abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 8 april 2014 @ 16:04:51 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138653760
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Raar, benelux heeft zelfde type en rijdt nog wel. Volgens mij is het specifiek de 160 km/h variant.

En zoals de woordvoerder aangeeft, het komt bij Bombardier vandaan. Voor wie alvast achterstallig onderhoud wilde roepen.
De 186 142 heeft altijd voor ITL en Captrain gereden maar rijdt nu voor NSH, dus dat lijkt me niet dan. Volgens mij zijn het gewoon dezelfde locs.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_138653976
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarschijnlijk in Utrecht gebrek aan perronruimte door kerende IC's.

Gaan we in de toekomst vaker zien
En omdat het dan niet meer vermijdbaar is, is het dús niet verwijtbaar _O-.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 8 april 2014 @ 16:24:24 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_138654545
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 8 april 2014 @ 16:38:27 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138655068
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

De 186 142 heeft altijd voor ITL en Captrain gereden maar rijdt nu voor NSH, dus dat lijkt me niet dan. Volgens mij zijn het gewoon dezelfde locs.
Was dat ding ook al toegelaten voor 160 km/u toen hij bij ITL/CT reed?
pi_138656418
Weet iemand wat er fout ging? Sprintertweetje wilde vertrekken uit Arnhem, maar buiten wat onheilspellende geluiden gebeurde er niets. Machinist rende naar achteren. Bouwde om, reed twee meter naar achter. Rende vervolgens naar voren om vervolgens wel met succes naar voren, richting Oosterbeek te rijden.
  dinsdag 8 april 2014 @ 17:57:09 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138657946
quote:
en wanneer komt dat in de Nederlandse itunes Store? :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_138658659
Dat gedoe met de Traxx'en zou komen doordat er op de IC Direct dienst vaak gewisseld moet worden van stroomsysteem. Dit in tegenstelling tot de Traxx'en in dienst van de cargoboeren. Bron Somda dus zeg het maar..
pi_138659052
NS vanaf woensdag elk uur op HSL-verbinding

De NS laat vanaf woensdag weer een uurdienst op de HSL-verbinding tussen Amsterdam en Breda rijden. Afhankelijk van het resultaat van de inspecties schaalt de NS dat vervolgens op naar een halfuurdienst.

De treinen worden getrokken door Traxx-locomotieven die inmiddels weer voor inzet zijn goedgekeurd. Dat heeft de NS dinsdag meegedeeld.

Bron
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:39:01 #184
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_138659272
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gedoe met de Traxx'en zou komen doordat er op de IC Direct dienst vaak gewisseld moet worden van stroomsysteem. Dit in tegenstelling tot de Traxx'en in dienst van de cargoboeren. Bron Somda dus zeg het maar..
Aantoonbare onzin. Gewoon gebrekkige inspectie en gebrekkig onderhoud door Bombardier. Het gaat om scheurtjes in de stangen.

Dat NS het onderhoud heeft uitbesteed aan Bombardier ontslaat ze natuurlijk niet van hun verantwoordelijkheid.
pi_138659377
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:39 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Aantoonbare onzin. Gewoon gebrekkige inspectie en gebrekkig onderhoud door Bombardier. Het gaat om scheurtjes in de stangen.

Dat NS het onderhoud heeft uitbesteed aan Bombardier ontslaat ze natuurlijk niet van hun verantwoordelijkheid.
Als jij een leasebak hebt dan gaat je verantwoordelijk zo ver dat je het meldt als je een raar geluidje hoort of als er iets niet functioneert. Dat is de énige verantwoordelijkheid en dat is precies de reden waarom een leaseconstructie bestaat.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport dinsdag 8 april 2014 @ 18:42:52 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138659422
In een tijd van iets meer dan een uur moeten de stroomafnemers 4x omlaag en weer omhoog. Dat lijkt me een stuk meer slijtage te geven dan waar Bombardier in het onderhoud rekening mee houdt, normaal rijden die locs uren met de stroomafnemer op.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:43:36 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138659453
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:32 schreef b2py het volgende:
NS vanaf woensdag elk uur op HSL-verbinding

De NS laat vanaf woensdag weer een uurdienst op de HSL-verbinding tussen Amsterdam en Breda rijden. Afhankelijk van het resultaat van de inspecties schaalt de NS dat vervolgens op naar een halfuurdienst.

De treinen worden getrokken door Traxx-locomotieven die inmiddels weer voor inzet zijn goedgekeurd. Dat heeft de NS dinsdag meegedeeld.

Bron
quote:
Een aantal locomotieven zijn inmiddels weer inzetbaar. Daarom kan de NS woensdagochtend aan het begin van de dienstregeling de Intercity Direct-treinen weer laten rijden. Reizigers wordt geadviseerd van te voren te kijken hoe laat welke trein precies rijdt.
Ha, tijd voor een nieuwe ronde van de "rijdt mijn trein"-loterij *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als jij een leasebak hebt dan gaat je verantwoordelijk zo ver dat je het meldt als je een raar geluidje hoort of als er iets niet functioneert. Dat is de énige verantwoordelijkheid en dat is precies de reden waarom een leaseconstructie bestaat.
Dat is wel waar :Y
pi_138659471
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:42 schreef dennistd het volgende:
In een tijd van iets meer dan een uur moeten de stroomafnemers 4x omlaag en weer omhoog. Dat lijkt me een stuk meer slijtage te geven dan waar Bombardier in het onderhoud rekening mee houdt, normaal rijden die locs uren met de stroomafnemer op.
Getrokken treinen hebben bijna een eeuw lang al met twee stroomafnemers op moeten vertrekken. Dat is dus echt kolder dat dat nu opeens niet meer zou kunnen. Tussen Zwolle en Arnhem moet dit grapje dus al 6 keer in een uur tijd.
pi_138659475
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:39 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik heb een mismatch tussen gebrekkige inspectie en het constateren van haarscheurtjes?

Dat ze ze direct aan de kant halen is een gevolg van het niet herkennen van het probleem en dus voor de zekerheid alles aan de kant halen.
pi_138659534
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb een mismatch tussen gebrekkige inspectie en het constateren van haarscheurtjes?

Dat ze ze direct aan de kant halen is een gevolg van het niet herkennen van het probleem en dus voor de zekerheid alles aan de kant halen.
Ik snap wat je bedoelt maar ik vind het er vrij gebrekkig staan :p
pi_138659612
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt maar ik vind het er vrij gebrekkig staan :p
Heb je absoluut een punt maar de serie waar ik naar kijk is ook eigenlijk veel boeiender dan de post waar ik op reageer.
pi_138660057
quote:

[..]

Als jij een taxibedrijf hebt interesseert het je klanten geen moer hoe je leaseconstructies werken :P.
  dinsdag 8 april 2014 @ 19:00:39 #193
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_138660063
quote:

[..]

Klopt. Maar een leasebak voor privégebruik is wat anders dan het uitbesteden van iets waarvoor je als opdrachtnemer/concessiehouder zelf de contractuele verantwoordelijkheid (het halen van een punctualiteit en het niet overschrijden van uitval van een afgesproken aanbod in een concessie) draagt.
  dinsdag 8 april 2014 @ 19:02:07 #194
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_138660128
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en wanneer komt dat in de Nederlandse itunes Store? :'(
Daar heb ik geen verstand van, ik kwam het alleen tegen op FB.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_138660215
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:00 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Klopt. Maar een leasebak voor privégebruik is wat anders dan het uitbesteden van iets waarvoor je als opdrachtnemer/concessiehouder zelf de contractuele verantwoordelijkheid (het halen van een punctualiteit en het niet overschrijden van uitval van een afgesproken aanbod in een concessie) draagt.
Dús moet je er maar vanuit gaan dat je zelf nog haarscheurtjescontrole moet doen? Zo werkt het dus niet.
pi_138660279
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als jij een taxibedrijf hebt interesseert het je klanten geen moer hoe je leaseconstructies werken :P.
Klopt, naar voor de klant maar het vervoersbedrijf kan de rekening dus gewoon bij de leasemaatschappij neerleggen.
pi_138660435
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Klopt, naar voor de klant maar het vervoersbedrijf kan de rekening dus gewoon bij de leasemaatschappij neerleggen.
Wat mij betreft zou een bedrijf met dergelijke maatschappelijke functie en geen realistische concurrentie voor veel mensen door de concessiehouder ervan weerhouden moeten worden om met krokodilletranen "naar voor de klant" te zeggen. Ook wil ik graag wereldvrede :').
  dinsdag 8 april 2014 @ 19:10:44 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138660511
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dús moet je er maar vanuit gaan dat je zelf nog haarscheurtjescontrole moet doen? Zo werkt het dus niet.
Veel zal afhangen van de contracten tussen NS (vervoerder), Alpha Trains (leasemaatschappij) en Bombardier (onderhoudsbedrijf). Als NS een 'full service'-contract heeft gesloten met AT dan zal AT ook een soortgelijk contract sluiten met Bombardier, waarna Bombardier ervoor zorgt dat die loks beschikbaar zijn voor de klant en dat de klant geen omkijken heeft naar het onderhoud.
  dinsdag 8 april 2014 @ 19:11:43 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138660565
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:42 schreef dennistd het volgende:
Wat is dat voor onzin. Dat moet toch stevig spul zijn man. Die dingen moeten minstens een miljoen keer omhoog en omlaag kunnen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_138660568
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:09 schreef Litpho het volgende:

[..]

Wat mij betreft zou een bedrijf met dergelijke maatschappelijke functie en geen realistische concurrentie voor veel mensen door de concessiehouder ervan weerhouden moeten worden om met krokodilletranen "naar voor de klant" te zeggen. Ook wil ik graag wereldvrede :').
Wat stel je dan voor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')