ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Er is al veel niet meer te krijgen voor Sparpreis was vorig jaar ook, toen na 2 dagen weer wel .
Ach, ik hoef toch nergens heen...
Frankfurt - Dresden wel grofweg een uur sneller (afgezien van één speciale spitstrein in de drgl 2015 die een half uur sneller dan de rest is) en een mooie klokvaste dienstregeling. Dat is toch wel een echte verbetering.
Op dinsdag 13 oktober 2015 00:15 schreef Prins_Pils het volgende: Niet haten op de foto, het is rails en het is schattig (en ik zit Berlijnfoto's te uploaden voor op OVinNL dusjah)
Mooie fotoplek.
Heb je ook een foto met een trein GI? Zo een vierkante uit de DDR-tijd. Of met zo'n moderne trein, HK of IK?
Frankfurt - Dresden wel grofweg een uur sneller (afgezien van één speciale spitstrein in de drgl 2015 die een half uur sneller dan de rest is) en een mooie klokvaste dienstregeling. Dat is toch wel een echte verbetering.
Ik wel 18e naar Leipzig, helaas geen aansluiting ICE 121 op ICE 1547
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Heb je ook een foto met een trein GI? Zo een vierkante uit de DDR-tijd. Of met zo'n moderne trein, HK of IK?
Ik heb alles op de foto behalve de Gisela Die heb ik zelfs nog nooit met de kop op de foto gezet en pas toen ik na mijn bezoek vorige maand weer terugkwam dacht ik 'godverdompje ben ik hem alsnog vergeten' Hk en Ik heb ik wel
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zeg NS, even over die verwarmde wachtruimtes van jullie he. Dat werkt precies andersom als hoe jullie denken: Als het buiten warm is, mag de verwarming UIT. Als het buiten koud is, moet de verwarming AAN. Onthou dat nou.
In Bad Bentheim wordt de trein vaak behoorlijk veel drukker. Geen idee of dat gaat gebeuren.
Da es künftig 2 Züge pro Stunde auf der Strecke Berlin-Hannover-Hamm gibt. Louter speculatief maar dan hoef je niet te stoppen in Spandau, Stendal en Wolfsburg. Bad Bentheim is een halte aan Hengelo-Bielefeld die gaat er imho sowieso aan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Da es künftig 2 Züge pro Stunde auf der Strecke Berlin-Hannover-Hamm gibt. Louter speculatief maar dan hoef je niet te stoppen in Spandau, Stendal en Wolfsburg. Bad Bentheim is een halte aan Hengelo-Bielefeld die gaat er imho sowieso aan.
Wat denk je van Rheine dan? Vanaf m'n ouders thuis kan ik met één overstap naar Berlijn (instappen in Haren-Ems in Dld) en dat kost maar ¤29.
Als je de reis begint in Emmen denk ik dat je je ritprijs ongeveer laat verdubbelen
Op dinsdag 13 oktober 2015 09:25 schreef b2py het volgende: Nice, in de nieuwe update van de NS Reisplanner Xtra kan je zien hoeveel OV-fietsen er nog beschikbaar zijn
Hey, dat is mooi.
En nooit geweten dat in de Euroborg ook een OV-fietsenpunt zit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
In Bad Bentheim wordt de trein vaak behoorlijk veel drukker. Geen idee of dat gaat gebeuren.
Wat voor materieel zou er eigenlijk in zo'n ICE gaan rijden? Het lijkt er niet echt op dat DB daar voldoende ICE-treinstellen voor heeft die geschikt zijn voor Nederland. Het is ook een duur grapje: de tijdswinst t.o.v. 200 rijden is minimaal op de stukken waar het kan en een groot deel van het traject kan de trein niet eens harder dan 140/160 km/h.
Zijn ze niet bezig om grote delen van Hannover - Bad Bentheim op te waarderen naar 200? Niet dat je er alsnog veel mee opschiet overigens tov een loc+rijtuigen
Wat voor materieel zou er eigenlijk in zo'n ICE gaan rijden? Het lijkt er niet echt op dat DB daar voldoende ICE-treinstellen voor heeft die geschikt zijn voor Nederland. Het is ook een duur grapje: de tijdswinst t.o.v. 200 rijden is minimaal op de stukken waar het kan en een groot deel van het traject kan de trein niet eens harder dan 140/160 km/h.
ICx? Tussen Bad Bentheim en Berlijn kun je nergens harder dan 250, dus het is onzin om daarvoor een Velaro of ICE-3 in te zetten.
ICx krijgt 250 als Vmax, prima voor die verbinding dus.
Wat voor materieel zou er eigenlijk in zo'n ICE gaan rijden? Het lijkt er niet echt op dat DB daar voldoende ICE-treinstellen voor heeft die geschikt zijn voor Nederland. Het is ook een duur grapje: de tijdswinst t.o.v. 200 rijden is minimaal op de stukken waar het kan en een groot deel van het traject kan de trein niet eens harder dan 140/160 km/h.
Waarschijnlijk ice3m Pagina 12 vorige deel
quote:
ICE-3M is 15 jaar oud en verslijt naar het schijnt ontzettend hard. Als ze die treinstellen op een iets rustiger traject inzetten zal er wellicht ook wat minder onderhoud nodig zijn?
Op Amsterdam - Osnabrück ligt de maximumsnelheid nergens hoger dan 160 km/u en de Vmax van Hannover - Stendal is 250 km/u.
ICx? Tussen Bad Bentheim en Berlijn kun je nergens harder dan 250, dus het is onzin om daarvoor een Velaro of ICE-3 in te zetten.
Ja, dat was eerst het plan maar dat is voorlopig in de ICEkast gezet.
Een andere mogelijkheid is de komende 10 jaar ofzo gewoon met de getrokken treinen blijven rijden. En dan alsnog nieuw materieel bestellen. Of NS gaat met ICNG naar Berlijn rijden.
Ja, dat was eerst het plan maar dat is voorlopig in de ICEkast gezet.
Ik doelde enkel op een binnenlandse verbinding Bad Bentheim - Berlijn, als die er zou komen.
quote:
Of NS gaat met ICNG naar Berlijn rijden.
Ik denk dat het ICE-3 wordt, wanneer de rijtuigen aan vervanging toe zijn. NS bezit er al een aantal, dus dan zou de verdeling tussen de vervoeders enigszins in stand blijven.
Dat stond toen ik het de vorige keer controleerde zo in wikipedia, als nu wat recenter materiaal van Siemens lees, is er toch een variant met 1,5 kV
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Volgens mij niet, Belgie en Frankrijk wel. (voor toelating wordt in deze twee landen momenteel getest, in NL voorlopig niet).
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 13-10-2015 14:23:26 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Blijft ICE3. Dan zou je op Amsterdam-Frankfurt en Amsterdam-Berlijn hetzelfde materieel hebben. Is misschien nog wel zo handig.
De Velaro's gaan naar Brussel en Parijs, kunnen de ICE-3m (van Brussel en Parijs) dus naar de twee genoemde trajecten. Ik vind de huidige treinen al erg aftands, moet er niet aan denken als die tot 2020/2025 doorgaan. (nb. allemaal een keer langsgeweest).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Der ICx ist perfekt vorbereitet für internationale Aufgaben. Die Basiskonfigurationen sind für den Einsatz in Deutschland und Österreich vorgesehen, der 12-Teiler auch in der Schweiz. Züge für den Einsatz in weiteren europäischen Ländern (Dänemark, Frankreich, Niederlande, Luxemburg, Polen, Tschechien, Italien) können optional beauftragt werden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Waarom kan die man niet gewoon OVERspanning of overSPANNING zeggen ipv de klemtoon zo neerleggen dat het beide kan zijn, en helemaal toen het bovenleidingportaal rood werd toen hij het voor de tweede keer zei dacht ik; ah het gaat wel over overSPANNING.
Waarom kan die man niet gewoon OVERspanning of overSPANNING zeggen ipv de klemtoon zo neerleggen dat het beide kan zijn, en helemaal toen het bovenleidingportaal rood werd toen hij het voor de tweede keer zei dacht ik; ah het gaat wel over overSPANNING.
Het is óverspanning.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Hmm, ik krijg zojuist e-mails van NS: twee van mijn GtbV-claims zijn afgewezen omdat 'Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij geen of onvoldoende vertraging geconstateerd.' Onzin, want dat was twee keer voor een reis met IC defect waardoor ik >=15 minuten vertraging heb opgelopen.
edit: Snel is NS niet echt meer met het afhandelen van GtbV, ik heb nog 3 claims over de maand september die nog niet zijn afgehandeld.
[ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 13-10-2015 22:57:58 ]
Op dinsdag 13 oktober 2015 22:52 schreef James1988 het volgende: Hmm, ik krijg zojuist e-mails van NS: twee van mijn GtbV-claims zijn afgewezen omdat 'Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij geen of onvoldoende vertraging geconstateerd.' Onzin, want dat was twee keer voor een reis met IC defect waardoor ik >=15 minuten vertraging heb opgelopen.
edit: Snel is NS niet echt meer met het afhandelen van GtbV, ik heb nog 3 claims over de maand september die nog niet zijn afgehandeld.
[AT] ÖBB tenders for 200 MS/AC electric/hybrid locomotives (with shunting diesels) Sit tight, this is quite some data:
Tender 1 'Elektrostandardlokomotiven' 2017: 50 AC locomotives, 30 in first order - 4 axles - minimum: 300 kN / 120 kph / 5.6MW / 350kW last mile diesel - obligatory homologation: DE/AT/HU/RO/SK(AC)/CZ(AC)/HR/SB/BG/TR - optional: BA/MK/GR
2017: 25 Multi System locos, not in first order - 4 axles - minimum: 300 kN / 120 kph / 5.6MW - obligatory homologation: DE/AT/HU/HR/SK/CZ/PL/IT/SI (incl. Italy) - optional: BE/NL/RO/BG/TR/SB/BA/MK/GR
2017: 25 Multi System locos, not in first order - 4 axles - minimum: 300 kN / 120 kph / 5.6MW - obligatory homologation: DE/AT/HU/HR/SK/CZ/PL/SI (excl. Italy) - optional: BE/NL/RO/BG/TR/SB/BA/MK/GR
Tender 2 'Supercargolokomotiven West' (Hybrid)
2020: 50 AC locomotives, 30 in first order - 2x4 or 6 axles - minimum: 450 kN / 120 kph / 5.6MW + 1.8MW diesel - obligatory homologation: DE/AT/HU/RO/SK(AC)/CZ(AC)/HR/SB/BG/TR - optional: BE/NL/PL/IT (all DC countries!) /SI/BA/MK/GR
Tender 3 'Supercargolokomotiven Ost'
2017: 50 AC locomotives, 10 in first order - 6 axles - minimum: 450 kN / 120 kph / 5MW / 350kW last mile diesel - obligatory homologation: AT(Heg.-Vienna only)/HU/RO/BG - optional: AT(rest)/SK/TR/SB/HR/BA/MK/GR
Ik denk dat Siemens met de Vectron een goede kanshebber is. Één of meerdere Vectron-varianten zijn al toegelaten in Duitsland, Italië, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Zweden, Slowakije, Tsjechië, Turkije, Hongarije, Kroatië en Slovenië. Daarnaast is er ook al een klant (BLS Cargo) die met Vectrons naar de Rotterdamse haven wil gaan rijden.
Ik denk dat Siemens met de Vectron een goede kanshebber is. Één of meerdere Vectron-varianten zijn al toegelaten in Duitsland, Italië, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Zweden, Slowakije, Tsjechië, Turkije, Hongarije, Kroatië en Slovenië. Daarnaast is er ook al een klant (BLS Cargo) die met Vectrons naar de Rotterdamse haven wil gaan rijden.
Gaaf Oostenrijk is stiekem best een belangrijk/machtig land in de EU volgens mij, ook al hoor je er weinig over. Zo exploiteren ze best veel internationale spoorverbindingen.
Een 'hobby' wat ik sinds een paar maand doe is het invoeren van bankbiljetten op eurobilltracker en echt zo'n 8 vd 15 honderd euro biljetten die ik heb gehad komen uit Oostenrijk. Ook vijfhonderd biljetten hebben ze erg veel gedrukt, hoewel ik daarvan alleen maar Duitse en Nederlandse exemplaren heb ontvangen.
Eind november komen trouwens de nieuwe 20 euro biljetten uit, die zullen veelal afkomstig zijn uit Oostenrijk
Gaaf Oostenrijk is stiekem best een belangrijk/machtig land in de EU volgens mij, ook al hoor je er weinig over. Zo exploiteren ze best veel internationale spoorverbindingen.
Het land ligt, net als Zwitserland, erg centraal en krijgt dus ook veel doorgaand verkeer. En Oostenrijkers leggen verhoudingsgewijs de meeste kilometers af per trein*.
Morgen wijdt Koppen een uitgebreide reportage aan de gevaren van spoorlopen. Exclusieve beelden, een interview met de moeder van een slachtoffer, een dagje meelopen met Securail en zo veel meer: afspraak op woensdag 14 oktober om 21u25, op één!
Waarbij Infrabel met "één" natuurlijk niet NPO1 bedoelt.
Op woensdag 14 oktober 2015 10:18 schreef Dr_Flash het volgende: Haha en juist vanochtend in de sprinter naar Apeldoorn, Ddar met restanten van opschrift "geel en blauw houdt van oranje"
Das war einmal... Vroeger, toen Nederland nog meespeelde om de Europese titel
Whehe, mooie conducteur net in de IC naar Leeuwarden
"Over enkele ogenblikken station Amersfoort, daar kunt u overstappen op de vertraagde Internationale trein 145 naar [insert alle stations tot aan Berlin Sudkreuz], de overige treinen rijden wel volgens schema. [Insert standaard riedeltje over eindbestemming, niet vergeten uit te checken etc.]"
Vervolgens in het Duits: "Sehr geehrte Damen und Herren, [al het bovenstaande nog een keer in het Duits ]"
En alsof dat nog niet genoeg was: "Ladies and gentlemen [zie bovenstaand voor de derde keer]"
Om af te sluiten met: "Zo, dat was het wel weer voor vandaag"
Wat een baas
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
"Over enkele ogenblikken station Amersfoort, daar kunt u overstappen op de vertraagde Internationale trein 145 naar [insert alle stations tot aan Berlin Sudkreuz], de overige treinen rijden wel volgens schema. [Insert standaard riedeltje over eindbestemming, niet vergeten uit te checken etc.]"
Vervolgens in het Duits: "Sehr geehrte Damen und Herren, [al het bovenstaande nog een keer in het Duits ]"
En alsof dat nog niet genoeg was: "Ladies and gentlemen [zie bovenstaand voor de derde keer]"
Om af te sluiten met: "Zo, dat was het wel weer voor vandaag"
Wat een baas
Keurig. Maar zouden de mensen uit Rotterdam niet al in Utrecht in de ICB stappen?
ja ik bedacht me, als ik voor 2.20 naar Amsterdam moet, kan ik net zo goed voor 3.70. Desnoods ga je dan nog even een espresso drinken in de lounge en je hebt het verschil er weer uit.
Kreeg nog een ov dagkaart aangeboden van een syrier. Die lui krijgen die kaarten blijkbaar telkens als ze ergens heen moeten en ze delen ze graaf.
Het land ligt, net als Zwitserland, erg centraal en krijgt dus ook veel doorgaand verkeer. En Oostenrijkers leggen verhoudingsgewijs de meeste kilometers af per trein*.
In de EU wel, maar in Europa/Schengen is dat toch wel echt Zwitserland.
Ja ach, tis wel de makkelijkste en goedkoopste manier om de lui te verplaatsen natuurlijk. Maar ik vind die syriers wel een geinig publiek moet ik zeggen.
Ja ach, tis wel de makkelijkste en goedkoopste manier om de lui te verplaatsen natuurlijk. Maar ik vind die syriers wel een geinig publiek moet ik zeggen.
Hoezo "moeten die steeds ergens naartoe" dan eigenlijk? Lijkt me niet dat ze elke paar weken zeggen "Jongens, jullie moeten door naar het volgende asielzoekerskamp, 200 km verderop, hier heb je een OV-kaart, zie maar "
Hoezo "moeten die steeds ergens naartoe" dan eigenlijk? Lijkt me niet dat ze elke paar weken zeggen "Jongens, jullie moeten door naar het volgende asielzoekerskamp, 200 km verderop, hier heb je een OV-kaart, zie maar "
Toch?
Geen idee. Het is niet echt een vriendelijke reactie he, als iemand je zo'n ding aanbied om dan te roepen "WAAR MOET JE HEEN DAN DAT JE DIE KRIJGT?!?!".
Hoezo "moeten die steeds ergens naartoe" dan eigenlijk? Lijkt me niet dat ze elke paar weken zeggen "Jongens, jullie moeten door naar het volgende asielzoekerskamp, 200 km verderop, hier heb je een OV-kaart, zie maar "
Toch?
In het begin wel hoor... bij binnenkomst worden ze in een "eerste opvanglocatie" gepropt, wat vaak sportzalen enzo zijn. Na een paar dagen moeten ze dan verkassen naar een AZC. Het zou me niet verbazen als ze daarvoor een OV-kaart krijgen.
En als het daar niet voor is, dan is het wel voor een reis naar een ambassade of zoiets.
In het begin wel hoor... bij binnenkomst worden ze in een "eerste opvanglocatie" gepropt, wat vaak sportzalen enzo zijn. Na een paar dagen moeten ze dan verkassen naar een AZC. Het zou me niet verbazen als ze daarvoor een OV-kaart krijgen.
En als het daar niet voor is, dan is het wel voor een reis naar een ambassade of zoiets.
In groepjes naar Ter Apel voor de registratie.. en dan weer terug naar de lokale opvang .
Hoezo "moeten die steeds ergens naartoe" dan eigenlijk? Lijkt me niet dat ze elke paar weken zeggen "Jongens, jullie moeten door naar het volgende asielzoekerskamp, 200 km verderop, hier heb je een OV-kaart, zie maar "
Toch?
Jij denkt dat dit in Nederland goed geregeld is? Jeetje
Kwam er laatst een paar tegen, die uit Ter Apel kwamen en naar Middelburg moesten. Heb je ook gelijk alle hoeken van het land gezien. En ze gingen overigens inderdaad met de trein en bus, was verder geen begeleider bij oid. Hadden dus ook werkelijk geen idee waar ze precies moesten zijn
Op woensdag 14 oktober 2015 19:17 schreef larsico het volgende: Kwam er laatst een paar tegen, die uit Ter Apel kwamen en naar Middelburg moesten. Heb je ook gelijk alle hoeken van het land gezien. En ze gingen overigens inderdaad met de trein en bus, was verder geen begeleider bij oid. Hadden dus ook werkelijk geen idee waar ze precies moesten zijn
In het begin wel hoor... bij binnenkomst worden ze in een "eerste opvanglocatie" gepropt, wat vaak sportzalen enzo zijn. Na een paar dagen moeten ze dan verkassen naar een AZC. Het zou me niet verbazen als ze daarvoor een OV-kaart krijgen.
En als het daar niet voor is, dan is het wel voor een reis naar een ambassade of zoiets.
Dan gaat toch iedereen de illegaliteit in gek Dat gaat gewoon met bussen. DAT is goedkoper. En gecontroleerd. Autochtone Nederlanders snappen na tien jaar nog steeds niet hoe de OV-chipkaart werkt. En een Syriër in 10 minuten wel? Nadenken
Fles, dat gaat niet met bussen. De vluchtelingen krijgen een blaadje met instructies (in plaatjes) over OV-chipkaart en hoe en waar in- en uit te checken en daarnaast een OV-dagkaart en de treintijden. Veel succes met het reizen naar Ter Apel.
Ter Apel ook echt, lekker centrale plek. Goed bereikbaar enzo.
Dat is vroeger bewust zo gedaan, decentraal wat decentraal kan (bit het creëren van werkgelegenheid). Zo kreeg Ter Apel COA/PI, Emmen de Belastingsdienst en Coevorden het NAVO depot
Dat is vroeger bewust zo gedaan, decentraal wat decentraal kan (bit het creëren van werkgelegenheid). Zo kreeg Ter Apel COA/PI, Emmen de Belastingsdienst en Coevorden het NAVO depot
Werkgelegenheid creëren is in die jaren over het hele land gedaan, Enschede kreeg HR van defensie, Heerlen de belastingdienst en Leeuwarden het CJIB. Ter Apel verdient er tegenwoordig best wat geld aan en de lokale economie draait er maar mooi op
Op woensdag 14 oktober 2015 20:03 schreef WhiteJoker het volgende: Fles, dat gaat niet met bussen. De vluchtelingen krijgen een blaadje met instructies (in plaatjes) over OV-chipkaart en hoe en waar in- en uit te checken en daarnaast een OV-dagkaart en de treintijden. Veel succes met het reizen naar Ter Apel.
Werkgelegenheid creëren is in die jaren over het hele land gedaan, Enschede kreeg HR van defensie, Heerlen de belastingdienst en Leeuwarden het CJIB. Ter Apel verdient er tegenwoordig best wat geld aan en de lokale economie draait er maar mooi op
Zoetermeer kreeg MinOCW maar dat was zo'n daverend succes dat het toch maar terug naar Den Haag is verplaatst.
Op woensdag 14 oktober 2015 20:03 schreef WhiteJoker het volgende: Fles, dat gaat niet met bussen. De vluchtelingen krijgen een blaadje met instructies (in plaatjes) over OV-chipkaart en hoe en waar in- en uit te checken en daarnaast een OV-dagkaart en de treintijden. Veel succes met het reizen naar Ter Apel.
Gaat al best een tijdje zo en lijkt nog steeds redelijk goed te gaan, ik zou alleen de foto van de VIRM door een SLT vervangen zodat ze de rechtstreekse sprinter nemen voor het gemak.
Kijk, dat we hier in Nederland bij gebrek aan oorlog niks beters te doen hebben dan burgers omlaag te zuigen in een groot wild orgastisch moeras vol van bureaucratie, dat is tot daar aan toe. Noem het plaatsvervangend volksvermaak als je iets fouts wilt zeggen.
Dat we dat in Nederland wegens decennialang gebrek aan nood en oorlog, uit pure verveling tot in de perfectie hebben doorgevoerd, tough.
Maar alsjeblieft stop die mensen gewoon in een bus en breng ze waar je ze hebben wilt, hoe moeilijk is het te zien dat dat voor IEDEREEN beter is?
Kijk, dat we hier in Nederland bij gebrek aan oorlog niks beters te doen hebben dan burgers omlaag te zuigen in een groot wild orgastisch moeras vol van bureaucratie, dat is tot daar aan toe. Noem het plaatsvervangend volksvermaak als je iets fouts wilt zeggen.
Dat we dat in Nederland wegens decennialang gebrek aan nood en oorlog, uit pure verveling tot in de perfectie hebben doorgevoerd, tough.
Maar alsjeblieft stop die mensen gewoon in een bus en breng ze waar je ze hebben wilt, hoe moeilijk is het te zien dat dat voor IEDEREEN beter is?
Okay, fair enough. Ik ben ook nog steeds voor gewoon één groot kamp ergens op een plek zoals Biddinghuizen ofzo. Allemaal daar opvangen en processen. Ik vraag me al bijna 20 jaar af waarom zo'n procedure zo lang moet duren.
Okay, fair enough. Ik ben ook nog steeds voor gewoon één groot kamp ergens op een plek zoals Biddinghuizen ofzo. Allemaal daar opvangen en processen. Ik vraag me al bijna 20 jaar af waarom zo'n procedure zo lang moet duren.
Omdat je op een gegeven moment moet uitzoeken of Saddam Hoessein echt 1243 chauffeurs had.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dan gaat toch iedereen de illegaliteit in gek Dat gaat gewoon met bussen. DAT is goedkoper. En gecontroleerd. Autochtone Nederlanders snappen na tien jaar nog steeds niet hoe de OV-chipkaart werkt. En een Syriër in 10 minuten wel? Nadenken
Als je het principe achter een ov-chipkaart nu nog niet snapt ben je gewoon teringdebiel. En dan heb ik het dus niet over allerlei rare constructies maar gewoon bliep in bliep uit.
Ik ben oprecht verbijsterd dat het echt zo blijkt te gaan.
Oorlog overleefd ja? Huis in een miljard splinters gebombardeerd? Je halve familie verkracht en vermoord?
WAT ERG.
Hier, welkom in Nederland. We hebben een puzzeltocht voor jullie. Maar voor donker binnen of S&V komt je de boeien aanleggen vuile zwartrijder! Het leven is toch geen SPELLETJE wat denk je wel
Oorlog overleefd ja? Huis in een miljard splinters gebombardeerd? Je halve familie verkracht en vermoord?
WAT ERG.
Hier, welkom in Nederland. We hebben een puzzeltocht voor jullie. Maar voor donker binnen of S&V komt je de boeien aanleggen vuile zwartrijder! Het leven is toch geen SPELLETJE wat denk je wel
Met zes man sterk zo'n gezin uit kapotgeschoten Syrie uit de trein halen, omdat één zoontje/dochtertje niet had ingecheckt. Ik zie het ook nog voor me ook
Serieus, dat gebeurt dus wel. Soms hebben ze geen dagkaarten van het COA gehad en krijgen ze een briefje mee van IND met de vraag of ze coulance willen tonen. Alhoewel S&V gewoon de politie erbij haalt die een kaartje voor ze koopt. Maar da's nog knap lastig, want ik zag laatst op Utrecht nog zo'n vluchteling met z'n gehele gezin staan die geen Engels sprak en ik dus maar in gebarentaal moest uitleggen dat hij de volgende trein naar Leeuwarden moest hebben en in Zwolle moest uitstappen.
Op woensdag 14 oktober 2015 00:46 schreef James1988 het volgende: Daarnaast is er ook al een klant (BLS Cargo) die met Vectrons naar de Rotterdamse haven wil gaan rijden.
Vergeet je PKP Cargo niet? 23 September 2015 bekend geworden dat PKP Cargo 15 Vectrons besteld heeft: 12x ETCS + toelating DE/AT/PL/CZ/SK/HU 3x ETCS + toelating DE/AT/PL/CZ/SK/HU + Nederland
Maar ik vraag me af hoe zo'n boa dat nou voor zich ziet. Dat die lui dan van het azc naar de lokale rabobank gaan om een rekening te openen en dan in de bieb via internetbankieren betalen?
Ik heb me wel vaker erover verbaasd tijdens het wachten op een stoptrein hoe lang een IC een stipje in de verte blijft en hoe snel hij dan ineens toch plotseling voorbij geraasd komt. Kan me heel goed voorstellen dat mensen daardoor verrast worden.
Ik heb me wel vaker erover verbaasd tijdens het wachten op een stoptrein hoe lang een IC een stipje in de verte blijft en hoe snel hij dan ineens toch plotseling voorbij geraasd komt. Kan me heel goed voorstellen dat mensen daardoor verrast worden.
Daarbij komt ook nog eens dat van een beetje trein de remweg makkelijk tien keer zo lang is dan van een auto. Daarnaast zijn treinen breder dan het spoor, dat vergeten spoorlopers ook nog wel eens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Oh deze post niet gelezen. Ik heb het wat anders gezien, zoals ik hierboven beschreef. Maar komt op hetzelfde neer Deze is beter, staat op dat ze uit moeten checken bij NS, in bij Arriva.
Hier, welkom in Nederland. We hebben een puzzeltocht voor jullie.
Snap je dat niet? Dat is een selectieprocedure. Kun je zo snel het Nederlandse OV systeem doorgronden heb je blijkbaar wat in je mars en mag je blijven
Ik heb in Almelo en Ootmarsum regelmatig asielzoekers in de bus zitten, maar je hoeft ze echt niet uit te leggen hoe het in- en uitchecken werkt, dat snappen ze allemaal. Alleen de bestemming van de bus, dat is een groter probleem voor ze (de lijn rijdt natuurlijk in twee richtingen, en zowel Almelo als Ootmarsum liggen halverwege een lijn)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat Extreem Zaaddodend Remmen daar erger is me ook dood aan trouwens. Trein komt aan rijden, remt af naar 10 km/h, 5....4...3..... Iedereen loopt vast naar een deur toe, en dan blijft die trein gewoon 30 meter doorrollen En net als je dan denkt "Jezus ik blijf wel staan voor de volgende deur" dan staat iedereen dus weer precies halverwege de bak. Fucking schijt irritant
Op donderdag 15 oktober 2015 07:14 schreef Dr_Flash het volgende: Dat Extreem Zaaddodend Remmen daar erger is me ook dood aan trouwens. Trein komt aan rijden, remt af naar 10 km/h, 5....4...3..... Iedereen loopt vast naar een deur toe, en dan blijft die trein gewoon 30 meter doorrollen En net als je dan denkt "Jezus ik blijf wel staan voor de volgende deur" dan staat iedereen dus weer precies halverwege de bak. Fucking schijt irritant
/moppersmurf
Daarom ook altijd gaan staan bij deze borden:
En dan vooraf even checken hoe lang je trein is, weet je precies waar je moet staan Hoewel je zelfs dan nog sadistische machinisten hebt die expres eerder, of later stopen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Daarom ook altijd gaan staan bij deze borden: [ afbeelding ]
En dan vooraf even checken hoe lang je trein is, weet je precies waar je moet staan Hoewel je zelfs dan nog sadistische machinisten hebt die expres eerder, of later stopen.
Handig als aan de voorkant ook de uitgang is, maar toch verdomd vervelend als je dan een x-aantal honderd meter moet lopen als de uitgang aan de achterkant zit.
In Enschede zou een verbinding vanuit het Saxion direct naar het station trouwens wel een flinke verbetering zijn.
Uitkomend op perron 1/2? Krijg je wel héél veel geklooi bij de kruising aldaar, tenzij je een soort brug bouwt naar de spoordijk en dan langs het spoor richting de perrons.
Op donderdag 15 oktober 2015 08:34 schreef dennistd het volgende: In Deventer ligt de tunnel toch best goed? Nijmegen trouwens ook, maar daar heb je het probleem dat vrijwel alles op de a- of b-zijde stopt.
In Enschede zou een verbinding vanuit het Saxion direct naar het station trouwens wel een flinke verbetering zijn.
Als je vanaf het Saxion (eerste of tweede verdieping) een loopbrug aanlegt die uitkomt op het eerste perron (of liever nog beide perrons) moet dat makkelijk kunnen lijkt me. Het zou zorgen voor een veel betere verdeling van reizigers en een kortere en veiliger route station-Saxion.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 15 oktober 2015 08:34 schreef dennistd het volgende: In Deventer ligt de tunnel toch best goed? Nijmegen trouwens ook, maar daar heb je het probleem dat vrijwel alles op de a- of b-zijde stopt.
In Enschede zou een verbinding vanuit het Saxion direct naar het station trouwens wel een flinke verbetering zijn.
De a-zijde is in Nijmegen wel een stuk langer dan de b-zijde als ik het me goed herinner. Puntje perron richting Arnhem sta je bijna op de Waalbrug .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Daarom ook altijd gaan staan bij deze borden: [ afbeelding ]
En dan vooraf even checken hoe lang je trein is, weet je precies waar je moet staan Hoewel je zelfs dan nog sadistische machinisten hebt die expres eerder, of later stopen.
Behalve bij een SLT, want daar lijken machinisten soms maar wat te doen
Borden met treinlengte in meters zouden beter zijn
Op donderdag 15 oktober 2015 09:21 schreef dennistd het volgende: Als je vanaf het Saxion (eerste of tweede verdieping) een loopbrug aanlegt die uitkomt op het eerste perron (of liever nog beide perrons) moet dat makkelijk kunnen lijkt me. Het zou zorgen voor een veel betere verdeling van reizigers en een kortere en veiliger route station-Saxion.
Wat al zou helpen is een brug over de Ruyterlaan tussen spoor 1 en de fietsenstalling door naar het perron voor de poortjes. Dat zal al onwijs veel helpen, alleen heeft de gemeente het geld niet en hoeft zoiets van Prorail niet
Op donderdag 15 oktober 2015 08:34 schreef dennistd het volgende: In Deventer ligt de tunnel toch best goed? Nijmegen trouwens ook, maar daar heb je het probleem
In Deventer moet er ééntje bij aan de OLDO kant, voor mij. En waar ik Nijmegen zei moet Eindhoven zijn. Stop de tijd
Op donderdag 15 oktober 2015 11:05 schreef MTL het volgende: Voor SLT zijn er gewoon regels. SLT4 zijn 3 normale bakken en SLT6 zijn 4 normale bakken. Elke samenstelling kan je van daaruit berekenen.
Dat kan, maar als er geen bijpassend bakbordje is, wat dan? Daarover denken machinisten verschillend.
Bij de Appenzeller Bahnen hebben ze een spooktrein rijden. Als die voorbij komt dan vallen bij mensen de schilderijen van de muren en raakt apparatuur verstoord
"Hmm, ik heb een SLT-IV bij me, dan moet ik dus bij de 3 stoppen. Hé, er is geen 3, maar wel 2, 4, 6, 8, 10 en eentje zonder cijfer, laat ik dan maar doorrijden naar die zonder cijfer."
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Interview in NRC met Dijsselbloem met als strekking dat NS het busvervoer en de stationsretail moet afstoten. Stationsretail is de kracht, zie ook in Japan. Is hij niet meegeweest op excursie?
Op donderdag 15 oktober 2015 13:15 schreef b2py het volgende: Interview in NRC met Dijsselbloem met als strekking dat NS het busvervoer en de stationsretail moet afstoten. Stationsretail is de kracht, zie ook in Japan. Is hij niet meegeweest op excursie?
Zolang DB en SNCF daarin actief zijn (en in nog veel meer zaken zoals het beheer van de infrastructuur) zie ik niet in waarom NS dat wel zou moeten afstoten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gedurende achttien weekeinden en vrijwel alle vakanties in 2016 rijden er minder treinen, moet meer worden overgestapt of gebruik gemaakt worden van bussen. Utrecht blijft bereikbaar. Dat heeft Prorail woensdag bekendgemaakt. De spoorbeheerder adviseert reizigers volgend jaar nog meer dan anders hun reis voor te bereiden met een check op de reisplanner van NS.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Klopt, maar hebben andere vervoerders daar echt last van? Zolang NS maar niet verliezen in het vervoer gaat compenseren met winst uit de winkeltjes lijkt me dat geen probleem. En dat het vastgoed destijds in handen van NS is gekomen, tja, ze hebben ook al het personeel met een veel duurdere CAO dan de andere vervoerders erbij gekregen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zo kunnen vanaf 30 mei gedurende 12 weken geen treinen stoppen op station Utrecht Zuilen. In dezelfde periode rijden er tijdelijk minder Sprinters in de spits tussen Veenendaal Centrum - Utrecht - Breukelen.
Op donderdag 15 oktober 2015 13:30 schreef dennistd het volgende: Klopt, maar hebben andere vervoerders daar echt last van? Zolang NS maar niet verliezen in het vervoer gaat compenseren met winst uit de winkeltjes lijkt me dat geen probleem. En dat het vastgoed destijds in handen van NS is gekomen, tja, ze hebben ook al het personeel met een veel duurdere CAO dan de andere vervoerders erbij gekregen.
Opvallende uitspraak van degene die de winsten van NS krijgt... Treinvervoer is namelijk net kostendekkend. De bussen maken verlies (al jaren). De stationsretail maken de winsten...
Opvallende uitspraak van degene die de winsten van NS krijgt... Treinvervoer is namelijk net kostendekkend. De bussen maken verlies (al jaren). De stationsretail maken de winsten...
Precies. Daarom is het best logisch als de NS de retail zou houden
Precies. Daarom is het best logisch als de NS de retail zou houden
Ja maar voor transparantie (dat het voor iedereen duidelijk is; deadlock2k) van de geldstromen wel beter. Nu zijn andere vervoerders dan de NS is het nadeel. Neem je de Cash cow(; deadlock2k) weg van de NS dan weet je wat de daadwerkelijke kosten zijn en als positief neveneffect gaan ze beter nadenken over het efficiënt maken van hun Core business. Misschien logisch omdat we het gewend zijn en het de NS geld oplevert maar niet goed imho.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Andere vervoerders zijn niet in het nadeel want die mogen ook winkeltjes openen als ze willen. NS heeft in de geschiedenis die stations gebouwd of in beheer gekregen, voor de transparantie is alleen maar nodig dat er transparantie is, oftewel openbare jaarverslagen en aanverwante zaken.
Op donderdag 15 oktober 2015 16:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: En ga je nou serieus de zure sloot uithangen omdat ik niet weet welke van de 9 definities van het woord portee ik moest kiezen?
Nee joh, ik dacht dat jij wel wat kon hebben
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 15 oktober 2015 16:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: Andere vervoerders zijn niet in het nadeel want die mogen ook winkeltjes openen als ze willen. NS heeft in de geschiedenis die stations gebouwd of in beheer gekregen, voor de transparantie is alleen maar nodig dat er transparantie is, oftewel openbare jaarverslagen en aanverwante zaken.
Dat is in theorie misschien zo, ik weet daar het fijne niet van, in de praktijk werkt dat niet zo denk ik. Jaarverslagen en aanverwante zaken zeggen niet alles zo niet weinig. Window dressing is in deze context een mooi begrip .
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 15-10-2015 16:44:18 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat is in theorie misschien zo, ik weet daar het fijne niet van, in de praktijk werkt dat niet zo denk ik. Jaarverslagen en aanverwante zaken zeggen niet alles zo niet weinig. Window dressing is in deze context een mooi begrip .
Ja is zo, maar ook weer niet. De geldstromen, inkomsten, uitgaven, als de individuele bedrijfsonderdelen afzonderlijke resultaten hebben dan is het niet zo lastig. Zeg maar beetje zoals de belastinginkomsten van de miljoenennota, helemaal duidelijk is het niet, maar er staat wel duidelijk gespecificeerd dat er 308 miljoen uit accijnzen op tabak binnenkomt in 2015. Wat voor informatie wil je nog meer weten precies?
Ja is zo, maar ook weer niet. De geldstromen, inkomsten, uitgaven, als de individuele bedrijfsonderdelen afzonderlijke resultaten hebben dan is het niet zo lastig. Zeg maar beetje zoals de belastinginkomsten van de miljoenennota, helemaal duidelijk is het niet, maar er staat wel duidelijk gespecificeerd dat er 308 miljoen uit accijnzen op tabak binnenkomt in 2015. Wat voor informatie wil je nog meer weten precies?
Op donderdag 15 oktober 2015 19:21 schreef boriq het volgende: Ik wens b2py alvast veel plezier met alle documenten die Wilma zojuist online heeft gezet
Ik zie een hoop stenen met ingebeitelde tekst voor me (sorry, moet bij haar naam altijd denken aan Wilma Flintstone..)
Om een indruk te geven van de relatie Prorail <-> Ministerie: de aandeelhoudersvergadering van Prorail duurde 1 uur en 23 minuten en Mansveld was niet eens aanwezig.
Op donderdag 15 oktober 2015 19:21 schreef boriq het volgende: Ik wens b2py alvast veel plezier met alle documenten die Wilma zojuist online heeft gezet
Na alle gekkigheden van de afgelopen maanden zou ik er niet over verbaasd zijn als dit de druppels is die de emmer over doet lopen, menig kamerlid ruikt nu (heel veel) bloed.
Op donderdag 15 oktober 2015 19:31 schreef boriq het volgende: Om een indruk te geven van de relatie Prorail <-> Ministerie: de aandeelhoudersvergadering van Prorail duurde 1 uur en 23 minuten en Mansveld was niet eens aanwezig.
Mansveld is kennelijk haar bureau al aan het opruimen. Haar laatste werkdag als stas in dit kabinet zal vermoedelijk over een paar weken zijn
Op donderdag 15 oktober 2015 19:36 schreef boriq het volgende: Na alle gekkigheden van de afgelopen maanden zou ik er niet over verbaasd zijn als dit de druppels is die de emmer over doet lopen, menig kamerlid ruikt nu (heel veel) bloed.
Dat zal wel meevallen, er zijn urgentere kwesties..
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar serieus, dat kabinet faalt wel aan alle kanten.
Melanie heeft er geen zin in, hop kieper maar over de schutting Wilma heeft er geen zin in, hop lul maar met alle winden mee, vertrouwen in Prorail Blaaaabla bla Danny Blind geloofde ook in een nederlaag van Turkije Jeroentje D zal het ook wel aan zijn reet roesten als de doekoes maar rollen
Echt iedere dooie lul kan gewoon minister worden en ongegeneerd met andermans geld strooien. Ze brengen er gewoon echt geen ene kut van terecht.
Op donderdag 15 oktober 2015 19:31 schreef boriq het volgende: Om een indruk te geven van de relatie Prorail <-> Ministerie: de aandeelhoudersvergadering van Prorail duurde 1 uur en 23 minuten en Mansveld was niet eens aanwezig.
Tijdens het debat zei ze nog dat ze op bepaalde vragen geen antwoord wilde geven omdat ze de vergadering wilde afwachten, en dan was ze er niet eens zelf bij? Totaal ongeloofwaardig
Melanie heeft er geen zin in, hop kieper maar over de schutting Wilma heeft er geen zin in, hop lul maar met alle winden mee, vertrouwen in Prorail Blaaaabla bla Danny Blind geloofde ook in een nederlaag van Turkije Jeroentje D zal het ook wel aan zijn reet roesten als de doekoes maar rollen
Echt iedere dooie lul kan gewoon minister worden en ongegeneerd met andermans geld strooien. Ze brengen er gewoon echt geen ene kut van terecht.
Het zittend kabinet doet het volgens het volk nooit goed.
Op donderdag 15 oktober 2015 20:57 schreef b2py het volgende: Als er een ander kabinet gezeten had en andere keuzes gemaakt had was je reactie net zo geweest.
Nou nee. Ze hebben toch zelf de mogelijkheid om er WEL iets van te maken? Wat jij nu zegt is "Fles loopt te zeiken DUS hij heeft ongelijk." Dat slaat natuurlijk nergens op.
Het kabinet doet het nooit goed omdat er bij de keuzes die ze maken ook verliezers zijn en de verliezers schreeuwen het hardst en krijgen de meeste media-aandacht. En aangezien de meeste spoorse problemen het gevolg zijn van beleidskeuzes van vorige kabinetten zal het nooit goed zijn.
Op donderdag 15 oktober 2015 21:05 schreef b2py het volgende: Het kabinet doet het nooit goed omdat er bij de keuzes die ze maken ook verliezers zijn en de verliezers schreeuwen het hardst en krijgen de meeste media-aandacht. En aangezien de meeste spoorse problemen het gevolg zijn van beleidskeuzes van vorige kabinetten zal het nooit goed zijn.
Bedankt voor deze verhelderende woorden. Ik zal voortaan zwijgzaam mijn lot accepteren, zoals een proleet betaamt. Wat denk ik wel. Iets anders dan de noodzakelijke verliezer te kunnen zijn. Mijn excuses.
Op donderdag 15 oktober 2015 21:05 schreef b2py het volgende: Het kabinet doet het nooit goed omdat er bij de keuzes die ze maken ook verliezers zijn en de verliezers schreeuwen het hardst en krijgen de meeste media-aandacht. En aangezien de meeste spoorse problemen het gevolg zijn van beleidskeuzes van vorige kabinetten zal het nooit goed zijn.
Ze zitten er nu lang genoeg om op zijn minst een andere lijn in te hebben kunnen slaan. Dit is gewoon die fijne VVD.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nouja, hoe hadden ze die 475 mio moeten voorkomen dan?
Dat kan je niet voorkomen maar er wordt veel te makkelijk gezegd nu dat de tweede kamer geen rol heeft. Daar zitten echter inepte debieltjes waardoor ze nooit hand in eigen boezem hoeven te steken maar altijd naar de bewindspersonen kunnen wijzen.
De TK heeft een sturende en controlerende functie en ze doen nu net alsof het allemaal helemaal nieuw is. Wir haben es nicht gewusst. Flikker toch op. Fles heeft gelijk.
Dat kan je niet voorkomen maar er wordt veel te makkelijk gezegd nu dat de tweede kamer geen rol heeft. Daar zitten echter inepte debieltjes waardoor ze nooit hand in eigen boezem hoeven te steken maar altijd naar de bewindspersonen kunnen wijzen.
Ik zeg niet dat ze geen rol hebben maar ik vraag me af hoe een ander kabinet het anders had kunnen doen. Het is niet alsof je met de SP aan de macht ineens alles veranderd.
Ik zeg niet dat ze geen rol hebben maar ik vraag me af hoe een ander kabinet het anders had kunnen doen. Het is niet alsof je met de SP aan de macht ineens alles veranderd.
Het kabinet had bijvoorbeeld de hoofdpijndossiers beter kunnen verdelen, ingrijpen toen duidelijk werd dat de HSL of de Fyra compleet uit de klauw liep door alles stop te zetten en eens opnieuw te beginnen, de NS top direct naar huis moeten sturen op de eerste dag dat alles plat lag in de bewuste winter waar NS paginagroot adverteerde "WE ZIJN ER KLAAR VOOR". Dát soort dingen. Maar nee, ze vinden het wel best en zijn bezig met 'belangrijke' zaken.
Het kabinet had bijvoorbeeld de hoofdpijndossiers beter kunnen verdelen, ingrijpen toen duidelijk werd dat de HSL of de Fyra compleet uit de klauw liep door alles stop te zetten en eens opnieuw te beginnen, de NS top direct naar huis moeten sturen op de eerste dag dat alles plat lag in de bewuste winter waar NS paginagroot adverteerde "WE ZIJN ER KLAAR VOOR". Dát soort dingen. Maar nee, ze vinden het wel best en zijn bezig met 'belangrijke' zaken.
Dat ben ik niet met je eens. Mensen naar huis sturen is nou niet direct de eerste actie die veel oplevert. Nieuwe werknemers zullen moeten 'wennen' en voor ze überhaupt iets hebben kunnen doen is het alweer winter. Hadden ze in die tweede winter direct weer het veld moeten ruimen?
En de oppositie blaat mooi mee maar als ze zelf aan de macht zijn dan doen ze het geen steek anders. PvdA, CDA, VVD, PVV, LPF, CU, en D66 hebben allemaal in beide posities gezeten tijdens de afgelopen major fuckups, in deze gevallen bijna altijd gesteund door de SGP (want de regering is door god gegeven huil huil huil kijk ons eens zielig en predestinatisch zijn), in meer of mindere mate ook door GL door de jaren heen. Achterstallig onderhoud moest in de jaren '90 al opgelost worden, de achterstand is alleen maar opgelopen, dusdanig dat je nu geen scheet kan laten, waar je in het land ook bent in het weekend of er moet een baanwerker hard schaterlachen omdat hij hem kan horen.
Ze hebben allemaal niet liggen slapen, ze hebben het heel bewust kapotgemaakt. En de Tweede Kamer sliep gewoon mee.
Dat ben ik niet met je eens. Mensen naar huis sturen is nou niet direct de eerste actie die veel oplevert. Nieuwe werknemers zullen moeten 'wennen' en voor ze überhaupt iets hebben kunnen doen is het alweer winter. Hadden ze in die tweede winter direct weer het veld moeten ruimen?
Natuurlijk wel. Waarom denk je dat een school het predikaat zwak krijgt? Er is echt altijd maar één aanwijsbare reden en dat is een falende directie met een falend beleid. En ja, ze hadden in die tweede winter gelijk op moeten sodemieteren. Ik vermoed dat er ergens nog wel een rapportje ligt in een lade waarin ze met de grond gelijk worden gemaakt intern omdat dat soort beloftes gewoon niet gedaan kunnen worden, je weet van tevoren gewoon dat je staat te liegen. Als directie van een van de belangrijkste bedrijven in Nederland. Hoe durf je.
En als je als overheid de vervoerders carte blanche geeft om de ov-chipkaart vorm te geven weet je natuurlijk ook al bij voorbaat dat de reiziger op 1, 2 en 3 manieren genaaid gaat worden.
En dat is nog afgezien van het feit dat je als directeur van een NV gewoon verantwoording hoort af te leggen aan je aandeelhouders maar deze ook pro-actief zelf hoort te nemen.
Op donderdag 15 oktober 2015 22:43 schreef Kansenjongere het volgende: En als je als overheid de vervoerders carte blanche geeft om de ov-chipkaart vorm te geven weet je natuurlijk ook al bij voorbaat dat de reiziger op 1, 2 en 3 manieren genaaid gaat worden.
Precies, dat is ook zo'n oneindige fuckup waarbij Stas na Stas en Minister na Minister maar blijft roepen dat het allemaal fucking goed geregeld is, nou, een beter voorbehoedsmiddel dan dat bestaat er bijna niet.
Als ik de minister was, dan had ik koppen willen zien rollen voor het feit dat op Schiphol kaartjes standaard eerste klas uit de automaat aangeboden worden als er voor Engels op het scherm gekozen wordt in deze situatie. Het is nog te verdedigen als dat het enige is wat er fout was gegaan in de afgelopen jaren maar dit soort dingen zijn echt onvergefelijk en je slaat een oneindig dom figuur. Welkom in Nederland, betaal alsjeblieft evenveel voor een enkele reis van Schiphol naar Amsterdam Centraal als voor drie maandabonnementen op het hele stadsregiovervoer in Boedapest (49HFL per week, er gaan geloof ik rond de 350 HFL in een euro dus ik rond het nog netjes voor ze af hier nog ook).
"We moeten wel meer dan de Bakellendenorm betalen want anders trekken we geen goede bestuurders aan binnen dit bedrijf."
Nou, wat een prachtargument, dat zie je ook duidelijk terug in de resultaten. Ken je dat bedrijfje HP dat voor een paar honderd miljoen door dat ene wijf geleid werd die nu genomineerd wil worden als de republikeinse presidentskandidaat? Die richtte het bedrijf in een paar jaar tijd zowat ten grondde en vertrok met een aandelenpakket jongen. Ja, meer betalen zorgt voor goede mensen joh!
Ik ben het zelden met je eens als het over het bedrijf NS gaat, maar hierin ben ik het zeer grondig eens met wat je zegt. Maar volgens mij heb ik mijn mening over falend beleid vanuit Rijkswaterstaat/I&M en de politiek nooit onder stoelen of banken geschoven.
Ik ben het zelden met je eens als het over het bedrijf NS gaat, maar hierin ben ik het zeer grondig eens met wat je zegt. Maar volgens mij heb ik mijn mening over falend beleid vanuit Rijkswaterstaat/I&M en de politiek nooit onder stoelen of banken geschoven.
Ik kan me niet herinneren dat jij ooit wat dan ook onder stoelen of banken gestoken hebt. Of het nou een mening, een mes of je lul was.
Op donderdag 15 oktober 2015 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als ik de minister was, dan had ik koppen willen zien rollen voor het feit dat op Schiphol kaartjes standaard eerste klas uit de automaat aangeboden worden als er voor Engels op het scherm gekozen wordt in deze situatie. Het is nog te verdedigen als dat het enige is wat er fout was gegaan in de afgelopen jaren maar dit soort dingen zijn echt onvergefelijk en je slaat een oneindig dom figuur. Welkom in Nederland, betaal alsjeblieft evenveel voor een enkele reis van Schiphol naar Amsterdam Centraal als voor drie maandabonnementen op het hele stadsregiovervoer in Boedapest (49HFL per week, er gaan geloof ik rond de 350 HFL in een euro dus ik rond het nog netjes voor ze af hier nog ook).
Het OV in NL is inderdaad idioot duur. In Litouwen betaalde ik voor een reis van zo'n 3 uur zo'n ¤6. Dit was een trein met 4 rijtuigen en daarvoor een 6 assige dieselloc. Elk rijtuig had een eigen conductrice die ook nog es voortdurend gratis koffie uitdeelde. Al met al geen goedkoop iets om te exploiteren. Als je drie uur gaat treinen op Emmen-Zwolle zit je als je pech hebt in een stampvolle GTW met twee man personeel. Daar betaal je dan ¤35 voor volgens mij
Het OV in NL is inderdaad idioot duur. In Litouwen betaalde ik voor een reis van zo'n 3 uur zo'n ¤6. Dit was een trein met 4 rijtuigen en daarvoor een 6 assige dieselloc. Elk rijtuig had een eigen conductrice die ook nog es voortdurend gratis koffie uitdeelde. Al met al geen goedkoop iets om te exploiteren. Als je drie uur gaat treinen op Emmen-Zwolle zit je als je pech hebt in een stampvolle GTW met twee man personeel. Daar betaal je dan ¤35 voor volgens mij
Voor het algemene prijsniveau en salarisniveau in Nederland kan ik best leven met wat je er voor betaalt eigenlijk. Maar het moet gewoon allemaal niet zo ondoorzichtig.
Het OV in NL is inderdaad idioot duur. In Litouwen betaalde ik voor een reis van zo'n 3 uur zo'n ¤6. Dit was een trein met 4 rijtuigen en daarvoor een 6 assige dieselloc. Elk rijtuig had een eigen conductrice die ook nog es voortdurend gratis koffie uitdeelde. Al met al geen goedkoop iets om te exploiteren. Als je drie uur gaat treinen op Emmen-Zwolle zit je als je pech hebt in een stampvolle GTW met twee man personeel. Daar betaal je dan ¤35 voor volgens mij
Als 65+'er zit je drie uur lang in een bus voor ¤3, dat is nog veel goedkoper
Maar om het even op treinen in Nederland te houden: losse kaartjes zijn inderdaad erg duur, maar er is altijd wel een aanbieding via drogist/supermarkt/blokker en anders wel via de spoordeelwinkel.
Gemiddeld zo'n 16 euro, maak je daar een reis Enschede-Utrecht mee (nog niet eens zo heel ver, 140 te) dan betaal je dus 11,5 cent per kilometer. Vol tarief zou je 41 euro kwijt zijn geweest, wat neerkomt op 29 cent per kilometer.
Dat is inderdaad aan de dure kant, maar ook Duitsland is niet goedkoop: Münster-Lingen is ongeveer net zover en hier betaal je voor een retourtje ¤28,80 met de RE en ¤36 met de IC. En het goedkoopste daar is bij alleen reizen ook echt die ¤28,80 23 euro voor een Niedersachsen-ticket dat ook geldig is in NRW tussen Münster en Rheine; pas bij twee of meer wordt een schönes wochenende interessant.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee hoor, ik heb dit jaar 43 dagen met de trein gereisd en 169 dagen gewerkt. Nou zijn de treinreisdagen meestal wel een stuk langer dan de werkdagen, maar ik denk dat ik toch echt meer tijd in de bus dan in de trein heb doorgebracht dit jaar.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 16 oktober 2015 07:23 schreef spectrumanalyser het volgende: Je neemt een gratis meereiskaart uit de spoordeelwinkel envelop en gaat vlakbij een willekeurige andere passagier zitten. 0 euro per km
Als iemand dat ongevraagd doet dan kan hij de teringtyfus krijgen
Op donderdag 15 oktober 2015 13:15 schreef b2py het volgende: Interview in NRC met Dijsselbloem met als strekking dat NS het busvervoer en de stationsretail moet afstoten. Stationsretail is de kracht, zie ook in Japan. Is hij niet meegeweest op excursie?
Staat ook in de verkoop. Schijnt dat NS alleen het contract met AKO behoudt. De retailformules worden in het geheel verkocht aan een partij.
Staat ook in de verkoop. Schijnt dat NS alleen het contract met AKO behoudt. De retailformules worden in het geheel verkocht aan een partij.
Goeie zaak. NS kan al niet waar ze voor bedoeld zijn, namelijk mensen vervoeren. NS heeft helemaal geen capaciteit of kunde "over" voor zulke randzaken.
Op donderdag 15 oktober 2015 13:15 schreef b2py het volgende: Interview in NRC met Dijsselbloem met als strekking dat NS het busvervoer en de stationsretail moet afstoten. Stationsretail is de kracht, zie ook in Japan. Is hij niet meegeweest op excursie?
Dat in Japan gaat ook niet erom dat het spoorwegbedrijf bepaalt hoeveel geld een overstappende reiziger voor een bakje sushi moet betalen. De crux aan de zaak is ontwikkeling van vastgoed en functies. Kantoren, shopping malls waar je kleding en tv's koopt, bioscopen, dat soort dingen. En ook woonwijken aan het spoor. Vastgoedontwikkeling om nieuwe vraag op de gewenste momenten van de dag te creëren.