b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 12:02 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 19-02-2014 19:04:31 ] | |
Mr_Klaasje | dinsdag 18 februari 2014 @ 12:08 |
Nouja.. Zelfs al zouden ze dat pendeltje met 3 bakken rijden.. Je spaart al bakken uit als de doorgaande trein dan met 5 bakken rijdt. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 februari 2014 @ 15:18 |
Ah het is dus weer huishoudbeurs. Vroeg me gisteren in Utrecht al af waarom de IC's extra stoppen te Bijlmer en RAI. | |
Duvel | dinsdag 18 februari 2014 @ 15:30 |
Jippie, de tutten- en truttenclub weer in de trein. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 februari 2014 @ 15:34 |
De opening: ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 februari 2014 @ 16:54 |
Achterlijke wijven ![]() Anyway, enkel Virm-zesje als IC van Den Haag Centraal naar Enschede nu. Lekker 139 km in de Schaukelbooot ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 18 februari 2014 @ 17:00 |
Ik moet altijd een beetje huilen als ik de Virm zie staan als ik naar mijn vriendin ga. Zit vaak 1e klas, geen stopcontacten, heen-en-weer geschommeld, comfort is minder dan ICM. ICM heb je tenminste nog een eigen 1e klas coupé die je (in de daluren) niet hoeft te delen. Stoelen zitten ook gewoon lekkerder in een ICM. | |
Duvel | dinsdag 18 februari 2014 @ 17:41 |
Ik heb zojuist de volksverhuizing op spoor 11b gezien. Het wordt gezellig. | |
ReisT | dinsdag 18 februari 2014 @ 17:54 |
Machinist van de IC naar Maastricht deed net goed z'n best om vooral niet in station Bijlmer tot stilstand te komen, reden er echt stapvoets doorheen. | |
#ANONIEM | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:01 |
Die meester denkt tenminste aan zijn reizigers ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:19 |
Waar vind ik wat info (Nederlandse uitleg) over het Duitse seinenstelsel etc? Wil een beetje oriënteren op dat gebied. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2014 19:19:56 ] | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:20 |
Vannacht op station Deventer:![]() Via | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:28 |
Is Engels ook goed? | |
#ANONIEM | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:29 |
Jep ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:31 |
http://en.wikipedia.org/wiki/German_railway_signalling | |
Anno1982 | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:31 |
Ik struikelde laatst over de engelse Wikipedia pagina over het Duits seinstelsel, vond ik al redelijk uitgebreid: http://en.wikipedia.org/wiki/German_railway_signalling Mag je binnenkort naar Leer rijden? | |
#ANONIEM | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:33 |
![]() ![]() Nee, volgens mij moet ik eerst 2 jaar ervaring hebben (zelfstandig rijden) in Nederland. Dan pas mag ik naar de cursus. Dat is allemaal officieel. Natuurlijk kan het geen kwaad om me al te verdiepen. Zo af en toe ga ik met mijn mentor nog mee naar Leer. Beetje ouwehoeren, hapje eten en mooi om zo het Duitse gebeuren te zien. | |
Duvel | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:42 |
Koop TrainSimulator & Hamburg - Hannover + een goede loc (Taurus of zo). | |
Anno1982 | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:42 |
Ik moet denk ik ook maar een keer die kant op gaan, nog nooit met de trein van Winschoten richting Nieuweschans geweest. ![]() Over seinstelsels overigens, was er hier al iemand bekend met het Zwitserse N-stelsel? http://en.wikipedia.org/wiki/Swiss_railway_signalling Wist niet ze ons seinstelsel daar nagenoeg gekopieerd hadden... | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:44 |
ATB is een van de meest uitgebreide systemen die er is. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:44 |
Puicke tetten die rechtse ![]() | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:45 |
BR101 met PZB & LZB is voldoende hoor.. ![]() | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:48 |
Eind maart stromen er nog acht Baureihe 407 in bij DB. | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:06 |
James, hoe hoog zijn die geluidsschermen waar ze het over hebben? En noteer maar vast, Q3-Q4 2015 twee weekenden Breda niet bereikbaar uit 1 richting. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:07 |
14 meter. Geluidsschermen zijn altijd 14 meter. | |
greavy | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:07 |
Wat doe je als je geen dieselloc beschikbaar hebt, maar wel met een BR628 op pad gaat, en er ook nog een IC achteraan moet? Juist, je koppelt de bende, en laat de br628 de trein trekken. Met gewoon de IC-reizigers in de IC, en de RE-reizigers in de 628. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:09 |
en de zwartrijders in de schuifwandwagen. Hey het blijven Duitsers he ![]() | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:09 |
![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:13 |
Vanuit Dagebüll rijdt er regelmatig met de trein zo'n wagentje mee, maar het doel daarvan is mij niet geheel duidelijk. Ik zie echter ook dat dit standaard is: 4 treinen per richting per dag rijden met deze samenstelling. Getrokken door een trein van de NEG gaat de IC van/naar Dagebüll ![]() | |
greavy | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:19 |
Edit: Alleen in de zomerperiode(begin april-eind oktober) is deze combinatie aanwezig. Dan is er meer vraag naar de veerboten, en gaan er 2 IC-rijtuigen (enkel 2e klas) mee naar Dagebüll. | |
#ANONIEM | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:23 |
Held ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:29 |
Welke geluidsschermen? En welke richting, Tilburg denk ik? Dat ligt er wel vaker een weekend uit, boeiend ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:30 |
![]() | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:30 |
Waar ze het over hebben? "De reeds geplaatste geluidsschermen" Ik ben wel benieuwd hoe hoog die krengen zijn.. | |
James1988 | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:32 |
Wie zijn 'ze' en over welke geluidsschermen heb je het? | |
greavy | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:51 |
![]() Ook meer informatie bij DB | |
Maegrim | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:55 |
fotootje hebben morgen? ![]() | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:56 |
Neuh, lengte is voldoende ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:57 |
Maar over welke geluidsschermen heb je het nou? | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 21:04 |
Oh fuck. Ik zie net dat ik vergeten ben de link erbij te plakken.. ![]() ![]() Ik snapte je reactie ook al totaal niet ![]() https://www.tenderned.nl/(...)a39988c3f/cid/127266 | |
Maegrim | dinsdag 18 februari 2014 @ 21:06 |
da's een meter of 7, 8 hoog... | |
James1988 | dinsdag 18 februari 2014 @ 21:07 |
Ah, bedankt. Nu snap ik je post wel ![]() Er gaan dus nog veel meer van die gedrochten komen. ![]() Niemand die in de buurt woont heeft last van het geluid. Echt helemaal niemand. edit: Fotootje gevonden op SSC: ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 februari 2014 @ 21:14 |
Bewoners in Zwolle die langs de vork naar Meppel wonen krijgen ook een geluidsscherm en die zijn (of waren) aan het procederen om te voorkomen dat daar een geluidswal komt. | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 21:16 |
Ik vermoed dat trillingshinder veel irritanter is dan geluid. En dan >90% van de mensen liever geen geluidswal zit, of een lagere dan zo'n unit tussen de anderhalf en veertien meter.. | |
James1988 | dinsdag 18 februari 2014 @ 21:17 |
Ik woon op nog geen 100 meter van het spoor, er is absoluut niks te merken van trillingen. | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 21:18 |
Anyone know how to electrify a railway without knocking down bridges? Network Rail and the Department of Transport are calling for ideas on how they can electrify the railway network without having to demolish bridges. A huge railway electrification programme is about to start but bridges and tunnels pose problems, since catenary may not suit the original gauging to fit underneath the old structures. As part of the electrification programme, FutureRailway, Network Rail and the Department for Transport are planning a competition to develop technology-enabled solutions addressing the avoidance of bridge reconstruction. The competition aims to find solutions and ideas to harness novel methods of increasing the clearance below the bridge whilst avoiding reconstruction, minimising the cost of the works and disruption to the service beneath and across the bridge. A competition briefing/partnership forming event will be held on Tuesday 25 February 2014 to allow bidders to gain more information about the competition and seek partners to form a consortium. To register for this event, contact bridgereconstruction@futurerailway.org Any solution proposed has to be deliverable within conventional bridge reconstruction railway possession times. Techniques which require full bridge reconstruction are out of scope for this project. Bron | |
