Hear, hear.quote:Op woensdag 25 december 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als de trein wel op tijd rijdt is het "huu huu ik ben op tijd op kantoor. Maar eens kijken of ik dan niet een uurtje eerder weg kan vanmiddag."
Als de trein niet op tijd is is het moord en brand "huu ik kan niet werken"
Als er in de trein Wifi is "is dat niet meer dan normaal" (nee, dat is het niet)
Als er in de trein geen wifi is "moet de vervoerder aansprakelijk gesteld worden voor gederfde werk-uren"
Denk eens na met zijn allen of zo.
http://gifcountdown.com/e(...)f00/true/counter.gifquote:Op woensdag 25 december 2013 01:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nu al zin in het nieuwjaarsrondje
It's EVERYWHERE at the same timequote:Op woensdag 25 december 2013 01:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ofwel, ik heb er ook zin in ;D
---
Psst, iemand nog een supergeheime dienstregeling hebben?
Typisch Italiaanse bovenleiding inderdaad! (Tevens te vinden in Slovenië, maar dat zal wel door Italianen zijn aangelegd.)quote:
En zo wordt ook België een steeds monotoner treinlandquote:Op woensdag 25 december 2013 00:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou, daar komt weer een forse lading M6'jes aan dus
Bij de regionale vervoerders kan het afwijken, maar dat is logisch, zoals we dat al eens besproken hebben hier.quote:Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda () zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
NS is zeer accuraat. En als er een afwijking is komt die bij NS vandaan en ligt dat niet aan ovtijden zelf..quote:Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda () zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Och, er zijn voorbeelden dat er iets niet goed ging bij het opheffen van een trein en een nieuwe trein is aangemaakt. Als vroeger een trein 1530 (Deventer-Amsterdam-Enkhuizen) in Amsterdam nieuw materieel kreeg, gebeurde het laatste deel onder een ander treinnummer ("regel" was dat dit dan 301530 werd, (+300000 ten opzichte van het oude treinnummer werd vaak gedaan), tegenwoordig gebeurd het vaker dat dit onder het eerdere treinnummer gebeurde. (gewoon 1530 dus).quote:Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda () zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Ik gebruik het (vrijwel) dagelijks voor het plannen van een reis of gedurende de dag om te kijken welke trein ik qua materieelinzet het beste kan nemen om drukte te mijden. Tot nu toe nog steeds een 100% score; geen fout gezien. Heel handige internetpagina.quote:Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda () zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Ik had vorige week bij een IC Venlo - Den Haag Centraal dat er 8 bakken DDZ stonden aangegeven, maar vervolgens 9 bakken ICR kwamen opdagen (trein heeft netjes de hele route gereden). Die 8 bakken DDZ was wel de geplande inzet. Blijkbaar is die niet goed uit de Infoplus DVS gekomen (was de 1920 op 16-12). Verder geen fouten tegengekomen.quote:Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda () zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Zodra dat gebeurt heeft het geen enkele zin meer om treinen te spotten en is er een 'tijdperk' voorbij. Welke data wordt er nog meer gefilterd?quote:Op woensdag 25 december 2013 15:06 schreef greavy het volgende:
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
de enige zin van treinen spotten is toch dat het leuk is voor jezelf? Of zit ik er nu helemaal naast?quote:Op woensdag 25 december 2013 15:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Zodra dat gebeurt heeft het geen enkele zin meer om treinen te spotten en is er een 'tijdperk' voorbij. Welke data wordt er nog meer gefilterd?
Het heeft natuurlijk geen enkele zin meer om alle treinstelnummers gekoppeld aan treinnummers te registreren in de landelijke treinspottertsdatabase als deze 'gewoon' openbaar worden gemaakt door de vervoerder(s).quote:Op woensdag 25 december 2013 15:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de enige zin van treinen spotten is toch dat het leuk is voor jezelf? Of zit ik er nu helemaal naast?
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden.quote:Op woensdag 25 december 2013 15:51 schreef larsico het volgende:
Ik heb sinds kort het mini-spoorboekje 2014, maar het is mij opgevallen dat op tabel Bb staat dat er voor de ICD een toeslag geldt tussen Rotterdam en Breda. De toeslag was op dit deel van het traject toch juist afgeschaft met ingang van de nieuwe dienstregeling?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |