Echt hè, heb ik ook al eens aangekaart. Het is ronduit absurd.quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:17 schreef Bitlord het volgende:
Ok, duidelijk. Wat staat de IC Ut - Lwd trouwens idioot lang stil in Zwolle.
Kun je beter deze wachttijd verkorten, hoef je ook geen dure versnellibgsmaatregelen te nemen zoals 160 enzoquote:Op zaterdag 28 december 2013 15:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt hè, heb ik ook al eens aangekaart. Het is ronduit absurd.
De stop kan serieus in één minuut. Pure onwil dit.quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:40 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kun je beter deze wachttijd verkorten, hoef je ook geen dure versnellibgsmaatregelen te nemen zoals 160 enzo
Da's dan ook weer wat overdreven. Wat vertragingsopvangbuffer is ook fijn.quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:51 schreef Socios het volgende:
[..]
De stop kan serieus in één minuut. Pure onwil dit.
Onverhoopte vertraging kan ingehaald worden door door te karren tussen Zwolle en Amersfoort of Steenwijk.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Da's dan ook weer wat overdreven. Wat vertragingsopvangbuffer is ook fijn.
precies. Beter is blokverkorting, spoorverdubbeling tussen Zwolle en Herfte, snelheidsverhoging rond Zwolle en de mogelijkheid om dubben in- en uitrijden aan de westzijde van Zwolle.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Da's dan ook weer wat overdreven. Wat vertragingsopvangbuffer is ook fijn.
Punktlich de grens overschreden. Nog drie uur tot thuis :/quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Waarvan een deel über Wuppertal - Hagen
Goede treinreis!
Afgelopen dinsdag weer vader geworden voor de 2e keer van een prachtige zoon en verder druk met het maken van LED-armaturen (Philips Indal) voorlopig! Maar een terugkeer bij het spoor sluit ik zeker niet uit. Maar vooralsnog ben ik voorlopig nog wel even beperkt door het niet hebben van een auto dus dat is een beperking waar ik tegenaan loop.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:56 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
He Haan, hoe staat het er nu voor? Ga je in de toekomst weer aan de slag bij een spoorbedrijf of is dat een gesloten boek?
Ben jij al zo oud ja?quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:19 schreef greavy het volgende:
Dat roep ik nou al 21 jaar en 8 dagen
Oh, wacht. Volgens mij riep ik dat niet als kleine ukkepuk....
Na de verbouwing van ICM (weg oranje banken) hebben we in Nederland geen 'chill' en mooi binnenlands materieel meer (uitgezonderd ICRm en Plan V waar we nog even van mogen genieten...).quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:17 schreef b2py het volgende:
Als je na een paar dagen Pimpel, DB Regio en PKP IC gewend bent is een VIRM ontzettend teleurstellend. Sodemieters.
Nog gefeliciteerd dan man!quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:22 schreef greavy het volgende:
De 20e van deze maand ben ik 21 geworden ja
Dus jij bent zo ongeveer in dezelfde periode gebouwd als de eerste DD-IRM. Jullie zijn generatiegenoten, bloedbroeders en zo.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:22 schreef greavy het volgende:
De 20e van deze maand ben ik 21 geworden ja
Ik vergat nog DB Fernverkehr.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Na de verbouwing van ICM (weg oranje banken) hebben we in Nederland geen 'chill' en mooi binnenlands materieel meer (uitgezonderd ICRm en Plan V waar we nog even van mogen genieten...).
Vroegah als klein kind wilde ik altijd boven zitten, wilde altijd dolgraag mee met een dubbeldekker, enzo (kwamen toen nog niet zoveel in Leeuwarden). Tegenwoordig zit ik altijd beneden, mijdt ik de meuk als het kan, maar wacht niet meer extra lang op iets anders.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus jij bent zo ongeveer in dezelfde periode gebouwd als de eerste DD-IRM. Jullie zijn generatiegenoten, bloedbroeders en zo.
quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:52 schreef Ireyon het volgende:
Ik vond de Thalys in ieder geval flink tegenvallen na enkel ICE ervaring. Die trein is in de jaren '90 blijven hangen.
Ik vind beide treinen wel wat hebben: ICE moet het voor mijn gevoel meer hebben van ruimte en zakelijkheid, Thalys van inrichting en warmte. Mijn voorkeur voor lange afstanden gaat toch wel uit naar Thalys, het zit lekkerder en heeft een betere ligging op het spoor.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:54 schreef greavy het volgende:
Ik vind de Thalys vrij krap enzo. Erg jammer.
Psst, er bestaat een officiële kaartquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:02 schreef greavy het volgende:
Actuele status van de ETCS-ombouw in België.
Rood = in dienst
Groen = klaar, maar nog niet in dienst
Blauw = in ontwerp voor start ombouw
Wanneer er ETCS op de spoorlijn ligt, MOET in België een trein die ETCS heeft, onder ETCS rijden.
Omschakelen schijnt automatisch te gebeuren.
[ afbeelding ]
Ik vind VIRM-4 een stuk beter dan z'n voorgangers, maar je merkt goed dat een VIRM nooit is gemaakt om een echte IC-trein te zijn, het zit zelfs in de naam: InterRegio.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:17 schreef b2py het volgende:
Als je na een paar dagen Pimpel, DB Regio en PKP IC gewend bent is een VIRM ontzettend teleurstellend. Sodemieters.
Die gelinkte kaart is status van gisterquote:Op zaterdag 28 december 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Psst, er bestaat een officiële kaart
Railjet is chill. Frecciarossa maakt een teringherrie en trilt als de neten op 300km/h. Zwitserse pendolino's zijn de geniaalste treinen ooit. Met de rest heb ik ook geen ervaringquote:Op zaterdag 28 december 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:
Op mijn to-do-lijstje:
- RailJet
- Frecciarossa
- .Italo
- AVE / Avant
- De Pendolino's van Virgin en SBB
- Britse HSTs
Flinke carriereswitch dus. Gefeliciteerd in ieder gevalquote:Op zaterdag 28 december 2013 20:58 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Afgelopen dinsdag weer vader geworden voor de 2e keer van een prachtige zoon en verder druk met het maken van LED-armaturen (Philips Indal) voorlopig! Maar een terugkeer bij het spoor sluit ik zeker niet uit. Maar vooralsnog ben ik voorlopig nog wel even beperkt door het niet hebben van een auto dus dat is een beperking waar ik tegenaan loop.
uitgezonderd die ene trein op vrijdagmiddag die met 3x plan V reedquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:53 schreef Socios het volgende:
Niet zoveel? Vroeger kwam er planmatig nooit een dubbeldekker in Leeuwarden. Het was gegarandeerd ICM (periode na Mat '54 uiteraard).
Dat weet ik wel zeker. Je hebt in feite niet veel meer nodig dan een router met een 3G-modem, waarop software draait die alle websites blokkeert behalve degene die gewhitelist zijn.quote:
Jij ziet het als een virus? Of bedoel je het anders ?quote:Op zondag 29 december 2013 03:26 schreef Socios het volgende:
Zou het 'wifivirus' nog in te dammen zijn? Het moet een keer ophouden.
Men kan sowieso altijd en overal 'online' zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 06:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Jij ziet het als een virus? Of bedoel je het anders ?
Ik vind het een mooie service van de vervoerder. Je moet er niet vanuit gaan dat het ALTIJD werkt, maar ik vind het wel een mooie manier om tijdens het vervoer toch de mogelijkheid hebben om online te kunnen zijn
Dingen veranderen, dat ben ik met je eens. Maar voor het 4G overal echt effectief is ben je al een jaar of 2 verder, minimaalquote:Op zondag 29 december 2013 06:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Men kan sowieso altijd en overal 'online' zijn.
Straks ligt overal voor niets een 'wifinetwerk' omdat iedereen 4G gebruikt.
Hetzelfde geldt voor telefooncellen op de stations en openbare telefoons in Intercity's. Later had iedereen een mobiele telefoon en gebruikt niemand ze meer.
Als DB-liefhebber heb je natuurlijk liever wlanquote:Op zondag 29 december 2013 03:26 schreef Socios het volgende:
Zou het 'wifivirus' nog in te dammen zijn? Het moet een keer ophouden.
Hoe laat was je in Hannover? Fijne vakantie hè!quote:Op zondag 29 december 2013 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
GoedemorgenGisteren met een omtrekkende beweging via Hannover en Kassel het Sauerland bereikt. Had even zin in een Sociosje
gewoon even overbodig hard knallen met Fernverkehr. Alles stampvol trouwens, en je haalt de Nederlanders er zo uit: die denken dat "reserveren aanbevolen" er staat voor de geldklopperij
ook aan schreeuwende kinderen geen gebrek.
En er blijkt ook ten westen van Kassel nog een hoop bordjeswerk te liggen. Misschien in de zomer maar eens een weekendje heen of zo.
En gelijk heeft 'iequote:Op zondag 29 december 2013 11:17 schreef greavy het volgende:
Vanochtend met de Intercity Direct Rotterdam-Amsterdam. Te Schiphol +2 opgelopen, en de TM wilde maar al te graag de oorzaak melden:
"Dames en heren, wij zijn zojuist uit Schiphol vertrokken met een vertraging van 2 minuten. Hiervoor bedanken wij alle zojuist ingestapte reizigers in het voorste rijtuig. De fabrikant van deze trein heeft 12 deuren ontwopen voor het in- en uitstappen. Had u doorgelopen naar één van de overige 11 deuren, hadden wij geen vertraging opgelopen."
en terecht. De mensen moeten gewoon weten dat verspreid staan het beste resultaat oplevertquote:Op zondag 29 december 2013 11:17 schreef greavy het volgende:
Vanochtend met de Intercity Direct Rotterdam-Amsterdam. Te Schiphol +2 opgelopen, en de TM wilde maar al te graag de oorzaak melden:
"Dames en heren, wij zijn zojuist uit Schiphol vertrokken met een vertraging van 2 minuten. Hiervoor bedanken wij alle zojuist ingestapte reizigers in het voorste rijtuig. De fabrikant van deze trein heeft 12 deuren ontwopen voor het in- en uitstappen. Had u doorgelopen naar één van de overige 11 deuren, hadden wij geen vertraging opgelopen."
Doen ze goed. Anders hadden ze die dingen volgend jaar moeten slopen en dat was vanwege de asbest een duur grapje gewordenquote:Op zondag 29 december 2013 08:17 schreef greavy het volgende:
Gisteravond zijn er opnieuw 24 ICK-rijtuigen vertrokken naar het buitenland. Ditmaal was de bestemming Roemenië.
Hoeveel zijn er nu uiteindelijk al vertrokken naar buitenland, weet iemand dat?quote:Op zondag 29 december 2013 08:17 schreef greavy het volgende:
Gisteravond zijn er opnieuw 24 ICK-rijtuigen vertrokken naar het buitenland. Ditmaal was de bestemming Roemenië.
Logischerwijs staat iedereen in de buurt van de rookpaal, of op een plek op het perron waar je niet ver hoeft te lopen naar de aankomende trein. Mensen zijn lui, anders gingen ze wel op de viedzquote:Op zondag 29 december 2013 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en terecht. De mensen moeten gewoon weten dat verspreid staan het beste resultaat oplevert
Volgens mij waren er 42 rijtuigen naar Hector Rail uit Zweden en waren de vier van Friese Stoomtrein Maatschappij verkocht. Nu met deze 24 erbij zou het totaal op 70 komen, ongeveer de helft van wat er terzijde staat/stondquote:Op zondag 29 december 2013 11:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoeveel zijn er nu uiteindelijk al vertrokken naar buitenland, weet iemand dat?
zelf nadenken is tegenwoordig verboden hoorde ikquote:Op zondag 29 december 2013 11:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Logischerwijs staat iedereen in de buurt van de rookpaal, of op een plek op het perron waar je niet ver hoeft te lopen naar de aankomende trein. Mensen zijn lui, anders gingen ze wel op de viedz
Het personeel op ICD moet z'n bakkes houden en hun werk doen. Afgelopen vrijdag voor de 8ste keer Amsterdam - Breda zonder ook maar één controle gedaan. Die zogenaamd intimiderende 10 euro aan boord was inmiddels de helft voordeliger geweest.quote:Op zondag 29 december 2013 11:17 schreef greavy het volgende:
Vanochtend met de Intercity Direct Rotterdam-Amsterdam. Te Schiphol +2 opgelopen, en de TM wilde maar al te graag de oorzaak melden:
"Dames en heren, wij zijn zojuist uit Schiphol vertrokken met een vertraging van 2 minuten. Hiervoor bedanken wij alle zojuist ingestapte reizigers in het voorste rijtuig. De fabrikant van deze trein heeft 12 deuren ontwopen voor het in- en uitstappen. Had u doorgelopen naar één van de overige 11 deuren, hadden wij geen vertraging opgelopen."
Oh, dus het tijdig laten vertrekken van een trein is geen taak meer van het personeel?quote:Op zondag 29 december 2013 11:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het personeel op ICD moet z'n bakkes houden en hun werk doen. Afgelopen vrijdag voor de 8ste keer Amsterdam - Breda zonder ook maar één controle gedaan. Die zogenaamd intimiderende 10 euro aan boord was inmiddels de helft voordeliger geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |