Je kan er ook etenquote:Op donderdag 26 december 2013 21:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik had die foto's wel gezien, die verslagen zeker, en dat lees ik ook hoor
Ik drink helaas geen alcoholische dranken (zelfs geen dranken die "koolzuur-houdend" zijn zoals cola, sinas enz). Zit te kijken om de IC heen en ICE terug in de avond.
Nog meer tips in de regio van Leipzig die op (spoors) gebied de moeite zijn?
Die BR670 had ik inderdaad ook al via het internet gezien, misschien ook daar maar even langs.
Meestal zijn die tentjes op de stations wel tegen een fatsoenlijke prijs. Dus die kans zit er goed in, dat ik daar ga etenquote:
quote:Nog meer tips in de regio van Leipzig die op (spoors) gebied de moeite zijn?
.
In Steam kun je de ICE3 erbij kopen, er zijn nu weer leuke aanbiedingen daar.quote:Op woensdag 25 december 2013 18:35 schreef Xetran het volgende:
[..]
Nee die namen zeggen mij niets. Stuitte laatst in deze topicreeks op dit, maar er staat dus verder niets over hoe ik aan de treinstellen(voornamelijk Nederlandse, mag ik aannemen) moet komen. Het gaat hier trouwens om TS2014, weet niet van welke publisher het verder is, kocht het spel ooit in een sale op Steam.Ik geloof dat die dingen die je zei op Trainz slaan, dat is een andere game.
Spul van Christrains is voornamelijk payware.quote:Op woensdag 25 december 2013 17:46 schreef Xetran het volgende:
Hee, had iemand nou hier laatst toevallig niet die midden Nederland route werkend gekregen in TS? Vroeg mij af hoe, alles werkt wel maar de treinstellen die ontbreken nog. Waar haal je die vandaan? Staat niet echt helder aangegeven op de site zelf, namelijk..
Hmmm, over fatsoenlijk en prijs gesproken.quote:
OpgeVRAAGD, dat zal best wel. Maar ook daadwerkelijk afgestaan? Dat blijkt uit nietsquote:Op vrijdag 27 december 2013 15:49 schreef DriekOplopers het volgende:
Zie verder: http://www.voorbeterov.nl/130729.php
Politie en justitie blijken in onderzoeken regelmatig gebruik te maken van ov-chipkaartgegevens en de databank van parkeerorganisatie SHPV. Dat blijkt uit onderzoek van De Telegraaf.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OpgeVRAAGD, dat zal best wel. Maar ook daadwerkelijk afgestaan? Dat blijkt uit niets
Vind je? digitale info is all over the place tegenwoordig; via bijvoorbeeld je GSM kunnen ze 24/7 checken waar je uithangt.. Het is wel rg naief om te veronderstellen dat daar geen 'gebruik' van wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Bijzonder schokkend, that is.
Oh dat was een reactie op dennis eigenlijk.quote:
Mwah nee, een beetje kan je er wel op wachten. De politie eigent zichzelf regelmatig veel info toe. In principe heb ik er zelfs ook geen probleem mee als er terughoudend mee omgegaan wordt. Dus bijvoorbeeld om een specifieke verdachte voor een bepaalde zaak te volgen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Bijzonder schokkend, that is.
Gebeurt ook niet, ze hebben sowieso een gerechtelijk bevel nodig om die info te krijgen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Mwah nee, een beetje kan je er wel op wachten. De politie eigent zichzelf regelmatig veel info toe. In principe heb ik er zelfs ook geen probleem mee als er terughoudend mee omgegaan wordt. Dus bijvoorbeeld om een specifieke verdachte voor een bepaalde zaak te volgen.
Structureel volgen van grote groepen mensen is wat anders maar dat kan TLS bij mijn weten best weigeren.
Nou, ben maar niet bang dat dat niet tot het maximum benut zal wordenquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Mwah nee, een beetje kan je er wel op wachten. De politie eigent zichzelf regelmatig veel info toe. In principe heb ik er zelfs ook geen probleem mee als er terughoudend mee omgegaan wordt. Dus bijvoorbeeld om een specifieke verdachte voor een bepaalde zaak te volgen.
Structureel volgen van grote groepen mensen is wat anders maar dat kan TLS bij mijn weten best weigeren.
Ik dacht dat er altijd voordeel voor de klant was. Dus zeker 16.00u en misschien zelfs wel 16.05u.quote:
Je kan met de nieuwe abonnementen sowieso vanaf 18:25 inchecken om met korting/gratis te reizen, maar of dat andersom zo is weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik dacht dat er altijd voordeel voor de klant was. Dus zeker 16.00u en misschien zelfs wel 16.05u.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:38 schreef dennistd het volgende:
Ik dacht dat er altijd voordeel voor de klant was.
twitter:NS__online twitterde op vrijdag 27-12-2013 om 12:18:05Vier machinisten gaan nu een race doen wie het snelste op Amsterdam centraal is! http://t.co/swe8HZq7zX reageer retweet
Wij zijn vooral pissed over het feit dat men weigert, de vraag te beantwoorden of informatieverzoeken vooraf door een rechter worden getoetst. Dat je bij zware criminaliteit dit soort middelen wil gebruiken, is prima, maar het kan niet zo zijn dat ene of andere smeris op eigen houtje dit soort info opvraagt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Mwah nee, een beetje kan je er wel op wachten. De politie eigent zichzelf regelmatig veel info toe. In principe heb ik er zelfs ook geen probleem mee als er terughoudend mee omgegaan wordt. Dus bijvoorbeeld om een specifieke verdachte voor een bepaalde zaak te volgen.
Structureel volgen van grote groepen mensen is wat anders maar dat kan TLS bij mijn weten best weigeren.
Dat is er wel een probleem aan ja. De grootste problemen los je hier niet mee op.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:59 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens zullen de zwaarste criminelen zorgen dat ze 'onzichtbaar' blijven.
2 blijft de allerbeste. Nostalgiequote:Op vrijdag 27 december 2013 17:22 schreef GlenSpey het volgende:
Kenners, is er eigenlijk ooit een waardige opvolger voor Railroad tycoon 3 geweest?
Die omroepen lijken ook veeeeel trager te gaan qua zinnen en langer te duren of lijkt maar zo?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Gisteren voor het eerst in lange tijd ook weer in een SLeT gezeten. Nieuwe afspeelbandjes van Truus viel me op. Dat mens klinkt alsof ze een hapje paddo's heeft gehadHeb er hard om moeten lachen, klinkt voor geen meter hahaah
Ik vind van niet.. Maar B2PY en Deadlock1981 denken daar anders over (Sid Meijer's railroads)quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:22 schreef GlenSpey het volgende:
Kenners, is er eigenlijk ooit een waardige opvolger voor Railroad tycoon 3 geweest?
Neen, de spitsperiodes zijn 6:35 - 8:55 en 16:05 - 18:25. Of je op 6:35 en 16:05 nog met korting kunt inchecken weet ik niet zeker, voor 8:55 en 18:25 werkt dat in ieder geval wel (ik doe het dagelijks).quote:
Viel mij ook al op ja.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:32 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die omroepen lijken ook veeeeel trager te gaan qua zinnen en langer te duren of lijkt maar zo?
Dat is geen builder maar een sim ofniet?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:24 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja, TrainzOf die nieuwe Railworks, maar die ken ik niet zo goed. Plaatje van een projectje van mij..
[ afbeelding ]
Ff vid bekeken. Jammer dat ie ook alweer bijna 7 jaar oud is, maar ga het denk ik toch even uitproberenquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik vind van niet.. Maar B2PY en Deadlock1981 denken daar anders over (Sid Meijer's railroads)
voor 16:00 moet je ingecheckt zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je kan met de nieuwe abonnementen sowieso vanaf 18:25 inchecken om met korting/gratis te reizen, maar of dat andersom zo is weet ik niet zeker.
Het lijkt me echter sterk dat het 15:55 zou zijn, want de officile spitsperiode is 16:00 - 18:30. Ik gok dat er wederom vijf minuten speling geldt in het voordeel van de klant (dus t/m 16:04 inchecken in de daluren, want 16:05 is de zesde minuut besef ik me net). Zeker weten doe ik het niet, dus vandaar dat ik het hier even vraag
Jawelquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:03 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is geen builder maar een sim ofniet?
