abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134796437
Tot 6,5 uur geleden wel. Ik ben meer van de TGV/SNCF.
  zaterdag 28 december 2013 @ 19:20:03 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134796573
In België is op punt van informatievoorziening bij de Spoorwegen ook een grote wijziging:

EMMA (automatische omroep) blijft door Infrabel beheerd, terwijl de omroepen door iemand van de NMBS worden geactiveerd (cq handmatig omgeroepen). Ook de treinaanwijzers op de perrons zullen straks door NMBS-personeel worden bediend.

Nu doet Infrabel alle informatievoorzieningen. In de praktijk merkt de reiziger er weinig van, want de NMBS-medewerkers komen op exact dezelfde locatie te zitten als hun Infrabel-voorgangers, en kunnen exact hetzelfde doen.
pi_134797774
Prinses pils: Nee dat was nieuw voor hem
I'd love to see things from your point of view but I can't get my head that far up my ass. Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig
pi_134798040
Ik vond de Thalys in ieder geval flink tegenvallen na enkel ICE ervaring. Die trein is in de jaren '90 blijven hangen.
  zaterdag 28 december 2013 @ 19:54:16 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134798092
Ik vind de Thalys vrij krap enzo. Erg jammer.
pi_134800245
De pimpel kweekt het gevoel veel harder te 'blazen' over het Nederlandse net dan welke andere trein ook. Lekker is dat man :D
pi_134800685
Ik heb drie keer in een Eurostar gezeten en that's it :'(
pi_134800807
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:56 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

He Haan, hoe staat het er nu voor? Ga je in de toekomst weer aan de slag bij een spoorbedrijf of is dat een gesloten boek?
Afgelopen dinsdag weer vader geworden voor de 2e keer van een prachtige zoon en verder druk met het maken van LED-armaturen (Philips Indal) voorlopig! Maar een terugkeer bij het spoor sluit ik zeker niet uit. Maar vooralsnog ben ik voorlopig nog wel even beperkt door het niet hebben van een auto dus dat is een beperking waar ik tegenaan loop.

[ Bericht 1% gewijzigd door GekkeHaan op 28-12-2013 21:04:42 ]
  zaterdag 28 december 2013 @ 21:02:53 #259
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134800987
Actuele status van de ETCS-ombouw in België.
Rood = in dienst
Groen = klaar, maar nog niet in dienst
Blauw = in ontwerp voor start ombouw

Wanneer er ETCS op de spoorlijn ligt, MOET in België een trein die ETCS heeft, onder ETCS rijden.
Omschakelen schijnt automatisch te gebeuren.

pi_134801700
Als je na een paar dagen Pimpel, DB Regio en PKP IC gewend bent is een VIRM ontzettend teleurstellend. Sodemieters.
  zaterdag 28 december 2013 @ 21:19:24 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134801775
Dat roep ik nou al 21 jaar en 8 dagen

Oh, wacht. Volgens mij riep ik dat niet als kleine ukkepuk....
pi_134801908
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:19 schreef greavy het volgende:
Dat roep ik nou al 21 jaar en 8 dagen

Oh, wacht. Volgens mij riep ik dat niet als kleine ukkepuk....
Ben jij al zo oud ja? :o
  zaterdag 28 december 2013 @ 21:22:49 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134801969
De 20e van deze maand ben ik 21 geworden ja :Y
pi_134802098
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:17 schreef b2py het volgende:
Als je na een paar dagen Pimpel, DB Regio en PKP IC gewend bent is een VIRM ontzettend teleurstellend. Sodemieters.
Na de verbouwing van ICM (weg oranje banken) hebben we in Nederland geen 'chill' en mooi binnenlands materieel meer (uitgezonderd ICRm en Plan V waar we nog even van mogen genieten...).
pi_134802291
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:22 schreef greavy het volgende:
De 20e van deze maand ben ik 21 geworden ja :Y
Nog gefeliciteerd dan man! :)
  zaterdag 28 december 2013 @ 21:33:09 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134802453
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:22 schreef greavy het volgende:
De 20e van deze maand ben ik 21 geworden ja :Y
Dus jij bent zo ongeveer in dezelfde periode gebouwd als de eerste DD-IRM. Jullie zijn generatiegenoten, bloedbroeders en zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_134802486
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:25 schreef Socios het volgende:

[..]

Na de verbouwing van ICM (weg oranje banken) hebben we in Nederland geen 'chill' en mooi binnenlands materieel meer (uitgezonderd ICRm en Plan V waar we nog even van mogen genieten...).
Ik vergat nog DB Fernverkehr.

ICM is nog steeds prima imo, evenals ICR. Ben benieuwd wat revisie ICR gaat opleveren.
  zaterdag 28 december 2013 @ 21:40:30 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134802813
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dus jij bent zo ongeveer in dezelfde periode gebouwd als de eerste DD-IRM. Jullie zijn generatiegenoten, bloedbroeders en zo.
Vroegah als klein kind wilde ik altijd boven zitten, wilde altijd dolgraag mee met een dubbeldekker, enzo (kwamen toen nog niet zoveel in Leeuwarden). Tegenwoordig zit ik altijd beneden, mijdt ik de meuk als het kan, maar wacht niet meer extra lang op iets anders.
pi_134803438
Niet zoveel? Vroeger kwam er planmatig nooit een dubbeldekker in Leeuwarden. Het was gegarandeerd ICM (periode na Mat '54 uiteraard).
  zaterdag 28 december 2013 @ 21:54:40 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134803534
Ja, maar toch heb ik toen wel eens in een dubbeldekker gezeten daar. Zal wel een vervanger geweest zijn toen
  zaterdag 28 december 2013 @ 22:09:48 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134804383
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:52 schreef Ireyon het volgende:
Ik vond de Thalys in ieder geval flink tegenvallen na enkel ICE ervaring. Die trein is in de jaren '90 blijven hangen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:54 schreef greavy het volgende:
Ik vind de Thalys vrij krap enzo. Erg jammer.
Ik vind beide treinen wel wat hebben: ICE moet het voor mijn gevoel meer hebben van ruimte en zakelijkheid, Thalys van inrichting en warmte. Mijn voorkeur voor lange afstanden gaat toch wel uit naar Thalys, het zit lekkerder en heeft een betere ligging op het spoor.

Op mijn to-do-lijstje:
- RailJet
- Frecciarossa
- .Italo
- AVE / Avant
- De Pendolino's van Virgin en SBB
- Britse HSTs

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:02 schreef greavy het volgende:
Actuele status van de ETCS-ombouw in België.
Rood = in dienst
Groen = klaar, maar nog niet in dienst
Blauw = in ontwerp voor start ombouw

Wanneer er ETCS op de spoorlijn ligt, MOET in België een trein die ETCS heeft, onder ETCS rijden.
Omschakelen schijnt automatisch te gebeuren.

[ afbeelding ]
Psst, er bestaat een officiële kaart ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:17 schreef b2py het volgende:
Als je na een paar dagen Pimpel, DB Regio en PKP IC gewend bent is een VIRM ontzettend teleurstellend. Sodemieters.
Ik vind VIRM-4 een stuk beter dan z'n voorgangers, maar je merkt goed dat een VIRM nooit is gemaakt om een echte IC-trein te zijn, het zit zelfs in de naam: InterRegio. :)
  zaterdag 28 december 2013 @ 22:11:35 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134804501
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Psst, er bestaat een officiële kaart ;)
Die gelinkte kaart is status van gister
Dat ding van Infrabel is (mogelijk) niet helemaal up to date, heb hem nog niet goed vergeleken
pi_134807066
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:

Op mijn to-do-lijstje:
- RailJet
- Frecciarossa
- .Italo
- AVE / Avant
- De Pendolino's van Virgin en SBB
- Britse HSTs
Railjet is chill. Frecciarossa maakt een teringherrie en trilt als de neten op 300km/h. Zwitserse pendolino's zijn de geniaalste treinen ooit. Met de rest heb ik ook geen ervaring :s) .
pi_134807407
Klinkt goed je eerste ervaringen. :s) Meer dan ik ooit kan zeggen.
pi_134807573
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:58 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Afgelopen dinsdag weer vader geworden voor de 2e keer van een prachtige zoon en verder druk met het maken van LED-armaturen (Philips Indal) voorlopig! Maar een terugkeer bij het spoor sluit ik zeker niet uit. Maar vooralsnog ben ik voorlopig nog wel even beperkt door het niet hebben van een auto dus dat is een beperking waar ik tegenaan loop.
Flinke carriereswitch dus. Gefeliciteerd in ieder geval :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')