abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 februari 2014 @ 21:44:25 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136908967
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als je vindt dat jij in een RvT zou kunnen zitten dan heb je echt een heel vertekend beeld van wat onafhankelijk is...
Dat zegt Driek niet. Hij is blij met de positie die hij nu heeft. Van buitenaf proberen dingen te veranderen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:46:52 #202
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136909076
Jajoh, doe er lekker ene foto bij van wissels op de Amsterdamse westhavens.
pi_136909181
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als je vindt dat jij in een RvT zou kunnen zitten dan heb je echt een heel vertekend beeld van wat onafhankelijk is...
Maar dat wil ik dus helemaal niet. Dat zeg ik toch nergens?
pi_136909188
quote:
15s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:46 schreef greavy het volgende:
Jajoh, doe er lekker ene foto bij van wissels op de Amsterdamse westhavens.
Foto's bij daglicht midden op emplacement Den Haag. Lijkt me niet de juiste uiting naar je veiligheidsregels ;)
pi_136909894
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:42 schreef b2py het volgende:
Impact treinverkeer
Reizigers worden hierover via de reisinformatie-kanalen van de vervoerders geinformeerd. De overlast voor reizigers vinden we vervelend maar we nemen in dit soort situaties altijd het zekere voor het onzekere.
Lees: De volgende keer kunt u gewoon weer de tering krijgen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136909987
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lees: De volgende keer kunt u gewoon weer de tering krijgen :s)
Wat had je dan verwacht?
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:04:56 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136910078
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Foto's bij daglicht midden op emplacement Den Haag. Lijkt me niet de juiste uiting naar je veiligheidsregels ;)
ProRail zal toch wel ergens een foto hebben die realistischer is?
pi_136910153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:04 schreef greavy het volgende:

[..]

ProRail zal toch wel ergens een foto hebben die realistischer is?
Onderschrift op Prorail site: Wissels.

Prima toch, lekker boeiend voor de nitwit waar het is.
pi_136910906
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat had je dan verwacht?
Ja hehe wat Driek al 10 keer aangegeven heeft. TSB afgeven tot na de spits of einde dienst, en de nacht erop fiksen. Het kan echt niet zo zijn dat er jarenlang dagelijks honderden treinen full speed overheen gegaan zijn en er dan OPEENS tot rücksichtslose platlegging besloten "moet" worden. Dat is echt totaal onzin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136911128
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik ga hier achteraan. Zie je kans, je verhaal iets uitgebreider op de mail te zetten? info@voorbeterov.nl
Had je gemaild. .

Inmiddels de persoon achter het ingevoerde mailadres gevonden en het bleek zijn rekeningnummer te zijn wat in mijn brief stond. Het komt er op neer dat hij dus per ongeluk mijn chipkaartnummer had ingevoerd.

Met als gevolg dus dat zijn mailadres in mijn account is verschenen en HIJ mijn saldo heeft ontvangen. Dit deelsysteem van de chipkaart is dus zo lek als een mandje....

Ik stuur je straks de zaken uit mijn gesprek met hem naar je toe.
pi_136911293
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:22 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Had je gemaild. .

Inmiddels de persoon achter het ingevoerde mailadres gevonden en het bleek zijn rekeningnummer te zijn wat in mijn brief stond. Het komt er op neer dat hij dus per ongeluk mijn chipkaartnummer had ingevoerd.

Met als gevolg dus dat zijn mailadres in mijn account is verschenen en HIJ mijn saldo heeft ontvangen. Dit deelsysteem van de chipkaart is dus zo lek als een mandje....

Ik stuur je straks de zaken uit mijn gesprek met hem naar je toe.
Okee.
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:35:55 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136911897
De reisinformatie was ook weer lekker de weg kwijt.

18:30, Den Haag Centraal: alle schermen stonden op "Let op omroep", uit de omroep het gebruikelijke geneuzel over gratis koffie door de "erg vervelende overlast", en de mededelingen dat reizigers richting Zoetermeer en Delft gebruik konden maken van HTM.

Ik zag de bui al hangen (trams richting Den Haag en RR richting Rotterdam) stampvol, dus ik ben naar Den Haag Laan van NOI gegaan met een RandstadRail richting Zoetermeer.

18:50, Den Haag Laan van NOI: schermen op perrons gaven hetzelfde: "Let op omroep", die meldde echter niks. Te Laan van NOI stond er één trein klaar, een SLT-6 met 'Haarlem' op de displays. Deze stond op spoor 3. Volgens de NS-app zou om 18:59 een sprinter naar Haarlem gaan rijden vanaf spoor 4. Die vertrok uiteindelijk om 19:05, van spoor 3.

19:25, Leiden: wederom veel omroepen over gratis koffie, de AV21's gaven treinen aan van een half uur eerder, met "+5 minuten" door "spoedreparatie". Ik ben richting de Julia's gegaan waar ik uitgebreid de tijd heb genomen voor een maaltijd.

20:00, Leiden: nog steeds omroepen over gratis koffie, AV21's gaven nog steeds treinen aan die meer dan een half uur eerder al vertrokken hadden moeten zijn, ook "+10 minuten" was weer van de partij.

20:45 Rotterdam: veel vertraagde en opgeheven treinen. Ook alle ICs richting Venlo werden opgeheven, richting Breda bleven er maar twee reisopties over. De sprinter van 21:15 (met +8) of de IC Direct van 21:39. Uiteindelijk de laatste genomen, en om 22:03 was ik eindelijk in Breda.
pi_136912046
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:35 schreef James1988 het volgende:
De reisinformatie was ook weer lekker de weg kwijt.

18:30, Den Haag Centraal: alle schermen stonden op "Let op omroep", uit de omroep het gebruikelijke geneuzel over gratis koffie door de "erg vervelende overlast", en de mededelingen dat reizigers richting Zoetermeer en Delft gebruik konden maken van HTM.

Ik zag de bui al hangen (trams richting Den Haag en RR richting Rotterdam) stampvol, dus ik ben naar Den Haag Laan van NOI gegaan met een RandstadRail richting Zoetermeer.

18:50, Den Haag Laan van NOI: schermen op perrons gaven hetzelfde: "Let op omroep", die meldde echter niks. Te Laan van NOI stond er één trein klaar, een SLT-6 met 'Haarlem' op de displays. Deze stond op spoor 3. Volgens de NS-app zou om 18:59 een sprinter naar Haarlem gaan rijden vanaf spoor 4. Die vertrok uiteindelijk om 19:05, van spoor 3.

19:25, Leiden: wederom veel omroepen over gratis koffie, de AV21's gaven treinen aan van een half uur eerder, met "+5 minuten" door "spoedreparatie". Ik ben richting de Julia's gegaan waar ik uitgebreid de tijd heb genomen voor een maaltijd.

20:00, Leiden: nog steeds omroepen over gratis koffie, AV21's gaven nog steeds treinen aan die meer dan een half uur eerder al vertrokken hadden moeten zijn, ook "+10 minuten" was weer van de partij.

20:45 Rotterdam: veel vertraagde en opgeheven treinen. Ook alle ICs richting Venlo werden opgeheven, richting Breda bleven er maar twee reisopties over. De sprinter van 21:15 (met +8) of de IC Direct van 21:39. Uiteindelijk de laatste genomen, en om 22:03 was ik eindelijk in Breda.
Lief dagboek. :*
pi_136912202
Ik krijg reclames voor een uitvaart, veelzeggend? ;)
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:43:23 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136912328
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:41 schreef b2py het volgende:
Ik krijg reclames voor een uitvaart, veelzeggend? ;)
Duidelijk. :')
pi_136912562
Vacature beleidsadviseur dan wellicht? :P
pi_136912919
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:41 schreef b2py het volgende:
Ik krijg reclames voor een uitvaart, veelzeggend? ;)
Klopt, ik heb wat malware geïnstalleerd bij je. Kon je zelf niks aan doen hoor, echt niet! Laat je door DeAdLoCk of hoe die breezerhoer ook heet niks wijsmaken :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:10:09 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136913710
wimeilert twitterde op woensdag 19-02-2014 om 23:06:59 #VVMC vraagt duidelijkheid aan directie #NSR over de vele verstoringen! Wat is er aan de hand met de wissels? reageer retweet
Heel nuttig ja, bij NSR gaan vragen waarom de spullenboel van een andere partij zo vaak stuk gaat. :')
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:15:12 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136914006
ProRail twitterde op woensdag 19-02-2014 om 23:14:43 Reparaties wissels R'dam/ Den Haag zullen tot zeker vrijdagavond duren. Lees hier meer: http://t.co/wWbOTlPuNr reageer retweet
Wat de vliegende neuk.
pi_136914141
quote:
8s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:15 schreef James1988 het volgende:
ProRail twitterde op woensdag 19-02-2014 om 23:14:43 Reparaties wissels R'dam/ Den Haag zullen tot zeker vrijdagavond duren. Lees hier meer: http://t.co/wWbOTlPuNr reageer retweet
Wat de vliegende neuk.
Neuh. Ik sta niet vaak met m'n mond vol tanden.

Maar nu effe wel...
pi_136914283
quote:
8s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:15 schreef James1988 het volgende:
ProRail twitterde op woensdag 19-02-2014 om 23:14:43 Reparaties wissels R'dam/ Den Haag zullen tot zeker vrijdagavond duren. Lees hier meer: http://t.co/wWbOTlPuNr reageer retweet
Wat de vliegende neuk.
Maar nee hoor je mag niks zeggen over falend onderhoud of spook-inspecties of ander gevingerverf. Nee je moet gewoon even blijven wachten tot je trein met +2880 overmorgen weer gaat rijden en DAN nog blij zijn dat ie gaat rijden, en DAN nog wachten tot het rapport er over 7 maanden is en DAN mag je pas gaan zeiken van meneer deadlock. MITS daar aanleiding toe is dan he, anders niet :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136914311
inb4 "ach jochie :') " :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 februari 2014 @ 23:21:44 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136914313
Gelukkig is volgend jaar alle ellende voorbij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136914331
Benieuwd naar de oorzaak..
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:22:22 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136914342
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig is volgend jaar alle ellende voorbij
Hahahahahahaha!

Hahahahah!

Haha

Ha

;(
pi_136914364
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig is volgend jaar alle ellende voorbij
ja klopt, in 1962 zijn er nul verwijtbare storingen meer aan het spoor ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:22:55 #227
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_136914370
Gaat weer fantastisch in het sporenland :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 februari 2014 @ 23:26:17 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136914554
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja klopt, in 1962 zijn er nul verwijtbare storingen meer aan het spoor ^O^
zoiets ja.

Het is gewoon verbazingwekkend dat dit soort verstoringen vaker op lijken te duiken dan vroeger. Al kun je de situatie niet helemaal vergelijken met vroeger omdat er veel meer treinen zijn gaan rijden over hetzelfde stuk spoor.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136914632
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zoiets ja.

Het is gewoon verbazingwekkend dat dit soort verstoringen vaker op lijken te duiken dan vroeger. Al kun je de situatie niet helemaal vergelijken met vroeger omdat er veel meer treinen zijn gaan rijden over hetzelfde stuk spoor.
Ja maar niet veel meer treinen dan 2 jaar geleden. En het vriest ook niet harder dan 2 jaar geleden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136914681
Hmmm, toch niet helemaal met m'n mond vol tanden.

"Na Fyrafiasco nu ook Wisselfiasco".

*zachtjes huilt*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 februari 2014 @ 23:30:11 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136914742
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar niet veel meer treinen dan 2 jaar geleden. En het vriest ook niet harder dan 2 jaar geleden.
Dat wil niet zeggen dat de ellende van nu niet een oorzaak in het verleden heeft liggen. Juist dat zou eens onderzocht moeten worden, maar ik zeg er gelijk bij dat je dan waarschijnlijk niet veel zult kunnen vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136914791
zijn die paar tandwieltjes uit Zweden al eens gearriveerd? Of zou dit weer om een ander wisselmanco gaan? Waar zomaar 4 uiterst kritieke wissels tegelijk aan zijn komen te lijden binnen een paar uur tijd?

Of natuurlijk een ander geheel geloofwaardig scenario, dat kan ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136914801
Lekker voor Sven Kramer, komt ie straks thuis, heeft de media het waarschijnlijk alsnog de hele tijd over wissels :')

Oja, en wissels zijn techniek... dat kan kapot. Neemt niet weg dat ik ook benieuwd ben naar de oorzaak.
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:34:11 #234
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_136914912
Tuurlijk kan het kapot. Maar het is bizar dat er nu opeens vier wissels kapot blijken zijn terwijl ze bij de vorige inspecties niets hebben gevonden. En dan moeten we nog wachten tot vrijdag voordat het hersteld is. Waarom? Liggen de onderdelen weer eens niet op voorraad?
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:34:44 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136914939
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat de ellende van nu niet een oorzaak in het verleden heeft liggen. Juist dat zou eens onderzocht moeten worden, maar ik zeg er gelijk bij dat je dan waarschijnlijk niet veel zult kunnen vinden.
Kijk op www.rijdendetreinen.nl eens in het archief naar "herstelwerkzaamheden", "defect aan het spoor" en "spoedreparatie aan het spoor". Verhoudingsgewijs komt de lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht erg vaak naar voren.
pi_136914983
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat de ellende van nu niet een oorzaak in het verleden heeft liggen. Juist dat zou eens onderzocht moeten worden, maar ik zeg er gelijk bij dat je dan waarschijnlijk niet veel zult kunnen vinden.
Beetje realisme zou geen kwaad kunnen. Back to basics.

Vergeet PHS, vergeet ETMET, zorg eerst eens dat de boel in orde komt voor de dienstuitvoering die dit jaar beloofd wordt.

En dat moet je natuurlijk niet door Prorail laten doen, want Prorail heeft feitelijk weinig anders gedaan dan de afgelopen 480 weekends op rij van alles eruit flikkeren voor zogenaamde "werkzaamheden" terwijl nu blijkt dat er om de haverklap midden in de spits grote knooppunten op stel en sprong doodgelegd moeten worden "wegens dringend noodzakelijke spoedherstelalarmpaniekwerkzaamheden". Oftewel: Dat zogenaamde geïnspecteer van de afgelopen 15 jaar stelde geen ene kanker voor en al die tijd zijn de reizigers getrakteerd geweest op een hindernisbaan van Olympische proporties. Voor niets. Goed bezig man ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:36:33 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136915010
Maar we hebben wel mooie stations. En zootels.
pi_136915013
Echt wat voor neukfout is dat nu weer, tot vrijdag fucking avond minder treinen op een van de drukste trajecten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_136915112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:36 schreef _serial_ het volgende:
Echt wat voor neukfout is dat nu weer, tot vrijdag fucking avond minder treinen op een van de drukste trajecten.
Ik moet je corrigeren vriend, een neukfout is een persoon. Nou ja, een organisme met een BSN :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136915168
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:36 schreef James1988 het volgende:
Maar we hebben wel mooie stations. En zootels.
Goed idee. Er zijn al zoveel vrouwen actief in het spoor op hoge posities. Netelenbos, Peijs, Gout, Thijssen, Mansveld, Schultz, het gaat maar door.

Laten we Lenie 't Hart en Majoor Bosschardt aan het roer zetten ^O^ Voeling met de materie jeweetz ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:49:49 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136915479
Zo te zien is NS bezig met het bijwerken van de reisplanner.

- Er rijden in z'n geheel geen treinen tussen Den Haag HS en Den Haag Centraal
- Wel treinverkeer Den Haag Centraal - Laan van NOI
- 2 i.p.v. 4 sprinters per uur tussen Rotterdam en Den Haag HS
- De IC Venlo - Den Haag (1900) lijkt te worden beperkt tot Venlo - Dordrecht DELFT.

Reisadvies Rotterdam - Den Haag CS:
Reis naar Laan van NOI en stap daar over op een sprinter naar Centraal, 4x per uur een IC. Reistijd inclusief overstap: 36 minuten


Voor Breda - Den Haag Centraal krijg ik er zelfs een reisadvies op Schiphol uit _O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 februari 2014 @ 23:50:22 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136915499
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:31 schreef lezut het volgende:
Lekker voor Sven Kramer, komt ie straks thuis, heeft de media het waarschijnlijk alsnog de hele tijd over wissels :')

Oja, en wissels zijn techniek... dat kan kapot. Neemt niet weg dat ik ook benieuwd ben naar de oorzaak.
zij hebben mazzel. Zij landen op Eelde en gaan dan per bus naar Assen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136915601
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:49 schreef James1988 het volgende:
- 2 i.p.v. 4 sprinters per uur tussen Rotterdam en Den Haag HS
Uiteraard natuurlijk vanzelfsprekend wel verlengd tot 10 bakken dan he :N

De kanker je hoeft daar alleen maar rechtdoor te rijden 8)7 klem die wissels maar dan kun je nog steeds 4 sprinters per uur rijden. Maar nee hoor, als we wat kunnen opheffen: DOEN!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136915684
Ik snap nog steeds niet hoe 2 fucking wissels zowel HS - NOI, NOI - CS, CS - HS en CS - Gouda plat kunnen leggen :') Ik heb op sporenplan gekeken, maar er is altijd wel wat mogelijk volgens mij.
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:55:49 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136915689
Ineens wordt het donderdagavond. Lekker bezig, ProRail.

ProRail twitterde op woensdag 19-02-2014 om 23:54:51 Reparaties wissels R'dam/ Den Haag zullen tot zeker donderdagavond duren. Lees hier meer: http://t.co/wWbOTlPuNr reageer retweet
pi_136915722
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:49 schreef James1988 het volgende:
Zo te zien is NS bezig met het bijwerken van de reisplanner.
Zo te zien niet.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136915782
quote:
8s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:15 schreef James1988 het volgende:
ProRail twitterde op woensdag 19-02-2014 om 23:14:43 Reparaties wissels R'dam/ Den Haag zullen tot zeker vrijdagavond duren. Lees hier meer: http://t.co/wWbOTlPuNr reageer retweet
Wat de vliegende neuk.
Nu vraag ik me echt af hoe een wissel van de een op de andere minuut zo'n catastrophic failure kan vertonen. Samen met drie broertjes op exact hetzelfde moment. En getuige de berichten die ik op Facebook zag hebben er rond Den Haag wel langer dan 10 minuten geen treinen gereden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 februari 2014 @ 00:00:12 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136915850
kan ook zijn door het nieuwe regime, waardoor er meer spoor buiten dienst moet worden genomen dan voorheen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136915885
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
kan ook zijn door het nieuwe regime, waardoor er meer spoor buiten dienst moet worden genomen dan voorheen
"moet"

Lees, de gekte heeft ongekende hoogten bereikt waardoor het maximaliseren van reizigershinder het enige doel is geworden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136915887
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:55 schreef James1988 het volgende:
Ineens wordt het donderdagavond. Lekker bezig, ProRail.

Nog steeds te lang.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_136915907
Want kratje wedden dat de hele klootzak daar volgende maand weer op zijn kont ligt vanwege eoa zogenaamd dringends :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136915923
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Want kratje wedden dat de hele klootzaak daar volgende maand weer op zijn kont ligt vanwege eoa zogenaamd dringends :D
Ik zuip wel mee, wel duits bier dan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 februari 2014 @ 00:02:19 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136915924
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Want kratje wedden dat de hele klootzaak daar volgende maand weer op zijn kont ligt vanwege eoa zogenaamd dringends :D
wel eerder lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136916045
Morgenochtend 06:30 uur mag ik los op BNR-Nieuwsradio.

*O*
  donderdag 20 februari 2014 @ 00:10:07 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136916147
Lang niet gezien, maar daar is hij weer... een spoorbericht.

pi_136916658
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar nee hoor je mag niks zeggen over falend onderhoud of spook-inspecties of ander gevingerverf. Nee je moet gewoon even blijven wachten tot je trein met +2880 overmorgen weer gaat rijden en DAN nog blij zijn dat ie gaat rijden, en DAN nog wachten tot het rapport er over 7 maanden is en DAN mag je pas gaan zeiken van meneer deadlock. MITS daar aanleiding toe is dan he, anders niet :{w
Ach hou je wauwel toch :D
Bier.
pi_136916750
Ik vraag me wel eens af of men niet te ver gaat om een ultieme (schijn)veiligheid te realiseren.

Ik weet natuurlijk niet wat er precies aan de hand is, maar de kans lijkt me vrij klein dat de eerstvolgende passerende trein gelijk ontspoort. De A2 wordt ook niet drie dagen dichtgegooid als een stuk vangrail kapot is.

Ik zou willen dat LOCOV enzo daarover eens het debat aangaan met Prorail en het ministerie
  Redactie Sport donderdag 20 februari 2014 @ 01:01:20 #258
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136917075
Eigenlijk zouden ze de regels die nu van toepassing zijn op werken aan het spoor eens toe moeten gaan passen op werken aan de weg, dan ziet men pas wat voor idiote regels het eigenlijk zijn...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 20 februari 2014 @ 01:06:03 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136917153
Inmiddels is de reisplanner weer aangepast, de IC Venlo - Den Haag rijdt niet tussen Rotterdam en Den Haag.

Tussen Rotterdam en Den Haag blijft dus over:
- 4x per uur IC van/naar NOI
- 2x per uur sprinter (tot HS)
- Het lijkt er op dit moment op dat de Beneluxtrein ook rijdt, maar dat is niet gegarandeerd. :)

Normaal rijdt er:
- 4x per uur IC van/naar NOI
- 2x per uur IC van/naar Centraal
- 4x per uur sprinter van/naar Centraal
- Beneluxtrein

Er is dus in ieder geval 40% minder treinaanbod per uur. NS waarschuwt ook dat de wel rijdende treinen korter kunnen zijn of in een andere samenstelling rijden dan gebruikelijk. Best wel opmerkelijk, de treinen die niet rijden tussen Den Haag en Rotterdam rijden normaalgesproken in eigen omlopen en zijn niet gekoppeld aan wat er verder rijdt.
pi_136917296
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:06 schreef James1988 het volgende:
Inmiddels is de reisplanner weer aangepast, de IC Venlo - Den Haag rijdt niet tussen Rotterdam en Den Haag.

Tussen Rotterdam en Den Haag blijft dus over:
- 4x per uur IC van/naar NOI
- 2x per uur sprinter (tot HS)
- Het lijkt er op dit moment op dat de Beneluxtrein ook rijdt, maar dat is niet gegarandeerd. :)

Normaal rijdt er:
- 4x per uur IC van/naar NOI
- 2x per uur IC van/naar Centraal
- 4x per uur sprinter van/naar Centraal
- Beneluxtrein

Er is dus in ieder geval 40% minder treinaanbod per uur. NS waarschuwt ook dat de wel rijdende treinen korter kunnen zijn of in een andere samenstelling rijden dan gebruikelijk. Best wel opmerkelijk, de treinen die niet rijden tussen Den Haag en Rotterdam rijden normaalgesproken in eigen omlopen en zijn niet gekoppeld aan wat er verder rijdt.
En CS - (noi) - Leiden?
  donderdag 20 februari 2014 @ 01:18:54 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136917348
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

En CS - (noi) - Leiden?
Daar rijden alle treinen zoals gepland. 4x/uur een sprinter, 4x/u een IC.
pi_136917432
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar rijden alle treinen zoals gepland. 4x/uur een sprinter, 4x/u een IC.
Gelukkig :)
pi_136918746
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:06 schreef DriekOplopers het volgende:
Morgenochtend 06:30 uur mag ik los op BNR-Nieuwsradio.

*O*
Frequentie?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 20 februari 2014 @ 06:34:34 #264
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136918747
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 06:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Frequentie?
FREQUENTIES
Randstad / Lopik
100.1 FM
Amsterdam
101.8 FM
Noord Holland / Wormer
99.9 FM
Het Gooi / Hilversum
99.8 FM
Friesland / Tjerkgaast
95.5 FM
Drenthe Oost / Emmen
95.4 FM
Groningen, Drenthe, Friesland Noord / Smilde
89.6 FM
Overijssel Oost / Dedemsvaart
99.9 FM
Overijssel West / Zwollerskerspel
95.3 FM
Achterhoek en Twente / Lochem
100.2 FM
Gelderland Noord / Ugchelen* (is zender Apeldoorn)
99.9 FM
Gelderland Zuid / Nijmegen
100.1 FM
Limburg / Eys
91.5 FM
Midden Brabant / Tilburg
91.3 FM
Oost Brabant / Mierlo* (is zender Eindhoven)
88.6 FM
West Brabant en Zeeland / Gilze
95.4 FM
Zeeland Zuid / Oostburg
91.5 FM
Zuid-Holland / Rotterdam
91.3 FM
Zuid-Holland / Dordrecht
91.5 FM
pi_136918761
Zojuist Rikus geluisterd op BNR, duidelijk verhaal, over het aanspreken van de staatssecretaris over de recente werkwijze van ProRail mbt de wisselproblemen. En op dat punt geef ik hem gewoon gelijk, dat het absoluut niet kan zoals het de laatste tijd loopt
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_136918821
Mis ik het net weer, Nouja zometeen weer op de fiets :)
pi_136918847
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Hmmm, toch niet helemaal met m'n mond vol tanden.

"Na Fyrafiasco nu ook Wisselfiasco".

*zachtjes huilt*
Zeg Driek, leuk plan hoor, dat eerder korting, maar je weet zelf ook wel dat het systeem dat niet aankan. Later of zelfs géén korting, geen probleem, dat zijn tenslotte features waar de klanten wél wat aan hebben, maar eerder? :N.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_136918861
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 06:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Frequentie?
Interview plus downplayen door ProRail hier terug te beluisteren:

http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20140220063213600
pi_136918865
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 06:55 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zeg Driek, leuk plan hoor, dat eerder korting, maar je weet zelf ook wel dat het systeem dat niet aankan. Later of zelfs géén korting, geen probleem, dat zijn tenslotte features waar de klanten wél wat aan hebben, maar eerder? :N.
_O_
  donderdag 20 februari 2014 @ 07:06:03 #270
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_136918887
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 06:34 schreef Pino112 het volgende:

[..]

FREQUENTIES
Randstad / Lopik
100.1 FM
Amsterdam
101.8 FM
Noord Holland / Wormer
99.9 FM
Het Gooi / Hilversum
99.8 FM
Friesland / Tjerkgaast
95.5 FM
Drenthe Oost / Emmen
95.4 FM
Groningen, Drenthe, Friesland Noord / Smilde
89.6 FM
Overijssel Oost / Dedemsvaart
99.9 FM
Overijssel West / Zwollerskerspel
95.3 FM
Achterhoek en Twente / Lochem
100.2 FM
Gelderland Noord / Ugchelen* (is zender Apeldoorn)
99.9 FM
Gelderland Zuid / Nijmegen
100.1 FM
Limburg / Eys
91.5 FM
Midden Brabant / Tilburg
91.3 FM
Oost Brabant / Mierlo* (is zender Eindhoven)
88.6 FM
West Brabant en Zeeland / Gilze
95.4 FM
Zeeland Zuid / Oostburg
91.5 FM
Zuid-Holland / Rotterdam
91.3 FM
Zuid-Holland / Dordrecht
91.5 FM
pi_136918904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:10 schreef James1988 het volgende:
Lang niet gezien, maar daar is hij weer... een spoorbericht.

