abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:19:56 #181
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_136904157
Hoezo komen ze er NU pas achter dat er vier!!! wissels stuk zijn.. Jemig
pi_136904332
Omdat je niet iedere 24 uur ieder wissel inspecteert?
Bier.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:27:56 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136904508
Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat...

1) Het wissel ongewoon hard slijt
2) Er onvoldoende of ontoereikend geīnspecteerd is
3) Er wel is geīnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is")

Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar.
pi_136905423
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef James1988 het volgende:
Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat...

1) Het wissel ongewoon hard slijt
2) Er onvoldoende of ontoereikend geīnspecteerd is
3) Er wel is geīnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is")

Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar.
Dat is nu precies de reden dat MVBOV in de brief aan Wilma van vandaag, met het verzoek om orde op zaken te stellen, dit schreef:

quote:
ProRail zet weliswaar terecht in op veiligheid, maar dat doet niets af aan wat er werkelijk aan de hand is. Want aan die veiligheidsmaatregelen gaat iets vooraf: blijkbaar kunnen technische gebreken aan rails en wissels onopgemerkt blijven totdat ze plotseling van dien aard zijn dat het treinverkeer onmiddellijk moet worden stilgelegd.
Eerder nam ik afstand van de eis van Berghuis, die de kop van Gout wilde zien rollen.

Maar gezien de huidige gebeurtenissen twijfel ik aan de handhaafbaarheid van de ProRail-top.
pi_136905468
De trein naar Delft ging niet verder dan Leiden. Toen toch naar Holland Spoor, maar uiteindelijk toch niet verder dan Leiden.

Wou al bijna weer terug de andere kant op gaan om ergens anders te gaan slapen toen er vanuit Leiden toch een IC naar Vlissingen ging rijden. En ik kon nog zitten ook! Nu alleen nog GTBV claimen en dan is het avontuur weer achter de rug.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:59:16 #186
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136906276
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:45 schreef DriekOplopers het volgende:
Maar gezien de huidige gebeurtenissen twijfel ik aan de handhaafbaarheid van de ProRail-top.
Ik stel voor dat jij de volgende directeur wordt.
pi_136906315
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij de volgende directeur wordt.
Wij van VBOV adviseren VBOV.
pi_136906542
Rikus,
heb jij hier wel eens eerder signalen van vernomen?

Ik heb bankrekening nummer 123 bij ABN. Iedereen in mijn omgeving heeft bankrekeningnummers bij verschillende banken, maar niet bij Rabobank. Iedereen uit mijn omgeving komt uit Utrecht.

Vandaag ontving ik een brief van OV-chipkaart dat mijn chipkaart onlangs is verlopen en dat mijn saldo van een paar euro wordt teruggestort op een bankrekening. Het bankrekeningnummer in de brief is van de RABO. Na een belletje met RABO blijkt dat dit rekeningnummer is geopend in Volendam. Meer gegevens zijn uiteraard niet prijsgegeven.

Daarnaast staat in mijn account het emailadres van een willekeurig ICT-bedrijfje uit Volendam/Edam. Ik weet zeker dat ik dit mailadres niet heb ingevoerd en ook nooit het rekeningnummer heb ingevoerd. Op het tijdstip (in januari) dat het verzoek tot terugstorting is gedaan weet ik zeker dat ik thuis was.

Idenititeitsfraude van mijn kant (slecht beveiligde database) sluit ik vrijwel uit. Op dit moment vermoed ik dat er ofwel een fout in de database van ov-chipkaart.nl zit of dat het voor anderen gemakkelijk is om terugstortingen te wijzigen naar andermans rekeningnummer.
pi_136906979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:04 schreef Bitlord het volgende:
Rikus,
heb jij hier wel eens eerder signalen van vernomen?

Ik heb bankrekening nummer 123 bij ABN. Iedereen in mijn omgeving heeft bankrekeningnummers bij verschillende banken, maar niet bij Rabobank. Iedereen uit mijn omgeving komt uit Utrecht.

Vandaag ontving ik een brief van OV-chipkaart dat mijn chipkaart onlangs is verlopen en dat mijn saldo van een paar euro wordt teruggestort op een bankrekening. Het bankrekeningnummer in de brief is van de RABO. Na een belletje met RABO blijkt dat dit rekeningnummer is geopend in Volendam. Meer gegevens zijn uiteraard niet prijsgegeven.

Daarnaast staat in mijn account het emailadres van een willekeurig ICT-bedrijfje uit Volendam/Edam. Ik weet zeker dat ik dit mailadres niet heb ingevoerd en ook nooit het rekeningnummer heb ingevoerd. Op het tijdstip (in januari) dat het verzoek tot terugstorting is gedaan weet ik zeker dat ik thuis was.

Idenititeitsfraude van mijn kant (slecht beveiligde database) sluit ik vrijwel uit. Op dit moment vermoed ik dat er ofwel een fout in de database van ov-chipkaart.nl zit of dat het voor anderen gemakkelijk is om terugstortingen te wijzigen naar andermans rekeningnummer.
Ik ga hier achteraan. Zie je kans, je verhaal iets uitgebreider op de mail te zetten? info@voorbeterov.nl
pi_136907140
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij de volgende directeur wordt.
Nee, ieder groot bedrijf heeft een of meer onafhankelijke derden nodig, die streng maar rechtvaardig het bedrijf bij de les houden. In die rol voel ik mij erg thuis. Ik word daar niet rijk van, maar ik hoop dat ik (samen met de geweldige mensen in mijn club) iets goeds beteken voor de samenleving.
pi_136907253
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail zegt dat het wisselinspectie was en dat een aantal wissels niet meer gebruikt mag worden totdat er onderdelen vervangen zijn
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ar-inspectie-wissels
Dat hadden ze toch vorige maand gedaan? Of hebben ze nu een papiertje ontdekt waarop stond dat er in die hoek van het land NOG tachtig liggen of zo? Hoe werkt zoiets? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136907389
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef James1988 het volgende:
Alle infra wordt periodiek gecontroleerd. Als ineens blijkt dat er 4 (!) wissels zo ver zijn versleten dat het niet meer mogelijk is om erop te rijden kan dat onder andere betekenen dat...

1) Het wissel ongewoon hard slijt
2) Er onvoldoende of ontoereikend geīnspecteerd is
3) Er wel is geīnspecteerd maar de geconstateerde slijtage 'binnen de norm' werd geacht. ("We doen er wel wat mee als het stuk is")

Het eerste is onwaarschijnlijk, de rest is uitermate verwijtbaar.
Sowieso, als het (om welke reden dan ook) uit dienst nemen van 4 wissels betekent dat er in de hele spoordriehoek Gouda - Rotterdam - Den Haag niets meer kan rijden, lijkt me dat topologisch wrong design.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136907477
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:13 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee, ieder groot bedrijf heeft een of meer onafhankelijke derden nodig, die streng maar rechtvaardig het bedrijf bij de les houden. In die rol voel ik mij erg thuis. Ik word daar niet rijk van, maar ik hoop dat ik (samen met de geweldige mensen in mijn club) iets goeds beteken voor de samenleving.
Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten.
Bier.
pi_136907589
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten.
Nee, meer in een soort Raad van Toezicht he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136908017
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, meer in een soort Raad van Toezicht he :)
:Y
Bier.
pi_136908217
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sowieso, als het (om welke reden dan ook) uit dienst nemen van 4 wissels betekent dat er in de hele spoordriehoek Gouda - Rotterdam - Den Haag niets meer kan rijden, lijkt me dat topologisch wrong design.
Met drie lukt het ook wel trouwens.
Edit: ohnee ik ben iets te optimistisch.
pi_136908251
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Onafhankelijken? Die horen niet in een directie te zitten.
Klopt. Dat zeg ik toch? Daarom voel ik mij zo thuis als boegbeeld van het MVBOV-cluppie.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 februari 2014 @ 21:35:37 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136908548
quote:
5s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat hadden ze toch vorige maand gedaan? Of hebben ze nu een papiertje ontdekt waarop stond dat er in die hoek van het land NOG tachtig liggen of zo? Hoe werkt zoiets? :?
Waarschijnlijk ander type wissel, maar hoe het kan dat ze de allemaal de ene ronde nog wel aan de norm voldoen en de volgende ronde er onder zitten is eentje die wel antwoord behoeft. Normaal zou je zeggen dat er niet zoveel tegelijk op dezelfde plek afgekeurd worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136908587
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:30 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Klopt. Dat zeg ik toch? Daarom voel ik mij zo thuis als boegbeeld van het MVBOV-cluppie.
Als je vindt dat jij in een RvT zou kunnen zitten dan heb je echt een heel vertekend beeld van wat onafhankelijk is...
Bier.
pi_136908864
Vervangingswerkzaamheden wissels bij Den Haag en Rotterdam
19 feb. 2014 / Nieuwsbericht

In de media circuleren berichten dat er gestaakt wordt bij ProRail en hierdoor minder treinen rijden rond Den Haag en Rotterdam. Dit is pertinent onjuist. De reden voor minder treinen is, dat vandaag bij inspecties is vastgesteld dat er bij een viertal wissels, twee in Den Haag en twee in Rotterdam, onderdelen dienen te worden vervangen.



We zetten alles op alles om de wissels zo snel mogelijk weer berijdbaar te krijgen, maar kunnen op dit moment nog niet aangeven hoeveel tijd we daarvoor nodig hebben. Deze wissels zijn nu niet beschikbaar voor de treindienst en dit heeft gevolgen voor de reizigers.

Impact treinverkeer

Reizigers worden hierover via de reisinformatie-kanalen van de vervoerders geinformeerd. De overlast voor reizigers vinden we vervelend maar we nemen in dit soort situaties altijd het zekere voor het onzekere.

Bron
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 februari 2014 @ 21:44:25 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136908967
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als je vindt dat jij in een RvT zou kunnen zitten dan heb je echt een heel vertekend beeld van wat onafhankelijk is...
Dat zegt Driek niet. Hij is blij met de positie die hij nu heeft. Van buitenaf proberen dingen te veranderen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:46:52 #202
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136909076
Jajoh, doe er lekker ene foto bij van wissels op de Amsterdamse westhavens.
pi_136909181
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als je vindt dat jij in een RvT zou kunnen zitten dan heb je echt een heel vertekend beeld van wat onafhankelijk is...
Maar dat wil ik dus helemaal niet. Dat zeg ik toch nergens?
pi_136909188
quote:
15s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:46 schreef greavy het volgende:
Jajoh, doe er lekker ene foto bij van wissels op de Amsterdamse westhavens.
Foto's bij daglicht midden op emplacement Den Haag. Lijkt me niet de juiste uiting naar je veiligheidsregels ;)
pi_136909894
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:42 schreef b2py het volgende:
Impact treinverkeer
Reizigers worden hierover via de reisinformatie-kanalen van de vervoerders geinformeerd. De overlast voor reizigers vinden we vervelend maar we nemen in dit soort situaties altijd het zekere voor het onzekere.
Lees: De volgende keer kunt u gewoon weer de tering krijgen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136909987
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lees: De volgende keer kunt u gewoon weer de tering krijgen :s)
Wat had je dan verwacht?
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:04:56 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136910078
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Foto's bij daglicht midden op emplacement Den Haag. Lijkt me niet de juiste uiting naar je veiligheidsregels ;)
ProRail zal toch wel ergens een foto hebben die realistischer is?
pi_136910153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:04 schreef greavy het volgende:

[..]

ProRail zal toch wel ergens een foto hebben die realistischer is?
Onderschrift op Prorail site: Wissels.

Prima toch, lekker boeiend voor de nitwit waar het is.
pi_136910906
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat had je dan verwacht?
Ja hehe wat Driek al 10 keer aangegeven heeft. TSB afgeven tot na de spits of einde dienst, en de nacht erop fiksen. Het kan echt niet zo zijn dat er jarenlang dagelijks honderden treinen full speed overheen gegaan zijn en er dan OPEENS tot rücksichtslose platlegging besloten "moet" worden. Dat is echt totaal onzin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136911128
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik ga hier achteraan. Zie je kans, je verhaal iets uitgebreider op de mail te zetten? info@voorbeterov.nl
Had je gemaild. .

Inmiddels de persoon achter het ingevoerde mailadres gevonden en het bleek zijn rekeningnummer te zijn wat in mijn brief stond. Het komt er op neer dat hij dus per ongeluk mijn chipkaartnummer had ingevoerd.

