b2py | maandag 6 januari 2014 @ 23:30 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 06-01-2014 23:45:35 ] | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 23:32 |
Fifties met tens is wel sixties tegen de seventies natuurlijk ![]() | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 23:35 |
De spoelen is niets meer dan een stukje hardware, de logica is in deze moderne tijden mogelijk in software. Wellicht is het zelfs mogelijk om de software die de ATB-codes op de BR 189 interpreteert over te zetten op de HLE 18. Maar goed, dat is speculeren. Op dit moment heeft de HLE 18 zelfs nog geen werkende ETCS-installatie aan boord, laat Siemens dat eerst maar eens fixen. ![]() | |
b2py | maandag 6 januari 2014 @ 23:42 |
Maar goed, saneren dus. | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 23:43 |
Omvormen tot sardineblikjes. | |
Dr_Flash | maandag 6 januari 2014 @ 23:43 |
je praat poep ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 januari 2014 @ 23:45 |
precies. Vandaar uit kun je prima met een ATB-STM gaan werken, naast de apparatuur die in en onder de loc aanwezig moet zijn. | |
b2py | maandag 6 januari 2014 @ 23:46 |
Laat ze nou maar gewoon Taurussen goedkeuren voor NL. Van al dat gezeur af, bazenmachines. | |
Dr_Flash | maandag 6 januari 2014 @ 23:47 |
en flirts. En dan allemaal ophoeren met die LINTen, SGMmen en al die andere onzin. | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 23:49 |
Twindex! | |
_serial_ | maandag 6 januari 2014 @ 23:54 |
Ziet er wel mooi uit die trein.. | |
James1988 | dinsdag 7 januari 2014 @ 00:16 |
Deze man weet. | |
Peterselieman | dinsdag 7 januari 2014 @ 00:22 |
er is weer een sleep van 23 rijtuigen ICK richting Roemenië gegaan http://somda.nl/forum/315/p482022/Ontwikkelingen+ICK-rijtuigen/ | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2014 @ 00:23 |
Kijk, b2py krijgt z'n zin. | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 00:26 |
Die tyfoon van die dingen is hard joh. In Polen moet de meester verplicht voor ieder gevaarpunt tyfoneren. Wij zaten drie rijtuigen achter de loc en wat een herrie zeg, en ook 's avonds laat na 10'en ook flink blijven toeteren. Want dat helpt bij 160 enorm natuurlijk. ![]() | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 00:27 |
En Nijmegen kan ook gesaneerd worden ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2014 @ 00:28 |
En toen zaten we er natuurlijk direct achter ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2014 @ 00:33 |
Wegblijven uit Polen als je er niet mee kan dealen, flikker ![]() | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 00:34 |
Nu snap ik waarom 1st helemaal achteraan zat ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 7 januari 2014 @ 09:34 |
Voor de liefhebber: Cities in Motion met een hoop DLC voor vier euro nogwat. http://www.bundlestars.com/all-bundles/cities-in-motion-bundle/ | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2014 @ 09:35 |
De tering, de machinist van vanochtend wist echt wel van doorjakkeren. Met vertraging uit Zwolle weg en met -1 in Deventer aankomen. Ik wist niet dat je in ICR in je stoel gedrukt kon worden ![]() | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 09:36 |
Maar het spel zelf is nu nog niet de moeite waard. Teveel irritante bugs en een waardeloze pathfinding van de reizigers. | |
Peterselieman | dinsdag 7 januari 2014 @ 10:04 |
loc voorop zeker? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2014 @ 10:10 |
Yep. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 7 januari 2014 @ 10:19 |
Ach, het doodt de tijd. Ben benieuwd hoe deel 2 is, maar daar is nu geen sale van. | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 10:27 |
Oh je bedoelt 1? Ik heb twee namelijk en daar had ik het over ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 7 januari 2014 @ 10:58 |
Ja, die bundle is deel 1. | |
lyolyrc | dinsdag 7 januari 2014 @ 11:02 |
Hij is niet toevallig Wijhe en Olst zonder te stoppen voorbijgereden? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2014 @ 11:11 |
Nee was het maar weer 2006 ![]() | |
MPG | dinsdag 7 januari 2014 @ 12:57 |
IC Venlo - Den Haag van 12.20 zojuist gestrand in Deurne. Brandje bij een van de draaistellen. Niks te zien, wel brandlucht, reizigers naar stopper Deurne - Nijmegen gedirigeerd. | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 13:30 |
Volgens mij doet mijn meester aan EZR ![]() ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 7 januari 2014 @ 14:54 |
Maar: heeft dat geleid tot gemiste aansluitingen? | |
spectrumanalyser | dinsdag 7 januari 2014 @ 14:58 |
maandagmiddag kwart voor 5 was er in een trein op station Alkmaar een brand. binnen 10 minuten was het geblust. meer informatie is niet bekend. bron: http://www.dichtbij.nl//g(...)station-alkmaar.aspx | |
greavy | dinsdag 7 januari 2014 @ 15:08 |
Van Essen naar Charleroi met Desiro van maandag t/m vrijdag ![]() ![]() Nu zijn er gelukkig nog 2 omlopen met gemoderniseerde motorstellen van maandag t/m vrijdag in deze IC ![]() En met M6'n 1 omloop. Rest Desiro ![]() | |
greavy | dinsdag 7 januari 2014 @ 15:10 |
Vandaag was er een Sprinter van Breda naar Utrecht waar de meester Culemborg voorbij reed, vervolgens bij Houten Castellum op het buitenste spoor belandde, en in Utrecht Lunetten ook niet kon stoppen. Nou, die reizigers waren niet blij ![]() | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 15:14 |
Helaas niet, dat had me nog meer reden gegeven om te klagen. Rij gewoon lekker door met die dingen, iets eerder aanwezig mag ook hoor. | |
lyolyrc | dinsdag 7 januari 2014 @ 15:18 |
Dit is wel echt een opeenstapeling van fouten. ![]() | |
_serial_ | dinsdag 7 januari 2014 @ 15:20 |
Wel bijzonder verhaal, je gaat bijna denken dat er meer aan de hand was. | |
lyolyrc | dinsdag 7 januari 2014 @ 15:22 |
ARI was vast in slaap gekukeld. ![]() | |
greavy | dinsdag 7 januari 2014 @ 15:22 |
Bij Culemborg remde de machinist te laat, en zou niet meer aan het perron tot stilstand komen, en is doorgereden met de mededeling dat de reizigers op Castellum uit de trein konden en terug konden reizen... | |
James1988 | dinsdag 7 januari 2014 @ 15:24 |
Reizigers voor Geldermalsen - Utrecht kregen een gratis rijtijdverkorting, die waren vast wel blij. | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 16:08 |
Goh, zowel Prorail als NS debet aan dit incident ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 7 januari 2014 @ 16:44 |
Hallo! Ik heb even een vraagje. Op mijn maandtrajectabonnement staat "Per Kw2 niet meer te koop." Waar staat dit voor? Het is zo'n papieren kaartje wat gelinkt is aan je code op je persoonlijke OV-chipkaart. [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2014 16:46:21 ] | |
_serial_ | dinsdag 7 januari 2014 @ 16:46 |
Waarschijnlijk komt rond die periode de vervangende verchipte versie van de (maand) Trajectkaart: Trajactvrij | |
greavy | dinsdag 7 januari 2014 @ 16:46 |
Het 'Maandtrajectabonnement' verdwijnt straks. Daarvoor in de plaats komt het nieuwe abonnement 'Traject Vrij'. Deze is er al voor de NS Business Card, en komt straks ook verder beschikbaar. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 januari 2014 @ 16:48 |
aha, bedankt ik snap het nu ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 januari 2014 @ 16:49 |
maakt dat echt een verschil en waarom? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 januari 2014 @ 16:58 |
Het maakt wel degelijk een verschil. Het kan volgens mij nog behoorlijk wat schelen. Is het verschil tussen duwen en trekken van de trein. Heb wel eens gehoord dat een 1700-loc + 3 bakken DD-AR met loc voorop in 31 tellen op 100 km/h kan zitten. | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 16:59 |
Het duwen van een zwaar voorwerp is toch ook moeilijker dan het meeslepen van een zwaar voorwerp? | |
MTL | dinsdag 7 januari 2014 @ 17:14 |
Verschil is dat je met duwen met ook wat vochtig weer sneller weg kan komen, omdat de rails al 'schoongemaakt' is door de rijtuigen die ervoor hangen. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 januari 2014 @ 17:24 |
Gewoon 0 storingen op dit moment in het land! Lang niet gezien. ![]() Lekker naar huis treinen zonder vertragingen zo. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 7 januari 2014 @ 17:29 |
Zal wel een storing van de storingenpagina zijn ![]() | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 17:37 |
Het regent, het is niet ijskoud. Garantie voor een springeraanrijding met een persoon. | |
deadlock1981 | dinsdag 7 januari 2014 @ 17:40 |
Bij de 1700 is er een trucje uitgehaald waardoor het ding twee keer zo snel kan optrekken als de broertjes uitde 1600 serie. Trekken of duwen maakt daarbij geen verschil. | |
deadlock1981 | dinsdag 7 januari 2014 @ 17:41 |
Behalve misschien voor het comfort. | |
James1988 | dinsdag 7 januari 2014 @ 18:39 |
Lekker handige plek ook, nu Breda het moet stellen met 4 i.p.v. 7 doorgaande sporen. Hopelijk staat dat defecte treinding op spoor 6 (tijdelijk een kopspoor) ![]() | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 18:40 |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 19:05 |
| |
Frozen-assassin | dinsdag 7 januari 2014 @ 19:09 |
Leuk interview. Hij weet wel wat er speelt bij de reizigers en wat de problemen zijn intern bij de NS. Nu moet hij het alleen nog waarmaken. | |
boriq | dinsdag 7 januari 2014 @ 19:20 |
Ik wens hem alvast heel veel succes, zal die namelijk wel nodig hebben. | |
greavy | dinsdag 7 januari 2014 @ 19:49 |
spoor 6 is toch dat perron dat ergens in Breda Prinsenbeek begint en in Gilze-Rijen eindigt ofzo? En dan ligt die overweg voor rolstoelers daar ook nog. Aan de Prinsenbeekse kant van de overweg komt de stopper naar Den Haag en de andere kant Utrecht ofzo? | |
greavy | dinsdag 7 januari 2014 @ 19:58 |
Donderdag op Canvas, om 21:30: Panorama: - AFLEVERING 2: HET VRIJE SPOOR Europa wil het reizigersverkeer liberaliseren. Het wil dus dat de NMBS concurrentie krijgt. De veelgeplaagde Belgische treinreiziger zal dat niet noodzakelijk slecht nieuws vinden, maar is dat ook terecht? In sommige buurlanden zijn de staatsmonopolies voor reizigersvervoer al een tijdlang opgeheven. Panorama ging kijken hoe het daar loopt, en tekent uit wat de liberalisering in België kan betekenen. “De staat mag geen treindiensten aanbieden, de private sector doet dat efficiënter”, zegt EU-commissaris voor transport Siim Kallas. In Groot-Brittannië is dat allang zo: een openbare spoorwegmaatschappij bestaat er niet meer, de privatisering is er totaal. Spoorwegspecialist Christian Wolmar : “Het vreemde is dat de ticketprijs hoog ligt maar evengoed nog altijd de subsidies.” En hoe zit het daar nu met de veiligheid? Duitsland en Nederland hebben wel nog hun eigen ‘NMBS’, respectievelijk DB en NS. Maar die krijgen op verschillende trajecten geduchte concurrentie. Manu Lageirse van spoorwegmaatschappij Veolia : “We hebben een groei doorgemaakt op de trein tussen de 25 en 30 procent.” Welke invloed heeft dat op de prestaties? Hebben de treinen ook minder vertragingen? Panorama zocht ook uit tegen welk soort concurrentie de NMBS zich moet wapenen. België kan opgeknipt worden in verschillende zones, waar concessies uitgeschreven worden. Of op sommige lijnen kunnen verschillende maatschappijen toegelaten worden. Of is België te klein voor al dat opknippen? En hoe hard zullen de machtige vakbonden tegenwringen? Een reportage van Rob Heirbaut en Hilde De Windt | |
Duvel | dinsdag 7 januari 2014 @ 20:06 |
Interessant! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2014 @ 20:07 |
Wordt vrijdagmiddag herhaald. | |
greavy | dinsdag 7 januari 2014 @ 20:09 |
Ja, om 14:20 | |
James1988 | dinsdag 7 januari 2014 @ 20:31 |
Met onderbreking van het perron, ja ![]() De sprinter naar Utrecht vertrekt van spoor 2, die naar Den Haag inderdaad vanaf 6. Klinkt interessant, zeker. Hopelijk ook online terug te kijken. | |
DriekOplopers | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:18 |
Dat zal ik ze even vragen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:27 |
http://www.een.be/ooit-gemist | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:28 |
Not sure if serious. ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:28 |
Ja kak ooitgemist is het :p | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:30 |
HA HA HIJ GEBRUIKT GOOGLE CHROME ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:57 |
Dat doen alle intelligente mensen. | |
Duvel | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:57 |
HAHA | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:59 |
Oh jah, sorry, het is IE natuurlijk: http://blog.mid.as/2013/1(...)5-opera-17-safari-5/ | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:16 |
Ja, dat zeggen ze ook van LSD. | |
RichardHammond | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:23 |
Nooit geweten dat de NS een eigen kanaal heeft. Hij lijkt oprecht en ambitieus over te komen. Leuk, een kijkje bij @NS_online. Deze gehaktballen werken dus iedereen op de zenuwen. | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:24 |
Dat is niet meer actueel hoor, dat laatste. Het zijn inmiddels Groningse studenten als ik de radioreclame's mag geloven. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:29 |
Ja klopt, ze hebben vorig jaar een trekschuitconcessie gewonnen in oost-Groningen. Fuck core business jeweetz ![]() | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:32 |
![]() ![]() | |
Fixers | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:36 |
"In alle seizoen" dat wel, maar alleen tijdens kantooruren. | |
Litpho | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:58 |
Probeer dan nog maar eens trekpaardstapvoets een aanlegplaats over te slaan. Tenzij je in het midden van de vaart gaat varen natuurlijk. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:59 |
Die liggen in Oost-Groningen overal nog natuurlijk. | |
b2py | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:54 |
Gaat het al sneeuwen? De topics gaan traag ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:56 |
voorlopig niet sorry | |
_serial_ | woensdag 8 januari 2014 @ 00:04 |
Vrijdag gaat het kwik meer weer richting 0 | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 00:36 |
Alleen 's nachts. | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 00:38 |
dennistd | woensdag 8 januari 2014 @ 01:02 |
Mijn railauto heeft nog niet de juiste wielen en aslengte:![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 8 januari 2014 @ 06:20 |
Huis kopen? | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 07:50 |
Iemand de Metro gelezen? De redacteur kan stroom en spanning niet uit elkaar houden. ![]() | |
_serial_ | woensdag 8 januari 2014 @ 07:57 |
Ieder zijn vak, maar mijn tenen als techneut kromde ook. | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 08:06 |
mijn nekharen als taalnazi ook. | |
Xetran | woensdag 8 januari 2014 @ 08:51 |
Beboet omdat ik vergeten was in te checken met mijn sov. Kan ik dit geld nog ergens terug van krijgen of heb ik geen poot om op te staan? Wat een wansysteem is het ook ![]() | |
_serial_ | woensdag 8 januari 2014 @ 09:00 |
Volgens mij kun je die boete 1 x per jaar laten kwijtschelden | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 09:00 |
Kan je de eerste keer terugkrijgen. Formuliertje zoeken op ov-chipkaart.nl. | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 09:13 |
Bron: nu.nl Dat gaat nog wat worden dan met die parlementaire enquete... | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 09:15 |
Misschien dat de Nederlandse parlementaire enquete een wat zwaarder middel is? Verhoren door een parlementaire enquetecommissie zijn o.a. onder ede. Aan de andere kant: Bron:http://www.parlement.com/id/vh8lnhrsd1ri/recht_van_enquete | |
Hinder | woensdag 8 januari 2014 @ 09:30 |
Die had ik nog nooit meegemaakt.. de IC Amsterdam Centraal/Lelystad Centrum stopt op Zwijndrecht (deuren konden worden geopend). Ah, sprinters rijden volgens 't bord niet op last van de brandweer.. dat verklaart een boel ![]() | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 09:32 |
Ik zit momenteel in de IC Venlo -> Den Haag, we staan in Dordrecht "stil op last van de brandweer, het is niet bekend wanneer we verder kunnen." In de Barendrechttunnel zal wel weer iets aan de hand zijn. Daar is hij:
| |
Hinder | woensdag 8 januari 2014 @ 09:35 |