James1988 | dinsdag 18 februari 2014 @ 21:19 |
Misschien het spoor ter plekke verder uitgraven/verlagen? | |
remcoP | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:21 |
Vandaag deed de verkeersleiding wel iets heel onbegrijpelijks. Bij Oudewater werd mijn IC (Rotterdam - Utrecht) stil gezet. Na enkele minuten passeerde ons een andere IC (Den Haag - Amersfoort) Hierdoor liepen wij uiteindelijk 7 minuten vertraging op, terwijl dit helemaal onnodig was. Beide treinen reden immers op tijd. Ik kan nog steeds niet bedenken wat het nut van deze passeeractie was. ![]() | |
Duvel | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:32 |
Nee, die is kut. Taurus of goede modellen van VR hebben betere implementatie. Bij de Taurus-makers kun je een ook een fix downloaden voor de 500Hz-magneet. | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:39 |
Je moet niet alles willen weten natuurlijk.. ![]() | |
remcoP | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:42 |
Nee ok, maar dit was gewoon onzinnig reizigertje pesten, alles reed volgens dienstregeling en dan zet je een trein stil voor een inhaalmanoeuvre die normaal nooit plaatsvindt. | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:42 |
Is die ook wel eens in de sale? ![]() | |
Duvel | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:44 |
Pauper! | |
b2py | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:44 |
Streber. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:00 |
Natuurlijk wel. Doe niet zo hooghartig. Hoe laat was dat Remco? Ik ben rond die plek wel een IC voorbijgereden rond 17:20 trouwens. Komende vanuit Den Haag. | |
Straatcommando. | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:00 |
Ik heb nog veel dichter op het spoor gewoond. Denk maar aan een metertje of 25 ![]() Dat was echter wel anders als er weer zo'n getatoeëerde viking-machinist door het dorp kwam stampen met z'n badslipperexpres waarvan ie dacht dat 't een ICE was. Nondeju. Er is wel eens een glas water van mijn nachtkastje gedonderd daardoor. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:02 |
Zo werden vorige week de stoptrein utrecht - Zwolle en de IC Den Haag - Enschede allebei getrakteerd op een onnodige inhaalmanouevre en onnodige vertraging. omdat de treindienstleider van Utrecht met de vrouw van die van Amersfoort geneukt zou hebben. Of om eoa andere totaal onacceptabele onnodige kinderachtige kutreden van die eindeloze faalprutsers ![]() | |
remcoP | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:12 |
Was veel eerder, 12:45 ofzo. Maar als jouw trein ook al zoiets heeft gedaan lijkt het iets standaards. Even de komende dagen afwachten... | |
Dr_Flash | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:15 |
nja we hebben daarna wel een tijdje voorbij WOerden stilgestaan, naar verluidt om een aanrijding. Maar het kan ook te maken hebben gehad met ijzergeschuif na de bovenleidingsstoring bij Den Dolder rond 13:30 (okee die van jou niet dan). Hoe dan ook, een hoop onbegrijpelijk geklungel weer. Idd maar even in de gaten houden, ik kom daar de rest van de maand elke werkdag nog ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:16 |
Dennis alweer terug? of gestrand ergens bij Berchtesgaden toevallig? ![]() | |
remcoP | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:26 |
Hij mag morgen iig niet gratis reizen. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:35 |
precies, daarom ![]() | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 00:08 |
Deutsche Bahn: plannen voor ICE Frankfurt - Londen staan voorlopig in de ijskast | |
Prins_Pils | woensdag 19 februari 2014 @ 01:20 |
Ik woon 110 meter van de spoorlijn en 50 meter van een bushalte. Jullie mogen raden waardoor mijn ramen trillen... | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 06:54 |
Miljoenenboetes voor NS en Prorail De Nederlandse Spoorwegen moeten opnieuw een boete van 2,75 miljoen euro betalen, omdat reizigers niet tevreden genoeg zijn over de dienstverlening van het bedrijf. Daarnaast dreigt de vervoerder nog zo'n zelfde boete te krijgen. Ook spoorbeheerder Prorail hangt een boete van 1,5 miljoen euro boven het hoofd als de prestaties dit jaar niet verbeteren. Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) besloten, zo heeft ze woensdag aan de Tweede Kamer geschreven. Omdat de NS in 2012 niet aan alle afspraken met de overheid over klanttevredenheid voldeed, kreeg het bedrijf een voorlopige boete opgelegd. Reizigers waren ontevreden over de stiptheid van treinen. Ook vonden ze dat de kans op een zitplaats in de spits omhoog moet en dat servicemedewerkers meer aanspreekbaar moeten zijn. Omdat de situatie op die punten vorig jaar niet is verbeterd, moet de NS definitief de boete van 2,75 miljoen euro betalen. Het bedrijf, dat vorige week meldde vorig jaar een verlies van 43 miljoen euro te hebben geleden, hield daar al rekening mee. Kwijtgescholden Voor 2013 legt Mansveld de NS om soortgelijke redenen een voorlopige boete van eveneens 2,75 miljoen euro op. Die wordt kwijtgescholden als het bedrijf in 2014 wel voldoende presteert. ''Ik verwacht dat de NS alles op alles zet om de prestaties verder te verbeteren en de reizigers tevreden te stemmen'', zegt de staatssecretaris. Ze wil de trein zo aantrekkelijk mogelijk maken voor reizigers. ''Zij moeten daarom kunnen rekenen op een trein die op tijd rijdt.'' Prorail Ook Prorail dreigt beboet te worden, omdat de punctualiteit op regionale spoorlijnen en van goederentreinen vorig jaar niet hoog genoeg was. In 2012 en 2011 voldeed de spoorbeheerder wel aan alle afspraken. Mansveld besluit begin 2015 of de boetes over 2013 definitief worden. Via: nu.nl | |
_JdM_ | woensdag 19 februari 2014 @ 07:44 |
Je woont in Noord-Oost Groningen? | |
greavy | woensdag 19 februari 2014 @ 09:12 |
In 2005 bij Hamburg:![]() | |
_JdM_ | woensdag 19 februari 2014 @ 09:56 |
Mama_JdM_ stapt in Apeldoorn in een trein naar de RAI. Maar mist trein en pakt de trein naar Amsterdam Centraal ipv Schiphol. (want "Amsterdam") Dus bij Hilversum in paniek omdat de trein niet op RAI stopt en belt mij. Gelukkig was ik al wakker ![]() | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 10:28 |
Vanaf 31 maart gaat er een derde slag Barcelona - Parijs rijden. De 3e trein vertrekt om 13:20 uit Barcelona en om 16:07 uit Parijs. | |
Sandrvich | woensdag 19 februari 2014 @ 11:15 |
Goed nieuws! Gaat over een TGV-dienst neem ik aan? | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 11:28 |
Ja. ![]() | |
Ireyon | woensdag 19 februari 2014 @ 11:39 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 11:56 |
Zeer herkenbaar. Waarom niet de NS-ers in de blauwe pakken aanschieten die herkenbaar zijn, dichtbij zijn en daarvoor opgeleid? Neeeeeeeeeeee bel je kind maar weer want die doet iets met treinen. Echt, hoe denken die mensen?? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 12:01 |
Ach zo werkt het ook met computers. | |
_JdM_ | woensdag 19 februari 2014 @ 12:03 |
Nee dat begrijpt ze Oost-Indisch. Ze kan wel een heel facebookspelletje tot in detail kraken, maar het volume harder zetten, ho maar. | |
Sandrvich | woensdag 19 februari 2014 @ 12:07 |
Propagandafilmpje over toen de Corail-rijtuigen net werden geďntroduceerd. Ik vind het vooral frappant dat ze opmerken dat er "[been]ruimte genoeg is voor lange mensen". Als er één type rijtuig is op deze aardbol ZÓNDER beenruimte, dan zijn het wel de Corail-rijtuigen. Ik zit er zelfs in opgevouwen (ik ben slechts 1m80). ![]() | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 12:08 |
Ik was vroeger de go-to guy van de hele straat voor computerproblemen. En natuurlijk voor niks, "want voor jou is het maar een paar keer tikken". Daarom doe ik dat al minstens 5 jaar niet meer, voor niemand. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 12:08 |
Ja dat bedoel ik dus, dan hangen ze gelijk aan de telefoon. Ik ben wel eens naar een andere lokatie gefietst om te laten zien hoe je een scherm moet maximaliseren. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 12:09 |
Ik doe het voor heel veel mensen maar vraag er wel leuke bedragen voor. Variërend tussen niets/kratje pils of ruilen tegen een gestukte muur tot ¤150,- ex per uur. | |
boriq | woensdag 19 februari 2014 @ 12:09 |
"Station Almelo de Riet, Station Almelo de Riet" -> 5 seconden later -> "sh*t. herstel: Station Enschede Drienerlo, Station Enschede Drienerlo" | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 12:12 |
ja, klopt. Met uitzondering van het feit dan de Microsoft technici niet bij mijn ouders de deur plat lopen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 februari 2014 @ 12:19 |
als het voor Hilversum was, was er weinig aan de hand. Uitstappen, kwartiertje wachten en weer verder ![]() | |
boriq | woensdag 19 februari 2014 @ 12:19 |
Familie/vrienden/kennissen + problemen met computers = gigantisch punthoofd. | |
dennistd | woensdag 19 februari 2014 @ 12:51 |
Zo ver ben ik gisteren niet geweest: Bentheim-Hannover-Magdeburg-Leipzig-Berlijn-Bentheim En alles prima op tijd ![]() Alleen die 'geänderte Wagenreihung' hadden ze op Berlijn Hbf wel iets eerder mogen omroepen: ik was net op het ene uiteinde van het perron, kon ik weer helemaal teruglopen... | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 13:09 |
Oh niet meer over Hamburg? En de kilometers? ![]() | |
dennistd | woensdag 19 februari 2014 @ 13:23 |
Nee, ik wou ook wat tijd in Berlijn hebben voor wat foto's. 1084 kilometers waren het gisteren (excl. Südkreuz-Ostkreuz-Gesundbrunnen-Hbf met s-bahn en RE) | |
Quasi-intellectueel | woensdag 19 februari 2014 @ 13:28 |
Ik zit hier bij een weiland na Rilland-Bath in een defecte trein. Trekt op, knal, en schiet meteen in de rem. Lekker dan ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 13:42 |
Commentaar Voor Beter OV op de boetes voor NS en ProRail. Koppel tarieven aan kwaliteit, maar daar was een jaar geleden nog geen Kamermeerderheid voor. Ook interview op BNR-Nieuwsradio. http://www.voorbeterov.nl/page9.php [ Bericht 5% gewijzigd door DriekOplopers op 19-02-2014 13:51:59 ] | |
spectrumanalyser | woensdag 19 februari 2014 @ 13:50 |
helaas is er vanmorgen rond 10:29 een aanrijding met een jongeman geweest in Heiloo. inmiddels rijden de treinen weer tussen Uitgeest en Alkmaar. volgens getuigen liep de man het spoor op, terwijl de spoorbomen al enige tijd dicht waren. de trein heeft volop getoeterd [ Bericht 11% gewijzigd door spectrumanalyser op 19-02-2014 14:44:41 ] | |
Quasi-intellectueel | woensdag 19 februari 2014 @ 13:52 |
Het was een defecte trein. Nu gestrand op Krabbendijke. Volgende trein moet dus gaan wisselen hier ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 februari 2014 @ 13:53 |
Sterkte! | |
Quasi-intellectueel | woensdag 19 februari 2014 @ 14:01 |
Bedankt! Eindelijk weer op weg. De trein erna is gewisseld naar het andere spoor en heeft iedereen opgehaald. Vertraging is ongeveer 40 minuten voor mij. Ik ben om 1116 ingestapt op Schiphol en moet naar Vlissingen, dus het is alleen maar langer geworden haha. In de trein zeiden ze iets met vermogen en tractie ofzo waar het door kwam? Ben er allemaal niet zo in thuis. | |
#ANONIEM | woensdag 19 februari 2014 @ 15:37 |
Weer een late rijdende dienst vandaag. Twee slagen Delfzijl, pauze, twee slagen Roodeschool. | |
spectrumanalyser | woensdag 19 februari 2014 @ 16:54 |
Weer een dag vrij vandaag. Geen slag Amsterdam.![]() | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 16:57 |
Jij woont in dat dorp waar ik altijd met veel plezier met 130 doorheen jakker ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 19 februari 2014 @ 17:02 |
Ghe. Ghehe. Kilometers. Ghehehe. Kilometerskilometerskilometers mijlen hehehe. BWEhehehehe kilometers fap fap | |
spectrumanalyser | woensdag 19 februari 2014 @ 17:07 |
na een melding van een springer draaien ze op de lokale radiozender hier steevast "Jump" van Van Halen. respectloos en flauw. wel goede muziek, timing is minder. | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 17:15 |
Ik vind voor een trein springen ook vrij respectloos. | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 18:01 |
Zoals gewenst, na de avondspits! | |
ziggyziggyziggy | woensdag 19 februari 2014 @ 18:18 |
Het Duitse groen knipper is het Nederlandse geel. Het Duitse groen-geel is het Nederlandse geel. Het Duitse groen is het Nederlandse groen en/of groen knipper. Het Duitse rood is het Nederlandse rood. Simpel dus. ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 18:18 |
Hoezo "na de avondspits". Alsof die tegen zessen al is afgelopen... Ze hadden het fatsoen moeten hebben, indien mogelijk, om nog een uurtje te wachten. Impact is gigantisch. De hele driehoek Rotterdam - Den Haag - Gouda is een bende, aldus de reisplanner. Onaanvaardbaar. http://www.voorbeterov.nl/page9.php Ik ben witheet! | |
Mr_Klaasje | woensdag 19 februari 2014 @ 18:23 |
Dan ben je nu dus nog te heet om te smeden... Jammer. | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 18:27 |
![]() Maar effe zonder dollen. Dit kan toch niet. Nu geen treinen Rotterdam - Leiden, Den Haag - Gouda en amper treinen Rotterdam - Gouda. De hele regio kleurt rood op de storingeknaart van NS. [ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 19-02-2014 18:33:14 ] | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 18:30 |
Geen idee, ik houd me gedeisd tot de oorzaak bekend is. | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 18:32 |
Uiteraard heb ik bij ProRail wat voicemails ingesproken. Inmiddels is een woedende NS'er aan het uitzoeken wat er aan de hand is. | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 18:33 |
Denkt de beste man om zijn bloeddruk? Zijn salaris zal met of zonder storing heus wel gestort worden hoor. En voordat mensen direct conclusies trekken een uitleg op bovenstaande achteraf: Witheet van woede iedereen proberen te bellen zal er niet voor zorgen dat de storing eerder is opgelost of ineens opgeschort wordt . | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 18:45 |
Krijg aids en sterf. Falende niksnutten. | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 18:46 |
Niemand die het weet natuurlijk weer ![]() | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 18:47 |
Geen treinverkeer van en naar Den Haag Van en naar Den Haag is geen treinverkeer mogelijk door spoedreparaties aan wissels. Op de volgende trajecten rijden geen treinen: Den Haag Centraal - Gouda Den Haag Centraal - Rotterdam Centraal Den Haag Centraal - Leiden Centraal Het is onbekend hoe lang dit gaat duren. Wij hopen om 19.00 uur meer informatie te geven. http://www.ns.nl/calamite(...)-spoedreparatie.html | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 18:47 |
Ze hebben gewoon geen ProRailer bij VBOV ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 18:49 |
Serieus, ze zijn daar het zicht op de realiteit echt HE LE MAAL kwijt hoor ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 18:51 |
ICT'ers worden nooit geconfronteerd met plotselinge reparaties en storingen. Bij automobielen en wegen gebeurt dit ook helemaal nooit. TOTAAL BREVET VAN ONVERMOGEN VOOR DEZE KANKERLIJERS DUS. Alsjeblieft zeg ![]() | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 18:51 |
Foto van een jankende Flash, niet van een fles.. | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 18:56 |
Precies. Als jij drie keer in de week je hele citrixfarm omver trapt word je er ook gewoon uit getrapt voor iemand die er WEL wat van kan. Simpel zat. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 18:58 |
Ja, en ik kan je zo een sloot met redenen geven waardoor dat probleem niet aan de beheerder ligt want zoiets hebben we al een aantal keren aan de hand gehad. | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 19:00 |
Oh okee. Het spijt me. De reiziger moet er maar gewoon aan wennen dat er random grote knooppunten midden in de spits uitgemikt worden vanwege zogenaamd spoed-nogwat. Mea culpa. Ik zal het nooit meer doen. Denk eens na man. | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 19:01 |
Huilie huilie. Ik reis al 4,5 jaar heen en weer naar Amsterdam en de keren dat ik moest omreizen zijn op twee handen te tellen. Huil niet zo man, je begon er laatst zelf nog over. Nu het je toevallig een keertje raak is iedere coupé te klein. Doe even normaal. | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 19:03 |
