Teveel werkzaamheden in het weekend, werktrein heeft wissel 1187 gesloopt nabij Gaasperdammerweg Aansluiting en er zijn weer diverse Arriva GTW's die een retour Aachen hebben gemaakt. Dat was het wel.quote:Op maandag 7 april 2014 19:43 schreef Monopoly het volgende:
Zo, verhuizing zit er grotendeels op en na een hoop geklaag en gekras is het internet eindelijk (te laat) werkend.
Heb ik wat gemist de laatste paar dagen, iemand een samenvatting?
Schiphol lag er uit zag ik op de CTA hier in Groningen, wat is er precies gebeurt met die werktrein?quote:Op maandag 7 april 2014 19:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Teveel werkzaamheden in het weekend, werktrein heeft wissel 1187 gesloopt nabij Gaasperdammerweg Aansluiting en er zijn weer diverse Arriva GTW's die een retour Aachen hebben gemaakt. Dat was het wel.
En belangrijk speciaal voor mono: de stellen die dat gedaan hebben en deze zomer verlengd worden, hebben al het nieuwe nummer gekregen. Sommige 3xx-stellen zijn dus gewoon nog 2/6'jesquote:Op maandag 7 april 2014 19:46 schreef b2py het volgende:
[..]
er zijn weer diverse Arriva GTW's die een retour Aachen hebben gemaakt.
Dat zijn twee verschillende dingen, was ook nog kortstondig een brandmelding in de tunnel.quote:Op maandag 7 april 2014 19:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Schiphol lag er uit zag ik op de CTA hier in Groningen, wat is er precies gebeurt met die werktrein?
Die GTW (stel 247, is op de zijkant al 347 geworden. Stel gaat naar Polen toe deze zomer om van een tweetje, een drietje te worden).
ja eens dat opgelost is, is het noodweer net daar.quote:Op maandag 7 april 2014 20:11 schreef DriekOplopers het volgende:
Plus Zutphen - Winterswijk ligt eruit. Wisselfiasco. Zou tot 20 uur, prognose is nu "onbekend".
Dus 1. ze zijn er nu niet mee bezig want het is toch voor niksquote:Op maandag 7 april 2014 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja eens dat opgelost is, is het noodweer net daar.
daar was het eerder vandaag ook al raakquote:Op maandag 7 april 2014 20:19 schreef James1988 het volgende:
"Gelukkig" is het Zutphen - Winterswijk en niet Arnhem - Winterswijk waar veel meer vervoersvraag is.
Lekker tijdens de ochtendspitsquote:Op maandag 7 april 2014 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar was het eerder vandaag ook al raak
Geef 'm een knietje, dan houdt ie wel op.quote:Op maandag 7 april 2014 19:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een week absolute rust inclusief niet naar de kroeg aankomende zaterdag. Krijg ebola.
Mnah, echt noodweer komt deze kant niet op. Hooguit wat leuke buitjes maar daar heb je het wel mee gehad zeg maarquote:Op maandag 7 april 2014 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja eens dat opgelost is, is het noodweer net daar.
Ik had de stille hoop dat jullie stadion instortte.quote:Op maandag 7 april 2014 21:11 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Mnah, echt noodweer komt deze kant niet op. Hooguit wat leuke buitjes maar daar heb je het wel mee gehad zeg maar
GAE-stadion? Mag wel, kammeniebommequote:Op maandag 7 april 2014 21:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik had de stille hoop dat jullie stadion instortte.
Keurig keurig!quote:Op maandag 7 april 2014 21:12 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
GAE-stadion? Mag wel, kammeniebomme
Met zo'n groot overstortbassin onder de Brink kan Deventer tegenwoordig heel wat meer regenwater aan dan voor 2000. Toen stond regelmatig het centrum blank bij een goede buiquote:Op maandag 7 april 2014 21:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Je vult het zelf in.quote:Op maandag 7 april 2014 21:29 schreef Prins_Pils het volgende:
Hoe weten jullie trouwens nou weer dat ik in Devsko woon. Heb ik volgens mij nooit gezegd hier
Ik heb bij je in de klas gezetenquote:Op maandag 7 april 2014 21:29 schreef Prins_Pils het volgende:
Hoe weten jullie trouwens nou weer dat ik in Devsko woon. Heb ik volgens mij nooit gezegd hier
hee flikker kijk eens naar je PM andersquote:Op maandag 7 april 2014 21:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja zag wat voorbij komen. Net verhuist dus de kas is aardig leeg. Als je wat moois concreets hebt kan ik altijd nog even ja of nee zeggenquote:Op maandag 7 april 2014 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hee flikker kijk eens naar je PM anders
Ja maar jou ken ik al drie jaar. Drie jaar te lang.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.doei
quote:Op maandag 7 april 2014 22:10 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ja maar jou ken ik al drie jaar. Drie jaar te lang.Nee joh, 8 december 2012.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
bij ns automaten kan je het alleen per dag eropzetten. Bij de ov chip oplaadpalen kan je iedere einddatum kiezen met een maximum van 8 maandenquote:Op maandag 7 april 2014 22:17 schreef James1988 het volgende:
Die Samenreiskorting moet je er voor iedere reis op zetten toch? En zoals b2py zegt moet je een abonnement hebben dat recht geeft op korting voor anderen.
t is ook totaal van de pot gerukt dat dat niet op een ns automaat kan en/of juist wel op een streekvervoerderspaal. Dan wel alleen 2e klas trouwens.quote:
en die vdu bewaar je vanwege?quote:Op maandag 7 april 2014 22:37 schreef James1988 het volgende:
Ik heb vier persoonlijke kaarten:
1) Oud Voordeelurenabonnement + automagisch opladen
2) Dal Vrij
3) doe ik niks mee
4) doe ik niks mee
40% korting wanneer ik tijdens de avondspits reis.quote:
Die wederhelft voor mijquote:
buh die had ik 1 januari al op de foto staanquote:Op maandag 7 april 2014 23:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
intussen op Amsterdam Watergraafsmeer....
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stiekem mogen ze dat niet.quote:Op maandag 7 april 2014 23:00 schreef James1988 het volgende:
Hangt er vooral vanaf hoe lang NS het VDU nog blijft aanbieden. Ik heb ook nog een oud Vodafone-abonnement (zonder datalimiet) maar Vodafone heeft inmiddels laten weten te gaan stoppen met dat abo.
twitter:NMBS twitterde op dinsdag 08-04-2014 om 07:32:09#NMBS wenst je een fijne paasvakantie toe! Hier alvast een klein cadeautje: http://t.co/CQSN25sa9k reageer retweet
Wel als het abonnement na het einde van de looptijd is (wat inmiddels al 2 jaar zo is), dan mogen beide partijen besluiten het contract op te zeggen. Bovendien stellen ze een alternatief voor (met een flinke korting).quote:
Zolang Vodafone een offer doet you can't refusequote:Op dinsdag 8 april 2014 07:21 schreef _serial_ het volgende:
zonder datalimiet) maar Vodafone heeft inmiddels laten weten te gaan stoppen met dat abo.
Niet altijdquote:Op maandag 7 april 2014 22:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
De oude vdu is veel voordeliger dan de nieuwe
Niet alleen de ICD locs. Alle locs van dat type (dat zijn dus ook goederen) zijn aan de kant gezet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:39 schreef b2py het volgende:
Alle ICD TRAXX'en aan de kant ivm technisch onderzoek, aldus NSH op hun site.
quote:Utrecht C.-Amsterdam C./Schiphol
Melding dinsdag 8 april 2014, 13:16 uur:
Oorzaak: verstoring elders
Tussen Utrecht C. en Breukelen rijden minder Sprinters door een verstoring elders.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
quote:Utrecht C.-Rotterdam C.
Melding dinsdag 8 april 2014, 13:01 uur:
Tussen Utrecht C. en Rotterdam C. rijden minder Intercity's door een verstoring elders.
Dit alles is veroorzaakt door een aanrijding bij Driebergen ...quote:Utrecht C.-Den Haag C.
Melding dinsdag 8 april 2014, 13:01 uur:
Tussen Utrecht C. en Den Haag C. rijden minder Intercity's door een verstoring elders.
Die laatste 2 zijn wel apart. treinen vanuit Driebergen hebben niks te maken met Rotterdam/Den Haag - Utrecht.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
lekker ...
zie deze drie verstoringen:
[..]
[..]
[..]
Dit alles is veroorzaakt door een aanrijding bij Driebergen ...
lees het net op NU.nl ja. Zelfs de excuusboemel v160 tieft uit elkaar. Laat Pizza Maurizio het maar niet horen...quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:39 schreef b2py het volgende:
Alle ICD TRAXX'en aan de kant ivm technisch onderzoek, aldus NSH op hun site.
Raar, benelux heeft zelfde type en rijdt nog wel. Volgens mij is het specifiek de 160 km/h variant.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:31 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Niet alleen de ICD locs. Alle locs van dat type (dat zijn dus ook goederen) zijn aan de kant gezet.
Natuurlijk is het alleen interessant om te zeggen dat de Fyra vervanger net zo hard faalt als zijn voorganger (televaag).
waarschijnlijk in Utrecht gebrek aan perronruimte door kerende IC's.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:47 schreef remcoP het volgende:
[..]
Die laatste 2 zijn wel apart. treinen vanuit Driebergen hebben niks te maken met Rotterdam/Den Haag - Utrecht.
is dat al uitgesloten dan?quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:59 schreef b2py het volgende:
Voor wie alvast achterstallig onderhoud wilde roepen.
Het wordt door menig gebruiker hier altijd als eerste geroepen. En vrijwel uit te sluiten als Bombardier er speciaal alles voor naar de kant haalt.quote:
Als alles op stel en sprong midden op de dag aan de kant moet, duidt dat toch op iets ernstigs zoals een constructiefout oid?quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Het wordt door menig gebruiker hier altijd als eerste geroepen. En vrijwel uit te sluiten als Bombardier er speciaal alles voor naar de kant haalt.
Waardeloos dit. Gewoon weer de helft van m'n treinen eruit voor niks.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
lekker ...
zie deze drie verstoringen:
[..]
[..]
[..]
Dit alles is veroorzaakt door een aanrijding bij Driebergen ...
En als die stuk gaat laten we plan t rijden als vervangende vervanging van de vervangingquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:17 schreef Bitlord het volgende:
Het is toch goed weer nu. De V250-en inzetten als tijdelijke vervanger van de tijdelijke vervanger
Daar is nog maar anderhalf stel van volgens mijquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
En als die stuk gaat laten we plan t rijden als vervangende vervanging van de vervanging
Dat is al weer meer dan de rijdende Traxxen op dat traject nu. Gewoon positief denken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar is nog maar anderhalf stel van volgens mij
Ja, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als alles op stel en sprong midden op de dag aan de kant moet, duidt dat toch op iets ernstigs zoals een constructiefout oid?
Die man kan de voor- en achterzijde van een koe nog niet van elkaar onderscheidenquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Volgens Bashir zijn alle V250-vervangers van het spoor gehaald.
Er wordt op tweakers in elk geval interessante discussie over gevoerd:quote:Op maandag 7 april 2014 23:00 schreef James1988 het volgende:
Hangt er vooral vanaf hoe lang NS het VDU nog blijft aanbieden. Ik heb ook nog een oud Vodafone-abonnement (zonder datalimiet) maar Vodafone heeft inmiddels laten weten te gaan stoppen met dat abo.
Bombardinges heeft een fout gevonden in dit type blijkbaar:quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die man kan de voor- en achterzijde van een koe nog niet van elkaar onderscheiden
zou best wel weer eens iets met personeel op de verkeerde plek kunnen zijnquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waardeloos dit. Gewoon weer de helft van m'n treinen eruit voor niks.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou best wel weer eens iets met personeel op de verkeerde plek kunnen zijn
De 186 142 heeft altijd voor ITL en Captrain gereden maar rijdt nu voor NSH, dus dat lijkt me niet dan. Volgens mij zijn het gewoon dezelfde locs.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Raar, benelux heeft zelfde type en rijdt nog wel. Volgens mij is het specifiek de 160 km/h variant.
En zoals de woordvoerder aangeeft, het komt bij Bombardier vandaan. Voor wie alvast achterstallig onderhoud wilde roepen.
