en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Kan dit met de OV-chipkaart?quote:Op maandag 23 juli 2012 08:56 schreef Socios het volgende:
Komende twee weekenden wordt het voor treinreizigers vanuit het Noorden van het land omreizen via de Emslandstrecke om naar Hengelo, Deventer, Amersfoort en verder te gaan.
Hieronder het Fahrplan voor reizen vanaf Leeuwarden en Groningen:
[ afbeelding ]
Dezelfde reis is in een interval van 2 uren mogelijk van 9.04u t/m 15.04u (bij vertrek uit Leeuwarden)
Let op: 's zondags is de eerste reismogelijkheid 2 uur later, om 9.04u dus.
Natuurlijk en gelukkig niet, zeg!quote:
Graag gedaan. Ik wil niet dat de treinreizigert zaterdagochtend op het perron pas verneemt dat men niet, ik herhaal niet via Zwolle kan reizen.quote:
uhuh. Kun je toch beter al in Almelo uitstappen en dan via Mariënberg naar Emmen reizen. Pak je in Emmen de snelbus naar Groningenquote:Op maandag 23 juli 2012 09:32 schreef Duvel het volgende:
Beetje jammer dat je 80 minuten uit je neus staat te vreten in Leer.
Na 80 minuten bratwurst und bier hakken valt in elk geval niet meer op hoe lang de rest duurt.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:33 schreef James1988 het volgende:
Mooie tijd om een terrasje te pakken en een Bratwürst of een pintje te vatten.
Projectje Loversrail 2... maar dan beterquote:Op maandag 23 juli 2012 06:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Allang uitgezocht. Het is wel te doen, maar je moet wel een hele lange adem hebben i.v.m. de vele, vele regeltjes en voorwaarden. Het wordt helemaal leuk als je in meerdere landen wilt rijden.
Je hebt een bedrijfsvergunning (Europabreed), maar per land heb je ook nog eens een veiligheidscertificaat deel A + deel B. Afhankelijk van het soort werkzaamheden heb je A of B nodig.
Maar het is niet onmogelijk. If I could, I would. Ik zie wel wat leuke mogelijkheden namelijk
volgens mij wel toch? Zou iig behoorlijk wat tijd schelen namelijkquote:
Is een MBO3 opleiding, dus 2 jaar. Kan in 3 als je blijft zitten/zakt oid.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:12 schreef GlenSpey het volgende:
Iemand hier die zeker weet hoe lang de opleiding machinist aan het ROC van Amsterdam nou daadwerkelijk duurt? Op diverse websites staat 2 jaar maar op andere staat 3 jaar...
Ik heb ICE121 uit Utrecht genomen, dus een uur overstap. Hadden +6. De ICE105 had +8.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:49 schreef Igen het volgende:
Wees blij dat je 'm überhaupt hebt gehaald!
Ik heb het ook een keer geprobeerd, had ook gereserveerd, maar helaas had de ICE uit Nederland vertraging zodat de aansluiting in de soep liep. Moest ik tot Basel in de ICE blijven zitten om de verloren tijd in te halen en dus heb ik nog steeds de Rheinstrecke niet (helemaal) gezien.
Thanks! Goed dat ik het nu weetquote:Op maandag 23 juli 2012 11:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Is een MBO3 opleiding, dus 2 jaar. Kan in 3 als je blijft zitten/zakt oid.
Van de interne NSR opleiding zijn ca 50% gezakt op het examen door nieuwe regeltjes ed per 1-7-2012.
zelfs in het gunstigste geval was die niet voor de ingebruikname van de Hanzelijn gereed gekomenquote:
nee, voor de bereikbaarheid van het noorden zou het een uitkomst zijn. Als er iets in Meppel of zwolle aan de knikker is..quote:Op maandag 23 juli 2012 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zelfs in het gunstigste geval was die niet voor de ingebruikname van de Hanzelijn gereed gekomen
oh zeker. Voor Limburgers geldt eenzelfde iets tussen Roermond en Sittard waar ook maar één lijn loopt.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
nee, voor de bereikbaarheid van het noorden zou het een uitkomst zijn. Als er iets in Meppel of zwolle aan de knikker is..
Maar dat is anders, want daar is Nederland gewoon niet breder.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh zeker. Voor Limburgers geldt eenzelfde iets tussen Roermond en Sittard waar ook maar één lijn loopt.
dat maakt niet uit toch?quote:Op maandag 23 juli 2012 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is anders, want daar is Nederland gewoon niet breder.
Jawel. Het Noorden heeft recht op klagen omdat er ruimte zat is voor een tweede spoorlijn (parallel aan de N34, of de Zuiderzeelijn). Limburg niet, want daar is helemaal geen zinnige tweede verbinding te bedenken doordat de flessehals niet alleen in het spoor zit maar in het Nederlandse territorium zelf.quote:
Het is redundant, want dubbelspoor. Dat het er leeg is, wil niet zeggen dat het zin heeft er een spoorlijn te bouwen.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Het Noorden heeft recht op klagen omdat er ruimte zat is voor een tweede spoorlijn (parallel aan de N34, of de Zuiderzeelijn). Limburg niet, want daar is helemaal geen zinnige tweede verbinding te bedenken doordat de flessehals niet alleen in het spoor zit maar in het Nederlandse territorium zelf.
Te ver om en geen reizigerspotentieel. De bus rijdt via de N34 en zal daardoor altijd sneller dan de trein zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:29 schreef dennistd het volgende:
Het spoor Emmen-Stadkanaal-Veendam had ook al een boel gescheeld
Ja, en als Tilburg-Baarle-Turnhout was blijven liggen dan hadden we tenminste nog een alternatief voor de Benelux.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:29 schreef dennistd het volgende:
Het spoor Emmen-Stadkanaal-Veendam had ook al een boel gescheeld
Gewoon vanaf Roermond recht naar beneden, een stukje Duitsland door. In Duitsland een aftakking naar Geilenkirchen maken, zodat de verbinding voor de Cargoboeren ook aantrekkelijk wordt. Is het gelijk ook nog wat een alternatiefje voor de IJzeren Rijnquote:Op maandag 23 juli 2012 12:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Het Noorden heeft recht op klagen omdat er ruimte zat is voor een tweede spoorlijn (parallel aan de N34, of de Zuiderzeelijn). Limburg niet, want daar is helemaal geen zinnige tweede verbinding te bedenken doordat de flessehals niet alleen in het spoor zit maar in het Nederlandse territorium zelf.
IC die olie heeft gelekt -> http://www.morgenweb.de/n(...)ert-%C3%B6l-1.657944quote:Op maandag 23 juli 2012 14:35 schreef greavy het volgende:
Hum. Een ICE gestrand in Mannheim. Iets van sabotage. Perron+spoor aan niet-perronkant afgezet. Doeken zijn neergezet. Brandweer is met blauwe tonnen en slangen ter plekke, en ook een pompinstallatie. Is geen aanrijding.
Treinverkeer niet gestremd. 3 sporen buiten gebruik.
* lyolyrc hoopt dat de omroep in foutlozer Duits gebeurde dan jij het hier schrijft.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:45 schreef greavy het volgende:
Oh, in deze EC101 nette omroep bij vertrek Duisburg: "Sehr geehrte Damen und Herren, in dieser Zug sind gereservierte Sitzplatze. Haben Sie keine reservierung, haben Sie KEIN recht ab eine Sitzplatz. Dieser Zug ist für 100% gereserviert bis Basel SBB. Die ICE's an dieser Strecke haben mehr platze frei. Sie konnen im Köln umstiegen. Wir wenschen ihn ein Angeneme fahrt."
Blij dat ik reserveringen genomen heb...
Dat was idd het geval. Ik weet niet letterlijk hoe je iets exact schrijft bij alle woorden...quote:Op maandag 23 juli 2012 16:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
* lyolyrc hoopt dat de omroep in foutlozer Duits gebeurde dan jij het hier schrijft.
Google Translate en Duits vind ik geen geweldige combinatie.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:07 schreef James1988 het volgende:
Daarom plemp je het in Google Translate die automatisch alle foute Duitse woorden corrigeert.
