Zal wel een storing van de storingenpagina zijnquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:24 schreef Leonos het volgende:
Gewoon 0 storingen op dit moment in het land! Lang niet gezien..
Lekker naar huis treinen zonder vertragingen zo.
Het regent, het is niet ijskoud. Garantie voor een springeraanrijding met een persoon.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:24 schreef Leonos het volgende:
Bij de 1700 is er een trucje uitgehaald waardoor het ding twee keer zo snel kan optrekken als de broertjes uitde 1600 serie. Trekken of duwen maakt daarbij geen verschil.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het maakt wel degelijk een verschil. Het kan volgens mij nog behoorlijk wat schelen. Is het verschil tussen duwen en trekken van de trein.
Heb wel eens gehoord dat een 1700-loc + 3 bakken DD-AR met loc voorop in 31 tellen op 100 km/h kan zitten.
Lekker handige plek ook, nu Breda het moet stellen met 4 i.p.v. 7 doorgaande sporen. Hopelijk staat dat defecte treinding op spoor 6 (tijdelijk een kopspoor)twitter:NS_online twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 18:32:45Lage Zwaluwe-Breda: geen Sprinters vanwege een defecte trein te Breda. IC stopt extra te Breda Pr en Lage Zw. http://t.co/axyyfHaEPO #ZlwBd reageer retweet
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:24 schreef Leonos het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 19:02:14Van en naar leiden: voorlopig veel minder treinen door een versperring. http://t.co/axyyfHaEPO #Ledn reageer retweet
Leuk interview. Hij weet wel wat er speelt bij de reizigers en wat de problemen zijn intern bij de NS. Nu moet hij het alleen nog waarmaken.quote:
spoor 6 is toch dat perron dat ergens in Breda Prinsenbeek begint en in Gilze-Rijen eindigt ofzo?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:39 schreef James1988 het volgende:
Lekker handige plek ook, nu Breda het moet stellen met 4 i.p.v. 7 doorgaande sporen. Hopelijk staat dat defecte treinding op spoor 6 (tijdelijk een kopspoor)twitter:NS_online twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 18:32:45Lage Zwaluwe-Breda: geen Sprinters vanwege een defecte trein te Breda. IC stopt extra te Breda Pr en Lage Zw. http://t.co/axyyfHaEPO #ZlwBd reageer retweet
Met onderbreking van het perron, jaquote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:49 schreef greavy het volgende:
[..]
spoor 6 is toch dat perron dat ergens in Breda Prinsenbeek begint en in Gilze-Rijen eindigt ofzo?
En dan ligt die overweg voor rolstoelers daar ook nog.
De sprinter naar Utrecht vertrekt van spoor 2, die naar Den Haag inderdaad vanaf 6.quote:Aan de Prinsenbeekse kant van de overweg komt de stopper naar Den Haag en de andere kant Utrecht ofzo?
Klinkt interessant, zeker. Hopelijk ook online terug te kijken.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:58 schreef greavy het volgende:
Donderdag op Canvas, om 21:30:
Panorama: - AFLEVERING 2: HET VRIJE SPOOR
(...)
Dat zal ik ze even vragen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:31 schreef James1988 het volgende:
Klinkt interessant, zeker. Hopelijk ook online terug te kijken.
Nooit geweten dat de NS een eigen kanaal heeft. Hij lijkt oprecht en ambitieus over te komen.quote:
Ja klopt, ze hebben vorig jaar een trekschuitconcessie gewonnen in oost-Groningen. Fuck core business jeweetzquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:23 schreef RichardHammond het volgende:
Nooit geweten dat de NS een eigen kanaal heeft.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt, ze hebben vorig jaar een trekschuitconcessie gewonnen in oost-Groningen. Fuck core business jeweetz
"In alle seizoen" dat wel, maar alleen tijdens kantooruren.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:23 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Nooit geweten dat de NS een eigen kanaal heeft. Hij lijkt oprecht en ambitieus over te komen.
Leuk, een kijkje bij @NS_online. Deze gehaktballen werken dus iedereen op de zenuwen.
Probeer dan nog maar eens trekpaardstapvoets een aanlegplaats over te slaan. Tenzij je in het midden van de vaart gaat varen natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt, ze hebben vorig jaar een trekschuitconcessie gewonnen in oost-Groningen. Fuck core business jeweetz
Ieder zijn vak, maar mijn tenen als techneut kromde ook.quote:Op woensdag 8 januari 2014 07:50 schreef Duvel het volgende:
Iemand de Metro gelezen? De redacteur kan stroom en spanning niet uit elkaar houden.
Volgens mij kun je die boete 1 x per jaar laten kwijtscheldenquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:51 schreef Xetran het volgende:
Beboet omdat ik vergeten was in te checken met mijn sov. Kan ik dit geld nog ergens terug van krijgen of heb ik geen poot om op te staan? Wat een wansysteem is het ookdenk je gratis te kunnen reizen, mag je alsnog betalen.
Bron: nu.nlquote:Belgische Rekenkamer staakt Fyra-onderzoek
Het Belgische Rekenhof stopt met zijn onderzoek naar de Fyra. Reden is een gebrek aan transparantie bij de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS en de terughoudendheid van zowel de NMBS als de Nederlandse autoriteiten om informatie vrij te geven.
Het onderzoeken van het Fyra-debacle wordt het Rekenhof naar eigen zeggen onmogelijk gemaakt. ''De betrokken partijen willen vermijden dat iets publiek wordt gemaakt'', zo schrijft voorzitter Philippe Roland in een brief aan Kamervoorzitter André Flahaut, die de Belgische krant De Morgen publiceerde.
Documenten zoals het aankoopcontract, de ondertekening, bankgaranties en de ingebruikstelling mochten niet worden ingezien. ''Dat heeft gevolgen voor alle delen van het onderzoek'', aldus Roland. Hij hekelt ook de houding van de Nederlandse Rekenkamer, die weigert informatie uit te wisselen.
''Wij hebben absoluut niets te verbergen'', reageert de NMBS. ''Alle documenten liggen op tafel, maar ze moeten natuurlijk in onze gebouwen blijven. We moeten extra voorzichtig zijn met al die gerechtelijke procedures.''
De Fyra V250-trein had Amsterdam met Brussel moeten gaan verbinden. Afgelopen zomer werd het project door zowel de Nederlandse als de Belgische spoorwegen afgebroken wegens de vele technische gebreken.
Misschien dat de Nederlandse parlementaire enquete een wat zwaarder middel is? Verhoren door een parlementaire enquetecommissie zijn o.a. onder ede.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
Dat gaat nog wat worden dan met die parlementaire enquete...
Bron:http://www.parlement.com/id/vh8lnhrsd1ri/recht_van_enquetequote:Uitzonderingen op openbaarmaking
Getuigen hoeven geen dingen te vertellen waarover ze vanwege hun ambt, beroep of betrekking niks mogen zeggen.
Geheimen die bij het bekend worden onevenredige schade zouden toebrengen aan de uitoefening van een beroep of het belang van een onderneming (of aan de werkgever van een werknemer) hoeven evenmin verteld te worden.
Ik zit momenteel in de IC Venlo -> Den Haag, we staan in Dordrecht "stil op last van de brandweer, het is niet bekend wanneer we verder kunnen."quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:30 schreef Hinder het volgende:
Die had ik nog nooit meegemaakt.. de IC Amsterdam Centraal/Lelystad Centrum stopt op Zwijndrecht (deuren konden worden geopend). Ah, sprinters rijden volgens 't bord niet op last van de brandweer.. dat verklaart een boel.
twitter:NS_online twitterde op woensdag 08-01-2014 om 09:32:57Rotterdam Lombardijen - Zwijndrecht: geen treinen op last van de brandweer http://t.co/axyyfHaEPO #RlbZwd reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |