Dr_Flash | woensdag 25 december 2013 @ 00:09 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| ||
bork | woensdag 25 december 2013 @ 00:11 | |
Plaatje wat hoort bij de topic-titel, warm land, flinke stad, smalspoor? gelektrificeerd spoor maar waar? Treintje lijkt me Spaans/Portugees maar kan het niet thuisbrengen, iemand?![]() Is het wel een trein? | ||
Dr_Flash | woensdag 25 december 2013 @ 00:15 | |
je kunt eens in Bolivia zoeken of zo? | ||
James1988 | woensdag 25 december 2013 @ 00:16 | |
Is het niet een of ander noord-Italiaans (tandrad)bergtreintje uit het jaar kruik? | ||
bork | woensdag 25 december 2013 @ 00:16 | |
![]() | ||
b2py | woensdag 25 december 2013 @ 00:18 | |
Topics die met waar beginnen ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 25 december 2013 @ 00:18 | |
users die alleen maar in leugens kunnen leven ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 25 december 2013 @ 00:18 | |
mja, die kopbak lag toen ook behoorlijk in de prak, maar is destijds wel hersteld | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 25 december 2013 @ 00:18 | |
Leuk, die Streetviewquiz. Maar veel te moeilijk. Ook leuk: die quiz is afgeleid van het oer-Google Maps-spel dat ik ooit in een dronken bui ben gestart... MEN / Google Earth Quiz Editie Nederland | ||
Dr_Flash | woensdag 25 december 2013 @ 00:19 | |
Ja ik heb toen die foto nog opgezocht | ||
bork | woensdag 25 december 2013 @ 00:20 | |
Heeft me geholpen zou deze kunnen zijn: http://genova.erasuperba.(...)enino-genova-casella ![]() | ||
James1988 | woensdag 25 december 2013 @ 00:22 | |
Hij lijkt er in ieder geval wel op ![]() | ||
bork | woensdag 25 december 2013 @ 00:23 | |
identieke palen (bovenleiding) ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 25 december 2013 @ 00:27 | |
leuk lijntje wel zo te zien ![]() | ||
bork | woensdag 25 december 2013 @ 00:27 | |
![]() ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 25 december 2013 @ 00:28 | |
Het is in Genua. Straat moet ik nog even zoeken | ||
bork | woensdag 25 december 2013 @ 00:30 | |
Ben er al bijna Stadio Luigi Ferraris zie je. | ||
#ANONIEM | woensdag 25 december 2013 @ 00:30 | |
https://maps.google.nl/?l(...)cbp=12,50.81,,0,3.65 (Maar ik wil geen nieuwe opgave posten dus ik hou het bij dit topic. ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2013 00:31:01 ] | ||
bork | woensdag 25 december 2013 @ 00:31 | |
Yep ![]() Keurig Igen ![]() an thx! ![]() Blijft leuk, hulp van treinvriendjes is altijd fijn ![]() | ||
James1988 | woensdag 25 december 2013 @ 00:31 | |
De Velaro D is eindelijk in dienst, maar de reizigers die er al in hebben gezeten zijn kritisch volgens Tagesspiegel. Zo zouden de stopcontacten onlogisch zijn geplaatst, zouden de stoelen 'te hard zitten' en ontbreekt draadloos internet. Daarna gaat Tagesspiegel verder over de leveringsproblemen en dat de BR 407 nog niet naar het buitenland mag. Ik denk dat de eerste twee kritiekpunten wel mee zullen vallen: van de stopcontacten weet je zo waar ze zitten en de stoelen moeten nog ingezeten worden. Het gebrek aan draadloos internet is wel een terecht punt (de rest van de ICE-vloot heeft het tenslotte ook) maar dat zal vast nog wel worden ingebouwd door Telekom. Ik vind de stopcontacten in de Thalys op een logischere (en handigere) plaats zitten dan in de ICE: ze zitten in de voet van de stoel van degene voor je i.p.v. verstopt tussen de stoelen. | ||
Socios | woensdag 25 december 2013 @ 00:54 | |
Stopcontacten en internet, daar is het waar het tegenwoordig om gaat? ![]() Echt hoor, ronduit absurd dat een trein daarop beoordeeld wordt. Die nieuwe ICE is samen met ICE-3 'the nuts'. | ||
b2py | woensdag 25 december 2013 @ 00:54 | |
![]() | ||
Socios | woensdag 25 december 2013 @ 00:57 | |
Ja, het moet maar eens afgelopen zijn met dat gezeur om stroom en wifi overal (geldt niet alleen voor de trein). Indien men het per se gebruiken wil, zorgt met maar voor een apparaat met goede accu en is er 3G/4G. Geniet gewoon van een treinreis, vooral in een mooie ICE. | ||
James1988 | woensdag 25 december 2013 @ 01:01 | |
Ik ben het met Socios eens hoor ![]() Stopcontacten en wifi zijn leuke extraatjes en zullen zeker hun aantrekkingskracht hebben ("nu kun je ook werken in de trein"), maar het zijn ook dingen die relatief makkelijk aan te passen zijn. Veel belangrijker is dat die trein rijdt, en dat gebeurt nu (eindelijk) ook ![]() Het gejank om de stoelen is helemaal grappig. Er worden stoelen van 15 jaar oud, waar tienduizenden mensen op hebben gezeten, vergeleken met stoelen waar hoogstens een paar watertonnen op hebben gestaan. (En ja, ik weet dat ik zeurde over de stoelen in de V250, maar die waren echt hard, oncomfortabel en opeengepropt) | ||
Dr_Flash | woensdag 25 december 2013 @ 01:08 | |
Als de trein wel op tijd rijdt is het "huu huu ik ben op tijd op kantoor. Maar eens kijken of ik dan niet een uurtje eerder weg kan vanmiddag." Als de trein niet op tijd is is het moord en brand "huu ik kan niet werken" Als er in de trein Wifi is "is dat niet meer dan normaal" (nee, dat is het niet) Als er in de trein geen wifi is "moet de vervoerder aansprakelijk gesteld worden voor gederfde werk-uren" Denk eens na met zijn allen of zo. | ||
James1988 | woensdag 25 december 2013 @ 01:10 | |
Hear, hear. | ||
Dr_Flash | woensdag 25 december 2013 @ 01:38 | |
Ik heb nu al zin in het nieuwjaarsrondje ![]() | ||
James1988 | woensdag 25 december 2013 @ 01:51 | |
http://gifcountdown.com/e(...)f00/true/counter.gif ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 25-12-2013 01:54:22 (Ga weg irritante kloteklok) ] | ||
Dr_Flash | woensdag 25 december 2013 @ 01:52 | |
jamaar. Nou ja laat ook maar ![]() | ||
James1988 | woensdag 25 december 2013 @ 01:56 | |
Ofwel, ik heb er ook zin in ;D --- Psst, iemand nog een supergeheime dienstregeling hebben? ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 25 december 2013 @ 01:57 | |
It's EVERYWHERE at the same time ![]() | ||
greavy | woensdag 25 december 2013 @ 07:37 | |
HUSA/HTRS Nederland gaat volledig stoppen. Van Gansewinkel gaat alle spoorse activiteiten verkopen. De Dolimetrein tussen Veendam en Belgi gaat per 1 januari door RRF gereden worden, maar voorlopig met de locomotieven van HUSA. Op 1 maart 2013 zouden alle activiteiten van HUSA volledig stil moeten liggen. | ||
Duvel | woensdag 25 december 2013 @ 08:37 | |
Typisch Italiaanse bovenleiding inderdaad! (Tevens te vinden in Sloveni, maar dat zal wel door Italianen zijn aangelegd.) | ||
#ANONIEM | woensdag 25 december 2013 @ 12:22 | |
En zo wordt ook Belgi een steeds monotoner treinland ![]() | ||
greavy | woensdag 25 december 2013 @ 13:05 | |
Ook daar verdwijnt het oude meuk, maar wordt de infrastructuur ook veel moderner. Lopen nu grote projecten op een aantal lijnen. Richting Arlon zijn ze bezig met bovenleidingspalen + draad vernieuwen, nieuwe kabelgoten en kabels maar ook ballast+dwarsliggers en rails. | ||
Peterselieman | woensdag 25 december 2013 @ 13:52 | |
Fijne kerstdagen allemaal ![]() | ||
greavy | woensdag 25 december 2013 @ 14:28 | |
Volgens een discussie op Somda ( ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 25 december 2013 @ 14:37 | |
Bij de regionale vervoerders kan het afwijken, maar dat is logisch, zoals we dat al eens besproken hebben hier. | ||
b2py | woensdag 25 december 2013 @ 14:40 | |
NS is zeer accuraat. En als er een afwijking is komt die bij NS vandaan en ligt dat niet aan ovtijden zelf.. | ||
Darkwing_Duck | woensdag 25 december 2013 @ 14:45 | |
Op dit moment maak ik m'n eerste ritje in een NID ![]() ![]() ![]() | ||
_JdM_ | woensdag 25 december 2013 @ 14:49 | |
Och, er zijn voorbeelden dat er iets niet goed ging bij het opheffen van een trein en een nieuwe trein is aangemaakt. Als vroeger een trein 1530 (Deventer-Amsterdam-Enkhuizen) in Amsterdam nieuw materieel kreeg, gebeurde het laatste deel onder een ander treinnummer ("regel" was dat dit dan 301530 werd, (+300000 ten opzichte van het oude treinnummer werd vaak gedaan), tegenwoordig gebeurd het vaker dat dit onder het eerdere treinnummer gebeurde. (gewoon 1530 dus). Voor de omgeving, de reizigers etc hadden hier uiteraard geen last van, alleen "snapt" de data die is geleverd door de NS dat niet en koppelde ze keurig aan elkaar. | ||
greavy | woensdag 25 december 2013 @ 15:01 | |
Oh, de capaciteit van de treinen van NSR gisteravond in Leeuwarden was erg goed: - 20:04 -> Den Haag met 10 bakken VIRM - 20:44 -> Rotterdam met 6 bakken VIRM - 21:04 -> Roosendaal (via Hanzelijn) met 10 bakken VIRM - 21:35 -> Rotterdam met 10 bakken VIRM (als Stopcity t/m Zwolle) - 22:04 -> Den Haag HS met 10 bakken ICM - 22:35 -> Utrecht met 10 bakken VIRM (allerlaatste trein om verder dan Zwolle te raken) - 23:05 -> Zwolle met ICM10 (extra trein) - 23:30 -> Zwolle met VIRM8 (laatste trein, vanaf Zwolle geen verdere overstappen meer!) NSR heeft zich goed aan de afspraak gehouden, veel extra capaciteit bieden op de slotavond van Serious Request. | ||
Socios | woensdag 25 december 2013 @ 15:04 | |
Ik gebruik het (vrijwel) dagelijks voor het plannen van een reis of gedurende de dag om te kijken welke trein ik qua materieelinzet het beste kan nemen om drukte te mijden. Tot nu toe nog steeds een 100% score; geen fout gezien. Heel handige internetpagina. | ||
greavy | woensdag 25 december 2013 @ 15:06 | |
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API. | ||
HetBrabandertje | woensdag 25 december 2013 @ 15:09 | |
Ik had vorige week bij een IC Venlo - Den Haag Centraal dat er 8 bakken DDZ stonden aangegeven, maar vervolgens 9 bakken ICR kwamen opdagen (trein heeft netjes de hele route gereden). Die 8 bakken DDZ was wel de geplande inzet. Blijkbaar is die niet goed uit de Infoplus DVS gekomen (was de 1920 op 16-12). Verder geen fouten tegengekomen. | ||
Socios | woensdag 25 december 2013 @ 15:11 | |
Zodra dat gebeurt heeft het geen enkele zin meer om treinen te spotten en is er een 'tijdperk' voorbij. Welke data wordt er nog meer gefilterd? | ||
Alexxxxx | woensdag 25 december 2013 @ 15:38 | |
de enige zin van treinen spotten is toch dat het leuk is voor jezelf? Of zit ik er nu helemaal naast? | ||
Socios | woensdag 25 december 2013 @ 15:48 | |
Het heeft natuurlijk geen enkele zin meer om alle treinstelnummers gekoppeld aan treinnummers te registreren in de landelijke treinspottertsdatabase als deze 'gewoon' openbaar worden gemaakt door de vervoerder(s). ![]() | ||
larsico | woensdag 25 december 2013 @ 15:51 | |
Ik heb sinds kort het mini-spoorboekje 2014, maar het is mij opgevallen dat op tabel Bb staat dat er voor de ICD een toeslag geldt tussen Rotterdam en Breda. De toeslag was op dit deel van het traject toch juist afgeschaft met ingang van de nieuwe dienstregeling? | ||
Socios | woensdag 25 december 2013 @ 15:53 | |
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden. | ||
larsico | woensdag 25 december 2013 @ 15:54 | |
Oke, duidelijk ![]() | ||
James1988 | woensdag 25 december 2013 @ 15:57 | |
InfoPlus is er nog niet helemaal over uit of een toeslag nou wel of niet verplicht is...![]() (Locatie foto: Rotterdam) | ||
dennistd | woensdag 25 december 2013 @ 17:03 | |
Komt doordat er alleen per treinserie het toeslagbericht kan worden weergegeven | ||
James1988 | woensdag 25 december 2013 @ 17:13 | |
Slecht excuus, voor reizigers wordt het er niet duidelijk op. | ||
Ireyon | woensdag 25 december 2013 @ 17:18 | |
D-trein ![]() | ||
Xetran | woensdag 25 december 2013 @ 17:46 | |
Hee, had iemand nou hier laatst toevallig niet die midden Nederland route werkend gekregen in TS? Vroeg mij af hoe, alles werkt wel maar de treinstellen die ontbreken nog. Waar haal je die vandaan? Staat niet echt helder aangegeven op de site zelf, namelijk.. ![]() | ||
Prins_Pils | woensdag 25 december 2013 @ 18:09 | |
Welke stellen zoek je dan? Trainzonline of Auran DLS al geprobeerd? | ||
somoht | woensdag 25 december 2013 @ 18:13 | |
Jup, zijn er helaas uitgehaald, daar gingen mijn plannen voor een appje dat precies aangaf waar de 1e klassen met stopcontacten en dergelijke waren. Is ook een last minute change geweest voor publicatie, je ziet er nog een changelog ervan in de XSD's. 9292opendata heeft zelfs nog een oude versie van de XSD's staan waarin materiaalnummer nog niet eruit is gehaald ![]() Had nog een tijdje een andere InfoPlus stroom waar ze wel in zaten en kan wel vertellen dat 1. Er zaten alleen materiaalnummers in van NS. Niet van Veolia,CXX,Syntus,Arriva. Van Arriva kan je het overigens gewoon van treinviewer.nl trekken. Arriva-treinen stond ook een tijdje op ovradar.nl 2. InfoPlus heeft moeite met ingekorte treinen, dan staat er in DVS een te lange trein. In die andere InfoPlus feed kon ik die makkelijker herkennen doordat er geen materiaalnummer ingevuld was. Volgens mij is materiaalsamenstellingen wel verbeterd sinds eerste publicatie DVS. 3. Het zal niet de dood zijn van treinspotten, in het bus/tram/metro vervoer staan alle materiaalnummers ook op ovradar.nl. Alleen krijg je betere appjes die aangeven dat tante Sjaan niet in treinstel 4231 moet stappen voor Leeuwarden want die blijft achter in Zwolle. 4. Geloof dat het de enige informatie is die gefilterd wordt in DVS. Misschien dat er bij InfoPlus RITinfo ook nog wat extra dingen weggaan zoals de supergeheime info "trein 96xx rijdt door als 44xx" Het zag er zo uit
| ||
Xetran | woensdag 25 december 2013 @ 18:35 | |
Nee die namen zeggen mij niets. Stuitte laatst in deze topicreeks op dit, maar er staat dus verder niets over hoe ik aan de treinstellen(voornamelijk Nederlandse, mag ik aannemen) moet komen. Het gaat hier trouwens om TS2014, weet niet van welke publisher het verder is, kocht het spel ooit in een sale op Steam. ![]() | ||
Prins_Pils | woensdag 25 december 2013 @ 18:38 | |
Oh dan weet ik het ook niet, ik heb TS2010 ![]() | ||
Woods | woensdag 25 december 2013 @ 21:00 | |
Dat ding rijdt toch al enkele jaren rond? | ||
Dr_Flash | woensdag 25 december 2013 @ 21:43 | |
jawel, maar niet waar Darkwing woont ![]() | ||
_serial_ | woensdag 25 december 2013 @ 22:04 | |
Snap de discussie wel, ze moeten de site dan hernoemen naar omda ![]() Verder ben ik zelf nog geen fouten tegengekomen in de data. | ||
James1988 | woensdag 25 december 2013 @ 22:20 | |
Ik ben n keer een situatie tegengekomen waarbij OVtijden meldde dat er een SGMm-tweetje zou rijden, maar wat in werkelijkheid 5 of 6 bakken SGMm waren. | ||
Peterselieman | woensdag 25 december 2013 @ 23:12 | |
moeten ze beter programmeren. Zo moeilijk is het niet om er een stationscheck op los te laten? | ||
b2py | donderdag 26 december 2013 @ 00:00 | |
Niet jouw fout imo, als de info verkeerd aangeleverd wordt... | ||
James1988 | donderdag 26 december 2013 @ 00:51 | |
Kerst bij SNCF, medewerkers op het station Paris Gare de Lyon hebben shows opgevoerd voor reizigers: Erg leuk weer ![]() | ||
AIex | donderdag 26 december 2013 @ 00:54 | |
Christrains.com maakt nederlandse treinstellen voor TS2014. | ||
Xetran | donderdag 26 december 2013 @ 01:19 | |
Ook bij hem ontbreken dingen als locomotieven en de ICE3. | ||
kurk_droog | donderdag 26 december 2013 @ 01:50 | |
Interrail geboekt maar voor 180 euro en dan nog wat reserveringen erop maar maak mij alleen zorgen om de overstap op muchen als ik vertraging heb opgelopen ![]() 28/12 lekker vroeg vertrekken ![]() ![]() | ||
Prins_Pils | donderdag 26 december 2013 @ 01:54 | |
Ik zou inderdaad niet op 10 minuten gaan gokken.. kan dat niet wat ruimer? | ||
James1988 | donderdag 26 december 2013 @ 02:04 | |
Als je tijdens de rit vertraging hebt kun je op zoek gaan naar de Schffner (de boordchef) om te vragen naar je aansluitingen. Als vasthouden niet mogelijk is (bijvoorbeeld door een te grote vertraging), dan krijg je het advies om naar het loket te gaan waar dan vervangend vervoer wordt geregeld, bijvoorbeeld met een trein later. Eventuele reserveringen worden dan omgeboekt of komen te vervallen, in het laatste geval krijg je je geld voor de reserveringen terug. Op de website van NS Hispeed zijn plattegronden te vinden van een aantal grote stations, hiermee kun je je alvast een beetje orinteren op hoe de stations eruit zien. Stationsplattegronden Duitsland. | ||
kurk_droog | donderdag 26 december 2013 @ 02:06 | |
Er gaat er eentje om 1530 ook maar dan met een extra overstap in Wolfs dacht ik. Hopelijk rijden ze vanaf Frankfurt gewoon op tijd want ik moet vanaf Zell am See nog naar Hinterglemm ![]() Oke, bedankt voor de tip ![]() ![]() | ||
James1988 | donderdag 26 december 2013 @ 02:11 | |
Met een InterRail kun je in principe iedere trein nemen die je wilt (m.u.v. treinen waarvoor een reservering verplicht is). Als ik jou was zou ik die IC van 15:19 laten schieten en kiezen voor de Railjet van 15:34, dat is namelijk een stuk meer trein voor je geld. ![]() | ||
kurk_droog | donderdag 26 december 2013 @ 02:26 | |
Die zie ik nergens staan in de planner? | ||
James1988 | donderdag 26 december 2013 @ 02:35 | |
Waarschijnlijk geeft NS Hispeed 'm niet weer omdat er een eerdere trein gaat. Het is in ieder geval deze trein:
| ||
greavy | donderdag 26 december 2013 @ 07:55 | |
Ik zat even in de IC Den Haag- Venlo te kijken van vorige week woensdag, en volgens InfoPlus DVS reed IC1934 Venlo-Eindhoven met VIRM4+E-loc: http://ovtijden.com/infoplus/mat/1934/20131218/ Foutje! | ||
Dr_Flash | donderdag 26 december 2013 @ 09:00 | |
Prinsie ![]() | ||
b2py | donderdag 26 december 2013 @ 09:51 | |
Niet iedere keer dit melden h. ![]() | ||
Fixers | donderdag 26 december 2013 @ 09:55 | |
Oh noes! | ||
dennistd | donderdag 26 december 2013 @ 10:02 | |
Zal wel een loc in Venlo kapot hebben gestaan die via Eindhoven naar Maastricht overgebracht moest worden, dus dan heb je hem gewoon met een sleepkoppeling achterop de eerstvolgende trein die kant op. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet? | ||
Dr_Flash | donderdag 26 december 2013 @ 10:17 | |
"Volgens NS reisinformatie reed << om het even welke trein>> op <<om het even welke dag en tijd>> gewoon op tijd, maar in werkelijkheid was hij toch zeker drie minuten te laat!" | ||
dennistd | donderdag 26 december 2013 @ 10:28 | |
Mijn gtbv-claim met die voorbijrijdende ICE in Zutphen is nu trouwens wel gegrond verklaard, nadat ie in eerste instantie was afgewezen | ||
#ANONIEM | donderdag 26 december 2013 @ 10:32 | |
Wat zijn de langste reistijden tussen 2 stations in hier in Nederland? | ||
Pino112 | donderdag 26 december 2013 @ 10:36 | |
Zal dat Vlissingen -> Leeuwarden zijn denk ik? | ||
#ANONIEM | donderdag 26 december 2013 @ 10:41 | |
Ik bedoel zonder tussenstop. | ||
Pino112 | donderdag 26 december 2013 @ 10:42 | |
![]() 5 uur 20. | ||
#ANONIEM | donderdag 26 december 2013 @ 10:44 | |
Den Bosch - Utrecht is 29 minuten. Is er een langere? | ||
Viezze | donderdag 26 december 2013 @ 10:44 | |
Tussen twee stations bedoelt hij denk ik. Zwolle - Assen? | ||
Mr_Klaasje | donderdag 26 december 2013 @ 10:44 | |
Assen-Zwolle is 41 minuten. | ||
#ANONIEM | donderdag 26 december 2013 @ 10:44 | |
Welke trein dan? | ||
Pino112 | donderdag 26 december 2013 @ 10:44 | |
Oooh tussenstop, ik dacht overstap ![]() | ||
Salatrel | donderdag 26 december 2013 @ 10:44 | |
zwolle assen denk ik ja ![]() | ||
dennistd | donderdag 26 december 2013 @ 10:44 | |
![]() ![]() | ||
Viezze | donderdag 26 december 2013 @ 10:46 | |
40 zelfs ![]() | ||
Salatrel | donderdag 26 december 2013 @ 10:46 | |
en dan zijn alle toiletten defect ![]() | ||
Mr_Klaasje | donderdag 26 december 2013 @ 10:46 | |
Nee, dat is Zwolle-Assen.. | ||
dennistd | donderdag 26 december 2013 @ 10:47 | |
Dat is het langste ja. Het langste zonder stations tegen te komen is Apeldoorn-Amersfoort: 24 minuten. IC-D Rotterdam-Schiphol is langer, maar daar kom je nog door Hoofddorp | ||
kurk_droog | donderdag 26 december 2013 @ 10:48 | |
Wel een extra overstap maar qua aankomst maakt het zeker niet uit inderdaad, goede optie inderdaad. Zou die trein te vol zitten als ik zonder reservering kom aankakken? | ||
Socios | donderdag 26 december 2013 @ 10:48 | |
En geen restauratie- ft. slaapwagen aanwezig ![]() | ||
Viezze | donderdag 26 december 2013 @ 10:48 | |
Ik kon het me al niet voorstellen dat jij het fout had. | ||
b2py | donderdag 26 december 2013 @ 10:49 | |
Met of zonder Hoevelaken? | ||
Mr_Klaasje | donderdag 26 december 2013 @ 10:49 | |
![]() | ||
Viezze | donderdag 26 december 2013 @ 10:50 | |
Op Apeldoorn - Amersfoort kom je tegenwoordig toch Hoevelaken tegen? | ||
dennistd | donderdag 26 december 2013 @ 10:50 | |
Oh kut, daar had ik niet aan gedacht ![]() | ||
Mr_Klaasje | donderdag 26 december 2013 @ 10:51 | |
19 minuten volgens de tijd-wegdiagrammen. | ||
Socios | donderdag 26 december 2013 @ 10:52 | |
Berlin Hbf - Frankfurt (Main) Hbf znder tussenstop met ICE ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 26 december 2013 @ 10:54 | |
Bedankt | ||
b2py | donderdag 26 december 2013 @ 11:01 | |
Heb je het overzicht nog? ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 26 december 2013 @ 11:10 | |
Ze hadden een e-loc over en een half werkende VIRM. Koppel ze aan elkaar en je hebt een IC die wel op tijd kan rijden ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 26 december 2013 @ 11:11 | |
Maar die wordt niet door de NS aangedaan, dus je hebt nog een excuus ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 26 december 2013 @ 11:14 | |
Ja, Assen-Zwolle is het beste traject voor treinseks. | ||
b2py | donderdag 26 december 2013 @ 12:10 | |
![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 26 december 2013 @ 12:19 | |
Hear hear. Wel balen dat ik nachtdienst heb ervoor, dat gaat een lange dag worden ![]() | ||
Motorbass | donderdag 26 december 2013 @ 12:28 | |
Ah dank, dit wilde ik weten | ||
#ANONIEM | donderdag 26 december 2013 @ 12:30 | |
Tussen Lelystad en Almere in de sneltrein heb je ook een minuut of 20 de tijd. Je rijdt door bossen dus als je in n van de laatste treinen zit kan je rustig je gang gaan. | ||
Sandrvich | donderdag 26 december 2013 @ 13:23 | |
Als we het buitenland erbij gaan pakken: Kiev-Moskou bijna 11 uur zonder tussenstop. ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 26 december 2013 @ 13:47 | |
De Oostvaardersbossen. Juist ja. ![]() magoe, in ieder geval niet tussen huizen door ![]() | ||
Ireyon | donderdag 26 december 2013 @ 13:52 | |
Ik heb een keer Den Haag HS - Blijdorpboog - Utrecht - 's-Hertogenbosch - Roosendaal gedaan zonder tussenstops ![]() | ||
Socios | donderdag 26 december 2013 @ 13:58 | |
Die twee plaatsen leggen niet in hetzelfde land. | ||
Dr_Flash | donderdag 26 december 2013 @ 14:01 | |
Jonge. Sovjet-Unie jeweetzelf. | ||
Dr_Flash | donderdag 26 december 2013 @ 14:07 | |
Heb je tenminste niet zo veel praatjes ![]() | ||
Prins_Pils | donderdag 26 december 2013 @ 14:12 | |
Hoi Dr Flash! ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 26 december 2013 @ 14:13 | |
hier zegt iedereen ook Fles hoor ![]() | ||
Kwaliteit | donderdag 26 december 2013 @ 14:27 | |
Brand in trein op station Amersfoort | ||
Basekid_NZ | donderdag 26 december 2013 @ 14:33 | |
Leuk, steekt een druggie op station delft het spoor over net voor de trein... Daar begint de ellende (niemand gewond maar alles staat stil) | ||
#ANONIEM | donderdag 26 december 2013 @ 15:27 | |
Er zit sinds afgelopen maandag weer ICM in de IC Heerlen - Schiphol. Is dat voor vast of is dat iets tijdelijk vanwege vakantie o.i.d.? | ||
James1988 | donderdag 26 december 2013 @ 15:37 | |
Die kans loop je vanwege vakantieverkeer e.d., maar dat weet ik zo niet. Op de website van de BB kun je een reservering boeken en kun je op een plattegrond je zitplek kiezen, dat zou je kunnen gebruiken om een idee te krijgen hoe vol de trein is. Een RailJet heeft inderdaad geen slaapwagon maar wel een uitgebreide restauratie. Kijk eens op http://www.seat61.com/railjet.htm om een idee te krijgen. | ||
Dr_Flash | donderdag 26 december 2013 @ 15:41 | |
Alsof Socios dat niet weet ![]() | ||
James1988 | donderdag 26 december 2013 @ 15:46 | |
Dat verwacht ik niet, want het is geen trein van ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 26 december 2013 @ 15:48 | |
Oh ja da's waar ![]() | ||
b2py | donderdag 26 december 2013 @ 18:05 | |
Net gewoon een DB trein met 30 minuten vertraging. Dat dit kan in dit land. | ||
James1988 | donderdag 26 december 2013 @ 18:15 | |
In het Fernverkehr is dat niet ongebruikelijk hoor. Kijk maar eens naar www.zugfinder.de ![]() | ||
b2py | donderdag 26 december 2013 @ 18:16 | |
Die Hamsters die nu rondrijden rond Berlijn mogen ze zo invoeren in NL. Wat zijn die dingen stil, snel en hebben overal wandcontactdozen. Het was een RE trouwens ![]() | ||
greavy | donderdag 26 december 2013 @ 18:21 | |
Rijden ook van- en naar Aken in de RE9, richting Siegen. Lekker 160 knallen, rijden heerlijk. | ||
James1988 | donderdag 26 december 2013 @ 18:27 | |
Ik moet die kant weer eens op. Rijden die hamsters toevallig ook rond Bremen? | ||
greavy | donderdag 26 december 2013 @ 18:28 | |
Voor zover ik weet niet rond Bremen. | ||
Dr_Flash | donderdag 26 december 2013 @ 18:33 | |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Baureihe_442 | ||
James1988 | donderdag 26 december 2013 @ 18:37 | |
Da's dan weer jammer ![]() | ||
Ireyon | donderdag 26 december 2013 @ 18:54 | |
Heeft iemand van jullie toevallig een lekker zusje van een jaar of 20? | ||
dennistd | donderdag 26 december 2013 @ 18:56 | |
Nope, voldoet niet aan de eerste eis en nog niet aan de tweede | ||
Dr_Flash | donderdag 26 december 2013 @ 19:13 | |
18 jaar geleden wel. Mag er nog steeds best wezen trouwens hoor ![]() | ||
greavy | donderdag 26 december 2013 @ 20:09 | |
![]() DB 143 583-3 + Fuball Entlastungszug Op zaterdag 21 december was er in Dortmund een voetbalwedstrijd, waardoor er veel voetbalsupporters vervoerd moesten worden. Speciaal voor deze voetbalsupporters heeft de DB een Fuball Entlastungszug van Duisburg, via Essen naar het Dortmund-stadion Signal Iduna Park ingelegd. De trein rijdt over het gehele traject als S-bahn/RB (stopt bij elke halte), en rijdt met een fraaie BR143 voorop, met x-Wagens op sleep. Normaal rijdt deze stam (en nog meer stammen met BR143+x-Wagens) op de S6 Essen Ratingen Ost Dsseldorf Langenfeld (Rheinl) Kln Kln-Nippes, maar daar zijn in het weekend minder diensten nodig, dus was deze stam beschikbaar als Sonderzug. | ||
bork | donderdag 26 december 2013 @ 20:11 | |
2017 ICE-Sprinter tussen Berlijn en Mnchen, zonder tussenstop 3 uur en 45 minuten, http://www.morgenpost.de/(...)wie-im-Flugzeug.html | ||
greavy | donderdag 26 december 2013 @ 20:15 | |
Tijdens mijn vakantie naar Dresden in April, is een uitstapje naar Leipzig (oa voor het station) wel de moeite waard toch? Is toch het grootste kopstation van europa? | ||
bork | donderdag 26 december 2013 @ 20:36 | |
Wel beter opletten hier Greavy en niet alleen je eigen spul hier droppen, natuurlijk is dat de moeite waard, er staan zelfs wat leuke locs op de oostelijke perrons, en de City-tunnel! Uiteraard een Gose drinken bij http://www.bayerischer-bahnhof.de/de/startseite/index.html ![]() Meer info: PTA / Treinentopic #434 - Omreizen via de Emslandstrecke! [ Bericht 4% gewijzigd door bork op 26-12-2013 21:17:30 ] | ||
b2py | donderdag 26 december 2013 @ 21:23 | |
Ja. Hoezo? | ||
greavy | donderdag 26 december 2013 @ 21:28 | |
Ik had die foto's wel gezien, die verslagen zeker, en dat lees ik ook hoor ![]() Ik drink helaas geen alcoholische dranken (zelfs geen dranken die "koolzuur-houdend" zijn zoals cola, sinas enz). Zit te kijken om de IC heen en ICE terug in de avond. Nog meer tips in de regio van Leipzig die op (spoors) gebied de moeite zijn? Die BR670 had ik inderdaad ook al via het internet gezien, misschien ook daar maar even langs. | ||
deadlock1981 | donderdag 26 december 2013 @ 21:31 | |
Bayerische Bahnhof is leuk maar ik vond het niet heel bijzonder. Leipzig Hbf is niet het grootste kopstation, dat is Mnchen Hbf met 32 kopsporen. Het heeft wel het grootste winkelcentrum in een station van Europa. | ||
Peterselieman | donderdag 26 december 2013 @ 21:32 | |
Sjoelbak ![]() | ||
greavy | donderdag 26 december 2013 @ 21:34 | |
In Mnchen moet je een eind lopen om van spoor 5 ofzo naar 32 te komen ![]() Je moet niet alleen maar "linksaf" of "rechtsaf", de laagste en hoogste sporen liggen ook nog eens een eindje buiten de kap... | ||
bork | donderdag 26 december 2013 @ 21:49 | |
Je kan er ook eten ![]() ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door bork op 26-12-2013 22:16:18 ] | ||
Dr_Flash | donderdag 26 december 2013 @ 22:02 | |
Leipzig Hbf schijnt puur in oppervlakte zelfs het grootste station ter wereld te zijn. http://en.wikipedia.org/wiki/Leipzig_Hauptbahnhof | ||
greavy | donderdag 26 december 2013 @ 22:04 | |
Meestal zijn die tentjes op de stations wel tegen een fatsoenlijke prijs. Dus die kans zit er goed in, dat ik daar ga eten ![]() Toen ik op die BR670'en (Dessau-Gohrau-Rehsen, ga ik ook ff kijken, in afwachting wat rijdagen 2014 worden) zocht, kwam ik ook op de route Leipzig Eilenburg Torgau (- Falkenberg), die ga ik ook bezoeken. OA Meinsdorf staan nog Formsignale, en daar komen de BR143+oude DR-dosto's ook langs. [ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 26-12-2013 22:09:58 ] | ||
greavy | donderdag 26 december 2013 @ 22:14 | |
RENFE heeft een filmpje op YouTube gezet over de toelating van de S100 in Frankrijk. Zegt niet zoveel over het proces, maar deel hem toch maar even: | ||
bork | donderdag 26 december 2013 @ 22:41 | |
![]() http://www.dbmuseum.de/museum_de/standorte/dbmuseum_halle/ trams in Leipzig en Halle zijn ook de moeite waard btw, imho. | ||
Duvel | vrijdag 27 december 2013 @ 11:32 | |
In Steam kun je de ICE3 erbij kopen, er zijn nu weer leuke aanbiedingen daar. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 27 december 2013 @ 15:00 | |
Spul van Christrains is voornamelijk payware. | ||
DriekOplopers | vrijdag 27 december 2013 @ 15:49 | |
Hmmm, over fatsoenlijk en prijs gesproken. TLS heeft deze zomer verklaard dat de reisgegevens van OV-Chipkaarthouders niet aan de politie worden verstrekt. Dat bleek een leugen te zijn. Ook wordt de vraag of dat gebeurt op basis van een rechterlijke toetsing vooraf, stelselmatig ontweken. De rechtsbescherming van de treinreiziger is hiermee definitief ten grave gedragen. Zie verder: http://www.voorbeterov.nl/130729.php | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 december 2013 @ 15:57 | |
OpgeVRAAGD, dat zal best wel. Maar ook daadwerkelijk afgestaan? Dat blijkt uit niets ![]() | ||
dennistd | vrijdag 27 december 2013 @ 16:08 | |
De vrouw van EuroNight 446/447 is overleden. Had nog nooit van haar gehoord maar de naam van haar man kwam me bekend voor ![]() | ||
DriekOplopers | vrijdag 27 december 2013 @ 16:09 | |
Politie en justitie blijken in onderzoeken regelmatig gebruik te maken van ov-chipkaartgegevens en de databank van parkeerorganisatie SHPV. Dat blijkt uit onderzoek van De Telegraaf. | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 december 2013 @ 16:09 | |
Bijzonder ![]() | ||
DriekOplopers | vrijdag 27 december 2013 @ 16:10 | |
Bijzonder schokkend, that is. ![]() | ||
Sounddragon | vrijdag 27 december 2013 @ 16:29 | |
Vind je? digitale info is all over the place tegenwoordig; via bijvoorbeeld je GSM kunnen ze 24/7 checken waar je uithangt.. Het is wel rg naief om te veronderstellen dat daar geen 'gebruik' van wordt gemaakt. Nu komt uit dat ook je OV kaart zulke info bevat die wordt gebruikt, en dan ben je 'geschokt'? get serious man. alle pasjes en alles wat ook maar enigszins digitaal is, kan worden gebruikt als opsporingsmethode tot en met de kortingskaart van de Gamma aan toe.. welkom in 2013 2014 ![]() Big Brother is everywhere. | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 december 2013 @ 16:32 | |
Oh dat was een reactie op dennis eigenlijk. | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 27 december 2013 @ 16:33 | |
Mwah nee, een beetje kan je er wel op wachten. De politie eigent zichzelf regelmatig veel info toe. In principe heb ik er zelfs ook geen probleem mee als er terughoudend mee omgegaan wordt. Dus bijvoorbeeld om een specifieke verdachte voor een bepaalde zaak te volgen. Structureel volgen van grote groepen mensen is wat anders maar dat kan TLS bij mijn weten best weigeren. | ||
KnightSolaire | vrijdag 27 december 2013 @ 16:34 | |
Kort praktisch vraagje die n van jullie vast kan beantwoorden. Als je met n van de nieuwe abonnementen incheckt om 16:05, krijg je dan nog de dalurenkorting? Of moet dat echt uiterlijk om 16:00 stipt? | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 27 december 2013 @ 16:34 | |
Uiterlijk 15:55. | ||
Sounddragon | vrijdag 27 december 2013 @ 16:36 | |
Gebeurt ook niet, ze hebben sowieso een gerechtelijk bevel nodig om die info te krijgen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 december 2013 @ 16:36 | |
Nou, ben maar niet bang dat dat niet tot het maximum benut zal worden ![]() | ||
dennistd | vrijdag 27 december 2013 @ 16:38 | |
Ik dacht dat er altijd voordeel voor de klant was. Dus zeker 16.00u en misschien zelfs wel 16.05u. | ||
KnightSolaire | vrijdag 27 december 2013 @ 16:39 | |
Je kan met de nieuwe abonnementen sowieso vanaf 18:25 inchecken om met korting/gratis te reizen, maar of dat andersom zo is weet ik niet zeker. Het lijkt me echter sterk dat het 15:55 zou zijn, want de officile spitsperiode is 16:00 - 18:30. Ik gok dat er wederom vijf minuten speling geldt in het voordeel van de klant (dus t/m 16:04 inchecken in de daluren, want 16:05 is de zesde minuut besef ik me net). Zeker weten doe ik het niet, dus vandaar dat ik het hier even vraag ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 december 2013 @ 16:41 | |
![]() | ||
dennistd | vrijdag 27 december 2013 @ 16:53 | |
| ||
Dr_Flash | vrijdag 27 december 2013 @ 16:54 | |
ZOU DAT EEN NEPACCOUNT ZIJN JA? ![]() | ||
dennistd | vrijdag 27 december 2013 @ 16:58 | |
Echt? Ik had nou juist een heel betrouwbare indruk bij dat gebroken NS-logo ![]() | ||
DriekOplopers | vrijdag 27 december 2013 @ 16:59 | |
Wij zijn vooral pissed over het feit dat men weigert, de vraag te beantwoorden of informatieverzoeken vooraf door een rechter worden getoetst. Dat je bij zware criminaliteit dit soort middelen wil gebruiken, is prima, maar het kan niet zo zijn dat ene of andere smeris op eigen houtje dit soort info opvraagt. Overigens zullen de zwaarste criminelen zorgen dat ze 'onzichtbaar' blijven. | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 december 2013 @ 17:07 | |
Dat is er wel een probleem aan ja. De grootste problemen los je hier niet mee op. | ||
GlenSpey | vrijdag 27 december 2013 @ 17:22 | |
Kenners, is er eigenlijk ooit een waardige opvolger voor Railroad tycoon 3 geweest? | ||
#ANONIEM | vrijdag 27 december 2013 @ 17:24 | |
2 blijft de allerbeste. Nostalgie ![]() Gisteren in Amersfoort een ICM IV met brandmelding bij de remmen. Ze hadden binnen no time een ander stelletje opgehaald. We vertrokken maar met 5 minuutjes vertraging richting Hilversum. Gisteren voor het eerst in lange tijd ook weer in een SLeT gezeten. Nieuwe afspeelbandjes van Truus viel me op. Dat mens klinkt alsof ze een hapje paddo's heeft gehad ![]() ![]() | ||
Prins_Pils | vrijdag 27 december 2013 @ 17:24 | |
Ja, Trainz ![]() ![]() | ||
Ajaxfan | vrijdag 27 december 2013 @ 17:32 | |
Die omroepen lijken ook veeeeel trager te gaan qua zinnen en langer te duren of lijkt maar zo? | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 27 december 2013 @ 17:35 | |
Ik vind van niet.. Maar B2PY en Deadlock1981 denken daar anders over (Sid Meijer's railroads) | ||
James1988 | vrijdag 27 december 2013 @ 17:41 | |
Neen, de spitsperiodes zijn 6:35 - 8:55 en 16:05 - 18:25. Of je op 6:35 en 16:05 nog met korting kunt inchecken weet ik niet zeker, voor 8:55 en 18:25 werkt dat in ieder geval wel (ik doe het dagelijks). | ||
#ANONIEM | vrijdag 27 december 2013 @ 17:42 | |
Viel mij ook al op ja. | ||
James1988 | vrijdag 27 december 2013 @ 17:50 | |
Ik snap niet dat die nieuwe stem ooit door de kwaliteitscheck is gekomen. Aan de andere kant, misschien was het wel de beste stem die ze konden vinden. ![]() | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 27 december 2013 @ 17:58 | |
Ik zou het nog beter doen denk ik.. | ||
GlenSpey | vrijdag 27 december 2013 @ 18:03 | |
Dat is geen builder maar een sim ofniet? ![]() Ff vid bekeken. Jammer dat ie ook alweer bijna 7 jaar oud is, maar ga het denk ik toch even uitproberen ![]() | ||
Salatrel | vrijdag 27 december 2013 @ 18:13 | |
voor 16:00 moet je ingecheckt zijn. 18:25 heb je gelijk die marge heb je zodat je een trein die 18:30 vertrekt kunt nemen met korting. Bij aanvang van de spits heb die die issue niet dus is die marge er niet. | ||
Prins_Pils | vrijdag 27 december 2013 @ 18:45 | |
Jawel ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 27 december 2013 @ 19:26 | |
Een tijdje geleden reed er vanuit Leeuwarden de sneltrein van 8.59 uur naar Groningen. Daarin kon ik altijd met korting reizen als ik maar na 8.55 uur incheckte ![]() Helaas kan het door de vorig jaar ingegane dienstregeling niet meer, omdat de treintijden zijn verschoven | ||
KnightSolaire | vrijdag 27 december 2013 @ 19:27 | |
Nou ja, dan ga ik het er niet op wagen met de verschillende geluiden die ik hier hoor ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 december 2013 @ 19:30 | |
Ik vind dit een heel helder verhaal. Een beter verhaal dan dit heb ik nog niet gehoord dus wat mij betreft is dit het ![]() | ||
GekkeHaan | vrijdag 27 december 2013 @ 19:52 | |
Weet niet of Amsterdam CS achter de fotograaf ligt. Zo ja, dan gaat er maar 1 winnen aangezien ik vrijwel alleen sluitseinen zie. | ||
Salatrel | vrijdag 27 december 2013 @ 20:08 | |
dat is inderdaad een mazzeltje als je een trein hebt die in de marge vertrekt en de paaltjes op het perron staan ![]() ![]() | ||
Salatrel | vrijdag 27 december 2013 @ 20:09 | |
sowieso is die DDZ als eerste bij het wissel ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 27 december 2013 @ 20:09 | |
Het paaltje staat naast de trein ![]() | ||
Salatrel | vrijdag 27 december 2013 @ 20:12 | |
ik ben trouwens benieuwd hoelang het gaat duren voordat mensen gaan klagen over de toeslagpaaltjes ![]() ![]() | ||
Ireyon | vrijdag 27 december 2013 @ 20:15 | |
Die mensen zijn blind en stom en met zulke types hoeft geen rekening gehouden te worden. | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 december 2013 @ 20:16 | |
Precies. Je kan niet aan de gang blijven. | ||
Salatrel | vrijdag 27 december 2013 @ 20:23 | |
Dat zal de meeste mensen er niet van weerhouden naar een ander te wijzen vanwege hun eigen stommiteit ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 december 2013 @ 20:28 | |
Dat is altijd al zo geweest ![]() | ||
Tochjo | vrijdag 27 december 2013 @ 20:47 | |
NS schreef zelf in haar Besluit Nieuw portfolio consumenten 2011 van 16 juni 2011 dat er een marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger is. Deze marge is er ook aan het begin van de spitsuren, dus inchecken tussen 6:30 en 6:35 en tussen 16:00 en 16:05 telt als inchecken in de daluren. | ||
_serial_ | vrijdag 27 december 2013 @ 20:54 | |
amen | ||
Peter | vrijdag 27 december 2013 @ 21:02 | |
Als die eerst nog moet ombouwen om de goede kant uit te rijden niet. Deze foto is op Den Haag HS perron 6 genomen kijkende in de richting van Rijswijk ![]() | ||
Litpho | vrijdag 27 december 2013 @ 21:46 | |
Dat wordt vanzelf een "u kunt alleen maar toeslag inchecken als u op dat moment bent ingecheckt". Als er maar hard genoeg geklaagd wordt. | ||
Kentekenplaat | vrijdag 27 december 2013 @ 22:37 | |
Dan heb je je antwoord toch al? Als men weigert die vraag te beantwoorden heeft men wat te verbergen. Het feit an sich verbaast mij niet. Daar kon je op wachten. Op de weg heb je ook zoiets. De politie Rotterdam slaat camerabeelden van de snelweg langer op dan zou mogen, om maar eens iets te noemen. | ||
GlenSpey | vrijdag 27 december 2013 @ 22:56 | |
He Haan, hoe staat het er nu voor? Ga je in de toekomst weer aan de slag bij een spoorbedrijf of is dat een gesloten boek? | ||
b2py | zaterdag 28 december 2013 @ 00:17 | |
Poznan, leuk voor een dag. Berlin - Warszawa express is aan te bevelen. Bijna drie uur maar is echt lekker. Enige mindere is dat de Meester bij ieder gevaarpunt bovenop de tyfoon moet staan, maar dat schijnt iets Pools te zijn. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 december 2013 @ 00:23 | |
Als het alternatief is dat iedere keer de boel een uur lang 40 moet rijden... ![]() | ||
b2py | zaterdag 28 december 2013 @ 00:25 | |
Het is imo niet echt nuttig 50 meter voor een overweg op de tyfoon te gaan staan als je met 160 aan komt tuffen. Maar dat is slechts mijn mening ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 december 2013 @ 00:27 | |
Krijg je dit soort dingen he. Let op de figuur rechts. | ||
deadlock1981 | zaterdag 28 december 2013 @ 00:31 | |
Kan. Zou moeten. Tjah. Beter niet natuurlijk. Ik denk dat er veel te veel informatie opgeslagen wordt die te herleiden is. Onnodig. Tegen onze principes. Totdat er een kind verdwijnt en met deze info terug wordt gevonden. Dan vindt het hele land Het goed omdat ze apen zijn die met de waan van de dag meegaan. Behandel mensen niet als verdachten punt. Ik vind het echter hilarisch dat vbov er boos over is en boehoe doet. In ander nieuws: water is nat. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 december 2013 @ 00:33 | |
deadlock, de man die met alle winden mee waait ![]() ![]() Ik had je toch wijzer geacht ![]() | ||
deadlock1981 | zaterdag 28 december 2013 @ 00:41 | |
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik denk dat privacy een illusie is. Ook niet dat ik vind dat het anders zou moeten zijn maar dat het volgens mij te laat is om er iets aan te doen. Is het niet de regering dan is het wel een bank of verzekeringsmaatschappij. | ||
Cherna | zaterdag 28 december 2013 @ 02:34 | |
Keep it up. Jarenlang mee gebouwd. Franse routes. Maar wegens tijdgebrek en teveel vragen vanuit het Auran forum mee gestopt. Een van mijn routes is gebruikt in een Franse versie van TRS2008. Leuk dat iemand deze sim gebruikt. | ||
_serial_ | zaterdag 28 december 2013 @ 09:50 | |
Klopt wel denk ik, veel instellingen waaronder telecombedrijven, en internetproviders moeten informatie opslaan gedurende bepaalde periode, maar als de overheid deze informatie wil hebben moet daar toch echt een bevel voor komen. het is niet dat de overheid (lees politie) even een linkje aanklikt en beschikt over de informatie, ik vermoed dat het bij TLS niet anders is. | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 28 december 2013 @ 10:28 | |
Ik speel graag Locomotion. Maar om dat nou een waardige opvolger te noemen... Misschien dat Train Fever dat wordt, ziet er in elk geval veelbelovend uit. | ||
b2py | zaterdag 28 december 2013 @ 10:52 | |
Straks voor het eerst met een ICE ![]() | ||
Socios | zaterdag 28 december 2013 @ 11:41 | |
Waar gaat de reis naartoe? Met ICE-3 vanuit Nederland? In welk rijtuig ga je? | ||
Mexicanobakker | zaterdag 28 december 2013 @ 12:03 | |
In het top 2000 topic kwam de vraag langs waarom Amsterdam Sloterdijk geen perronsporen 1 en 2 heeft. Ik kon deze vraag niet beantwoorden, 1 van jullie wel? | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 28 december 2013 @ 12:07 | |
Die zullen wel ooit gepland maar niet gebouwd zijn, of ooit gebouwd en weer opgebroken. Ik gok het eerste. | ||
#ANONIEM | zaterdag 28 december 2013 @ 12:08 | |
Misschien hebben ze het nieuwe station bij de aanleg van de Schiphollijn enzo eerst naast het oude station gebouwd en daarna het oude station weggehaald? | ||
Socios | zaterdag 28 december 2013 @ 12:09 | |
Die sporen neemt de naastgelegen metro in beslag! | ||
Regenjas | zaterdag 28 december 2013 @ 12:30 | |
Spoor 1 en 2 was het oude station Sloterdijk Zuid, dat lag aan de Molenwerf. Dat station is pas een tijdje na de opening van Sloterdijk Noord (het huidige station) gesloten toen ook de Hemtunnel gereed was. | ||
Socios | zaterdag 28 december 2013 @ 12:59 | |
Zie ook plattegrond Ass ter bevestiging! | ||
WhiteJoker | zaterdag 28 december 2013 @ 13:00 | |
Welke naastgelegen metro? Volgens mij rijdt de metro over Sloterdijk heen hoor ![]() | ||
Socios | zaterdag 28 december 2013 @ 13:03 | |
![]() Net als spoor 11 en 12 voor de trein, ja. | ||
WhiteJoker | zaterdag 28 december 2013 @ 13:09 | |
Lol dat wist ik ![]() | ||
Dos37 | zaterdag 28 december 2013 @ 13:17 | |
Als we toch bezig zijn over sporen, waarom heeft Almelo geen spoor 1? ![]() | ||
JDude | zaterdag 28 december 2013 @ 13:35 | |
Breda idem. | ||
deadlock1981 | zaterdag 28 december 2013 @ 13:38 | |
Een dubbele ICE2 van Berlijn naar Hannover. Dan de 140 terug. | ||
b2py | zaterdag 28 december 2013 @ 13:39 | |
Die is pas veel later opgeleverd.. | ||
b2py | zaterdag 28 december 2013 @ 13:39 | |
Spoor 1 is er wel, is alleen geen perronspoor ![]() | ||
Duvel | zaterdag 28 december 2013 @ 14:32 | |
Sloterdijk had wel een spoor 1 en 2, maar op een gegeven moment (zou best samen kunnen hangen met de bouw van de Ringlijn van de metro) zijn alle nummers opgeschoven. Spoor 1 en 2 zijn nu 3 en 4, etc. | ||
Bitlord | zaterdag 28 december 2013 @ 15:09 | |
Zag net op Zwolle Rangeer een hele trits fccpps-en staan. Zijn die tijdelijk niet nodig, staan ze daar voor sloop of mogen ze sinds de zoveelste ontsporing niet meer ingezet worden. | ||
#ANONIEM | zaterdag 28 december 2013 @ 15:13 | |
Die staan er al tijden meen ik mij te herinneren. Volgens het rapport van IL&T was er qua onderhoud niets mis met de betreffende ontspoorde wagon. Ik denk dat die wagons sowieso op het moment weinig worden gebruikt gezien er geen grote spoorprojecten in de regio zijn. | ||
Socios | zaterdag 28 december 2013 @ 15:16 | |
Waarvan een deel ber Wuppertal - Hagen ![]() Goede treinreis! | ||
Bitlord | zaterdag 28 december 2013 @ 15:17 | |
Ok, duidelijk. Wat staat de IC Ut - Lwd trouwens idioot lang stil in Zwolle. | ||
Socios | zaterdag 28 december 2013 @ 15:24 | |
Echt h, heb ik ook al eens aangekaart. Het is ronduit absurd. | ||
Sandrvich | zaterdag 28 december 2013 @ 15:26 | |
http://www.stargundem.com(...)da-korkunc-olay.html Paar Duitsers vonden het wel lachen om op het dak van een stoptrein te klimmen in het Haydarpasa station in Istanbul. 5 gewonden, waarvan 3 zwaar gewond. ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 28 december 2013 @ 15:40 | |
Kun je beter deze wachttijd verkorten, hoef je ook geen dure versnellibgsmaatregelen te nemen zoals 160 enzo | ||
Socios | zaterdag 28 december 2013 @ 15:51 | |
De stop kan serieus in n minuut. Pure onwil dit. | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 28 december 2013 @ 16:23 | |
Da's dan ook weer wat overdreven. Wat vertragingsopvangbuffer is ook fijn. | ||
Socios | zaterdag 28 december 2013 @ 16:25 | |
Onverhoopte vertraging kan ingehaald worden door door te karren tussen Zwolle en Amersfoort of Steenwijk. | ||
Peterselieman | zaterdag 28 december 2013 @ 16:25 | |
precies. Beter is blokverkorting, spoorverdubbeling tussen Zwolle en Herfte, snelheidsverhoging rond Zwolle en de mogelijkheid om dubben in- en uitrijden aan de westzijde van Zwolle. | ||
Viezze | zaterdag 28 december 2013 @ 18:03 | |
Heeft niks te maken met een buffer om vertraging in te lopen en in/uitstappen kan vast wel in een minuut, maar de infra ligt er niet om het beter te maken. Toen de NS nog Zwolle - Emmen reed hadden ze maling aan deze lijn dus die mocht als laatste weg. Nu is de Arriva er die wel een fatsoenlijke vertrektijd heeft gekregen, en Groningen heeft natuurlijk voorrang op Leeuwarden ![]() | ||
b2py | zaterdag 28 december 2013 @ 18:59 | |
Punktlich de grens overschreden. Nog drie uur tot thuis :/ | ||
Prins_Pils | zaterdag 28 december 2013 @ 19:07 | |
Je gaat me toch niet vertellen dat je nog nooit in een ICE had gezeten B2py? | ||
b2py | zaterdag 28 december 2013 @ 19:16 | |
Tot 6,5 uur geleden wel. Ik ben meer van de TGV/SNCF. | ||
greavy | zaterdag 28 december 2013 @ 19:20 | |
In Belgi is op punt van informatievoorziening bij de Spoorwegen ook een grote wijziging: EMMA (automatische omroep) blijft door Infrabel beheerd, terwijl de omroepen door iemand van de NMBS worden geactiveerd (cq handmatig omgeroepen). Ook de treinaanwijzers op de perrons zullen straks door NMBS-personeel worden bediend. Nu doet Infrabel alle informatievoorzieningen. In de praktijk merkt de reiziger er weinig van, want de NMBS-medewerkers komen op exact dezelfde locatie te zitten als hun Infrabel-voorgangers, en kunnen exact hetzelfde doen. | ||
deadlock1981 | zaterdag 28 december 2013 @ 19:46 | |
Prinses pils: Nee dat was nieuw voor hem | ||
Ireyon | zaterdag 28 december 2013 @ 19:52 | |
Ik vond de Thalys in ieder geval flink tegenvallen na enkel ICE ervaring. Die trein is in de jaren '90 blijven hangen. | ||
greavy | zaterdag 28 december 2013 @ 19:54 | |
Ik vind de Thalys vrij krap enzo. Erg jammer. | ||
b2py | zaterdag 28 december 2013 @ 20:44 | |
De pimpel kweekt het gevoel veel harder te 'blazen' over het Nederlandse net dan welke andere trein ook. Lekker is dat man ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 28 december 2013 @ 20:55 | |
Ik heb drie keer in een Eurostar gezeten en that's it ![]() | ||
GekkeHaan | zaterdag 28 december 2013 @ 20:58 | |
Afgelopen dinsdag weer vader geworden voor de 2e keer van een prachtige zoon en verder druk met het maken van LED-armaturen (Philips Indal) voorlopig! Maar een terugkeer bij het spoor sluit ik zeker niet uit. Maar vooralsnog ben ik voorlopig nog wel even beperkt door het niet hebben van een auto dus dat is een beperking waar ik tegenaan loop. [ Bericht 1% gewijzigd door GekkeHaan op 28-12-2013 21:04:42 ] | ||
greavy | zaterdag 28 december 2013 @ 21:02 | |
Actuele status van de ETCS-ombouw in Belgi. Rood = in dienst Groen = klaar, maar nog niet in dienst Blauw = in ontwerp voor start ombouw Wanneer er ETCS op de spoorlijn ligt, MOET in Belgi een trein die ETCS heeft, onder ETCS rijden. Omschakelen schijnt automatisch te gebeuren. ![]() | ||
b2py | zaterdag 28 december 2013 @ 21:17 | |
Als je na een paar dagen Pimpel, DB Regio en PKP IC gewend bent is een VIRM ontzettend teleurstellend. Sodemieters. | ||
greavy | zaterdag 28 december 2013 @ 21:19 | |
Dat roep ik nou al 21 jaar en 8 dagen Oh, wacht. Volgens mij riep ik dat niet als kleine ukkepuk.... | ||
b2py | zaterdag 28 december 2013 @ 21:21 | |
Ben jij al zo oud ja? ![]() | ||
greavy | zaterdag 28 december 2013 @ 21:22 | |
De 20e van deze maand ben ik 21 geworden ja ![]() | ||
Socios | zaterdag 28 december 2013 @ 21:25 | |
Na de verbouwing van ICM (weg oranje banken) hebben we in Nederland geen 'chill' en mooi binnenlands materieel meer (uitgezonderd ICRm en Plan V waar we nog even van mogen genieten...). | ||
b2py | zaterdag 28 december 2013 @ 21:29 | |
Nog gefeliciteerd dan man! ![]() | ||
Duvel | zaterdag 28 december 2013 @ 21:33 | |
Dus jij bent zo ongeveer in dezelfde periode gebouwd als de eerste DD-IRM. Jullie zijn generatiegenoten, bloedbroeders en zo. | ||
b2py | zaterdag 28 december 2013 @ 21:33 | |
Ik vergat nog DB Fernverkehr. ICM is nog steeds prima imo, evenals ICR. Ben benieuwd wat revisie ICR gaat opleveren. | ||
greavy | zaterdag 28 december 2013 @ 21:40 | |
Vroegah als klein kind wilde ik altijd boven zitten, wilde altijd dolgraag mee met een dubbeldekker, enzo (kwamen toen nog niet zoveel in Leeuwarden). Tegenwoordig zit ik altijd beneden, mijdt ik de meuk als het kan, maar wacht niet meer extra lang op iets anders. | ||
Socios | zaterdag 28 december 2013 @ 21:53 | |
Niet zoveel? Vroeger kwam er planmatig nooit een dubbeldekker in Leeuwarden. Het was gegarandeerd ICM (periode na Mat '54 uiteraard). | ||
greavy | zaterdag 28 december 2013 @ 21:54 | |
Ja, maar toch heb ik toen wel eens in een dubbeldekker gezeten daar. Zal wel een vervanger geweest zijn toen | ||
James1988 | zaterdag 28 december 2013 @ 22:09 | |
Ik vind beide treinen wel wat hebben: ICE moet het voor mijn gevoel meer hebben van ruimte en zakelijkheid, Thalys van inrichting en warmte. Mijn voorkeur voor lange afstanden gaat toch wel uit naar Thalys, het zit lekkerder en heeft een betere ligging op het spoor. Op mijn to-do-lijstje: - RailJet - Frecciarossa - .Italo - AVE / Avant - De Pendolino's van Virgin en SBB - Britse HSTs Psst, er bestaat een officile kaart ![]() Ik vind VIRM-4 een stuk beter dan z'n voorgangers, maar je merkt goed dat een VIRM nooit is gemaakt om een echte IC-trein te zijn, het zit zelfs in de naam: InterRegio. ![]() | ||
greavy | zaterdag 28 december 2013 @ 22:11 | |
Die gelinkte kaart is status van gister Dat ding van Infrabel is (mogelijk) niet helemaal up to date, heb hem nog niet goed vergeleken | ||
Ireyon | zaterdag 28 december 2013 @ 22:57 | |
Railjet is chill. Frecciarossa maakt een teringherrie en trilt als de neten op 300km/h. Zwitserse pendolino's zijn de geniaalste treinen ooit. Met de rest heb ik ook geen ervaring ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 28 december 2013 @ 23:03 | |
Klinkt goed je eerste ervaringen. ![]() | ||
GlenSpey | zaterdag 28 december 2013 @ 23:06 | |
Flinke carriereswitch dus. Gefeliciteerd in ieder geval ![]() | ||
James1988 | zondag 29 december 2013 @ 00:01 | |
Infrabel: Gratis wifi in verschillende stopplaatsen 23-12-2013 Sinds 16 december stelt Infrabel reizigers gratis wifi ter beschikking in 9 van haar onbewaakte stopplaatsen. Om het comfort van de gebruikers van deze stopplaatsen zonder loketten te garanderen, biedt Infrabel de reizigers met een smartphone of tablet wifi aan. Zij kunnen volgende diensten raadplegen: - de informatie over het treinverkeer in realtime via de zoekfuncties van RailTime - de websites van het openbaar vervoer (NMBS, MIVB, TEC en De Lijn) - de website van Infrabel. Infrabel Wifi is beschikbaar in de stopplaatsen Bordet, Delta, Diegem, Evere, Herent, Meiser, Merode, Sint-Katelijne-Waver en Weerde. Bron: Infrabel | ||
dennistd | zondag 29 december 2013 @ 00:07 | |
Zo zo, wat een boel beschikbare websites ook... Kunnen ze er niet gewoon TBP's neer hangen? | ||
b2py | zondag 29 december 2013 @ 02:27 | |
Ik denk dat wifi goedkoper is hoor.. | ||
Peterselieman | zondag 29 december 2013 @ 02:28 | |
uitgezonderd die ene trein op vrijdagmiddag die met 3x plan V reed ![]() | ||
James1988 | zondag 29 december 2013 @ 02:30 | |
Dat weet ik wel zeker. Je hebt in feite niet veel meer nodig dan een router met een 3G-modem, waarop software draait die alle websites blokkeert behalve degene die gewhitelist zijn. Het kan zelfs zo zijn dat de 9 stopplaatsen langs een glasvezellijn liggen (er ligt best wel veel glas langs het spoor) en dat men de spullenboel daarop heeft aangesloten, dan is het nog minder werk. | ||
Socios | zondag 29 december 2013 @ 03:26 | |
Zou het 'wifivirus' nog in te dammen zijn? Het moet een keer ophouden. | ||
#ANONIEM | zondag 29 december 2013 @ 06:34 | |
Jij ziet het als een virus? Of bedoel je het anders ? ![]() Ik vind het een mooie service van de vervoerder. Je moet er niet vanuit gaan dat het ALTIJD werkt, maar ik vind het wel een mooie manier om tijdens het vervoer toch de mogelijkheid hebben om online te kunnen zijn ![]() | ||
Socios | zondag 29 december 2013 @ 06:42 | |
Men kan sowieso altijd en overal 'online' zijn. Straks ligt overal voor niets een 'wifinetwerk' omdat iedereen 4G gebruikt. ![]() Hetzelfde geldt voor telefooncellen op de stations en openbare telefoons in Intercity's. Later had iedereen een mobiele telefoon en gebruikt niemand ze meer. | ||
#ANONIEM | zondag 29 december 2013 @ 06:45 | |
Dingen veranderen, dat ben ik met je eens. Maar voor het 4G overal echt effectief is ben je al een jaar of 2 verder, minimaal ![]() Ik vind het wel prima dat men het nu aanbiedt. De tijd komt vanzelf wel dat het 'afgeschaft' wordt omdat er andere prioriteiten zijn in reizigersgemak. Voor nu is het een welkome service van de vervoerder in mijn opinie ![]() | ||
greavy | zondag 29 december 2013 @ 08:17 | |
Gisteravond zijn er opnieuw 24 ICK-rijtuigen vertrokken naar het buitenland. Ditmaal was de bestemming Roemeni. | ||
Dr_Flash | zondag 29 december 2013 @ 10:10 | |
Goedemorgen ![]() ![]() ![]() En er blijkt ook ten westen van Kassel nog een hoop bordjeswerk te liggen. Misschien in de zomer maar eens een weekendje heen of zo. | ||
dennistd | zondag 29 december 2013 @ 10:54 | |
Als DB-liefhebber heb je natuurlijk liever wlan ![]() | ||
b2py | zondag 29 december 2013 @ 10:57 | |
Hoe laat was je in Hannover? Fijne vakantie h! | ||
greavy | zondag 29 december 2013 @ 11:17 | |
Vanochtend met de Intercity Direct Rotterdam-Amsterdam. Te Schiphol +2 opgelopen, en de TM wilde maar al te graag de oorzaak melden: "Dames en heren, wij zijn zojuist uit Schiphol vertrokken met een vertraging van 2 minuten. Hiervoor bedanken wij alle zojuist ingestapte reizigers in het voorste rijtuig. De fabrikant van deze trein heeft 12 deuren ontwopen voor het in- en uitstappen. Had u doorgelopen naar n van de overige 11 deuren, hadden wij geen vertraging opgelopen." | ||
Sounddragon | zondag 29 december 2013 @ 11:23 | |
En gelijk heeft 'ie ![]() ![]() | ||
Peterselieman | zondag 29 december 2013 @ 11:27 | |
en terecht. De mensen moeten gewoon weten dat verspreid staan het beste resultaat oplevert | ||
Peterselieman | zondag 29 december 2013 @ 11:28 | |
Doen ze goed. Anders hadden ze die dingen volgend jaar moeten slopen en dat was vanwege de asbest een duur grapje geworden | ||
_serial_ | zondag 29 december 2013 @ 11:29 | |
Hoeveel zijn er nu uiteindelijk al vertrokken naar buitenland, weet iemand dat? | ||
Sounddragon | zondag 29 december 2013 @ 11:30 | |
Logischerwijs staat iedereen in de buurt van de rookpaal, of op een plek op het perron waar je niet ver hoeft te lopen naar de aankomende trein. Mensen zijn lui, anders gingen ze wel op de viedz ![]() | ||
Peterselieman | zondag 29 december 2013 @ 11:31 | |
Volgens mij waren er 42 rijtuigen naar Hector Rail uit Zweden en waren de vier van Friese Stoomtrein Maatschappij verkocht. Nu met deze 24 erbij zou het totaal op 70 komen, ongeveer de helft van wat er terzijde staat/stond | ||
Peterselieman | zondag 29 december 2013 @ 11:31 | |
zelf nadenken is tegenwoordig verboden hoorde ik | ||
dcm360 | zondag 29 december 2013 @ 11:32 | |
Het mag inderdaad wel eens gezegd worden ja. Een tijdje terug had ik iets dat vergelijkbaar was, ik zat net in een sprinter en het viel me op dat deze wat langer bleef staan. Vlak na vertrek werd er het bericht met de volgende strekking omgeroepen: "Dit is een bericht voor de meneer die zojuist de deur openhield. Uw actie heeft er voor gezorgd dat we enkele minuten vertraging hebben opgelopen. Hoewel het zeer aardig is voor degene die aan kwam rennen, is het vervelend voor iedereen die wel op tijd op het perron stond. Daarnaast raken de deuren sneller defect als ze opengehouden worden tijdens het sluiten" | ||
Peterselieman | zondag 29 december 2013 @ 11:35 | |
Zulke mensen zouden eigenlijk verplicht moeten worden om op een volgend station uit te stappen en maar te wachten op de volgende trein | ||
Ireyon | zondag 29 december 2013 @ 11:40 | |
Het personeel op ICD moet z'n bakkes houden en hun werk doen. Afgelopen vrijdag voor de 8ste keer Amsterdam - Breda zonder ook maar n controle gedaan. Die zogenaamd intimiderende 10 euro aan boord was inmiddels de helft voordeliger geweest. | ||
dcm360 | zondag 29 december 2013 @ 11:48 | |
Oh, dus het tijdig laten vertrekken van een trein is geen taak meer van het personeel? | ||
_serial_ | zondag 29 december 2013 @ 11:48 | |
Wie zegt dat ze geen controle hebben gehouden ? wellicht kwamen ze meerdere personen tegen die geen toeslag hadden betaald. Daarnaast betaal je nog altijd voor vervoer, en niet voor controle. |