Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 19-02-2014 19:04:31 ]
Op dinsdag 18 februari 2014 15:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ah het is dus weer huishoudbeurs. Vroeg me gisteren in Utrecht al af waarom de IC's extra stoppen te Bijlmer en RAI.
Jippie, de tutten- en truttenclub weer in de trein.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik moet altijd een beetje huilen als ik de Virm zie staan als ik naar mijn vriendin ga. Zit vaak 1e klas, geen stopcontacten, heen-en-weer geschommeld, comfort is minder dan ICM.
ICM heb je tenminste nog een eigen 1e klas coupé die je (in de daluren) niet hoeft te delen. Stoelen zitten ook gewoon lekkerder in een ICM.
Op dinsdag 18 februari 2014 17:54 schreef ReisT het volgende: Machinist van de IC naar Maastricht deed net goed z'n best om vooral niet in station Bijlmer tot stilstand te komen, reden er echt stapvoets doorheen.
Die meester denkt tenminste aan zijn reizigers Lintje voor de beste heer.
Op dinsdag 18 februari 2014 19:19 schreef Monopoly het volgende: Waar vind ik wat info (Nederlandse uitleg) over het Duitse seinenstelsel etc? Wil een beetje oriënteren op dat gebied.
Nee, volgens mij moet ik eerst 2 jaar ervaring hebben (zelfstandig rijden) in Nederland. Dan pas mag ik naar de cursus. Dat is allemaal officieel.
Natuurlijk kan het geen kwaad om me al te verdiepen. Zo af en toe ga ik met mijn mentor nog mee naar Leer. Beetje ouwehoeren, hapje eten en mooi om zo het Duitse gebeuren te zien.
Op dinsdag 18 februari 2014 19:19 schreef Monopoly het volgende: Waar vind ik wat info (Nederlandse uitleg) over het Duitse seinenstelsel etc? Wil een beetje oriënteren op dat gebied.
Koop TrainSimulator & Hamburg - Hannover + een goede loc (Taurus of zo).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 18 februari 2014 19:42 schreef Anno1982 het volgende: Ik moet denk ik ook maar een keer die kant op gaan, nog nooit met de trein van Winschoten richting Nieuweschans geweest.
Wat doe je als je geen dieselloc beschikbaar hebt, maar wel met een BR628 op pad gaat, en er ook nog een IC achteraan moet? Juist, je koppelt de bende, en laat de br628 de trein trekken. Met gewoon de IC-reizigers in de IC, en de RE-reizigers in de 628.
Vanuit Dagebüll rijdt er regelmatig met de trein zo'n wagentje mee, maar het doel daarvan is mij niet geheel duidelijk.
Ik zie echter ook dat dit standaard is: 4 treinen per richting per dag rijden met deze samenstelling. Getrokken door een trein van de NEG gaat de IC van/naar Dagebüll
Edit: Alleen in de zomerperiode(begin april-eind oktober) is deze combinatie aanwezig. Dan is er meer vraag naar de veerboten, en gaan er 2 IC-rijtuigen (enkel 2e klas) mee naar Dagebüll.
Op dinsdag 18 februari 2014 20:06 schreef b2py het volgende: James, hoe hoog zijn die geluidsschermen waar ze het over hebben? En noteer maar vast, Q3-Q4 2015 twee weekenden Breda niet bereikbaar uit 1 richting.
Welke geluidsschermen?
En welke richting, Tilburg denk ik? Dat ligt er wel vaker een weekend uit, boeiend
Bewoners in Zwolle die langs de vork naar Meppel wonen krijgen ook een geluidsscherm en die zijn (of waren) aan het procederen om te voorkomen dat daar een geluidswal komt.
Ik vermoed dat trillingshinder veel irritanter is dan geluid. En dan >90% van de mensen liever geen geluidswal zit, of een lagere dan zo'n unit tussen de anderhalf en veertien meter..
Anyone know how to electrify a railway without knocking down bridges?
Network Rail and the Department of Transport are calling for ideas on how they can electrify the railway network without having to demolish bridges.
A huge railway electrification programme is about to start but bridges and tunnels pose problems, since catenary may not suit the original gauging to fit underneath the old structures.
As part of the electrification programme, FutureRailway, Network Rail and the Department for Transport are planning a competition to develop technology-enabled solutions addressing the avoidance of bridge reconstruction.
The competition aims to find solutions and ideas to harness novel methods of increasing the clearance below the bridge whilst avoiding reconstruction, minimising the cost of the works and disruption to the service beneath and across the bridge.
A competition briefing/partnership forming event will be held on Tuesday 25 February 2014 to allow bidders to gain more information about the competition and seek partners to form a consortium. To register for this event, contact bridgereconstruction@futurerailway.org
Any solution proposed has to be deliverable within conventional bridge reconstruction railway possession times. Techniques which require full bridge reconstruction are out of scope for this project.
Vandaag deed de verkeersleiding wel iets heel onbegrijpelijks. Bij Oudewater werd mijn IC (Rotterdam - Utrecht) stil gezet. Na enkele minuten passeerde ons een andere IC (Den Haag - Amersfoort) Hierdoor liepen wij uiteindelijk 7 minuten vertraging op, terwijl dit helemaal onnodig was. Beide treinen reden immers op tijd. Ik kan nog steeds niet bedenken wat het nut van deze passeeractie was.
Nee, die is kut. Taurus of goede modellen van VR hebben betere implementatie. Bij de Taurus-makers kun je een ook een fix downloaden voor de 500Hz-magneet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 18 februari 2014 22:21 schreef remcoP het volgende: Vandaag deed de verkeersleiding wel iets heel onbegrijpelijks. Bij Oudewater werd mijn IC (Rotterdam - Utrecht) stil gezet. Na enkele minuten passeerde ons een andere IC (Den Haag - Amersfoort) Hierdoor liepen wij uiteindelijk 7 minuten vertraging op, terwijl dit helemaal onnodig was. Beide treinen reden immers op tijd. Ik kan nog steeds niet bedenken wat het nut van deze passeeractie was.
Nee ok, maar dit was gewoon onzinnig reizigertje pesten, alles reed volgens dienstregeling en dan zet je een trein stil voor een inhaalmanoeuvre die normaal nooit plaatsvindt.
Nee, die is kut. Taurus of goede modellen van VR hebben betere implementatie. Bij de Taurus-makers kun je een ook een fix downloaden voor de 500Hz-magneet.
Op dinsdag 18 februari 2014 21:17 schreef James1988 het volgende: Ik woon op nog geen 100 meter van het spoor, er is absoluut niks te merken van trillingen.
Ik heb nog veel dichter op het spoor gewoond. Denk maar aan een metertje of 25 van NS materieel ondervond ik geen hinder, dat terwijl ik op een rempunt vlak voor een station woonde. Ik denk dat ik tinnitus overhouden heb aan alle Vtjes die hier remden, maar trillingen merkte ik nooit.
Dat was echter wel anders als er weer zo'n getatoeëerde viking-machinist door het dorp kwam stampen met z'n badslipperexpres waarvan ie dacht dat 't een ICE was. Nondeju. Er is wel eens een glas water van mijn nachtkastje gedonderd daardoor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Nee ok, maar dit was gewoon onzinnig reizigertje pesten, alles reed volgens dienstregeling en dan zet je een trein stil voor een inhaalmanoeuvre die normaal nooit plaatsvindt.
Zo werden vorige week de stoptrein utrecht - Zwolle en de IC Den Haag - Enschede allebei getrakteerd op een onnodige inhaalmanouevre en onnodige vertraging. omdat de treindienstleider van Utrecht met de vrouw van die van Amersfoort geneukt zou hebben. Of om eoa andere totaal onacceptabele onnodige kinderachtige kutreden van die eindeloze faalprutsers
Was veel eerder, 12:45 ofzo. Maar als jouw trein ook al zoiets heeft gedaan lijkt het iets standaards. Even de komende dagen afwachten...
nja we hebben daarna wel een tijdje voorbij WOerden stilgestaan, naar verluidt om een aanrijding. Maar het kan ook te maken hebben gehad met ijzergeschuif na de bovenleidingsstoring bij Den Dolder rond 13:30 (okee die van jou niet dan).
Hoe dan ook, een hoop onbegrijpelijk geklungel weer.
Idd maar even in de gaten houden, ik kom daar de rest van de maand elke werkdag nog
De Nederlandse Spoorwegen moeten opnieuw een boete van 2,75 miljoen euro betalen, omdat reizigers niet tevreden genoeg zijn over de dienstverlening van het bedrijf.
Daarnaast dreigt de vervoerder nog zo'n zelfde boete te krijgen. Ook spoorbeheerder Prorail hangt een boete van 1,5 miljoen euro boven het hoofd als de prestaties dit jaar niet verbeteren.
Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) besloten, zo heeft ze woensdag aan de Tweede Kamer geschreven.
Omdat de NS in 2012 niet aan alle afspraken met de overheid over klanttevredenheid voldeed, kreeg het bedrijf een voorlopige boete opgelegd. Reizigers waren ontevreden over de stiptheid van treinen. Ook vonden ze dat de kans op een zitplaats in de spits omhoog moet en dat servicemedewerkers meer aanspreekbaar moeten zijn.
Omdat de situatie op die punten vorig jaar niet is verbeterd, moet de NS definitief de boete van 2,75 miljoen euro betalen. Het bedrijf, dat vorige week meldde vorig jaar een verlies van 43 miljoen euro te hebben geleden, hield daar al rekening mee.
Kwijtgescholden
Voor 2013 legt Mansveld de NS om soortgelijke redenen een voorlopige boete van eveneens 2,75 miljoen euro op. Die wordt kwijtgescholden als het bedrijf in 2014 wel voldoende presteert.
''Ik verwacht dat de NS alles op alles zet om de prestaties verder te verbeteren en de reizigers tevreden te stemmen'', zegt de staatssecretaris. Ze wil de trein zo aantrekkelijk mogelijk maken voor reizigers. ''Zij moeten daarom kunnen rekenen op een trein die op tijd rijdt.''
Prorail
Ook Prorail dreigt beboet te worden, omdat de punctualiteit op regionale spoorlijnen en van goederentreinen vorig jaar niet hoog genoeg was. In 2012 en 2011 voldeed de spoorbeheerder wel aan alle afspraken.
Mansveld besluit begin 2015 of de boetes over 2013 definitief worden.
Op woensdag 19 februari 2014 01:20 schreef Prins_Pils het volgende: Ik woon 110 meter van de spoorlijn en 50 meter van een bushalte. Jullie mogen raden waardoor mijn ramen trillen...
Mama_JdM_ stapt in Apeldoorn in een trein naar de RAI. Maar mist trein en pakt de trein naar Amsterdam Centraal ipv Schiphol. (want "Amsterdam") Dus bij Hilversum in paniek omdat de trein niet op RAI stopt en belt mij. Gelukkig was ik al wakker [/dagboek]
Op woensdag 19 februari 2014 09:56 schreef _JdM_ het volgende: Mama_JdM_ stapt in Apeldoorn in een trein naar de RAI. Maar mist trein en pakt de trein naar Amsterdam Centraal ipv Schiphol. (want "Amsterdam") Dus bij Hilversum in paniek omdat de trein niet op RAI stopt en belt mij. Gelukkig was ik al wakker [/dagboek]
Zeer herkenbaar. Waarom niet de NS-ers in de blauwe pakken aanschieten die herkenbaar zijn, dichtbij zijn en daarvoor opgeleid? Neeeeeeeeeeee bel je kind maar weer want die doet iets met treinen. Echt, hoe denken die mensen??
Zeer herkenbaar. Waarom niet de NS-ers in de blauwe pakken aanschieten die herkenbaar zijn, dichtbij zijn en daarvoor opgeleid? Neeeeeeeeeeee bel je kind maar weer want die doet iets met treinen. Echt, hoe denken die mensen??
Propagandafilmpje over toen de Corail-rijtuigen net werden geīntroduceerd. Ik vind het vooral frappant dat ze opmerken dat er "[been]ruimte genoeg is voor lange mensen". Als er één type rijtuig is op deze aardbol ZĶNDER beenruimte, dan zijn het wel de Corail-rijtuigen. Ik zit er zelfs in opgevouwen (ik ben slechts 1m80).
Nee dat begrijpt ze Oost-Indisch. Ze kan wel een heel facebookspelletje tot in detail kraken, maar het volume harder zetten, ho maar.
Ja dat bedoel ik dus, dan hangen ze gelijk aan de telefoon. Ik ben wel eens naar een andere lokatie gefietst om te laten zien hoe je een scherm moet maximaliseren.
Ik was vroeger de go-to guy van de hele straat voor computerproblemen. En natuurlijk voor niks, "want voor jou is het maar een paar keer tikken".
Daarom doe ik dat al minstens 5 jaar niet meer, voor niemand.
Ik doe het voor heel veel mensen maar vraag er wel leuke bedragen voor. Variërend tussen niets/kratje pils of ruilen tegen een gestukte muur tot ¤150,- ex per uur.
Op woensdag 19 februari 2014 09:56 schreef _JdM_ het volgende: Mama_JdM_ stapt in Apeldoorn in een trein naar de RAI. Maar mist trein en pakt de trein naar Amsterdam Centraal ipv Schiphol. (want "Amsterdam") Dus bij Hilversum in paniek omdat de trein niet op RAI stopt en belt mij. Gelukkig was ik al wakker [/dagboek]
als het voor Hilversum was, was er weinig aan de hand. Uitstappen, kwartiertje wachten en weer verder
Zo ver ben ik gisteren niet geweest: Bentheim-Hannover-Magdeburg-Leipzig-Berlijn-Bentheim En alles prima op tijd
Alleen die 'geänderte Wagenreihung' hadden ze op Berlijn Hbf wel iets eerder mogen omroepen: ik was net op het ene uiteinde van het perron, kon ik weer helemaal teruglopen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, ik wou ook wat tijd in Berlijn hebben voor wat foto's. 1084 kilometers waren het gisteren (excl. Südkreuz-Ostkreuz-Gesundbrunnen-Hbf met s-bahn en RE)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Commentaar Voor Beter OV op de boetes voor NS en ProRail. Koppel tarieven aan kwaliteit, maar daar was een jaar geleden nog geen Kamermeerderheid voor. Ook interview op BNR-Nieuwsradio.
Bedankt! Eindelijk weer op weg. De trein erna is gewisseld naar het andere spoor en heeft iedereen opgehaald. Vertraging is ongeveer 40 minuten voor mij. Ik ben om 1116 ingestapt op Schiphol en moet naar Vlissingen, dus het is alleen maar langer geworden haha.
In de trein zeiden ze iets met vermogen en tractie ofzo waar het door kwam? Ben er allemaal niet zo in thuis.
na een melding van een springer draaien ze op de lokale radiozender hier steevast "Jump" van Van Halen. respectloos en flauw. wel goede muziek, timing is minder.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 19 februari 2014 17:07 schreef spectrumanalyser het volgende: na een melding van een springer draaien ze op de lokale radiozender hier steevast "Jump" van Van Halen. respectloos en flauw. wel goede muziek, timing is minder.
Ik vind voor een trein springen ook vrij respectloos.
Op dinsdag 18 februari 2014 19:19 schreef Monopoly het volgende: Waar vind ik wat info (Nederlandse uitleg) over het Duitse seinenstelsel etc? Wil een beetje oriënteren op dat gebied.
Het Duitse groen knipper is het Nederlandse geel. Het Duitse groen-geel is het Nederlandse geel. Het Duitse groen is het Nederlandse groen en/of groen knipper. Het Duitse rood is het Nederlandse rood.
Simpel dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Hoezo "na de avondspits". Alsof die tegen zessen al is afgelopen... Ze hadden het fatsoen moeten hebben, indien mogelijk, om nog een uurtje te wachten. Impact is gigantisch. De hele driehoek Rotterdam - Den Haag - Gouda is een bende, aldus de reisplanner.
Maar effe zonder dollen. Dit kan toch niet. Nu geen treinen Rotterdam - Leiden, Den Haag - Gouda en amper treinen Rotterdam - Gouda. De hele regio kleurt rood op de storingeknaart van NS.
[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 19-02-2014 18:33:14 ]
Maar effe zonder dollen. Dit kan toch niet. Nu geen treinen Rotterdam - Leiden, Den Haag - Gouda en amper treinen Rotterdam - Gouda. De hele regio kleur rood op de storingenaart van NS.
