Typisch Italiaanse bovenleiding inderdaad! (Tevens te vinden in Slovenië, maar dat zal wel door Italianen zijn aangelegd.)quote:
En zo wordt ook België een steeds monotoner treinlandquote:Op woensdag 25 december 2013 00:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou, daar komt weer een forse lading M6'jes aan dus
Bij de regionale vervoerders kan het afwijken, maar dat is logisch, zoals we dat al eens besproken hebben hier.quote:Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda () zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
NS is zeer accuraat. En als er een afwijking is komt die bij NS vandaan en ligt dat niet aan ovtijden zelf..quote:Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda () zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Och, er zijn voorbeelden dat er iets niet goed ging bij het opheffen van een trein en een nieuwe trein is aangemaakt. Als vroeger een trein 1530 (Deventer-Amsterdam-Enkhuizen) in Amsterdam nieuw materieel kreeg, gebeurde het laatste deel onder een ander treinnummer ("regel" was dat dit dan 301530 werd, (+300000 ten opzichte van het oude treinnummer werd vaak gedaan), tegenwoordig gebeurd het vaker dat dit onder het eerdere treinnummer gebeurde. (gewoon 1530 dus).quote:Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda () zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Ik gebruik het (vrijwel) dagelijks voor het plannen van een reis of gedurende de dag om te kijken welke trein ik qua materieelinzet het beste kan nemen om drukte te mijden. Tot nu toe nog steeds een 100% score; geen fout gezien. Heel handige internetpagina.quote:Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda () zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Ik had vorige week bij een IC Venlo - Den Haag Centraal dat er 8 bakken DDZ stonden aangegeven, maar vervolgens 9 bakken ICR kwamen opdagen (trein heeft netjes de hele route gereden). Die 8 bakken DDZ was wel de geplande inzet. Blijkbaar is die niet goed uit de Infoplus DVS gekomen (was de 1920 op 16-12). Verder geen fouten tegengekomen.quote:Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda () zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Zodra dat gebeurt heeft het geen enkele zin meer om treinen te spotten en is er een 'tijdperk' voorbij. Welke data wordt er nog meer gefilterd?quote:Op woensdag 25 december 2013 15:06 schreef greavy het volgende:
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
de enige zin van treinen spotten is toch dat het leuk is voor jezelf? Of zit ik er nu helemaal naast?quote:Op woensdag 25 december 2013 15:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Zodra dat gebeurt heeft het geen enkele zin meer om treinen te spotten en is er een 'tijdperk' voorbij. Welke data wordt er nog meer gefilterd?
Het heeft natuurlijk geen enkele zin meer om alle treinstelnummers gekoppeld aan treinnummers te registreren in de landelijke treinspottertsdatabase als deze 'gewoon' openbaar worden gemaakt door de vervoerder(s).quote:Op woensdag 25 december 2013 15:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de enige zin van treinen spotten is toch dat het leuk is voor jezelf? Of zit ik er nu helemaal naast?
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden.quote:Op woensdag 25 december 2013 15:51 schreef larsico het volgende:
Ik heb sinds kort het mini-spoorboekje 2014, maar het is mij opgevallen dat op tabel Bb staat dat er voor de ICD een toeslag geldt tussen Rotterdam en Breda. De toeslag was op dit deel van het traject toch juist afgeschaft met ingang van de nieuwe dienstregeling?
Oke, duidelijkquote:Op woensdag 25 december 2013 15:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleem tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal een supplement gekocht te worden.
Slecht excuus, voor reizigers wordt het er niet duidelijk op.quote:Op woensdag 25 december 2013 17:03 schreef dennistd het volgende:
Komt doordat er alleen per treinserie het toeslagbericht kan worden weergegeven
D-treinquote:Op woensdag 25 december 2013 15:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden.
Jup, zijn er helaas uitgehaald, daar gingen mijn plannen voor een appje dat precies aangaf waar de 1e klassen met stopcontacten en dergelijke waren. Is ook een last minute change geweest voor publicatie, je ziet er nog een changelog ervan in de XSD's. 9292opendata heeft zelfs nog een oude versie van de XSD's staan waarin materiaalnummer nog niet eruit is gehaaldquote:Op woensdag 25 december 2013 15:06 schreef greavy het volgende:
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
quote:<v1:MaterieelNummer>000000-09514-0</v1:MaterieelNummer>
Nee die namen zeggen mij niets. Stuitte laatst in deze topicreeks op dit, maar er staat dus verder niets over hoe ik aan de treinstellen(voornamelijk Nederlandse, mag ik aannemen) moet komen. Het gaat hier trouwens om TS2014, weet niet van welke publisher het verder is, kocht het spel ooit in een sale op Steam.quote:Op woensdag 25 december 2013 18:09 schreef Prins_Pils het volgende:
Welke stellen zoek je dan? Trainzonline of Auran DLS al geprobeerd?
Dat ding rijdt toch al enkele jaren rond?quote:Op woensdag 25 december 2013 14:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Op dit moment maak ik m'n eerste ritje in een NID. Ik zag m trouwens ook echt voor het eerst rijden
. Breda - Rotterdam. Daarna verder met de Eurolines
jawel, maar niet waar Darkwing woontquote:Op woensdag 25 december 2013 21:00 schreef Woods het volgende:
[..]
Dat ding rijdt toch al enkele jaren rond?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |