abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 december 2013 @ 07:37:56 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134677619
HUSA/HTRS Nederland gaat volledig stoppen. Van Gansewinkel gaat alle spoorse activiteiten verkopen.
De Dolimetrein tussen Veendam en België gaat per 1 januari door RRF gereden worden, maar voorlopig met de locomotieven van HUSA.

Op 1 maart 2013 zouden alle activiteiten van HUSA volledig stil moeten liggen.
  woensdag 25 december 2013 @ 08:37:20 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134677749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:23 schreef bork het volgende:

[..]

identieke palen (bovenleiding) :Y
Typisch Italiaanse bovenleiding inderdaad! (Tevens te vinden in Slovenië, maar dat zal wel door Italianen zijn aangelegd.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_134681146
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, daar komt weer een forse lading M6'jes aan dus :s)
En zo wordt ook België een steeds monotoner treinland ;(
  woensdag 25 december 2013 @ 13:05:05 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134682478
Ook daar verdwijnt het oude meuk, maar wordt de infrastructuur ook veel moderner. Lopen nu grote projecten op een aantal lijnen.
Richting Arlon zijn ze bezig met bovenleidingspalen + draad vernieuwen, nieuwe kabelgoten en kabels maar ook ballast+dwarsliggers en rails.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 december 2013 @ 13:52:38 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134684206
Fijne kerstdagen allemaal ~:)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 december 2013 @ 14:28:53 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134685446
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 december 2013 @ 14:37:37 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134685750
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Bij de regionale vervoerders kan het afwijken, maar dat is logisch, zoals we dat al eens besproken hebben hier.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134685856
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
NS is zeer accuraat. En als er een afwijking is komt die bij NS vandaan en ligt dat niet aan ovtijden zelf..
  woensdag 25 december 2013 @ 14:45:26 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134686002
Op dit moment maak ik m'n eerste ritje in een NID :) . Ik zag m trouwens ook echt voor het eerst rijden :P . Breda - Rotterdam. Daarna verder met de Eurolines :')
pi_134686105
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Och, er zijn voorbeelden dat er iets niet goed ging bij het opheffen van een trein en een nieuwe trein is aangemaakt. Als vroeger een trein 1530 (Deventer-Amsterdam-Enkhuizen) in Amsterdam nieuw materieel kreeg, gebeurde het laatste deel onder een ander treinnummer ("regel" was dat dit dan 301530 werd, (+300000 ten opzichte van het oude treinnummer werd vaak gedaan), tegenwoordig gebeurd het vaker dat dit onder het eerdere treinnummer gebeurde. (gewoon 1530 dus).

Voor de omgeving, de reizigers etc hadden hier uiteraard geen last van, alleen "snapt" de data die is geleverd door de NS dat niet en koppelde ze keurig aan elkaar.
Bij twijfel: gebruik beton.
  woensdag 25 december 2013 @ 15:01:57 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134686450
Oh, de capaciteit van de treinen van NSR gisteravond in Leeuwarden was erg goed:
- 20:04 -> Den Haag met 10 bakken VIRM
- 20:44 -> Rotterdam met 6 bakken VIRM
- 21:04 -> Roosendaal (via Hanzelijn) met 10 bakken VIRM
- 21:35 -> Rotterdam met 10 bakken VIRM (als Stopcity t/m Zwolle)
- 22:04 -> Den Haag HS met 10 bakken ICM
- 22:35 -> Utrecht met 10 bakken VIRM (allerlaatste trein om verder dan Zwolle te raken)
- 23:05 -> Zwolle met ICM10 (extra trein)
- 23:30 -> Zwolle met VIRM8 (laatste trein, vanaf Zwolle geen verdere overstappen meer!)

NSR heeft zich goed aan de afspraak gehouden, veel extra capaciteit bieden op de slotavond van Serious Request.
pi_134686502
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Ik gebruik het (vrijwel) dagelijks voor het plannen van een reis of gedurende de dag om te kijken welke trein ik qua materieelinzet het beste kan nemen om drukte te mijden. Tot nu toe nog steeds een 100% score; geen fout gezien. Heel handige internetpagina.
  woensdag 25 december 2013 @ 15:06:40 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134686586
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
pi_134686689
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Ik had vorige week bij een IC Venlo - Den Haag Centraal dat er 8 bakken DDZ stonden aangegeven, maar vervolgens 9 bakken ICR kwamen opdagen (trein heeft netjes de hele route gereden). Die 8 bakken DDZ was wel de geplande inzet. Blijkbaar is die niet goed uit de Infoplus DVS gekomen (was de 1920 op 16-12). Verder geen fouten tegengekomen.
pi_134686742
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:06 schreef greavy het volgende:
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
Zodra dat gebeurt heeft het geen enkele zin meer om treinen te spotten en is er een 'tijdperk' voorbij. Welke data wordt er nog meer gefilterd?
pi_134687365
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:11 schreef Socios het volgende:

[..]

Zodra dat gebeurt heeft het geen enkele zin meer om treinen te spotten en is er een 'tijdperk' voorbij. Welke data wordt er nog meer gefilterd?
de enige zin van treinen spotten is toch dat het leuk is voor jezelf? Of zit ik er nu helemaal naast?
pi_134687561
quote:
5s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:38 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

de enige zin van treinen spotten is toch dat het leuk is voor jezelf? Of zit ik er nu helemaal naast?
Het heeft natuurlijk geen enkele zin meer om alle treinstelnummers gekoppeld aan treinnummers te registreren in de landelijke treinspottertsdatabase als deze 'gewoon' openbaar worden gemaakt door de vervoerder(s). :P
pi_134687612
Ik heb sinds kort het mini-spoorboekje 2014, maar het is mij opgevallen dat op tabel Bb staat dat er voor de ICD een toeslag geldt tussen Rotterdam en Breda. De toeslag was op dit deel van het traject toch juist afgeschaft met ingang van de nieuwe dienstregeling?
pi_134687690
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:51 schreef larsico het volgende:
Ik heb sinds kort het mini-spoorboekje 2014, maar het is mij opgevallen dat op tabel Bb staat dat er voor de ICD een toeslag geldt tussen Rotterdam en Breda. De toeslag was op dit deel van het traject toch juist afgeschaft met ingang van de nieuwe dienstregeling?
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden.
pi_134687705
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleem tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal een supplement gekocht te worden.
Oke, duidelijk :)
  woensdag 25 december 2013 @ 15:57:04 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134687755
InfoPlus is er nog niet helemaal over uit of een toeslag nou wel of niet verplicht is...



(Locatie foto: Rotterdam)
  Redactie Sport woensdag 25 december 2013 @ 17:03:28 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134689117
Komt doordat er alleen per treinserie het toeslagbericht kan worden weergegeven
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 december 2013 @ 17:13:21 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134689338
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 17:03 schreef dennistd het volgende:
Komt doordat er alleen per treinserie het toeslagbericht kan worden weergegeven
Slecht excuus, voor reizigers wordt het er niet duidelijk op.
pi_134689442
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden.
D-trein :') . Wat is met jij.
pi_134690025
Hee, had iemand nou hier laatst toevallig niet die midden Nederland route werkend gekregen in TS? Vroeg mij af hoe, alles werkt wel maar de treinstellen die ontbreken nog. Waar haal je die vandaan? Staat niet echt helder aangegeven op de site zelf, namelijk.. :N
  woensdag 25 december 2013 @ 18:09:29 #57
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_134690456
Welke stellen zoek je dan? Trainzonline of Auran DLS al geprobeerd?
doei
pi_134690549
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:06 schreef greavy het volgende:
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
Jup, zijn er helaas uitgehaald, daar gingen mijn plannen voor een appje dat precies aangaf waar de 1e klassen met stopcontacten en dergelijke waren. Is ook een last minute change geweest voor publicatie, je ziet er nog een changelog ervan in de XSD's. 9292opendata heeft zelfs nog een oude versie van de XSD's staan waarin materiaalnummer nog niet eruit is gehaald :').
Had nog een tijdje een andere InfoPlus stroom waar ze wel in zaten en kan wel vertellen dat

1. Er zaten alleen materiaalnummers in van NS. Niet van Veolia,CXX,Syntus,Arriva. Van Arriva kan je het overigens gewoon van treinviewer.nl trekken. Arriva-treinen stond ook een tijdje op ovradar.nl
2. InfoPlus heeft moeite met ingekorte treinen, dan staat er in DVS een te lange trein. In die andere InfoPlus feed kon ik die makkelijker herkennen doordat er geen materiaalnummer ingevuld was. Volgens mij is materiaalsamenstellingen wel verbeterd sinds eerste publicatie DVS.
3. Het zal niet de dood zijn van treinspotten, in het bus/tram/metro vervoer staan alle materiaalnummers ook op ovradar.nl. Alleen krijg je betere appjes die aangeven dat tante Sjaan niet in treinstel 4231 moet stappen voor Leeuwarden want die blijft achter in Zwolle.
4. Geloof dat het de enige informatie is die gefilterd wordt in DVS. Misschien dat er bij InfoPlus RITinfo ook nog wat extra dingen weggaan zoals de supergeheime info "trein 96xx rijdt door als 44xx"

Het zag er zo uit
quote:
<v1:MaterieelNummer>000000-09514-0</v1:MaterieelNummer>
pi_134690948
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 18:09 schreef Prins_Pils het volgende:
Welke stellen zoek je dan? Trainzonline of Auran DLS al geprobeerd?
Nee die namen zeggen mij niets. Stuitte laatst in deze topicreeks op dit, maar er staat dus verder niets over hoe ik aan de treinstellen(voornamelijk Nederlandse, mag ik aannemen) moet komen. Het gaat hier trouwens om TS2014, weet niet van welke publisher het verder is, kocht het spel ooit in een sale op Steam. :P Ik geloof dat die dingen die je zei op Trainz slaan, dat is een andere game.
  woensdag 25 december 2013 @ 18:38:50 #60
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_134690991
Oh dan weet ik het ook niet, ik heb TS2010 :)
doei
  woensdag 25 december 2013 @ 21:00:37 #61
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134694402
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Op dit moment maak ik m'n eerste ritje in een NID :) . Ik zag m trouwens ook echt voor het eerst rijden :P . Breda - Rotterdam. Daarna verder met de Eurolines :')
Dat ding rijdt toch al enkele jaren rond?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134695447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 21:00 schreef Woods het volgende:

[..]

Dat ding rijdt toch al enkele jaren rond?
jawel, maar niet waar Darkwing woont ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')