Er lekt een wagon met chemicalien bij Kijfhoek kreeg ik te horen. Door de ongunstige wind zou 't onverantwoord zijn er langs te rijden. | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 09:36 |
Wordt hier in de trein ook omgeroepen. Trein wordt opgeheven en gaat terug naar Breda. Prognose is 12:00. | |
#ANONIEM | woensdag 8 januari 2014 @ 09:42 |
Was ook anderhalf uur later thuis dan de planning. Te vroeg gejuicht dus ![]() | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 09:43 |
Uit overwegingen mbt tot de rechtszaak kan ik me wel vinden. Verder zijn het Nederlandse en Belgische parlement niet met elkaar te vergelijken natuurlijk ![]() | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 09:44 |
Wordt weer thuiswerken? ![]() | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 09:44 |
Groeten uit de Arriva-boemel naar Geldermalsen ![]() Toeristische route ![]() | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 09:46 |
Die is gek, kon je niet met de boot naar Rotterdam? ![]() Groetjes uit een Arriva bus trouwens, ben echt helemaal over ![]() | |
Hinder | woensdag 8 januari 2014 @ 09:50 |
Ben maar weer huiswaarts gegaan ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 09:51 |
Hoezo zijn die parlementen niet te vergelijken, b2py? | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 09:51 |
Niet eens aan gedacht ![]() Deze GTW bevalt me op zich wel, al zou ik persoonlijk voor een iets andere (ruimere) inrichting hebben gekozen. En klaptafeltjes. | |
Dos37 | woensdag 8 januari 2014 @ 09:54 |
Iemand enig idee waarom er een speciale ICM van Hengelo naar Zwolle reed vandaag. | |
DenS | woensdag 8 januari 2014 @ 09:56 |
Wanneer gaan de kaartjes er eens uit? Zijn we van dat geklaag af dat er te weinig automaten staan op het station. Koop dan ook een OV-Chipkaart ![]() | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 09:57 |
Ik denk dat de enquete die beide landen gaan houden niet met elkaar te vergelijken zijn, ze onderzoeken vast andere onderwerpen. Het fijne weet ik er gelukkig niet van en ga daarover dus verder niet in discussie met jou ![]() | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 09:57 |
Zojuist zelfs kaartcontrole gehad door een niet onknappe treinstewardesse ![]() edit: er staan gewoon 9 fietsen in de trein, met de sleutels er zelfs nog aan. Wtf ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 09:59 |
Ah, de enquête. Hmm. Ik weet niet of er wel zoveel verschil is eigenlijk. Geen idee. Zou ik wel graag willen weten. | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 10:01 |
En, heb je der nummer? ![]() Eentje meenemen en naar Den Haag gaan fietsen? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 10:19 |
Dat huis heb ik ergens wel eens eerder voorbij zien komen. Het is prachtig, maar zo zou ik niet willen wonen. Binnenin is het nogal onpraktisch ingericht namelijk ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 10:24 |
Iets meer info: http://www.bcpeters.dds.n(...)h_materieel/056.html Staat niets over de Blauwe Engel helaas. | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 10:26 |
Volgende week mogelijk sneeuw in Nederland De vorstperiode begint maandag en kan de hele week duren. Dat hebben de weerbureaus MeteoConsult en Weeronline.nl woensdag voorspeld. ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 8 januari 2014 @ 10:38 |
Bij een parlementaire enquete staan mensen onder ede, en moeten de documenten wel gegeven worden volgens mij | |
ReisT | woensdag 8 januari 2014 @ 10:48 |
Het antwoord is al jaren hetzelfde: volgend jaar gaan de papieren kortingskaartjes eruit. | |
Ajaxfan | woensdag 8 januari 2014 @ 10:54 |
Vanmorgen wisselstoring bij Muiderpoort waardoor je richting CS via het Intercity spoor > Weesp in tegenovergestelde richting ging. Erg weird om via die kant langs de perrons te rijden. | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 11:06 |
Goederentrein ontspoord in Canada ... | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 januari 2014 @ 11:43 |
Je moet ook niet zo duwen.. | |
Frozen-assassin | woensdag 8 januari 2014 @ 13:04 |
Je gebeden zijn verhoord ![]() Trouwens (11.30) stond er op de koersbord in Amsterdam CS op spoor 10 dat de IC naar Lelystad door Syntus werd gereden. Daaronder een hele rits met meldingen; stopt niet te Almere Parkwijk, Buiten, bla bla. Stopt wel te Almere Centrum Extra trein Ben benieuwd of die Syntus stelletje echt is komen voorrijden ![]() | |
dennistd | woensdag 8 januari 2014 @ 13:14 |
Trein 2639 (Vlissingen-Lelystad) reed tot Roosendaal met een VIRM-IV. Vanaf Roosendaal is trein 302639 ingelegd naar Lelystad met een VIRM-VI. Die is vervolgens weer opgeheven in Dordrecht vanwege het gedoe bij de Kijfhoek vanmorgen. Vanaf Rotterdam is de 332639 ingelegd naar Lelystad, en dat is de trein die van Syntus zou moeten zijn.. | |
Fiorano | woensdag 8 januari 2014 @ 13:17 |
Het kan dus ook wel eens andersom, ViRM die een Plan V sleept van Zwolle naar Amersfoort. http://flic.kr/p/j2Qdih | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 13:18 |
lekker handig allemaal ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 13:18 |
We hebben het er hier al eens over gehad, maar ProRail heeft nu op de site staan dat er onderzoek wordt gedaan naar het verhogen van de bovenleidingspanning naar 3kV http://www.prorail.nl/nieuws/meer-spanning-op-het-spoor | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 13:37 |
Ja, dat stond dus min of meer in de Metro vanmorgen. | |
#ANONIEM | woensdag 8 januari 2014 @ 14:00 |
Wat zou de ombouw van het materieel moeten kosten? Is dat in groteordes van miljoenen, tientallen miljoenen, honderden miljoenen of misschien wel miljarden? | |
dennistd | woensdag 8 januari 2014 @ 14:13 |
Baron van Nispen van Sevenaer mag wel een keertje naar Eindhoven... (Oftewel: wat een verschrikkelijk vierkante wielen heeft Arriva GTW 373, tijd voor een bezoekje aan de kuilwielenbank) | |
greavy | woensdag 8 januari 2014 @ 15:06 |
Maar wat keert er dan aan de "andere kant" van het perron? Hij is nu ontiegelijk lang, dus ik verwachtte daar wel 2 kerende treinseries... | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 15:07 |
Honderden miljoenen, schat ik. | |
dennistd | woensdag 8 januari 2014 @ 15:10 |
De wissel loc van de ICD geloof ik | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 15:49 |
De ene na de andere snelheidsbeperking op Groningen - Zwolle, mieters man.. | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 15:56 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 16:10 |
Erg slim ![]() | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 16:25 |
Voordat je op de 80 zit vanuit Groningen ben je al bijna in Haren, ergens tussen Beilen en Assen zit een traag stuk. De bochten bij Hoogeveen en Meppel en dan nog weer in de ankers voor Herfte en dat verschrikkelijk trage Zwolle. Bah. | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 16:27 |
en toch behoort het traject tot de snelsten van het land. [ Bericht 7% gewijzigd door Peterselieman op 08-01-2014 16:40:48 ] | |
Xetran | woensdag 8 januari 2014 @ 16:30 |
Probleem is een beetje dat ze mij twee keuzes aanboden: een proces verbaal (dit is niet eens een verbaal maar gewoon een uitstel van betaling?) of 25 euro pinnen. Gezien ik als student nogal op de kleintjes moet letten besloot ik het laatste maar te doen. Krijg ik dus het bonnetje, staat er leuk dat ik er verder niet meer op in beroep kan. ![]() | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 16:33 |
En dus hoeft het niet sneller? En volgens mij is Utrecht - Eindhoven minstens zo snel. | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 16:33 |
![]() | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 16:34 |
Regelrechte flauwekul. De spoorwegmisère anno nu en morgen wordt niet veroorzaakt door 1500 V. http://www.voorbeterov.nl/page9.php | |
RichardHammond | woensdag 8 januari 2014 @ 16:34 |
Mooie naaistreek weer. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 16:36 |
Rukt jou dat, gewoon toch doen. | |
Frozen-assassin | woensdag 8 januari 2014 @ 16:36 |
Gewoon in protest gaan | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 16:39 |
Uitsluiting van bezwaar of gang naar de rechter lijkt mij per definitie illegaal. Zou je mij een scan van je UVB willen mailen? info@voorbeterov.nl | |
