abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114557303

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, wil graag uit dit lijstje.
geouwehoer.jpg Anno1982, een beetje een raar wezen.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien _O-

- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden :(
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen -O- )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren _O-
Zo, dat was mijn dagje gister wel -O- Eigen schuld gelukkig :P


[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 23-07-2012 08:59:31 ]
pi_114557342
Komende twee weekenden wordt het voor treinreizigers vanuit het Noorden van het land omreizen via de Emslandstrecke om naar Hengelo, Deventer, Amersfoort en verder te gaan.

Hieronder het Fahrplan voor reizen vanaf Leeuwarden en Groningen:



Dezelfde reis is in een interval van 2 uren mogelijk van 9.04u t/m 15.04u (bij vertrek uit Leeuwarden)

Let op: 's zondags is de eerste reismogelijkheid 2 uur later, om 9.04u dus.

Reizen vanuit het Zuiden naar het Noorden geschiedt op onderstaande wijze:



Dezelfde reis is mogelijk om 9.38u, 11.38u, 13.38u en 15.38u.

Let op: 's zondags óók om 7.38u, maar niet om 15.38u, daarentegen wel om 17.38u: dus 7.38u, 9.38u, 11.38u, 13.38u en 17.38u.

[ Bericht 47% gewijzigd door Socios op 23-07-2012 09:08:58 ]
  maandag 23 juli 2012 @ 08:58:33 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114557376
Thanks!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 juli 2012 @ 09:03:53 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114557440
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:56 schreef Socios het volgende:
Komende twee weekenden wordt het voor treinreizigers vanuit het Noorden van het land omreizen via de Emslandstrecke om naar Hengelo, Deventer, Amersfoort en verder te gaan.

Hieronder het Fahrplan voor reizen vanaf Leeuwarden en Groningen:

[ afbeelding ]

Dezelfde reis is in een interval van 2 uren mogelijk van 9.04u t/m 15.04u (bij vertrek uit Leeuwarden)

Let op: 's zondags is de eerste reismogelijkheid 2 uur later, om 9.04u dus.
Kan dit met de OV-chipkaart?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_114557500
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kan dit met de OV-chipkaart?
Nope :p.
pi_114557529
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:03 schreef Duvel het volgende:
Kan dit met de OV-chipkaart?
Natuurlijk en gelukkig niet, zeg!

Het is ook niet toegestaan om een "A naar Beter-kaartje" hiervoor te gebruiken (helaas).
pi_114557590
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:58 schreef Duvel het volgende:
Thanks!
Graag gedaan. Ik wil niet dat de treinreizigert zaterdagochtend op het perron pas verneemt dat men niet, ik herhaal niet via Zwolle kan reizen.
  maandag 23 juli 2012 @ 09:20:19 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114557672
Er werd vanmorgen op Utrecht omgeroepen dat eind juli station Zwolle vanuit enkele richtingen niet, of minder goed bereikbaar is per trein, en dat de reis anders zou kunnen verlopen dan u gewend bent.

:')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 juli 2012 @ 09:20:25 #9
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_114557677
Zeven uur reistijd van Leeuwarden naar Amersfoort? Ga dan fietsen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 23 juli 2012 @ 09:31:24 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114557834
7 uur reistijd, maar wát een reis. Het is een hele mooie route :Y
  maandag 23 juli 2012 @ 09:32:52 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114557850
Beetje jammer dat je 80 minuten uit je neus staat te vreten in Leer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 juli 2012 @ 09:33:05 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114557854
Dan is ie inderdaad wel "leer".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 juli 2012 @ 09:33:22 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114557862
Mooie tijd om een terrasje te pakken en een Bratwürst of een pintje te vatten.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 09:33:43 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114557867
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:32 schreef Duvel het volgende:
Beetje jammer dat je 80 minuten uit je neus staat te vreten in Leer.
uhuh. Kun je toch beter al in Almelo uitstappen en dan via Mariënberg naar Emmen reizen. Pak je in Emmen de snelbus naar Groningen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 juli 2012 @ 09:36:43 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114557907
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:33 schreef James1988 het volgende:
Mooie tijd om een terrasje te pakken en een Bratwürst of een pintje te vatten.
Na 80 minuten bratwurst und bier hakken valt in elk geval niet meer op hoe lang de rest duurt. :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 juli 2012 @ 09:39:08 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114557930
Daarom :Y
  maandag 23 juli 2012 @ 09:51:54 #17
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_114558065
Ik zie al reikhalzend uit naar de recensies van Imbiß Giresun :P :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_114559023
Geen bussen tussen meppel en 't harde?
pi_114559136
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 06:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Allang uitgezocht. Het is wel te doen, maar je moet wel een hele lange adem hebben i.v.m. de vele, vele regeltjes en voorwaarden. Het wordt helemaal leuk als je in meerdere landen wilt rijden.

Je hebt een bedrijfsvergunning (Europabreed), maar per land heb je ook nog eens een veiligheidscertificaat deel A + deel B. Afhankelijk van het soort werkzaamheden heb je A of B nodig.

Maar het is niet onmogelijk. If I could, I would. Ik zie wel wat leuke mogelijkheden namelijk :)
Projectje Loversrail 2... maar dan beter :P
  maandag 23 juli 2012 @ 10:56:17 #20
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_114559273
Overmorgen zijn we weer even de baan op, vandaag nog tijd om een verslagje af te maken. Begin juni was ik in Leipzig e.o. om het e.a. te bekijken en te doen.Vooral tram en cultuurhistorisch gerelateerd maar ik had toch wat dingen gevonden die wel op dit forum passen en die heb ik hieronder bij elkaar gezet.
Vrijdag 1 juni 2012, een poosje na aankomst Leipzig HBf

Portico Bayerische Bahnhof

Bayerische Bahnhof, een heel oud station (het oudste kopstation wordt beweerd) dat talloze (geplande) sluitingen en twee oorlogen heeft overleefd, wordt momenteel klaargestoomd voor de 21e eeuw. Als het goed is rijden hier in december 2013 weer treinen in en uit, volgens de dienstregeling van 2013. Tot die tijd is het helaas een bouwput en was de schitterende portico tijdens mijn bezoek half verborgen door een voor EK 2012 ingerichte tribune. Bayerischer Bahnhof

Een reeks borden geven de geschiedenis weer



In het overbleven gedeelte zit momenteel een brauhaus waar het heel goed toeven is en waar ze een superlekker brouwsel dat Gose heet maken. Nu is er al bijna nooit een plekje vrij dus dat kan nog wat worden in de toekomst. http://www.bayerischer-bahnhof.de/de/geschichte/index.html
De Leipzig City Tunnel is een spoortunnel in aanbouw voor de S-Bahn van Midden-Duitsland in het centrum van Leipzig, met twee tunnels van elk 2 kilometer. Het zal Leipzig HBf (waar momenteel hiervoor de sporen 1 t/m 5 opnieuw worden ingericht) verbinden met eerder genoemde station Bayerischer Bahnhof. Tijdens de bouwactiviteiten is het Beierse station dus gesloten. In Leipzig zelf zijn nog 2 bouwputten voor de twee tussenliggen stations. (zie url voor meer informatie) http://de.wikipedia.org/wiki/City-Tunnel_Leipzig
Leipzig HBf is zo groot dat ze naast het missen van spoor 1 t/m5 (nodig voor de nieuwe tunnel) plek zat hebben om wat treintjes op spoor 24 neer te stellen ter lering en vermaak voor de belangstellenden. (Zie de drie fotoos direct hieronder). Onder deze laatste sporen liggen restanten van een oude tunnel die ooit bedoeld was om onder Leipzig door te gaan richting, jawel Bayerischer Bahnhof. Nu is er een parkeergarage van gemaakt.

Baureihe 52

Bauart Hamburg

Baureihe E04

Zaterdag 2 juni 2012 Halle, Jena en Naumburg
In Halle bevindt een museum (depot) van de DB. Jammerlijk gemist, ik kwam er zaterdag langs met de tram en kende heel het museum niet! (tot dat ik er dus langs reed maar had er geen tijd meer voor) DB Museum Depot Halle

Zondag 3 juni 2012 naar Dessau en verder

Daar ging ik uiteraard naar de buurt met Bauhaus architectuur, helaas te weinig te tijd om het schattige treintje van de DWE die een paar keer per dag naar Wörlitz rijdt te pakken, ik heb er wel een aantal foto’s gemaakt.



DB-Baureihe 670

Meer informatie:
Dessau-Wörlitzer Eisenbahn
Werelderfgoed Dessau-Wörlitzer Gartenreich
http://www.dvv-dessau.de/(...)itzer-Eisenbahn.html

Van Dessau naar Magdeburg en toen naar Halle voor een overstap. Door vertraging van een IC werd onze RE aan de kant gezet en kwamen we met zoveel vertraging in Halle aan dat ik de trein naar Weimar miste en zodoende maar naar Wittenberg ben gegaan. Daar ben ik na een rondje in de Lutherstad een ICE in gegaan die vanuit Hamburg kwam. Geen standaard samenstelling maar een locomotief DB-Baureihe 101 met wagons en bistrowagen (die niet in op de vertrekstaat stond aangegeven!), gevalletje invaltroepen?
DB-Baureihe 101

In Leipzig zag ik bij het verlaten van deze trein, deze voor mij onbekende stroom ice-t voorziening?
Achtergrond DR-Baureihe 243
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 11:08:44 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114559571
nice, Bork.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 10:45 schreef b2py het volgende:
Geen bussen tussen meppel en 't harde?
volgens mij wel toch? Zou iig behoorlijk wat tijd schelen namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114559642
Iemand hier die zeker weet hoe lang de opleiding machinist aan het ROC van Amsterdam nou daadwerkelijk duurt? Op diverse websites staat 2 jaar maar op andere staat 3 jaar... :')
  maandag 23 juli 2012 @ 11:45:19 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114560379
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:12 schreef GlenSpey het volgende:
Iemand hier die zeker weet hoe lang de opleiding machinist aan het ROC van Amsterdam nou daadwerkelijk duurt? Op diverse websites staat 2 jaar maar op andere staat 3 jaar... :')
Is een MBO3 opleiding, dus 2 jaar. Kan in 3 als je blijft zitten/zakt oid.

Van de interne NSR opleiding zijn ca 50% gezakt op het examen door nieuwe regeltjes ed per 1-7-2012.

Oh, in deze EC101 nette omroep bij vertrek Duisburg: "Sehr geehrte Damen und Herren, in dieser Zug sind gereservierte Sitzplatze. Haben Sie keine reservierung, haben Sie KEIN recht ab eine Sitzplatz. Dieser Zug ist für 100% gereserviert bis Basel SBB. Die ICE's an dieser Strecke haben mehr platze frei. Sie konnen im Köln umstiegen. Wir wenschen ihn ein Angeneme fahrt."

Blij dat ik reserveringen genomen heb...
pi_114560478
Wees blij dat je 'm überhaupt hebt gehaald! :)

Ik heb het ook een keer geprobeerd, had ook gereserveerd, maar helaas had de ICE uit Nederland vertraging zodat de aansluiting in de soep liep. Moest ik tot Basel in de ICE blijven zitten om de verloren tijd in te halen en dus heb ik nog steeds de Rheinstrecke niet (helemaal) gezien. :')
  maandag 23 juli 2012 @ 11:52:43 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114560573
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:49 schreef Igen het volgende:
Wees blij dat je 'm überhaupt hebt gehaald! :)

Ik heb het ook een keer geprobeerd, had ook gereserveerd, maar helaas had de ICE uit Nederland vertraging zodat de aansluiting in de soep liep. Moest ik tot Basel in de ICE blijven zitten om de verloren tijd in te halen en dus heb ik nog steeds de Rheinstrecke niet (helemaal) gezien. :')
Ik heb ICE121 uit Utrecht genomen, dus een uur overstap. Hadden +6. De ICE105 had +8.
  PR/Manusje van alles maandag 23 juli 2012 @ 11:53:48 #26
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114560593
De beste route is dus gewoon met de 'snelbus' van meppel naar t' harde? ;(
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 23 juli 2012 @ 11:56:49 #27
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114560663
Ja.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 11:58:44 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114560714
+30 is zeer waarschijnlijk of je moet de stopper naar Utrecht nog net kunnen halen
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles maandag 23 juli 2012 @ 11:59:50 #29
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114560744
Hadden ze die spoorlijn nou maar doorgetrokken naar onze vrienden in heerenveen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_114560767
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Is een MBO3 opleiding, dus 2 jaar. Kan in 3 als je blijft zitten/zakt oid.

Van de interne NSR opleiding zijn ca 50% gezakt op het examen door nieuwe regeltjes ed per 1-7-2012.
Thanks! Goed dat ik het nu weet :)
  PR/Manusje van alles maandag 23 juli 2012 @ 12:00:59 #31
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114560773
de zuiderzee route _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles maandag 23 juli 2012 @ 12:01:42 #32
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114560799
of lijn... zuiderzeelijn.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 12:03:06 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114560848
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
of lijn... zuiderzeelijn.
zelfs in het gunstigste geval was die niet voor de ingebruikname van de Hanzelijn gereed gekomen
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles maandag 23 juli 2012 @ 12:05:04 #34
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114560914
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zelfs in het gunstigste geval was die niet voor de ingebruikname van de Hanzelijn gereed gekomen
nee, voor de bereikbaarheid van het noorden zou het een uitkomst zijn. Als er iets in Meppel of zwolle aan de knikker is.. oO<
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 12:17:41 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114561311
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

nee, voor de bereikbaarheid van het noorden zou het een uitkomst zijn. Als er iets in Meppel of zwolle aan de knikker is.. oO<
oh zeker. Voor Limburgers geldt eenzelfde iets tussen Roermond en Sittard waar ook maar één lijn loopt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114561382
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

oh zeker. Voor Limburgers geldt eenzelfde iets tussen Roermond en Sittard waar ook maar één lijn loopt.
Maar dat is anders, want daar is Nederland gewoon niet breder.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 12:20:57 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114561407
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat is anders, want daar is Nederland gewoon niet breder.
dat maakt niet uit toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114561468
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat maakt niet uit toch?
Jawel. Het Noorden heeft recht op klagen omdat er ruimte zat is voor een tweede spoorlijn (parallel aan de N34, of de Zuiderzeelijn). Limburg niet, want daar is helemaal geen zinnige tweede verbinding te bedenken doordat de flessehals niet alleen in het spoor zit maar in het Nederlandse territorium zelf.
  Redactie Sport maandag 23 juli 2012 @ 12:29:32 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114561658
Het spoor Emmen-Stadkanaal-Veendam had ook al een boel gescheeld :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_114561749
Was dat niet te ver om geweest om enigszins aantrekkelijk te zijn?
  maandag 23 juli 2012 @ 12:45:56 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114562145
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Het Noorden heeft recht op klagen omdat er ruimte zat is voor een tweede spoorlijn (parallel aan de N34, of de Zuiderzeelijn). Limburg niet, want daar is helemaal geen zinnige tweede verbinding te bedenken doordat de flessehals niet alleen in het spoor zit maar in het Nederlandse territorium zelf.
Het is redundant, want dubbelspoor. Dat het er leeg is, wil niet zeggen dat het zin heeft er een spoorlijn te bouwen. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 12:50:29 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114562300
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:29 schreef dennistd het volgende:
Het spoor Emmen-Stadkanaal-Veendam had ook al een boel gescheeld :P
Te ver om en geen reizigerspotentieel. De bus rijdt via de N34 en zal daardoor altijd sneller dan de trein zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 juli 2012 @ 12:51:33 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_114562338
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:29 schreef dennistd het volgende:
Het spoor Emmen-Stadkanaal-Veendam had ook al een boel gescheeld :P
Ja, en als Tilburg-Baarle-Turnhout was blijven liggen dan hadden we tenminste nog een alternatief voor de Benelux.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 12:55:23 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114562463
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Het Noorden heeft recht op klagen omdat er ruimte zat is voor een tweede spoorlijn (parallel aan de N34, of de Zuiderzeelijn). Limburg niet, want daar is helemaal geen zinnige tweede verbinding te bedenken doordat de flessehals niet alleen in het spoor zit maar in het Nederlandse territorium zelf.
Gewoon vanaf Roermond recht naar beneden, een stukje Duitsland door. In Duitsland een aftakking naar Geilenkirchen maken, zodat de verbinding voor de Cargoboeren ook aantrekkelijk wordt. Is het gelijk ook nog wat een alternatiefje voor de IJzeren Rijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 juli 2012 @ 14:35:56 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114565415
Hum. Een ICE gestrand in Mannheim. Iets van sabotage. Perron+spoor aan niet-perronkant afgezet. Doeken zijn neergezet. Brandweer is met blauwe tonnen en slangen ter plekke, en ook een pompinstallatie. Is geen aanrijding.
Treinverkeer niet gestremd. 3 sporen buiten gebruik.
pi_114566394
Hmm.

Ik heb zoiets een keer gehad dat ik in Dortmund aankwam en het halve (dus niet het hele) station was afgezet. De politie wilde niks zeggen toen, maar later bleek het om een mislukte terroristische aanslag te gaan (de Kofferbombenattacke van 2006).

Hoop dat dit minder ernstig is.
  maandag 23 juli 2012 @ 15:13:43 #47
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_114566501
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:35 schreef greavy het volgende:
Hum. Een ICE gestrand in Mannheim. Iets van sabotage. Perron+spoor aan niet-perronkant afgezet. Doeken zijn neergezet. Brandweer is met blauwe tonnen en slangen ter plekke, en ook een pompinstallatie. Is geen aanrijding.
Treinverkeer niet gestremd. 3 sporen buiten gebruik.
IC die olie heeft gelekt -> http://www.morgenweb.de/n(...)ert-%C3%B6l-1.657944
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_114566548
Gelukkig maar dat het dat maar is. :)
  maandag 23 juli 2012 @ 15:23:00 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114566712
Ah. Er werd door personeel eerst nogal ernstig overgedaan ... Is het ook wel, maar toch.
Ben met -120 doorgegaan, vond Mannheim niet echt bijzonder. Had het in 40 minuten wel gezien. Nu in ICE-1. Ook wel leuke meuk.
pi_114568836
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:45 schreef greavy het volgende:
Oh, in deze EC101 nette omroep bij vertrek Duisburg: "Sehr geehrte Damen und Herren, in dieser Zug sind gereservierte Sitzplatze. Haben Sie keine reservierung, haben Sie KEIN recht ab eine Sitzplatz. Dieser Zug ist für 100% gereserviert bis Basel SBB. Die ICE's an dieser Strecke haben mehr platze frei. Sie konnen im Köln umstiegen. Wir wenschen ihn ein Angeneme fahrt."

