ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Er is al veel niet meer te krijgen voor Sparpreis was vorig jaar ook, toen na 2 dagen weer wel .
Ach, ik hoef toch nergens heen...
Frankfurt - Dresden wel grofweg een uur sneller (afgezien van één speciale spitstrein in de drgl 2015 die een half uur sneller dan de rest is) en een mooie klokvaste dienstregeling. Dat is toch wel een echte verbetering.
Op dinsdag 13 oktober 2015 00:15 schreef Prins_Pils het volgende: Niet haten op de foto, het is rails en het is schattig (en ik zit Berlijnfoto's te uploaden voor op OVinNL dusjah)
Mooie fotoplek.
Heb je ook een foto met een trein GI? Zo een vierkante uit de DDR-tijd. Of met zo'n moderne trein, HK of IK?
Frankfurt - Dresden wel grofweg een uur sneller (afgezien van één speciale spitstrein in de drgl 2015 die een half uur sneller dan de rest is) en een mooie klokvaste dienstregeling. Dat is toch wel een echte verbetering.
Ik wel 18e naar Leipzig, helaas geen aansluiting ICE 121 op ICE 1547
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Heb je ook een foto met een trein GI? Zo een vierkante uit de DDR-tijd. Of met zo'n moderne trein, HK of IK?
Ik heb alles op de foto behalve de Gisela Die heb ik zelfs nog nooit met de kop op de foto gezet en pas toen ik na mijn bezoek vorige maand weer terugkwam dacht ik 'godverdompje ben ik hem alsnog vergeten' Hk en Ik heb ik wel
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zeg NS, even over die verwarmde wachtruimtes van jullie he. Dat werkt precies andersom als hoe jullie denken: Als het buiten warm is, mag de verwarming UIT. Als het buiten koud is, moet de verwarming AAN. Onthou dat nou.
In Bad Bentheim wordt de trein vaak behoorlijk veel drukker. Geen idee of dat gaat gebeuren.
Da es künftig 2 Züge pro Stunde auf der Strecke Berlin-Hannover-Hamm gibt. Louter speculatief maar dan hoef je niet te stoppen in Spandau, Stendal en Wolfsburg. Bad Bentheim is een halte aan Hengelo-Bielefeld die gaat er imho sowieso aan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Da es künftig 2 Züge pro Stunde auf der Strecke Berlin-Hannover-Hamm gibt. Louter speculatief maar dan hoef je niet te stoppen in Spandau, Stendal en Wolfsburg. Bad Bentheim is een halte aan Hengelo-Bielefeld die gaat er imho sowieso aan.
Wat denk je van Rheine dan? Vanaf m'n ouders thuis kan ik met één overstap naar Berlijn (instappen in Haren-Ems in Dld) en dat kost maar ¤29.
Als je de reis begint in Emmen denk ik dat je je ritprijs ongeveer laat verdubbelen
Op dinsdag 13 oktober 2015 09:25 schreef b2py het volgende: Nice, in de nieuwe update van de NS Reisplanner Xtra kan je zien hoeveel OV-fietsen er nog beschikbaar zijn
Hey, dat is mooi.
En nooit geweten dat in de Euroborg ook een OV-fietsenpunt zit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
In Bad Bentheim wordt de trein vaak behoorlijk veel drukker. Geen idee of dat gaat gebeuren.
Wat voor materieel zou er eigenlijk in zo'n ICE gaan rijden? Het lijkt er niet echt op dat DB daar voldoende ICE-treinstellen voor heeft die geschikt zijn voor Nederland. Het is ook een duur grapje: de tijdswinst t.o.v. 200 rijden is minimaal op de stukken waar het kan en een groot deel van het traject kan de trein niet eens harder dan 140/160 km/h.
Zijn ze niet bezig om grote delen van Hannover - Bad Bentheim op te waarderen naar 200? Niet dat je er alsnog veel mee opschiet overigens tov een loc+rijtuigen
Wat voor materieel zou er eigenlijk in zo'n ICE gaan rijden? Het lijkt er niet echt op dat DB daar voldoende ICE-treinstellen voor heeft die geschikt zijn voor Nederland. Het is ook een duur grapje: de tijdswinst t.o.v. 200 rijden is minimaal op de stukken waar het kan en een groot deel van het traject kan de trein niet eens harder dan 140/160 km/h.
ICx? Tussen Bad Bentheim en Berlijn kun je nergens harder dan 250, dus het is onzin om daarvoor een Velaro of ICE-3 in te zetten.
ICx krijgt 250 als Vmax, prima voor die verbinding dus.
Wat voor materieel zou er eigenlijk in zo'n ICE gaan rijden? Het lijkt er niet echt op dat DB daar voldoende ICE-treinstellen voor heeft die geschikt zijn voor Nederland. Het is ook een duur grapje: de tijdswinst t.o.v. 200 rijden is minimaal op de stukken waar het kan en een groot deel van het traject kan de trein niet eens harder dan 140/160 km/h.
Waarschijnlijk ice3m Pagina 12 vorige deel
quote:
ICE-3M is 15 jaar oud en verslijt naar het schijnt ontzettend hard. Als ze die treinstellen op een iets rustiger traject inzetten zal er wellicht ook wat minder onderhoud nodig zijn?
Op Amsterdam - Osnabrück ligt de maximumsnelheid nergens hoger dan 160 km/u en de Vmax van Hannover - Stendal is 250 km/u.
ICx? Tussen Bad Bentheim en Berlijn kun je nergens harder dan 250, dus het is onzin om daarvoor een Velaro of ICE-3 in te zetten.
Ja, dat was eerst het plan maar dat is voorlopig in de ICEkast gezet.
Een andere mogelijkheid is de komende 10 jaar ofzo gewoon met de getrokken treinen blijven rijden. En dan alsnog nieuw materieel bestellen. Of NS gaat met ICNG naar Berlijn rijden.
Ja, dat was eerst het plan maar dat is voorlopig in de ICEkast gezet.
Ik doelde enkel op een binnenlandse verbinding Bad Bentheim - Berlijn, als die er zou komen.
quote:
Of NS gaat met ICNG naar Berlijn rijden.
Ik denk dat het ICE-3 wordt, wanneer de rijtuigen aan vervanging toe zijn. NS bezit er al een aantal, dus dan zou de verdeling tussen de vervoeders enigszins in stand blijven.
Dat stond toen ik het de vorige keer controleerde zo in wikipedia, als nu wat recenter materiaal van Siemens lees, is er toch een variant met 1,5 kV
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Volgens mij niet, Belgie en Frankrijk wel. (voor toelating wordt in deze twee landen momenteel getest, in NL voorlopig niet).
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 13-10-2015 14:23:26 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Blijft ICE3. Dan zou je op Amsterdam-Frankfurt en Amsterdam-Berlijn hetzelfde materieel hebben. Is misschien nog wel zo handig.
De Velaro's gaan naar Brussel en Parijs, kunnen de ICE-3m (van Brussel en Parijs) dus naar de twee genoemde trajecten. Ik vind de huidige treinen al erg aftands, moet er niet aan denken als die tot 2020/2025 doorgaan. (nb. allemaal een keer langsgeweest).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Der ICx ist perfekt vorbereitet für internationale Aufgaben. Die Basiskonfigurationen sind für den Einsatz in Deutschland und Österreich vorgesehen, der 12-Teiler auch in der Schweiz. Züge für den Einsatz in weiteren europäischen Ländern (Dänemark, Frankreich, Niederlande, Luxemburg, Polen, Tschechien, Italien) können optional beauftragt werden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...