Geen idee, ik houd me gedeisd tot de oorzaak bekend is.
Uiteraard heb ik bij ProRail wat voicemails ingesproken. Inmiddels is een woedende NS'er aan het uitzoeken wat er aan de hand is.
Denkt de beste man om zijn bloeddruk? Zijn salaris zal met of zonder storing heus wel gestort worden hoor.
En voordat mensen direct conclusies trekken een uitleg op bovenstaande achteraf: Witheet van woede iedereen proberen te bellen zal er niet voor zorgen dat de storing eerder is opgelost of ineens opgeschort wordt .
Van en naar Den Haag is geen treinverkeer mogelijk door spoedreparaties aan wissels. Op de volgende trajecten rijden geen treinen: Den Haag Centraal - Gouda Den Haag Centraal - Rotterdam Centraal Den Haag Centraal - Leiden Centraal
Het is onbekend hoe lang dit gaat duren. Wij hopen om 19.00 uur meer informatie te geven.
Op woensdag 19 februari 2014 18:49 schreef Dr_Flash het volgende: Serieus, ze zijn daar het zicht op de realiteit echt HE LE MAAL kwijt hoor Dit is gewoon om te janken.
ICT'ers worden nooit geconfronteerd met plotselinge reparaties en storingen. Bij automobielen en wegen gebeurt dit ook helemaal nooit. TOTAAL BREVET VAN ONVERMOGEN VOOR DEZE KANKERLIJERS DUS.
Op woensdag 19 februari 2014 18:49 schreef Dr_Flash het volgende: Serieus, ze zijn daar het zicht op de realiteit echt HE LE MAAL kwijt hoor Dit is gewoon om te janken.
ICT'ers worden nooit geconfronteerd met plotselinge reparaties en storingen. Bij automobielen en wegen gebeurt dit ook helemaal nooit. TOTAAL BREVET VAN ONVERMOGEN VOOR DEZE KANKERLIJERS DUS.
Alsjeblieft zeg
Precies.
Als jij drie keer in de week je hele citrixfarm omver trapt word je er ook gewoon uit getrapt voor iemand die er WEL wat van kan. Simpel zat.
Als jij drie keer in de week je hele citrixfarm omver trapt word je er ook gewoon uit getrapt voor iemand die er WEL wat van kan. Simpel zat.
Ja, en ik kan je zo een sloot met redenen geven waardoor dat probleem niet aan de beheerder ligt want zoiets hebben we al een aantal keren aan de hand gehad.
Ja, en ik kan je zo een sloot met redenen geven waardoor dat probleem niet aan de beheerder ligt want zoiets hebben we al een aantal keren aan de hand gehad.
Oh okee. Het spijt me. De reiziger moet er maar gewoon aan wennen dat er random grote knooppunten midden in de spits uitgemikt worden vanwege zogenaamd spoed-nogwat. Mea culpa. Ik zal het nooit meer doen.
Oh okee. Het spijt me. De reiziger moet er maar gewoon aan wennen dat er random grote knooppunten midden in de spits uitgemikt worden vanwege zogenaamd spoed-nogwat. Mea culpa. Ik zal het nooit meer doen.
Denk eens na man.
Huilie huilie. Ik reis al 4,5 jaar heen en weer naar Amsterdam en de keren dat ik moest omreizen zijn op twee handen te tellen. Huil niet zo man, je begon er laatst zelf nog over.
Nu het je toevallig een keertje raak is iedere coupé te klein. Doe even normaal.
Oh okee. Het spijt me. De reiziger moet er maar gewoon aan wennen dat er random grote knooppunten midden in de spits uitgemikt worden vanwege zogenaamd spoed-nogwat. Mea culpa. Ik zal het nooit meer doen.
Denk eens na man.
Ik ga er vanuit dat jij jezelf dan ook een brevet van onvermogen geeft omdat je in twee weken tijd het hebt gepresteerd om meerdere adwares en spywares op je gloednieuwe computer te krijgen. Was het niet beter geweest om te beginnen met een virusscanner ofzo? En dan gewoon ook de rest van de wereld de schuld geven en jezelf niet. Denk zelf eens na.
Als er een grondroerder is geweest die een kabel los heeft getrokken waardoor er geen wissel meer om kon dan is er helemaal niemand behalve die grondroerder die je een brevet van onvermogen kan geven. Je weet niet waar je over praat. Eeuwige consument met je alles moet het doen zoals ik het wil en het kan me geen kanker schelen dat er terroristen zijn die ervoor zorgen dat ik niet naar New York kan vliegen, ik moet en zal gewoon naar New York vandaag. Jaa daaaaaaaaaaaaaag.
Op woensdag 19 februari 2014 19:04 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik ga er vanuit dat jij jezelf dan ook een brevet van onvermogen geeft omdat je in twee weken tijd het hebt gepresteerd om meerdere adwares en spywares op je gloednieuwe computer te krijgen. Was het niet beter geweest om te beginnen met een virusscanner ofzo? En dan gewoon ook de rest van de wereld de schuld geven en jezelf niet. Denk zelf eens na.
Ja tuurlijk, ik ben ook maar een IT-er van de kouwe grond. En ik was wel degelijk begonnen met een virusscanner. Maar ja je weet hoe dat gaat, Panda komt voorgeīnstalleerd, dat is kut dus die moet er eerst af en dan een nieuwe erop, duurt te lang etc.
Ja ik ben ook een mislukkeling dat ik een PC met Panda voorgeīnstalleerd koop en zo en alles. Een mislukkeling met een brevet van onvermogen alles ditdat. Helemaal waar. En nu? Mag ik daarom niet zeiken over WEER eens incompetent gekut bij het spoor nee? Ben jij zo perfect, is dat het?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ja tuurlijk, ik ben ook maar een IT-er van de kouwe grond. En ik was wel degelijk begonnen met een virusscanner. Maar ja je weet hoe dat gaat, Panda komt voorgeīnstalleerd, dat is kut dus die moet er eerst af en dan een nieuwe erop, duurt te lang etc.
Ja ik ben ook een mislukkeling dat ik een PC met Panda voorgeīnstalleerd koop en zo en alles. Een mislukkeling met een brevet van onvermogen alles ditdat. Helemaal waar. En nu? Mag ik daarom niet zeiken over WEER eens incompetent gekut bij het spoor nee? Ben jij zo perfect, is dat het?
Ik ben helemaal niet perfect, ik heb ooit eens 200 printers onklaar gemaakt en die moesten met de hand opnieuw aangemaakt worden en een paar maanden later flikkerde ik per ongeluk alle emailaccounts van alle directieleden weg. Boehoe. Dat soort dingen gebeuren gewoon. En nogmaals; iedereen mag zeiken over incompetentie bij het spoor wat ze willen, echt helemaal, maar wacht godverdorie eerst nou eens af wat er daadwerkelijk aan de hand was in plaats van dat gelijk op de barricades om moord en brand gaan staan schreeuwen.
Op woensdag 19 februari 2014 19:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: wacht godverdorie eerst nou eens af wat er daadwerkelijk aan de hand was in plaats van dat gelijk op de barricades om moord en brand gaan staan schreeuwen.
Reageer jij gewoon op je eigen weloverwogen, minutieus verwoorde, diplomatieke manier en laat mij mezelf zijn okee.
"Met ingang van direct mogen er geen spoedreparaties meer uitgevoerd worden. Als een 1600 weer eens een stuk bovenleiding naar beneden trekt laten we een kudde BR218'ers uit Duitsland overkomen zonder ATB om onze reizigerstreinen van A naar B te vervoeren. Als er twee treinen op elkaar botsen vanwege het ontbreken van de ATB eis ik dat de staatssecretaris publiekelijk besneden wordt en bij herhaling volgt vierendeling!!!"
Op woensdag 19 februari 2014 19:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: "Met ingang van direct mogen er geen spoedreparaties meer uitgevoerd worden. Als een 1600 weer eens een stuk bovenleiding naar beneden trekt laten we een kudde BR218'ers uit Duitsland overkomen zonder ATB om onze reizigerstreinen van A naar B te vervoeren. Als er twee treinen op elkaar botsen vanwege het ontbreken van de ATB eis ik dat de staatssecretaris publiekelijk besneden wordt en bij herhaling volgt vierendeling!!!"
Dat zegt hij toch nergens?
Het lijkt er meer op dat jij een houding hebt van "Elke week een autosnelweg afgesloten omdat een brug wegens constructiefouten op instorten staat? Kan gebeuren toch, elk mens maakt fouten."
Het lijkt er meer op dat jij een houding hebt van "Elke week een autosnelweg afgesloten omdat een brug wegens constructiefouten op instorten staat? Kan gebeuren toch, elk mens maakt fouten."
Waziger is natuuurlijk "Wij eisen dat u orde op zaken stelt bij ProRail."
Wat moet er op orde worden gesteld? Hoe? Achterliggende gedachtes?
Lukraak van dit soort vuurpijlen schieten kan ik ook wel.
Het lijkt er meer op dat jij een houding hebt van "Elke week een autosnelweg afgesloten omdat een brug wegens constructiefouten op instorten staat? Kan gebeuren toch, elk mens maakt fouten."
Dat is absoluut niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat het nu veel te vroeg is om om rollende hoofden te gaan vragen omdat je niet het flauwste idee hebt wát er aan de hand is. Hij vraagt ook niet om het hoofd van Opstelten als het treinverkeer op last van de politie weer eens stilgelegd wordt. Nee, dán kan er wel gewacht worden tot er meer duidelijk is.
Dat is absoluut niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat het nu veel te vroeg is om om rollende hoofden te gaan vragen omdat je niet het flauwste idee hebt wát er aan de hand is. Hij vraagt ook niet om het hoofd van Opstelten als het treinverkeer op last van de politie weer eens stilgelegd wordt. Nee, dán kan er wel gewacht worden tot er meer duidelijk is.
Bij sommige dingen maakt het niet uit wat er aan de hand is. Sommige dingen moeten gewoon correct werken, punt uit. Een huis mag nooit instorten, bij een bank mag het nooit gebeuren dat geld van de ene rekening wordt afgeboekt maar op de andere niet wordt bijgeboekt, etc. Daar is geen excuus voor mogelijk. Wat er ook aan de hand is, de verantwoordelijke is verantwoordelijk.
Ja, tenzij er een terroristische aanval plaatsvindt of een aardbeving op 8 van de schaal van Richter ofzo, maar daar is nou niet echt sprake van op dit moment hč.
Bij sommige dingen maakt het niet uit wat er aan de hand is. Sommige dingen moeten gewoon correct werken, punt uit. Een huis mag nooit instorten, bij een bank mag het nooit gebeuren dat geld van de ene rekening wordt afgeboekt maar op de andere niet wordt bijgeboekt, etc. Daar is geen excuus voor mogelijk. Wat er ook aan de hand is, de verantwoordelijke is verantwoordelijk.
Ja, tenzij er een terroristische aanval plaatsvindt of een aardbeving op 8 van de schaal van Richter ofzo, maar daar is nou niet echt sprake van op dit moment hč.
Dan snap je dus echt niet wat een risico-analyse is. Als je er 100 miljard tegenaan gooit per jaar dan kan het vast veel robuuster, sterker nog, daarmee kan je het hele spoorwegnet wel zo'n beetje redundant uitvoeren maar het is gewoon echt niet zoals jij zegt. Je minimaliseert zoveel mogelijk de kans op problemen met de beschikbare middelen. En vergeet niet dat het onderhoud aan het spoor hopeloos achterloopt vanwege keuzes die door V&W zijn gemaakt.
Dan snap je dus echt niet wat een risico-analyse is. Als je er 100 miljard tegenaan gooit per jaar dan kan het vast veel robuuster, sterker nog, daarmee kan je het hele spoorwegnet wel zo'n beetje redundant uitvoeren maar het is gewoon echt niet zoals jij zegt. Je minimaliseert zoveel mogelijk de kans op problemen met de beschikbare middelen.
Is het alleen een geldkwestie dan? Is het met de huidige financiële middelen onmogelijk om ervoor te zorgen dat niet regelmatig het halve spoorwegennet in de Randstad plat ligt?
quote:
En vergeet niet dat het onderhoud aan het spoor hopeloos achterloopt vanwege keuzes die door V&W zijn gemaakt.
Dan moet daar iemand verantwoordelijk voor worden gehouden. Wie nu op "het pluche" zit draagt alle verantwoordelijkheid voor alle foute keuzes uit het verleden die boven komen drijven, juist omdat "ja maar dat was ik niet, maar mijn voorganger" nooit een excuus kan en mag zijn om niemand voor foute keuzes te laten opdraaien.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2014 19:37:56 ]
Op woensdag 19 februari 2014 19:37 schreef Dr_Flash het volgende: Goed. Een wilde staking dus. En waarom dan? Kennelijk niet om die zogenaamde spoedreparaties? Of is het allebei?
Spoedreparatie zijn de bekende feiten vanuit het OCCR, wilde staking is een wild gerucht uit de journalistieke hoek.
Is het alleen een geldkwestie dan? Is het met de huidige financiële middelen onmogelijk om ervoor te zorgen dat regelmatig het halve spoorwegennet in de Randstad plat ligt?
Het is een kwestie van meerdere dingen maar geld is heel belangrijk. En ook tijd trouwens. Zwolle Spoort loopt niet voor niets uit tot 2017 resp 2021/22.
quote:
Dan moet daar iemand verantwoordelijk voor worden gehouden. Wie nu op "het pluche" zit draagt alle verantwoordelijkheid voor alle foute keuzes uit het verleden die boven komen drijven, juist omdat "ja maar dat was ik niet, maar mijn voorganger" nooit een excuus kan en mag zijn om niemand voor foute keuzes te laten opdraaien.
Maar heeft dat zin dan? Want de volgende bewindspersoon is dan van alle blaam gezuiverd en die kan rustig opnieuw de boel gaan verkloten. En dan zitten we ook nog met de kamer, die niet zomaar naar huis gestuurd kan worden, die grotendeels achter de gemaakte keuzes stond.
Oh en dan zijn er nog de veiligheidseisen waarvan ik denk nou daar kan wel een hele sloot van in de papierbak trouwens. Die zorgen voor veel extra overlast.
Als dat nou was omdat de koffie op is dan ga ik morgen met je mee naar het OCCR om over iedereen heen te pissen die naar binnen gaat en naar buiten loopt, Driek.
Op woensdag 19 februari 2014 19:41 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh en dan zijn er nog de veiligheidseisen waarvan ik denk nou daar kan wel een hele sloot van in de papierbak trouwens. Die zorgen voor veel extra overlast.
Eensch. Misschien wordt dat door dit soort gesodemieter duidelijk...
Maar heeft dat zin dan? Want de volgende bewindspersoon is dan van alle blaam gezuiverd en die kan rustig opnieuw de boel gaan verkloten. En dan zitten we ook nog met de kamer, die niet zomaar naar huis gestuurd kan worden, die grotendeels achter de gemaakte keuzes stond.
De Kamer kan door de kiezer worden afgerekend.
Bij bewindspersonen wil je dat ze een beetje aan de lange termijn denken. Als het zo is van, over een paar jaar ben ik toch weg en kan mijn opvolger gelijk met een schone lei beginnen zonder verantwoordelijkheid voor mijn lijken in de kast, dan is er helemaal geen rem meer op het voeren van kortzichtig flutbeleid.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2014 19:47:15 ]
Zolang het niet bevestigt of ontkend is weten we niets. En dat er niet gereageerd wordt zegt niets, die mensen zullen het druk zat hebben, en kunnen een wellicht gerucht beter negeren en focussen op de dingen die wél belangrijk zijn.
Op Twitter wel lekker veel rellerige geruchten. Het sluit natuurlijk wel aan bij de berichten dat de VL Utrecht afgelopen vrijdag over de rooie ging nadat OCCR het platleggen van Gouda verordonneerde.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Groeten uit Leiden. Ik heb één van de eerste treinen gepakt die ik zag rijden, geen zin om me in een propvolle randstadrail richting Rotterdam te wurmen
Jij bent echt de grootste trol die er bestaat. Althans dat hoop ik. En strijd je voor beter ov voor jezelf? Ben echt oprecht benieuwd hoeveel reiziger jou steunen.
Het gezeik met de Hilversum-wissels was toch achter de rug?
Ja, daarom als het zo'n wissel is, die zijn namelijk allemaal grondig geīnspecteerd, dan heeft ProRail dus inderdaad heel hard gefaald omdat ze niet weten waar ze welke wissels hebben liggen. Maar het kan ook zijn dat ze naar aanleiding van Hilversum hebben bedacht dat ze misschien alle wissels in heel Nederland moeten inspecteren en andere gebreken hebben aangetroffen.
Door spoedreparaties aan wissels is er beperkt treinverkeer mogelijk.
Er rijden geen treinen maar bussen tussen:
* Den Haag Centraal - Den Haag Ypenburg * Den Haag Centraal- Den Haag HS
Tussen Leiden - Den Haag HS en Rotterdam C reden ook tijdelijk geen treinen, het treinverkeer wordt momenteel geleidelijk hervat. We verwachten rond 20.00 uur weer (beperkt) treinen via Den Haag HS te hebben rijden.
Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat...
1) Het wissel ongewoon hard slijt 2) Er onvoldoende of ontoereikend geīnspecteerd is 3) Er wel is geīnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is")
Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar.
Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef James1988 het volgende: Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat...
1) Het wissel ongewoon hard slijt 2) Er onvoldoende of ontoereikend geīnspecteerd is 3) Er wel is geīnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is")
Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar.
Dat is nu precies de reden dat MVBOV in de brief aan Wilma van vandaag, met het verzoek om orde op zaken te stellen, dit schreef:
quote:
ProRail zet weliswaar terecht in op veiligheid, maar dat doet niets af aan wat er werkelijk aan de hand is. Want aan die veiligheidsmaatregelen gaat iets vooraf: blijkbaar kunnen technische gebreken aan rails en wissels onopgemerkt blijven totdat ze plotseling van dien aard zijn dat het treinverkeer onmiddellijk moet worden stilgelegd.
Eerder nam ik afstand van de eis van Berghuis, die de kop van Gout wilde zien rollen.
Maar gezien de huidige gebeurtenissen twijfel ik aan de handhaafbaarheid van de ProRail-top.
De trein naar Delft ging niet verder dan Leiden. Toen toch naar Holland Spoor, maar uiteindelijk toch niet verder dan Leiden.
Wou al bijna weer terug de andere kant op gaan om ergens anders te gaan slapen toen er vanuit Leiden toch een IC naar Vlissingen ging rijden. En ik kon nog zitten ook! Nu alleen nog GTBV claimen en dan is het avontuur weer achter de rug.
Rikus, heb jij hier wel eens eerder signalen van vernomen?
Ik heb bankrekening nummer 123 bij ABN. Iedereen in mijn omgeving heeft bankrekeningnummers bij verschillende banken, maar niet bij Rabobank. Iedereen uit mijn omgeving komt uit Utrecht.
Vandaag ontving ik een brief van OV-chipkaart dat mijn chipkaart onlangs is verlopen en dat mijn saldo van een paar euro wordt teruggestort op een bankrekening. Het bankrekeningnummer in de brief is van de RABO. Na een belletje met RABO blijkt dat dit rekeningnummer is geopend in Volendam. Meer gegevens zijn uiteraard niet prijsgegeven.
Daarnaast staat in mijn account het emailadres van een willekeurig ICT-bedrijfje uit Volendam/Edam. Ik weet zeker dat ik dit mailadres niet heb ingevoerd en ook nooit het rekeningnummer heb ingevoerd. Op het tijdstip (in januari) dat het verzoek tot terugstorting is gedaan weet ik zeker dat ik thuis was.
Idenititeitsfraude van mijn kant (slecht beveiligde database) sluit ik vrijwel uit. Op dit moment vermoed ik dat er ofwel een fout in de database van ov-chipkaart.nl zit of dat het voor anderen gemakkelijk is om terugstortingen te wijzigen naar andermans rekeningnummer.
Ik heb bankrekening nummer 123 bij ABN. Iedereen in mijn omgeving heeft bankrekeningnummers bij verschillende banken, maar niet bij Rabobank. Iedereen uit mijn omgeving komt uit Utrecht.
Vandaag ontving ik een brief van OV-chipkaart dat mijn chipkaart onlangs is verlopen en dat mijn saldo van een paar euro wordt teruggestort op een bankrekening. Het bankrekeningnummer in de brief is van de RABO. Na een belletje met RABO blijkt dat dit rekeningnummer is geopend in Volendam. Meer gegevens zijn uiteraard niet prijsgegeven.
Daarnaast staat in mijn account het emailadres van een willekeurig ICT-bedrijfje uit Volendam/Edam. Ik weet zeker dat ik dit mailadres niet heb ingevoerd en ook nooit het rekeningnummer heb ingevoerd. Op het tijdstip (in januari) dat het verzoek tot terugstorting is gedaan weet ik zeker dat ik thuis was.
Idenititeitsfraude van mijn kant (slecht beveiligde database) sluit ik vrijwel uit. Op dit moment vermoed ik dat er ofwel een fout in de database van ov-chipkaart.nl zit of dat het voor anderen gemakkelijk is om terugstortingen te wijzigen naar andermans rekeningnummer.
Ik ga hier achteraan. Zie je kans, je verhaal iets uitgebreider op de mail te zetten? info@voorbeterov.nl
Nee, ieder groot bedrijf heeft een of meer onafhankelijke derden nodig, die streng maar rechtvaardig het bedrijf bij de les houden. In die rol voel ik mij erg thuis. Ik word daar niet rijk van, maar ik hoop dat ik (samen met de geweldige mensen in mijn club) iets goeds beteken voor de samenleving.
Dat hadden ze toch vorige maand gedaan? Of hebben ze nu een papiertje ontdekt waarop stond dat er in die hoek van het land NOG tachtig liggen of zo? Hoe werkt zoiets?
Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef James1988 het volgende: Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat...
1) Het wissel ongewoon hard slijt 2) Er onvoldoende of ontoereikend geīnspecteerd is 3) Er wel is geīnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is")
Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar.
Sowieso, als het (om welke reden dan ook) uit dienst nemen van 4 wissels betekent dat er in de hele spoordriehoek Gouda - Rotterdam - Den Haag niets meer kan rijden, lijkt me dat topologisch wrong design.
Nee, ieder groot bedrijf heeft een of meer onafhankelijke derden nodig, die streng maar rechtvaardig het bedrijf bij de les houden. In die rol voel ik mij erg thuis. Ik word daar niet rijk van, maar ik hoop dat ik (samen met de geweldige mensen in mijn club) iets goeds beteken voor de samenleving.
Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten.
Sowieso, als het (om welke reden dan ook) uit dienst nemen van 4 wissels betekent dat er in de hele spoordriehoek Gouda - Rotterdam - Den Haag niets meer kan rijden, lijkt me dat topologisch wrong design.
Met drie lukt het ook wel trouwens. Edit: ohnee ik ben iets te optimistisch.
Dat hadden ze toch vorige maand gedaan? Of hebben ze nu een papiertje ontdekt waarop stond dat er in die hoek van het land NOG tachtig liggen of zo? Hoe werkt zoiets?
Waarschijnlijk ander type wissel, maar hoe het kan dat ze de allemaal de ene ronde nog wel aan de norm voldoen en de volgende ronde er onder zitten is eentje die wel antwoord behoeft. Normaal zou je zeggen dat er niet zoveel tegelijk op dezelfde plek afgekeurd worden.
Vervangingswerkzaamheden wissels bij Den Haag en Rotterdam 19 feb. 2014 / Nieuwsbericht
In de media circuleren berichten dat er gestaakt wordt bij ProRail en hierdoor minder treinen rijden rond Den Haag en Rotterdam. Dit is pertinent onjuist. De reden voor minder treinen is, dat vandaag bij inspecties is vastgesteld dat er bij een viertal wissels, twee in Den Haag en twee in Rotterdam, onderdelen dienen te worden vervangen.
We zetten alles op alles om de wissels zo snel mogelijk weer berijdbaar te krijgen, maar kunnen op dit moment nog niet aangeven hoeveel tijd we daarvoor nodig hebben. Deze wissels zijn nu niet beschikbaar voor de treindienst en dit heeft gevolgen voor de reizigers.
Impact treinverkeer
Reizigers worden hierover via de reisinformatie-kanalen van de vervoerders geinformeerd. De overlast voor reizigers vinden we vervelend maar we nemen in dit soort situaties altijd het zekere voor het onzekere.