Blij dat ik reserveringen genomen heb...
* lyolyrc hoopt dat de omroep in foutlozer Duits gebeurde dan jij het hier schrijft. :X
  maandag 23 juli 2012 @ 17:00:06 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114569744
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

* lyolyrc hoopt dat de omroep in foutlozer Duits gebeurde dan jij het hier schrijft. :X
Dat was idd het geval. Ik weet niet letterlijk hoe je iets exact schrijft bij alle woorden...
  maandag 23 juli 2012 @ 17:07:07 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114569985
Daarom plemp je het in Google Translate die automatisch alle foute Duitse woorden corrigeert.
pi_114570952
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:07 schreef James1988 het volgende:
Daarom plemp je het in Google Translate die automatisch alle foute Duitse woorden corrigeert.
Google Translate en Duits vind ik geen geweldige combinatie. :N
pi_114571178
waarom niet gewoon in het nederlands? Dit is gewoon moeilijk doen, en dan nog fout ook :')
pi_114572089
Jongens, het gaat toch om het verhaal. Laat die foutjes even voor wat ze zijn :)
pi_114572453
2 x mat '46 kwam vanmiddag door Apeldoorn *O*
pi_114573235
Vraagje: enkele reis voor iemand van 16 zonder kortingskaart. Wat is het goedkoopste omvab Utrecht naar Gent St. - Pieters te komen?
pi_114573265
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
2 x mat '46 kwam vanmiddag door Apeldoorn *O*
Dat kan niet.
pi_114573284
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:55 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Dat kan niet.
Niet?
Wel getrokken door een 1200 serie loc

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2012 19:00:15 ]
  maandag 23 juli 2012 @ 18:59:45 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114573403
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:55 schreef Bitlord het volgende:
Vraagje: enkele reis voor iemand van 16 zonder kortingskaart. Wat is het goedkoopste omvab Utrecht naar Gent St. - Pieters te komen?
Hangt er vanaf wanneer, doordeweeks/weekend.

Ik zou zeggen kruidvatkaartje (of iets soortgelijks), een kaartje Roosendaal-Grens - Essen, en 2x Go Pass 1 voor enkele reis in België.


Vergeet dat, NS Hispeed heeft een actie lopen, enkele reis Utrecht- Gent voor ¤ 19. Veel goedkoper kun je het volgens mij niet krijgen.

[ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 23-07-2012 19:08:38 ]
  PR/Manusje van alles maandag 23 juli 2012 @ 19:00:53 #61
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114573448
wat een gezeik over een paar zinnetjes duits. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 23 juli 2012 @ 19:28:02 #62
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114574413
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wat een gezeik over een paar zinnetjes duits. :')
Échte taalnazi's zeiken over Duits. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 23 juli 2012 @ 19:29:17 #63
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_114574450
:D.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 19:35:40 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114574658
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Niet?
Wel getrokken door een 1200 serie loc
neuh. Het waren volgens mij mat'54 386, DE1 41 en de Stalen D. Die zijn naar Blerick gebracht. Het kan zijn dat de mat'46 273 retour is gekomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114576027
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh. Het waren volgens mij mat'54 386, DE1 41 en de Stalen D. Die zijn naar Blerick gebracht. Het kan zijn dat de mat'46 273 retour is gekomen
Je hebt gelijk :)
  maandag 23 juli 2012 @ 20:24:00 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114576857
NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 18:52:58 Van en naar Eindhoven: er kunnen geen treinen rijden door een stroomstoring. http://t.co/z23egl7C #ehv reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 20:05:32 Van en naar Eindhoven: de stroomstoring is verholpen. Het treinverkeer wordt geleidelijk opgestart. http://t.co/z23egl7C #ehv reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 20:21:44 Van en naar Eindhoven: de stroomstoring is terug. http://t.co/z23egl7C en http://t.co/K77opVMz #Ehv reageer retweet
pi_114576969
Berichtgeving is goed, kunnen zij er iets aan doen dat hij weer terug is? Nee.
pi_114576972
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:24 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 18:52:58 Van en naar Eindhoven: er kunnen geen treinen rijden door een stroomstoring. http://t.co/z23egl7C #ehv reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 20:05:32 Van en naar Eindhoven: de stroomstoring is verholpen. Het treinverkeer wordt geleidelijk opgestart. http://t.co/z23egl7C #ehv reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 20:21:44 Van en naar Eindhoven: de stroomstoring is terug. http://t.co/z23egl7C en http://t.co/K77opVMz #Ehv reageer retweet

  maandag 23 juli 2012 @ 20:27:01 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114577003
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:26 schreef b2py het volgende:
Berichtgeving is goed, kunnen zij er iets aan doen dat hij weer terug is? Nee.
Kent uw klassiekers. De emoticon slaat op ProRail, niet op NS. :)


quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:26 schreef MaxMark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
pi_114577097
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kent uw klassiekers. De emoticon slaat op ProRail, niet op NS. :)

[..]

_O-
I Know, vingerverven ;)
  maandag 23 juli 2012 @ 20:30:04 #72
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_114577150
De stroomstoring is terug :')

Goh kijk eens wie we daar hebben!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 23 juli 2012 @ 20:30:05 #73
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_114577152
Prorail zal wel weer zeggen dat het ook niet hun fout is...

Nee geen nuttige post ik wilde gewoon de gif posten
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_114577429
1e klas naar huis met Wi-Fi, heerlijk :)
pi_114577701
Stofzuiger gereed op spoor 14 op amsterdam c. Testritten op de HSL?
  maandag 23 juli 2012 @ 20:42:19 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114577728
Wellicht. Of ze zijn net klaar.
  maandag 23 juli 2012 @ 20:44:46 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114577840
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:26 schreef b2py het volgende:
Berichtgeving is goed, kunnen zij er iets aan doen dat hij weer terug is? Nee.
't Is nog steeds vingerverven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 juli 2012 @ 23:03:54 #78
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114584961
Ik blijf maar even in de lurkmodus...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 23 juli 2012 @ 23:47:32 #79
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114587103
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Graag gedaan. Ik wil niet dat de treinreizigert zaterdagochtend op het perron pas verneemt dat men niet, ik herhaal niet via Zwolle kan reizen.
Hoeft ook niet, er gaan snelbussen tussen Meppel en 't Harde. En dat gaat aanmerkelijk sneller dan via de ommelandse reis die jij bedacht hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kentekenplaat op 23-07-2012 23:57:31 ]
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 23 juli 2012 @ 23:52:35 #80
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114587307
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Het Noorden heeft recht op klagen omdat er ruimte zat is voor een tweede spoorlijn (parallel aan de N34, of de Zuiderzeelijn). Limburg niet, want daar is helemaal geen zinnige tweede verbinding te bedenken doordat de flessehals niet alleen in het spoor zit maar in het Nederlandse territorium zelf.
Parallel aan de N34? :') Dat kan best op sommige plekken, maar in mijn woonplaats is het knap lastig.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 23 juli 2012 @ 23:54:00 #81
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114587364
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:47 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, er gaan snelbussen tussen Meppen en 't Harde. En dat gaat aanmerkelijk sneller dan via de ommelandse reis die jij bedacht hebt.
Da's best een eind, hoor. 120 km en je hebt er niets aan als je niet naar Duitsland moet... ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_114587366
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:52 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Parallel aan de N34? :') Dat kan best op sommige plekken, maar in mijn woonplaats is het knap lastig.
Zo staat het geloof ik in de spoorvisie van de provincie Drenthe. Maar voor veel mensen zal het wel als vloeken in de kerk zijn.
  maandag 23 juli 2012 @ 23:58:05 #83
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114587522
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Da's best een eind, hoor. 120 km en je hebt er niets aan als je niet naar Duitsland moet... ;)
:') Meppel bedoelde ik.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 23 juli 2012 @ 23:59:48 #84
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114587580
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo staat het geloof ik in de spoorvisie van de provincie Drenthe. Maar voor veel mensen zal het wel als vloeken in de kerk zijn.
Als ik zie wat er qua natuur langs de N34 ligt? Ja. Hier moet het ding dan door een natuurgebied of dwars door een dorp heen. :{w
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_114593668
quote:
Dat riedeltje heb ik al zooooo vaak gelezen hahaha :D
Wel tof dat ze het promoten hoor.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 07:29:39 #86
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_114594134
Even een simpel vraagje: ik ga vandaag van Leiden naar Eindhoven, maar ga in Utrecht even naar de kapper. Moet ik in Utrecht uitchecken en dan weer inchecken of niet? Ik betaal namelijk ¤1,70 extra als ik tussentijds uitcheck en vervolgens weer incheck. Als ik een papieren kaartje koop is er natuurlijk geen hond die er naar kraait, ik heb niet eens een extra via station namelijk, maar ik weet niet of het de ‘bedoeling’ is, zeg maar.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_114594430
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 07:29 schreef AllesWatWas het volgende:
Even een simpel vraagje: ik ga vandaag van Leiden naar Eindhoven, maar ga in Utrecht even naar de kapper. Moet ik in Utrecht uitchecken en dan weer inchecken of niet? Ik betaal namelijk ¤1,70 extra als ik tussentijds uitcheck en vervolgens weer incheck. Als ik een papieren kaartje koop is er natuurlijk geen hond die er naar kraait, ik heb niet eens een extra via station namelijk, maar ik weet niet of het de ‘bedoeling’ is, zeg maar.
Gewoon een papieren treinkaartje kopen dus, sowieso. Hoe moeilijk kan het zijn? Een simpel antwoord op een simpele vraag.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:25:36 #88
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_114594562
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:09 schreef Socios het volgende:

[..]

Gewoon een papieren treinkaartje kopen dus, sowieso. Hoe moeilijk kan het zijn? Een simpel antwoord op een simpele vraag.
Dat is de vraag niet, bovendien verdwijnen die dingen op termijn.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_114594567
Best interessante discussie op de Frontpage over het verbouwen van het station. Dit werd gezegd door iemand:

quote:
Op dinsdag 24 juli 2012 @ 07:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Stop toch eens met verbouwen, niemand interesseert het hoe het station eruit ziet.
quote:
Eindelijk iemand die het ziet. Het is weggegooid geld zolang de treinen uberhaupt kut rijden. Tot dat alle treinen eens normaal op tijd rijden, de dienstverlening een beetje op orde is en de overige problemen zijn opgelost is moet elke cent daar in gestoken worden.

Dus niet in prestige verbouwingen waar niet meer dan 10 mensen een harde plasser van krijgen, die niets maar dan ook niets toevoegen aan de dienstverlening.
En mijn reactie:
Vaak is er toch meer aan verbouwing behalve "prestige en/of uiterlijk".
NS Vastgoed is de grootste commerciële grondeigenaar van Nederland, en de projecten die ze uitvoeren zijn in de 1e graad gericht op het beter maken van de dienstregeling.

Daarna kijken ze waar ze met grond meer geld kunnen verdienen. Vaak komen er kantoren bij, fietsenstallingen en meer horeca exploitatie mogelijkheden.

Al met al levert een project meer op dan in de oude situatie, al gaat daar natuurlijk wel een beetje tijd over heen.

In principe kan je zeggen dat hoe meer ze verdienen aan dit soort projecten, hoe beter dat is voor de forens.
Helaas praten we over NS en duwen ze uiteindelijk meer kosten voor de reiziger door de strot om zo veel mogelijk geld binnen te harken.
pi_114594575
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:25 schreef AllesWatWas het volgende:
Dat is de vraag niet
Als je maar binnen 6 uur 'uitcheckt' kun je zolang 'ingecheckt' blijven als je wil.
quote:
bovendien verdwijnen die dingen op termijn.
Onzin, het zal te allen tijde mogelijk blijven om met een papieren treinkaartje te reizen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:29:15 #91
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_114594604
Thanks. Dan check ik niet tussentijds uit. En op dat tweede; dan is het een behoorlijke geldverspilling om overal van de grote poortjes te dumpen als ze niet standaard dicht zijn op termijn.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:29:33 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114594608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:26 schreef Socios het volgende:

[..]

Onzin, het zal te allen tijde mogelijk blijven om met een papieren treinkaartje te reizen.
Ja, het lijkt me niet dat de Afrikaanse spoorwegen geld hebben voor een OV-chipkaartsysteem _O-
pi_114594621
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:29 schreef AllesWatWas het volgende:
Thanks. Dan check ik niet tussentijds uit.
Geen probleem; goede treinreis gewenst.
quote:
En op dat tweede; dan is het een behoorlijke geldverspilling om overal van de grote poortjes te dumpen als ze niet standaard dicht zijn op termijn.
Klopt helemaal. Dat hele OV-Chipkaartproject is één grote geldverspilling. Ongelofelijk inderdaad hoeveel miljarden daar voor niets ingepompt zijn en worden.
pi_114594769
Als je het zwart wit bekijkt is één kaart voor heel het OV helemaal geen slecht idee. Het kost wat, maar op den duur is het gehele systeem goedkoper.

Feit blijft wel dat zowel het bedrijfsleven als de overheid beter had moeten kijken om het gangbaarder te maken. Het lijkt voor de forens vrij simpel, maar er zitten gewoon teveel haken en ogen aan, en uiteindelijk is de burger de sigaar.
Erg jammer, ik juich zulke projecten op zich wel toe, mits het een foutloos product is.
pi_114595178
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:26 schreef Monopoly het volgende:
Best interessante discussie op de Frontpage over het verbouwen van het station. Dit werd gezegd door iemand:

[..]

[..]

En mijn reactie:
Vaak is er toch meer aan verbouwing behalve "prestige en/of uiterlijk".
NS Vastgoed is de grootste commerciële grondeigenaar van Nederland, en de projecten die ze uitvoeren zijn in de 1e graad gericht op het beter maken van de dienstregeling.

Daarna kijken ze waar ze met grond meer geld kunnen verdienen. Vaak komen er kantoren bij, fietsenstallingen en meer horeca exploitatie mogelijkheden.

Al met al levert een project meer op dan in de oude situatie, al gaat daar natuurlijk wel een beetje tijd over heen.

In principe kan je zeggen dat hoe meer ze verdienen aan dit soort projecten, hoe beter dat is voor de forens.
Helaas praten we over NS en duwen ze uiteindelijk meer kosten voor de reiziger door de strot om zo veel mogelijk geld binnen te harken.
In het geval van Zwolle is de verbouwing sowieso nodig vanwege de komst van de Hanzelijn. Die moet ook een perron hebben en de oude tunnel onder het spoor was ook te smal geworden voor de vele reizigers zodat het nog wel eens tot opstoppingen en gemiste aansluitingen kwam.

Daarnaast is jouw theorie in eerste instantie alleen theorie. In het vorige topic heb ik de verbouwing van station Breda al genoemd. Daar moet behoorlijk wat geld van de overheid bij, dus de theorie dat de vastgoedactiviteiten rondom de verbouwing zo veel opleveren dat ook de forens netto profiteert gaat daar niet op. Het wordt een leuk visitekaartje voor buitenlanders, maar dan wel betaald met belastinggeld. En dat is prima, daar niet van hoor.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:49:16 #96
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_114596115
Zijn er hier nog mensen die op de tribune trap gaan zitten om de werkzaamheden in Zwolle te volgen?

Hoe doen ze het trouwens met het onderhoud van VIRM en ICM? Heeft alles wat in het westen rijdt onlangs onderhoud gehad en zijn de stellen die aan onderhoud toe zijn snel naar de goeie kant van Zwolle gestuurd?

Oh en krijgen we nou ook zo'n VL-post in Zwolle als op de Frontpage staat? *O*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 juli 2012 @ 10:41:21 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114597315
Ik lees net dat Cxx haar GTW voor de Kippenlijn (Valleilijn) in maart 2013 in dienst zal stellen. Die maand zal de Plan V verdwijnen van dat traject
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:48:52 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114600891
ICE1021 naar Munchen via Ingolstadt zou ik nemen vanaf Nurnberg, 12:27 vertrek. 12:10 werd omgeroepen dat het spoor voorlopig gesloten is voor het treinverkeer. ICE1021 zal omgeleid worden via Augsburg, waar een extra stop is, en zal niet in Ingolstadt stoppen. Vanaf Augsburg kunnen reizigers voor Ingolstadt met de Bayerische RegionalBahn reizen. Reizigers van de RE München-Nürnberg Express van 13 uur 10 mogen zonder bij te betalen gebruik maken van ICE1021 of ICE1707 om de vertraging te beperken. Let u wel op de gereserveerde zitplaatsen in deze trein.

Dit werd in de 6-minuten stilstand(ivm kopmaken) in de trein nog 3x herhaald, met als toevoeging tijden. Augsburg circa 13 uur 14 en München 14 uur 27. Klasse service van de DB! Al helemaal om de 'regionale' reizigers mee te nemen in de ICE. Is een ICE1 btw.
  PR/Manusje van alles dinsdag 24 juli 2012 @ 12:52:15 #99
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114600984
Goed dat wij dat weten..
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles dinsdag 24 juli 2012 @ 12:53:20 #100
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114601018
hier doen ze het andersom.. minder treinen? Dan gooien we de IC d'r uit en gaan we verder in de sprinter... ipv de IC overal te laten stoppen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:15:31 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114601768
De informatievoorziening hier is ook veel beter als in Nederland. Er word gelijk een alternatief gezocht, opheffen is veelal uit den boze. Omleiden doen ze zonder problemen.
En niet van 'zoek het zelf maar uit', alles wordt vrij uitgebreid medegedeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')