Met als gevolg dus dat zijn mailadres in mijn account is verschenen en HIJ mijn saldo heeft ontvangen. Dit deelsysteem van de chipkaart is dus zo lek als een mandje....

Ik stuur je straks de zaken uit mijn gesprek met hem naar je toe.
pi_136911293
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:22 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Had je gemaild. .

Inmiddels de persoon achter het ingevoerde mailadres gevonden en het bleek zijn rekeningnummer te zijn wat in mijn brief stond. Het komt er op neer dat hij dus per ongeluk mijn chipkaartnummer had ingevoerd.

Met als gevolg dus dat zijn mailadres in mijn account is verschenen en HIJ mijn saldo heeft ontvangen. Dit deelsysteem van de chipkaart is dus zo lek als een mandje....

Ik stuur je straks de zaken uit mijn gesprek met hem naar je toe.
Okee.
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:35:55 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136911897
De reisinformatie was ook weer lekker de weg kwijt.

18:30, Den Haag Centraal: alle schermen stonden op "Let op omroep", uit de omroep het gebruikelijke geneuzel over gratis koffie door de "erg vervelende overlast", en de mededelingen dat reizigers richting Zoetermeer en Delft gebruik konden maken van HTM.

Ik zag de bui al hangen (trams richting Den Haag en RR richting Rotterdam) stampvol, dus ik ben naar Den Haag Laan van NOI gegaan met een RandstadRail richting Zoetermeer.

18:50, Den Haag Laan van NOI: schermen op perrons gaven hetzelfde: "Let op omroep", die meldde echter niks. Te Laan van NOI stond er één trein klaar, een SLT-6 met 'Haarlem' op de displays. Deze stond op spoor 3. Volgens de NS-app zou om 18:59 een sprinter naar Haarlem gaan rijden vanaf spoor 4. Die vertrok uiteindelijk om 19:05, van spoor 3.

19:25, Leiden: wederom veel omroepen over gratis koffie, de AV21's gaven treinen aan van een half uur eerder, met "+5 minuten" door "spoedreparatie". Ik ben richting de Julia's gegaan waar ik uitgebreid de tijd heb genomen voor een maaltijd.

20:00, Leiden: nog steeds omroepen over gratis koffie, AV21's gaven nog steeds treinen aan die meer dan een half uur eerder al vertrokken hadden moeten zijn, ook "+10 minuten" was weer van de partij.

20:45 Rotterdam: veel vertraagde en opgeheven treinen. Ook alle ICs richting Venlo werden opgeheven, richting Breda bleven er maar twee reisopties over. De sprinter van 21:15 (met +8) of de IC Direct van 21:39. Uiteindelijk de laatste genomen, en om 22:03 was ik eindelijk in Breda.
pi_136912046
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:35 schreef James1988 het volgende:
De reisinformatie was ook weer lekker de weg kwijt.

18:30, Den Haag Centraal: alle schermen stonden op "Let op omroep", uit de omroep het gebruikelijke geneuzel over gratis koffie door de "erg vervelende overlast", en de mededelingen dat reizigers richting Zoetermeer en Delft gebruik konden maken van HTM.

Ik zag de bui al hangen (trams richting Den Haag en RR richting Rotterdam) stampvol, dus ik ben naar Den Haag Laan van NOI gegaan met een RandstadRail richting Zoetermeer.

18:50, Den Haag Laan van NOI: schermen op perrons gaven hetzelfde: "Let op omroep", die meldde echter niks. Te Laan van NOI stond er één trein klaar, een SLT-6 met 'Haarlem' op de displays. Deze stond op spoor 3. Volgens de NS-app zou om 18:59 een sprinter naar Haarlem gaan rijden vanaf spoor 4. Die vertrok uiteindelijk om 19:05, van spoor 3.

19:25, Leiden: wederom veel omroepen over gratis koffie, de AV21's gaven treinen aan van een half uur eerder, met "+5 minuten" door "spoedreparatie". Ik ben richting de Julia's gegaan waar ik uitgebreid de tijd heb genomen voor een maaltijd.

20:00, Leiden: nog steeds omroepen over gratis koffie, AV21's gaven nog steeds treinen aan die meer dan een half uur eerder al vertrokken hadden moeten zijn, ook "+10 minuten" was weer van de partij.

20:45 Rotterdam: veel vertraagde en opgeheven treinen. Ook alle ICs richting Venlo werden opgeheven, richting Breda bleven er maar twee reisopties over. De sprinter van 21:15 (met +8) of de IC Direct van 21:39. Uiteindelijk de laatste genomen, en om 22:03 was ik eindelijk in Breda.
Lief dagboek. :*
pi_136912202
Ik krijg reclames voor een uitvaart, veelzeggend? ;)
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:43:23 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136912328
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:41 schreef b2py het volgende:
Ik krijg reclames voor een uitvaart, veelzeggend? ;)
Duidelijk. :')
pi_136912562
Vacature beleidsadviseur dan wellicht? :P
pi_136912919
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:41 schreef b2py het volgende:
Ik krijg reclames voor een uitvaart, veelzeggend? ;)
Klopt, ik heb wat malware geīnstalleerd bij je. Kon je zelf niks aan doen hoor, echt niet! Laat je door DeAdLoCk of hoe die breezerhoer ook heet niks wijsmaken :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:10:09 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136913710
wimeilert twitterde op woensdag 19-02-2014 om 23:06:59 #VVMC vraagt duidelijkheid aan directie #NSR over de vele verstoringen! Wat is er aan de hand met de wissels? reageer retweet
Heel nuttig ja, bij NSR gaan vragen waarom de spullenboel van een andere partij zo vaak stuk gaat. :')
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:15:12 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136914006
ProRail twitterde op woensdag 19-02-2014 om 23:14:43 Reparaties wissels R'dam/ Den Haag zullen tot zeker vrijdagavond duren. Lees hier meer: http://t.co/wWbOTlPuNr reageer retweet
Wat de vliegende neuk.
pi_136914141
quote:
8s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:15 schreef James1988 het volgende:
ProRail twitterde op woensdag 19-02-2014 om 23:14:43 Reparaties wissels R'dam/ Den Haag zullen tot zeker vrijdagavond duren. Lees hier meer: http://t.co/wWbOTlPuNr reageer retweet
Wat de vliegende neuk.
Neuh. Ik sta niet vaak met m'n mond vol tanden.

Maar nu effe wel...
pi_136914283
quote:
8s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:15 schreef James1988 het volgende:
ProRail twitterde op woensdag 19-02-2014 om 23:14:43 Reparaties wissels R'dam/ Den Haag zullen tot zeker vrijdagavond duren. Lees hier meer: http://t.co/wWbOTlPuNr reageer retweet
Wat de vliegende neuk.
Maar nee hoor je mag niks zeggen over falend onderhoud of spook-inspecties of ander gevingerverf. Nee je moet gewoon even blijven wachten tot je trein met +2880 overmorgen weer gaat rijden en DAN nog blij zijn dat ie gaat rijden, en DAN nog wachten tot het rapport er over 7 maanden is en DAN mag je pas gaan zeiken van meneer deadlock. MITS daar aanleiding toe is dan he, anders niet :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136914311
inb4 "ach jochie :') " :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 februari 2014 @ 23:21:44 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136914313
Gelukkig is volgend jaar alle ellende voorbij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136914331
Benieuwd naar de oorzaak..
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:22:22 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136914342
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig is volgend jaar alle ellende voorbij
Hahahahahahaha!

Hahahahah!

Haha

Ha

;(
pi_136914364
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig is volgend jaar alle ellende voorbij
ja klopt, in 1962 zijn er nul verwijtbare storingen meer aan het spoor ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:22:55 #227
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_136914370
Gaat weer fantastisch in het sporenland :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 februari 2014 @ 23:26:17 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136914554
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja klopt, in 1962 zijn er nul verwijtbare storingen meer aan het spoor ^O^
zoiets ja.

Het is gewoon verbazingwekkend dat dit soort verstoringen vaker op lijken te duiken dan vroeger. Al kun je de situatie niet helemaal vergelijken met vroeger omdat er veel meer treinen zijn gaan rijden over hetzelfde stuk spoor.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136914632
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zoiets ja.

Het is gewoon verbazingwekkend dat dit soort verstoringen vaker op lijken te duiken dan vroeger. Al kun je de situatie niet helemaal vergelijken met vroeger omdat er veel meer treinen zijn gaan rijden over hetzelfde stuk spoor.
Ja maar niet veel meer treinen dan 2 jaar geleden. En het vriest ook niet harder dan 2 jaar geleden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136914681
Hmmm, toch niet helemaal met m'n mond vol tanden.

"Na Fyrafiasco nu ook Wisselfiasco".

*zachtjes huilt*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 februari 2014 @ 23:30:11 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136914742
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar niet veel meer treinen dan 2 jaar geleden. En het vriest ook niet harder dan 2 jaar geleden.
Dat wil niet zeggen dat de ellende van nu niet een oorzaak in het verleden heeft liggen. Juist dat zou eens onderzocht moeten worden, maar ik zeg er gelijk bij dat je dan waarschijnlijk niet veel zult kunnen vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136914791
zijn die paar tandwieltjes uit Zweden al eens gearriveerd? Of zou dit weer om een ander wisselmanco gaan? Waar zomaar 4 uiterst kritieke wissels tegelijk aan zijn komen te lijden binnen een paar uur tijd?

Of natuurlijk een ander geheel geloofwaardig scenario, dat kan ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136914801
Lekker voor Sven Kramer, komt ie straks thuis, heeft de media het waarschijnlijk alsnog de hele tijd over wissels :')

Oja, en wissels zijn techniek... dat kan kapot. Neemt niet weg dat ik ook benieuwd ben naar de oorzaak.
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:34:11 #234
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_136914912
Tuurlijk kan het kapot. Maar het is bizar dat er nu opeens vier wissels kapot blijken zijn terwijl ze bij de vorige inspecties niets hebben gevonden. En dan moeten we nog wachten tot vrijdag voordat het hersteld is. Waarom? Liggen de onderdelen weer eens niet op voorraad?
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:34:44 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136914939
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat de ellende van nu niet een oorzaak in het verleden heeft liggen. Juist dat zou eens onderzocht moeten worden, maar ik zeg er gelijk bij dat je dan waarschijnlijk niet veel zult kunnen vinden.
Kijk op www.rijdendetreinen.nl eens in het archief naar "herstelwerkzaamheden", "defect aan het spoor" en "spoedreparatie aan het spoor". Verhoudingsgewijs komt de lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht erg vaak naar voren.
pi_136914983
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat de ellende van nu niet een oorzaak in het verleden heeft liggen. Juist dat zou eens onderzocht moeten worden, maar ik zeg er gelijk bij dat je dan waarschijnlijk niet veel zult kunnen vinden.
Beetje realisme zou geen kwaad kunnen. Back to basics.

Vergeet PHS, vergeet ETMET, zorg eerst eens dat de boel in orde komt voor de dienstuitvoering die dit jaar beloofd wordt.

En dat moet je natuurlijk niet door Prorail laten doen, want Prorail heeft feitelijk weinig anders gedaan dan de afgelopen 480 weekends op rij van alles eruit flikkeren voor zogenaamde "werkzaamheden" terwijl nu blijkt dat er om de haverklap midden in de spits grote knooppunten op stel en sprong doodgelegd moeten worden "wegens dringend noodzakelijke spoedherstelalarmpaniekwerkzaamheden". Oftewel: Dat zogenaamde geīnspecteer van de afgelopen 15 jaar stelde geen ene kanker voor en al die tijd zijn de reizigers getrakteerd geweest op een hindernisbaan van Olympische proporties. Voor niets. Goed bezig man ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:36:33 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136915010
Maar we hebben wel mooie stations. En zootels.
pi_136915013
Echt wat voor neukfout is dat nu weer, tot vrijdag fucking avond minder treinen op een van de drukste trajecten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_136915112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:36 schreef _serial_ het volgende:
Echt wat voor neukfout is dat nu weer, tot vrijdag fucking avond minder treinen op een van de drukste trajecten.
Ik moet je corrigeren vriend, een neukfout is een persoon. Nou ja, een organisme met een BSN :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136915168
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:36 schreef James1988 het volgende:
Maar we hebben wel mooie stations. En zootels.
Goed idee. Er zijn al zoveel vrouwen actief in het spoor op hoge posities. Netelenbos, Peijs, Gout, Thijssen, Mansveld, Schultz, het gaat maar door.

Laten we Lenie 't Hart en Majoor Bosschardt aan het roer zetten ^O^ Voeling met de materie jeweetz ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')