Het raakt mij helemaal niet, ik was gewoon op tijd thuis. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:04 |
Ik ga er vanuit dat jij jezelf dan ook een brevet van onvermogen geeft omdat je in twee weken tijd het hebt gepresteerd om meerdere adwares en spywares op je gloednieuwe computer te krijgen. Was het niet beter geweest om te beginnen met een virusscanner ofzo? En dan gewoon ook de rest van de wereld de schuld geven en jezelf niet. Denk zelf eens na. Als er een grondroerder is geweest die een kabel los heeft getrokken waardoor er geen wissel meer om kon dan is er helemaal niemand behalve die grondroerder die je een brevet van onvermogen kan geven. Je weet niet waar je over praat. Eeuwige consument met je alles moet het doen zoals ik het wil en het kan me geen kanker schelen dat er terroristen zijn die ervoor zorgen dat ik niet naar New York kan vliegen, ik moet en zal gewoon naar New York vandaag. Jaa daaaaaaaaaaaaaag. | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 19:04 |
| |
Maegrim | woensdag 19 februari 2014 @ 19:06 |
asjemenou misschien omdat ze niet naar utrecht willen verkassen? | |
KomtTijd... | woensdag 19 februari 2014 @ 19:06 |
Geniaal, Den Haag ligt plat, én Rotterdam ligt plat. Hoe de fuck kom ik dan nog in Delft? | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 19:06 |
Nee vast niet ![]() | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 19:06 |
| |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 19:06 |
Liften ![]() | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 19:07 |
Bus, tram? | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 19:09 |
Ja tuurlijk, ik ben ook maar een IT-er van de kouwe grond. En ik was wel degelijk begonnen met een virusscanner. Maar ja je weet hoe dat gaat, Panda komt voorgeďnstalleerd, dat is kut dus die moet er eerst af en dan een nieuwe erop, duurt te lang etc. Ja ik ben ook een mislukkeling dat ik een PC met Panda voorgeďnstalleerd koop en zo en alles. Een mislukkeling met een brevet van onvermogen alles ditdat. Helemaal waar. En nu? Mag ik daarom niet zeiken over WEER eens incompetent gekut bij het spoor nee? Ben jij zo perfect, is dat het? ![]() | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 19:10 |
In other news: Informeren over de prestaties van NS en ProRail 2013 Bijlage: Jaarverantwoording over de uitvoering van de vervoerconcessie 2013 | |
JDude | woensdag 19 februari 2014 @ 19:11 |
Randstadtram en dan lopen vanaf Pijnacker of zo. | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 19:12 |
Ja dat is nog niet eens zo heel ver zag ik op de kaart trouwens ![]() Maar goed, ik ga een hapje eten. Ajuus ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:12 |
Ik ben helemaal niet perfect, ik heb ooit eens 200 printers onklaar gemaakt en die moesten met de hand opnieuw aangemaakt worden en een paar maanden later flikkerde ik per ongeluk alle emailaccounts van alle directieleden weg. Boehoe. Dat soort dingen gebeuren gewoon. En nogmaals; iedereen mag zeiken over incompetentie bij het spoor wat ze willen, echt helemaal, maar wacht godverdorie eerst nou eens af wat er daadwerkelijk aan de hand was in plaats van dat gelijk op de barricades om moord en brand gaan staan schreeuwen. | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 19:15 |
Waarom weet ProRail zelf van niks overigens?![]() http://www.prorail.nl/werkzaamheden-en-storingen | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 19:16 |
Reageer jij gewoon op je eigen weloverwogen, minutieus verwoorde, diplomatieke manier en laat mij mezelf zijn okee. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:16 |
Ach jochie toch ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 19:17 |
Mansveld moet ogenblikkelijk orde op zaken stellen bij Prorail: http://www.voorbeterov.nl/page9.php | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:20 |
"Met ingang van direct mogen er geen spoedreparaties meer uitgevoerd worden. Als een 1600 weer eens een stuk bovenleiding naar beneden trekt laten we een kudde BR218'ers uit Duitsland overkomen zonder ATB om onze reizigerstreinen van A naar B te vervoeren. Als er twee treinen op elkaar botsen vanwege het ontbreken van de ATB eis ik dat de staatssecretaris publiekelijk besneden wordt en bij herhaling volgt vierendeling!!!"![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 februari 2014 @ 19:22 |
Dat zegt hij toch nergens? Het lijkt er meer op dat jij een houding hebt van "Elke week een autosnelweg afgesloten omdat een brug wegens constructiefouten op instorten staat? Kan gebeuren toch, elk mens maakt fouten." ![]() | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 19:24 |
Waziger is natuuurlijk "Wij eisen dat u orde op zaken stelt bij ProRail." Wat moet er op orde worden gesteld? Hoe? Achterliggende gedachtes? Lukraak van dit soort vuurpijlen schieten kan ik ook wel. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:24 |
Dat is absoluut niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat het nu veel te vroeg is om om rollende hoofden te gaan vragen omdat je niet het flauwste idee hebt wát er aan de hand is. Hij vraagt ook niet om het hoofd van Opstelten als het treinverkeer op last van de politie weer eens stilgelegd wordt. Nee, dán kan er wel gewacht worden tot er meer duidelijk is. | |
#ANONIEM | woensdag 19 februari 2014 @ 19:28 |
Bij sommige dingen maakt het niet uit wat er aan de hand is. Sommige dingen moeten gewoon correct werken, punt uit. Een huis mag nooit instorten, bij een bank mag het nooit gebeuren dat geld van de ene rekening wordt afgeboekt maar op de andere niet wordt bijgeboekt, etc. Daar is geen excuus voor mogelijk. Wat er ook aan de hand is, de verantwoordelijke is verantwoordelijk. Ja, tenzij er een terroristische aanval plaatsvindt of een aardbeving op 8 van de schaal van Richter ofzo, maar daar is nou niet echt sprake van op dit moment hč. | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 19:29 |
Wie ben jij om te oordelen of er voor het spoor niet zojuist een aardbeving met kracht 8 is geweest? | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 19:30 |
Gaatie weer hoor met z'n jochie. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:32 |
Dan snap je dus echt niet wat een risico-analyse is. Als je er 100 miljard tegenaan gooit per jaar dan kan het vast veel robuuster, sterker nog, daarmee kan je het hele spoorwegnet wel zo'n beetje redundant uitvoeren maar het is gewoon echt niet zoals jij zegt. Je minimaliseert zoveel mogelijk de kans op problemen met de beschikbare middelen. En vergeet niet dat het onderhoud aan het spoor hopeloos achterloopt vanwege keuzes die door V&W zijn gemaakt. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:34 |
Ja. Dan moet je niet op een forum mee willen doen in een discussie of daarin reageren op anderen. | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 19:37 |
Goed. Een wilde staking dus. En waarom dan? Kennelijk niet om die zogenaamde spoedreparaties? Of is het allebei? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 februari 2014 @ 19:37 |
Is het alleen een geldkwestie dan? Is het met de huidige financiële middelen onmogelijk om ervoor te zorgen dat niet regelmatig het halve spoorwegennet in de Randstad plat ligt? Dan moet daar iemand verantwoordelijk voor worden gehouden. Wie nu op "het pluche" zit draagt alle verantwoordelijkheid voor alle foute keuzes uit het verleden die boven komen drijven, juist omdat "ja maar dat was ik niet, maar mijn voorganger" nooit een excuus kan en mag zijn om niemand voor foute keuzes te laten opdraaien. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2014 19:37:56 ] | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 19:38 |
Spoedreparatie zijn de bekende feiten vanuit het OCCR, wilde staking is een wild gerucht uit de journalistieke hoek. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:39 |
Het is een kwestie van meerdere dingen maar geld is heel belangrijk. En ook tijd trouwens. Zwolle Spoort loopt niet voor niets uit tot 2017 resp 2021/22. Maar heeft dat zin dan? Want de volgende bewindspersoon is dan van alle blaam gezuiverd en die kan rustig opnieuw de boel gaan verkloten. En dan zitten we ook nog met de kamer, die niet zomaar naar huis gestuurd kan worden, die grotendeels achter de gemaakte keuzes stond. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:41 |
Oh en dan zijn er nog de veiligheidseisen waarvan ik denk nou daar kan wel een hele sloot van in de papierbak trouwens. Die zorgen voor veel extra overlast. | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 19:42 |