Op woensdag 19 februari 2014 21:42 schreef b2py het volgende: Impact treinverkeer Reizigers worden hierover via de reisinformatie-kanalen van de vervoerders geinformeerd. De overlast voor reizigers vinden we vervelend maar we nemen in dit soort situaties altijd het zekere voor het onzekere.
Lees: De volgende keer kunt u gewoon weer de tering krijgen
Ja hehe wat Driek al 10 keer aangegeven heeft. TSB afgeven tot na de spits of einde dienst, en de nacht erop fiksen. Het kan echt niet zo zijn dat er jarenlang dagelijks honderden treinen full speed overheen gegaan zijn en er dan OPEENS tot rücksichtslose platlegging besloten "moet" worden. Dat is echt totaal onzin.
Ik ga hier achteraan. Zie je kans, je verhaal iets uitgebreider op de mail te zetten? info@voorbeterov.nl
Had je gemaild. .
Inmiddels de persoon achter het ingevoerde mailadres gevonden en het bleek zijn rekeningnummer te zijn wat in mijn brief stond. Het komt er op neer dat hij dus per ongeluk mijn chipkaartnummer had ingevoerd.
Met als gevolg dus dat zijn mailadres in mijn account is verschenen en HIJ mijn saldo heeft ontvangen. Dit deelsysteem van de chipkaart is dus zo lek als een mandje....
Ik stuur je straks de zaken uit mijn gesprek met hem naar je toe.
Inmiddels de persoon achter het ingevoerde mailadres gevonden en het bleek zijn rekeningnummer te zijn wat in mijn brief stond. Het komt er op neer dat hij dus per ongeluk mijn chipkaartnummer had ingevoerd.
Met als gevolg dus dat zijn mailadres in mijn account is verschenen en HIJ mijn saldo heeft ontvangen. Dit deelsysteem van de chipkaart is dus zo lek als een mandje....
Ik stuur je straks de zaken uit mijn gesprek met hem naar je toe.
De reisinformatie was ook weer lekker de weg kwijt.
18:30, Den Haag Centraal: alle schermen stonden op "Let op omroep", uit de omroep het gebruikelijke geneuzel over gratis koffie door de "erg vervelende overlast", en de mededelingen dat reizigers richting Zoetermeer en Delft gebruik konden maken van HTM.
Ik zag de bui al hangen (trams richting Den Haag en RR richting Rotterdam) stampvol, dus ik ben naar Den Haag Laan van NOI gegaan met een RandstadRail richting Zoetermeer.
18:50, Den Haag Laan van NOI: schermen op perrons gaven hetzelfde: "Let op omroep", die meldde echter niks. Te Laan van NOI stond er één trein klaar, een SLT-6 met 'Haarlem' op de displays. Deze stond op spoor 3. Volgens de NS-app zou om 18:59 een sprinter naar Haarlem gaan rijden vanaf spoor 4. Die vertrok uiteindelijk om 19:05, van spoor 3.
19:25, Leiden: wederom veel omroepen over gratis koffie, de AV21's gaven treinen aan van een half uur eerder, met "+5 minuten" door "spoedreparatie". Ik ben richting de Julia's gegaan waar ik uitgebreid de tijd heb genomen voor een maaltijd.
20:00, Leiden: nog steeds omroepen over gratis koffie, AV21's gaven nog steeds treinen aan die meer dan een half uur eerder al vertrokken hadden moeten zijn, ook "+10 minuten" was weer van de partij.
20:45 Rotterdam: veel vertraagde en opgeheven treinen. Ook alle ICs richting Venlo werden opgeheven, richting Breda bleven er maar twee reisopties over. De sprinter van 21:15 (met +8) of de IC Direct van 21:39. Uiteindelijk de laatste genomen, en om 22:03 was ik eindelijk in Breda.
18:30, Den Haag Centraal: alle schermen stonden op "Let op omroep", uit de omroep het gebruikelijke geneuzel over gratis koffie door de "erg vervelende overlast", en de mededelingen dat reizigers richting Zoetermeer en Delft gebruik konden maken van HTM.
Ik zag de bui al hangen (trams richting Den Haag en RR richting Rotterdam) stampvol, dus ik ben naar Den Haag Laan van NOI gegaan met een RandstadRail richting Zoetermeer.
18:50, Den Haag Laan van NOI: schermen op perrons gaven hetzelfde: "Let op omroep", die meldde echter niks. Te Laan van NOI stond er één trein klaar, een SLT-6 met 'Haarlem' op de displays. Deze stond op spoor 3. Volgens de NS-app zou om 18:59 een sprinter naar Haarlem gaan rijden vanaf spoor 4. Die vertrok uiteindelijk om 19:05, van spoor 3.
19:25, Leiden: wederom veel omroepen over gratis koffie, de AV21's gaven treinen aan van een half uur eerder, met "+5 minuten" door "spoedreparatie". Ik ben richting de Julia's gegaan waar ik uitgebreid de tijd heb genomen voor een maaltijd.
20:00, Leiden: nog steeds omroepen over gratis koffie, AV21's gaven nog steeds treinen aan die meer dan een half uur eerder al vertrokken hadden moeten zijn, ook "+10 minuten" was weer van de partij.
20:45 Rotterdam: veel vertraagde en opgeheven treinen. Ook alle ICs richting Venlo werden opgeheven, richting Breda bleven er maar twee reisopties over. De sprinter van 21:15 (met +8) of de IC Direct van 21:39. Uiteindelijk de laatste genomen, en om 22:03 was ik eindelijk in Breda.
Klopt, ik heb wat malware geīnstalleerd bij je. Kon je zelf niks aan doen hoor, echt niet! Laat je door DeAdLoCk of hoe die breezerhoer ook heet niks wijsmaken
Maar nee hoor je mag niks zeggen over falend onderhoud of spook-inspecties of ander gevingerverf. Nee je moet gewoon even blijven wachten tot je trein met +2880 overmorgen weer gaat rijden en DAN nog blij zijn dat ie gaat rijden, en DAN nog wachten tot het rapport er over 7 maanden is en DAN mag je pas gaan zeiken van meneer deadlock. MITS daar aanleiding toe is dan he, anders niet
ja klopt, in 1962 zijn er nul verwijtbare storingen meer aan het spoor
zoiets ja.
Het is gewoon verbazingwekkend dat dit soort verstoringen vaker op lijken te duiken dan vroeger. Al kun je de situatie niet helemaal vergelijken met vroeger omdat er veel meer treinen zijn gaan rijden over hetzelfde stuk spoor.
Het is gewoon verbazingwekkend dat dit soort verstoringen vaker op lijken te duiken dan vroeger. Al kun je de situatie niet helemaal vergelijken met vroeger omdat er veel meer treinen zijn gaan rijden over hetzelfde stuk spoor.
Ja maar niet veel meer treinen dan 2 jaar geleden. En het vriest ook niet harder dan 2 jaar geleden.
Ja maar niet veel meer treinen dan 2 jaar geleden. En het vriest ook niet harder dan 2 jaar geleden.
Dat wil niet zeggen dat de ellende van nu niet een oorzaak in het verleden heeft liggen. Juist dat zou eens onderzocht moeten worden, maar ik zeg er gelijk bij dat je dan waarschijnlijk niet veel zult kunnen vinden.
zijn die paar tandwieltjes uit Zweden al eens gearriveerd? Of zou dit weer om een ander wisselmanco gaan? Waar zomaar 4 uiterst kritieke wissels tegelijk aan zijn komen te lijden binnen een paar uur tijd?
Of natuurlijk een ander geheel geloofwaardig scenario, dat kan ook
Tuurlijk kan het kapot. Maar het is bizar dat er nu opeens vier wissels kapot blijken zijn terwijl ze bij de vorige inspecties niets hebben gevonden. En dan moeten we nog wachten tot vrijdag voordat het hersteld is. Waarom? Liggen de onderdelen weer eens niet op voorraad?
Dat wil niet zeggen dat de ellende van nu niet een oorzaak in het verleden heeft liggen. Juist dat zou eens onderzocht moeten worden, maar ik zeg er gelijk bij dat je dan waarschijnlijk niet veel zult kunnen vinden.
Kijk op www.rijdendetreinen.nl eens in het archief naar "herstelwerkzaamheden", "defect aan het spoor" en "spoedreparatie aan het spoor". Verhoudingsgewijs komt de lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht erg vaak naar voren.
Dat wil niet zeggen dat de ellende van nu niet een oorzaak in het verleden heeft liggen. Juist dat zou eens onderzocht moeten worden, maar ik zeg er gelijk bij dat je dan waarschijnlijk niet veel zult kunnen vinden.
Beetje realisme zou geen kwaad kunnen. Back to basics.
Vergeet PHS, vergeet ETMET, zorg eerst eens dat de boel in orde komt voor de dienstuitvoering die dit jaar beloofd wordt.
En dat moet je natuurlijk niet door Prorail laten doen, want Prorail heeft feitelijk weinig anders gedaan dan de afgelopen 480 weekends op rij van alles eruit flikkeren voor zogenaamde "werkzaamheden" terwijl nu blijkt dat er om de haverklap midden in de spits grote knooppunten op stel en sprong doodgelegd moeten worden "wegens dringend noodzakelijke spoedherstelalarmpaniekwerkzaamheden". Oftewel: Dat zogenaamde geīnspecteer van de afgelopen 15 jaar stelde geen ene kanker voor en al die tijd zijn de reizigers getrakteerd geweest op een hindernisbaan van Olympische proporties. Voor niets. Goed bezig man
Op woensdag 19 februari 2014 23:36 schreef _serial_ het volgende: Echt wat voor neukfout is dat nu weer, tot vrijdag fucking avond minder treinen op een van de drukste trajecten.
Ik moet je corrigeren vriend, een neukfout is een persoon. Nou ja, een organisme met een BSN
Zo te zien is NS bezig met het bijwerken van de reisplanner.
- Er rijden in z'n geheel geen treinen tussen Den Haag HS en Den Haag Centraal - Wel treinverkeer Den Haag Centraal - Laan van NOI - 2 i.p.v. 4 sprinters per uur tussen Rotterdam en Den Haag HS - De IC Venlo - Den Haag (1900) lijkt te worden beperkt tot Venlo - Dordrecht DELFT.
Reisadvies Rotterdam - Den Haag CS: Reis naar Laan van NOI en stap daar over op een sprinter naar Centraal, 4x per uur een IC. Reistijd inclusief overstap: 36 minuten
Voor Breda - Den Haag Centraal krijg ik er zelfs een reisadvies op Schiphol uit
Op woensdag 19 februari 2014 23:31 schreef lezut het volgende: Lekker voor Sven Kramer, komt ie straks thuis, heeft de media het waarschijnlijk alsnog de hele tijd over wissels
Oja, en wissels zijn techniek... dat kan kapot. Neemt niet weg dat ik ook benieuwd ben naar de oorzaak.
zij hebben mazzel. Zij landen op Eelde en gaan dan per bus naar Assen
Uiteraard natuurlijk vanzelfsprekend wel verlengd tot 10 bakken dan he
De kanker je hoeft daar alleen maar rechtdoor te rijden klem die wissels maar dan kun je nog steeds 4 sprinters per uur rijden. Maar nee hoor, als we wat kunnen opheffen: DOEN!
Ik snap nog steeds niet hoe 2 fucking wissels zowel HS - NOI, NOI - CS, CS - HS en CS - Gouda plat kunnen leggen Ik heb op sporenplan gekeken, maar er is altijd wel wat mogelijk volgens mij.
Nu vraag ik me echt af hoe een wissel van de een op de andere minuut zo'n catastrophic failure kan vertonen. Samen met drie broertjes op exact hetzelfde moment. En getuige de berichten die ik op Facebook zag hebben er rond Den Haag wel langer dan 10 minuten geen treinen gereden.
Op donderdag 20 februari 2014 00:01 schreef Dr_Flash het volgende: Want kratje wedden dat de hele klootzaak daar volgende maand weer op zijn kont ligt vanwege eoa zogenaamd dringends
Ik zuip wel mee, wel duits bier dan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op donderdag 20 februari 2014 00:01 schreef Dr_Flash het volgende: Want kratje wedden dat de hele klootzaak daar volgende maand weer op zijn kont ligt vanwege eoa zogenaamd dringends
Maar nee hoor je mag niks zeggen over falend onderhoud of spook-inspecties of ander gevingerverf. Nee je moet gewoon even blijven wachten tot je trein met +2880 overmorgen weer gaat rijden en DAN nog blij zijn dat ie gaat rijden, en DAN nog wachten tot het rapport er over 7 maanden is en DAN mag je pas gaan zeiken van meneer deadlock. MITS daar aanleiding toe is dan he, anders niet
Ik vraag me wel eens af of men niet te ver gaat om een ultieme (schijn)veiligheid te realiseren.
Ik weet natuurlijk niet wat er precies aan de hand is, maar de kans lijkt me vrij klein dat de eerstvolgende passerende trein gelijk ontspoort. De A2 wordt ook niet drie dagen dichtgegooid als een stuk vangrail kapot is.
Ik zou willen dat LOCOV enzo daarover eens het debat aangaan met Prorail en het ministerie
Eigenlijk zouden ze de regels die nu van toepassing zijn op werken aan het spoor eens toe moeten gaan passen op werken aan de weg, dan ziet men pas wat voor idiote regels het eigenlijk zijn...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Inmiddels is de reisplanner weer aangepast, de IC Venlo - Den Haag rijdt niet tussen Rotterdam en Den Haag.
Tussen Rotterdam en Den Haag blijft dus over: - 4x per uur IC van/naar NOI - 2x per uur sprinter (tot HS) - Het lijkt er op dit moment op dat de Beneluxtrein ook rijdt, maar dat is niet gegarandeerd.
Normaal rijdt er: - 4x per uur IC van/naar NOI - 2x per uur IC van/naar Centraal - 4x per uur sprinter van/naar Centraal - Beneluxtrein
Er is dus in ieder geval 40% minder treinaanbod per uur. NS waarschuwt ook dat de wel rijdende treinen korter kunnen zijn of in een andere samenstelling rijden dan gebruikelijk. Best wel opmerkelijk, de treinen die niet rijden tussen Den Haag en Rotterdam rijden normaalgesproken in eigen omlopen en zijn niet gekoppeld aan wat er verder rijdt.
Op donderdag 20 februari 2014 01:06 schreef James1988 het volgende: Inmiddels is de reisplanner weer aangepast, de IC Venlo - Den Haag rijdt niet tussen Rotterdam en Den Haag.
Tussen Rotterdam en Den Haag blijft dus over: - 4x per uur IC van/naar NOI - 2x per uur sprinter (tot HS) - Het lijkt er op dit moment op dat de Beneluxtrein ook rijdt, maar dat is niet gegarandeerd.
Normaal rijdt er: - 4x per uur IC van/naar NOI - 2x per uur IC van/naar Centraal - 4x per uur sprinter van/naar Centraal - Beneluxtrein
Er is dus in ieder geval 40% minder treinaanbod per uur. NS waarschuwt ook dat de wel rijdende treinen korter kunnen zijn of in een andere samenstelling rijden dan gebruikelijk. Best wel opmerkelijk, de treinen die niet rijden tussen Den Haag en Rotterdam rijden normaalgesproken in eigen omlopen en zijn niet gekoppeld aan wat er verder rijdt.
FREQUENTIES Randstad / Lopik 100.1 FM Amsterdam 101.8 FM Noord Holland / Wormer 99.9 FM Het Gooi / Hilversum 99.8 FM Friesland / Tjerkgaast 95.5 FM Drenthe Oost / Emmen 95.4 FM Groningen, Drenthe, Friesland Noord / Smilde 89.6 FM Overijssel Oost / Dedemsvaart 99.9 FM Overijssel West / Zwollerskerspel 95.3 FM Achterhoek en Twente / Lochem 100.2 FM Gelderland Noord / Ugchelen* (is zender Apeldoorn) 99.9 FM Gelderland Zuid / Nijmegen 100.1 FM Limburg / Eys 91.5 FM Midden Brabant / Tilburg 91.3 FM Oost Brabant / Mierlo* (is zender Eindhoven) 88.6 FM West Brabant en Zeeland / Gilze 95.4 FM Zeeland Zuid / Oostburg 91.5 FM Zuid-Holland / Rotterdam 91.3 FM Zuid-Holland / Dordrecht 91.5 FM
Zojuist Rikus geluisterd op BNR, duidelijk verhaal, over het aanspreken van de staatssecretaris over de recente werkwijze van ProRail mbt de wisselproblemen. En op dat punt geef ik hem gewoon gelijk, dat het absoluut niet kan zoals het de laatste tijd loopt
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zeg Driek, leuk plan hoor, dat eerder korting, maar je weet zelf ook wel dat het systeem dat niet aankan. Later of zelfs géén korting, geen probleem, dat zijn tenslotte features waar de klanten wél wat aan hebben, maar eerder? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Zeg Driek, leuk plan hoor, dat eerder korting, maar je weet zelf ook wel dat het systeem dat niet aankan. Later of zelfs géén korting, geen probleem, dat zijn tenslotte features waar de klanten wél wat aan hebben, maar eerder? .
FREQUENTIES Randstad / Lopik 100.1 FM Amsterdam 101.8 FM Noord Holland / Wormer 99.9 FM Het Gooi / Hilversum 99.8 FM Friesland / Tjerkgaast 95.5 FM Drenthe Oost / Emmen 95.4 FM Groningen, Drenthe, Friesland Noord / Smilde 89.6 FM Overijssel Oost / Dedemsvaart 99.9 FM Overijssel West / Zwollerskerspel 95.3 FM Achterhoek en Twente / Lochem 100.2 FM Gelderland Noord / Ugchelen* (is zender Apeldoorn) 99.9 FM Gelderland Zuid / Nijmegen 100.1 FM Limburg / Eys 91.5 FM Midden Brabant / Tilburg 91.3 FM Oost Brabant / Mierlo* (is zender Eindhoven) 88.6 FM West Brabant en Zeeland / Gilze 95.4 FM Zeeland Zuid / Oostburg 91.5 FM Zuid-Holland / Rotterdam 91.3 FM Zuid-Holland / Dordrecht 91.5 FM
Tsja, dat de trein zo had moeten rijden, dat weten we. Dat er "een storing" is, ook. En als je meer info wilt, zoek het maar uit "Doe kort voor vertrek de reisplanner-check!" Niet dat je er wat aan hebt, maar doe het!
Groeten uit Brabant, waar de treinen wel gewoon rijden.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Herstel: uiteraard is er inmiddels een vertraagde trein langs de mijne, die wel gewoon op tijd reed, gevingerverfd. [insert smiley].
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Sprinters naar Breda rijden niet, sprinter naar Roosendaal verlengd van 5 naar 7 bakken en gespoorwijzigd van 1 naar 3. Effectief niets aan de hand dus.
Gisteravond voor het eerst een slag met de 6000 (sprinter Utrecht - Tiel) gemaakt. Wat me opviel was dat we op de heenweg wél op Utrecht Lunetten stopten, maar op de terugweg opeens niet meer wie weet hoe dit zit?
Op donderdag 20 februari 2014 09:17 schreef GlenSpey het volgende: Gisteravond voor het eerst een slag met de 6000 (sprinter Utrecht - Tiel) gemaakt. Wat me opviel was dat we op de heenweg wél op Utrecht Lunetten stopten, maar op de terugweg opeens niet meer wie weet hoe dit zit?
Door aangescherpte plannormen ontstond een conflict tussen de sprinter van Tiel naar Utrecht Centraal en een goederenpad van Utrecht Centraal naar het zuiden. Om dat op te lossen, wordt Utrecht Lunetten door voorgenoemde sprinter richting Utrecht Centraal niet meer bediend.
Een conflict dat alleen bestaat áls er op dat moment een goederentrein rijdt en áls alle treinen exact op tijd rijden.
In de praktijk is er dus geen enkele reden om Lunetten over te slaan en sommige machinisten stoppen er gewoon wél ook al is het officieel niet de bedoeling.
Het is ook raar dat de reistijd Utrecht-Houten met stop in Lunetten gelijk is aan de reistijd Houten-Utrecht zonder tussenstop.
Op donderdag 20 februari 2014 09:57 schreef ReisT het volgende: Een conflict dat alleen bestaat áls er op dat moment een goederentrein rijdt en áls alle treinen exact op tijd rijden.
In de praktijk is er dus geen enkele reden om Lunetten over te slaan en sommige machinisten stoppen er gewoon wél ook al is het officieel niet de bedoeling.
Denk dat dat meer vergissingen zijn dan bewuste stops. Op een gegeven moment kijk je eigenlijk niet meer naar het dienstkaartje omdat je het al tig keer gedaan hebt, en al helemaal met een stoptrein waarmee je normaal bij ieder station stopt
Op donderdag 20 februari 2014 01:01 schreef dennistd het volgende: Eigenlijk zouden ze de regels die nu van toepassing zijn op werken aan het spoor eens toe moeten gaan passen op werken aan de weg, dan ziet men pas wat voor idiote regels het eigenlijk zijn...
mja, in het geval van werken aan de weg zouden de regels af en toe best eens wat strenger mogen zijn, als je ziet wat voor blinde paarden er op de weg rondrijden ...
Op donderdag 20 februari 2014 09:17 schreef GlenSpey het volgende: Gisteravond voor het eerst een slag met de 6000 (sprinter Utrecht - Tiel) gemaakt. Wat me opviel was dat we op de heenweg wél op Utrecht Lunetten stopten, maar op de terugweg opeens niet meer wie weet hoe dit zit?
mja, in het geval van werken aan de weg zouden de regels af en toe best eens wat strenger mogen zijn, als je ziet wat voor blinde paarden er op de weg rondrijden ...
Tussen automobilisten en wegwerkers zit vaak niets meer dan een paar pionnen en een tijdelijke snelheidsbeperking. Dat zou best wat veiliger mogen, inderdaad.
Inmiddels de persoon achter het ingevoerde mailadres gevonden en het bleek zijn rekeningnummer te zijn wat in mijn brief stond. Het komt er op neer dat hij dus per ongeluk mijn chipkaartnummer had ingevoerd.
Met als gevolg dus dat zijn mailadres in mijn account is verschenen en HIJ mijn saldo heeft ontvangen. Dit deelsysteem van de chipkaart is dus zo lek als een mandje....
Ik stuur je straks de zaken uit mijn gesprek met hem naar je toe.
Ik heb een paar jaar terug een soortgelijk, maar ondertussen toch net ander akkefietje gehad. Ook ik kreeg een brief van TLS dat ze het saldo van mijn verlopen chipkaart (welgeteld ¤0,15) terug gingen storten op rekeningnummer *******xyz, wat vrij duidelijk niet mijn rekeningnummer was. Puur om het principe (het ging immers om 15 cent en ik had helemaal niet verwacht dat ze dat terug gingen storten) achteraan gemaild, en toen kreeg ik te horen dat TLS geen rekeningnummer van mij had (want ik heb de kaart middels een NS abonnement), en dat ze het geld dus maar naar hun eigen 'wacht'rekening over gemaakt hadden. En nee, blijkbaar konden ze me niet pro-actief vragen waar het heen moest, en moest ik er zelf achteraan mailen.
Uiteindelijk is het dus wel correct op mijn rekeningnummer uitgekomen, en heeft TLS er vrij zeker meer kosten aan gemaakt dan die 15 cent waar het over ging
Denk dat dat meer vergissingen zijn dan bewuste stops. Op een gegeven moment kijk je eigenlijk niet meer naar het dienstkaartje omdat je het al tig keer gedaan hebt, en al helemaal met een stoptrein waarmee je normaal bij ieder station stopt
Ik ben wel eens bijna station Achter de Hoven voorbij gereden. We stoppen daar maar 3-4 keer per dag geloof ik. Alleen in de ochtend en middag. Ik heb bijna altijd avonddienst en ik rijd meestal de sneltrein Groningen - Leeuwarden. Bijna nooit de stopper. Kon hem nog even flink op z'n donder geven toen ik 'Truus' hoorde omroepen
Op donderdag 20 februari 2014 15:16 schreef Fixers het volgende: Wat is er eigenlijk aan de hand tussen Utrecht en Den Bosch. Dat er 'veel minder' treinen rijden?
hoorde iets over een stroomstoring in een relaiskast in Houten
En nu zijn we dus keurig op tijd in Den Haag HS, en houden we een kwartier het perron bezet om in het pad van de volgende trein naar Den Haag Centraal te rijden