De 186 142 heeft altijd voor ITL en Captrain gereden maar rijdt nu voor NSH, dus dat lijkt me niet dan. Volgens mij zijn het gewoon dezelfde locs.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Raar, benelux heeft zelfde type en rijdt nog wel. Volgens mij is het specifiek de 160 km/h variant.
En zoals de woordvoerder aangeeft, het komt bij Bombardier vandaan. Voor wie alvast achterstallig onderhoud wilde roepen.
En omdat het dan niet meer vermijdbaar is, is het dús niet verwijtbaarquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk in Utrecht gebrek aan perronruimte door kerende IC's.
Gaan we in de toekomst vaker zien
Was dat ding ook al toegelaten voor 160 km/u toen hij bij ITL/CT reed?quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 186 142 heeft altijd voor ITL en Captrain gereden maar rijdt nu voor NSH, dus dat lijkt me niet dan. Volgens mij zijn het gewoon dezelfde locs.
en wanneer komt dat in de Nederlandse itunes Store?quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:24 schreef bork het volgende:
Voor de Apple-boys van dit topic
https://itunes.apple.com/de/app/db-navigator/id343555245?mt=8
Aantoonbare onzin. Gewoon gebrekkige inspectie en gebrekkig onderhoud door Bombardier. Het gaat om scheurtjes in de stangen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gedoe met de Traxx'en zou komen doordat er op de IC Direct dienst vaak gewisseld moet worden van stroomsysteem. Dit in tegenstelling tot de Traxx'en in dienst van de cargoboeren. Bron Somda dus zeg het maar..
Als jij een leasebak hebt dan gaat je verantwoordelijk zo ver dat je het meldt als je een raar geluidje hoort of als er iets niet functioneert. Dat is de énige verantwoordelijkheid en dat is precies de reden waarom een leaseconstructie bestaat.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:39 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Aantoonbare onzin. Gewoon gebrekkige inspectie en gebrekkig onderhoud door Bombardier. Het gaat om scheurtjes in de stangen.
Dat NS het onderhoud heeft uitbesteed aan Bombardier ontslaat ze natuurlijk niet van hun verantwoordelijkheid.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:32 schreef b2py het volgende:
NS vanaf woensdag elk uur op HSL-verbinding
De NS laat vanaf woensdag weer een uurdienst op de HSL-verbinding tussen Amsterdam en Breda rijden. Afhankelijk van het resultaat van de inspecties schaalt de NS dat vervolgens op naar een halfuurdienst.
De treinen worden getrokken door Traxx-locomotieven die inmiddels weer voor inzet zijn goedgekeurd. Dat heeft de NS dinsdag meegedeeld.
Bron
Ha, tijd voor een nieuwe ronde van de "rijdt mijn trein"-loterijquote:Een aantal locomotieven zijn inmiddels weer inzetbaar. Daarom kan de NS woensdagochtend aan het begin van de dienstregeling de Intercity Direct-treinen weer laten rijden. Reizigers wordt geadviseerd van te voren te kijken hoe laat welke trein precies rijdt.
Dat is wel waarquote:Op dinsdag 8 april 2014 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als jij een leasebak hebt dan gaat je verantwoordelijk zo ver dat je het meldt als je een raar geluidje hoort of als er iets niet functioneert. Dat is de énige verantwoordelijkheid en dat is precies de reden waarom een leaseconstructie bestaat.
Getrokken treinen hebben bijna een eeuw lang al met twee stroomafnemers op moeten vertrekken. Dat is dus echt kolder dat dat nu opeens niet meer zou kunnen. Tussen Zwolle en Arnhem moet dit grapje dus al 6 keer in een uur tijd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:42 schreef dennistd het volgende:
In een tijd van iets meer dan een uur moeten de stroomafnemers 4x omlaag en weer omhoog. Dat lijkt me een stuk meer slijtage te geven dan waar Bombardier in het onderhoud rekening mee houdt, normaal rijden die locs uren met de stroomafnemer op.
Ik heb een mismatch tussen gebrekkige inspectie en het constateren van haarscheurtjes?quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:39 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Aantoonbare onzin. Gewoon gebrekkige inspectie en gebrekkig onderhoud door Bombardier. Het gaat om scheurtjes in de stangen.
Dat NS het onderhoud heeft uitbesteed aan Bombardier ontslaat ze natuurlijk niet van hun verantwoordelijkheid.
Ik snap wat je bedoelt maar ik vind het er vrij gebrekkig staan :pquote:Op dinsdag 8 april 2014 18:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb een mismatch tussen gebrekkige inspectie en het constateren van haarscheurtjes?
Dat ze ze direct aan de kant halen is een gevolg van het niet herkennen van het probleem en dus voor de zekerheid alles aan de kant halen.
Heb je absoluut een punt maar de serie waar ik naar kijk is ook eigenlijk veel boeiender dan de post waar ik op reageer.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar ik vind het er vrij gebrekkig staan :p
Als jij een taxibedrijf hebt interesseert het je klanten geen moer hoe je leaseconstructies werkenquote:Op dinsdag 8 april 2014 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als jij een leasebak hebt dan gaat je verantwoordelijk zo ver dat je het meldt als je een raar geluidje hoort of als er iets niet functioneert. Dat is de énige verantwoordelijkheid en dat is precies de reden waarom een leaseconstructie bestaat.
Klopt. Maar een leasebak voor privégebruik is wat anders dan het uitbesteden van iets waarvoor je als opdrachtnemer/concessiehouder zelf de contractuele verantwoordelijkheid (het halen van een punctualiteit en het niet overschrijden van uitval van een afgesproken aanbod in een concessie) draagt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Daar heb ik geen verstand van, ik kwam het alleen tegen op FB.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en wanneer komt dat in de Nederlandse itunes Store?
Dús moet je er maar vanuit gaan dat je zelf nog haarscheurtjescontrole moet doen? Zo werkt het dus niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:00 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Maar een leasebak voor privégebruik is wat anders dan het uitbesteden van iets waarvoor je als opdrachtnemer/concessiehouder zelf de contractuele verantwoordelijkheid (het halen van een punctualiteit en het niet overschrijden van uitval van een afgesproken aanbod in een concessie) draagt.
Klopt, naar voor de klant maar het vervoersbedrijf kan de rekening dus gewoon bij de leasemaatschappij neerleggen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als jij een taxibedrijf hebt interesseert het je klanten geen moer hoe je leaseconstructies werken.
Wat mij betreft zou een bedrijf met dergelijke maatschappelijke functie en geen realistische concurrentie voor veel mensen door de concessiehouder ervan weerhouden moeten worden om met krokodilletranen "naar voor de klant" te zeggen. Ook wil ik graag wereldvredequote:Op dinsdag 8 april 2014 19:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Klopt, naar voor de klant maar het vervoersbedrijf kan de rekening dus gewoon bij de leasemaatschappij neerleggen.
Veel zal afhangen van de contracten tussen NS (vervoerder), Alpha Trains (leasemaatschappij) en Bombardier (onderhoudsbedrijf). Als NS een 'full service'-contract heeft gesloten met AT dan zal AT ook een soortgelijk contract sluiten met Bombardier, waarna Bombardier ervoor zorgt dat die loks beschikbaar zijn voor de klant en dat de klant geen omkijken heeft naar het onderhoud.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dús moet je er maar vanuit gaan dat je zelf nog haarscheurtjescontrole moet doen? Zo werkt het dus niet.
Wat is dat voor onzin. Dat moet toch stevig spul zijn man. Die dingen moeten minstens een miljoen keer omhoog en omlaag kunnen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:42 schreef dennistd het volgende:
In een tijd van iets meer dan een uur moeten de stroomafnemers 4x omlaag en weer omhoog. Dat lijkt me een stuk meer slijtage te geven dan waar Bombardier in het onderhoud rekening mee houdt, normaal rijden die locs uren met de stroomafnemer op.
Wat stel je dan voor?quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou een bedrijf met dergelijke maatschappelijke functie en geen realistische concurrentie voor veel mensen door de concessiehouder ervan weerhouden moeten worden om met krokodilletranen "naar voor de klant" te zeggen. Ook wil ik graag wereldvrede.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |