Dat is nu precies de reden dat MVBOV in de brief aan Wilma van vandaag, met het verzoek om orde op zaken te stellen, dit schreef:quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef James1988 het volgende:
Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat...
1) Het wissel ongewoon hard slijt
2) Er onvoldoende of ontoereikend geīnspecteerd is
3) Er wel is geīnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is")
Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar.
Eerder nam ik afstand van de eis van Berghuis, die de kop van Gout wilde zien rollen.quote:ProRail zet weliswaar terecht in op veiligheid, maar dat doet niets af aan wat er werkelijk aan de hand is. Want aan die veiligheidsmaatregelen gaat iets vooraf: blijkbaar kunnen technische gebreken aan rails en wissels onopgemerkt blijven totdat ze plotseling van dien aard zijn dat het treinverkeer onmiddellijk moet worden stilgelegd.
Ik stel voor dat jij de volgende directeur wordt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:45 schreef DriekOplopers het volgende:
Maar gezien de huidige gebeurtenissen twijfel ik aan de handhaafbaarheid van de ProRail-top.
Wij van VBOV adviseren VBOV.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij de volgende directeur wordt.
Ik ga hier achteraan. Zie je kans, je verhaal iets uitgebreider op de mail te zetten? info@voorbeterov.nlquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:04 schreef Bitlord het volgende:
Rikus,
heb jij hier wel eens eerder signalen van vernomen?
Ik heb bankrekening nummer 123 bij ABN. Iedereen in mijn omgeving heeft bankrekeningnummers bij verschillende banken, maar niet bij Rabobank. Iedereen uit mijn omgeving komt uit Utrecht.
Vandaag ontving ik een brief van OV-chipkaart dat mijn chipkaart onlangs is verlopen en dat mijn saldo van een paar euro wordt teruggestort op een bankrekening. Het bankrekeningnummer in de brief is van de RABO. Na een belletje met RABO blijkt dat dit rekeningnummer is geopend in Volendam. Meer gegevens zijn uiteraard niet prijsgegeven.
Daarnaast staat in mijn account het emailadres van een willekeurig ICT-bedrijfje uit Volendam/Edam. Ik weet zeker dat ik dit mailadres niet heb ingevoerd en ook nooit het rekeningnummer heb ingevoerd. Op het tijdstip (in januari) dat het verzoek tot terugstorting is gedaan weet ik zeker dat ik thuis was.
Idenititeitsfraude van mijn kant (slecht beveiligde database) sluit ik vrijwel uit. Op dit moment vermoed ik dat er ofwel een fout in de database van ov-chipkaart.nl zit of dat het voor anderen gemakkelijk is om terugstortingen te wijzigen naar andermans rekeningnummer.
Nee, ieder groot bedrijf heeft een of meer onafhankelijke derden nodig, die streng maar rechtvaardig het bedrijf bij de les houden. In die rol voel ik mij erg thuis. Ik word daar niet rijk van, maar ik hoop dat ik (samen met de geweldige mensen in mijn club) iets goeds beteken voor de samenleving.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij de volgende directeur wordt.
Dat hadden ze toch vorige maand gedaan? Of hebben ze nu een papiertje ontdekt waarop stond dat er in die hoek van het land NOG tachtig liggen of zo? Hoe werkt zoiets?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail zegt dat het wisselinspectie was en dat een aantal wissels niet meer gebruikt mag worden totdat er onderdelen vervangen zijn
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ar-inspectie-wissels
Sowieso, als het (om welke reden dan ook) uit dienst nemen van 4 wissels betekent dat er in de hele spoordriehoek Gouda - Rotterdam - Den Haag niets meer kan rijden, lijkt me dat topologisch wrong design.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef James1988 het volgende:
Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat...
1) Het wissel ongewoon hard slijt
2) Er onvoldoende of ontoereikend geīnspecteerd is
3) Er wel is geīnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is")
Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar.
Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, ieder groot bedrijf heeft een of meer onafhankelijke derden nodig, die streng maar rechtvaardig het bedrijf bij de les houden. In die rol voel ik mij erg thuis. Ik word daar niet rijk van, maar ik hoop dat ik (samen met de geweldige mensen in mijn club) iets goeds beteken voor de samenleving.
Nee, meer in een soort Raad van Toezicht hequote:Op woensdag 19 februari 2014 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten.
quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, meer in een soort Raad van Toezicht he
Met drie lukt het ook wel trouwens.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso, als het (om welke reden dan ook) uit dienst nemen van 4 wissels betekent dat er in de hele spoordriehoek Gouda - Rotterdam - Den Haag niets meer kan rijden, lijkt me dat topologisch wrong design.
Klopt. Dat zeg ik toch? Daarom voel ik mij zo thuis als boegbeeld van het MVBOV-cluppie.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten.
Waarschijnlijk ander type wissel, maar hoe het kan dat ze de allemaal de ene ronde nog wel aan de norm voldoen en de volgende ronde er onder zitten is eentje die wel antwoord behoeft. Normaal zou je zeggen dat er niet zoveel tegelijk op dezelfde plek afgekeurd worden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat hadden ze toch vorige maand gedaan? Of hebben ze nu een papiertje ontdekt waarop stond dat er in die hoek van het land NOG tachtig liggen of zo? Hoe werkt zoiets?
Als je vindt dat jij in een RvT zou kunnen zitten dan heb je echt een heel vertekend beeld van wat onafhankelijk is...quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:30 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Dat zeg ik toch? Daarom voel ik mij zo thuis als boegbeeld van het MVBOV-cluppie.
Dat zegt Driek niet. Hij is blij met de positie die hij nu heeft. Van buitenaf proberen dingen te veranderen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als je vindt dat jij in een RvT zou kunnen zitten dan heb je echt een heel vertekend beeld van wat onafhankelijk is...
Maar dat wil ik dus helemaal niet. Dat zeg ik toch nergens?quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als je vindt dat jij in een RvT zou kunnen zitten dan heb je echt een heel vertekend beeld van wat onafhankelijk is...
Foto's bij daglicht midden op emplacement Den Haag. Lijkt me niet de juiste uiting naar je veiligheidsregelsquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:46 schreef greavy het volgende:
Jajoh, doe er lekker ene foto bij van wissels op de Amsterdamse westhavens.
Lees: De volgende keer kunt u gewoon weer de tering krijgenquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:42 schreef b2py het volgende:
Impact treinverkeer
Reizigers worden hierover via de reisinformatie-kanalen van de vervoerders geinformeerd. De overlast voor reizigers vinden we vervelend maar we nemen in dit soort situaties altijd het zekere voor het onzekere.
Wat had je dan verwacht?quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lees: De volgende keer kunt u gewoon weer de tering krijgen
ProRail zal toch wel ergens een foto hebben die realistischer is?quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Foto's bij daglicht midden op emplacement Den Haag. Lijkt me niet de juiste uiting naar je veiligheidsregels
Onderschrift op Prorail site: Wissels.quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:04 schreef greavy het volgende:
[..]
ProRail zal toch wel ergens een foto hebben die realistischer is?
Ja hehe wat Driek al 10 keer aangegeven heeft. TSB afgeven tot na de spits of einde dienst, en de nacht erop fiksen. Het kan echt niet zo zijn dat er jarenlang dagelijks honderden treinen full speed overheen gegaan zijn en er dan OPEENS tot rücksichtslose platlegging besloten "moet" worden. Dat is echt totaal onzin.quote:
Had je gemaild. .quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik ga hier achteraan. Zie je kans, je verhaal iets uitgebreider op de mail te zetten? info@voorbeterov.nl
Okee.quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:22 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Had je gemaild. .
Inmiddels de persoon achter het ingevoerde mailadres gevonden en het bleek zijn rekeningnummer te zijn wat in mijn brief stond. Het komt er op neer dat hij dus per ongeluk mijn chipkaartnummer had ingevoerd.
Met als gevolg dus dat zijn mailadres in mijn account is verschenen en HIJ mijn saldo heeft ontvangen. Dit deelsysteem van de chipkaart is dus zo lek als een mandje....
Ik stuur je straks de zaken uit mijn gesprek met hem naar je toe.
Lief dagboek.quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:35 schreef James1988 het volgende:
De reisinformatie was ook weer lekker de weg kwijt.
18:30, Den Haag Centraal: alle schermen stonden op "Let op omroep", uit de omroep het gebruikelijke geneuzel over gratis koffie door de "erg vervelende overlast", en de mededelingen dat reizigers richting Zoetermeer en Delft gebruik konden maken van HTM.
Ik zag de bui al hangen (trams richting Den Haag en RR richting Rotterdam) stampvol, dus ik ben naar Den Haag Laan van NOI gegaan met een RandstadRail richting Zoetermeer.
18:50, Den Haag Laan van NOI: schermen op perrons gaven hetzelfde: "Let op omroep", die meldde echter niks. Te Laan van NOI stond er één trein klaar, een SLT-6 met 'Haarlem' op de displays. Deze stond op spoor 3. Volgens de NS-app zou om 18:59 een sprinter naar Haarlem gaan rijden vanaf spoor 4. Die vertrok uiteindelijk om 19:05, van spoor 3.
19:25, Leiden: wederom veel omroepen over gratis koffie, de AV21's gaven treinen aan van een half uur eerder, met "+5 minuten" door "spoedreparatie". Ik ben richting de Julia's gegaan waar ik uitgebreid de tijd heb genomen voor een maaltijd.
20:00, Leiden: nog steeds omroepen over gratis koffie, AV21's gaven nog steeds treinen aan die meer dan een half uur eerder al vertrokken hadden moeten zijn, ook "+10 minuten" was weer van de partij.
20:45 Rotterdam: veel vertraagde en opgeheven treinen. Ook alle ICs richting Venlo werden opgeheven, richting Breda bleven er maar twee reisopties over. De sprinter van 21:15 (met +8) of de IC Direct van 21:39. Uiteindelijk de laatste genomen, en om 22:03 was ik eindelijk in Breda.
Duidelijk.quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:41 schreef b2py het volgende:
Ik krijg reclames voor een uitvaart, veelzeggend?
Klopt, ik heb wat malware geīnstalleerd bij je. Kon je zelf niks aan doen hoor, echt niet! Laat je door DeAdLoCk of hoe die breezerhoer ook heet niks wijsmakenquote:Op woensdag 19 februari 2014 22:41 schreef b2py het volgende:
Ik krijg reclames voor een uitvaart, veelzeggend?
Wat de vliegende neuk.twitter:ProRail twitterde op woensdag 19-02-2014 om 23:14:43Reparaties wissels R'dam/ Den Haag zullen tot zeker vrijdagavond duren. Lees hier meer: http://t.co/wWbOTlPuNr reageer retweet
Neuh. Ik sta niet vaak met m'n mond vol tanden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:15 schreef James1988 het volgende:
Wat de vliegende neuk.twitter:ProRail twitterde op woensdag 19-02-2014 om 23:14:43Reparaties wissels R'dam/ Den Haag zullen tot zeker vrijdagavond duren. Lees hier meer: http://t.co/wWbOTlPuNr reageer retweet
Maar nee hoor je mag niks zeggen over falend onderhoud of spook-inspecties of ander gevingerverf. Nee je moet gewoon even blijven wachten tot je trein met +2880 overmorgen weer gaat rijden en DAN nog blij zijn dat ie gaat rijden, en DAN nog wachten tot het rapport er over 7 maanden is en DAN mag je pas gaan zeiken van meneer deadlock. MITS daar aanleiding toe is dan he, anders nietquote:Op woensdag 19 februari 2014 23:15 schreef James1988 het volgende:
Wat de vliegende neuk.twitter:ProRail twitterde op woensdag 19-02-2014 om 23:14:43Reparaties wissels R'dam/ Den Haag zullen tot zeker vrijdagavond duren. Lees hier meer: http://t.co/wWbOTlPuNr reageer retweet
Hahahahahahaha!quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig is volgend jaar alle ellende voorbij
ja klopt, in 1962 zijn er nul verwijtbare storingen meer aan het spoorquote:Op woensdag 19 februari 2014 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig is volgend jaar alle ellende voorbij
zoiets ja.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja klopt, in 1962 zijn er nul verwijtbare storingen meer aan het spoor
Ja maar niet veel meer treinen dan 2 jaar geleden. En het vriest ook niet harder dan 2 jaar geleden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoiets ja.
Het is gewoon verbazingwekkend dat dit soort verstoringen vaker op lijken te duiken dan vroeger. Al kun je de situatie niet helemaal vergelijken met vroeger omdat er veel meer treinen zijn gaan rijden over hetzelfde stuk spoor.
Dat wil niet zeggen dat de ellende van nu niet een oorzaak in het verleden heeft liggen. Juist dat zou eens onderzocht moeten worden, maar ik zeg er gelijk bij dat je dan waarschijnlijk niet veel zult kunnen vinden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar niet veel meer treinen dan 2 jaar geleden. En het vriest ook niet harder dan 2 jaar geleden.
Kijk op www.rijdendetreinen.nl eens in het archief naar "herstelwerkzaamheden", "defect aan het spoor" en "spoedreparatie aan het spoor". Verhoudingsgewijs komt de lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht erg vaak naar voren.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat de ellende van nu niet een oorzaak in het verleden heeft liggen. Juist dat zou eens onderzocht moeten worden, maar ik zeg er gelijk bij dat je dan waarschijnlijk niet veel zult kunnen vinden.
Beetje realisme zou geen kwaad kunnen. Back to basics.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat de ellende van nu niet een oorzaak in het verleden heeft liggen. Juist dat zou eens onderzocht moeten worden, maar ik zeg er gelijk bij dat je dan waarschijnlijk niet veel zult kunnen vinden.
Ik moet je corrigeren vriend, een neukfout is een persoon. Nou ja, een organisme met een BSNquote:Op woensdag 19 februari 2014 23:36 schreef _serial_ het volgende:
Echt wat voor neukfout is dat nu weer, tot vrijdag fucking avond minder treinen op een van de drukste trajecten.
Goed idee. Er zijn al zoveel vrouwen actief in het spoor op hoge posities. Netelenbos, Peijs, Gout, Thijssen, Mansveld, Schultz, het gaat maar door.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:36 schreef James1988 het volgende:
Maar we hebben wel mooie stations. En zootels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |