abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 december 2013 @ 01:10:43 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134675105
quote:
14s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als de trein wel op tijd rijdt is het "huu huu ik ben op tijd op kantoor. Maar eens kijken of ik dan niet een uurtje eerder weg kan vanmiddag."

Als de trein niet op tijd is is het moord en brand "huu ik kan niet werken"

Als er in de trein Wifi is "is dat niet meer dan normaal" (nee, dat is het niet)

Als er in de trein geen wifi is "moet de vervoerder aansprakelijk gesteld worden voor gederfde werk-uren"

Denk eens na met zijn allen of zo.
Hear, hear.
pi_134675619
Ik heb nu al zin in het nieuwjaarsrondje O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 december 2013 @ 01:51:09 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134675879
quote:
10s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nu al zin in het nieuwjaarsrondje O+
http://gifcountdown.com/e(...)f00/true/counter.gif

:s)

[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 25-12-2013 01:54:22 (Ga weg irritante kloteklok) ]
pi_134675914
jamaar. Nou ja laat ook maar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 december 2013 @ 01:56:36 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134675964
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:52 schreef Dr_Flash het volgende:
jamaar. Nou ja laat ook maar :')
Ofwel, ik heb er ook zin in ;D

---

Psst, iemand nog een supergeheime dienstregeling hebben? :+
pi_134675982
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ofwel, ik heb er ook zin in ;D

---

Psst, iemand nog een supergeheime dienstregeling hebben? :+
It's EVERYWHERE at the same time :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 december 2013 @ 07:37:56 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134677619
HUSA/HTRS Nederland gaat volledig stoppen. Van Gansewinkel gaat alle spoorse activiteiten verkopen.
De Dolimetrein tussen Veendam en België gaat per 1 januari door RRF gereden worden, maar voorlopig met de locomotieven van HUSA.

Op 1 maart 2013 zouden alle activiteiten van HUSA volledig stil moeten liggen.
  woensdag 25 december 2013 @ 08:37:20 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134677749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:23 schreef bork het volgende:

[..]

identieke palen (bovenleiding) :Y
Typisch Italiaanse bovenleiding inderdaad! (Tevens te vinden in Slovenië, maar dat zal wel door Italianen zijn aangelegd.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_134681146
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, daar komt weer een forse lading M6'jes aan dus :s)
En zo wordt ook België een steeds monotoner treinland ;(
  woensdag 25 december 2013 @ 13:05:05 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134682478
Ook daar verdwijnt het oude meuk, maar wordt de infrastructuur ook veel moderner. Lopen nu grote projecten op een aantal lijnen.
Richting Arlon zijn ze bezig met bovenleidingspalen + draad vernieuwen, nieuwe kabelgoten en kabels maar ook ballast+dwarsliggers en rails.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 december 2013 @ 13:52:38 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134684206
Fijne kerstdagen allemaal ~:)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 december 2013 @ 14:28:53 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134685446
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 december 2013 @ 14:37:37 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134685750
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Bij de regionale vervoerders kan het afwijken, maar dat is logisch, zoals we dat al eens besproken hebben hier.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134685856
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
NS is zeer accuraat. En als er een afwijking is komt die bij NS vandaan en ligt dat niet aan ovtijden zelf..
  woensdag 25 december 2013 @ 14:45:26 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134686002
Op dit moment maak ik m'n eerste ritje in een NID :) . Ik zag m trouwens ook echt voor het eerst rijden :P . Breda - Rotterdam. Daarna verder met de Eurolines :')
pi_134686105
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Och, er zijn voorbeelden dat er iets niet goed ging bij het opheffen van een trein en een nieuwe trein is aangemaakt. Als vroeger een trein 1530 (Deventer-Amsterdam-Enkhuizen) in Amsterdam nieuw materieel kreeg, gebeurde het laatste deel onder een ander treinnummer ("regel" was dat dit dan 301530 werd, (+300000 ten opzichte van het oude treinnummer werd vaak gedaan), tegenwoordig gebeurd het vaker dat dit onder het eerdere treinnummer gebeurde. (gewoon 1530 dus).

Voor de omgeving, de reizigers etc hadden hier uiteraard geen last van, alleen "snapt" de data die is geleverd door de NS dat niet en koppelde ze keurig aan elkaar.
Bij twijfel: gebruik beton.
  woensdag 25 december 2013 @ 15:01:57 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134686450
Oh, de capaciteit van de treinen van NSR gisteravond in Leeuwarden was erg goed:
- 20:04 -> Den Haag met 10 bakken VIRM
- 20:44 -> Rotterdam met 6 bakken VIRM
- 21:04 -> Roosendaal (via Hanzelijn) met 10 bakken VIRM
- 21:35 -> Rotterdam met 10 bakken VIRM (als Stopcity t/m Zwolle)
- 22:04 -> Den Haag HS met 10 bakken ICM
- 22:35 -> Utrecht met 10 bakken VIRM (allerlaatste trein om verder dan Zwolle te raken)
- 23:05 -> Zwolle met ICM10 (extra trein)
- 23:30 -> Zwolle met VIRM8 (laatste trein, vanaf Zwolle geen verdere overstappen meer!)

NSR heeft zich goed aan de afspraak gehouden, veel extra capaciteit bieden op de slotavond van Serious Request.
pi_134686502
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Ik gebruik het (vrijwel) dagelijks voor het plannen van een reis of gedurende de dag om te kijken welke trein ik qua materieelinzet het beste kan nemen om drukte te mijden. Tot nu toe nog steeds een 100% score; geen fout gezien. Heel handige internetpagina.
  woensdag 25 december 2013 @ 15:06:40 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134686586
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
pi_134686689
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Ik had vorige week bij een IC Venlo - Den Haag Centraal dat er 8 bakken DDZ stonden aangegeven, maar vervolgens 9 bakken ICR kwamen opdagen (trein heeft netjes de hele route gereden). Die 8 bakken DDZ was wel de geplande inzet. Blijkbaar is die niet goed uit de Infoplus DVS gekomen (was de 1920 op 16-12). Verder geen fouten tegengekomen.
pi_134686742
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:06 schreef greavy het volgende:
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
Zodra dat gebeurt heeft het geen enkele zin meer om treinen te spotten en is er een 'tijdperk' voorbij. Welke data wordt er nog meer gefilterd?
pi_134687365
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:11 schreef Socios het volgende:

[..]

Zodra dat gebeurt heeft het geen enkele zin meer om treinen te spotten en is er een 'tijdperk' voorbij. Welke data wordt er nog meer gefilterd?
de enige zin van treinen spotten is toch dat het leuk is voor jezelf? Of zit ik er nu helemaal naast?
pi_134687561
quote:
5s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:38 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

de enige zin van treinen spotten is toch dat het leuk is voor jezelf? Of zit ik er nu helemaal naast?
Het heeft natuurlijk geen enkele zin meer om alle treinstelnummers gekoppeld aan treinnummers te registreren in de landelijke treinspottertsdatabase als deze 'gewoon' openbaar worden gemaakt door de vervoerder(s). :P
pi_134687612
Ik heb sinds kort het mini-spoorboekje 2014, maar het is mij opgevallen dat op tabel Bb staat dat er voor de ICD een toeslag geldt tussen Rotterdam en Breda. De toeslag was op dit deel van het traject toch juist afgeschaft met ingang van de nieuwe dienstregeling?
pi_134687690
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:51 schreef larsico het volgende:
Ik heb sinds kort het mini-spoorboekje 2014, maar het is mij opgevallen dat op tabel Bb staat dat er voor de ICD een toeslag geldt tussen Rotterdam en Breda. De toeslag was op dit deel van het traject toch juist afgeschaft met ingang van de nieuwe dienstregeling?
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')