abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136903200
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er rijden treinen...
Volgens reisplanner alleen bussen den haag-leiden.
pi_136903563
Ik krijg reisadviezen tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal.
Bier.
pi_136903626
Door spoedreparaties aan wissels is er beperkt treinverkeer mogelijk.

Er rijden geen treinen maar bussen tussen:

* Den Haag Centraal - Den Haag Ypenburg
* Den Haag Centraal- Den Haag HS

Tussen Leiden - Den Haag HS en Rotterdam C reden ook tijdelijk geen treinen, het treinverkeer wordt momenteel geleidelijk hervat. We verwachten rond 20.00 uur weer (beperkt) treinen via Den Haag HS te hebben rijden.

http://www.ns.nl/calamite(...)-spoedreparatie.html
pi_136903807
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail zegt dat het wisselinspectie was en dat een aantal wissels niet meer gebruikt mag worden totdat er onderdelen vervangen zijn
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ar-inspectie-wissels
Vier wissels stuk en daarom gooi je in de spits twee grote stations plat? Mag ik een enkeltje onvermogen?
pi_136903906
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:11 schreef Fixers het volgende:

[..]

Vier wissels stuk en daarom gooi je in de spits twee grote stations plat? Mag ik een enkeltje onvermogen?
Ken tientallen stations waarbij schaalverkleining in aantal wissels naar grote emplacement zelfde resultaat oplevert.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:19:56 #181
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_136904157
Hoezo komen ze er NU pas achter dat er vier!!! wissels stuk zijn.. Jemig
pi_136904332
Omdat je niet iedere 24 uur ieder wissel inspecteert?
Bier.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:27:56 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136904508
Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat...

1) Het wissel ongewoon hard slijt
2) Er onvoldoende of ontoereikend geïnspecteerd is
3) Er wel is geïnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is")

Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar.
pi_136905423
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef James1988 het volgende:
Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat...

1) Het wissel ongewoon hard slijt
2) Er onvoldoende of ontoereikend geïnspecteerd is
3) Er wel is geïnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is")

Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar.
Dat is nu precies de reden dat MVBOV in de brief aan Wilma van vandaag, met het verzoek om orde op zaken te stellen, dit schreef:

quote:
ProRail zet weliswaar terecht in op veiligheid, maar dat doet niets af aan wat er werkelijk aan de hand is. Want aan die veiligheidsmaatregelen gaat iets vooraf: blijkbaar kunnen technische gebreken aan rails en wissels onopgemerkt blijven totdat ze plotseling van dien aard zijn dat het treinverkeer onmiddellijk moet worden stilgelegd.
Eerder nam ik afstand van de eis van Berghuis, die de kop van Gout wilde zien rollen.

Maar gezien de huidige gebeurtenissen twijfel ik aan de handhaafbaarheid van de ProRail-top.
pi_136905468
De trein naar Delft ging niet verder dan Leiden. Toen toch naar Holland Spoor, maar uiteindelijk toch niet verder dan Leiden.

Wou al bijna weer terug de andere kant op gaan om ergens anders te gaan slapen toen er vanuit Leiden toch een IC naar Vlissingen ging rijden. En ik kon nog zitten ook! Nu alleen nog GTBV claimen en dan is het avontuur weer achter de rug.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:59:16 #186
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136906276
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:45 schreef DriekOplopers het volgende:
Maar gezien de huidige gebeurtenissen twijfel ik aan de handhaafbaarheid van de ProRail-top.
Ik stel voor dat jij de volgende directeur wordt.
pi_136906315
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij de volgende directeur wordt.
Wij van VBOV adviseren VBOV.
pi_136906542
Rikus,
heb jij hier wel eens eerder signalen van vernomen?

Ik heb bankrekening nummer 123 bij ABN. Iedereen in mijn omgeving heeft bankrekeningnummers bij verschillende banken, maar niet bij Rabobank. Iedereen uit mijn omgeving komt uit Utrecht.

Vandaag ontving ik een brief van OV-chipkaart dat mijn chipkaart onlangs is verlopen en dat mijn saldo van een paar euro wordt teruggestort op een bankrekening. Het bankrekeningnummer in de brief is van de RABO. Na een belletje met RABO blijkt dat dit rekeningnummer is geopend in Volendam. Meer gegevens zijn uiteraard niet prijsgegeven.

Daarnaast staat in mijn account het emailadres van een willekeurig ICT-bedrijfje uit Volendam/Edam. Ik weet zeker dat ik dit mailadres niet heb ingevoerd en ook nooit het rekeningnummer heb ingevoerd. Op het tijdstip (in januari) dat het verzoek tot terugstorting is gedaan weet ik zeker dat ik thuis was.

Idenititeitsfraude van mijn kant (slecht beveiligde database) sluit ik vrijwel uit. Op dit moment vermoed ik dat er ofwel een fout in de database van ov-chipkaart.nl zit of dat het voor anderen gemakkelijk is om terugstortingen te wijzigen naar andermans rekeningnummer.
pi_136906979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:04 schreef Bitlord het volgende:
Rikus,
heb jij hier wel eens eerder signalen van vernomen?

Ik heb bankrekening nummer 123 bij ABN. Iedereen in mijn omgeving heeft bankrekeningnummers bij verschillende banken, maar niet bij Rabobank. Iedereen uit mijn omgeving komt uit Utrecht.

Vandaag ontving ik een brief van OV-chipkaart dat mijn chipkaart onlangs is verlopen en dat mijn saldo van een paar euro wordt teruggestort op een bankrekening. Het bankrekeningnummer in de brief is van de RABO. Na een belletje met RABO blijkt dat dit rekeningnummer is geopend in Volendam. Meer gegevens zijn uiteraard niet prijsgegeven.

Daarnaast staat in mijn account het emailadres van een willekeurig ICT-bedrijfje uit Volendam/Edam. Ik weet zeker dat ik dit mailadres niet heb ingevoerd en ook nooit het rekeningnummer heb ingevoerd. Op het tijdstip (in januari) dat het verzoek tot terugstorting is gedaan weet ik zeker dat ik thuis was.

Idenititeitsfraude van mijn kant (slecht beveiligde database) sluit ik vrijwel uit. Op dit moment vermoed ik dat er ofwel een fout in de database van ov-chipkaart.nl zit of dat het voor anderen gemakkelijk is om terugstortingen te wijzigen naar andermans rekeningnummer.
Ik ga hier achteraan. Zie je kans, je verhaal iets uitgebreider op de mail te zetten? info@voorbeterov.nl
pi_136907140
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij de volgende directeur wordt.
Nee, ieder groot bedrijf heeft een of meer onafhankelijke derden nodig, die streng maar rechtvaardig het bedrijf bij de les houden. In die rol voel ik mij erg thuis. Ik word daar niet rijk van, maar ik hoop dat ik (samen met de geweldige mensen in mijn club) iets goeds beteken voor de samenleving.
pi_136907253
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail zegt dat het wisselinspectie was en dat een aantal wissels niet meer gebruikt mag worden totdat er onderdelen vervangen zijn
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ar-inspectie-wissels
Dat hadden ze toch vorige maand gedaan? Of hebben ze nu een papiertje ontdekt waarop stond dat er in die hoek van het land NOG tachtig liggen of zo? Hoe werkt zoiets? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136907389
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef James1988 het volgende:
Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat...

1) Het wissel ongewoon hard slijt
2) Er onvoldoende of ontoereikend geïnspecteerd is
3) Er wel is geïnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is")

Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar.
Sowieso, als het (om welke reden dan ook) uit dienst nemen van 4 wissels betekent dat er in de hele spoordriehoek Gouda - Rotterdam - Den Haag niets meer kan rijden, lijkt me dat topologisch wrong design.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136907477
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:13 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee, ieder groot bedrijf heeft een of meer onafhankelijke derden nodig, die streng maar rechtvaardig het bedrijf bij de les houden. In die rol voel ik mij erg thuis. Ik word daar niet rijk van, maar ik hoop dat ik (samen met de geweldige mensen in mijn club) iets goeds beteken voor de samenleving.
Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten.
Bier.
pi_136907589
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten.
Nee, meer in een soort Raad van Toezicht he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136908017
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, meer in een soort Raad van Toezicht he :)
:Y
Bier.
pi_136908217
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sowieso, als het (om welke reden dan ook) uit dienst nemen van 4 wissels betekent dat er in de hele spoordriehoek Gouda - Rotterdam - Den Haag niets meer kan rijden, lijkt me dat topologisch wrong design.
Met drie lukt het ook wel trouwens.
Edit: ohnee ik ben iets te optimistisch.
pi_136908251
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten.
Klopt. Dat zeg ik toch? Daarom voel ik mij zo thuis als boegbeeld van het MVBOV-cluppie.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 februari 2014 @ 21:35:37 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136908548
quote:
5s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat hadden ze toch vorige maand gedaan? Of hebben ze nu een papiertje ontdekt waarop stond dat er in die hoek van het land NOG tachtig liggen of zo? Hoe werkt zoiets? :?
Waarschijnlijk ander type wissel, maar hoe het kan dat ze de allemaal de ene ronde nog wel aan de norm voldoen en de volgende ronde er onder zitten is eentje die wel antwoord behoeft. Normaal zou je zeggen dat er niet zoveel tegelijk op dezelfde plek afgekeurd worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136908587
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:30 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Klopt. Dat zeg ik toch? Daarom voel ik mij zo thuis als boegbeeld van het MVBOV-cluppie.
Als je vindt dat jij in een RvT zou kunnen zitten dan heb je echt een heel vertekend beeld van wat onafhankelijk is...
Bier.
pi_136908864
Vervangingswerkzaamheden wissels bij Den Haag en Rotterdam
19 feb. 2014 / Nieuwsbericht

In de media circuleren berichten dat er gestaakt wordt bij ProRail en hierdoor minder treinen rijden rond Den Haag en Rotterdam. Dit is pertinent onjuist. De reden voor minder treinen is, dat vandaag bij inspecties is vastgesteld dat er bij een viertal wissels, twee in Den Haag en twee in Rotterdam, onderdelen dienen te worden vervangen.



We zetten alles op alles om de wissels zo snel mogelijk weer berijdbaar te krijgen, maar kunnen op dit moment nog niet aangeven hoeveel tijd we daarvoor nodig hebben. Deze wissels zijn nu niet beschikbaar voor de treindienst en dit heeft gevolgen voor de reizigers.

Impact treinverkeer

Reizigers worden hierover via de reisinformatie-kanalen van de vervoerders geinformeerd. De overlast voor reizigers vinden we vervelend maar we nemen in dit soort situaties altijd het zekere voor het onzekere.

Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')