Een tijdje geleden reed er vanuit Leeuwarden de sneltrein van 8.59 uur naar Groningen. Daarin kon ik altijd met korting reizen als ik maar na 8.55 uur inchecktequote:Op vrijdag 27 december 2013 18:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voor 16:00 moet je ingecheckt zijn.
18:25 heb je gelijk die marge heb je zodat je een trein die 18:30 vertrekt kunt nemen met korting. Bij aanvang van de spits heb die die issue niet dus is die marge er niet.
Nou ja, dan ga ik het er niet op wagen met de verschillende geluiden die ik hier hoorquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neen, de spitsperiodes zijn 6:35 - 8:55 en 16:05 - 18:25. Of je op 6:35 en 16:05 nog met korting kunt inchecken weet ik niet zeker, voor 8:55 en 18:25 werkt dat in ieder geval wel (ik doe het dagelijks).
Ik vind dit een heel helder verhaal. Een beter verhaal dan dit heb ik nog niet gehoord dus wat mij betreft is dit hetquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voor 16:00 moet je ingecheckt zijn.
18:25 heb je gelijk die marge heb je zodat je een trein die 18:30 vertrekt kunt nemen met korting. Bij aanvang van de spits heb die die issue niet dus is die marge er niet.
Weet niet of Amsterdam CS achter de fotograaf ligt. Zo ja, dan gaat er maar 1 winnen aangezien ik vrijwel alleen sluitseinen zie.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:53 schreef dennistd het volgende:
twitter:NS__online twitterde op vrijdag 27-12-2013 om 12:18:05Vier machinisten gaan nu een race doen wie het snelste op Amsterdam centraal is! http://t.co/swe8HZq7zX reageer retweet
dat is inderdaad een mazzeltje als je een trein hebt die in de marge vertrekt en de paaltjes op het perron staanquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een tijdje geleden reed er vanuit Leeuwarden de sneltrein van 8.59 uur naar Groningen. Daarin kon ik altijd met korting reizen als ik maar na 8.55 uur incheckte
sowieso is die DDZ als eerste bij het wisselquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:52 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Weet niet of Amsterdam CS achter de fotograaf ligt. Zo ja, dan gaat er maar 1 winnen aangezien ik vrijwel alleen sluitseinen zie.
Het paaltje staat naast de treinquote:Op vrijdag 27 december 2013 20:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat is inderdaad een mazzeltje als je een trein hebt die in de marge vertrekt en de paaltjes op het perron staanop Amsterdam CS is het al een stuk lastiger als je trein van spoor 14 vertrekt
Die mensen zijn blind en stom en met zulke types hoeft geen rekening gehouden te worden.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:12 schreef Salatrel het volgende:
ik ben trouwens benieuwd hoelang het gaat duren voordat mensen gaan klagen over de toeslagpaaltjeshoeveel mensen ik vandaag wel niet in heb zien checken bij de toeslagpaal om vervolgens in de IC naar den haag CS te stappen
Precies. Je kan niet aan de gang blijven.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die mensen zijn blind en stom en met zulke types hoeft geen rekening gehouden te worden.
NS schreef zelf in haar Besluit Nieuw portfolio consumenten 2011 van 16 juni 2011 dat er een marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger is. Deze marge is er ook aan het begin van de spitsuren, dus inchecken tussen 6:30 en 6:35 en tussen 16:00 en 16:05 telt als inchecken in de daluren.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind dit een heel helder verhaal. Een beter verhaal dan dit heb ik nog niet gehoord dus wat mij betreft is dit het
amenquote:Op vrijdag 27 december 2013 20:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die mensen zijn blind en stom en met zulke types hoeft geen rekening gehouden te worden.
Als die eerst nog moet ombouwen om de goede kant uit te rijden niet.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
sowieso is die DDZ als eerste bij het wissel
Dat wordt vanzelf een "u kunt alleen maar toeslag inchecken als u op dat moment bent ingecheckt". Als er maar hard genoeg geklaagd wordt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:12 schreef Salatrel het volgende:
ik ben trouwens benieuwd hoelang het gaat duren voordat mensen gaan klagen over de toeslagpaaltjeshoeveel mensen ik vandaag wel niet in heb zien checken bij de toeslagpaal om vervolgens in de IC naar den haag CS te stappen
Dan heb je je antwoord toch al? Als men weigert die vraag te beantwoorden heeft men wat te verbergen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:59 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij zijn vooral pissed over het feit dat men weigert, de vraag te beantwoorden of informatieverzoeken vooraf door een rechter worden getoetst. Dat je bij zware criminaliteit dit soort middelen wil gebruiken, is prima, maar het kan niet zo zijn dat ene of andere smeris op eigen houtje dit soort info opvraagt.
Overigens zullen de zwaarste criminelen zorgen dat ze 'onzichtbaar' blijven.
He Haan, hoe staat het er nu voor? Ga je in de toekomst weer aan de slag bij een spoorbedrijf of is dat een gesloten boek?quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:52 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Weet niet of Amsterdam CS achter de fotograaf ligt. Zo ja, dan gaat er maar 1 winnen aangezien ik vrijwel alleen sluitseinen zie.
Als het alternatief is dat iedere keer de boel een uur lang 40 moet rijden...quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:17 schreef b2py het volgende:
Poznan, leuk voor een dag. Berlin - Warszawa express is aan te bevelen. Bijna drie uur maar is echt lekker. Enige mindere is dat de Meester bij ieder gevaarpunt bovenop de tyfoon moet staan, maar dat schijnt iets Pools te zijn.
Kan. Zou moeten. Tjah. Beter niet natuurlijk. Ik denk dat er veel te veel informatie opgeslagen wordt die te herleiden is. Onnodig. Tegen onze principes. Totdat er een kind verdwijnt en met deze info terug wordt gevonden. Dan vindt het hele land Het goed omdat ze apen zijn die met de waan van de dag meegaan. Behandel mensen niet als verdachten punt. Ik vind het echter hilarisch dat vbov er boos over is en boehoe doet. In ander nieuws: water is nat.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Mwah nee, een beetje kan je er wel op wachten. De politie eigent zichzelf regelmatig veel info toe. In principe heb ik er zelfs ook geen probleem mee als er terughoudend mee omgegaan wordt. Dus bijvoorbeeld om een specifieke verdachte voor een bepaalde zaak te volgen.
Structureel volgen van grote groepen mensen is wat anders maar dat kan TLS bij mijn weten best weigeren.
deadlock, de man die met alle winden mee waaitquote:Op zaterdag 28 december 2013 00:31 schreef deadlock1981 het volgende:
[..]
Kan. Zou moeten. Tjah. Beter niet natuurlijk. Ik denk dat er veel te veel informatie opgeslagen wordt die te herleiden is. Onnodig. Tegen onze principes. Totdat er een kind verdwijnt en met deze info terug wordt gevonden. Dan vindt het hele land Het goed omdat ze apen zijn die met de waan van de dag meegaan. Behandel mensen niet als verdachten punt. Ik vind het echter hilarisch dat vbov er boos over is en boehoe doet. In ander nieuws: water is nat.
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik denk dat privacy een illusie is. Ook niet dat ik vind dat het anders zou moeten zijn maar dat het volgens mij te laat is om er iets aan te doen. Is het niet de regering dan is het wel een bank of verzekeringsmaatschappij.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
deadlock, de man die met alle winden mee waait![]()
![]()
Ik had je toch wijzer geacht
Keep it up.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:24 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja, TrainzOf die nieuwe Railworks, maar die ken ik niet zo goed. Plaatje van een projectje van mij..
[ afbeelding ]
Klopt wel denk ik, veel instellingen waaronder telecombedrijven, en internetproviders moeten informatie opslaan gedurende bepaalde periode, maar als de overheid deze informatie wil hebben moet daar toch echt een bevel voor komen. het is niet dat de overheid (lees politie) even een linkje aanklikt en beschikt over de informatie, ik vermoed dat het bij TLS niet anders is.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:31 schreef deadlock1981 het volgende:
[..]
Kan. Zou moeten. Tjah. Beter niet natuurlijk. Ik denk dat er veel te veel informatie opgeslagen wordt die te herleiden is. Onnodig. Tegen onze principes. Totdat er een kind verdwijnt en met deze info terug wordt gevonden. Dan vindt het hele land Het goed omdat ze apen zijn die met de waan van de dag meegaan. Behandel mensen niet als verdachten punt. Ik vind het echter hilarisch dat vbov er boos over is en boehoe doet. In ander nieuws: water is nat.
Ik speel graag Locomotion. Maar om dat nou een waardige opvolger te noemen... Misschien dat Train Fever dat wordt, ziet er in elk geval veelbelovend uit.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:22 schreef GlenSpey het volgende:
Kenners, is er eigenlijk ooit een waardige opvolger voor Railroad tycoon 3 geweest?
Waar gaat de reis naartoe? Met ICE-3 vanuit Nederland? In welk rijtuig ga je?quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:52 schreef b2py het volgende:
Straks voor het eerst met een ICE. Excited.
Die zullen wel ooit gepland maar niet gebouwd zijn, of ooit gebouwd en weer opgebroken. Ik gok het eerste.quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
In het top 2000 topic kwam de vraag langs waarom Amsterdam Sloterdijk geen perronsporen 1 en 2 heeft.
Ik kon deze vraag niet beantwoorden, 1 van jullie wel?
Zie ook plattegrond Ass ter bevestiging!quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:09 schreef Socios het volgende:
Die sporen neemt de naastgelegen metro in beslag!
Welke naastgelegen metro? Volgens mij rijdt de metro over Sloterdijk heen hoorquote:Op zaterdag 28 december 2013 12:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Zie ook plattegrond Ass ter bevestiging!
quote:Op zaterdag 28 december 2013 13:00 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Welke naastgelegen metro? Volgens mij rijdt de metro over Sloterdijk heen hoor
Lol dat wist ikquote:Op zaterdag 28 december 2013 13:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Net als spoor 11 en 12 voor de trein, ja.
Een dubbele ICE2 van Berlijn naar Hannover. Dan de 140 terug.quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Waar gaat de reis naartoe? Met ICE-3 vanuit Nederland? In welk rijtuig ga je?
Die is pas veel later opgeleverd..quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:09 schreef Socios het volgende:
Die sporen neemt de naastgelegen metro in beslag!
Spoor 1 is er wel, is alleen geen perronspoorquote:Op zaterdag 28 december 2013 13:17 schreef Dos37 het volgende:
Als we toch bezig zijn over sporen, waarom heeft Almelo geen spoor 1?
Sloterdijk had wel een spoor 1 en 2, maar op een gegeven moment (zou best samen kunnen hangen met de bouw van de Ringlijn van de metro) zijn alle nummers opgeschoven. Spoor 1 en 2 zijn nu 3 en 4, etc.quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
In het top 2000 topic kwam de vraag langs waarom Amsterdam Sloterdijk geen perronsporen 1 en 2 heeft.
Ik kon deze vraag niet beantwoorden, 1 van jullie wel?
Waarvan een deel ber Wuppertal - Hagenquote:Op zaterdag 28 december 2013 13:38 schreef deadlock1981 het volgende:
[..]
Een dubbele ICE2 van Berlijn naar Hannover. Dan de 140 terug.
Echt h, heb ik ook al eens aangekaart. Het is ronduit absurd.quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:17 schreef Bitlord het volgende:
Ok, duidelijk. Wat staat de IC Ut - Lwd trouwens idioot lang stil in Zwolle.
Kun je beter deze wachttijd verkorten, hoef je ook geen dure versnellibgsmaatregelen te nemen zoals 160 enzoquote:Op zaterdag 28 december 2013 15:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt h, heb ik ook al eens aangekaart. Het is ronduit absurd.
De stop kan serieus in n minuut. Pure onwil dit.quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:40 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kun je beter deze wachttijd verkorten, hoef je ook geen dure versnellibgsmaatregelen te nemen zoals 160 enzo
Da's dan ook weer wat overdreven. Wat vertragingsopvangbuffer is ook fijn.quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:51 schreef Socios het volgende:
[..]
De stop kan serieus in n minuut. Pure onwil dit.
Onverhoopte vertraging kan ingehaald worden door door te karren tussen Zwolle en Amersfoort of Steenwijk.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Da's dan ook weer wat overdreven. Wat vertragingsopvangbuffer is ook fijn.
precies. Beter is blokverkorting, spoorverdubbeling tussen Zwolle en Herfte, snelheidsverhoging rond Zwolle en de mogelijkheid om dubben in- en uitrijden aan de westzijde van Zwolle.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Da's dan ook weer wat overdreven. Wat vertragingsopvangbuffer is ook fijn.
Punktlich de grens overschreden. Nog drie uur tot thuis :/quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Waarvan een deel ber Wuppertal - Hagen
Goede treinreis!
Afgelopen dinsdag weer vader geworden voor de 2e keer van een prachtige zoon en verder druk met het maken van LED-armaturen (Philips Indal) voorlopig! Maar een terugkeer bij het spoor sluit ik zeker niet uit. Maar vooralsnog ben ik voorlopig nog wel even beperkt door het niet hebben van een auto dus dat is een beperking waar ik tegenaan loop.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:56 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
He Haan, hoe staat het er nu voor? Ga je in de toekomst weer aan de slag bij een spoorbedrijf of is dat een gesloten boek?
Ben jij al zo oud ja?quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:19 schreef greavy het volgende:
Dat roep ik nou al 21 jaar en 8 dagen
Oh, wacht. Volgens mij riep ik dat niet als kleine ukkepuk....
Na de verbouwing van ICM (weg oranje banken) hebben we in Nederland geen 'chill' en mooi binnenlands materieel meer (uitgezonderd ICRm en Plan V waar we nog even van mogen genieten...).quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:17 schreef b2py het volgende:
Als je na een paar dagen Pimpel, DB Regio en PKP IC gewend bent is een VIRM ontzettend teleurstellend. Sodemieters.
Nog gefeliciteerd dan man!quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:22 schreef greavy het volgende:
De 20e van deze maand ben ik 21 geworden ja
Dus jij bent zo ongeveer in dezelfde periode gebouwd als de eerste DD-IRM. Jullie zijn generatiegenoten, bloedbroeders en zo.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:22 schreef greavy het volgende:
De 20e van deze maand ben ik 21 geworden ja
Ik vergat nog DB Fernverkehr.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Na de verbouwing van ICM (weg oranje banken) hebben we in Nederland geen 'chill' en mooi binnenlands materieel meer (uitgezonderd ICRm en Plan V waar we nog even van mogen genieten...).
Vroegah als klein kind wilde ik altijd boven zitten, wilde altijd dolgraag mee met een dubbeldekker, enzo (kwamen toen nog niet zoveel in Leeuwarden). Tegenwoordig zit ik altijd beneden, mijdt ik de meuk als het kan, maar wacht niet meer extra lang op iets anders.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus jij bent zo ongeveer in dezelfde periode gebouwd als de eerste DD-IRM. Jullie zijn generatiegenoten, bloedbroeders en zo.
quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:52 schreef Ireyon het volgende:
Ik vond de Thalys in ieder geval flink tegenvallen na enkel ICE ervaring. Die trein is in de jaren '90 blijven hangen.
Ik vind beide treinen wel wat hebben: ICE moet het voor mijn gevoel meer hebben van ruimte en zakelijkheid, Thalys van inrichting en warmte. Mijn voorkeur voor lange afstanden gaat toch wel uit naar Thalys, het zit lekkerder en heeft een betere ligging op het spoor.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:54 schreef greavy het volgende:
Ik vind de Thalys vrij krap enzo. Erg jammer.
Psst, er bestaat een officile kaartquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:02 schreef greavy het volgende:
Actuele status van de ETCS-ombouw in Belgi.
Rood = in dienst
Groen = klaar, maar nog niet in dienst
Blauw = in ontwerp voor start ombouw
Wanneer er ETCS op de spoorlijn ligt, MOET in Belgi een trein die ETCS heeft, onder ETCS rijden.
Omschakelen schijnt automatisch te gebeuren.
[ afbeelding ]
Ik vind VIRM-4 een stuk beter dan z'n voorgangers, maar je merkt goed dat een VIRM nooit is gemaakt om een echte IC-trein te zijn, het zit zelfs in de naam: InterRegio.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:17 schreef b2py het volgende:
Als je na een paar dagen Pimpel, DB Regio en PKP IC gewend bent is een VIRM ontzettend teleurstellend. Sodemieters.
Die gelinkte kaart is status van gisterquote:Op zaterdag 28 december 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Psst, er bestaat een officile kaart
Railjet is chill. Frecciarossa maakt een teringherrie en trilt als de neten op 300km/h. Zwitserse pendolino's zijn de geniaalste treinen ooit. Met de rest heb ik ook geen ervaringquote:Op zaterdag 28 december 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:
Op mijn to-do-lijstje:
- RailJet
- Frecciarossa
- .Italo
- AVE / Avant
- De Pendolino's van Virgin en SBB
- Britse HSTs
Flinke carriereswitch dus. Gefeliciteerd in ieder gevalquote:Op zaterdag 28 december 2013 20:58 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Afgelopen dinsdag weer vader geworden voor de 2e keer van een prachtige zoon en verder druk met het maken van LED-armaturen (Philips Indal) voorlopig! Maar een terugkeer bij het spoor sluit ik zeker niet uit. Maar vooralsnog ben ik voorlopig nog wel even beperkt door het niet hebben van een auto dus dat is een beperking waar ik tegenaan loop.
uitgezonderd die ene trein op vrijdagmiddag die met 3x plan V reedquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:53 schreef Socios het volgende:
Niet zoveel? Vroeger kwam er planmatig nooit een dubbeldekker in Leeuwarden. Het was gegarandeerd ICM (periode na Mat '54 uiteraard).
Dat weet ik wel zeker. Je hebt in feite niet veel meer nodig dan een router met een 3G-modem, waarop software draait die alle websites blokkeert behalve degene die gewhitelist zijn.quote:
Jij ziet het als een virus? Of bedoel je het anders ?quote:Op zondag 29 december 2013 03:26 schreef Socios het volgende:
Zou het 'wifivirus' nog in te dammen zijn? Het moet een keer ophouden.
Men kan sowieso altijd en overal 'online' zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 06:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Jij ziet het als een virus? Of bedoel je het anders ?
Ik vind het een mooie service van de vervoerder. Je moet er niet vanuit gaan dat het ALTIJD werkt, maar ik vind het wel een mooie manier om tijdens het vervoer toch de mogelijkheid hebben om online te kunnen zijn
Dingen veranderen, dat ben ik met je eens. Maar voor het 4G overal echt effectief is ben je al een jaar of 2 verder, minimaalquote:Op zondag 29 december 2013 06:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Men kan sowieso altijd en overal 'online' zijn.
Straks ligt overal voor niets een 'wifinetwerk' omdat iedereen 4G gebruikt.
Hetzelfde geldt voor telefooncellen op de stations en openbare telefoons in Intercity's. Later had iedereen een mobiele telefoon en gebruikt niemand ze meer.
Als DB-liefhebber heb je natuurlijk liever wlanquote:Op zondag 29 december 2013 03:26 schreef Socios het volgende:
Zou het 'wifivirus' nog in te dammen zijn? Het moet een keer ophouden.
Hoe laat was je in Hannover? Fijne vakantie h!quote:Op zondag 29 december 2013 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
GoedemorgenGisteren met een omtrekkende beweging via Hannover en Kassel het Sauerland bereikt. Had even zin in een Sociosje
gewoon even overbodig hard knallen met Fernverkehr. Alles stampvol trouwens, en je haalt de Nederlanders er zo uit: die denken dat "reserveren aanbevolen" er staat voor de geldklopperij
ook aan schreeuwende kinderen geen gebrek.
En er blijkt ook ten westen van Kassel nog een hoop bordjeswerk te liggen. Misschien in de zomer maar eens een weekendje heen of zo.
En gelijk heeft 'iequote:Op zondag 29 december 2013 11:17 schreef greavy het volgende:
Vanochtend met de Intercity Direct Rotterdam-Amsterdam. Te Schiphol +2 opgelopen, en de TM wilde maar al te graag de oorzaak melden:
"Dames en heren, wij zijn zojuist uit Schiphol vertrokken met een vertraging van 2 minuten. Hiervoor bedanken wij alle zojuist ingestapte reizigers in het voorste rijtuig. De fabrikant van deze trein heeft 12 deuren ontwopen voor het in- en uitstappen. Had u doorgelopen naar n van de overige 11 deuren, hadden wij geen vertraging opgelopen."
en terecht. De mensen moeten gewoon weten dat verspreid staan het beste resultaat oplevertquote:Op zondag 29 december 2013 11:17 schreef greavy het volgende:
Vanochtend met de Intercity Direct Rotterdam-Amsterdam. Te Schiphol +2 opgelopen, en de TM wilde maar al te graag de oorzaak melden:
"Dames en heren, wij zijn zojuist uit Schiphol vertrokken met een vertraging van 2 minuten. Hiervoor bedanken wij alle zojuist ingestapte reizigers in het voorste rijtuig. De fabrikant van deze trein heeft 12 deuren ontwopen voor het in- en uitstappen. Had u doorgelopen naar n van de overige 11 deuren, hadden wij geen vertraging opgelopen."
Doen ze goed. Anders hadden ze die dingen volgend jaar moeten slopen en dat was vanwege de asbest een duur grapje gewordenquote:Op zondag 29 december 2013 08:17 schreef greavy het volgende:
Gisteravond zijn er opnieuw 24 ICK-rijtuigen vertrokken naar het buitenland. Ditmaal was de bestemming Roemeni.
Hoeveel zijn er nu uiteindelijk al vertrokken naar buitenland, weet iemand dat?quote:Op zondag 29 december 2013 08:17 schreef greavy het volgende:
Gisteravond zijn er opnieuw 24 ICK-rijtuigen vertrokken naar het buitenland. Ditmaal was de bestemming Roemeni.
Logischerwijs staat iedereen in de buurt van de rookpaal, of op een plek op het perron waar je niet ver hoeft te lopen naar de aankomende trein. Mensen zijn lui, anders gingen ze wel op de viedzquote:Op zondag 29 december 2013 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en terecht. De mensen moeten gewoon weten dat verspreid staan het beste resultaat oplevert
Volgens mij waren er 42 rijtuigen naar Hector Rail uit Zweden en waren de vier van Friese Stoomtrein Maatschappij verkocht. Nu met deze 24 erbij zou het totaal op 70 komen, ongeveer de helft van wat er terzijde staat/stondquote:Op zondag 29 december 2013 11:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoeveel zijn er nu uiteindelijk al vertrokken naar buitenland, weet iemand dat?
zelf nadenken is tegenwoordig verboden hoorde ikquote:Op zondag 29 december 2013 11:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Logischerwijs staat iedereen in de buurt van de rookpaal, of op een plek op het perron waar je niet ver hoeft te lopen naar de aankomende trein. Mensen zijn lui, anders gingen ze wel op de viedz
Het personeel op ICD moet z'n bakkes houden en hun werk doen. Afgelopen vrijdag voor de 8ste keer Amsterdam - Breda zonder ook maar n controle gedaan. Die zogenaamd intimiderende 10 euro aan boord was inmiddels de helft voordeliger geweest.quote:Op zondag 29 december 2013 11:17 schreef greavy het volgende:
Vanochtend met de Intercity Direct Rotterdam-Amsterdam. Te Schiphol +2 opgelopen, en de TM wilde maar al te graag de oorzaak melden:
"Dames en heren, wij zijn zojuist uit Schiphol vertrokken met een vertraging van 2 minuten. Hiervoor bedanken wij alle zojuist ingestapte reizigers in het voorste rijtuig. De fabrikant van deze trein heeft 12 deuren ontwopen voor het in- en uitstappen. Had u doorgelopen naar n van de overige 11 deuren, hadden wij geen vertraging opgelopen."
Oh, dus het tijdig laten vertrekken van een trein is geen taak meer van het personeel?quote:Op zondag 29 december 2013 11:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het personeel op ICD moet z'n bakkes houden en hun werk doen. Afgelopen vrijdag voor de 8ste keer Amsterdam - Breda zonder ook maar n controle gedaan. Die zogenaamd intimiderende 10 euro aan boord was inmiddels de helft voordeliger geweest.
Wie zegt dat ze geen controle hebben gehouden ? wellicht kwamen ze meerdere personen tegen die geen toeslag hadden betaald. Daarnaast betaal je nog altijd voor vervoer, en niet voor controle.quote:Op zondag 29 december 2013 11:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het personeel op ICD moet z'n bakkes houden en hun werk doen. Afgelopen vrijdag voor de 8ste keer Amsterdam - Breda zonder ook maar n controle gedaan. Die zogenaamd intimiderende 10 euro aan boord was inmiddels de helft voordeliger geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |