DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 22:44 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 22:48 |
Precies. Het wordt hoog tijd dat er eens opgetreden wordt tegen deze PIRATERIJ. | |
dennistd | zondag 6 april 2014 @ 22:59 |
Hier, een piratentrein: | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 23:00 |
MET biervat ![]() | |
b2py | zondag 6 april 2014 @ 23:02 |
Vraag op OVinNederland paar dagen terug, wellicht mensen hier met ingevingen. Wat is het laagste gelegen bovengrondse station, gezien ter hoogte van de perrons. | |
James1988 | zondag 6 april 2014 @ 23:03 |
Op welke schaal? Stad/regio/provincie/land/continent/wereld? | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 23:05 |
Rta. Sorry van je ex. | |
Socios | zondag 6 april 2014 @ 23:07 |
Fout nummertje gespot ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 23:07 |
0900-666? ![]() | |
dennistd | zondag 6 april 2014 @ 23:11 |
Dan wel deze loc denk ik: | |
Sounddragon | zondag 6 april 2014 @ 23:13 |
![]() | |
James1988 | zondag 6 april 2014 @ 23:13 |
Leuk patroontje ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 23:14 |
Hoi ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 april 2014 @ 23:15 |
is door een mod al lang aangepast joh ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 23:17 |
oh er was weer gedoe met de TT? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 23:20 |
Oh hoogt 'ie dat vanzelf op? Nou mooi dan weet ik dat. | |
James1988 | zondag 6 april 2014 @ 23:21 |
Dat doet de software pas een jaar of twee hoor ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 april 2014 @ 23:24 |
Euj. ![]() Snelle leerling ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 23:28 |
Hij werkt serieus op een school die pad ![]() | |
dennistd | zondag 6 april 2014 @ 23:28 |
Was die blauwe balk nog niet duidelijk genoeg dan? ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 april 2014 @ 23:30 |
pad? is dat het laatste nieuwe koosnaampje? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 23:31 |
Drieletterige diersoorten uitscheldronde GO: VLO VIS PAD ROG KIP KAT Nee grappie, ik lees die waarschuwingen toch niet. Ik ben ieteejer, just go with the flow ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 23:31 |
Voor dingen die traag zijn? Ja. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 23:33 |
Dat was ooit de naming convention voor servers binnen ons bedrijf. Gaat nog wel iets verder dan dat lijstje van jou ![]() | |
James1988 | zondag 6 april 2014 @ 23:33 |
Die FM's readen we pas als het al stuk is, toch? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 23:38 |
Als je er tijdens het testen niet uitkomt ja. Tijdens implementatie hou ik mijn zelfgeschreven handleidingen aan en dan lees ik wel zodat er niets afwijkt. Achja. Tweede keer dat ik ooit een reekstopic open. | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 06:33 |
Nederland ![]() | |
Duvel | maandag 7 april 2014 @ 07:24 |
Rta ligt op een viaduct/aarden baan, dus perronhoogte te hoog. Idem voor Capelle en Nieuwerkerk, terwijl die wel in het laagste deel van het land liggen. | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 09:22 |
Ah, dat was alweer even geleden. | |
boriq | maandag 7 april 2014 @ 09:24 |
Weer een ballon in de bovenleiding ![]() | |
Viezze | maandag 7 april 2014 @ 09:29 |
Afgelopen dinsdag nog hoor ![]() | |
Dos37 | maandag 7 april 2014 @ 09:34 |
Ik was net op tijd ![]() | |
Salatrel | maandag 7 april 2014 @ 09:35 |
zeker weer werkzaamheden geweest | |
DeaDLocK2K | maandag 7 april 2014 @ 09:36 |
Ja want de brandweer inspecteert dat en geeft dan een lastlegging af. | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 09:40 |
En weer voorbij.
| |
Ajaxfan | maandag 7 april 2014 @ 10:02 |
Het was wel erg knus bij Diemen met die wisselstoring daar. Raar ook altijd om de trein naar Zwolle via het verkeerde perron te zien rijden. | |
Peterselieman | maandag 7 april 2014 @ 10:03 |
Dat is nog lang niet alle ellende in die hoek, want ik las op Somda dat er bij Gaasperdammerweg aansluiting (splitsing lijnen Weesp naar Schiphol/Amsterdam) een wissel niet in controle is dankzij een werktrein vannacht. Betekent dat de IC's Amersfoort - Amsterdam CS en Lelydorp CS - Amsterdam CS geschrapt zijn. | |
Ajaxfan | maandag 7 april 2014 @ 10:09 |
Klopt inderdaad. Sprinter Zwolle <> Centraal is het weinige wat wel rijd. Omroep had het over bij voorkeur omreizen via Duivendrecht. | |
Peterselieman | maandag 7 april 2014 @ 10:11 |
moeten ze wel de IC's van/naar Amsterdam CS er laten stoppen, anders heeft het nog weinig zin ... | |
Dos37 | maandag 7 april 2014 @ 10:15 |
In Amersfoort werd juist omgeroepen dat men moest omreizen via Utrecht als ik naar Centraal zou moeten zou ik ook gewoon via Duivendrecht gaan. | |
Peterselieman | maandag 7 april 2014 @ 10:19 |
Vanuit Amersfoort is het beter om via Utrecht te gaan. Dat is gewoon sneller, maar vanuit de polder moet je wel via Duivendrecht. Je kunt de metro nemen, maar dan betaal je meer, al valt dat ook nog wel wat mee, zo bleek vorig jaar toen ik er de metro verkoos boven blijven staan op het perron | |
Mr_Klaasje | maandag 7 april 2014 @ 10:24 |
Hebben ze weer eens een beweegbaar puntstuk naar de klote gereden? Dat zal ook niet voor het eerst zijn. Broddelwerk. | |
Peterselieman | maandag 7 april 2014 @ 10:27 |
Als ik de berichten op Somda moet geloven lijkt het daar wel op ja | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 10:43 |
Dan ben je wel verder van huis dan een paar uur. | |
Salatrel | maandag 7 april 2014 @ 10:46 |
gaat wel een weekje duren ja ![]() | |
DriekOplopers | maandag 7 april 2014 @ 10:48 |
Ik hoop echt dat dat niet zo zal zijn. ![]() | |
Ajaxfan | maandag 7 april 2014 @ 10:52 |
Omroep had het over CS > Duivendrecht > overstappen > Weesp > overstappen > Amersfoort. | |
Dr_Flash | maandag 7 april 2014 @ 11:08 |
Zijn die dingen van papier maché tegenwoordig of zo? ![]() | |
dennistd | maandag 7 april 2014 @ 11:15 |
Nee, maar er zijn wel steeds meer beweegbare puntstukken, want daarmee kunnen de wissels met hogere snelheden bereden worden. En die beweegbare puntstukken kunnen er heel slecht tegen als het wissel in de verkeerde stand bereden wordt. | |
DriekOplopers | maandag 7 april 2014 @ 11:18 |
ProRail heeft mij zojuist bevestigd dat er inderdaad een puntstuk bij Diemen (volgens mij bedoelen ze G'dammerweg-aansl) aan gort is gereden. Wissel wordt voorlopig geklemd. | |
dennistd | maandag 7 april 2014 @ 11:21 |
Volgens somda is het wissel 1187, die kom je als eerder tegen van Diemen naar Weesp: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/ndb-wgm.gif | |
DriekOplopers | maandag 7 april 2014 @ 11:34 |
Thanks. | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 11:37 |
En wat is er aan gort gereden dan? De steller volledig naar de klote of puntstuk schade? | |
dennistd | maandag 7 april 2014 @ 11:46 |
Dat staat er niet exact bij, post op somda (incl. de quotes): http://somda.nl/forum/14777/p490831/Opvallende+dingen+7+april/ | |
DriekOplopers | maandag 7 april 2014 @ 11:54 |
ProRail in mail naar mij: Het puntstuk moet vervangen worden. | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 11:54 |
Ja dat heb ik gelezen, maar mijn reactie was naar Rikus. En het is vooral nog speculatie over wat er stuk is. | |
DriekOplopers | maandag 7 april 2014 @ 11:59 |
Gezien dat het puntstuk vervangen moet worden, neem ik aan dat dat dus aan gort is gereden. Het heel puntstuk moet vervangen. Over de stellers geen woord in die mail. | |
dennistd | maandag 7 april 2014 @ 12:03 |
Nieuwe perron in Deventer komt volgende week in gebruik: http://www.destentor.nl/r(...)n-in-zicht-1.4302799 edit: maar ik kan nergens werkzaamheden vinden en de pimpel staat nog gewoon op spoor 2 gepland ![]() | |
Ajaxfan | maandag 7 april 2014 @ 12:08 |
Het spul is allemaal inmiddels wel weer begonnen met rijden. Aan dat deel van de afspraak hebben ze zich in ieder geval gehouden. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 april 2014 @ 12:30 |
Tof. Kun je gort klemmen? | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 12:31 |
Bijzonder, wissel klemmen en vervolgens zonder die 1:34 een volledige dienst uitvoeren. Waar is dat ding dan voor? | |
_serial_ | maandag 7 april 2014 @ 12:35 |
Gelijk saneren dan maar ? | |
Mr_Klaasje | maandag 7 april 2014 @ 12:37 |
Met doorwisselen in Weesp kom je een heel eind alleen voldoet dat never-nooit-niet aan de plannormen en is het behoorlijk vertragingsgevoelig. Leuk detail is dat de wissels waar nu gebruik van gemaakt wordt in een plan dat niet is doorgegaan in dit jaar gesaneerd zouden worden. Als dat al zou zijn gebeurd wanneer dat plan zou zijn uitgevoerd was het echt bal geweest. | |
Mr_Klaasje | maandag 7 april 2014 @ 12:55 |
Dat perron komt week 24 in dienst ipv week 14. | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 13:17 |
Wat zijn plannormen dan waard? | |
Mr_Klaasje | maandag 7 april 2014 @ 13:23 |
Een planning maken die tegen een stootje kan, zodat je niet opeens capaciteit te kort komt als er zoiets gebeurt. Zo lastig is het toch niet om dat te verzinnen? | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 13:24 |
Meer op voldoet niet, maar het kan dus blijkbaar wel ofzo. | |
Mr_Klaasje | maandag 7 april 2014 @ 13:32 |
Ja, dat is wel handig want anders werken vertragingen veel verder door dan met die plannormen. | |
Peterselieman | maandag 7 april 2014 @ 13:37 |
Ze hebben een aantal V'tjes van Arnhem Goederen gehaald en naar de Zaanstraat gesleept. Deze gaan eerdaags gesloopt worden https://www.flickr.com/ph(...)75165/in/photostream | |
Duvel | maandag 7 april 2014 @ 14:31 |
Punten gescoord door de werktreinbegeleider. | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 16:22 |
Begeleider buitendienstgesteld spoor anno nu, voor de details. | |
Dr_Flash | maandag 7 april 2014 @ 16:36 |
Ik kom aan op Delft Zuid, willende de Sprinter van 16:13 nemen naar Den Haag. Die van 15:58 reed net voor mijn neus weg, maar die trein voegt voor mij toch niks toe, dus geen haast gemaakt. Oh, die van 16:13 rijdt niet en die van 16:28 heeft vertraging ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 7 april 2014 @ 16:50 |
"Kom maar buitendienstgesteldspoor, even aan de kant, er moet een trein langs." | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 17:02 |
![]() ![]() | |
Yreal | maandag 7 april 2014 @ 17:51 |
![]() ![]() | |
Yreal | maandag 7 april 2014 @ 17:53 |
2de klas treinreizen in de spits... Ik weet weer waarom ik gezworen heb hier nooit voor te gaan betalen. | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 18:35 |
HTM heeft de avondspits een uurtje verlengd. Iedere 5 minuten een tram op mijn traject i.p.v. iedere 15 minuten ![]() | |
_serial_ | maandag 7 april 2014 @ 18:45 |
Het heeft maar even geduurd voor ze daar achterkwamen dat de avondspits niet om 18:00 stopt .. | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 18:46 |
Een half jaar ongeveer ![]() | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 18:47 |
Code-Oranje afgekondigd voor westelijke randstad, morgen weer klagen dat NS preventief had moeten schrappen? | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 18:49 |
In Den Haag kwam net een flinke regenbui voorbij, maar inmiddels is het weer flink lichter aan het worden. Groeten vanuit een Benelux waar net een vertraagde IC voor is geduwd ![]() edit: IC ingehaald vlak na Rijswijk ![]() | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 18:53 |
Mooi stom, trein heeft +15 en de kering wordt nu wel penibel inclusief vervolgvertraging. De Benelux kan die drie/vier minuten prima hebben. | |
Yreal | maandag 7 april 2014 @ 18:54 |
niks aan de hand hier | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 18:58 |
![]() | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 19:04 |
Dat is niet verkeerd. | |
Dr_Flash | maandag 7 april 2014 @ 19:04 |
Toch wel een interessante situatie nu ik er eens over nadenk. Want wat betekent dit? OF 1. de conductrice heeft een stuurstroomsleutel (waarom?) OF 2. de stuurtafel heeft geen stuurstroomsleutel nodig. ra ra ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 april 2014 @ 19:07 |
En 72 uur geen treinverkeer in het hele land, wat is dat? ![]() | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 19:10 |
Een leuke puinhoop ![]() Zover zal het niet komen, denk ik. Een tijd terug trok er een zeer grote onweersbui over ons land trok waarbij vrijwel het hele netwerk eruitvloog (dat was rond middernacht), de volgende ochtend reden er bijna overal weer treinen. Op de plekken waar het 's ochtends niet lukte werd het 's avonds. | |
Dr_Flash | maandag 7 april 2014 @ 19:14 |
Oh, "gelukkig maar". | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 19:15 |
Je kunt niet alles voorkomen. ![]() | |
dennistd | maandag 7 april 2014 @ 19:15 |
Ik denk dat voor zaken als verlichting of de remhendel geen sleutel nodig is. | |
DriekOplopers | maandag 7 april 2014 @ 19:17 |
Punctualiteit 100%. ![]() | |
arjan1112 | maandag 7 april 2014 @ 19:22 |
huh echt ? zo erg is het toch niet ? mijn moeder had het er over en toen ging ik op teletekst het weerbericht opzoeken, windkracht 3/4 morgen 5 dus ik dacht laat die stoelen enz lekker buiten staan ? | |
DeaDLocK2K | maandag 7 april 2014 @ 19:24 |
Mijn huisgenootjes hebben hun raam niet dicht. Ik ga dat deze keer echt niet voor ze regelen. | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 19:25 |
Jij bent echt de kutste huisbaas ooit. | |
Dr_Flash | maandag 7 april 2014 @ 19:26 |
En voor sluitseinen onder de zak van de machinist? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 7 april 2014 @ 19:28 |
Een week absolute rust inclusief niet naar de kroeg aankomende zaterdag. Krijg ebola. | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 19:29 |
Kroeg naar jou brengen? | |
Dr_Flash | maandag 7 april 2014 @ 19:29 |
En geen fok, en geen facebook. Bijbelstudie. Wegwezen hup kssjt ![]() | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 19:38 |
| |
#ANONIEM | maandag 7 april 2014 @ 19:43 |
Zo, verhuizing zit er grotendeels op en na een hoop geklaag en gekras is het internet eindelijk (te laat) werkend. Heb ik wat gemist de laatste paar dagen, iemand een samenvatting? | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 19:46 |
Teveel werkzaamheden in het weekend, werktrein heeft wissel 1187 gesloopt nabij Gaasperdammerweg Aansluiting en er zijn weer diverse Arriva GTW's die een retour Aachen hebben gemaakt. Dat was het wel. | |
#ANONIEM | maandag 7 april 2014 @ 19:50 |
Schiphol lag er uit zag ik op de CTA hier in Groningen, wat is er precies gebeurt met die werktrein? Die GTW (stel 247, is op de zijkant al 347 geworden. Stel gaat naar Polen toe deze zomer om van een tweetje, een drietje te worden). | |
dennistd | maandag 7 april 2014 @ 19:50 |
En belangrijk speciaal voor mono: de stellen die dat gedaan hebben en deze zomer verlengd worden, hebben al het nieuwe nummer gekregen. Sommige 3xx-stellen zijn dus gewoon nog 2/6'jes | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 19:52 |
Dat zijn twee verschillende dingen, was ook nog kortstondig een brandmelding in de tunnel. | |
DriekOplopers | maandag 7 april 2014 @ 20:11 |
Plus Zutphen - Winterswijk ligt eruit. Wisselfiasco. Zou tot 20 uur, prognose is nu "onbekend". | |
Dr_Flash | maandag 7 april 2014 @ 20:15 |
ja eens dat opgelost is, is het noodweer net daar. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 april 2014 @ 20:17 |
Dus 1. ze zijn er nu niet mee bezig want het is toch voor niks 2. ze kunnen de hele nacht niet eraan werken want regen reken maar op morgenmiddag ![]() | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 20:19 |
"Gelukkig" is het Zutphen - Winterswijk en niet Arnhem - Winterswijk waar veel meer vervoersvraag is. ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 april 2014 @ 20:24 |
daar was het eerder vandaag ook al raak | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 20:30 |
Lekker tijdens de ochtendspits ![]() | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 20:31 |
Echt hè, alsof die storingen het uitkiezen om alleen tijdens de spits te ontstaan. De gekkies. | |
#ANONIEM | maandag 7 april 2014 @ 20:33 |
Illuminatie. | |
Duvel | maandag 7 april 2014 @ 20:40 |
Geef 'm een knietje, dan houdt ie wel op. | |
Prins_Pils | maandag 7 april 2014 @ 21:11 |
Mnah, echt noodweer komt deze kant niet op. Hooguit wat leuke buitjes maar daar heb je het wel mee gehad zeg maar ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 april 2014 @ 21:12 |
Ik had de stille hoop dat jullie stadion instortte. | |
Prins_Pils | maandag 7 april 2014 @ 21:12 |
GAE-stadion? Mag wel, kammeniebomme ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 april 2014 @ 21:17 |
Keurig keurig! | |
Peter | maandag 7 april 2014 @ 21:20 |
Met zo'n groot overstortbassin onder de Brink kan Deventer tegenwoordig heel wat meer regenwater aan dan voor 2000. Toen stond regelmatig het centrum blank bij een goede bui ![]() | |
Prins_Pils | maandag 7 april 2014 @ 21:29 |
Hoe weten jullie trouwens nou weer dat ik in Devsko woon. Heb ik volgens mij nooit gezegd hier ![]() | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 21:42 |
Je vult het zelf in. | |
#ANONIEM | maandag 7 april 2014 @ 21:58 |
Ik heb bij je in de klas gezeten ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 april 2014 @ 22:04 |
hee flikker kijk eens naar je PM anders | |
#ANONIEM | maandag 7 april 2014 @ 22:05 |
Ja zag wat voorbij komen. Net verhuist dus de kas is aardig leeg. Als je wat moois concreets hebt kan ik altijd nog even ja of nee zeggen ![]() | |
Prins_Pils | maandag 7 april 2014 @ 22:10 |
Ja maar jou ken ik al drie jaar. Drie jaar te lang.
| |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 22:11 |
Nee joh, 8 december 2012. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 7 april 2014 @ 22:14 |
Een goedenavond, Ik heb een vraagje van jullie, nu ik weer een weekje in Nederland ben, weer over de OV Chipkaart ![]() Ik heb naast mn persoonlijke kaart, mn anonieme weer teruggevonden ![]() Nu heb ik het zo ingedeeld: Persoonlijke kaart gewoon reizen op Saldo, Anonieme kaart heb ik het produkt Samenreiskorting 2e klas voor 8 maanden eropgezet voor als ik met mn wederhelft op pad ga. Is dit een beetje handig ingedeeld, of hebben jullie t zelf anders ingedeeld als ge 2 kaarten hebt ![]() Ik heb nog wel meer ervaringen opgedaan hier in Nederland, maar daarover later meer ![]() | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 22:16 |
Waar haal je die 40% korting op dan? | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 22:17 |
Die Samenreiskorting moet je er voor iedere reis op zetten toch? En zoals b2py zegt moet je een abonnement hebben dat recht geeft op korting voor anderen. | |
Darkwing_Duck | maandag 7 april 2014 @ 22:28 |
Mijn meisje heeft voordeelurenkaart ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 7 april 2014 @ 22:30 |
bij ns automaten kan je het alleen per dag eropzetten. Bij de ov chip oplaadpalen kan je iedere einddatum kiezen met een maximum van 8 maanden ![]() | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 22:31 |
Ah, dat laatste is nieuw voor me ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 7 april 2014 @ 22:35 |
t is ook totaal van de pot gerukt dat dat niet op een ns automaat kan en/of juist wel op een streekvervoerderspaal. Dan wel alleen 2e klas trouwens. Is dit een beetje goede verdeling van het luxeprobleem 2 kaarten te bezitten? Of hebben jullie je kaarten anders 'ingedeeld'? ![]() | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 22:37 |
Ik heb vier persoonlijke kaarten: 1) Oud Voordeelurenabonnement + automagisch opladen 2) Dal Vrij 3) doe ik niks mee 4) doe ik niks mee | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 22:38 |
Ik heb er twee, waarvan 1 sinds een maand ongebruikt is en saldo nog over moet en tweede is met Weekendvrij | |
Darkwing_Duck | maandag 7 april 2014 @ 22:46 |
en die vdu bewaar je vanwege? | |
Yreal | maandag 7 april 2014 @ 22:46 |
De oude vdu is veel voordeliger dan de nieuwe | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 22:48 |
40% korting wanneer ik tijdens de avondspits reis. ![]() Dat gebeurt momenteel niet zo veel, maar toch vind ik het handig om 'm aan te houden. | |
b2py | maandag 7 april 2014 @ 22:59 |
Kan je ooit nog wel eens flink wat opleveren, trajectvrij is ook alweer minder aantrekkelijk dan een maandtrajectkaart.. | |
James1988 | maandag 7 april 2014 @ 23:00 |
Hangt er vooral vanaf hoe lang NS het VDU nog blijft aanbieden. Ik heb ook nog een oud Vodafone-abonnement (zonder datalimiet) maar Vodafone heeft inmiddels laten weten te gaan stoppen met dat abo. ![]() | |
bork | maandag 7 april 2014 @ 23:18 |
Die wederhelft voor mij ![]() ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 7 april 2014 @ 23:27 |
intussen op Amsterdam Watergraafsmeer....![]() | |
Maegrim | maandag 7 april 2014 @ 23:37 |
buh die had ik 1 januari al op de foto staan ![]()
| |
spectrumanalyser | maandag 7 april 2014 @ 23:57 |
in plaats van de treinen te slopen, is de lichtmast afgevoerd. mogelijk is er verwarring ontstaan ![]() | |
_serial_ | dinsdag 8 april 2014 @ 07:21 |
Stiekem mogen ze dat niet. | |
James1988 | dinsdag 8 april 2014 @ 09:16 |
![]() Wel als het abonnement na het einde van de looptijd is (wat inmiddels al 2 jaar zo is), dan mogen beide partijen besluiten het contract op te zeggen. Bovendien stellen ze een alternatief voor (met een flinke korting). | |
Fiorano | dinsdag 8 april 2014 @ 11:20 |
Sardientjes in de Valleilijn dankzij een aanrijding tussen een persoon en een trein tussen Ede-w en Utrecht | |
Brembo | dinsdag 8 april 2014 @ 11:21 |
Zolang Vodafone een offer doet you can't refuse ![]() Niet altijd ![]() | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 12:39 |
Alle ICD TRAXX'en aan de kant ivm technisch onderzoek, aldus NSH op hun site. | |
Peterselieman | dinsdag 8 april 2014 @ 12:43 |
... | |
dennistd | dinsdag 8 april 2014 @ 12:43 |
IC Defect dus ![]() | |
mc3347 | dinsdag 8 april 2014 @ 13:31 |
Niet alleen de ICD locs. Alle locs van dat type (dat zijn dus ook goederen) zijn aan de kant gezet. Natuurlijk is het alleen interessant om te zeggen dat de Fyra vervanger net zo hard faalt als zijn voorganger (televaag). | |
Peterselieman | dinsdag 8 april 2014 @ 13:33 |
Gratis reizen bij Arriva ![]() | |
Dos37 | dinsdag 8 april 2014 @ 13:38 |
Er rust echt een vloek op die route | |
Peterselieman | dinsdag 8 april 2014 @ 13:39 |
lekker ... zie deze drie verstoringen:
Dit alles is veroorzaakt door een aanrijding bij Driebergen ... | |
remcoP | dinsdag 8 april 2014 @ 13:47 |
Die laatste 2 zijn wel apart. treinen vanuit Driebergen hebben niks te maken met Rotterdam/Den Haag - Utrecht. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 april 2014 @ 13:50 |
lees het net op NU.nl ja. Zelfs de excuusboemel v160 tieft uit elkaar. Laat Pizza Maurizio het maar niet horen... | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 13:59 |
Raar, benelux heeft zelfde type en rijdt nog wel. Volgens mij is het specifiek de 160 km/h variant. En zoals de woordvoerder aangeeft, het komt bij Bombardier vandaan. Voor wie alvast achterstallig onderhoud wilde roepen. | |
Peterselieman | dinsdag 8 april 2014 @ 14:04 |
waarschijnlijk in Utrecht gebrek aan perronruimte door kerende IC's. Gaan we in de toekomst vaker zien | |
Dr_Flash | dinsdag 8 april 2014 @ 14:07 |
is dat al uitgesloten dan? ![]() | |
James1988 | dinsdag 8 april 2014 @ 14:08 |
Echt een B-merk dus. ![]() | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 14:10 |
Het wordt door menig gebruiker hier altijd als eerste geroepen. En vrijwel uit te sluiten als Bombardier er speciaal alles voor naar de kant haalt. | |
James1988 | dinsdag 8 april 2014 @ 14:11 |
Als alles op stel en sprong midden op de dag aan de kant moet, duidt dat toch op iets ernstigs zoals een constructiefout oid? | |
Duvel | dinsdag 8 april 2014 @ 14:14 |
Waardeloos dit. Gewoon weer de helft van m'n treinen eruit voor niks. ![]() | |
Bitlord | dinsdag 8 april 2014 @ 14:17 |
Het is toch goed weer nu. De V250-en inzetten als tijdelijke vervanger van de tijdelijke vervanger ![]() | |
Yreal | dinsdag 8 april 2014 @ 14:19 |
En als die stuk gaat laten we plan t rijden als vervangende vervanging van de vervanging | |
Peterselieman | dinsdag 8 april 2014 @ 14:21 |
Daar is nog maar anderhalf stel van volgens mij ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 8 april 2014 @ 14:26 |
Dat is al weer meer dan de rijdende Traxxen op dat traject nu. Gewoon positief denken. | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 14:29 |
Ja, bijvoorbeeld. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 14:36 |
Volgens Bashir zijn alle V250-vervangers van het spoor gehaald. | |
Peterselieman | dinsdag 8 april 2014 @ 14:38 |
Die man kan de voor- en achterzijde van een koe nog niet van elkaar onderscheiden | |
_serial_ | dinsdag 8 april 2014 @ 14:42 |
Er wordt op tweakers in elk geval interessante discussie over gevoerd: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1421473/last | |
Ajaxfan | dinsdag 8 april 2014 @ 14:54 |
Bombardinges heeft een fout gevonden in dit type blijkbaar: http://www.treinreiziger.(...)spoor_gehaald-146141 Na de loslatende bodemplaten nu de ontploffende stroomafnemers? | |
Peterselieman | dinsdag 8 april 2014 @ 15:36 |
zou best wel weer eens iets met personeel op de verkeerde plek kunnen zijn | |
Duvel | dinsdag 8 april 2014 @ 15:40 |
![]() | |
dennistd | dinsdag 8 april 2014 @ 16:04 |
De 186 142 heeft altijd voor ITL en Captrain gereden maar rijdt nu voor NSH, dus dat lijkt me niet dan. Volgens mij zijn het gewoon dezelfde locs. | |
Litpho | dinsdag 8 april 2014 @ 16:10 |
En omdat het dan niet meer vermijdbaar is, is het dús niet verwijtbaar ![]() | |
bork | dinsdag 8 april 2014 @ 16:24 |
Voor de Apple-boys van dit topic https://itunes.apple.com/de/app/db-navigator/id343555245?mt=8 | |
James1988 | dinsdag 8 april 2014 @ 16:38 |
Was dat ding ook al toegelaten voor 160 km/u toen hij bij ITL/CT reed? | |
Bitlord | dinsdag 8 april 2014 @ 17:14 |
Weet iemand wat er fout ging? Sprintertweetje wilde vertrekken uit Arnhem, maar buiten wat onheilspellende geluiden gebeurde er niets. Machinist rende naar achteren. Bouwde om, reed twee meter naar achter. Rende vervolgens naar voren om vervolgens wel met succes naar voren, richting Oosterbeek te rijden. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 april 2014 @ 17:57 |
en wanneer komt dat in de Nederlandse itunes Store? ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 april 2014 @ 18:18 |
Dat gedoe met de Traxx'en zou komen doordat er op de IC Direct dienst vaak gewisseld moet worden van stroomsysteem. Dit in tegenstelling tot de Traxx'en in dienst van de cargoboeren. Bron Somda dus zeg het maar.. | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 18:32 |
NS vanaf woensdag elk uur op HSL-verbinding De NS laat vanaf woensdag weer een uurdienst op de HSL-verbinding tussen Amsterdam en Breda rijden. Afhankelijk van het resultaat van de inspecties schaalt de NS dat vervolgens op naar een halfuurdienst. De treinen worden getrokken door Traxx-locomotieven die inmiddels weer voor inzet zijn goedgekeurd. Dat heeft de NS dinsdag meegedeeld. Bron | |
DriekOplopers | dinsdag 8 april 2014 @ 18:39 |
Aantoonbare onzin. Gewoon gebrekkige inspectie en gebrekkig onderhoud door Bombardier. Het gaat om scheurtjes in de stangen. Dat NS het onderhoud heeft uitbesteed aan Bombardier ontslaat ze natuurlijk niet van hun verantwoordelijkheid. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 18:41 |
Als jij een leasebak hebt dan gaat je verantwoordelijk zo ver dat je het meldt als je een raar geluidje hoort of als er iets niet functioneert. Dat is de énige verantwoordelijkheid en dat is precies de reden waarom een leaseconstructie bestaat. | |
dennistd | dinsdag 8 april 2014 @ 18:42 |
In een tijd van iets meer dan een uur moeten de stroomafnemers 4x omlaag en weer omhoog. Dat lijkt me een stuk meer slijtage te geven dan waar Bombardier in het onderhoud rekening mee houdt, normaal rijden die locs uren met de stroomafnemer op. | |
James1988 | dinsdag 8 april 2014 @ 18:43 |
Ha, tijd voor een nieuwe ronde van de "rijdt mijn trein"-loterij ![]() Dat is wel waar ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 18:44 |
Getrokken treinen hebben bijna een eeuw lang al met twee stroomafnemers op moeten vertrekken. Dat is dus echt kolder dat dat nu opeens niet meer zou kunnen. Tussen Zwolle en Arnhem moet dit grapje dus al 6 keer in een uur tijd. | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 18:44 |
Ik heb een mismatch tussen gebrekkige inspectie en het constateren van haarscheurtjes? Dat ze ze direct aan de kant halen is een gevolg van het niet herkennen van het probleem en dus voor de zekerheid alles aan de kant halen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 18:46 |
Ik snap wat je bedoelt maar ik vind het er vrij gebrekkig staan :p | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 18:48 |
Heb je absoluut een punt maar de serie waar ik naar kijk is ook eigenlijk veel boeiender dan de post waar ik op reageer. | |
Litpho | dinsdag 8 april 2014 @ 19:00 |
Als jij een taxibedrijf hebt interesseert het je klanten geen moer hoe je leaseconstructies werken ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 8 april 2014 @ 19:00 |
Klopt. Maar een leasebak voor privégebruik is wat anders dan het uitbesteden van iets waarvoor je als opdrachtnemer/concessiehouder zelf de contractuele verantwoordelijkheid (het halen van een punctualiteit en het niet overschrijden van uitval van een afgesproken aanbod in een concessie) draagt. | |
bork | dinsdag 8 april 2014 @ 19:02 |
Daar heb ik geen verstand van, ik kwam het alleen tegen op FB. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 19:03 |
Dús moet je er maar vanuit gaan dat je zelf nog haarscheurtjescontrole moet doen? Zo werkt het dus niet. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 19:05 |
Klopt, naar voor de klant maar het vervoersbedrijf kan de rekening dus gewoon bij de leasemaatschappij neerleggen. | |
Litpho | dinsdag 8 april 2014 @ 19:09 |
Wat mij betreft zou een bedrijf met dergelijke maatschappelijke functie en geen realistische concurrentie voor veel mensen door de concessiehouder ervan weerhouden moeten worden om met krokodilletranen "naar voor de klant" te zeggen. Ook wil ik graag wereldvrede ![]() | |
James1988 | dinsdag 8 april 2014 @ 19:10 |
Veel zal afhangen van de contracten tussen NS (vervoerder), Alpha Trains (leasemaatschappij) en Bombardier (onderhoudsbedrijf). Als NS een 'full service'-contract heeft gesloten met AT dan zal AT ook een soortgelijk contract sluiten met Bombardier, waarna Bombardier ervoor zorgt dat die loks beschikbaar zijn voor de klant en dat de klant geen omkijken heeft naar het onderhoud. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 april 2014 @ 19:11 |
Wat is dat voor onzin. Dat moet toch stevig spul zijn man. Die dingen moeten minstens een miljoen keer omhoog en omlaag kunnen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 19:11 |
Wat stel je dan voor? | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 19:12 |
Of AT heeft een risico-analyse gedaan op het niet afnemen van een Full-Service contract en kan nu flink gaan dokken. Heeft de reiziger niets aan maar dat terzijde.
| |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 april 2014 @ 19:13 |
Vraag (ik denk dat James of BY2PY het weten): als je een klassewissel voor reizen op saldo NS doorvoert op de website van NS moet je die ophalen als bestelling bij een automaat. Moet dat dan een NS automaat zijn persé? Of kan dat bij wijze van spreken ook bij het busstation van Oosterhout? (de website praat over NS-automaat, maar t minder logisch als ze over een veolia automaat zouden spreken) | |
James1988 | dinsdag 8 april 2014 @ 19:13 |
Ik denk dat dat bij iedere automaat kan. Je kunt producten van andere vervoerders ook ophalen bij NS-automaten. ![]() | |
Litpho | dinsdag 8 april 2014 @ 19:15 |
Melanie, Jeroen en Wilma in de bijstand en iemand met tanden op de HRN-concessie. Echt, er is niet zoveel mis met de NS per se, maar het feit dat ze maar gewoon aan kunnen modderen zolang er maar dividend afgedragen wordt heeft natuurlijk niets met reizigersbelangen te maken. | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 19:15 |
Ik vermoed alleen NS automaten, maar ik kan je geen 100% uitsluitsel geven. Wees ons proefpersoon zou ik zeggen ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 19:17 |
Dat er eerder ingegrepen had moeten worden bij vooral ProRail en qua NS bij het HSL-gezeik staat als een paal boven water. Ik zie dit echter niet als aanmodderen. Aanmodderen zou zijn als NS genegeerd had dat er mogelijke veiligheidsrisico's zouden zijn omdat ze de TRAXX'en door hadden laten rijden. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 april 2014 @ 19:20 |
Jaaaa ![]() ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 8 april 2014 @ 19:29 |
Het is gewoon zo dat er dan wel kamervragen zijn over de problemen op het spoor. Dan staat Mansveld even op uit haar luie stoeltje om die te beantwoorden en dan hup terug haar kantoor in en de benen omhoog. Lekker F5'en op de NS-site om dan bij de eerstvolgende storing meteen te roeptoeteren dat NS het prima doet. De kamerleden vinden het wel okee zolang ze hun antwoorden maar hebben. Schultz boeit het geen reet wat er allemaal misgaat op het spoor, integendeel, ze is er zelfs blij om. Het biedt haar zelfs kans om meer geld in het asfalt te pompen | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 19:30 |
Beantwoording Kamervragen van het lid De Boer (VVD) inzake stations in Hoorn en Kersenboogerd PHS-GON: motie over spoorbogen bij Bathmen | |
Litpho | dinsdag 8 april 2014 @ 19:32 |
Zou jij er bang van worden als de experts die je wel even door komen lichten Betty de Boer en Farshad Bashir zijn? Ik snap Wilma ergens wel ![]() | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 19:34 |
Nah, pas als het op nu.nl staat ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 8 april 2014 @ 19:34 |
Nee, integendeel.. Dat is ook een deel van het probleem. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 april 2014 @ 19:45 |
Ok, ik loop zo even naar een oplaadpunt, later meer... | |
Peterselieman | dinsdag 8 april 2014 @ 19:48 |
kan ze net zo goed een abo op ANP of Novum nemen, want bijna al het nieuws van Nu komt daar rechtstreeks vandaan. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 april 2014 @ 20:34 |
Ik ga hier op terugkomen, ik moet mezelf corrigeren: De samenreiskorting kan je niet programmeren voor 8 maanden lang, maar programmeren voor bepaalde dagen met een maximum van 8 maanden vooruit op palen van dit type Je kan dus zo heel wat vooruitprogrammeren, maar let op, deels verwijderen kan niet, je verwijdert altijd alles, waardoor ik nu zo een 12 verlopen produkten op mn kaart heb, aar ik flink heb lopen spelen ![]() ![]() Ja en nee, jan ik kon de bestelling 1e klas treinreizen -ophalen-, maar ik kreeg iets over dat iets niet ging ofzo, en, toen een foutmelding en daarna liep de paal vast ![]() ![]() ![]() Dus 1e klas dagprodukt+besteling klassewissel ophalen op die bewuste dag = ERROR ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 8 april 2014 @ 20:36 |
Treinchef vanavond op de ICE bij binnenkomst Leipzig uit Dresden was de weg kwijt: eerst waren we in Dresden, toen waren we ineens in Magdeburg, maar uiteindelijk was de treinchef ook aanwezig bij Leipzig. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 april 2014 @ 20:38 |
Waarschijnlijk gaat een klassewissel ophalen gewoon wel goed bij iedere automaat als je niet voor die bewuste dag de klasse al tijdelijk hebt veranderd... ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 april 2014 @ 20:45 |
Tuffy/Station Oisterwijk in het nieuws ![]() http://www.omroepbrabant.(...)jk+verkeerd+uit.aspx http://www.omroepbrabant.(...)t+omroepsysteem.aspx Tevens hoorde ik een BNR Verslaggerver vandaag zeggen "De Canadese fabrikant [fonetisch]Bommeldjee[/Fonetisch]" ![]() | |
Salatrel | dinsdag 8 april 2014 @ 20:52 |
Met gorinchem precies hetzelfde ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 april 2014 @ 20:53 |
Helemaal waar, maar heeft zo'n Traxx altijd een vaste DC en AC-stroomafnemer opstaan of wisselt het? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 20:56 |
Er zijn twee DC stroomafnemers en twee AC. | |
Duvel | dinsdag 8 april 2014 @ 21:04 |
Zit wat in, maar gebruiken ze altijd de achterste of de voorste? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 21:08 |
In principe achter maar ze kunnen kiezen, bij autotreinen wordt altijd de voorste opgelaten bijvoorbeeld. | |
Maegrim | dinsdag 8 april 2014 @ 21:09 |
![]() | |
arkkey | dinsdag 8 april 2014 @ 21:10 |
Ik heb eens zitten kijken om van Hengelo naar Oldenburg (D) te gaan met de trein. Enige dat ik kan vinden is een route Hengelo->Zwolle Zwolle->Groningen Groningen->Leer Leer->Oldenburg en weer terug. Kosten iets van 90 a 100 euro. Kan dat niet goedkoper of evt anders op eoa manier? Het is een eenmalig iets, dus NS voordeeluren abbo (en bahnkart ofzo neem ik aan) kunnen lijkt me dan niet uit? | |
Prins_Pils | dinsdag 8 april 2014 @ 21:11 |
Wat een omweg, je kunt ook via Osnabrück. | |
James1988 | dinsdag 8 april 2014 @ 21:11 |
Kijk eens of je via Bad Bentheim voordeliger/sneller uit bent? | |
Duvel | dinsdag 8 april 2014 @ 21:12 |
Aah, ok, dus voor NL 25kV is maar één stroomafnemer aanwezig, en het lijkt alsof de DC-stroomafnemers een andere configuratie van het sleepstuk hebben? | |
arkkey | dinsdag 8 april 2014 @ 21:13 |
Wat is een goede planner? Ik doe nu alles via de NS internationaal planner, een andere ken ik niet | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 21:13 |
Ja en nee, die 1450 is ook bruikbaar in Frankrijk en Zwitserland. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 21:13 |
www.bahn.de | |
arkkey | dinsdag 8 april 2014 @ 21:13 |
Danke schon, straks eens in verdiepen | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 21:18 |
![]() Wie raadt? ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 april 2014 @ 21:19 |
Eh? | |
James1988 | dinsdag 8 april 2014 @ 21:22 |
Leuven? | |
Maegrim | dinsdag 8 april 2014 @ 21:23 |
Guangzhou Passenger Station toevallig?! sorry ![]() | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 21:23 |
Guangzhou South om precies te zijn ja ![]() | |
Maegrim | dinsdag 8 april 2014 @ 21:24 |
voortaan niet meer bij imgur uploaden via de url ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 21:25 |
Die 1450mm stroomafnemer is voor België voor de binnenlandse HSL's. In Frankrijk hebben ze onder 25kv ook allemaal van die kleine stroomafnemertjes. Daar kan hij dus ook voor gebruikt worden, alleen het beveiligingspakket voor die landen is niet geïnstalleerd. | |
Duvel | dinsdag 8 april 2014 @ 21:26 |
Ik bedoelde dat er blijkbaar maar één stroomafnemer is voor 25 kV in Nederland, namelijk met de 1950 mm schuit. En dat verbaasde me wel... | |
b2py | dinsdag 8 april 2014 @ 21:28 |
Jij bent gewoon flauw ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 21:28 |
De andere zou het op de HSL gewoon prima moeten kunnen doen maar op de Betuweroute niet. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 21:28 |
Ja, op de Betuweroute ook wel maar de kans bestaat dat je de boel naar beneden haalt. | |
Maegrim | dinsdag 8 april 2014 @ 21:29 |
yep, die voor de belgen is te smal. die moesten blijkbaar per sé een afwijkende HSL aanleggen...
![]() | |
_serial_ | dinsdag 8 april 2014 @ 22:05 |
Tof programma op Discovery : Huge Moves, nu over het verplaatsen/verhuizen van een Class A4 loc | |
Duvel | dinsdag 8 april 2014 @ 22:07 |
De HSL is blijkbaar wel redelijk gespect met 1450 mm (de Thalys past er ook met zijn Franse en Belgische AC-stroomafnemer), alleen gebruikt Nederland blijkbaar 1950 op de Betuweroute, en ik dacht altijd dat ze in het buitenland 1600 gebruikten. | |
_serial_ | dinsdag 8 april 2014 @ 22:14 |
Ik kom het volgende tegen in dit document voor belgie: http://www.ejustice.just.(...)-07&numac=2010014184 3kV : Breedte stroomafnemer / phi 1950 mm / 0,225 1760 mm / 0,4 1600 mm / 0,225 25kV : Breedte stroomafnemer / phi 1600 mm / 0,225 1450 mm / 0,225 | |
Duvel | dinsdag 8 april 2014 @ 22:18 |
Wazig allemaal. | |
Peterselieman | dinsdag 8 april 2014 @ 22:21 |
als je een tijdje in het voor kunt plannen dan kun je met bijvoorbeeld sparpreis van de DB goedkoop uit zijn. Of anders een Nederlandse dagkaart van bijvoorbeeld AH of Blokker of iets anders combineren met een kaartje Leer - Oldenburg. Is misschien nog wel goedkoper ook. Ben je voor een habbekrats heen en weer, want Leer is voor Arriva een Nederlands tariefpunt, dus die dagkaarten zijn tot Leer geldig. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 april 2014 @ 22:43 |
Licht bewolkt, matig smog-alarm. Hooikoorts geen waarschuwingen. | |
Prins_Pils | dinsdag 8 april 2014 @ 22:57 |
Leiden Hoofdbahnhof XXL. | |
DriekOplopers | dinsdag 8 april 2014 @ 23:21 |
Commentaar op de Falende Fantoom Fyra (die nu IC Direct heet): http://www.voorbeterov.nl/page3.php | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 april 2014 @ 23:29 |
Wat een oneindig gezever. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 april 2014 @ 23:57 |
En toen ik een jaar geleden zoiets zei moest ik niet zo negatief doen? ![]() Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. Ik spreek schande van het angsthazerige vertrek van mooiweerbestuurder Gout, daar heb je geen goed woord voor over, en nu is het gravedancen op Van Vroonhoven, en wie gaat er voor in de dans? Driek Oplopers. Nou nou. | |
James1988 | woensdag 9 april 2014 @ 00:02 |
De reisplanner is inmiddels bijgewerkt, de volgende ICdefect-treinen zullen morgen niet rijden: - De spitsritten (serie 1000, Amsterdam - Rotterdam) - Richting Amsterdam: alle treinen die om x:57 uit Breda vertrekken (x+1:24 uit R'dam, x+1:51 uit Schiphol) - Richting Breda: alle treinen die om x:25 uit Amsterdam vertrekken (x:39 uit Schiphol, x+1:09 uit R'dam) | |
Dr_Flash | woensdag 9 april 2014 @ 00:03 |
Wat rijdt er nog WEL? En minstens zo interessant, met welk materieel? ![]() | |
James1988 | woensdag 9 april 2014 @ 00:04 |
De treinen van een half uur eerder/later. Die rijden met het gewone materieel, want er zijn inmiddels een aantal Traxx-locs geïnspecteerd en goedgekeurd. In zoverre die rijden natuurlijk, met die tyfuszooi van NSH weet je maar nooit. | |
Darkwing_Duck | woensdag 9 april 2014 @ 06:33 |
Teringzooi, ik ben er van afhankelijk vanaaf voor mn rit terug naar Parijs. ![]() | |
b2py | woensdag 9 april 2014 @ 06:59 |
Dat is sowieso al niet zo slim, afhankelijk zijn van NSH. | |
James1988 | woensdag 9 april 2014 @ 09:52 |
Advies: ga eerder op reis. Vanaf Breda rijdt ook nog 2x/uur een IC naar Rotterdam (x:09 en x:39 uit Breda). | |
Aardappelscheermes | woensdag 9 april 2014 @ 10:14 |
Hee das leuk, ik heb een mooie foto gevonden van de Stas van IenM:
| |
Maegrim | woensdag 9 april 2014 @ 10:22 |
Leuk joh | |
DriekOplopers | woensdag 9 april 2014 @ 11:01 |
NS weigert verzoek tijdelijke afschaffing toeslag voor gehalveerde IC-Direct: http://www.voorbeterov.nl/140317.php | |
Aardappelscheermes | woensdag 9 april 2014 @ 11:22 |
Terecht.... Anders puilen die treinen die wel rijden helemaal uit. Als dat ding toeslagvrij is omdat er iemand in Roodeschool een sheet heeft gelaten dan is mijn trein, die net de vervoersvraag aan kan ook overbevolkt door Amsterdamse aasgieren die normaal nooit met die trein mee gaan, maar nu het lekker goedkoop kan mijn trein naar huis maar al te goed weten te vinden. | |
mschol | woensdag 9 april 2014 @ 11:26 |
belachelijk dat er uberhaupt een toeslag is op een reguliere treindienst met een fancy naampje ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 april 2014 @ 12:07 |
Advies: ga een uur eerder op reis en betaal toeslag voor een reis die 20 minuten korter lees 40 minuten langer is ![]() | |
Ireyon | woensdag 9 april 2014 @ 12:56 |
![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 9 april 2014 @ 13:00 |
Vervolgens klagen dat die trein uitpuilt zeker? Je bent iets te voorspelbaar wat dat betreft en het is niet goed of het deugt niet. Denk je dat je op die manier ook maar iets in de melk te brokkelen hebt? | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 april 2014 @ 13:04 |
Dan hadden ze maar dubbeldekkers moeten inzetten ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 9 april 2014 @ 13:06 |
Maar je kunt het hoe dan ook niet maken om je klanten extra te laten betalen voor iets waar ze weinig tot niets mee opschieten. | |
DriekOplopers | woensdag 9 april 2014 @ 13:07 |
Maar goed, ook de Kamer is weer in rep en roer. CDA: Verantwoordelijkheid moet in zijn geheel naar Dijsselbloem. MVBOV: Nee! Beluister interview hier: http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20140409124117300 | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 april 2014 @ 13:10 |
Laat het CDA maar onder geheel onder verantwoordelijkheid van Dijsselbloem vallen. Stelletje mongolen. | |
Mr_Klaasje | woensdag 9 april 2014 @ 13:13 |
Op het moment dat er geen enkele reiziger iets mee opschiet als ze dat niet hoeven te betalen moet je dat gewoon niet doen. Zo maak je van een vervelende situatie een dubbelvervelende situatie terwijl de reizigers nog steeds geld moeten betalen alleen dan ietsje minder. En zelfs dat geldt niet voor de abonnementshouders. Zo lastig is het toch niet om dat de verzinnen? Je bent soms best een beetje naïef. | |
Mr_Klaasje | woensdag 9 april 2014 @ 13:15 |
Er gaat veel fout in het HSL-dossier en dat is echt niet goed en regelmatig falen. Alleen veel gefaal kan nog min of meer zonder opzet zijn. De Rouwe gaat echter een stapje verder, die doet, terwijl hij beter kan weten, een totaal onzinnig en achterlijk voorstel. Die staat wat mij betreft vooraan bij bijltjesdag in het HSL-dossier. | |
James1988 | woensdag 9 april 2014 @ 13:34 |
Het is was weer raak...
| |
dennistd | woensdag 9 april 2014 @ 13:50 |
Vanaf 16u vanmiddag gaat de IC Direct weer elk half uur rijden. | |
James1988 | woensdag 9 april 2014 @ 13:50 |
En meer goed nieuws:
| |
Dr_Flash | woensdag 9 april 2014 @ 14:30 |
"Normaal", dat is in dit geval best bijzonder ![]() | |
dennistd | woensdag 9 april 2014 @ 14:51 |
Tabelletje van ProRail met werkzaamheden de komende tijd: http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/752/ | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 april 2014 @ 15:17 |
greavy, die foto van die buizenbakken hebben de RM gehaald zie ik? Goed werk ![]() | |
greavy | woensdag 9 april 2014 @ 15:23 |
Ik heb niks naar Railmagazine gestuurd. Zeker dat het van mij is??? Ik zit nu in de RegioJet van Ceska Trebova naar Praag. Voor 165 Tsjechische kroon, ongeveer ¤6, mocht ik mee. In eerste klas Oostenrijkse rijtuigen met gratis wifi en een drankje. Traject is 164 kilometer. Ik klaag niet. | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 april 2014 @ 15:23 |
Het was een foto die hier voorbijgekomen is. Wie heet er ook alweer André? | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 april 2014 @ 15:23 |
b2py was nog in de war over het aantal wagons wat erachter hing. | |
greavy | woensdag 9 april 2014 @ 15:30 |
Volgens mij heeft iemand de foto's van hem hier gelinkt, want ik geloof niet dat die persoon hier actief is. | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 april 2014 @ 16:15 |
![]() Ik weet toch bijna zeker dat dit jouw foto is. | |
V2 | woensdag 9 april 2014 @ 16:21 |
Duidelijk een andere foto ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 april 2014 @ 16:33 |
Ohjah! | |
Litpho | woensdag 9 april 2014 @ 17:17 |
Denk wel dat dat eerlijker is. Niet alsof Wilma dingen überhaupt mag beslissen zonder goedkeuring van Jeroen ![]() | |
b2py | woensdag 9 april 2014 @ 17:27 |
Beantwoording Kamervragen van het lid Van Tongeren (GroenLinks) over Kijfhoek Beantwoording Kamervragen van de leden De Boer en Dijkstra (VVD) over Kijfhoek | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 april 2014 @ 17:36 |
Oproep om gevaarlijke stoffen zoveel mogelijk via water te vervoeren. Want dan gebeurt er nooit iets, komt het niet langs of door bebouwde gebieden en als er wat van die meuk ontsnapt is er niets aan de hand. | |
Dr_Flash | woensdag 9 april 2014 @ 18:23 |
Krijg de kut ![]() Betaal je al 4 euro voor een biertje aan de bar van het BordRestaurant, blijkt er geen plaats meer in het kroeg-gedeelte te zijn dus je loopt even de keuken voorbij, waar plaats genoeg is. WORD JE TERUGGESTUURD ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 9 april 2014 @ 19:24 |
Murphey's Law ten voeten uit: op de zuidsectie van de HSL staat een defecte trein (vermoedelijk een Thalys) waardoor alles klassiek gaat. Een half uur terug is er ook een badslipperexpress naar de klote gegaan tussen Roosendaal en Essen waardoor er nu helemaal geen treinverkeer meer mogelijk is tussen Rotterdam en Antwerpen ![]() In de IC Direct zwijgt men in alle talen over de route van de trein, terwijl het bordje 'Zwijndrecht' inmiddels langszoeft. ![]() | |
Ireyon | woensdag 9 april 2014 @ 19:29 |
Hoezo is er geen treinverkeer mogelijk op tweesporige trajecten waarvan slechts 1 spoor geblokkeerd is? En anders Rotterdam -> Dordrecht -> Breda -> Eindhoven -> Maastricht -> Leuven -> Antwerpen | |
James1988 | woensdag 9 april 2014 @ 19:30 |
Op de HSL zou het moeten kunnen (behalve als men aan het evacueren is is), ik weet niet of het (technisch) mogelijk is om tegenspoor te rijden tussen Roosendaal en Essen. | |
dennistd | woensdag 9 april 2014 @ 19:31 |
Volgens mij staat daar nog een mooi VS-bordje, oftewel: verkeerd spoor, dus geen beveiliging en geen werking van de overwegen. | |
Ireyon | woensdag 9 april 2014 @ 19:32 |
Van die dingen die nooit in je opkomen omdat het in Nederland 'gewoon' zo logisch is dat het wel kan. België ![]() | |
James1988 | woensdag 9 april 2014 @ 19:35 |
Zo vanzelfsprekend is dat in Nederland ook niet hoor. Het baanvak moet er technisch op ingericht zijn (niet alle baanvakken zijn dat) en op sommige baanvakken is de frequentie zo hoog dat enkelspoor werken niet realistisch is omdat dan alle treinen in de knoop komen (door een gebrek aan overloopwissels e.d.). | |
Anno1982 | woensdag 9 april 2014 @ 19:38 |
Het enige baanvak in Nederland dat daar niet voor ingericht is, is Zwolle - Olst volgens mij. Op grensbaanvakken komt het vaker voor, situaties die meestal in stand gehouden worden omdat één van beide partijen er op dat moment geen geld voor (over) heeft. | |
Dr_Flash | woensdag 9 april 2014 @ 19:46 |
Regels ![]() | |
b2py | woensdag 9 april 2014 @ 19:50 |
Mag niet want regels. Sorry. | |
b2py | woensdag 9 april 2014 @ 19:51 |
Vol. |