En omdat het dan niet meer vermijdbaar is, is het dús niet verwijtbaarquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk in Utrecht gebrek aan perronruimte door kerende IC's.
Gaan we in de toekomst vaker zien
Was dat ding ook al toegelaten voor 160 km/u toen hij bij ITL/CT reed?quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 186 142 heeft altijd voor ITL en Captrain gereden maar rijdt nu voor NSH, dus dat lijkt me niet dan. Volgens mij zijn het gewoon dezelfde locs.
en wanneer komt dat in de Nederlandse itunes Store?quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:24 schreef bork het volgende:
Voor de Apple-boys van dit topic
https://itunes.apple.com/de/app/db-navigator/id343555245?mt=8
Aantoonbare onzin. Gewoon gebrekkige inspectie en gebrekkig onderhoud door Bombardier. Het gaat om scheurtjes in de stangen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gedoe met de Traxx'en zou komen doordat er op de IC Direct dienst vaak gewisseld moet worden van stroomsysteem. Dit in tegenstelling tot de Traxx'en in dienst van de cargoboeren. Bron Somda dus zeg het maar..
Als jij een leasebak hebt dan gaat je verantwoordelijk zo ver dat je het meldt als je een raar geluidje hoort of als er iets niet functioneert. Dat is de énige verantwoordelijkheid en dat is precies de reden waarom een leaseconstructie bestaat.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:39 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Aantoonbare onzin. Gewoon gebrekkige inspectie en gebrekkig onderhoud door Bombardier. Het gaat om scheurtjes in de stangen.
Dat NS het onderhoud heeft uitbesteed aan Bombardier ontslaat ze natuurlijk niet van hun verantwoordelijkheid.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:32 schreef b2py het volgende:
NS vanaf woensdag elk uur op HSL-verbinding
De NS laat vanaf woensdag weer een uurdienst op de HSL-verbinding tussen Amsterdam en Breda rijden. Afhankelijk van het resultaat van de inspecties schaalt de NS dat vervolgens op naar een halfuurdienst.
De treinen worden getrokken door Traxx-locomotieven die inmiddels weer voor inzet zijn goedgekeurd. Dat heeft de NS dinsdag meegedeeld.
Bron
Ha, tijd voor een nieuwe ronde van de "rijdt mijn trein"-loterijquote:Een aantal locomotieven zijn inmiddels weer inzetbaar. Daarom kan de NS woensdagochtend aan het begin van de dienstregeling de Intercity Direct-treinen weer laten rijden. Reizigers wordt geadviseerd van te voren te kijken hoe laat welke trein precies rijdt.
Dat is wel waarquote:Op dinsdag 8 april 2014 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als jij een leasebak hebt dan gaat je verantwoordelijk zo ver dat je het meldt als je een raar geluidje hoort of als er iets niet functioneert. Dat is de énige verantwoordelijkheid en dat is precies de reden waarom een leaseconstructie bestaat.
Getrokken treinen hebben bijna een eeuw lang al met twee stroomafnemers op moeten vertrekken. Dat is dus echt kolder dat dat nu opeens niet meer zou kunnen. Tussen Zwolle en Arnhem moet dit grapje dus al 6 keer in een uur tijd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:42 schreef dennistd het volgende:
In een tijd van iets meer dan een uur moeten de stroomafnemers 4x omlaag en weer omhoog. Dat lijkt me een stuk meer slijtage te geven dan waar Bombardier in het onderhoud rekening mee houdt, normaal rijden die locs uren met de stroomafnemer op.
Ik heb een mismatch tussen gebrekkige inspectie en het constateren van haarscheurtjes?quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:39 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Aantoonbare onzin. Gewoon gebrekkige inspectie en gebrekkig onderhoud door Bombardier. Het gaat om scheurtjes in de stangen.
Dat NS het onderhoud heeft uitbesteed aan Bombardier ontslaat ze natuurlijk niet van hun verantwoordelijkheid.
Ik snap wat je bedoelt maar ik vind het er vrij gebrekkig staan :pquote:Op dinsdag 8 april 2014 18:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb een mismatch tussen gebrekkige inspectie en het constateren van haarscheurtjes?
Dat ze ze direct aan de kant halen is een gevolg van het niet herkennen van het probleem en dus voor de zekerheid alles aan de kant halen.
Heb je absoluut een punt maar de serie waar ik naar kijk is ook eigenlijk veel boeiender dan de post waar ik op reageer.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar ik vind het er vrij gebrekkig staan :p
Als jij een taxibedrijf hebt interesseert het je klanten geen moer hoe je leaseconstructies werkenquote:Op dinsdag 8 april 2014 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als jij een leasebak hebt dan gaat je verantwoordelijk zo ver dat je het meldt als je een raar geluidje hoort of als er iets niet functioneert. Dat is de énige verantwoordelijkheid en dat is precies de reden waarom een leaseconstructie bestaat.
Klopt. Maar een leasebak voor privégebruik is wat anders dan het uitbesteden van iets waarvoor je als opdrachtnemer/concessiehouder zelf de contractuele verantwoordelijkheid (het halen van een punctualiteit en het niet overschrijden van uitval van een afgesproken aanbod in een concessie) draagt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Daar heb ik geen verstand van, ik kwam het alleen tegen op FB.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en wanneer komt dat in de Nederlandse itunes Store?
Dús moet je er maar vanuit gaan dat je zelf nog haarscheurtjescontrole moet doen? Zo werkt het dus niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:00 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Maar een leasebak voor privégebruik is wat anders dan het uitbesteden van iets waarvoor je als opdrachtnemer/concessiehouder zelf de contractuele verantwoordelijkheid (het halen van een punctualiteit en het niet overschrijden van uitval van een afgesproken aanbod in een concessie) draagt.
Klopt, naar voor de klant maar het vervoersbedrijf kan de rekening dus gewoon bij de leasemaatschappij neerleggen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als jij een taxibedrijf hebt interesseert het je klanten geen moer hoe je leaseconstructies werken.
Wat mij betreft zou een bedrijf met dergelijke maatschappelijke functie en geen realistische concurrentie voor veel mensen door de concessiehouder ervan weerhouden moeten worden om met krokodilletranen "naar voor de klant" te zeggen. Ook wil ik graag wereldvredequote:Op dinsdag 8 april 2014 19:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Klopt, naar voor de klant maar het vervoersbedrijf kan de rekening dus gewoon bij de leasemaatschappij neerleggen.
Veel zal afhangen van de contracten tussen NS (vervoerder), Alpha Trains (leasemaatschappij) en Bombardier (onderhoudsbedrijf). Als NS een 'full service'-contract heeft gesloten met AT dan zal AT ook een soortgelijk contract sluiten met Bombardier, waarna Bombardier ervoor zorgt dat die loks beschikbaar zijn voor de klant en dat de klant geen omkijken heeft naar het onderhoud.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dús moet je er maar vanuit gaan dat je zelf nog haarscheurtjescontrole moet doen? Zo werkt het dus niet.
Wat is dat voor onzin. Dat moet toch stevig spul zijn man. Die dingen moeten minstens een miljoen keer omhoog en omlaag kunnen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:42 schreef dennistd het volgende:
In een tijd van iets meer dan een uur moeten de stroomafnemers 4x omlaag en weer omhoog. Dat lijkt me een stuk meer slijtage te geven dan waar Bombardier in het onderhoud rekening mee houdt, normaal rijden die locs uren met de stroomafnemer op.
Wat stel je dan voor?quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou een bedrijf met dergelijke maatschappelijke functie en geen realistische concurrentie voor veel mensen door de concessiehouder ervan weerhouden moeten worden om met krokodilletranen "naar voor de klant" te zeggen. Ook wil ik graag wereldvrede.
Of AT heeft een risico-analyse gedaan op het niet afnemen van een Full-Service contract en kan nu flink gaan dokken. Heeft de reiziger niets aan maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Veel zal afhangen van de contracten tussen NS (vervoerder), Alpha Trains (leasemaatschappij) en Bombardier (onderhoudsbedrijf). Als NS een 'full service'-contract heeft gesloten met AT dan zal AT ook een soortgelijk contract sluiten met Bombardier, waarna Bombardier ervoor zorgt dat die loks beschikbaar zijn voor de klant en dat de klant geen omkijken heeft naar het onderhoud.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |