Eensch. Misschien wordt dat door dit soort gesodemieter duidelijk...quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh en dan zijn er nog de veiligheidseisen waarvan ik denk nou daar kan wel een hele sloot van in de papierbak trouwens. Die zorgen voor veel extra overlast.
ProRail bevestigt het ook niet!!!quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
ProRail ontkent het niet!!!
En weer geldt dus: Niemand weet het. What else is newquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
ProRail ontkent het niet!!!
De Kamer kan door de kiezer worden afgerekend.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maar heeft dat zin dan? Want de volgende bewindspersoon is dan van alle blaam gezuiverd en die kan rustig opnieuw de boel gaan verkloten. En dan zitten we ook nog met de kamer, die niet zomaar naar huis gestuurd kan worden, die grotendeels achter de gemaakte keuzes stond.
Boeien, overkomd iedereen wel eens.quote:
Achja.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Boeien, overkomd iedereen wel eens.
Ik wees hem er op FB-chat ook al opquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:49 schreef Duvel het volgende:
Ja jezus, doe het gewoon nog een keer over.
Jij bent echt de grootste trol die er bestaat. Althans dat hoop ik. En strijd je voor beter ov voor jezelf? Ben echt oprecht benieuwd hoeveel reiziger jou steunen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:17 schreef DriekOplopers het volgende:
Mansveld moet ogenblikkelijk orde op zaken stellen bij Prorail:
http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Spellingquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik wees hem er op FB-chat ook al opArme jongen.
Ik wel, maar niet voor dit soort dingen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik als reiziger heb in elk geval nergens meer begrip voor, mocht het jullie ontgaan zijn
Ah toe, blijf nog ff?quote:En nu ga ik wat anders doen
Als dit hetzelfde type wissel is als bij Hilversum dan bied ik mijn excuses aan aan iedereen, zo niet dan weten we nog niets.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail zegt dat het wisselinspectie was en dat een aantal wissels niet meer gebruikt mag worden totdat er onderdelen vervangen zijn
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ar-inspectie-wissels
Het gezeik met de Hilversum-wissels was toch achter de rug?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als dit hetzelfde type wissel is als bij Hilversum dan bied ik mijn excuses aan aan iedereen, zo niet dan weten we nog niets.
Dus rest van de week alleen bussen? Of is het vanavond al gefixed.....quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail zegt dat het wisselinspectie was en dat een aantal wissels niet meer gebruikt mag worden totdat er onderdelen vervangen zijn
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ar-inspectie-wissels
Ja, daarom als het zo'n wissel is, die zijn namelijk allemaal grondig geīnspecteerd, dan heeft ProRail dus inderdaad heel hard gefaald omdat ze niet weten waar ze welke wissels hebben liggen. Maar het kan ook zijn dat ze naar aanleiding van Hilversum hebben bedacht dat ze misschien alle wissels in heel Nederland moeten inspecteren en andere gebreken hebben aangetroffen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het gezeik met de Hilversum-wissels was toch achter de rug?
Er rijden treinen...quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dus rest van de week alleen bussen? Of is het vanavond al gefixed.....
Vier wissels stuk en daarom gooi je in de spits twee grote stations plat? Mag ik een enkeltje onvermogen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail zegt dat het wisselinspectie was en dat een aantal wissels niet meer gebruikt mag worden totdat er onderdelen vervangen zijn
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ar-inspectie-wissels
Ken tientallen stations waarbij schaalverkleining in aantal wissels naar grote emplacement zelfde resultaat oplevert.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:11 schreef Fixers het volgende:
[..]
Vier wissels stuk en daarom gooi je in de spits twee grote stations plat? Mag ik een enkeltje onvermogen?
Dat is nu precies de reden dat MVBOV in de brief aan Wilma van vandaag, met het verzoek om orde op zaken te stellen, dit schreef:quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef James1988 het volgende:
Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat...
1) Het wissel ongewoon hard slijt
2) Er onvoldoende of ontoereikend geīnspecteerd is
3) Er wel is geīnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is")
Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar.
Eerder nam ik afstand van de eis van Berghuis, die de kop van Gout wilde zien rollen.quote:ProRail zet weliswaar terecht in op veiligheid, maar dat doet niets af aan wat er werkelijk aan de hand is. Want aan die veiligheidsmaatregelen gaat iets vooraf: blijkbaar kunnen technische gebreken aan rails en wissels onopgemerkt blijven totdat ze plotseling van dien aard zijn dat het treinverkeer onmiddellijk moet worden stilgelegd.
Ik stel voor dat jij de volgende directeur wordt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:45 schreef DriekOplopers het volgende:
Maar gezien de huidige gebeurtenissen twijfel ik aan de handhaafbaarheid van de ProRail-top.
Wij van VBOV adviseren VBOV.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij de volgende directeur wordt.
Ik ga hier achteraan. Zie je kans, je verhaal iets uitgebreider op de mail te zetten? info@voorbeterov.nlquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:04 schreef Bitlord het volgende:
Rikus,
heb jij hier wel eens eerder signalen van vernomen?
Ik heb bankrekening nummer 123 bij ABN. Iedereen in mijn omgeving heeft bankrekeningnummers bij verschillende banken, maar niet bij Rabobank. Iedereen uit mijn omgeving komt uit Utrecht.
Vandaag ontving ik een brief van OV-chipkaart dat mijn chipkaart onlangs is verlopen en dat mijn saldo van een paar euro wordt teruggestort op een bankrekening. Het bankrekeningnummer in de brief is van de RABO. Na een belletje met RABO blijkt dat dit rekeningnummer is geopend in Volendam. Meer gegevens zijn uiteraard niet prijsgegeven.
Daarnaast staat in mijn account het emailadres van een willekeurig ICT-bedrijfje uit Volendam/Edam. Ik weet zeker dat ik dit mailadres niet heb ingevoerd en ook nooit het rekeningnummer heb ingevoerd. Op het tijdstip (in januari) dat het verzoek tot terugstorting is gedaan weet ik zeker dat ik thuis was.
Idenititeitsfraude van mijn kant (slecht beveiligde database) sluit ik vrijwel uit. Op dit moment vermoed ik dat er ofwel een fout in de database van ov-chipkaart.nl zit of dat het voor anderen gemakkelijk is om terugstortingen te wijzigen naar andermans rekeningnummer.
Nee, ieder groot bedrijf heeft een of meer onafhankelijke derden nodig, die streng maar rechtvaardig het bedrijf bij de les houden. In die rol voel ik mij erg thuis. Ik word daar niet rijk van, maar ik hoop dat ik (samen met de geweldige mensen in mijn club) iets goeds beteken voor de samenleving.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij de volgende directeur wordt.
Dat hadden ze toch vorige maand gedaan? Of hebben ze nu een papiertje ontdekt waarop stond dat er in die hoek van het land NOG tachtig liggen of zo? Hoe werkt zoiets?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail zegt dat het wisselinspectie was en dat een aantal wissels niet meer gebruikt mag worden totdat er onderdelen vervangen zijn
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ar-inspectie-wissels
Sowieso, als het (om welke reden dan ook) uit dienst nemen van 4 wissels betekent dat er in de hele spoordriehoek Gouda - Rotterdam - Den Haag niets meer kan rijden, lijkt me dat topologisch wrong design.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef James1988 het volgende:
Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat...
1) Het wissel ongewoon hard slijt
2) Er onvoldoende of ontoereikend geīnspecteerd is
3) Er wel is geīnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is")
Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar.
Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, ieder groot bedrijf heeft een of meer onafhankelijke derden nodig, die streng maar rechtvaardig het bedrijf bij de les houden. In die rol voel ik mij erg thuis. Ik word daar niet rijk van, maar ik hoop dat ik (samen met de geweldige mensen in mijn club) iets goeds beteken voor de samenleving.
Nee, meer in een soort Raad van Toezicht hequote:Op woensdag 19 februari 2014 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten.
quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, meer in een soort Raad van Toezicht he
Met drie lukt het ook wel trouwens.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso, als het (om welke reden dan ook) uit dienst nemen van 4 wissels betekent dat er in de hele spoordriehoek Gouda - Rotterdam - Den Haag niets meer kan rijden, lijkt me dat topologisch wrong design.
Klopt. Dat zeg ik toch? Daarom voel ik mij zo thuis als boegbeeld van het MVBOV-cluppie.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten.
Waarschijnlijk ander type wissel, maar hoe het kan dat ze de allemaal de ene ronde nog wel aan de norm voldoen en de volgende ronde er onder zitten is eentje die wel antwoord behoeft. Normaal zou je zeggen dat er niet zoveel tegelijk op dezelfde plek afgekeurd worden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat hadden ze toch vorige maand gedaan? Of hebben ze nu een papiertje ontdekt waarop stond dat er in die hoek van het land NOG tachtig liggen of zo? Hoe werkt zoiets?
Als je vindt dat jij in een RvT zou kunnen zitten dan heb je echt een heel vertekend beeld van wat onafhankelijk is...quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:30 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Dat zeg ik toch? Daarom voel ik mij zo thuis als boegbeeld van het MVBOV-cluppie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |