dennistd | zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:47 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:50 | |
Een jaar geleden heeft er ook een V250 in Groningen gestaan. Dat was ook wel een vreemd gezicht. Moest een stel af laten rangeren en kwam op 7B binnen (bij uitzondering dat we daar stoppen). Dubbel feest dus! | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:50 | |
De Flitstrein! ![]() | ||
b2py | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:07 | |
![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 02-08-2014 13:28:19 ] | ||
Salatrel | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:09 | |
van het meereiskaartje? | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:13 | |
ik kan er geen kut van lezen ![]() | ||
KnightSolaire | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:21 | |
Aan het treinnummer kan ik opmaken dat het om de ICE gaat maar verder kan ik er ook weinig kaas van maken ![]() | ||
Salatrel | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:22 | |
Emmerich grens naar Utrecht 2e klas gereduceerd 20 EUR? Zou dat kunnen? ![]() | ||
Salatrel | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:23 | |
Met pinbetaling? ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:23 | |
Staat er Emmerich Gr(ens) - Ut(recht Centraal)? ![]() Wel typisch dat kennelijk eerst de HiSpeed bonnetjes op moeten ![]() | ||
KnightSolaire | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:24 | |
En ik maar denken dat je geen kaartjes tegen het gereduceerd tarief meer kon kopen... | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:24 | |
Slaan die conduc. Voor zo'n bedrag wil ik op z'n minst een LEESBAAR kaartje ![]() | ||
b2py | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:26 | |
Die van ons gaat met een Duitser mee, deze is van een andere Hollander ![]() | ||
b2py | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:27 | |
Ja dat staat er, ongeveer : Edit: Ik heb de verkleining er even afgehaald, nu beter leesbaar. | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:30 | |
staat niet eens bij of het een Ticket of een Toeslag is ![]() | ||
Salatrel | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:38 | |
volgens mij is het EB voor elektronische betaling. Bij hispeed kun je volgens mij pinnen | ||
dennistd | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:41 | |
Wel duur: NS International geeft voor een reis Köln-Utrecht met BC100 en korting in NL een prijs van ¤12,20 | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:53 | |
Wagenverkoop is altijd duur. | ||
b2py | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:10 | |
Dan valt het me nog mee dat het ¤20 is trouwens.. | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:17 | |
Ja, je had natuurlijk ook nog een dikke boete moeten krijgen, vuile zwartrijder! ![]() | ||
b2py | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:18 | |
Ik heb wel meer zwartgereden hoor ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:19 | |
Vuile vuile zwartrijder! Vuile recidivist! Vuile draaideurcrimineel! | ||
Kansenjongere | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:21 | |
Zijn er treinen met draaideuren? | ||
b2py | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:24 | |
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:25 | |
Ja, in Engeland. En de enige manier om ze open te krijgen is om het raam aan een leren riempje te laten zakken en van binnenuit de buitendeurklink te bedienen. Aan de binnenkant zit geen open-mechanisme of any kind. ![]() | ||
cherrycoke | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:27 | |
utrecht > brussel met highspeed te doen of niet? en prijs? | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:30 | |
3 uur. 38,40 eurie enkele reis, tenzij je eoa korting hebt, dan minder. | ||
cherrycoke | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:30 | |
moet je dan nog overstappen in antwerpen oid? | ||
dennistd | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:30 | |
25 euro aan zijn geboortedatum te zien | ||
dennistd | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:30 | |
In Rotterdam moet je overstappen | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:31 | |
Nee. Wel in Den Bosch en in Roosendaal ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:32 | |
Er zijn inderdaad verschillende methodes. Het kan ook wel sneller, maar dat is ook duurder. Het kan ook wel langzamer, maar goedkoper wordt het niet. Het kan ook nog langzamer EN duurder. Hangt er vanaf wanneer je gaat, en idd of je korting krijgt of niet. | ||
cherrycoke | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:33 | |
morgen, het liefst rond 10:00 uur aankomen en dan rond een uur of 20:00 weer naar huis | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:33 | |
Ah kijk, daar kunnen we wat mee ![]() Heb je nog korting? reis je met iemand anders? Hoe oud? | ||
JDude | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:34 | |
ICK had een soort draaideuren. Die knalden ook zo mooi keihard dicht. En ze waren vaak al te openen als de trein nog reed, lekker efficiënt uitstappen ![]() | ||
cherrycoke | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:35 | |
2 personen een 25 jaar de ander 26 | ||
dennistd | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:39 | |
De eerst mogelijk aankomsttijd is 10:51, maar dan ben je bijna 5 uur onderweg. Als je genoegen neemt met om 11.04u aankomen moet je om 8:08 vertrekken. Laatst mogelijke vertrek is 20:56, je bent dan om 23:52 terug in Utrecht. Een uur eerder is ook mogelijk. Totaalprijs is ¤92,40 ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:41 | |
HEENREIS: 8:08 Utrecht Centraal vertrekken 8:36 x 8:50 's-Hertogenbosch 9:39 x 9:49 Roosendaal 11:04 Brussel-Zuid aankomen Kosten ¤ 46,20 TERUGREIS: 20:10 Brussel-Zuid vertrekken 20:31 x 20:36 Brussel-Nationaal-Luchthaven 22:07 x 22:10 Roosendaal 22:51 x 23:05 Rotterdam Centraal 23:43 Utrecht centraal aankomen Kosten ¤ 46,20. Totale kosten ¤ 92,40 | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:43 | |
Oh ja die terugreis van Dennis is beter idd. | ||
cherrycoke | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:45 | |
harstikke bedankt, ik zie net dat er werkzaamheden zijn op het spoor, heeft dit invloed op de rijstijd? | ||
dcm360 | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:48 | |
Ja. De intercity van Roosendaal doet er langer over, en de benelux rijdt alleen tussen Roosendaal en Brussel. edit: even nogmaals gekeken naar het reisadvies hierboven, alleen op de terugweg dus vanaf Roosendaal een iets langere reistijd [ Bericht 20% gewijzigd door dcm360 op 02-08-2014 14:57:03 ] | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:50 | |
Vanaf 's-Hertogenbosch ja? ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:53 | |
Nee, een etmaal in de koelkast of 2 uur op kamertemperatuur laten rijzen is voldoende. Werkzaamheden aan het spoor hebben hier geen invloed op ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:54 | |
Waar zouden we zijn, zonder rozijn? ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:58 | |
Dan zaten we mooi met de gebakken peren | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 15:17 | |
padumm tsssshhhh ![]() weekendmeligheid ![]() | ||
JDude | zaterdag 2 augustus 2014 @ 15:22 | |
Als rozijnen liggen te wellen Maar het recept krenten vermeldt Hebben die rozijnen dan Zinloos geweld? | ||
zeefje | zaterdag 2 augustus 2014 @ 15:36 | |
Ik dacht dat ik in cul zat ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 15:42 | |
Daar hoor je ook he, als zeefje ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:21 | |
![]() | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:37 | |
Vliegende Panters! ![]() | ||
Facepalm | zaterdag 2 augustus 2014 @ 17:47 | |
Ik zit nu in de Railjet in Oostenrijk naar Wenen en er rijdt ineens een sleep NS-rijtuigen naast me? Geel/blauw. Apart. | ||
dennistd | zaterdag 2 augustus 2014 @ 18:03 | |
Het geel zal wel heel vaal zijn? Dan zijn het ICK-rijtuigen, die naar Roemenië gaan dacht ik | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 18:07 | |
met halve klonten rail van het emplacement Nijmegen aan de wielen vastgeroest? | ||
Facepalm | zaterdag 2 augustus 2014 @ 18:11 | |
Ja de verf zag er oud uit en er hing volgens mij een Hongaarse loc voor. Best toevallig dat ik die dan nu tegen kom. | ||
Peterselieman | zaterdag 2 augustus 2014 @ 18:59 | |
mooi dat het verkocht is. Hoeft de NS het niet zelf te laten slopen ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:57 | |
Ja, en dr zat altijd zo een raar 'vloertje' aan die deur die beneden afdekte, ik heb me altijd afgevraagd of in een volle ICK niet ooit eens de tenen van iemand daarmee geamputeerd zijn. | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:04 | |
Kan ook andersom trouwens: | ||
Fixers | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:24 | |
Die deuren gingen toch al los bij < 5km/h ofzo? | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:25 | |
Konden, maar daar moest je flink je best voor doen. Andere kant van dit verhaal: Je kon met open deuren vertrekken en eenmaal boven de 5 km/h klapten ze zonder enige vorm van waarschuwing of demping dicht. Serieus hard dicht. | ||
Peterselieman | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:27 | |
UIC-modus ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:29 | |
Nou dat zal menig enkel verstUICt hebben idd ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:31 | |
Ach ja, zo gaat het in het buitenland ook bij veel getrokken treinen ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:34 | |
Ja, en waar is het een Probleem? In dit mietjesland ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:39 | |
Maaar dit amputeerd je tenen niet ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:40 | |
Wel als je dom gaat staan ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:43 | |
Jij had ook ergens zo een filmpje van zo een ICK deur die niet dicht kon, ergens op youtube... | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:45 | |
Nee dat was nog op Google Video. In Roemenië ergens. Januari 2007. Dus nog voordat ik op Youtube kwam. | ||
spectrumanalyser | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:46 | |
de SGMm heeft van binnen een geel paneel tegen de muren. oude SGM wanddecoratie zit er nog gewoon onder, het geel is er opgeplakt. afgelopen week zat ik in een SGMm waar een heel stuk van dat gele paneel was afgebroken. daardoor was het oude wit met blauw weer zichtbaar ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:48 | |
Ja hehe wat dacht jij dan ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:59 | |
Ja idd ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:01 | |
die dus ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:02 | |
Jep ![]() | ||
Sandrvich | zaterdag 2 augustus 2014 @ 23:05 | |
Tof, bedankt voor de link! ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 augustus 2014 @ 23:34 | |
Fffuck wat vet zeg ![]() ![]() Je zou hopen dat die Max hier ook eens langs kwam om zijn verhaal te vertellen ![]() | ||
dennistd | zaterdag 2 augustus 2014 @ 23:54 | |
Nog meer Albanese spoorwegen: | ||
Dr_Flash | zondag 3 augustus 2014 @ 14:38 | |
Tering hee. Is er wat te doen in Deventer soms? Drie keer zo veel volk op het station als in een doordeweekse ochtendspits ![]() | ||
boriq | zondag 3 augustus 2014 @ 14:43 | |
Deventer Boekenmarkt volgens de site van de plaatselijke VVV, 'de grootste van Europa' | ||
b2py | zondag 3 augustus 2014 @ 14:47 | |
En overal losse stelletjes uiteraard? | ||
Dr_Flash | zondag 3 augustus 2014 @ 15:20 | |
oh, is dat vandaag. Ik hou dat nooit zo bij ![]() | ||
zeefje | zondag 3 augustus 2014 @ 15:21 | |
Nah zo culinair ben ik niet ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 3 augustus 2014 @ 15:22 | |
nee, gewoon zitvol. Maar lekker rustig op zondag in de trein dus heel rijtuig voor jezelf, dat is er niet bij. | ||
b2py | zondag 3 augustus 2014 @ 15:48 | |
Mijn VIRMpje is vrij rustig vanaf Utrecht naar Amsterdam e.v.. | ||
James1988 | zondag 3 augustus 2014 @ 15:56 | |
![]() | ||
b2py | zondag 3 augustus 2014 @ 16:05 | |
![]() Dit gevaarte rolt nu Amsterdam in als sprinter naar Hoofddorp... | ||
zeefje | zondag 3 augustus 2014 @ 16:07 | |
Zeeland leuk per treim? Volgens mij rijdt er in Zeeland alleen de ic van Lelystad-Vlissingen of Nog meer? | ||
b2py | zondag 3 augustus 2014 @ 16:09 | |
Meer niet inderdaad dan de IC, ik heb het ooit als moetje gedaan om alles in Nederland te berijden, maar ik Heb geen idee of er wat boeiend te beleven is.. | ||
James1988 | zondag 3 augustus 2014 @ 16:13 | |
Er rijdt nog wat cargo van/naar Antwerpen, maar dat zul je wel niet bedoelen ![]() | ||
Salatrel | zondag 3 augustus 2014 @ 16:14 | |
Is ook een goed stuk om fazanten aan te rijden | ||
Peterselieman | zondag 3 augustus 2014 @ 16:14 | |
Goederenmeuk naar de Sloehaven en vanuit België naar Terneuzen. Voor de rest heb je vanuit Goes nog de SGB. Dat is een museumlijntje naar Borssele/Baarland | ||
zeefje | zondag 3 augustus 2014 @ 16:19 | |
Zeeland is leuk. Maar geen idee per trein Ik kom nooit verder dan boz met die ic ![]() cargo? En nee denk Het niet ![]() Sbg staat dat Nog ergens voor een is dat een leuk ritje. Ik lees hier wel meer over museumlijntjes maar is dat een trein die naar musea gaat of ![]() | ||
James1988 | zondag 3 augustus 2014 @ 16:21 | |
Nee, dat is dan een spoorlijn die normaal niet meer gebruikt wordt, bijvoorbeeld de VSM-lijn tussen Dieren en Apeldoorn. Er zijn clubs die zo'n stuk spoor in eigendom hebben en het onderhouden, en er zo nu en dan bijvoorbeeld een stoomtrein overheen laten rijden. | ||
b2py | zondag 3 augustus 2014 @ 16:33 | |
boz is bergen op zoom neem ik aan? :p | ||
Salatrel | zondag 3 augustus 2014 @ 16:36 | |
Bgn! | ||
b2py | zondag 3 augustus 2014 @ 16:51 | |
Die had ik wel begrepen ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 3 augustus 2014 @ 18:48 | |
Pas op he ![]() | ||
zeefje | zondag 3 augustus 2014 @ 18:57 | |
Boz is bergen op zoom Wat is bgn | ||
b2py | zondag 3 augustus 2014 @ 19:01 | |
Bgn is de spoorse afkorting voor Bergen op Zoom | ||
zeefje | zondag 3 augustus 2014 @ 19:02 | |
ohja Ik ben de noob hier ![]() | ||
dennistd | zondag 3 augustus 2014 @ 19:27 | |
Daarom gebruiken we hier in principe ook geen afkortingen ![]() | ||
Ireyon | zondag 3 augustus 2014 @ 19:53 | |
BoZ? Bgn? Ik ken het alleen maar als Kutkrabbenstad Zeeland is trouwens wel mooi met de trein hoor, over de dijken enzo. Maar uitstappen in Middelburg want Vlissingen is lelijk en kut en pauper en moet onderhand eens in de zee verdwijnen. | ||
Dr_Flash | zondag 3 augustus 2014 @ 20:35 | |
Heel zeeland is geen klote te beleven. Ik moet nog steeds dat stoomlijntje daar een keer doen maar het is gewoon zo ellendig ver weg... ![]() | ||
James1988 | zondag 3 augustus 2014 @ 22:06 | |
Als je uiterlijk 30 september bij DB een InterRail Global Pass boekt krijg je 15% korting op de aanschafprijs. Hierbij maakt het verder niet uit welke Pass je koopt. Voorwaarden: - Aanschaf: 15% korting vanaf nu t/m 30 september. - Reizen: eerste geldigheidsdag tussen 15-09-2014 en 29-12-2014 Prijzen van de verschillende passen:
[ Bericht 45% gewijzigd door James1988 op 03-08-2014 22:13:19 ] | ||
greavy | zondag 3 augustus 2014 @ 22:10 | |
![]() Sinds enige weken staat in Marrum een tweede loc geparkeerd voor het oude stationsgebouw, die echter nog in zeer desolate staat geparkeerd staat, en nog een uiterlijke opknapbeurt zou gaan krijgen. De MIJSM staat voor de Marrumer IJzeren Spoorweg Maatschappij, wat eigenlijk nooit zo bestaan heeft, maar juist zo bedacht is door de initiatiefnemers als "lokale spoorwegmaatschappij" weer iets te laten lijken. Deze locomotief is in 1914 gebouwd in Keulen voor de Köln-Frechten-Benzelrather Eisenbahn (KFBE), en is in 1969 buiten dienst gesteld en bij de Kölner Eisenbahnclub (KEC) terechtgekomen, waarna het nog van 1986 tot 1989 bij de Museumsbahn Paderborn is verbleven, en tot 2014 bij het Eisenbahnmuseum Dieringhausen. Heden staat deze stoomloc bij het station van Marrum-Westernijkerk, en zal ter zijner tijd nog optisch worden opgeknapt. De oplettende kijker ziet hier nog een locomotief staan. Dat is de Sik 320, die hier al wat langer bivakkeert, en na een gele huisstijl hier in de groene huisstijl is gebracht. Deze Sik is nog rijvaardig, en heeft bij het plaatsen van de stoomloc zelfs nog de loc op zijn plek gesleept, want de dieplader kon de loc niet ver genoeg afladen ivm het perron. | ||
greavy | zondag 3 augustus 2014 @ 22:13 | |
Deze korting geldt niet alleen bij DB, maar die nazomerse korting krijg je bij alle verkooppunten, dus ook gewoon de Treinreiswinkel oid als het goed is. | ||
Duvel | zondag 3 augustus 2014 @ 22:17 | |
Je ziet weer veel treinen met tekst. Teken dat er een materieeltekort is. | ||
greavy | zondag 3 augustus 2014 @ 22:18 | |
Nog ff gekeken: Volgens interrail is het via alle verkooppunten, zoals ook bij de voorjaarsaanbieding was. Zie http://nl.interrail.eu/sd(...)nterrail-global-pass | ||
Dr_Flash | zondag 3 augustus 2014 @ 22:20 | |
Of een schoonmaakpersoneeltekort. Materieeltekort is er namelijk niet in de ZOMERVAKANTIE natuurlijk. Ik weet niet hoeveel man onze snijbloemenmagnaat er inmiddels uitgeflikkerd heeft, maar het gaat duidelijk de verkeerde kant op. Zie ook de behandeling van GtbV's. Aan alles kun je het gewoon zien. | ||
James1988 | zondag 3 augustus 2014 @ 22:22 | |
Ahja. Ik zag het bij DB voorbijkomen, vandaar ![]() Overigens weer lekker knullig dit:
| ||
greavy | zondag 3 augustus 2014 @ 22:23 | |
Ja, want de pagina is in het Engels, maar men ziet dat je uit Nederland komt. Een volledig Nederlandse vertaling heeft men weer niet ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 3 augustus 2014 @ 22:26 | |
Geklungel van de bovenste plank ![]() Moet inmiddels een flinke plank wezen trouwens ![]() | ||
Sandrvich | zondag 3 augustus 2014 @ 22:32 | |
Ja zo is de theorie. NS Hispeedinternational doet er natuurlijk niet aan mee in de praktijk. ![]() | ||
greavy | zondag 3 augustus 2014 @ 22:33 | |
Oja, nog zoiets: Men vraagt daar serieus nog: Het is serieus gefaal, want het nieuwsbericht is vanaf het (sub)domein nl.interrail.eu aangeroepen, maar het nieuwsbericht is vervolgens alleen beschikbaar met de Engelse taal, waarbij door de Nederlandse landkeuze juist weer een deel wordt vertaald. Bagger ingericht zegmaar. | ||
James1988 | zondag 3 augustus 2014 @ 22:37 | |
Ik heb het vermoeden dat het bericht dat jij hebt gevonden afkomstig is van de stagingomgeving van InterRail (gezien het /sdstage/-gedeelte in het adres). Een staging-omgeving is een soort testomgeving, die eigenlijk niet bedoeld is voor mensen die niet aan de site werken. Als je vanaf het nieuwsbericht de link naar de homepage volgt kom je uit op http://nl.interrail.eu/sdstage/dinterrail/ (weer /sdstage/), waar de helft van de pagina in het Engels is. Wanneer je zelf naar http://nl.interrail.eu/ gaat krijg je vervolgens wel een volledig vertaalde pagina voorgeschoteld. | ||
greavy | zondag 3 augustus 2014 @ 22:47 | |
Ja, dat kan ook. Dit was bijna het enige wat ik kon vinden. | ||
Dr_Flash | zondag 3 augustus 2014 @ 22:52 | |
Vet. Gegoogled en het enige wat je kunt vinden is de testomgeving ![]() Testomgevingen die aan het internet hangen sowieso ![]() | ||
James1988 | zondag 3 augustus 2014 @ 22:56 | |
Ik zie nu dat de datum van het bericht dat greavy heeft gevonden op 5 augustus staat, dat verklaart wel waarom het niet op de echte website te vinden is. ![]() | ||
greavy | zondag 3 augustus 2014 @ 22:57 | |
Ohja, dat zie ik nu ook. Dinsdag staat het dus overal op het publieke web van Interrail, zullen we maar hopen? | ||
James1988 | zondag 3 augustus 2014 @ 23:25 | |
Als ze het goede knopje weten te vinden ![]() | ||
DeaDLocK2K | maandag 4 augustus 2014 @ 01:26 | |
![]() Minder dan twee treinen per dag. Dagelijks naar New York en drie keer per week naar Los Angeles, maar het station van New Orleans heeft wel dit mooie Pullmanrijtuig staan. | ||
Dr_Flash | maandag 4 augustus 2014 @ 07:34 | |
"In verband met op last van de politie" (sic) rijdt de sprinter naar Apeldoorn niet. Er is blijkbaar achter Deventer wat gebeurd, want als Intercity naar het westen kwam, veel te vroeg ook, een virm zesje. En ondanks dat er volgens omroep tot Amersfoort geen HC aan boord is, rijdt er tenminste wat ![]() Al ben ik waarschijnlijk de enige aan boord die weet wat een HC is, maar dat terzijde ![]() | ||
Ajaxfan | maandag 4 augustus 2014 @ 07:41 | |
Heeft te maken met dit denk ik:
| ||
_serial_ | maandag 4 augustus 2014 @ 08:51 | |
Ik hoor inmiddels wat klachten dat er toch wel erg krappe treintjes rijden vanaf Rotterdam (bij de werkzaamheden) even gespiekt, en er reed in elk geval een 4tje VIRM vanaf Rotterdam naar Amsterdam om 8.22, en een 4tje VIRM naar vlissingen om 8.12 | ||
Salatrel | maandag 4 augustus 2014 @ 09:08 | |
alles 12 bakken! ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 4 augustus 2014 @ 09:10 | |
Virm tussen Utrecht en Gouda. Top-idee ![]() ![]() | ||
greavy | maandag 4 augustus 2014 @ 09:11 | |
Het is inderdaad weer een teringbende. Er rijdt zelfs een solo (!!!) ICM4 naar Lelydorp, en werd te Roosendaal niet uitgewisseld .... Ook vandaag veel losse VIRM'en, weinig echt verlengd (6 van de 11 treinen). Ook het weekend was het een oude vertrouwde bende qua materieelinzet: 2 van de 11 treinen, en dan nog presteren de treinen korter dan gepland te laten rijden. Men reed zelfs met losse VIRM4 en VIRM6'en, maar ook VIRM8 en VIRM10 kwam er voorbij, terwijl alles integraal VIRM12 gepland was. | ||
Dr_Flash | maandag 4 augustus 2014 @ 09:12 | |
Helft van de sprinters Den Haag -Rotterdam rijdt ook niet | ||
greavy | maandag 4 augustus 2014 @ 09:13 | |
Ja, klopt. 2 ipv 4 sprinters. Dat zijn al 2 van de 5 opgeheven treinen. ICd rijdt niet, en de Benelux niet. | ||
_serial_ | maandag 4 augustus 2014 @ 09:13 | |
Klopt, ik heb dit weekend 2x gependeld tussen Dordrecht en Rotterdam, 1x was het een 6je en 1x een 4tje, op dat tijdstip ging het welliswaar, maar het hield niet echt over. Als je de helft van de treinen laat rijden, lijkt het mij geen rakkettechniek om deze te koppelen. | ||
greavy | maandag 4 augustus 2014 @ 09:15 | |
De HELFT? Veel minder dan de helft. De PLANNING was VIRM12 (en een enkel vroeg/laat treintje VIRM10), maar zeer weinig treinen hebben zich hieraan gehouden. En de bijsturing? Die hebben niks bijgestuurd. | ||
_serial_ | maandag 4 augustus 2014 @ 09:17 | |
Eens ! En dan is het nu nog maandag, met iets minder reizigers, ik hou mijn hart vast voor de avondspits, en dinsdag.... | ||
greavy | maandag 4 augustus 2014 @ 09:21 | |
Vandaag waren de treinen anders gepland als het weekend, want er rijden 2 IC's en 2 sprinters per uur extra. Maar uiteraard, ook deze inzet komt slecht overeen met de planning. Zoals we uiteraard gewend zijn van de NS. | ||
greavy | maandag 4 augustus 2014 @ 09:36 | |
Ah, NS leest mee zeker ... ICM4 wordt te Rotterdam dan eindelijk uitgewisseld voor een VIRM6. | ||
b2py | maandag 4 augustus 2014 @ 10:26 | |
De bijsturing krijgt geen directe melding als de lengte van trein x niet overeenkomt met de geplande lengte van trein x hoor.. Dat gaat allemaal via HC's of andere mensen.. | ||
greavy | maandag 4 augustus 2014 @ 10:27 | |
Dat weet ik ja. Maar iedere kip zonder kop kan bedenken dat men geen solo VIRM4 moet inzetten als er VIRM10/12 gepland is.... | ||
b2py | maandag 4 augustus 2014 @ 10:33 | |
Uiteraard, maar iedereen weet toch dat ze het niet kunnen, en de diverse verstoringen zullen ook niet geholpen hebben.. | ||
greavy | maandag 4 augustus 2014 @ 10:36 | |
Als men het plant, en vanaf de allereerste trein die je laat rijden die dag gaat het al mis, dan doet men iets niet goed. Wat voor verstoring er ook geweest moge zijn, dat is hierin geen excuus. Dat men even een uurtje geen treinen tussen Dordrecht en Rotterdam kon rijden vanwege een stroomstoring, dat hoeft niet te betekenen dat je treinen te kort laat rijden, want die treinen hadden om 7 uur ook al op lengte moeten zijn. Zeker als er maar 2 van de 11 treinen rijden, is het tegenover de reiziger niet uit te leggen dat men te korte treinen laat rijden. Dan is het ook te idioot dat NS zich achter een verstoring gaat verschuilen, of welke andere kutsmoes dan ook maar bedenkt om een krappe 30% van de benodigde capaciteit aan te bieden. | ||
b2py | maandag 4 augustus 2014 @ 10:44 | |
DOVETAIL GAMES ANNOUNCES TRAIN SIMULATOR 2015 FOR SEPTEMBER 18 ![]() Dovetail Games, publisher and developer of the leading train simulation game Train Simulator, has today announced the next installment in the series. In the development of Train Simulator 2015 (TS2015), Dovetail Games has worked closely with train builders Hitachi Rail Europe Ltd to include a highly accurate recreation of their new Class 800/801 trains. As part of the Intercity Express Programme (IEP) Hitachi Rail Europe will provide new electric and bi-mode trains for the Great Western Main Line and East Coast Main Line. These are expected to go into passenger service in 2018, but thanks to Train Simulator 2015, rail fans can get behind the controls and start driving them right away. “We’re delighted to be working with Dovetail Games and excited to see how they have brought the Class 800/801 to life in their software.” Said Andy Barr, Chief Operating Officer from Hitachi Rail Europe, “As leaders in innovation we’re always looking for partners that share our passion for design and technology and we can’t wait to see how Train Simulator 2015 users enjoy the experience of driving our train.” Bron en meer | ||
Ireyon | maandag 4 augustus 2014 @ 10:55 | |
Ja leuk. Eerst TS 2015 aanschaffen voor een euro of 30. En dan voor elke trein die je daar ziet nog eens 30 euro per stuk. 35 euro voor de speciale liverei edities. Afzetterige kutreeks, heel dat Train Simulator. | ||
James1988 | maandag 4 augustus 2014 @ 11:22 | |
De 1900 (Den Haag - Venlo) rijdt ook niet tussen Dordrecht en Den Haag. | ||
greavy | maandag 4 augustus 2014 @ 11:24 | |
Oja, die ook nog ja. Op ma-di rijden er 6 van de 13, had maar 2 sprinters ipv 4 geteld. | ||
ReisT | maandag 4 augustus 2014 @ 11:55 | |
De alternatieve dienstregeling van de Thalys is ook een leuke. Via Roosendaal, maar dan in een nóg trager pad dan de Benelux. Dat geeft wel opmerkelijke reisadviezen in de reisplanner: Rotterdam-Antwerpen is het snelste als je met de Thalys naar Roosendaal reist en dan overstap op de IC... | ||
greavy | maandag 4 augustus 2014 @ 11:59 | |
Stopt die Thalys ook in Roosendaal? ![]() | ||
greavy | maandag 4 augustus 2014 @ 12:01 | |
Oja, ik zie het. Vage dienstregeling ja. De ene richting: 9328 Amsterdam Centraal 08.18 9328 Schiphol 08.34 08.35 9328 Rotterdam Centraal 09.02 09.09 9328 Roosendaal 09.48 09.59 9328 Antwerpen-Centraal 10.31 10.33 9328 Brussel-Zuid/Midi 11.08 11.13 9328 Paris-Nord 12.35 Logisch dattie zo traag is dus, want hij staat 11 minuten in Roosendaal, maar eerst al 7 in Rotterdam, zodat in Roosendaal de Benelux even voor kan piepen. Terug lijkt hij wél over de HSL te gaan, want daar kan men gewoon via de fly-over op spoor 1/2 bij Blaak komen. [ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 04-08-2014 12:07:50 ] | ||
KnutdeIJsbeer | maandag 4 augustus 2014 @ 12:08 | |
Nice | ||
KnutdeIJsbeer | maandag 4 augustus 2014 @ 12:09 | |
![]() Vanaf station Vlissingen zit je op de boulevard en het strand. Middelburg is een leuke stad. | ||
dennistd | maandag 4 augustus 2014 @ 12:10 | |
Er liggen op de HSL net voor de flyover overloopwissels volgens sporenplan. Richting Antwerpen via de flyover en overloopwissels zal dan wel niet kunnen omdat er te lang links gereden moet worden? | ||
greavy | maandag 4 augustus 2014 @ 12:23 | |
Vanuit Rotterdam naar Antwerpen wordt problematisch, want je moet direct na Rotterdam Zuid al helemaal naar links (terwijl je over spoor 2 rijdt), en dan hinder je al het verkeer richting Rotterdam. Vervolgens kan je in de tunnel bij Barendrecht terugwisselen. Op de HSL is het géén probleem, want alleen de Thalys rijdt daar. Het probleem zit hem dus rondom Rotterdam Zuid/stadion. Ik denk dat het gewoon erg lastig is in te leggen, want je komt daar gegarandeerd een trein tegen. Spoor 3/4 liggen eruit tussen Zuid en Centraal, alles gaat dus over spoor 1 Dordrecht > Rotterdam en spoor 2 Rotterdam > Dordrecht. | ||
b2py | maandag 4 augustus 2014 @ 12:25 | |
Via Somda kwam ik bij het onderstaande filmpje. NedTrain businessplan tot 2017. (En ohja, er zit nog wat vrouwelijk schoon in ![]() | ||
James1988 | maandag 4 augustus 2014 @ 12:33 | |
Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal? ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 4 augustus 2014 @ 12:39 | |
Volgens sporenplan.nl kan dat inderdaad niet, maar had het wel moeten kunnen om 'm verkeerd spoor de HSL op te sturen, want iets voorbij Rotterdam zouden overloopwissels moeten liggen. | ||
greavy | maandag 4 augustus 2014 @ 12:41 | |
Het kan wel, maar dan moet je t/m de Barendrecht-tunnel op het verkeerde spoor rijden, en daar de overloopwissels gebruiken. Het grootste probleem is dat je tussen Rotterdam Zuid en de fly-over op het meeste linkse spoor moet rijden, maar daar rijden al de nog rijdende treinen. Je hebt gegarandeerd daar dus conflicten met de IC's. | ||
b2py | maandag 4 augustus 2014 @ 12:48 | |
![]() Smile! De nieuwe DB Regio NRW trainsets. Via | ||
ziggyziggyziggy | maandag 4 augustus 2014 @ 13:07 | |
http://www.nrcq.nl/2014/08/04/wij Over de twitterafdeling van de NS. | ||
Duvel | maandag 4 augustus 2014 @ 13:46 | |
Niet wachten tot de Steam-sale. ![]() | ||
Duvel | maandag 4 augustus 2014 @ 13:48 | |
"Willen jullie meer of minder wissels?" - "Minder! Minder! Minder!" | ||
Ireyon | maandag 4 augustus 2014 @ 14:31 | |
Je zegt het alsof omgeleid worden via Roosendaal nadelig is. Die toon van jou staat me niet zo aan. | ||
Peterselieman | maandag 4 augustus 2014 @ 14:43 | |
Er is een nog trager pad dan de Benelux verzonnen. En daar moet je een premiumprijs voor betalen. Nou joepie ![]() | ||
Salatrel | maandag 4 augustus 2014 @ 14:47 | |
je hebt wel langer plezier van hetgeen je voor betaald hebt ![]() | ||
dcm360 | maandag 4 augustus 2014 @ 15:34 | |
Nou, wat was ik blij dat ik meer dan 4 uur kon reizen afgelopen vrijdag voor de prijs van 2 uur reizen... | ||
Litpho | maandag 4 augustus 2014 @ 17:07 | |
Wacht maar, die prijs trekken ze in de toekomst ook nog wel recht ![]() | ||
koffiemetmelkensuiker | maandag 4 augustus 2014 @ 18:42 | |
![]() Pas nog gedaan geen bijen gezien gelukkig ![]() Bijen steken spoorfietsers KRANENBURG - Gebruikers van de spoorfietslijn Grenzland-Draisine zijn afgelopen zaterdag aangevallen door bijen. Het ging om een zwerm van circa 30.000 bijen. Volgens dagblad De Gelderlander zijn 40 spoorfietsers gestoken. Twee van hen moesten naar het ziekenhuis. Een imker wist de bijen weer te vervangen. Hij vermoedt dat een collega niet doorhad dat een bijenkoningin en haar volk waren uitgevlogen. Bron; http://www.telegraaf.nl/b(...)spoorfietsers__.html | ||
Dr_Flash | maandag 4 augustus 2014 @ 19:16 | |
Ha fijn, morgen weer 30.000 verse bijen voor de spoorfietsers ![]() | ||
James1988 | maandag 4 augustus 2014 @ 19:18 | |
![]() | ||
Ireyon | maandag 4 augustus 2014 @ 20:20 | |
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hè, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is? | ||
Dr_Flash | maandag 4 augustus 2014 @ 20:25 | |
Die toon bevalt me niet hoe jij over Breda praat. | ||
Ireyon | maandag 4 augustus 2014 @ 20:30 | |
Thalys Tussenstand: Roosendaal 12 - Breda 0 | ||
James1988 | maandag 4 augustus 2014 @ 20:36 | |
Hmm, goede vraag. Ik ben geneigd om te zeggen "door de verbouwing zijn er niet genoeg vrije sporen in Breda voor de keeractie," maar de ICd rijdt niet tussen Rotterdam en Breda. Keren zou dus op zich moeten kunnen op spoor 4. Waarschijnlijk heeft men berekend dat doorrijden via Roosendaal (inclusief stop) net wat sneller is dan het ommetje via Breda. Dat, of het past niet in België. Wellicht zou de Thalys dan achter de Noorderkempenboemel komen te hangen en daardoor z'n pad door de tunnel in Brussel missen. | ||
JDude | maandag 4 augustus 2014 @ 20:36 | |
Geen ruimte momenteel in het station voor nog een kerende trein. Oh wacht, James weet het beter ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 4 augustus 2014 @ 20:38 | |
Onwil. CSM-terrein prima plekkie voor een keerlus ![]() | ||
JDude | maandag 4 augustus 2014 @ 20:44 | |
Ik stem voor. | ||
James1988 | maandag 4 augustus 2014 @ 20:47 | |
Achtbaan die is aangesloten op het hoofdspoor. Lekker zwaaien, zwieren en door een looping gaan in een VIRM. | ||
Dr_Flash | maandag 4 augustus 2014 @ 20:49 | |
Over Virm gesproken, hoeveel tractiemotoren heeft een zesje? We werden vanochtend ook door de machinist gewaarschuwd dat het allemaal wat langzamer zou gaan omdat we een motor misten (try that in an airplane ![]() ![]() | ||
Peterselieman | maandag 4 augustus 2014 @ 20:52 | |
volgens mij 3 | ||
JDude | maandag 4 augustus 2014 @ 20:53 | |
Lol. Vergeet de Tilburgse kermis, bij de Schommelboot Experience mojje weze. | ||
James1988 | maandag 4 augustus 2014 @ 20:55 | |
Een zesje heeft 3 tractiemotoreninstallaties inderdaad. Ik zat een keer in een viertje (met 2 motoren installaties) waarvan er onderweg eentje was uitgevallen. Met dikke vertraging (minstens +10) kwamen we aan in Utrecht (eerstvolgende station) en daar werd de trein (die onderweg was naar Schiphol) opgeheven. Reden: er was te weinig tractievermogen over om de rit te mogen doen, daarvoor is minimaal iets van 66% tractie vereist en daar zat de trein dus onder. [ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 04-08-2014 22:09:20 ] | ||
ReisT | maandag 4 augustus 2014 @ 21:10 | |
Die boemel bereikt Antwerpen tien minuten vóór de Thalys daar aan hoort te komen. Dat moet het probleem niet zijn. En zelfs als je daar wel achteraan moet hoeft dat nog geen groot probleem te zijn. Ter vergelijking: ik zat vrijdag nog in een Thalys die op het Belgische deel van de HSL niet harder reed dan 180, maar toch stipt op tijd in Antwerpen arriveerde... | ||
b2py | maandag 4 augustus 2014 @ 21:11 | |
Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda.. | ||
Dr_Flash | maandag 4 augustus 2014 @ 21:12 | |
Mooi man, een stuk spoor bouwen en er nooit iemand wegbekendheid op laten doen. DAN MAG HET NIET en ja dan moet het over 10 jaar weer voor heel erg veel geld gesloopt worden want ja regels bla bla | ||
James1988 | maandag 4 augustus 2014 @ 21:13 | |
Dan stuur je toch een loods mee? ![]() | ||
b2py | maandag 4 augustus 2014 @ 21:14 | |
Achja, keren te Breda zal ook wel een minuut of 10 extra kosten, nog kutter pad wellicht ivm cargo's en weet ik veel meer. En tsja, Thalys blijft een privaatje, en die treinen zullen heus wel vol zitten dus wat boeit het hun ![]() | ||
James1988 | maandag 4 augustus 2014 @ 21:15 | |
Ook weer waar. ![]() | ||
ReisT | maandag 4 augustus 2014 @ 21:17 | |
Thalys heeft weleens vaker via Breda gereden (als ze niet via Rotterdam konden) ging dat dan niet via die boog?! | ||
Ireyon | maandag 4 augustus 2014 @ 21:18 | |
Zou het? Ik dacht dat machinisten van internationale treinen wel zo'n beetje alle mogelijke omleidingen kenden. Ik geniet wel van die fratsen als Den Haag HS - Roosendaal via Rotterdam (Blijdorp) - Utrecht - Den Bosch - Breda. | ||
Surveillance-Fiets | maandag 4 augustus 2014 @ 21:22 | |
Al die bogen worden ook vrijwel nooit gebruikt. Alleen als er weer ergens gezeik is. En dan kunnen ze er dus inderdaad niet rijden. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 4 augustus 2014 @ 21:23 | |
Hee weet je, je kunt als NS, prorail of whatever ook gewoon ZEGGEN dat je het niet wilt ![]() Hallo, leg maar aan die hanzelijn of die HSL, maar wij hebben er jeuk aan om er overheen te rijden ![]() Kan gewoon he ![]() ![]() | ||
b2py | maandag 4 augustus 2014 @ 21:25 | |
Voor zover ik weet word dat ding alleen gebruikt door Speno, Infraspeed & Eurailscout.. | ||
James1988 | maandag 4 augustus 2014 @ 21:26 | |
Dat is Utrecht - den Bosch - Breda - Antwerpen, het gaat nu over het stukje Zevenbergschen Hoek - Prinsenbeek - Breda. | ||
Dr_Flash | maandag 4 augustus 2014 @ 21:28 | |
Stopte daar met lezen ![]() | ||
b2py | maandag 4 augustus 2014 @ 22:06 | |
Gelukkig maar. | ||
Duvel | maandag 4 augustus 2014 @ 22:08 | |
Zes motoren, drie tractie-installaties. Per aangedreven as één motor. Voor de viertjes: vier motoren, twee tractie-installaties. | ||
Dr_Flash | maandag 4 augustus 2014 @ 22:13 | |
Dan denk ik dat ie bedoelde dat we een tractie-installatie misten. In dat geval is het verlies van 1 motor namelijk niet vermeldenswaard ![]() | ||
Duvel | maandag 4 augustus 2014 @ 22:31 | |
Wellicht staan de motoren zelfs in serie, dan kun je er niet eentje missen. | ||
Dr_Flash | maandag 4 augustus 2014 @ 23:05 | |
Nee maar dan hadden we niet kunnen rijden ook ![]() | ||
Peterselieman | maandag 4 augustus 2014 @ 23:10 | |
Tuurlijk wel. 3 series van 2, goofy ![]() | ||
Ajaxfan | maandag 4 augustus 2014 @ 23:11 | |
Iemand die weet waarom dat Ontario treinstel al jaren stof staat te happen bij Watergraafsmeer niet bijvoorbeeld gerestoreerd word? | ||
James1988 | maandag 4 augustus 2014 @ 23:14 | |
| ||
Peterselieman | maandag 4 augustus 2014 @ 23:15 | |
Waarschijnlijk een centenkwestie, maar de Stichting TEE leeft nog wel. Laatste bericht was van eind juni. Toen kondigden ze aan in vergevorderde onderhandelingen te zijn met twee partijen die hen wel wilden sponsoren. | ||
Dr_Flash | maandag 4 augustus 2014 @ 23:59 | |
ik snap er de tering meer van. Claim 1: ik heb recht op 7,86, krijg 6,75 Claim 2: ik heb recht op 15,72, ik krijg 15,38 Claim 3: Ik heb recht op 7,86, ik krijg 10,45. Samen heb ik recht op 31,44 maar ik krijg 32,58. Als iemand me de logica hiervan kan uitleggen dan hoor ik het graag. Ja ook jullie @NS_Online meelezers ![]() | ||
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:19 | |
Vage kuthaspels daar bij de planners. Want pas 6 minuten na aankomst van de Thalys vertrekt de Benelux naar België, en daar weer 5 minuten achteraan gaat de Thalys. Men had toch kunnen plannen dat de Thalys vóór de Benny kwam? | ||
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:22 | |
Op de Dijksgracht mag men niet sleutelen, en ze hebben nog geen andere locatie ook. | ||
hhh38 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:29 | |
Vandaag teruggekomen uit Parijs. Eerste keer Thalys viel me tegen, vooral het treinstel op de heenreis leek al minstens 15 jaar niet opgeknapt en het landschap is extreem saai. Al met al toch een leuke ervaring, maar ik prefereer de ICE. De metro's in Parijs zonder bestuurder waren wel fascinerend, is hiervoor potentie op het spoor of is dit te ingewikkeld? Weinig last gehad van de werkzaamheden vandaag. De Thalys was gewoon op tijd en de aansluitingen in Rotterdam en Dordrecht waren krap maar haalbaar, waardoor het 0 vertraging heeft opgeleverd ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:31 | |
![]() Iedere vermelding van ABBA dient per definitie te worden gevierd met een jompelsmiley. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:33 | |
Mwoah. Bijna alle viermotorige vliegtuigen kunnen prima op drie motoren vliegen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:48 | |
ja, of 2. Maar maak dat je reizigers maar eens wijs op 33k ft ![]() | ||
Salatrel | dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:49 | |
Wegens het uitvallen van de motoren vliegt deze vlucht niet verder? | ||
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:51 | |
HKX had laatst defecte Taurussen, waardoor tractie werd ingehuurd bij Boxxpress. De geleverde tractie was echter geen Taurus, maar een Vectron: | ||
Litpho | dinsdag 5 augustus 2014 @ 07:04 | |
Vanwege het uitvallen van enige motoren zal deze vlucht gesplitst worden... ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:36 | |
Bijna alle tweemotorige ook op één trouwens. | ||
bork | dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:44 | |
Stukje over de koaham-shuttle op http://www.bbc.com/travel(...)t-hidden-rail-trip/1![]() Mocht je in de buurt van Vancouver zijn is dit een leuk ritje voor een paar dollar. | ||
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:57 | |
Let op: Drempels!![]() | ||
Ajaxfan | dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:10 | |
Las ik het nou goed dat dit treinstel eigenlijk nog eigendom is van Ontario maar daar alleen gestald is eigenlijk? | ||
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:27 | |
Gezien de oplossingstijd geen aanrijding met een persoon (gelukkig), maar waarmee dan wel? ![]() | ||
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:30 | |
Object ofzo, stalen buis oid. Of een groot vogeltje.. | ||
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:38 | |
Denk het ook:
| ||
Pino112 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:40 | |
Ik was het niet! | ||
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:46 | |
![]() | ||
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:56 | |
![]() ![]() | ||
Ajaxfan | dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:27 | |
Is het een keer niet de tunnel die tegen werkt.
| ||
ReisT | dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:52 | |
Dat kan niet want beide treinen stoppen op hetzelfde spoor in Antwerpen waar de Benny als eerste hoort te vertrekken. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:54 | |
Hebben ze geen wissels in België? | ||
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:05 | |
De andere sporen op niveau -2 zijn op dat moment bezet met kerende treinen, geloof ik. De aanrijding waar ik hier vanochtend iets over schreef was trouwens met een hond. | ||
Ireyon | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:26 | |
Weet hier toevallig iemand of het mogelijk is een OV-studenten abo op een persoonlijke kaart van NS te zetten? Aangezien die laatste maar 2 euro kost en die kneuzen van OV-Chipkaart 7 euro 50 vragen. | ||
_serial_ | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:30 | |
Nee, dat is niet mogelijk, met dank aan de firma DUO | ||
dennistd | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:32 | |
Waarom niet? Je moet tegenwoordig toch gewoon een persoonlijke kaart hebben voor een studentenproduct? Volgens mij is de persoonlijke kaart van NS gewoon één van de vele die door de vervoersbedrijven in omloop gebracht zijn. | ||
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:35 | |
Daarom "kan" dat dus niet ![]() | ||
dcm360 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:40 | |
Beste manier om te kijken of het werkt is overigens: gewoon proberen. Maar de NS-kaart is een 'gewone' persoonlijke kaart, dus waarom het niet zou werken... Of zou ik het ook niet kunnen zetten op de persoonlijke chipkaart die ik van de provincie heb dan? | ||
_serial_ | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:42 | |
Je kan overigens wel tijdelijk reisrecht op de andere kaart zetten volgens mij. | ||
Ireyon | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:47 | |
Dat snap ik niet. - Ik heb een Studentenreisproduct - Mijn huidige persoonlijke OV-Chipkaart verloopt binnen 6 weken. A) Ik kan een nieuwe persoonlijke OV-Chipkaart aanschaffen via OV-Chipkaart.nl voor ¤7,50 B) Ik kan een nieuwe persoonlijke OV-Chipkaart aanschaffen via NS.nl voor ¤2,- - De kaarten van zowel optie A als B zijn identieke producten, namelijk Persoonlijke OV-Chipkaarten. - Mijn Studentenreisproduct kan wel op de nieuwe kaart van optie A worden gezet. - Mijn Studentenreisproduct kan niet op de nieuwe kaart van optie B worden gezet. Iets klopt hier niet. | ||
GlennQuagmire | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:48 | |
Ik kon bij het aanvragen wel aangeven dat ik al een kaart had, gewoon naar de automaat lopen en SOV stond erop. Zou dus niet weten waarom dit niet zou kunnen | ||
dcm360 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:53 | |
Hm, hoe maak ik de NS-site nu weer wijs dat ik geld terug wil vanwege vertraging op Middelburg-Rijswijk via Den Haag HS... Ik kan alleen Middelburg-Den Haag HS aanvragen en Den Haag HS-Rijswijk. | ||
_serial_ | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:54 | |
Op de NS site staat het volgende : Deelname aan de actie staat open voor iedereen die een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aanschaft. Deelname is niet mogelijk als u een vervangende OV-chipkaart wilt aanschaffen. Het is namelijk niet mogelijk om uw bestaande reisproducten over te zetten op deze OV-chipkaart. Iemand die andere ervaringen heeft wellicht ? | ||
_serial_ | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:55 | |
Heb je uitgecheckt op Den Haag HS ? | ||
dcm360 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:57 | |
Uiteraard, want ik reis het laatste stukje terug naar mijn vertrekstation. Als ik de NS-site overigens nu zo lees mag ik gewoon lekker ouderwets een papieren formulier opsturen. | ||
GlennQuagmire | dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:02 | |
Volgens mij kan je alleen geld terug krijgen op het traject waar de vertraging zich voordeed. Dus of Middelburg - HS of HS - Rijswijk | ||
Salatrel | dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:09 | |
Als je op hs - Rijswijk een half uur vertraging oploopt had je beter kunnen gaan lopen ![]() | ||
dcm360 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:09 | |
Tja, de vertraging was op Middelburg-HS, waardoor de overstap op HS niet meer kon (ook echt pas opgelopen na vertrek uit Delft, anders had ik daar wel overgestapt). | ||
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:11 | |
Die reisroute had je sowieso niet mogen nemen want je reist je vertrek- of aankomststation voorbij. | ||
dcm360 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:12 | |
Dat klopt, vandaar netjes in- en uitchecken op HS. En de route die ik nam zou zonder vertraging overigens sneller zijn geweest dan overtappen in Delft. Oftewel: ik betaal iets meer om sneller op de bestemming te zijn, en dat is verprutst. | ||
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:15 | |
Jammer voor je. Ik zou niet weten waarom dit van NS uit gezien in aanmerking zou moeten komen voor GtbV ![]() Van NS uit gezien he ![]() | ||
_serial_ | dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:15 | |
Overigens reis ik altijd naar Rijswijk met de tram vanuit Den Haag HS, tot nu toe is dat altijd sneller geweest ![]() | ||
dcm360 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:19 | |
Ik loop sneller naar het station dan naar de dichtstbijzijnde tramhalte. De trein is dus sneller, als die overstap van 6 minuten lukt dan. Maargoed, formulier is op de post en ik merk het wel. | ||
ReisT | dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:55 | |
Alleen is een "vervangende OV-chipkaart" bedoeld voor wanneer je kaart defect, verloren of gestolen is. Of het ook zo gaat als je kaart verloopt wordt hier niet duidelijk. | ||
dennistd | dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:33 | |
Gewoon papier invullen inderdaad | ||
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:51 | |
De bovenzijde van het vliegtuig zal doorvliegen naar Amsterdam, terwijl voor de onderzijde Brussel de eindbestemming wordt ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:52 | |
Is echt jammer. Amersfoort zit al vol en andere locaties zijn er momenteel niet. Op zich zou Lelydorp Opstel wel een redelijke locatie zijn om aan museummeuk te werken. | ||
Tochjo | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:20 | |
Dat kan. Met de actie van NS bestel je inderdaad gewoon een persoonlijke OV-chipkaart. Het enige verschil met de kaarten die je via OV-chipkaart.nl bestelt, afgezien van de prijs, is het plaatje op de voorkant. Maar jij wil een nieuwe kaart na verlopen van je oude kaart, zie ik, en ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat. | ||
ReisT | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:54 | |
Als je een kaart vernieuwt via ov-chipkaart.nl worden abonnementen automatisch overgezet. Als je gewoon een losse kaart bestelt niet. | ||
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:58 | |
Onbekenden gooien glasplaat tegen trein DEN DOLDER - Een trein is maandagavond ter hoogte van station Den Dolder beschadigd geraakt nadat onbekenden een glasplaat tegen het voertuig hadden gegooid. Volgens de politie was de schade dusdanig dat de trein niet verder kon rijden. Niemand raakte gewond. Het ging om de intercity Leeuwarden naar Utrecht die net uit Amersfoort was vertrokken. De trein strandde tussen Den Dolder en Bilthoven. Voor de passagiers werd vervangend vervoer geregeld. Aanvankelijk werd gemeld dat er een aanrijding was geweest met een persoon. Uit onderzoek bleek dat er was gegooid met een glasplaat afkomstig van het perron van station Den Dolder. De politie is op zoek naar getuigen om te achterhalen wie verantwoordelijk is voor het vandalisme. Bron | ||
FurryRedElmo1971 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:02 | |
Hallo ![]() Ik kan het mysterie waarmee de Sprinter deze ochtend in botsing kwam denk ik oplossen...ik was een van de vele reizigers in de trein. Sprinter van 08:47 vanuit R'dam CS. Trein stopte nogal abrupt zo'n 200-300 meter denk ik van station Delft Zuid. Eerst dacht ik dat er misschien iemand aan de noodrem had gehangen..maar dan is het echt een noodstop...al vrij snel kwam de conducteur met de mededeling dat de trein een hond had aangereden... Tussen Schiedam en Delft Zuid is een natuurgebied met veel fietsers, wandelaars, etc..het is ook wel eens voorgekomen dat er een koe of schaap bij de rails liepen en er stapvoets gereden moest worden.. Conducteur en machinist zijn naar buiten gegaan om de hond -die het niet had overleefd - af te dekken, daarna in conclaaf met de verkeersleiding wat te doen...uiteindelijk met een vertraging van ongeveer 30 minuten weer richting Den Haag gekacheld. Conducteur was goed met de communicatie en hield ons uitgereid op de hoogte qua acties en vertraging. Geen idee eigenlijk wat er nu met het honden kadaver is gebeurd..laten liggen of zouden ze het hebben meegenomen uiteindelijk om het door de Dieren ambulance te laten afvoeren ? Groet, Furry | ||
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:24 | |
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat.. | ||
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:31 | |
Grand Paris funding FRANCE: Société du Grand Paris approved ¤3·49bn for the Grand Paris project last month. The investment will go towards construction of Lines 16 between Noisy-Champs and Saint-Denis-Pleyel, as well as Line 17 South from Le Bourget RER station to Triangle-de-Gonesse and Line 14 North from Mairie de Saint-Ouen to Saint-Denis-Pleyel. The 29 km of underground automated metro lines would include nine stations, including seven interchanges with RER, metro or tram lines. Rolling stock will be funded separately, with a decision expected in late 2015. A public inquiry will be held later this year, with construction due to start in 2016. Lines 16 and 17 would open in 2023. Bron | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:37 | |