[ afbeelding ]
Tsja, dat de trein zo had moeten rijden, dat weten we. Dat er "een storing" is, ook. En als je meer info wilt, zoek het maar uit :W "Doe kort voor vertrek de reisplanner-check!" Niet dat je er wat aan hebt, maar doe het! ;(

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 20 februari 2014 @ 07:12:46 #272
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136918936
quote:
Tja als er geen locatie bijstaat.. :D
  donderdag 20 februari 2014 @ 07:26:21 #273
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136919007
Groeten uit Brabant, waar de treinen wel gewoon rijden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136919051
Argosborden: vaak werkzaamheden in het weekend, storing Zwolle - Meppel
Omroep: Zwijgt in alle talen
Displays: Melden niets ongebruikelijks.

Het is maar goed dat ik kort voor vertrek de reisplanner-check gedaan heb _O- :D

Nou ja, we gaan het wel zien. Misschien lukt het wel gewoon O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 februari 2014 @ 08:00:22 #275
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136919185
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 07:26 schreef JDude het volgende:
Groeten uit Brabant, waar de treinen wel gewoon rijden.
Herstel: uiteraard is er inmiddels een vertraagde trein langs de mijne, die wel gewoon op tijd reed, gevingerverfd. [insert smiley].
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136919395
He gelukkig. Brabant hoort er nog gewoon bij :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136919926
Sprinters naar Breda rijden niet, sprinter naar Roosendaal verlengd van 5 naar 7 bakken en gespoorwijzigd van 1 naar 3. Effectief niets aan de hand dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136919983
Gisteravond voor het eerst een slag met de 6000 (sprinter Utrecht - Tiel) gemaakt. Wat me opviel was dat we op de heenweg wél op Utrecht Lunetten stopten, maar op de terugweg opeens niet meer :? wie weet hoe dit zit?
pi_136920029
Ik zou het aan de machinist vragen :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136920074
Intercity uit Venlo is trouwens ingekort tot Rotterdam. Wat er wel doorheen komt is de Beneluxtrein. Maar ja, daar zit dus niemand in.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136920205
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou het aan de machinist vragen :+
Mentor wist het ook niet, komt daar bijna nooit :P
pi_136920404
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:17 schreef GlenSpey het volgende:
Gisteravond voor het eerst een slag met de 6000 (sprinter Utrecht - Tiel) gemaakt. Wat me opviel was dat we op de heenweg wél op Utrecht Lunetten stopten, maar op de terugweg opeens niet meer :? wie weet hoe dit zit?
Door aangescherpte plannormen ontstond een conflict tussen de sprinter van Tiel naar Utrecht Centraal en een goederenpad van Utrecht Centraal naar het zuiden. Om dat op te lossen, wordt Utrecht Lunetten door voorgenoemde sprinter richting Utrecht Centraal niet meer bediend.
  donderdag 20 februari 2014 @ 09:57:36 #283
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_136920767
Een conflict dat alleen bestaat áls er op dat moment een goederentrein rijdt en áls alle treinen exact op tijd rijden.

In de praktijk is er dus geen enkele reden om Lunetten over te slaan en sommige machinisten stoppen er gewoon wél ook al is het officieel niet de bedoeling.

Het is ook raar dat de reistijd Utrecht-Houten met stop in Lunetten gelijk is aan de reistijd Houten-Utrecht zonder tussenstop.
pi_136920818
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:57 schreef ReisT het volgende:
Een conflict dat alleen bestaat áls er op dat moment een goederentrein rijdt en áls alle treinen exact op tijd rijden.

In de praktijk is er dus geen enkele reden om Lunetten over te slaan en sommige machinisten stoppen er gewoon wél ook al is het officieel niet de bedoeling.
Denk dat dat meer vergissingen zijn dan bewuste stops. Op een gegeven moment kijk je eigenlijk niet meer naar het dienstkaartje omdat je het al tig keer gedaan hebt, en al helemaal met een stoptrein waarmee je normaal bij ieder station stopt :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 februari 2014 @ 10:12:51 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136921136
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:01 schreef dennistd het volgende:
Eigenlijk zouden ze de regels die nu van toepassing zijn op werken aan het spoor eens toe moeten gaan passen op werken aan de weg, dan ziet men pas wat voor idiote regels het eigenlijk zijn...
mja, in het geval van werken aan de weg zouden de regels af en toe best eens wat strenger mogen zijn, als je ziet wat voor blinde paarden er op de weg rondrijden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136922714
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:17 schreef GlenSpey het volgende:
Gisteravond voor het eerst een slag met de 6000 (sprinter Utrecht - Tiel) gemaakt. Wat me opviel was dat we op de heenweg wél op Utrecht Lunetten stopten, maar op de terugweg opeens niet meer :? wie weet hoe dit zit?
Eerder die remhendel aanhalen :+
  donderdag 20 februari 2014 @ 11:24:22 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136922910
quote:
15s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, in het geval van werken aan de weg zouden de regels af en toe best eens wat strenger mogen zijn, als je ziet wat voor blinde paarden er op de weg rondrijden ...
Tussen automobilisten en wegwerkers zit vaak niets meer dan een paar pionnen en een tijdelijke snelheidsbeperking. Dat zou best wat veiliger mogen, inderdaad.
pi_136923553
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:22 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Had je gemaild. .

Inmiddels de persoon achter het ingevoerde mailadres gevonden en het bleek zijn rekeningnummer te zijn wat in mijn brief stond. Het komt er op neer dat hij dus per ongeluk mijn chipkaartnummer had ingevoerd.

Met als gevolg dus dat zijn mailadres in mijn account is verschenen en HIJ mijn saldo heeft ontvangen. Dit deelsysteem van de chipkaart is dus zo lek als een mandje....

Ik stuur je straks de zaken uit mijn gesprek met hem naar je toe.
Ik heb een paar jaar terug een soortgelijk, maar ondertussen toch net ander akkefietje gehad. Ook ik kreeg een brief van TLS dat ze het saldo van mijn verlopen chipkaart (welgeteld ¤0,15) terug gingen storten op rekeningnummer *******xyz, wat vrij duidelijk niet mijn rekeningnummer was.
Puur om het principe (het ging immers om 15 cent en ik had helemaal niet verwacht dat ze dat terug gingen storten) achteraan gemaild, en toen kreeg ik te horen dat TLS geen rekeningnummer van mij had (want ik heb de kaart middels een NS abonnement), en dat ze het geld dus maar naar hun eigen 'wacht'rekening over gemaakt hadden.
En nee, blijkbaar konden ze me niet pro-actief vragen waar het heen moest, en moest ik er zelf achteraan mailen. 8)7

Uiteindelijk is het dus wel correct op mijn rekeningnummer uitgekomen, en heeft TLS er vrij zeker meer kosten aan gemaakt dan die 15 cent waar het over ging :D
pi_136923732
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:18 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Eerder die remhendel aanhalen :+
:D hehehehe.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:59 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Denk dat dat meer vergissingen zijn dan bewuste stops. Op een gegeven moment kijk je eigenlijk niet meer naar het dienstkaartje omdat je het al tig keer gedaan hebt, en al helemaal met een stoptrein waarmee je normaal bij ieder station stopt :P
Ik ben wel eens bijna station Achter de Hoven voorbij gereden.
We stoppen daar maar 3-4 keer per dag geloof ik. Alleen in de ochtend en middag.
Ik heb bijna altijd avonddienst en ik rijd meestal de sneltrein Groningen - Leeuwarden. Bijna nooit de stopper.
Kon hem nog even flink op z'n donder geven toen ik 'Truus' hoorde omroepen :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 februari 2014 @ 11:56:20 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136923831
niet dat er veel mensen daar in- of uitstappen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136924462
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
niet dat er veel mensen daar in- of uitstappen _O-
Als je hem 's ochtends rijd vanuit Groningen willen er wel een man of 30-40 uit stappen daar.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 februari 2014 @ 12:18:48 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136924531
Zal dan waarschijnlijk vanwege het Comenius zijn dat via dat station het snelste te bereiken is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:34:26 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136926788
Prognose voor Den Haag is weer bijgesteld naar vrijdag, maar er gaan wel meer treinen rijden. Alleen op Den Haag - Utrecht nog niet...
pi_136930644
Wat is er eigenlijk aan de hand tussen Utrecht en Den Bosch. Dat er 'veel minder' treinen rijden?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 februari 2014 @ 15:38:52 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136931510
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:16 schreef Fixers het volgende:
Wat is er eigenlijk aan de hand tussen Utrecht en Den Bosch. Dat er 'veel minder' treinen rijden?
hoorde iets over een stroomstoring in een relaiskast in Houten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136931923
ter vermaak; een leuke foto van een vrachtwagen in het Amsterdam Centraal station
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_136932590
Mag ik hier ook een vraag stellen over de NS?
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:11:02 #298
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_136932661
Ook morgen nog minder treinen tussen Utrecht en Den Haag. :|W
pi_136932906
En nu zijn we dus keurig op tijd in Den Haag HS, en houden we een kwartier het perron bezet om in het pad van de volgende trein naar Den Haag Centraal te rijden :')

Het zal wel de beste oplossing zijn, somehow
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 februari 2014 @ 16:33:44 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136933527
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mag ik hier ook een vraag stellen over de NS?
brand los zou ik zeggen
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')