ProRail ontkent het niet!!! | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:42 |
Als dat nou was omdat de koffie op is dan ga ik morgen met je mee naar het OCCR om over iedereen heen te pissen die naar binnen gaat en naar buiten loopt, Driek. | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 19:42 |
Eensch. Misschien wordt dat door dit soort gesodemieter duidelijk... | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:44 |
Dat verplichte Europees aanbesteden moet ook eens de vuilnisbak in. | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 19:44 |
ProRail bevestigt het ook niet!!! | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 19:44 |
En weer geldt dus: Niemand weet het. What else is new ![]() | |
Duvel | woensdag 19 februari 2014 @ 19:44 |
Het zegd genoeg. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:44 |
Ik ben hed daar mee eens. | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 19:45 |
Blundertje ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 februari 2014 @ 19:46 |
De Kamer kan door de kiezer worden afgerekend. Bij bewindspersonen wil je dat ze een beetje aan de lange termijn denken. Als het zo is van, over een paar jaar ben ik toch weg en kan mijn opvolger gelijk met een schone lei beginnen zonder verantwoordelijkheid voor mijn lijken in de kast, dan is er helemaal geen rem meer op het voeren van kortzichtig flutbeleid. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2014 19:47:15 ] | |
Duvel | woensdag 19 februari 2014 @ 19:46 |
Boeien, overkomd iedereen wel eens. | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 19:48 |
Achja. Zolang het niet bevestigt of ontkend is weten we niets. En dat er niet gereageerd wordt zegt niets, die mensen zullen het druk zat hebben, en kunnen een wellicht gerucht beter negeren en focussen op de dingen die wél belangrijk zijn. | |
Duvel | woensdag 19 februari 2014 @ 19:49 |
Ja jezus, doe het gewoon nog een keer over. | |
Duvel | woensdag 19 februari 2014 @ 19:50 |
Op Twitter wel lekker veel rellerige geruchten. Het sluit natuurlijk wel aan bij de berichten dat de VL Utrecht afgelopen vrijdag over de rooie ging nadat OCCR het platleggen van Gouda verordonneerde. | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 19:50 |
Groeten uit Leiden. Ik heb één van de eerste treinen gepakt die ik zag rijden, geen zin om me in een propvolle randstadrail richting Rotterdam te wurmen ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:50 |
Ik wees hem er op FB-chat ook al op ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 19:50 |
Ik als reiziger heb in elk geval nergens meer begrip voor, mocht het jullie ontgaan zijn ![]() En nu ga ik wat anders doen ![]() | |
Travel. | woensdag 19 februari 2014 @ 19:51 |
Jij bent echt de grootste trol die er bestaat. Althans dat hoop ik. En strijd je voor beter ov voor jezelf? Ben echt oprecht benieuwd hoeveel reiziger jou steunen. | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 19:51 |
Spelling ![]() Ik ga maar een dyslexie test doen ofzo. | |
Duvel | woensdag 19 februari 2014 @ 19:51 |
Ik wel, maar niet voor dit soort dingen. Ah toe, blijf nog ff? | |
Peterselieman | woensdag 19 februari 2014 @ 19:52 |
ProRail zegt dat het wisselinspectie was en dat een aantal wissels niet meer gebruikt mag worden totdat er onderdelen vervangen zijn http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ar-inspectie-wissels | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:53 |
Als dit hetzelfde type wissel is als bij Hilversum dan bied ik mijn excuses aan aan iedereen, zo niet dan weten we nog niets. | |
Duvel | woensdag 19 februari 2014 @ 19:54 |
Het gezeik met de Hilversum-wissels was toch achter de rug? | |
HaverMoutKoekje | woensdag 19 februari 2014 @ 19:57 |
Dus rest van de week alleen bussen? Of is het vanavond al gefixed..... | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:57 |
Ja, daarom als het zo'n wissel is, die zijn namelijk allemaal grondig geďnspecteerd, dan heeft ProRail dus inderdaad heel hard gefaald omdat ze niet weten waar ze welke wissels hebben liggen. Maar het kan ook zijn dat ze naar aanleiding van Hilversum hebben bedacht dat ze misschien alle wissels in heel Nederland moeten inspecteren en andere gebreken hebben aangetroffen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 19:57 |
Er rijden treinen... | |
HaverMoutKoekje | woensdag 19 februari 2014 @ 19:59 |
Volgens reisplanner alleen bussen den haag-leiden. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 20:06 |
Ik krijg reisadviezen tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 20:07 |
Door spoedreparaties aan wissels is er beperkt treinverkeer mogelijk. Er rijden geen treinen maar bussen tussen: * Den Haag Centraal - Den Haag Ypenburg * Den Haag Centraal- Den Haag HS Tussen Leiden - Den Haag HS en Rotterdam C reden ook tijdelijk geen treinen, het treinverkeer wordt momenteel geleidelijk hervat. We verwachten rond 20.00 uur weer (beperkt) treinen via Den Haag HS te hebben rijden. http://www.ns.nl/calamite(...)-spoedreparatie.html | |
Fixers | woensdag 19 februari 2014 @ 20:11 |
Vier wissels stuk en daarom gooi je in de spits twee grote stations plat? Mag ik een enkeltje onvermogen? | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 20:13 |
Ken tientallen stations waarbij schaalverkleining in aantal wissels naar grote emplacement zelfde resultaat oplevert. | |
Frozen-assassin | woensdag 19 februari 2014 @ 20:19 |
Hoezo komen ze er NU pas achter dat er vier!!! wissels stuk zijn.. Jemig | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 20:24 |
Omdat je niet iedere 24 uur ieder wissel inspecteert? | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 20:27 |
Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat... 1) Het wissel ongewoon hard slijt 2) Er onvoldoende of ontoereikend geďnspecteerd is 3) Er wel is geďnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is") Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar. | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 20:45 |
Dat is nu precies de reden dat MVBOV in de brief aan Wilma van vandaag, met het verzoek om orde op zaken te stellen, dit schreef: Eerder nam ik afstand van de eis van Berghuis, die de kop van Gout wilde zien rollen. Maar gezien de huidige gebeurtenissen twijfel ik aan de handhaafbaarheid van de ProRail-top. | |
KomtTijd... | woensdag 19 februari 2014 @ 20:46 |
De trein naar Delft ging niet verder dan Leiden. Toen toch naar Holland Spoor, maar uiteindelijk toch niet verder dan Leiden. Wou al bijna weer terug de andere kant op gaan om ergens anders te gaan slapen toen er vanuit Leiden toch een IC naar Vlissingen ging rijden. En ik kon nog zitten ook! Nu alleen nog GTBV claimen en dan is het avontuur weer achter de rug. | |
Mr_Klaasje | woensdag 19 februari 2014 @ 20:59 |
Ik stel voor dat jij de volgende directeur wordt. | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 21:00 |
Wij van VBOV adviseren VBOV. | |
Bitlord | woensdag 19 februari 2014 @ 21:04 |
Rikus, heb jij hier wel eens eerder signalen van vernomen? Ik heb bankrekening nummer 123 bij ABN. Iedereen in mijn omgeving heeft bankrekeningnummers bij verschillende banken, maar niet bij Rabobank. Iedereen uit mijn omgeving komt uit Utrecht. Vandaag ontving ik een brief van OV-chipkaart dat mijn chipkaart onlangs is verlopen en dat mijn saldo van een paar euro wordt teruggestort op een bankrekening. Het bankrekeningnummer in de brief is van de RABO. Na een belletje met RABO blijkt dat dit rekeningnummer is geopend in Volendam. Meer gegevens zijn uiteraard niet prijsgegeven. Daarnaast staat in mijn account het emailadres van een willekeurig ICT-bedrijfje uit Volendam/Edam. Ik weet zeker dat ik dit mailadres niet heb ingevoerd en ook nooit het rekeningnummer heb ingevoerd. Op het tijdstip (in januari) dat het verzoek tot terugstorting is gedaan weet ik zeker dat ik thuis was. Idenititeitsfraude van mijn kant (slecht beveiligde database) sluit ik vrijwel uit. Op dit moment vermoed ik dat er ofwel een fout in de database van ov-chipkaart.nl zit of dat het voor anderen gemakkelijk is om terugstortingen te wijzigen naar andermans rekeningnummer. | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 21:11 |
Ik ga hier achteraan. Zie je kans, je verhaal iets uitgebreider op de mail te zetten? info@voorbeterov.nl | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 21:13 |
Nee, ieder groot bedrijf heeft een of meer onafhankelijke derden nodig, die streng maar rechtvaardig het bedrijf bij de les houden. In die rol voel ik mij erg thuis. Ik word daar niet rijk van, maar ik hoop dat ik (samen met de geweldige mensen in mijn club) iets goeds beteken voor de samenleving. | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 21:16 |
Dat hadden ze toch vorige maand gedaan? Of hebben ze nu een papiertje ontdekt waarop stond dat er in die hoek van het land NOG tachtig liggen of zo? Hoe werkt zoiets? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 21:19 |
Sowieso, als het (om welke reden dan ook) uit dienst nemen van 4 wissels betekent dat er in de hele spoordriehoek Gouda - Rotterdam - Den Haag niets meer kan rijden, lijkt me dat topologisch wrong design. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 21:20 |
Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten. | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 21:22 |
Nee, meer in een soort Raad van Toezicht he ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 21:27 |
![]() | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 21:30 |
Met drie lukt het ook wel trouwens. Edit: ohnee ik ben iets te optimistisch. | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 21:30 |
Klopt. Dat zeg ik toch? Daarom voel ik mij zo thuis als boegbeeld van het MVBOV-cluppie. | |
Peterselieman | woensdag 19 februari 2014 @ 21:35 |
Waarschijnlijk ander type wissel, maar hoe het kan dat ze de allemaal de ene ronde nog wel aan de norm voldoen en de volgende ronde er onder zitten is eentje die wel antwoord behoeft. Normaal zou je zeggen dat er niet zoveel tegelijk op dezelfde plek afgekeurd worden. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 februari 2014 @ 21:36 |
Als je vindt dat jij in een RvT zou kunnen zitten dan heb je echt een heel vertekend beeld van wat onafhankelijk is... | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 21:42 |
Vervangingswerkzaamheden wissels bij Den Haag en Rotterdam 19 feb. 2014 / Nieuwsbericht In de media circuleren berichten dat er gestaakt wordt bij ProRail en hierdoor minder treinen rijden rond Den Haag en Rotterdam. Dit is pertinent onjuist. De reden voor minder treinen is, dat vandaag bij inspecties is vastgesteld dat er bij een viertal wissels, twee in Den Haag en twee in Rotterdam, onderdelen dienen te worden vervangen. ![]() We zetten alles op alles om de wissels zo snel mogelijk weer berijdbaar te krijgen, maar kunnen op dit moment nog niet aangeven hoeveel tijd we daarvoor nodig hebben. Deze wissels zijn nu niet beschikbaar voor de treindienst en dit heeft gevolgen voor de reizigers. Impact treinverkeer Reizigers worden hierover via de reisinformatie-kanalen van de vervoerders geinformeerd. De overlast voor reizigers vinden we vervelend maar we nemen in dit soort situaties altijd het zekere voor het onzekere. Bron | |
Peterselieman | woensdag 19 februari 2014 @ 21:44 |
Dat zegt Driek niet. Hij is blij met de positie die hij nu heeft. Van buitenaf proberen dingen te veranderen. | |
greavy | woensdag 19 februari 2014 @ 21:46 |
Jajoh, doe er lekker ene foto bij van wissels op de Amsterdamse westhavens. | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 21:48 |
Maar dat wil ik dus helemaal niet. Dat zeg ik toch nergens? | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 21:48 |
Foto's bij daglicht midden op emplacement Den Haag. Lijkt me niet de juiste uiting naar je veiligheidsregels ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 22:01 |
Lees: De volgende keer kunt u gewoon weer de tering krijgen ![]() | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 22:03 |
Wat had je dan verwacht? | |
greavy | woensdag 19 februari 2014 @ 22:04 |
ProRail zal toch wel ergens een foto hebben die realistischer is? | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 22:06 |
Onderschrift op Prorail site: Wissels. Prima toch, lekker boeiend voor de nitwit waar het is. | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 22:18 |
Ja hehe wat Driek al 10 keer aangegeven heeft. TSB afgeven tot na de spits of einde dienst, en de nacht erop fiksen. Het kan echt niet zo zijn dat er jarenlang dagelijks honderden treinen full speed overheen gegaan zijn en er dan OPEENS tot rücksichtslose platlegging besloten "moet" worden. Dat is echt totaal onzin. | |
Bitlord | woensdag 19 februari 2014 @ 22:22 |
Had je gemaild. . Inmiddels de persoon achter het ingevoerde mailadres gevonden en het bleek zijn rekeningnummer te zijn wat in mijn brief stond. Het komt er op neer dat hij dus per ongeluk mijn chipkaartnummer had ingevoerd. Met als gevolg dus dat zijn mailadres in mijn account is verschenen en HIJ mijn saldo heeft ontvangen. Dit deelsysteem van de chipkaart is dus zo lek als een mandje.... Ik stuur je straks de zaken uit mijn gesprek met hem naar je toe. | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 22:26 |
Okee. | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 22:35 |
De reisinformatie was ook weer lekker de weg kwijt. 18:30, Den Haag Centraal: alle schermen stonden op "Let op omroep", uit de omroep het gebruikelijke geneuzel over gratis koffie door de "erg vervelende overlast", en de mededelingen dat reizigers richting Zoetermeer en Delft gebruik konden maken van HTM. Ik zag de bui al hangen (trams richting Den Haag en RR richting Rotterdam) stampvol, dus ik ben naar Den Haag Laan van NOI gegaan met een RandstadRail richting Zoetermeer. 18:50, Den Haag Laan van NOI: schermen op perrons gaven hetzelfde: "Let op omroep", die meldde echter niks. Te Laan van NOI stond er één trein klaar, een SLT-6 met 'Haarlem' op de displays. Deze stond op spoor 3. Volgens de NS-app zou om 18:59 een sprinter naar Haarlem gaan rijden vanaf spoor 4. Die vertrok uiteindelijk om 19:05, van spoor 3. 19:25, Leiden: wederom veel omroepen over gratis koffie, de AV21's gaven treinen aan van een half uur eerder, met "+5 minuten" door "spoedreparatie". Ik ben richting de Julia's gegaan waar ik uitgebreid de tijd heb genomen voor een maaltijd. 20:00, Leiden: nog steeds omroepen over gratis koffie, AV21's gaven nog steeds treinen aan die meer dan een half uur eerder al vertrokken hadden moeten zijn, ook "+10 minuten" was weer van de partij. 20:45 Rotterdam: veel vertraagde en opgeheven treinen. Ook alle ICs richting Venlo werden opgeheven, richting Breda bleven er maar twee reisopties over. De sprinter van 21:15 (met +8) of de IC Direct van 21:39. Uiteindelijk de laatste genomen, en om 22:03 was ik eindelijk in Breda. | |
#ANONIEM | woensdag 19 februari 2014 @ 22:38 |
Lief dagboek. ![]() | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 22:41 |
Ik krijg reclames voor een uitvaart, veelzeggend? ![]() | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 22:43 |
Duidelijk. ![]() | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 22:47 |
Vacature beleidsadviseur dan wellicht? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 22:54 |
Klopt, ik heb wat malware geďnstalleerd bij je. Kon je zelf niks aan doen hoor, echt niet! Laat je door DeAdLoCk of hoe die breezerhoer ook heet niks wijsmaken ![]() | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 23:10 |
Heel nuttig ja, bij NSR gaan vragen waarom de spullenboel van een andere partij zo vaak stuk gaat. ![]() | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 23:15 |
Wat de vliegende neuk. | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 23:17 |
Neuh. Ik sta niet vaak met m'n mond vol tanden. Maar nu effe wel... | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 23:20 |
Maar nee hoor je mag niks zeggen over falend onderhoud of spook-inspecties of ander gevingerverf. Nee je moet gewoon even blijven wachten tot je trein met +2880 overmorgen weer gaat rijden en DAN nog blij zijn dat ie gaat rijden, en DAN nog wachten tot het rapport er over 7 maanden is en DAN mag je pas gaan zeiken van meneer deadlock. MITS daar aanleiding toe is dan he, anders niet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 23:21 |
inb4 "ach jochie ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 februari 2014 @ 23:21 |
Gelukkig is volgend jaar alle ellende voorbij | |
b2py | woensdag 19 februari 2014 @ 23:22 |
Benieuwd naar de oorzaak.. | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 23:22 |
Hahahahahahaha! Hahahahah! Haha Ha ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 23:22 |
ja klopt, in 1962 zijn er nul verwijtbare storingen meer aan het spoor ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 19 februari 2014 @ 23:22 |
Gaat weer fantastisch in het sporenland ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 februari 2014 @ 23:26 |
zoiets ja. Het is gewoon verbazingwekkend dat dit soort verstoringen vaker op lijken te duiken dan vroeger. Al kun je de situatie niet helemaal vergelijken met vroeger omdat er veel meer treinen zijn gaan rijden over hetzelfde stuk spoor. | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 23:27 |
Ja maar niet veel meer treinen dan 2 jaar geleden. En het vriest ook niet harder dan 2 jaar geleden. | |
DriekOplopers | woensdag 19 februari 2014 @ 23:28 |
Hmmm, toch niet helemaal met m'n mond vol tanden. "Na Fyrafiasco nu ook Wisselfiasco". *zachtjes huilt* | |
Peterselieman | woensdag 19 februari 2014 @ 23:30 |
Dat wil niet zeggen dat de ellende van nu niet een oorzaak in het verleden heeft liggen. Juist dat zou eens onderzocht moeten worden, maar ik zeg er gelijk bij dat je dan waarschijnlijk niet veel zult kunnen vinden. | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 23:31 |
zijn die paar tandwieltjes uit Zweden al eens gearriveerd? Of zou dit weer om een ander wisselmanco gaan? Waar zomaar 4 uiterst kritieke wissels tegelijk aan zijn komen te lijden binnen een paar uur tijd? Of natuurlijk een ander geheel geloofwaardig scenario, dat kan ook ![]() | |
lezut | woensdag 19 februari 2014 @ 23:31 |
Lekker voor Sven Kramer, komt ie straks thuis, heeft de media het waarschijnlijk alsnog de hele tijd over wissels ![]() Oja, en wissels zijn techniek... dat kan kapot. Neemt niet weg dat ik ook benieuwd ben naar de oorzaak. | |
Frozen-assassin | woensdag 19 februari 2014 @ 23:34 |
Tuurlijk kan het kapot. Maar het is bizar dat er nu opeens vier wissels kapot blijken zijn terwijl ze bij de vorige inspecties niets hebben gevonden. En dan moeten we nog wachten tot vrijdag voordat het hersteld is. Waarom? Liggen de onderdelen weer eens niet op voorraad? | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 23:34 |
Kijk op www.rijdendetreinen.nl eens in het archief naar "herstelwerkzaamheden", "defect aan het spoor" en "spoedreparatie aan het spoor". Verhoudingsgewijs komt de lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht erg vaak naar voren. | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 23:35 |
Beetje realisme zou geen kwaad kunnen. Back to basics. Vergeet PHS, vergeet ETMET, zorg eerst eens dat de boel in orde komt voor de dienstuitvoering die dit jaar beloofd wordt. En dat moet je natuurlijk niet door Prorail laten doen, want Prorail heeft feitelijk weinig anders gedaan dan de afgelopen 480 weekends op rij van alles eruit flikkeren voor zogenaamde "werkzaamheden" terwijl nu blijkt dat er om de haverklap midden in de spits grote knooppunten op stel en sprong doodgelegd moeten worden "wegens dringend noodzakelijke spoedherstelalarmpaniekwerkzaamheden". Oftewel: Dat zogenaamde geďnspecteer van de afgelopen 15 jaar stelde geen ene kanker voor en al die tijd zijn de reizigers getrakteerd geweest op een hindernisbaan van Olympische proporties. Voor niets. Goed bezig man ![]() | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 23:36 |
Maar we hebben wel mooie stations. En zootels. | |
_serial_ | woensdag 19 februari 2014 @ 23:36 |
Echt wat voor neukfout is dat nu weer, tot vrijdag fucking avond minder treinen op een van de drukste trajecten. | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 23:39 |
Ik moet je corrigeren vriend, een neukfout is een persoon. Nou ja, een organisme met een BSN ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 23:40 |
Goed idee. Er zijn al zoveel vrouwen actief in het spoor op hoge posities. Netelenbos, Peijs, Gout, Thijssen, Mansveld, Schultz, het gaat maar door. Laten we Lenie 't Hart en Majoor Bosschardt aan het roer zetten ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 23:49 |
Zo te zien is NS bezig met het bijwerken van de reisplanner. - Er rijden in z'n geheel geen treinen tussen Den Haag HS en Den Haag Centraal - Wel treinverkeer Den Haag Centraal - Laan van NOI - 2 i.p.v. 4 sprinters per uur tussen Rotterdam en Den Haag HS - De IC Venlo - Den Haag (1900) lijkt te worden beperkt tot Venlo - Dordrecht DELFT. Reisadvies Rotterdam - Den Haag CS: Reis naar Laan van NOI en stap daar over op een sprinter naar Centraal, 4x per uur een IC. Reistijd inclusief overstap: 36 minuten Voor Breda - Den Haag Centraal krijg ik er zelfs een reisadvies op Schiphol uit ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 februari 2014 @ 23:50 |
zij hebben mazzel. Zij landen op Eelde en gaan dan per bus naar Assen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 23:53 |
Uiteraard natuurlijk vanzelfsprekend wel verlengd tot 10 bakken dan he ![]() De kanker je hoeft daar alleen maar rechtdoor te rijden ![]() | |
remcoP | woensdag 19 februari 2014 @ 23:55 |
Ik snap nog steeds niet hoe 2 fucking wissels zowel HS - NOI, NOI - CS, CS - HS en CS - Gouda plat kunnen leggen ![]() | |
James1988 | woensdag 19 februari 2014 @ 23:55 |
Ineens wordt het donderdagavond. Lekker bezig, ProRail.
| |
Dr_Flash | woensdag 19 februari 2014 @ 23:56 |
Zo te zien niet. ![]() | |
Fixers | woensdag 19 februari 2014 @ 23:58 |
Nu vraag ik me echt af hoe een wissel van de een op de andere minuut zo'n catastrophic failure kan vertonen. Samen met drie broertjes op exact hetzelfde moment. En getuige de berichten die ik op Facebook zag hebben er rond Den Haag wel langer dan 10 minuten geen treinen gereden. | |
Peterselieman | donderdag 20 februari 2014 @ 00:00 |
kan ook zijn door het nieuwe regime, waardoor er meer spoor buiten dienst moet worden genomen dan voorheen | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 00:01 |
"moet" Lees, de gekte heeft ongekende hoogten bereikt waardoor het maximaliseren van reizigershinder het enige doel is geworden. | |
_serial_ | donderdag 20 februari 2014 @ 00:01 |
Nog steeds te lang. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 00:01 |
Want kratje wedden dat de hele klootzak daar volgende maand weer op zijn kont ligt vanwege eoa zogenaamd dringends ![]() | |
_serial_ | donderdag 20 februari 2014 @ 00:02 |
Ik zuip wel mee, wel duits bier dan. | |
Peterselieman | donderdag 20 februari 2014 @ 00:02 |
wel eerder lijkt me | |
DriekOplopers | donderdag 20 februari 2014 @ 00:06 |
Morgenochtend 06:30 uur mag ik los op BNR-Nieuwsradio.![]() | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 00:10 |
Lang niet gezien, maar daar is hij weer... een spoorbericht.![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 februari 2014 @ 00:35 |
Ach hou je wauwel toch ![]() | |
Bitlord | donderdag 20 februari 2014 @ 00:39 |
Ik vraag me wel eens af of men niet te ver gaat om een ultieme (schijn)veiligheid te realiseren. Ik weet natuurlijk niet wat er precies aan de hand is, maar de kans lijkt me vrij klein dat de eerstvolgende passerende trein gelijk ontspoort. De A2 wordt ook niet drie dagen dichtgegooid als een stuk vangrail kapot is. Ik zou willen dat LOCOV enzo daarover eens het debat aangaan met Prorail en het ministerie | |
dennistd | donderdag 20 februari 2014 @ 01:01 |
Eigenlijk zouden ze de regels die nu van toepassing zijn op werken aan het spoor eens toe moeten gaan passen op werken aan de weg, dan ziet men pas wat voor idiote regels het eigenlijk zijn... | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 01:06 |
Inmiddels is de reisplanner weer aangepast, de IC Venlo - Den Haag rijdt niet tussen Rotterdam en Den Haag. Tussen Rotterdam en Den Haag blijft dus over: - 4x per uur IC van/naar NOI - 2x per uur sprinter (tot HS) - Het lijkt er op dit moment op dat de Beneluxtrein ook rijdt, maar dat is niet gegarandeerd. ![]() Normaal rijdt er: - 4x per uur IC van/naar NOI - 2x per uur IC van/naar Centraal - 4x per uur sprinter van/naar Centraal - Beneluxtrein Er is dus in ieder geval 40% minder treinaanbod per uur. NS waarschuwt ook dat de wel rijdende treinen korter kunnen zijn of in een andere samenstelling rijden dan gebruikelijk. Best wel opmerkelijk, de treinen die niet rijden tussen Den Haag en Rotterdam rijden normaalgesproken in eigen omlopen en zijn niet gekoppeld aan wat er verder rijdt. | |
Yreal | donderdag 20 februari 2014 @ 01:14 |
En CS - (noi) - Leiden? | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 01:18 |
Daar rijden alle treinen zoals gepland. 4x/uur een sprinter, 4x/u een IC. | |
Yreal | donderdag 20 februari 2014 @ 01:26 |
Gelukkig ![]() | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 06:33 |
Frequentie? | |
Pino112 | donderdag 20 februari 2014 @ 06:34 |
FREQUENTIES Randstad / Lopik 100.1 FM Amsterdam 101.8 FM Noord Holland / Wormer 99.9 FM Het Gooi / Hilversum 99.8 FM Friesland / Tjerkgaast 95.5 FM Drenthe Oost / Emmen 95.4 FM Groningen, Drenthe, Friesland Noord / Smilde 89.6 FM Overijssel Oost / Dedemsvaart 99.9 FM Overijssel West / Zwollerskerspel 95.3 FM Achterhoek en Twente / Lochem 100.2 FM Gelderland Noord / Ugchelen* (is zender Apeldoorn) 99.9 FM Gelderland Zuid / Nijmegen 100.1 FM Limburg / Eys 91.5 FM Midden Brabant / Tilburg 91.3 FM Oost Brabant / Mierlo* (is zender Eindhoven) 88.6 FM West Brabant en Zeeland / Gilze 95.4 FM Zeeland Zuid / Oostburg 91.5 FM Zuid-Holland / Rotterdam 91.3 FM Zuid-Holland / Dordrecht 91.5 FM | |
_serial_ | donderdag 20 februari 2014 @ 06:38 |
Zojuist Rikus geluisterd op BNR, duidelijk verhaal, over het aanspreken van de staatssecretaris over de recente werkwijze van ProRail mbt de wisselproblemen. En op dat punt geef ik hem gewoon gelijk, dat het absoluut niet kan zoals het de laatste tijd loopt | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 06:50 |
Mis ik het net weer, Nouja zometeen weer op de fiets ![]() | |
Litpho | donderdag 20 februari 2014 @ 06:55 |
Zeg Driek, leuk plan hoor, dat eerder korting, maar je weet zelf ook wel dat het systeem dat niet aankan. Later of zelfs géén korting, geen probleem, dat zijn tenslotte features waar de klanten wél wat aan hebben, maar eerder? ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 20 februari 2014 @ 06:58 |
Interview plus downplayen door ProRail hier terug te beluisteren: http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20140220063213600 | |
DriekOplopers | donderdag 20 februari 2014 @ 07:00 |
![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 20 februari 2014 @ 07:06 |
| |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 07:08 |
Tsja, dat de trein zo had moeten rijden, dat weten we. Dat er "een storing" is, ook. En als je meer info wilt, zoek het maar uit ![]() ![]() ![]() | |
Pino112 | donderdag 20 februari 2014 @ 07:12 |
Tja als er geen locatie bijstaat.. ![]() | |
JDude | donderdag 20 februari 2014 @ 07:26 |
Groeten uit Brabant, waar de treinen wel gewoon rijden. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 07:38 |
Argosborden: vaak werkzaamheden in het weekend, storing Zwolle - Meppel Omroep: Zwijgt in alle talen Displays: Melden niets ongebruikelijks. Het is maar goed dat ik kort voor vertrek de reisplanner-check gedaan heb ![]() ![]() Nou ja, we gaan het wel zien. Misschien lukt het wel gewoon ![]() | |
JDude | donderdag 20 februari 2014 @ 08:00 |
Herstel: uiteraard is er inmiddels een vertraagde trein langs de mijne, die wel gewoon op tijd reed, gevingerverfd. [insert smiley]. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 08:31 |
He gelukkig. Brabant hoort er nog gewoon bij ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 09:14 |
Sprinters naar Breda rijden niet, sprinter naar Roosendaal verlengd van 5 naar 7 bakken en gespoorwijzigd van 1 naar 3. Effectief niets aan de hand dus. | |
GlenSpey | donderdag 20 februari 2014 @ 09:17 |
Gisteravond voor het eerst een slag met de 6000 (sprinter Utrecht - Tiel) gemaakt. Wat me opviel was dat we op de heenweg wél op Utrecht Lunetten stopten, maar op de terugweg opeens niet meer ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 09:19 |
Ik zou het aan de machinist vragen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 09:22 |
Intercity uit Venlo is trouwens ingekort tot Rotterdam. Wat er wel doorheen komt is de Beneluxtrein. Maar ja, daar zit dus niemand in. | |
GlenSpey | donderdag 20 februari 2014 @ 09:29 |
Mentor wist het ook niet, komt daar bijna nooit ![]() | |
Tochjo | donderdag 20 februari 2014 @ 09:39 |
Door aangescherpte plannormen ontstond een conflict tussen de sprinter van Tiel naar Utrecht Centraal en een goederenpad van Utrecht Centraal naar het zuiden. Om dat op te lossen, wordt Utrecht Lunetten door voorgenoemde sprinter richting Utrecht Centraal niet meer bediend. | |
ReisT | donderdag 20 februari 2014 @ 09:57 |
Een conflict dat alleen bestaat áls er op dat moment een goederentrein rijdt en áls alle treinen exact op tijd rijden. In de praktijk is er dus geen enkele reden om Lunetten over te slaan en sommige machinisten stoppen er gewoon wél ook al is het officieel niet de bedoeling. Het is ook raar dat de reistijd Utrecht-Houten met stop in Lunetten gelijk is aan de reistijd Houten-Utrecht zonder tussenstop. | |
GlenSpey | donderdag 20 februari 2014 @ 09:59 |
Denk dat dat meer vergissingen zijn dan bewuste stops. Op een gegeven moment kijk je eigenlijk niet meer naar het dienstkaartje omdat je het al tig keer gedaan hebt, en al helemaal met een stoptrein waarmee je normaal bij ieder station stopt ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 februari 2014 @ 10:12 |
mja, in het geval van werken aan de weg zouden de regels af en toe best eens wat strenger mogen zijn, als je ziet wat voor blinde paarden er op de weg rondrijden ... | |
Maegrim | donderdag 20 februari 2014 @ 11:18 |
Eerder die remhendel aanhalen ![]() | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 11:24 |
Tussen automobilisten en wegwerkers zit vaak niets meer dan een paar pionnen en een tijdelijke snelheidsbeperking. Dat zou best wat veiliger mogen, inderdaad. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 20 februari 2014 @ 11:47 |
Ik heb een paar jaar terug een soortgelijk, maar ondertussen toch net ander akkefietje gehad. Ook ik kreeg een brief van TLS dat ze het saldo van mijn verlopen chipkaart (welgeteld ¤0,15) terug gingen storten op rekeningnummer *******xyz, wat vrij duidelijk niet mijn rekeningnummer was. Puur om het principe (het ging immers om 15 cent en ik had helemaal niet verwacht dat ze dat terug gingen storten) achteraan gemaild, en toen kreeg ik te horen dat TLS geen rekeningnummer van mij had (want ik heb de kaart middels een NS abonnement), en dat ze het geld dus maar naar hun eigen 'wacht'rekening over gemaakt hadden. En nee, blijkbaar konden ze me niet pro-actief vragen waar het heen moest, en moest ik er zelf achteraan mailen. ![]() Uiteindelijk is het dus wel correct op mijn rekeningnummer uitgekomen, en heeft TLS er vrij zeker meer kosten aan gemaakt dan die 15 cent waar het over ging ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 20 februari 2014 @ 11:53 |
![]() Ik ben wel eens bijna station Achter de Hoven voorbij gereden. We stoppen daar maar 3-4 keer per dag geloof ik. Alleen in de ochtend en middag. Ik heb bijna altijd avonddienst en ik rijd meestal de sneltrein Groningen - Leeuwarden. Bijna nooit de stopper. Kon hem nog even flink op z'n donder geven toen ik 'Truus' hoorde omroepen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 februari 2014 @ 11:56 |
niet dat er veel mensen daar in- of uitstappen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 20 februari 2014 @ 12:16 |
Als je hem 's ochtends rijd vanuit Groningen willen er wel een man of 30-40 uit stappen daar. | |
Peterselieman | donderdag 20 februari 2014 @ 12:18 |
Zal dan waarschijnlijk vanwege het Comenius zijn dat via dat station het snelste te bereiken is. | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 13:34 |
Prognose voor Den Haag is weer bijgesteld naar vrijdag, maar er gaan wel meer treinen rijden. Alleen op Den Haag - Utrecht nog niet... | |
Fixers | donderdag 20 februari 2014 @ 15:16 |
Wat is er eigenlijk aan de hand tussen Utrecht en Den Bosch. Dat er 'veel minder' treinen rijden? | |
Peterselieman | donderdag 20 februari 2014 @ 15:38 |
hoorde iets over een stroomstoring in een relaiskast in Houten | |
spectrumanalyser | donderdag 20 februari 2014 @ 15:51 |
ter vermaak; een leuke foto van een vrachtwagen in het Amsterdam Centraal station![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 20 februari 2014 @ 16:09 |
Mag ik hier ook een vraag stellen over de NS? | |
RichardHammond | donderdag 20 februari 2014 @ 16:11 |
Ook morgen nog minder treinen tussen Utrecht en Den Haag. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 16:17 |
En nu zijn we dus keurig op tijd in Den Haag HS, en houden we een kwartier het perron bezet om in het pad van de volgende trein naar Den Haag Centraal te rijden ![]() Het zal wel de beste oplossing zijn, somehow | |
Peterselieman | donderdag 20 februari 2014 @ 16:33 |
brand los zou ik zeggen | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 20 februari 2014 @ 16:35 |
Vol. |