Klopt. | ||
FurryRedElmo1971 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:55 | |
Aha, weer wat geleerd, thanks ! ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:04 | |
Maar ja, mag een spooraannemer de dood van een dier vaststellen? ![]() | ||
mschol | dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:08 | |
hier in DH doet de dierenambulance de afvoer van kadavers (b.v. allerlei gevogelte dat door botsing met OV dood is) voor de gemeente, dus opzich is het geen hele gekke gedachte imho.. | ||
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:15 | |
Vaak is het melding van machinist 'dood dier in spoor' en die wordt door aannemer verwijderd. Of ze wel of niet mogen vaststellen of wat er met de rest wordt gedaan weet ik niet.. | ||
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:19 | |
Den Hout? Den Hoorn? Den Helder? Dinther-Heeswijk? ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:19 | |
Rotterdam Nesselande denk ik. | ||
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:19 | |
Ik ga uit van Den Haag ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:20 | |
Oh natuurlijk ja, dat moet hem zijn ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:56 | |
Jij denkt zeker ook dat je van CS naar HS kunt lopen in een kwartiertje ![]() ![]() | ||
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:15 | |
Weet iemand hoe lang het perron in den helder is? Prorail had ooit een pdfje met nuttige perronlengtes online staat, maar die geeft nu een mooie 404. | ||
GlennQuagmire | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:18 | |
275 meter Hier is een excel met de perronlengtes https://www.prorail.nl/vervoerders/infrastructuur | ||
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:20 | |
Hmm als je erop googeld krijg je alleen een dode pdf | ||
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:22 | |
Kan kloppen, want dat document is dus verplaatst naar de plek waar GlennQuagmire naar linkte. En het is nu een Excelsheet, wat makkelijk te filteren is ![]() | ||
Ireyon | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:24 | |
Heh, grappig dat dezelfde perrons in AB en BA richting verschillende lengtes hebben | ||
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:25 | |
ProRail is bezig om zoveel mogelijk documenten achter een vervoerdersportal te plaatsen, het zal niet lang meer duren voor de perronlengtes daar ook naar toe zijn. Want.. [vul zelf wat leuks in]. | ||
Duvel | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:27 | |
Concurrentiegevoelige informatie natuurlijk. | ||
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:28 | |
Kan te maken hebben met de plaatsing van seinen en wissels. ![]() Een deel van de informatie is inderdaad achter gesloten deuren gezet, waaronder tijdwegdiagrammen en spoorbezettingsinformatie. Dit is waarschijnlijk om te voorkomen dat er allerlei mensen met die info aan de haal gaan, zoals bewonersorganisaties die gaan roepen "ZIE JE WEL, er kan daar en daar wel eens een trein komen te staan" als men een goederenpad inplant ofzo. De basisinformatie over de infrastructuur (perronlengtes, afstanden, enz.) moet echter openbaar blijven. Er is één of andere EU-richtlijn die dat voorschrijft. | ||
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:29 | |
Want Network Rail heeft veel last van klagende bewoners omdat die het er wel opzetten? Ik vind het erg raar in ieder geval.. | ||
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:30 | |
Wisten jullie trouwens al dat er volgend jaar waarschijnlijk een prive thalys naar zuid limburg komt? | ||
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:32 | |
Het is en blijft Nederland, waar we rekening houden met iedereen die zich mogelijk benadeeld voelt... | ||
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:34 | |
Hef de reiziger dan maar op, daar houdt toch niemand rekening mee in spoorland ![]() | ||
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:35 | |
![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:36 | |
Valt ProRail niet onder WOB? | ||
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:37 | |
Wilma en de rechter zijn van mening van niet. | ||
Kansenjongere | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:38 | |
Het lijkt me dat Wilma en de rechter daarin volkomen gelijk hebben, ProRail is immers geen bestuursorgaan. | ||
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:41 | |
waarvoor dan? | ||
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:41 | |
icloud heeft er eentje gecharterd, duhhh ![]() | ||
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:42 | |
Dat hele prorail moeten ze eens afschaffen, ik volg nu al weken de raadsvergaderingen van een gemeenteraad die ten einde raad is. Prorail weigert een evenementen trein(thalys) in te plannen op een stukje van een paar kilometer, op het laatste stuk rijd maar een trein per uur. | ||
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:42 | |
Aha: http://www.vbk.nl/kennis-(...)ormatie-van-prorail/ Toch apart, dat de overheid de Wob kan omzeilen door taken uit te besteden aan een monopolistisch overheidsbedrijf. Of wil het oordeel zeggen dat Wilma eigenlijk totaal geen controle over ProRail heeft en het een soort ongeleid projectiel is? [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 19:44:26 ] | ||
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:44 | |
De gemeente valkenburg wil een aantal tour bobos, burgemeesters, sponsoren en andere hoogwaardigheidsbekleders over laten komen tijdens de amstel gold race. Maar dat vind prorail geen goed idee | ||
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:45 | |
Wat is de reden voor het weigeren dan? 1 trein per uur klinkt als een niet bijster spannend obstakel voor zoiets... | ||
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:47 | |
Geen idee dat werd in de raadsvergadering niet duidelijk omdat de b en w een aantal documenten alleen onder geheimhouding wilde laten zien. Zover ik begrepen heb, heeft ns charters al maanden geleden de handdoek in de ring gegooid en zijn ze nu bezig met de nmbs. | ||
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:47 | |
Zolang de Thalys in Valkenburg aan het perron kan staan heeft ProRail er toch niets over te zeggen? Zeker niet als aan de rest van de voorwaarden voldaan wordt? | ||
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:49 | |
Ik gok in maastricht, lijkt me dat valkenburg erg klein is. Ik weet helaas niet op welke punten prorail de aanvraag heeft geweigerd. | ||
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:50 | |
Plannormen, wedden? ![]() | ||
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:51 | |
Plannormen? Kijk tussen randwyck en vise grens rijd een trein per uur, dat kan niet de oorzaak zijn. | ||
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:56 | |
Alleen spoor 1 in Valkenburg kan de Thalys ontvangen. Een TGV is 200 meter lang, terwijl de perrons 2 en 3 daarvoor 10 meter tekort komen. Het kan best zijn dat ze het daarop willen laten struikelen, want het ding kan er niet blijven staan zonder de dienstregeling te hinderen en zou door moeten rijden naar Heerlen. Als de bobo's terug willen wordt het helemaal een drama volgens de normen, want instappen kan immers alleen via perron 1. Dan moet de trein het hele stuk tussen Heerlen en Maastricht links rijden en dat mag niet ![]() | ||
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:00 | |
Zou je die paar treinen van veolia niet kunnen afhandelen op spoor 2 en 3 voor een dag? | ||
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:02 | |
Stel je voor dat een andere netbeheerder er een station naast gaat bouwen met een perron dat 2 meter langer is ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:04 | |
We zijn niet ver meer van de dag dat reizigers preventief gefouilleerd worden. Op meetlinten en duimstokken. Voor een geodriehoek moet je een ontheffing aanvragen. Nee die kan niet "Bij je studentenreisproduct op de kaart gezet worden" ![]() | ||
dennistd | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:04 | |
Je kunt vanaf spoor 1 alleen linkerspoor terug naar Maastricht. Of je moet achter de inrijder vanuit Schin op Geul kop gaan maken en dan over spoor 2 terugrijden. | ||
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:04 | |
Volgens de plannormen kom je dan met de sneltrein in de knoei en dat op een zeer drukke dag op die lijn | ||
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:07 | |
Of halteert toch aan perron 2/3 maar dan moeten de autoriteiten een oogje dicht knijpen. | ||
dennistd | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:08 | |
Als je graag een complete stremming van het baanvak voor een week door onderzoek van ILenT wilt hebben moet je dat doen ja ![]() | ||
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:10 | |
Je bedoeld vanwege de overweg, tja dat is een probleem. | ||
SevenWonders | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:11 | |
Zag vanochtend gewoon een Thalys uiterst rechts bij R'dam Stadion (ri zuiden) rijden. Ook mijn trein terug vanmiddag naar Dordt ging gewoon rechts rijden na de tunnel....dus kan me niet voorstellen dat de Thalys via conventioneel spoor naar R'daal ging. | ||
dennistd | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:11 | |
Nee, überhaupt een te kort perron is daar inmiddels alleen de reden al wel van | ||
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:12 | |
Dat zeg ik een oogje dicht knijpen. |