Dat kan niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
2 x mat '46 kwam vanmiddag door Apeldoorn
Niet?quote:
Hangt er vanaf wanneer, doordeweeks/weekend.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:55 schreef Bitlord het volgende:
Vraagje: enkele reis voor iemand van 16 zonder kortingskaart. Wat is het goedkoopste omvab Utrecht naar Gent St. - Pieters te komen?
Échte taalnazi's zeiken over Duits.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wat een gezeik over een paar zinnetjes duits.
neuh. Het waren volgens mij mat'54 386, DE1 41 en de Stalen D. Die zijn naar Blerick gebracht. Het kan zijn dat de mat'46 273 retour is gekomenquote:Op maandag 23 juli 2012 18:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Niet?
Wel getrokken door een 1200 serie loc
Je hebt gelijkquote:Op maandag 23 juli 2012 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Het waren volgens mij mat'54 386, DE1 41 en de Stalen D. Die zijn naar Blerick gebracht. Het kan zijn dat de mat'46 273 retour is gekomen
twitter:NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 18:52:58Van en naar Eindhoven: er kunnen geen treinen rijden door een stroomstoring. http://t.co/z23egl7C #ehv reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 20:05:32Van en naar Eindhoven: de stroomstoring is verholpen. Het treinverkeer wordt geleidelijk opgestart. http://t.co/z23egl7C #ehv reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 20:21:44Van en naar Eindhoven: de stroomstoring is terug. http://t.co/z23egl7C en http://t.co/K77opVMz #Ehv reageer retweet
quote:Op maandag 23 juli 2012 20:24 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 18:52:58Van en naar Eindhoven: er kunnen geen treinen rijden door een stroomstoring. http://t.co/z23egl7C #ehv reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 20:05:32Van en naar Eindhoven: de stroomstoring is verholpen. Het treinverkeer wordt geleidelijk opgestart. http://t.co/z23egl7C #ehv reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 20:21:44Van en naar Eindhoven: de stroomstoring is terug. http://t.co/z23egl7C en http://t.co/K77opVMz #Ehv reageer retweet
Kent uw klassiekers. De emoticon slaat op ProRail, niet op NS.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:26 schreef b2py het volgende:
Berichtgeving is goed, kunnen zij er iets aan doen dat hij weer terug is? Nee.
quote:
I Know, vingervervenquote:Op maandag 23 juli 2012 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kent uw klassiekers. De emoticon slaat op ProRail, niet op NS.
[..]
't Is nog steeds vingerverven.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:26 schreef b2py het volgende:
Berichtgeving is goed, kunnen zij er iets aan doen dat hij weer terug is? Nee.
Hoeft ook niet, er gaan snelbussen tussen Meppel en 't Harde. En dat gaat aanmerkelijk sneller dan via de ommelandse reis die jij bedacht hebt.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Graag gedaan. Ik wil niet dat de treinreizigert zaterdagochtend op het perron pas verneemt dat men niet, ik herhaal niet via Zwolle kan reizen.
Parallel aan de N34?quote:Op maandag 23 juli 2012 12:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Het Noorden heeft recht op klagen omdat er ruimte zat is voor een tweede spoorlijn (parallel aan de N34, of de Zuiderzeelijn). Limburg niet, want daar is helemaal geen zinnige tweede verbinding te bedenken doordat de flessehals niet alleen in het spoor zit maar in het Nederlandse territorium zelf.
Da's best een eind, hoor. 120 km en je hebt er niets aan als je niet naar Duitsland moet...quote:Op maandag 23 juli 2012 23:47 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, er gaan snelbussen tussen Meppen en 't Harde. En dat gaat aanmerkelijk sneller dan via de ommelandse reis die jij bedacht hebt.
Zo staat het geloof ik in de spoorvisie van de provincie Drenthe. Maar voor veel mensen zal het wel als vloeken in de kerk zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Parallel aan de N34?Dat kan best op sommige plekken, maar in mijn woonplaats is het knap lastig.
quote:Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Da's best een eind, hoor. 120 km en je hebt er niets aan als je niet naar Duitsland moet...
Als ik zie wat er qua natuur langs de N34 ligt? Ja. Hier moet het ding dan door een natuurgebied of dwars door een dorp heen.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo staat het geloof ik in de spoorvisie van de provincie Drenthe. Maar voor veel mensen zal het wel als vloeken in de kerk zijn.
Dat riedeltje heb ik al zooooo vaak gelezen hahahaquote:Op maandag 23 juli 2012 19:57 schreef b2py het volgende:
Hup mono!
www.spoorpro.nl/personeel(...)eneratie-machinisten
Gewoon een papieren treinkaartje kopen dus, sowieso. Hoe moeilijk kan het zijn? Een simpel antwoord op een simpele vraag.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:29 schreef AllesWatWas het volgende:
Even een simpel vraagje: ik ga vandaag van Leiden naar Eindhoven, maar ga in Utrecht even naar de kapper. Moet ik in Utrecht uitchecken en dan weer inchecken of niet? Ik betaal namelijk ¤1,70 extra als ik tussentijds uitcheck en vervolgens weer incheck. Als ik een papieren kaartje koop is er natuurlijk geen hond die er naar kraait, ik heb niet eens een extra via station namelijk, maar ik weet niet of het de ‘bedoeling’ is, zeg maar.
Dat is de vraag niet, bovendien verdwijnen die dingen op termijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon een papieren treinkaartje kopen dus, sowieso. Hoe moeilijk kan het zijn? Een simpel antwoord op een simpele vraag.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 @ 07:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Stop toch eens met verbouwen, niemand interesseert het hoe het station eruit ziet.
En mijn reactie:quote:Eindelijk iemand die het ziet. Het is weggegooid geld zolang de treinen uberhaupt kut rijden. Tot dat alle treinen eens normaal op tijd rijden, de dienstverlening een beetje op orde is en de overige problemen zijn opgelost is moet elke cent daar in gestoken worden.
Dus niet in prestige verbouwingen waar niet meer dan 10 mensen een harde plasser van krijgen, die niets maar dan ook niets toevoegen aan de dienstverlening.
Als je maar binnen 6 uur 'uitcheckt' kun je zolang 'ingecheckt' blijven als je wil.quote:
Onzin, het zal te allen tijde mogelijk blijven om met een papieren treinkaartje te reizen.quote:bovendien verdwijnen die dingen op termijn.
Ja, het lijkt me niet dat de Afrikaanse spoorwegen geld hebben voor een OV-chipkaartsysteemquote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:26 schreef Socios het volgende:
[..]
Onzin, het zal te allen tijde mogelijk blijven om met een papieren treinkaartje te reizen.
Geen probleem; goede treinreis gewenst.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:29 schreef AllesWatWas het volgende:
Thanks. Dan check ik niet tussentijds uit.
Klopt helemaal. Dat hele OV-Chipkaartproject is één grote geldverspilling. Ongelofelijk inderdaad hoeveel miljarden daar voor niets ingepompt zijn en worden.quote:En op dat tweede; dan is het een behoorlijke geldverspilling om overal van de grote poortjes te dumpen als ze niet standaard dicht zijn op termijn.
In het geval van Zwolle is de verbouwing sowieso nodig vanwege de komst van de Hanzelijn. Die moet ook een perron hebben en de oude tunnel onder het spoor was ook te smal geworden voor de vele reizigers zodat het nog wel eens tot opstoppingen en gemiste aansluitingen kwam.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:26 schreef Monopoly het volgende:
Best interessante discussie op de Frontpage over het verbouwen van het station. Dit werd gezegd door iemand:
[..]
[..]
En mijn reactie:
Vaak is er toch meer aan verbouwing behalve "prestige en/of uiterlijk".
NS Vastgoed is de grootste commerciële grondeigenaar van Nederland, en de projecten die ze uitvoeren zijn in de 1e graad gericht op het beter maken van de dienstregeling.
Daarna kijken ze waar ze met grond meer geld kunnen verdienen. Vaak komen er kantoren bij, fietsenstallingen en meer horeca exploitatie mogelijkheden.
Al met al levert een project meer op dan in de oude situatie, al gaat daar natuurlijk wel een beetje tijd over heen.
In principe kan je zeggen dat hoe meer ze verdienen aan dit soort projecten, hoe beter dat is voor de forens.
Helaas praten we over NS en duwen ze uiteindelijk meer kosten voor de reiziger door de strot om zo veel mogelijk geld binnen te harken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |