
Of zijn volgende trein op tijd rijdt en of hij kan zitten? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 18:35 |
Nou, ergens anders uit meestal ook niet ![]() | |
boriq | donderdag 15 oktober 2015 @ 19:21 |
Ik wens b2py alvast veel plezier met alle documenten die Wilma zojuist online heeft gezet ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 15 oktober 2015 @ 19:26 |
Ik zie een hoop stenen met ingebeitelde tekst voor me ![]() (sorry, moet bij haar naam altijd denken aan Wilma Flintstone..) | |
boriq | donderdag 15 oktober 2015 @ 19:31 |
Om een indruk te geven van de relatie Prorail <-> Ministerie: de aandeelhoudersvergadering van Prorail duurde 1 uur en 23 minuten en Mansveld was niet eens aanwezig. | |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 19:34 |
Scheelt dat een document acht bijlagen heeft ![]() | |
boriq | donderdag 15 oktober 2015 @ 19:36 |
Na alle gekkigheden van de afgelopen maanden zou ik er niet over verbaasd zijn als dit de druppels is die de emmer over doet lopen, menig kamerlid ruikt nu (heel veel) bloed. | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2015 @ 19:36 |
Mansveld is kennelijk haar bureau al aan het opruimen. Haar laatste werkdag als stas in dit kabinet zal vermoedelijk over een paar weken zijn | |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 19:41 |
Dat zal wel meevallen, er zijn urgentere kwesties.. | |
bork | donderdag 15 oktober 2015 @ 19:45 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2015 @ 19:45 |
FYRA-rapport van 28 oktober ![]() | |
Duvel | donderdag 15 oktober 2015 @ 20:09 |
Daar zou de tweede kamer voor moeten aftreden, niet de bewindsvrouw. | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2015 @ 20:36 |
+ een groot deel van de ambtenaren op het ministerie | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 20:46 |
Maar serieus, dat kabinet faalt wel aan alle kanten. Melanie heeft er geen zin in, hop kieper maar over de schutting Wilma heeft er geen zin in, hop lul maar met alle winden mee, vertrouwen in Prorail Blaaaabla bla Danny Blind geloofde ook in een nederlaag van Turkije ![]() Jeroentje D zal het ook wel aan zijn reet roesten als de doekoes maar rollen ![]() Echt iedere dooie lul kan gewoon minister worden en ongegeneerd met andermans geld strooien. Ze brengen er gewoon echt geen ene kut van terecht. | |
Duvel | donderdag 15 oktober 2015 @ 20:50 |
Die ambtenaren voeren de wetten uit die de TK maakt. | |
GlennQuagmire | donderdag 15 oktober 2015 @ 20:51 |
Tijdens het debat zei ze nog dat ze op bepaalde vragen geen antwoord wilde geven omdat ze de vergadering wilde afwachten, en dan was ze er niet eens zelf bij? Totaal ongeloofwaardig ![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2015 @ 20:52 |
mja, dat maakt nog niet dat ze hun werk goed doen en ook daar schort het behoorlijk | |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 20:52 |
Het zittend kabinet doet het volgens het volk nooit goed. | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 20:55 |
Heb ik geen gelijk dan? ![]() | |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 20:57 |
Als er een ander kabinet gezeten had en andere keuzes gemaakt had was je reactie net zo geweest. | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:00 |
Nou nee. Ze hebben toch zelf de mogelijkheid om er WEL iets van te maken? Wat jij nu zegt is "Fles loopt te zeiken DUS hij heeft ongelijk." Dat slaat natuurlijk nergens op. | |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:05 |
Het kabinet doet het nooit goed omdat er bij de keuzes die ze maken ook verliezers zijn en de verliezers schreeuwen het hardst en krijgen de meeste media-aandacht. En aangezien de meeste spoorse problemen het gevolg zijn van beleidskeuzes van vorige kabinetten zal het nooit goed zijn. | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:06 |
Bedankt voor deze verhelderende woorden. Ik zal voortaan zwijgzaam mijn lot accepteren, zoals een proleet betaamt. Wat denk ik wel. Iets anders dan de noodzakelijke verliezer te kunnen zijn. Mijn excuses. | |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:11 |
Scheelt weer | |
Duvel | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:13 |
Ze zitten er nu lang genoeg om op zijn minst een andere lijn in te hebben kunnen slaan. Dit is gewoon die fijne VVD. ![]() | |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:23 |
Nouja, hoe hadden ze die 475 mio moeten voorkomen dan? | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:44 |
Dat kan je niet voorkomen maar er wordt veel te makkelijk gezegd nu dat de tweede kamer geen rol heeft. Daar zitten echter inepte debieltjes waardoor ze nooit hand in eigen boezem hoeven te steken maar altijd naar de bewindspersonen kunnen wijzen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:45 |
Mastwijk is een goed voorbeeld. | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:47 |
De TK heeft een sturende en controlerende functie en ze doen nu net alsof het allemaal helemaal nieuw is. Wir haben es nicht gewusst. Flikker toch op. Fles heeft gelijk. | |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:32 |
Ik zeg niet dat ze geen rol hebben maar ik vraag me af hoe een ander kabinet het anders had kunnen doen. Het is niet alsof je met de SP aan de macht ineens alles veranderd. | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:35 |
Het kabinet had bijvoorbeeld de hoofdpijndossiers beter kunnen verdelen, ingrijpen toen duidelijk werd dat de HSL of de Fyra compleet uit de klauw liep door alles stop te zetten en eens opnieuw te beginnen, de NS top direct naar huis moeten sturen op de eerste dag dat alles plat lag in de bewuste winter waar NS paginagroot adverteerde "WE ZIJN ER KLAAR VOOR". Dát soort dingen. Maar nee, ze vinden het wel best en zijn bezig met 'belangrijke' zaken. | |
b2py | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:38 |
Dat ben ik niet met je eens. Mensen naar huis sturen is nou niet direct de eerste actie die veel oplevert. Nieuwe werknemers zullen moeten 'wennen' en voor ze überhaupt iets hebben kunnen doen is het alweer winter. Hadden ze in die tweede winter direct weer het veld moeten ruimen? | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:39 |
En de oppositie blaat mooi mee maar als ze zelf aan de macht zijn dan doen ze het geen steek anders. PvdA, CDA, VVD, PVV, LPF, CU, en D66 hebben allemaal in beide posities gezeten tijdens de afgelopen major fuckups, in deze gevallen bijna altijd gesteund door de SGP (want de regering is door god gegeven huil huil huil kijk ons eens zielig en predestinatisch zijn), in meer of mindere mate ook door GL door de jaren heen. Achterstallig onderhoud moest in de jaren '90 al opgelost worden, de achterstand is alleen maar opgelopen, dusdanig dat je nu geen scheet kan laten, waar je in het land ook bent in het weekend of er moet een baanwerker hard schaterlachen omdat hij hem kan horen. Ze hebben allemaal niet liggen slapen, ze hebben het heel bewust kapotgemaakt. En de Tweede Kamer sliep gewoon mee. | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:43 |
Natuurlijk wel. Waarom denk je dat een school het predikaat zwak krijgt? Er is echt altijd maar één aanwijsbare reden en dat is een falende directie met een falend beleid. En ja, ze hadden in die tweede winter gelijk op moeten sodemieteren. Ik vermoed dat er ergens nog wel een rapportje ligt in een lade waarin ze met de grond gelijk worden gemaakt intern omdat dat soort beloftes gewoon niet gedaan kunnen worden, je weet van tevoren gewoon dat je staat te liegen. Als directie van een van de belangrijkste bedrijven in Nederland. Hoe durf je. | |
Kansenjongere | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:43 |
En als je als overheid de vervoerders carte blanche geeft om de ov-chipkaart vorm te geven weet je natuurlijk ook al bij voorbaat dat de reiziger op 1, 2 en 3 manieren genaaid gaat worden. | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:45 |
En dat is nog afgezien van het feit dat je als directeur van een NV gewoon verantwoording hoort af te leggen aan je aandeelhouders maar deze ook pro-actief zelf hoort te nemen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:46 |
Precies, dat is ook zo'n oneindige fuckup waarbij Stas na Stas en Minister na Minister maar blijft roepen dat het allemaal fucking goed geregeld is, nou, een beter voorbehoedsmiddel dan dat bestaat er bijna niet. | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:48 |
Als ik de minister was, dan had ik koppen willen zien rollen voor het feit dat op Schiphol kaartjes standaard eerste klas uit de automaat aangeboden worden als er voor Engels op het scherm gekozen wordt in deze situatie. Het is nog te verdedigen als dat het enige is wat er fout was gegaan in de afgelopen jaren maar dit soort dingen zijn echt onvergefelijk en je slaat een oneindig dom figuur. Welkom in Nederland, betaal alsjeblieft evenveel voor een enkele reis van Schiphol naar Amsterdam Centraal als voor drie maandabonnementen op het hele stadsregiovervoer in Boedapest (49HFL per week, er gaan geloof ik rond de 350 HFL in een euro dus ik rond het nog netjes voor ze af hier nog ook). | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:50 |
"We moeten wel meer dan de Bakellendenorm betalen want anders trekken we geen goede bestuurders aan binnen dit bedrijf." Nou, wat een prachtargument, dat zie je ook duidelijk terug in de resultaten. Ken je dat bedrijfje HP dat voor een paar honderd miljoen door dat ene wijf geleid werd die nu genomineerd wil worden als de republikeinse presidentskandidaat? Die richtte het bedrijf in een paar jaar tijd zowat ten grondde en vertrok met een aandelenpakket jongen. Ja, meer betalen zorgt voor goede mensen joh! | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:55 |
| |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 23:13 |
Wauw ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 23:14 |
Ik ben het zelden met je eens als het over het bedrijf NS gaat, maar hierin ben ik het zeer grondig eens met wat je zegt. Maar volgens mij heb ik mijn mening over falend beleid vanuit Rijkswaterstaat/I&M en de politiek nooit onder stoelen of banken geschoven. | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 23:17 |
Ik kan me niet herinneren dat jij ooit wat dan ook onder stoelen of banken gestoken hebt. Of het nou een mening, een mes of je lul was. | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2015 @ 23:19 |
En nu ga ik slapen want morgen moet ik weer naar dwangkamp Ede. | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 23:20 |
Hey ik ben Jack de Knipper niet ![]() | |
derLudolf | donderdag 15 oktober 2015 @ 23:26 |
Het OV in NL is inderdaad idioot duur. In Litouwen betaalde ik voor een reis van zo'n 3 uur zo'n ¤6. Dit was een trein met 4 rijtuigen en daarvoor een 6 assige dieselloc. Elk rijtuig had een eigen conductrice die ook nog es voortdurend gratis koffie uitdeelde. Al met al geen goedkoop iets om te exploiteren. Als je drie uur gaat treinen op Emmen-Zwolle zit je als je pech hebt in een stampvolle GTW met twee man personeel. Daar betaal je dan ¤35 voor volgens mij | |
derLudolf | donderdag 15 oktober 2015 @ 23:31 |
Dwangkamp Ede? Bedoel je dat Jehova congrescentrum? ![]() Ik hoef morgen niet naar Ede ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 oktober 2015 @ 23:32 |
Voor het algemene prijsniveau en salarisniveau in Nederland kan ik best leven met wat je er voor betaalt eigenlijk. Maar het moet gewoon allemaal niet zo ondoorzichtig. | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2015 @ 23:45 |
Als 65+'er zit je drie uur lang in een bus voor ¤3, dat is nog veel goedkoper ![]() Maar om het even op treinen in Nederland te houden: losse kaartjes zijn inderdaad erg duur, maar er is altijd wel een aanbieding via drogist/supermarkt/blokker en anders wel via de spoordeelwinkel. Gemiddeld zo'n 16 euro, maak je daar een reis Enschede-Utrecht mee (nog niet eens zo heel ver, 140 te) dan betaal je dus 11,5 cent per kilometer. Vol tarief zou je 41 euro kwijt zijn geweest, wat neerkomt op 29 cent per kilometer. Dat is inderdaad aan de dure kant, maar ook Duitsland is niet goedkoop: Münster-Lingen is ongeveer net zover en hier betaal je voor een retourtje ¤28,80 met de RE en ¤36 met de IC. En het goedkoopste daar is bij alleen reizen ook echt die ¤28,80 23 euro voor een Niedersachsen-ticket dat ook geldig is in NRW tussen Münster en Rheine; pas bij twee of meer wordt een schönes wochenende interessant. | |
dennistd | vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:10 |
Ik zit trouwens voor dit jaar tot nu toe op 5 cent per kilometer (1e klas) ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:13 |
ik heb een keer op het Nederlandse spoor voor 1,76 cent per kilometer gereisd ![]() | |
dennistd | vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:15 |
Ik heb een keer op het Duitse spoor voor 0,92 cent per kilometer gereisd ![]() 1e klas uiteraard | |
Peterselieman | vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:17 |
Dat wordt lastig om daar onderdoor te gaan ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:21 |
Kak, ik kom aan 1 cent per km. Schönes Wochenende met 5 man. | |
mschol | vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:33 |
meer tijd in de trein dan aan het werk? ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:40 |
Nee hoor, ik heb dit jaar 43 dagen met de trein gereisd en 169 dagen gewerkt. Nou zijn de treinreisdagen meestal wel een stuk langer dan de werkdagen, maar ik denk dat ik toch echt meer tijd in de bus dan in de trein heb doorgebracht dit jaar. | |
James1988 | vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:41 |
Wanneer treinpersoneel zelf de bestemming van een trein kan intypen, kun je dit soort dingen wel eens tegenkomen:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:41 |
0 cent per kilometer ![]() Anders zo uit m'n hoofd 7,5 cent met een kruidvatkaartje. | |
dennistd | vrijdag 16 oktober 2015 @ 01:19 |
Studenten-OV of zwartrijder? ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:23 |
Je neemt een gratis meereiskaart uit de spoordeelwinkel envelop en gaat vlakbij een willekeurige andere passagier zitten. 0 euro per km | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:48 |
Ik reis al jaren voor 0 cent per kilometer. ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:56 |
Ik ook ![]()
| |
Duvel | vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:01 |
Je betaalt ook belasting over loon in natura, toch? | |
derLudolf | vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:11 |
Wie döt mij wat, wie döt mij wat | |
Peterselieman | vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:41 |
Als iemand dat ongevraagd doet dan kan hij de teringtyfus krijgen | |
DeaDLocK2K | vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:44 |
Stapvoets door de wissels in Deventer. Waar is dat goed voor. | |
Nattekat | vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:17 |
Studenten-ov natuurlijk ![]() | |
b2py | vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:29 |
Anders gaan ze stoek! | |
derLudolf | vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:49 |
Laat ze die dingen beter construeren dan. Of saneren ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:25 |
Bleek storing in de trein te zijn. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:08 |
Geen idee, geen verstand van dat soort dingen. | |
GlennQuagmire | vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:35 |
4xICM3 vanmiddag als IC van Groningen naar Rotterdam ![]() | |
b2py | vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:20 |
Volgestouwd met studenten *yay* | |
derLudolf | vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:23 |
![]() | |
GlennQuagmire | vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:44 |
In Zwolle werd er een stel afgekoppeld ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:21 |
Staat ook in de verkoop. Schijnt dat NS alleen het contract met AKO behoudt. De retailformules worden in het geheel verkocht aan een partij. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:26 |
Goeie zaak. NS kan al niet waar ze voor bedoeld zijn, namelijk mensen vervoeren. NS heeft helemaal geen capaciteit of kunde "over" voor zulke randzaken. | |
_serial_ | vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:18 |
NS doet wel wat horecazaken (Burger King en La Place) op de stations van de hand. Helaas dus geen einde van de Burger King. _klik hier_ | |
b2py | vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:22 |
Shops zijn op stations zo enorm belangrijk voor NS, ik snap wel dat ze de regie willen houden. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:28 |
Dat in Japan gaat ook niet erom dat het spoorwegbedrijf bepaalt hoeveel geld een overstappende reiziger voor een bakje sushi moet betalen. De crux aan de zaak is ontwikkeling van vastgoed en functies. Kantoren, shopping malls waar je kleding en tv's koopt, bioscopen, dat soort dingen. En ook woonwijken aan het spoor. Vastgoedontwikkeling om nieuwe vraag op de gewenste momenten van de dag te creëren. | |
boriq | vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:39 |
en vol |