Ajaxfan | woensdag 8 januari 2014 @ 16:40 |
Zonder persoonlijk te worden: Ik merk dat de toon van de MVBO berichten soms wat mopperig lijkt te klinken waardoor het leest als een persoonlijke aanval op bv NS of ProRail. Is dat bewust zo neergezet? | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 16:40 |
![]() | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 16:42 |
Nou nou, je blaast wel heel hoog van de toren als niet terzake kundige. | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 16:43 |
Dat staat er ook niet. Het is een interessante optie om nog meer uit het spoorwegnet te halen tegen relatief lage investeringskosten. | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 16:50 |
Het is niet de bedoeling om mensen bij NS, ProRail of wie dan ook af te fakkelen. Maar we leggen wel de vinger op de zere plek. Dat lijkt brommerig, maar slecht nieuws ziet er nu eenmaal niet vrolijk uit. Ook in dit geval. De infra (sporen, perroncapaciteit, maar ook energievoorziening) heeft geen gelijke tred gehouden met de groei van het treinverkeer. Ik hoor ProRail dan wel dingen roepen over 0% verwijtbare storingen, maar daar is, nu zo'n twee jaar later, nog nul komma niks van terecht gekomen. En dit is net zoiets. Veel narigheid op het spoor heeft niets te maken met te lage bovenleidingsspanning, maar vloeit voort uit hele andere tekortkomingen qua betrouwbaarheid en capaciteit van de infra. | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 16:52 |
Wat is er dan onwaar aan wat er staat? Waar heeft de reiziger last van? Te weinig perron- en spoorcapaciteit, dagelijkse storingen of 1500 V? | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 16:54 |
Nee, klopt. Maar ik zie liever dat die techneuten zich bezig houden met het oplossen van de problemen van vandaag en morgen. En ik zie liever dat geld in betrouwbaarheid en capaciteit wordt geïnvesteerd. | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 16:54 |
Ghe ghe, de reisplanner verslagen ![]() | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 16:57 |
Dit is het oplossen van het probleem van overmorgen. Gezien de doorlooptijd van zo'n klus is het terecht dat daar nu over wordt nagedacht. Niet iedereen kan zich bezig houden met die kutwissels. | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 17:01 |
Dat beweer ik niet. Ik beweer dat je nogal hoog van de toren blaast, vooral met je "regelrechte flauwekul". Je mag ook wel even wat verder kijken dan je neus lang is. | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 17:02 |
Okee, qua overmorgen: dan zou ik pleiten voor een pan-Europese spanning en stoorsoort. Dan neig ik naar de Duits-Oostenrijks-Zwitserse spanning en frequentie. Met 3000 volt blijven we met Belgie en Italie uitzonderingen. | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 17:03 |
Dit is juist investeren in capaciteit. Met 3 kV kun je dingen doen die onder 1,5 kV een stuk moeilijker te realiseren zijn op ons drukbereden net, met redelijk meevallende kosten. Denk aan 200 rijden zonder dat je een half uur bezig bent met optrekken. @greavy: aan de andere kant van de afgesloten sporen staat de wisselloc van de ICd. En Spanje, Portugal, Polen, ... 3 kV is redelijk standaard voor DC op de bovenleiding. 25 kV is leuk maar biedt weinig meerwaarde voor Nederlandse reizigers terwijl de impact veel groter is. | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 17:03 |
Het kan zelfs een investering in betrouwbaarheid en capaciteit zijn. Treinen die sneller optrekken zorgen ervoor dat de bestaande capaciteit beter benut kan worden. En betrouwbaarheid dan? Die zit vooral aan de materieelzijde, in dit geval in een deel van het multicourante materieel dat waarschijnlijk een systeem minder aan boord hoeft te hebben. Dat is voor grensoverschreidend vervoer interessant. | |
Xetran | woensdag 8 januari 2014 @ 17:04 |
Het is feitelijk een rituitrijkaart wat dus inhoudt dat je je rit mag afmaken en dan moet ophoepelen. Gezien dat het dus een "kaartje" is en niet een boete zou dit zogenaamd moeten kunnen.. sowieso zou ik iemand verwittigen over wat het precies inhoudt. Ik zal hem je wel sturen, maar geen idee of je er iets mee kan. ![]() | |
JDude | woensdag 8 januari 2014 @ 17:05 |
Maandag mij ook gelukt dankzij een gehaalde overstap van 1 minuut. | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 17:05 |
Daarom moet je dus over op Duits-Oostenrijks-Zwitserse wisselstroom. ![]() EDIT: Ow, ik lees pas nu net je betoog, waarom je vindt van niet. | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 17:06 |
Wat levert het op, behalve heel veel hoofdpijn voor ingenieurs en boekhouders? | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 17:06 |
Vier volgens de planner dus hij geeft hem niet en we arriveerden met -3 langs het perron. Zalig. | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 17:06 |
nee. 15 kV, 16 2/3 Hz is zo ongeveer de slechtst denkbare spanning die je kunt bedenken. Hiervoor moet je een apart energienetwerk opzetten, wat tot hoge meerkosten leidt. Dan is 25 kV nog goedkoper in te voeren. De kosten/batenverhouding van jouw idee zal zwaar negatief uit gaan vallen. | |
JDude | woensdag 8 januari 2014 @ 17:07 |
Ik moet bekennen dat mijn sceptische houding tov de chipkaart tot nu toe onterecht blijkt. Alles gaat in 1 keer goed. Reizen op saldo aanvragen, voordeel aanvragen, tweemaal GtbV. Allemaal online. En het niet hoeven kopen van drie losse kaartjes per week is ook wel fijn. | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 17:07 |
Oh man, ik word echt moedeloos van je. Je hebt echt geen flauw benul. Sorry voor de harde woorden, maar je moet dit echt niet doen. | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 17:07 |
Ik dacht meer aan 25 kV.. | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 17:09 |
Nog even terugkomend, ik heb nog even beter gelezen, en de volgende tekst is onwaar: Daarbij: Dit is een volkomen oneconomische oplossing en een heilloze weg. | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 17:10 |
Mijn gedachte was het Duitse systeem omdat Duitsland wel ons economische achterland is (Haven Rotterdam) en ik die kant op dus liever eenvoudige (niet meersysteem) locomotieven wel handig vond (ook op de aan te passen Betuweroute). Z'n rare gedachte leek mij dat niet. Maar ik moet van Duvel m'n kop houden, lees ik net. | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 17:11 |
Dat laatste vind ik laag. Ik vind dat je moet stoppen met ongefundeerd roeptoeteren. | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 17:13 |
Ik denk dat je dat even los moet laten. We hebben voor Duitsland als achterland de BR al en die moet gewoon volledig volgepropt worden met cargo's. Puur focussen op reizigersvervoer, en die is er juist veel meer richting België en Frankrijk. | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 17:13 |
De gedachte is niet gek, maar er zitten zoveel haken en ogen aan dat het financieel aantrekkelijke optie is. Dat is 3kV wel, omdat dit grote verbeteringen geeft tegen relatief weinig kosten. | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 17:15 |
Ongefundeerd? Dat je het niet overal mee eens bent, maakt het nog niet ongefundeerd. De motorposten hebben laten zien dat je ook met 1500 V hard kunt wegrijden. Veel treinstellen hebben nog heel veel niet- aangedreven assen. Je kunt met meer voedingspunten (en betere toevoerkabels) de beschikbare energie ook verbeteren. Wij hetzelfde stroomsysteem als ons achterland. De actuele problemen worden er niet mee opgelost. Je kunt het met al die stellingen (hier en op voorbeterov.nl) eens of oneens zijn, maar "ongefundeerd" is het niet. | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 17:20 |
het klopt dat er onder 1500 V nog iets meer uit te halen valt, maar de onderhoudskosten nemen dan ook behoorlijk toe, aan zowel het materieel als de baan. Dit komt omdat je extreem veel Ampères vraagt. Onder 3kV is de spanning hoger en heb de helft aan stroom (Ampère) nodig, om hetzelfde als nu te bereiken. Dat is voordeliger, omdat het minder slijtage aan bijvoorbeeld bovenleidingen en schuitjes oplevert. | |
dennistd | woensdag 8 januari 2014 @ 17:25 |
Je wilt dus ook het aantal rijdraden verhogen? Nu heeft Nederland al twee rijdraden, omdat de stroomsterkte te hoog is voor een enkele. En jij wil hem dus nog hoger maken? | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 17:28 |
OK, nog één keer dan.De natuurkunde achter een optrekkende motorpost kun je niet vergelijken met een lange reizigerstrein, en al helemaal niet met de huidige vermogenselektronica. Met een hoger vermogen in combinatie met de huidige motorregelingen kun je tot een hogere snelheid je maximale acceleratie volhouden. Het vermogen is met het huidige systeem de begrenzende factor. Da's waar. Is alleen een winstpunt als de adhesie de beperkende factor is. Al die extra motoren moeten het beschikbare vermogen delen. Je kunt niet eindelijk onderstations blijven bijbouwen. Een OS is nogal duur, en al dat spul moet onderhouden worden, een grote kostenpost. De kabels spelen een verwaarloosbare rol (wet van Ohm). Is gezien de opbouw van het Duitse net (afwijkende spanning en frequentie) een technisch en economisch onwenselijke oplossing. Alle bovenleiding moet worden vernieuwd vanwege de hogere spanning; de huidige bovenleiding kan 3kV aan zonder grote vervangingsoperaties. Dat wordt ook niet beweerd, maar niet iedereen kan zich kortetermijnnavelstaarderij veroorloven, er moeten ook mensen bezig zijn met een langetermijnstrategie. Normaal komt dat niet in de krant en nu wel, en gelijk is er gezeik. Nou ja, wel dus. | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 17:41 |
Er gaat weer 150.000 euro over de balk gesmeten worden. Station Eindhoven Beukenlaan wordt namelijk Eindhoven Strijp-S, zo zijn de gemeente Eindhoven en ProRail overeengekomen http://www.refdag.nl/nieu(...)dt_strijp_s_1_796478 | |
Litpho | woensdag 8 januari 2014 @ 17:43 |
Automatisch opladen aan? | |
JDude | woensdag 8 januari 2014 @ 17:50 |
Oh ja, dat werkt ook. | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 18:30 |
Dit zou kunnen, een dikkere bovenleiding leidt tot een kleiner spanningsverlies. Helaas betekent extra koper in de lucht ook vaak vervanging van de bovenleidingmasten omdat die het gewicht van de extra kabel niet kunnen dragen. Stel dat je een extra versterkingsleiding bij wilt trekken, dan scheelt dat misschien een kwart in de verliezen, terwijl het halveren van de stroom (doordat je de spanning verdubbelt) zorgt voor een reductie met 75 % zonder dat je extra koper hoeft op te hangen. | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 18:36 |
Koper, koper. Op glas kunnen treinen minstens 100 keer zo snel ![]() | |
JDude | woensdag 8 januari 2014 @ 18:42 |
WiFi jonguh. Transport door de lucht. Dat zou iemand eens moeten uitvinden. | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 18:46 |
Duvel, jij kan mij (of ons) dan misschien ook vertellen over de aluminium bovenleiding die de tunnel Potsdam Hbf <-> Berlin Hbf hangt. Wat biedt dat voor voordelen en wat zijn de nadelen? Deadlock dacht dat er een snelheidsbeperking op zat, maar we gingen 'gewoon' 80 daar. | |
Zug-Chef | woensdag 8 januari 2014 @ 18:51 |
Vandaag aan het eind van Etappe 4 van het Pieterpad aangekomen in Rolde, waar het oude stationsgebouw nog staat. Met bordje.![]() ![]() Ook was er aan de andere kant van het gebouwtje nog een stenenbordje te zien, een zoals die ook aan vele stations aan de Emmerlijn hangt. Helaas was het praktisch onmogelijk daar een foto van te maken vanwege de begroeiing rondom het huis. Maar bij de start van Etappe 5 gaan we toch nog een poging wagen. Foto's overigens gemaakt met m'n HTC One, geen zin om mn zware 7D mee te sjouwen... | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 19:04 |
volgende keer wel even Kees Kettingzaag bellen he ![]() | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 19:18 |
Waarschijnlijk hangt daar stroomrail: http://www.furrerfrey.ch/de/systeme/deckenstromschiene.html. ![]() Aluminium is zelf te zacht om als contactleiding te dienen, dus daarom zit in het aluminium profiel een normale koperen rijdraad geklemd. Het voordeel van stroomrail is de geringe hoogte van het systeem, en je hebt geen afspanningen nodig. Of het ook zo eenvoudig is bij wissels, vraag ik me af. Qua geleiding is het volgens mij vergelijkbaar of beter dan gewone bovenleiding, omdat de hoeveelheid aluminium in het profiel behoorlijk groot is. De snelheidsbeperking ligt wellicht niet aan de stroomrail, volgens de site van de fabrikant zijn er stroomrailsystemen waar je met 250 onderdoor kunt. Maar dat is voor die tunnel waarschijnlijk overdreven. | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 januari 2014 @ 19:22 |
Op het moment dat de feiten van de techniek niet kloppen met wat je beweert en dan mensen die je daarop wijzen en je dan blijft volhouden is dat wel degelijk ongefundeerd. Ik vind het jammer dat je dit zo consequent blijft volhouden want je geeft daarmee te kennen in je eigen werkelijkheid te leven. Zonde want daar heeft niemand wat aan. Jij niet, de discussiegroep niet, de belastingbetaler niet en al helemaal de reiziger niet. | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 19:26 |
Danku, top! ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 19:36 |
De kosten zijn irrelevant als ze binnen de afschrijvingsperiode terugverdiend worden (y) | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 19:37 |
Jij hebt geen natuurkunde gehad op de MULO neem ik aan? | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 januari 2014 @ 19:40 |
Oh, wacht. De verlangzaming van de dienstregeling komt weer eens langs hoor....... Nog zoiets waar de feiten tegen de mening spreken. | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 19:41 |
Sneller optrekken, robuustere dienstregeling, alles hieraan is wél opportuun. Verder is het pure onzin dat, omdat het éne moet gebeuren het andere maar niet gedaan moet worden. Dit is net zo'n ongelofelijk bullshit als je hele relaas over de grootte van een bedrijf. Wel eens gehoord van Shell of Samsung? Niet aangedreven assen is een heel ander verhaal wat je hier absoluut niet bij kan halen, je hebt gewoon niet het flauwste idee waar je het over hebt. - normaal doen - [ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 08-01-2014 20:20:12 ] | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 19:43 |
Iedere natuurkundige, werktuigbouwkundige en wat dan ook is vóór omdat euh, laten we het relatief 'laaghangend fruit' noemen, veel winst met relatief weinig investeringen en binnen tien jaar terugverdiend maar nee, goede ideeën moeten afgestraft worden. Als het niet zo triest zou zijn zou ik er kkhard om moeten lachen. | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 19:46 |
Tot zover geef ik je gelijk. En hier vlieg je weer volledig uit de bocht waardoor je het eerdere deel van je post (en de post erna) diskwalificeert. Beetje jammer, want je hoeft je echt niet te verlagen tot zo'n niveau. [ Bericht 2% gewijzigd door Anne op 08-01-2014 20:20:31 ] | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 januari 2014 @ 19:48 |
Voor SLT geldt dat over zo'n beetje de hele snelheidslinie. Voor VIRM gaat die vlieger boven de 40 km/h ook al op dat ie zonder extra aangedreven assen sneller kan optrekken. En laten we nu wel eerlijk wezen..: De haalbare tijdswinst van 160 km/h rijden is groter als je dat over 5 kilometer meer afstand kunt doen tussen twee stations. | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 19:48 |
Ik ben geen publiek figuur die landelijk bekend is of dat aspireert op dit vlak. Dit niveau valt nog best mee, kan nog veel lager. En het technische gedeelte klopt wel. | |
Sj0rSz | woensdag 8 januari 2014 @ 19:53 |
Jij hebt het enkel over de naamswijziging, maar er gaat nog meer gebeuren. http://www.studio040.nl/n(...)tation-strijp-s.html | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 19:53 |
Eens. Ik denk dat je met 160 rijden best wel wat minuten kunt winnen op bijvoorbeeld Groningen/Leeuwarden - Zwolle of Deventer - Amsterdam. Dus? Speel het op de argumenten, niet op de persoon. Dat jij niet zo'n hoge pet op hebt van Driek en VBOV is jouw keuze, maar door met dit soort termen te gaan gooien verpest je de sfeer i.p.v. mee te doen aan een in essentie goede discussie. Deels. Wat je zegt over Shell en Samsung klopt niet helemaal, die bedrijven bestaan namelijk uit heel veel kleine bedrijfjes die zich focussen op de dingen waar ze sterk in zijn en daarbij gebruik maken van de sterke kanten van het moederbedrijf (zoals het merk, inkoopkracht, etc.) NS is veel meer een moloch dan Shell, ook al is Shell veel groter. | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 19:54 |
Kijk, iemand als Duvel gaat in ieder geval nog een inhoudelijke discussie aan. Goede zaak. Al was het maar om elkaar wederzijds aan het denken te zetten. Anderen komen niet verder dan scheldpartijen. De beste actie was echter van iemand die veel sjoege heeft van elektro/sterkstroom. Die pakte gewoon de telefoon om een aantal zaken toe te lichten. Over wat wel en wat niet een probleem is, over het probleem van zware goederentreinen, over de nadelen van wisselstroom met hoge spanning versus de nadelen van gelijkstroom. Over wat wel en wat niet problemen zijn bij multicourante locs. Was een goed gesprek, dat ook leidde tot wat wijzigingen in de tekst op voorbeterov.nl. | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 19:54 |
Maar niet voor 150.000 euro:
| |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 19:57 |
Iemand die zelf regelmatig op de man speelt moet daar tegen kunnen maar in plaats daarvan is het 'met jou praat ik niet meer' ![]() Niet mee eens, kijk naar de samenstelling van die bedrijven. De bedrijfsonderdelen van NS zijn stuk voor stuk bergen kleiner dan het gemiddelde onderdeel van Shell. En dan heb ik het nog niet eens over het tweede bedrijf van Nederland dat maar één ding doet. Fossiele brandstoffen verhandelen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 19:58 |
Knap dat die tekst dan nog steeds zo'n zooitje is. Op Klaasje's opmerking over de dienstregeling ga je ook nooit in terwijl hij aantoonbaar gelijk heeft. Bonuspunten hoor! | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 19:59 |
de rest moest al gebeuren, maar die naamswijziging is imo een beetje geld over de balk mikken | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 20:00 |
Ja, dit hoeft dus niet wat mij betreft, is gewoon zonde. Dat jullie elkaar niet mogen is bekend. Negeer het dan gewoon. [ Bericht 5% gewijzigd door Anne op 08-01-2014 20:21:22 ] | |
Sj0rSz | woensdag 8 januari 2014 @ 20:00 |
Hm ja, van mij hoeft het ook niet. Maar dat de voorzieningen verbeterd worden, daar ben ik wel blij mee. Het is nou niet bepaald een station waar je graag alleen wilt staan. En ook voor onze mindervalide medemens is dat station een drama. | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 januari 2014 @ 20:02 |
Ik reageer op je reactie op een inhoudelijke reactie die gewoon klopt. Ik snap best dat je niet alles kunt weten en daarom eens een fout maakt. Maar op het moment dat ik simpelweg wéét dat je het beter zou moeten kunnen weten door de info die je tot je beschikking hebt en toch nog de bocht uit vliegt moet je mij geen scheldpartij verwijten als ik je erop wijs dat vasthouden aan je standpunt incorrect is en dat niemand daar iets aan heeft. | |
Duvel | woensdag 8 januari 2014 @ 20:02 |
Aardig dat je gebeld bent. Wat ik wel jammer vind, is dat ik voor mijn gevoel de botte bijl moet gebruiken voordat mijn punt bij je binnenkomt. Overigens blijven bepaalde pijnpunten aanwezig in de tekst op je site. En de toon ergert me, maar dat heb ik al vaker geventileerd. | |
greavy | woensdag 8 januari 2014 @ 20:04 |
Maar wat keert er dan aan de "andere kant" van het perron? Hij is nu ontiegelijk lang, dus ik verwachtte daar wel 2 kerende treinseries... | |
Viezze | woensdag 8 januari 2014 @ 20:04 |
Het is een waardeloos station, voor het veiligheidsgevoel moet er inderdaad wel wat veranderen. Maar (om het artikel even te citeren), ik associeer "quick wins" niet met 10 miljoen euro ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 20:05 |
Hij is serieus de tweede persoon ooit op internet die een gevoel van agressie bij me oproept. Hoe kan je zo ongeïnformeerd zo je zogenaamde 'feiten' blijven ventileren. Het is nog triester dan Clint Eastwood die op het RNC 2012 tegen die stoel stond te praten. Wtf. | |
JDude | woensdag 8 januari 2014 @ 20:07 |
Dit. "Tilburg Universiteit" kon ik nog begrijpen, maar aan "Strijp S" heeft echt niemand iets, afgezien van die paar hippies in het gelijknamige kantorenpark en een enkele oud-Philipsmedewerker. | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 20:07 |
Jongens, ik wil niet de moraalridder uit gaan hangen maar zullen we weer gezellig doen? ![]() | |
JDude | woensdag 8 januari 2014 @ 20:08 |
Heel perron 6 is buiten dienst, behalve het verlengde stukje. 2 is nu voor de sprinter Utrecht, 3 voor de IC's richting Tilburg, 4 voor de ICdirect, 5 voor de IC's Roosendaal/Randstad en 6 voor de sprinter Den Haag. | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 januari 2014 @ 20:08 |
Jij een moraalridder? Wat is er gebeurd? Ben je vandaag buiten je thuisgebied geweest ofzo? | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 20:09 |
Dit jaar gaat qua spoorkilometers de slechte kant op vooralsnog. Drie keer naar Deventer heen en weer. Volgende week ook maar vier keer. | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 20:09 |
Nogal ![]() | |
Litpho | woensdag 8 januari 2014 @ 20:09 |
Ik denk dat een heleboel wins aanzienlijk quicker gaan als je er 10 miljoen tegenaan gooit. Cheap wins zijn het in ieder geval niet ![]() | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 20:11 |
¤10 mio is niet zoveel hoor ![]() | |
Viezze | woensdag 8 januari 2014 @ 20:12 |
Dat zal best, een quick win vind ik het nog steeds niet ![]() | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 20:13 |
Wil je mijn bankrekeningnummer hebben? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 20:14 |
Ik wou net vragen of het harentrekken een keer over kon zijn idd ![]() | |
Litpho | woensdag 8 januari 2014 @ 20:15 |
Voor noodzakelijke infrastructuur niet. Voor de marketeer die bedacht heeft dat het Strijp S. moet worden wel. | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 20:16 |
Wauw, ze zijn in Belgiëland ook wakker gworden. http://www.demorgen.be/dm(...)n-geen-wifi-is.dhtml | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 20:17 |
Ik had eerst m'n bedenkingen bij Cornu, maar ik heb die man in de afgelopen weken al meer zinnigs horen zeggen dan Descheemaecker in jaren. ![]() | |
Sj0rSz | woensdag 8 januari 2014 @ 20:17 |
Het is tegenwoordig wel iets meer dan dat hoor ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 20:19 |
Nou ik niet. Maar dat kwam misschien omdat ik Cornu sowieso nog niet zo veel heb horen zeggen. Overigens moet je Descheemaecker niet onderschatten, die man kan heus wel wat ![]() | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 20:22 |
Cornu zette openlijk vraagtekens bij de stiptheid: "hoe kan het dat de stiptheid ondanks de instroom van gloednieuw materieel alleen maar verslechtert?" Lijkt me een goede vraag. Oh, mee eens. Descheemaecker heeft het volgens mij prima gedaan. Zeker het Fyra-drama heeft hij goed afgehandeld (al is de bravoure over de 'geweldige alternatieven' in mijn ogen niet terecht). | |
Anne | woensdag 8 januari 2014 @ 20:22 |
| |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 20:23 |
Materieel lijkt mij niet inherent met een toenemende stiptheid.. | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 20:23 |
Wel als een groot deel van de stiptheid wordt toegeschreven aan "verouderd materieel" en men belooft dat het met nieuw materieel beter zal gaan. | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 20:24 |
Lijkt me ook. Is "opsporen en verietigen van verborgen werkloosheid" ook één van zijn speerpunten? Dan kan hij een legendarisch bestuurder worden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 20:25 |
Hij heeft een veeg gekregen van één van die Josephientjes van jou denk ik ![]() | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 20:26 |
Ja dat had ik dan weer niet gelezen. Ik dacht meer aan het feit dat materieel niet substantieel trager was geworden door de jaren heen, dat zou namelijk een onrijdbare dienstregeling creëeren. | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 20:26 |
Natuurlijk niet, want dan worden de vakbonden boos. Half België draait om vriendjespolitiek en politieke benoemingen en de overheidsbedrijven zijn bedoeld om mensen aan het werk te houden, dat weet je toch? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 20:27 |
Ja nou ja, dromen van wat nodig is, dat mag toch? ![]() ![]() Overigens mag je mij voorrekenen waar de andere helft dan om draait ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 20:27 |
Berend is een cultheld ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 20:28 |
Precies. En nu hij niks meer te betekenen heeft wordt het alleen maar beter ![]() | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 20:28 |
Tuurlijk ![]() Diamanten, chocolade en Menneken Pis. | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 20:29 |
Mja, dat doe ik al geruime tijd. ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 20:29 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 8 januari 2014 @ 20:33 |
Iemand suggesties om zo goedkoop mogelijk naar Calais te komen? ![]() Het zou dan zondag 19-jan moeten. Tijd boeit niet zolang het maar vanuit station Enschede te doen is en ik in Calais (centrum) aankom voor 21:00. Reizen in NL doe ik gratis. Via de NMBS site kom ik op 50 euro en moet ik ook nog naar Rotterdam voor me kaartje ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 20:33:32 ] | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 20:36 |
Wellicht in Breda de bus naar Antwerpen pakken en vanaf daar verder reizen? | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 20:37 |
Karige bende, HiSpeed kent Calais niet :/ ![]() Probeer deze eens met losse tickets te boeken? Go-Pass Roosendaal tot aan verste station in België voor de grens en vanaf daar een los ticket naar Calais. | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 20:41 |
Opgelost ![]() | |
JDude | woensdag 8 januari 2014 @ 20:42 |
Fietsen kan ook. 420 km, goed voor de conditie. | |
#ANONIEM | woensdag 8 januari 2014 @ 20:46 |
Ik kom nooit in Belgie. Die 9 andere kaartjes ga ik niks aan hebben ![]() Normaal kaartje Antwerpen - Lille kost 27 euro. Moet alleen nog even uitzoeken wat Lille - Calais doet. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 20:46:32 ] | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 20:47 |
Dan verkoop je die 9 andere ritten door aan iemand van hier, want ze staan toch niet op naam ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 8 januari 2014 @ 20:47 |
Die dingen zijn vrij van naam ja? ![]() | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 20:48 |
Ik weet niet wat je leeftijd is, maar vrij reizen NL vermoed een weekend student? Dan heb je voor ¤7,30 een enkeltje Roosendaal - Elk belgisch station als je <26 bent. | |
#ANONIEM | woensdag 8 januari 2014 @ 20:50 |
Weekend student, 24 jaar ![]() Oeh Nu alleen laatste stukje nog even uitvogelen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 20:52 |
ja | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 20:54 |
Moeskroen (Laatste station voor Frans grens) - Calais Ville is ¤24,70 op b-europe. Wellicht dat er hier en daar nog wat te winnen valt maar veel verder gaat mijn ticketkennis niet. | |
Bitlord | woensdag 8 januari 2014 @ 21:00 |
Even kijken, ik vond het volgende voor je: NS IC ¤0 08:16 Enschede 09:37 Amersfoort ----- 09:56 Amersfoort 10:55 Rotterdam ---- 11:11 Rotterdam 12:54 Vlissingen Veolia Boot ¤0 13:05 Vlissingen 13:25 Breskens De Lijn (Dagkaart voorverkoop ¤5) Lijn 42 14:32 Breskens 15:21 Brugge ---- De Lijn 44 15:35 Brugge 15:50 Westkapelle ---- De Lijn Kusttram 16:01 Westkapelle 18:49 Adinkerke DKbus lijn 2 ¤1,40 19:15 Adinkerken 19:43 Duinkerken SNCF Bus BCD ¤9 19:43 Duinkerken SNCF 20:18 Calais SNCF Kosten 15,40. | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 21:02 |
De tering, wat een reis ![]() | |
JDude | woensdag 8 januari 2014 @ 21:03 |
Netjes. Mooie overstap van 0 minuten in Dunkerque ook. En trein>boot in Vlissingen in 11 min, lukt dat? Nooit gedaan. | |
Bitlord | woensdag 8 januari 2014 @ 21:04 |
Ja eigenlijk -3 minuten maar dat was niet zo goed voor het verhaal ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 8 januari 2014 @ 21:04 |
Op die 0min overstap na vind ik hem mooi gevonden ![]() ![]() Ik kan natuurlijk ook naar Adinkerken treinen met dat 7,30 kaartje en dat laatste stukje met 2 bussen pakken. (maar dan iets wat wel aansluit). Ziet er op het eerste gezicht goedkoper uit dan via Lille. En heeft geen 500 overstappen ![]() [ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 21:06:33 ] | |
Bitlord | woensdag 8 januari 2014 @ 21:07 |
Ik heb niet uitgezocht of die bussen een stukje parallel rijden in Duinkerken want wellicht kan het wel. Het zou me trouwens ook niet verbazen als je geen uur hoeft te wachten in Breskens, maar dat daar een fout in zit. Die lijn 42 vorige keer dat ik er mee reed zo vol, kan me niet voorstellen dat die maar zo weinig rijdt. Station Vlissingen - Boot is goed te doen, is op hetzelfde pleintje waar het station aan ligt. Je checkt in, en gelijk weer uit met je ov-chipkaart. Ik vond het maar vreemd... Check hier Bitlord die de boot pakt: | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 21:09 |
Maar het is dus haalbaar? Want je kunt veel vroeger uit Enschede weg | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 21:10 |
Van de ene in de andere boot, adorable ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 21:11 |
Gelukkig is je maag al leeg voordat je in Roosendaal bent ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 8 januari 2014 @ 21:11 |
30 minuten maar, is een zondag ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 21:11:57 ] | |
Salatrel | woensdag 8 januari 2014 @ 21:14 |
het is sowieso al geen uvb als je gelijk pint he. Als je zonder geldig vervoerbewijs in de trein zit en je koopt bij de conducteur een kaartje contant kun je ook geen bezwaar meer aantekenen. | |
Bitlord | woensdag 8 januari 2014 @ 21:17 |
Ik heb m even aangepast, er zat rond Breskens en Westkapelle een fout in. Nu mag je drie uur in de tram zitten, is dat niet leuk? En een betere overstap in Duinkerken. Aangezien Adinkerke niets meer is dan een eindhalte van de Kusttram, verwacht ik dat de Dkbus daar op je wacht. NS IC ¤0 08:16 Enschede 09:37 Amersfoort ----- 09:56 Amersfoort 10:55 Rotterdam ---- 11:11 Rotterdam 12:54 Vlissingen Veolia Boot ¤0 13:05 Vlissingen 13:25 Breskens De Lijn (Dagkaart voorverkoop ¤5) Lijn 42 13:32 Breskens 14:21 Westkapelle ---- De Lijn 41 14:50 Westkapelle 15:00 Knokke ---- De Lijn Kusttram 15:14 Knokke 18:14 Adinkerke DKbus lijn 2 ¤1,40 18:15 Adinkerken 18:46 Duinkerken SNCF Bus BCD ¤9 19:43 Duinkerken SNCF 20:18 Calais SNCF Kosten 15,40, rijtijd 12u02 minuten, daarnaast bijna 2 uur pauze op verschillende plekjes. Afstand: ~550 km. Gemiddelde snelheid: 45 kilometer/uur. Prijs: 2,8 cent per kilometer. [ Bericht 4% gewijzigd door Bitlord op 08-01-2014 21:27:48 ] | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 21:18 |
Maar stel, je hebt ene ander vervoerbewijs. Jij vindt: geldig. HC vindt: ongeldig. Je betaalt alvast om gene gedoe te hebben. Dan is het niet billijk dat je geen bezwaar kunt maken. Vergelijk bekeuringen van oom agent. Ooit stond betalen per definitie gelijk aan schuld bekennen, later is dat gewijzigd en kan je gewoon achteraf bezwaar maken. En terecht. Want wel meteen betalen voorkomt extra kosten in het geval dat het je niet lukt, bij bezwaar in het gelijk te worden gesteld. En het is altijd een vraag aan de NS waard. ![]() | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 21:21 |
Bij NS kun je in de trein niet pinnen. Op de Fyra IC direct kan het wel, maar ¤ 25 is niet het bedrag dat ik dan zou verwachten. Op de ICd is het ¤ 10 (toeslag Schiphol - Rotterdam) of de ritprijs + boete (¤ 35), voor zover ik weet... | |
Bitlord | woensdag 8 januari 2014 @ 21:21 |
De boot Vlissingen - Breskens is best gezellig![]() lijn 42 Breskens - Westkapelle laat je door een gebied van Nederland rijden waar je normaal nooit komt. Erg mooi naar mijn mening, had zelf het idee wat terug te gaan in de tijd. De kusttram lijkt me geweldig om eens van begin tot eind mee te rijden. Zou op je bucketlist moeten staan als OV-enthousiasteling | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 21:22 |
Precies ![]() Al zou ik die vraag niet aan NS stellen maar aan een BEVOEGDE lees onafhankelijke instantie. Dat NS wel weer ergens een "u heeft geen recht op bladiebla" regeltje weet op te dreunen geloof ik ook wel. | |
Salatrel | woensdag 8 januari 2014 @ 21:24 |
gelijk betalen of uitstel van betaling maakt qua prijs niet uit. Als die user gelijk afgerekend heeft zijn er waarschijnlijk ook geen persoonsgegevens genoteerd. In dat geval is de "verkoop" gedaan op basis van toezichthouderbevoegdheid en niet op basis van BOA bevoegdheid en slaat de vergelijking met bekeuring van oom agent als een lul op een drumstel. | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 21:27 |
Ik werd vanochtend een beetje kriegel van de Arriva-trein die tussen Dordrecht en Geldermalsen rijdt. Ik heb de hele rit uitgezeten, bij iedere stop was het volgende riedeltje te horen:De omroep klinkt veel beter (natuurlijker) dan die in SGMm/SLT, dat dan weer wel. | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 21:27 |
Dopjes! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 21:27 |
Waar dacht je dat de P in "pinnen" voor staat? ![]() | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 21:28 |
Klinkt alsof iemand ervoor wilde springen maar de verkeerde trein uitkoos ![]() | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 21:30 |
Ik dacht hetzelfde toen ik het las. Moest ook hier aan denken>> ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 21:34 |
ik hoor het al niet eens meer ![]() | |
Salatrel | woensdag 8 januari 2014 @ 21:35 |
niet voor persoonsgegevens genoteerd bij uitschrijven kaartje in ieder geval. Ik vind persoonlijk dat NS heel lang heel coulant is geweest met studenten die niet ingecheckt zijn. Niet ingecheckt is gewoon niet geldig daar is uitgebreide campagne over geweest dus een ieder die het niet weet of zegt het niet te weten zou er goed aan doen zich eens in te lezen in hetgeen waar ze gebruik van maken ipv de schuld bij een ander te leggen. Het is mij nog nooit overkomen dat het in of uitchecken mislukte of dat ik het vergat. Maar dat komt omdat ik een aluminium portemonnee heb en ik de kaart er sowieso uit moet halen en ik niet met mijn neus in de telefoon begraven het station in of uit loop. | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 21:35 |
Ik heb wel regelmatig muziek op m'n oren ![]() Nu die Arriva-pingel nog eens een keer als .mp3'tje ergens vandaan toveren. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 21:36 |
Ik heb nog wel ergens de omroep van Leeuwarden Achter de Hoven liggen ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 8 januari 2014 @ 21:36 |
En dan te bedenken dat hier in het Noorden die *pling* tweemaal te horen is. En zelfs drie keer in Veenwouden en Zwaagwesteinde. Oh en diegene die weet waarom mag het zeggen (Peterselieman is uitgesloten). | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 21:41 |
Maar geef Klaasje eens antwoord dan op de vrij legitieme opmerking en daaraan gekoppelde vraag die hij stelde. Hij heeft geen onvertogen woord gezegd. Ik wel, ik ga me echt nergens achter verschuilen. Als de rest hier vindt dat ik m'n toon moet matigen, okay, daar kan ik best mee leven, maar als je niet eens bereid bent om dit soort dingen te beantwoorden, wie kan je dan nog serieus nemen vraag ik me af. | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 21:42 |
Zucht. Diepe zucht. Heel erg diepe zucht. Ik ga serieus in op een vraag en neem de moeite om daar ook even goed over na te denken. Maar nee hoor. Je bent het er oneens mee omdat etc. Maar dan meteen weer eindigen met de diskwalificatie dat mijn betoog slaat als een lul op een drumstel... Volgens mij ben ik wel klaar met mijn bijdragen aan dit topic. Gefeliciteerd met het behaalde resultaat. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 21:42 |
Die anderhalftalige omroep daar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 21:44 |
Mwoa. Kunnen wel wat scherpe kantjes af ![]() ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 8 januari 2014 @ 21:44 |
Het antwoord aan Klaasje vergt wat meer uitzoekwerk. Dus dat laat even op zich wachten. Maar hij heeft een PM en zal ook mijn antwoord per PM ontvangen. | |
Viezze | woensdag 8 januari 2014 @ 21:45 |
Over je vergelijking, daarmee insinueer je wel dat de overheid dit ooit heeft gedaan om de burger tegemoet te komen. Volgens mij moet je nu altijd betalen, en kan je dan nog bezwaar maken. Vroeger kon je bezwaar maken (tegenwoordig nog steeds voor boetes die buiten de wet Mulder vallen) en hoefde je pas te betalen als het bezwaar was behandeld (en was afgekeurd). Dus niet echt een vooruitgang. Dit is overigens geen aanval op jou ofzo, gewoon een aanvulling op je vergelijking ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 21:46 |
Het is geen vraag van vandaag. Hij heeft hem begin 2013 ook al gesteld. | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 21:47 |
Ok doei. | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 21:48 |
Ik ga porno kijken. He'k meer lol aan dan aan die moddergooierij hier ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 8 januari 2014 @ 21:48 |
Met paardenmeisjes? | |
#ANONIEM | woensdag 8 januari 2014 @ 21:49 |
Ik blijf hem echt gruwelijk geniaal vinden. Maar heb nu wel een alternatief waar ik geen 2 uur op een trambankje hoef te kramperen ![]() Bijna een uur sneller, geen tram en maar 20 cent duurder ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 21:50:04 ] | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 21:50 |
De rechter heeft vorig jaar (april?) een uitspraak gedaan dat tegen iedere bestuurlijke boete bezwaar aangetekend kan worden, de mulderboetes vallen daar ook onder. Nu is dus de vraag of dit een bestuurlijke boete is. Ik denk eigenlijk van niet maar daar heb ik niet genoeg verstand van. De rechtszaak waarin die uitspraak viel ging trouwens over de toen nog ¤6,- (nu ¤7,-) administratiekosten die er bovenop een normale boete komen bij het CJIB, aangespannen door een hoogleraar bestuursrecht. | |
Viezze | woensdag 8 januari 2014 @ 21:56 |
Ja bezwaar maken kan bij Mulder boetes ook, maar ik doelde er op dat je als je bezwaar maakt je je nog steeds aan de betalingstermijn moet houden. Dat is door die uitspraak niet tenietgedaan als ik het zo zie. Ik zit er verder qua materie ook niet echt in. Een normale boete valt misschien nog onder bestuurlijke boetes (want zwartrijden staat in de wet?) maar het afkopen ervan vraag ik me weer af. Wel een interessante case. | |
JDude | woensdag 8 januari 2014 @ 21:56 |
In de sprinter Tilburg-Eindhoven heb ik al een paar mensen zien/horen lachen om de omroep "OIsterwijk" (eigenlijk uit te spreken als Oosterwijk. Of Osterwèèk voor de Tilburgers.) | |
Salatrel | woensdag 8 januari 2014 @ 22:03 |
het kaartje in de trein is al geen boete al noemen een hoop mensen het onterecht wel zo maar slechts de ritprijs + een wettelijke verhoging. De boete voor het reizen zonder geldig vervoerbewijs volgt pas als je niet binnen de wettelijk vastgestelde termijn van 28 dagen betaald hebt (eventuele bezwaartermijn buiten beschouwing gelaten) en is gebaseerd op artikel 70 wet personenvervoer 2000 en bedroeg in 2013 het bedrag van 90 euro. Geen idee of dit nog hoger is geworden per 1-1. De eerdere ritprijs + verhoging komt daar overigens niet mee te vervallen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 22:06 |
Ik krijg van een vriendin die juriste bij I&M is te horen dat het waarschijnlijk wel loont om een klacht in te dienen bij de vervoerder met de klacht dat je je recht op bezwaar kwijtraakt en daar niet van tevoren op gewezen bent. | |
Anne | woensdag 8 januari 2014 @ 22:17 |
Wie ben jij om daar zo op te zitten jagen? Hou eens op zeg. | |
Bitlord | woensdag 8 januari 2014 @ 22:18 |
Welke bus heb jij gevonden van Duinkerken naar Calais dan dat ie om 18:55 vertrekt en goedkoper is? | |
#ANONIEM | woensdag 8 januari 2014 @ 22:20 |
Een van SNCF, maar zie nu dat ik faalde ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 22:20 |
Leg mij eens uit waarom dat van mij niet acceptabel is maar van hem wel? |