en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Kan dit met de OV-chipkaart?quote:Op maandag 23 juli 2012 08:56 schreef Socios het volgende:
Komende twee weekenden wordt het voor treinreizigers vanuit het Noorden van het land omreizen via de Emslandstrecke om naar Hengelo, Deventer, Amersfoort en verder te gaan.
Hieronder het Fahrplan voor reizen vanaf Leeuwarden en Groningen:
[ afbeelding ]
Dezelfde reis is in een interval van 2 uren mogelijk van 9.04u t/m 15.04u (bij vertrek uit Leeuwarden)
Let op: 's zondags is de eerste reismogelijkheid 2 uur later, om 9.04u dus.
Natuurlijk en gelukkig niet, zeg!quote:
Graag gedaan. Ik wil niet dat de treinreizigert zaterdagochtend op het perron pas verneemt dat men niet, ik herhaal niet via Zwolle kan reizen.quote:
uhuh. Kun je toch beter al in Almelo uitstappen en dan via Mariënberg naar Emmen reizen. Pak je in Emmen de snelbus naar Groningenquote:Op maandag 23 juli 2012 09:32 schreef Duvel het volgende:
Beetje jammer dat je 80 minuten uit je neus staat te vreten in Leer.
Na 80 minuten bratwurst und bier hakken valt in elk geval niet meer op hoe lang de rest duurt.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:33 schreef James1988 het volgende:
Mooie tijd om een terrasje te pakken en een Bratwürst of een pintje te vatten.
Projectje Loversrail 2... maar dan beterquote:Op maandag 23 juli 2012 06:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Allang uitgezocht. Het is wel te doen, maar je moet wel een hele lange adem hebben i.v.m. de vele, vele regeltjes en voorwaarden. Het wordt helemaal leuk als je in meerdere landen wilt rijden.
Je hebt een bedrijfsvergunning (Europabreed), maar per land heb je ook nog eens een veiligheidscertificaat deel A + deel B. Afhankelijk van het soort werkzaamheden heb je A of B nodig.
Maar het is niet onmogelijk. If I could, I would. Ik zie wel wat leuke mogelijkheden namelijk
volgens mij wel toch? Zou iig behoorlijk wat tijd schelen namelijkquote:
Is een MBO3 opleiding, dus 2 jaar. Kan in 3 als je blijft zitten/zakt oid.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:12 schreef GlenSpey het volgende:
Iemand hier die zeker weet hoe lang de opleiding machinist aan het ROC van Amsterdam nou daadwerkelijk duurt? Op diverse websites staat 2 jaar maar op andere staat 3 jaar...
Ik heb ICE121 uit Utrecht genomen, dus een uur overstap. Hadden +6. De ICE105 had +8.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:49 schreef Igen het volgende:
Wees blij dat je 'm überhaupt hebt gehaald!
Ik heb het ook een keer geprobeerd, had ook gereserveerd, maar helaas had de ICE uit Nederland vertraging zodat de aansluiting in de soep liep. Moest ik tot Basel in de ICE blijven zitten om de verloren tijd in te halen en dus heb ik nog steeds de Rheinstrecke niet (helemaal) gezien.
Thanks! Goed dat ik het nu weetquote:Op maandag 23 juli 2012 11:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Is een MBO3 opleiding, dus 2 jaar. Kan in 3 als je blijft zitten/zakt oid.
Van de interne NSR opleiding zijn ca 50% gezakt op het examen door nieuwe regeltjes ed per 1-7-2012.
zelfs in het gunstigste geval was die niet voor de ingebruikname van de Hanzelijn gereed gekomenquote:
nee, voor de bereikbaarheid van het noorden zou het een uitkomst zijn. Als er iets in Meppel of zwolle aan de knikker is..quote:Op maandag 23 juli 2012 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zelfs in het gunstigste geval was die niet voor de ingebruikname van de Hanzelijn gereed gekomen
oh zeker. Voor Limburgers geldt eenzelfde iets tussen Roermond en Sittard waar ook maar één lijn loopt.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
nee, voor de bereikbaarheid van het noorden zou het een uitkomst zijn. Als er iets in Meppel of zwolle aan de knikker is..
Maar dat is anders, want daar is Nederland gewoon niet breder.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh zeker. Voor Limburgers geldt eenzelfde iets tussen Roermond en Sittard waar ook maar één lijn loopt.
dat maakt niet uit toch?quote:Op maandag 23 juli 2012 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is anders, want daar is Nederland gewoon niet breder.
Jawel. Het Noorden heeft recht op klagen omdat er ruimte zat is voor een tweede spoorlijn (parallel aan de N34, of de Zuiderzeelijn). Limburg niet, want daar is helemaal geen zinnige tweede verbinding te bedenken doordat de flessehals niet alleen in het spoor zit maar in het Nederlandse territorium zelf.quote:
Het is redundant, want dubbelspoor. Dat het er leeg is, wil niet zeggen dat het zin heeft er een spoorlijn te bouwen.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Het Noorden heeft recht op klagen omdat er ruimte zat is voor een tweede spoorlijn (parallel aan de N34, of de Zuiderzeelijn). Limburg niet, want daar is helemaal geen zinnige tweede verbinding te bedenken doordat de flessehals niet alleen in het spoor zit maar in het Nederlandse territorium zelf.
Te ver om en geen reizigerspotentieel. De bus rijdt via de N34 en zal daardoor altijd sneller dan de trein zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:29 schreef dennistd het volgende:
Het spoor Emmen-Stadkanaal-Veendam had ook al een boel gescheeld
Ja, en als Tilburg-Baarle-Turnhout was blijven liggen dan hadden we tenminste nog een alternatief voor de Benelux.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:29 schreef dennistd het volgende:
Het spoor Emmen-Stadkanaal-Veendam had ook al een boel gescheeld
Gewoon vanaf Roermond recht naar beneden, een stukje Duitsland door. In Duitsland een aftakking naar Geilenkirchen maken, zodat de verbinding voor de Cargoboeren ook aantrekkelijk wordt. Is het gelijk ook nog wat een alternatiefje voor de IJzeren Rijnquote:Op maandag 23 juli 2012 12:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Het Noorden heeft recht op klagen omdat er ruimte zat is voor een tweede spoorlijn (parallel aan de N34, of de Zuiderzeelijn). Limburg niet, want daar is helemaal geen zinnige tweede verbinding te bedenken doordat de flessehals niet alleen in het spoor zit maar in het Nederlandse territorium zelf.
IC die olie heeft gelekt -> http://www.morgenweb.de/n(...)ert-%C3%B6l-1.657944quote:Op maandag 23 juli 2012 14:35 schreef greavy het volgende:
Hum. Een ICE gestrand in Mannheim. Iets van sabotage. Perron+spoor aan niet-perronkant afgezet. Doeken zijn neergezet. Brandweer is met blauwe tonnen en slangen ter plekke, en ook een pompinstallatie. Is geen aanrijding.
Treinverkeer niet gestremd. 3 sporen buiten gebruik.
* lyolyrc hoopt dat de omroep in foutlozer Duits gebeurde dan jij het hier schrijft.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:45 schreef greavy het volgende:
Oh, in deze EC101 nette omroep bij vertrek Duisburg: "Sehr geehrte Damen und Herren, in dieser Zug sind gereservierte Sitzplatze. Haben Sie keine reservierung, haben Sie KEIN recht ab eine Sitzplatz. Dieser Zug ist für 100% gereserviert bis Basel SBB. Die ICE's an dieser Strecke haben mehr platze frei. Sie konnen im Köln umstiegen. Wir wenschen ihn ein Angeneme fahrt."
Blij dat ik reserveringen genomen heb...
Dat was idd het geval. Ik weet niet letterlijk hoe je iets exact schrijft bij alle woorden...quote:Op maandag 23 juli 2012 16:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
* lyolyrc hoopt dat de omroep in foutlozer Duits gebeurde dan jij het hier schrijft.
Google Translate en Duits vind ik geen geweldige combinatie.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:07 schreef James1988 het volgende:
Daarom plemp je het in Google Translate die automatisch alle foute Duitse woorden corrigeert.
Dat kan niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
2 x mat '46 kwam vanmiddag door Apeldoorn
Niet?quote:
Hangt er vanaf wanneer, doordeweeks/weekend.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:55 schreef Bitlord het volgende:
Vraagje: enkele reis voor iemand van 16 zonder kortingskaart. Wat is het goedkoopste omvab Utrecht naar Gent St. - Pieters te komen?
Échte taalnazi's zeiken over Duits.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wat een gezeik over een paar zinnetjes duits.
neuh. Het waren volgens mij mat'54 386, DE1 41 en de Stalen D. Die zijn naar Blerick gebracht. Het kan zijn dat de mat'46 273 retour is gekomenquote:Op maandag 23 juli 2012 18:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Niet?
Wel getrokken door een 1200 serie loc
Je hebt gelijkquote:Op maandag 23 juli 2012 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Het waren volgens mij mat'54 386, DE1 41 en de Stalen D. Die zijn naar Blerick gebracht. Het kan zijn dat de mat'46 273 retour is gekomen
twitter:NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 18:52:58Van en naar Eindhoven: er kunnen geen treinen rijden door een stroomstoring. http://t.co/z23egl7C #ehv reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 20:05:32Van en naar Eindhoven: de stroomstoring is verholpen. Het treinverkeer wordt geleidelijk opgestart. http://t.co/z23egl7C #ehv reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 20:21:44Van en naar Eindhoven: de stroomstoring is terug. http://t.co/z23egl7C en http://t.co/K77opVMz #Ehv reageer retweet
quote:Op maandag 23 juli 2012 20:24 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 18:52:58Van en naar Eindhoven: er kunnen geen treinen rijden door een stroomstoring. http://t.co/z23egl7C #ehv reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 20:05:32Van en naar Eindhoven: de stroomstoring is verholpen. Het treinverkeer wordt geleidelijk opgestart. http://t.co/z23egl7C #ehv reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 23-07-2012 om 20:21:44Van en naar Eindhoven: de stroomstoring is terug. http://t.co/z23egl7C en http://t.co/K77opVMz #Ehv reageer retweet
Kent uw klassiekers. De emoticon slaat op ProRail, niet op NS.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:26 schreef b2py het volgende:
Berichtgeving is goed, kunnen zij er iets aan doen dat hij weer terug is? Nee.
quote:
I Know, vingervervenquote:Op maandag 23 juli 2012 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kent uw klassiekers. De emoticon slaat op ProRail, niet op NS.
[..]
't Is nog steeds vingerverven.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:26 schreef b2py het volgende:
Berichtgeving is goed, kunnen zij er iets aan doen dat hij weer terug is? Nee.
Hoeft ook niet, er gaan snelbussen tussen Meppel en 't Harde. En dat gaat aanmerkelijk sneller dan via de ommelandse reis die jij bedacht hebt.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Graag gedaan. Ik wil niet dat de treinreizigert zaterdagochtend op het perron pas verneemt dat men niet, ik herhaal niet via Zwolle kan reizen.
Parallel aan de N34?quote:Op maandag 23 juli 2012 12:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Da's best een eind, hoor. 120 km en je hebt er niets aan als je niet naar Duitsland moet...quote:Op maandag 23 juli 2012 23:47 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, er gaan snelbussen tussen Meppen en 't Harde. En dat gaat aanmerkelijk sneller dan via de ommelandse reis die jij bedacht hebt.
Zo staat het geloof ik in de spoorvisie van de provincie Drenthe. Maar voor veel mensen zal het wel als vloeken in de kerk zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Parallel aan de N34?Dat kan best op sommige plekken, maar in mijn woonplaats is het knap lastig.
quote:Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Da's best een eind, hoor. 120 km en je hebt er niets aan als je niet naar Duitsland moet...
Als ik zie wat er qua natuur langs de N34 ligt? Ja. Hier moet het ding dan door een natuurgebied of dwars door een dorp heen.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo staat het geloof ik in de spoorvisie van de provincie Drenthe. Maar voor veel mensen zal het wel als vloeken in de kerk zijn.
Dat riedeltje heb ik al zooooo vaak gelezen hahahaquote:Op maandag 23 juli 2012 19:57 schreef b2py het volgende:
Hup mono!
www.spoorpro.nl/personeel(...)eneratie-machinisten
Gewoon een papieren treinkaartje kopen dus, sowieso. Hoe moeilijk kan het zijn? Een simpel antwoord op een simpele vraag.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:29 schreef AllesWatWas het volgende:
Even een simpel vraagje: ik ga vandaag van Leiden naar Eindhoven, maar ga in Utrecht even naar de kapper. Moet ik in Utrecht uitchecken en dan weer inchecken of niet? Ik betaal namelijk ¤1,70 extra als ik tussentijds uitcheck en vervolgens weer incheck. Als ik een papieren kaartje koop is er natuurlijk geen hond die er naar kraait, ik heb niet eens een extra via station namelijk, maar ik weet niet of het de ‘bedoeling’ is, zeg maar.
Dat is de vraag niet, bovendien verdwijnen die dingen op termijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon een papieren treinkaartje kopen dus, sowieso. Hoe moeilijk kan het zijn? Een simpel antwoord op een simpele vraag.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 @ 07:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Stop toch eens met verbouwen, niemand interesseert het hoe het station eruit ziet.
En mijn reactie:quote:Eindelijk iemand die het ziet. Het is weggegooid geld zolang de treinen uberhaupt kut rijden. Tot dat alle treinen eens normaal op tijd rijden, de dienstverlening een beetje op orde is en de overige problemen zijn opgelost is moet elke cent daar in gestoken worden.
Dus niet in prestige verbouwingen waar niet meer dan 10 mensen een harde plasser van krijgen, die niets maar dan ook niets toevoegen aan de dienstverlening.
Als je maar binnen 6 uur 'uitcheckt' kun je zolang 'ingecheckt' blijven als je wil.quote:
Onzin, het zal te allen tijde mogelijk blijven om met een papieren treinkaartje te reizen.quote:bovendien verdwijnen die dingen op termijn.
Ja, het lijkt me niet dat de Afrikaanse spoorwegen geld hebben voor een OV-chipkaartsysteemquote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:26 schreef Socios het volgende:
[..]
Onzin, het zal te allen tijde mogelijk blijven om met een papieren treinkaartje te reizen.
Geen probleem; goede treinreis gewenst.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:29 schreef AllesWatWas het volgende:
Thanks. Dan check ik niet tussentijds uit.
Klopt helemaal. Dat hele OV-Chipkaartproject is één grote geldverspilling. Ongelofelijk inderdaad hoeveel miljarden daar voor niets ingepompt zijn en worden.quote:En op dat tweede; dan is het een behoorlijke geldverspilling om overal van de grote poortjes te dumpen als ze niet standaard dicht zijn op termijn.
In het geval van Zwolle is de verbouwing sowieso nodig vanwege de komst van de Hanzelijn. Die moet ook een perron hebben en de oude tunnel onder het spoor was ook te smal geworden voor de vele reizigers zodat het nog wel eens tot opstoppingen en gemiste aansluitingen kwam.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:26 schreef Monopoly het volgende:
Best interessante discussie op de Frontpage over het verbouwen van het station. Dit werd gezegd door iemand:
[..]
[..]
En mijn reactie:
Vaak is er toch meer aan verbouwing behalve "prestige en/of uiterlijk".
NS Vastgoed is de grootste commerciële grondeigenaar van Nederland, en de projecten die ze uitvoeren zijn in de 1e graad gericht op het beter maken van de dienstregeling.
Daarna kijken ze waar ze met grond meer geld kunnen verdienen. Vaak komen er kantoren bij, fietsenstallingen en meer horeca exploitatie mogelijkheden.
Al met al levert een project meer op dan in de oude situatie, al gaat daar natuurlijk wel een beetje tijd over heen.
In principe kan je zeggen dat hoe meer ze verdienen aan dit soort projecten, hoe beter dat is voor de forens.
Helaas praten we over NS en duwen ze uiteindelijk meer kosten voor de reiziger door de strot om zo veel mogelijk geld binnen te harken.
Ik zou als ik jou was voor machinist gaan. Dat verdient beter als buschauffeur en dat busrijbewijs kun je dan nog op eigen kosten halen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:59 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, inmiddels hebben we de medische keuring gehad en ik ben goedgekeurd voor het vak machinistNu sta ik dus opeens voor een belangrijke beslissing #luxeprobleem.
ICE en IC gaan voor, die betalen meer voor de ingelegde paden dan de regio treinen, hebben altijd voorrang bij vertraging. Terecht je betaalt er ook meer voor.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
hier doen ze het andersom.. minder treinen? Dan gooien we de IC d'r uit en gaan we verder in de sprinter... ipv de IC overal te laten stoppen.
Dan nu de echte antwoorden: Officieel moet je dus wel tussentijds uitchecken, dat is alleen zinloos want het valt niet te controleren. Het is nog steeds de bedoeling dat die poortjes op termijn dicht gaan daarvoor gaan ze alle losse kaartjes van een chip voorzien. Om de verkoop daarvan te ontmoedigen gaat men alleen nog kaartjes tegen vol tarief verkopen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:29 schreef AllesWatWas het volgende:
Thanks. Dan check ik niet tussentijds uit. En op dat tweede; dan is het een behoorlijke geldverspilling om overal van de grote poortjes te dumpen als ze niet standaard dicht zijn op termijn.
Schoften.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:15 schreef ReisT het volgende:
[..]
Om de verkoop daarvan te ontmoedigen gaat men alleen nog kaartjes tegen vol tarief verkopen.
Nee, je kunst een separaat meereisproduct laden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:17 schreef V2 het volgende:
Handig ook met de meereiskorting, die wordt dan zeker ook afgeschaft?
Ah, des te beter.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:02 schreef GlenSpey het volgende:
Dat was ik inderdaad
De test ging redelijk, ik kreeg er ongeveer 12 voorgeschoteld en kon er 1 niet goed zien (precies ook de kleuren waar ik met het testje op internet ook niet uitkwam). Echter, dit was blijkbaar niet zo'n probleem als dat ik vantevoren had gedacht
wauw. Feliquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:59 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, inmiddels hebben we de medische keuring gehad en ik ben goedgekeurd voor het vak machinistNu sta ik dus opeens voor een belangrijke beslissing #luxeprobleem.
Onnen blijft gewoon bereikbaar: leeg materieel kan via Deventer rijden en aan de oostkant van Zwolle kopmaken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:49 schreef Anno1982 het volgende:
Hoe doen ze het trouwens met het onderhoud van VIRM en ICM? Heeft alles wat in het westen rijdt onlangs onderhoud gehad en zijn de stellen die aan onderhoud toe zijn snel naar de goeie kant van Zwolle gestuurd?
ik geloof dat er enkele keren per dag een pad voor komt. Voor de rest halen ze bij mijn weten de prik van de bovenleiding rond Zwollequote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Onnen blijft gewoon bereikbaar: leeg materieel kan via Deventer rijden en aan de oostkant van Zwolle kopmaken.
Gefeliquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:59 schreef GlenSpey het volgende:
dan wel ja, maar ik kan me voorstellen dat het zo beperkt mogelijk wordt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:58 schreef Zyron het volgende:
In de weekenden wel, in de doordeweekse buitendienststelling is er enkel geen treinverkeer Zwolle-'t Harde en 1x per uur een Sprinter Zwolle-Meppel. De rest rijdt dan wel dus lijkt me dat er nog wel enige prik op de waslijn blijft staan.
Wow, zou het, zou het, zou hetquote:Dames en heren, vanwege de grote drukte op de stranden rijden de spitstreinen naar Hoek van Holland....
quote:Niet....
Volgens mij een smoes om een tekort aan personeel weg te moffelen...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
zullen wel de spitstreinen naar Vlaardingen zijn die er uit liggen. In plaats daarvan zal het mat voor die trein wel gebruikt worden om de overige treinen te versterken.
kan ook, maar goed, in de zomermaanden die spitspendels laten rijden is wel een beetje overdreven natuurlijk. Kwartiersdienst moet op dat traject wel genoeg zijnquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Volgens mij een smoes om een tekort aan personeel weg te moffelen...
Wanneer de NS met veel bombarie aankondigt dat ze deze zomer geen treinseries opheffen, dan dienen ze dat ook waar ter maken. Belofte maakt schuld. Vind ik.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan ook, maar goed, in de zomermaanden die spitspendels laten rijden is wel een beetje overdreven natuurlijk. Kwartiersdienst moet op dat traject wel genoeg zijn
absoluut. is dan ook een beetje dom om te roepen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wanneer de NS met veel bombarie aankondigt dat ze deze zomer geen treinseries opheffen, dan dienen ze dat ook waar ter maken. Belofte maakt schuld. Vind ik.
En vervolgens ga je de ns weer de tyfus geven doordat de treinen naar het strand niet verlengd zijn en dus overvol zitten.. Je schiet er toch niks mee op.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wanneer de NS met veel bombarie aankondigt dat ze deze zomer geen treinseries opheffen, dan dienen ze dat ook waar ter maken. Belofte maakt schuld. Vind ik.
quote:Nieuwe trein voor de Valleilijn
23-07-2012 11:22
4 reacties
BARNEVELD - Vervoerder Connexxion rijdt op de Valleilijn, de spoorverbinding Amersfoort -Barneveld-Ede/Wageningen, vanaf maart met een nieuwe trein. Een zogeheten GTW-trein van de Zwitserse bouwer Stadler moet een oude gele NS-trein vervangen.
Dat meldt manager Coen Storm van Connexxion desgevraagd. De nieuwe trein verschilt qua vorm van de vijf Protos-treinen die nu al enkele jaren op de Valleilijn rijden. ,,Al zullen we deze nieuwe trein wel dezelfde kleuren geven als de bekende blauwe treinen. Hij blijft echter een vreemde eend in de bijt.”
De Duitse bouwer Fahrzeugtechnik Dessau (FTD), die de Protos-treinen leverde, kwam in financiële problemen en kon daardoor geen nieuwe treinen meer leveren. ,,Er was nog een zesde Protos-trein, een prototype. Het plan was om die trein om te bouwen voor gebruik op de Valleilijn, maar dat plan gaat niet door'', zegt Storm.
In plaats daarvan rijdt er straks een exemplaar van andere makelij. ,,Deze trein is geen onbekende, in Nederland rijden er inmiddels zo’n 150, onder meer in Noord-Groningen en in Limburg.''
maart 2013. zoals in het artikel en door mij al eerder gemeldquote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:31 schreef Socios het volgende:
Misschien dat ik er ergens overheen lees, maar per wanneer wordt die Plan V op de Kippenlijn vervangen?
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Cxx haar GTW voor de Kippenlijn (Valleilijn) in maart 2013 in dienst zal stellen. Die maand zal de Plan V verdwijnen van dat traject
Ha, okey. Dus na 'Emmen' in december is daar nog een paar maanden Plan V. Rijdt dat materieel elders tegen die tijd nog ergens?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
maart 2013. zoals in het artikel en door mij al eerder gemeld
Limburg/oostelijk Brabantquote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Ha, okey. Dus na 'Emmen' in december is daar nog een paar maanden Plan V. Rijdt dat materieel elders tegen die tijd nog ergens?
Staat ook het woord onder meer, om niet alle locaties van de GTW te benoemen. Laatst werd de intercity naar Roosendaal opgeheven te Nijmegen omdat alle WC's van de koploper vol waren. Gelukkig stond daarvoor een nieuwe trein geparkeerd.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Niet alleen in Noord-Groningen. Zowat heel Groningen en Friesland...
Ja, wat met de Vislijn begon (tientallen jaren terug).quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus de Plan V van de Valleilijn wordt ook gesaneerd?
ja, maar die zijn niet zomaar inzetbaar. Veel stellen hebben verlopen onderhoudstermijnen en zouden mogelijk eerst in revisie moeten voordat ze de baan weer op kunnen. Maar de vraag is er niet, dus wacht redelijk wat stellen een gang naar de sloper.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo dat doen ze snel dan. Ze hebben toch nog een hoop van die stellen als reserve staan?
er worden wel V'tjes gebruikt voor opleidingsritten op de Hanzelijn, maar meer ook niet toch? Want dat stopt vlak voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling weerquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:22 schreef Monopoly het volgende:
Er worden toch zo her en der wat plan-v's omgetoverd voor testritten ?
Ja heb ze daar inderdaad wel een paar keer zien rijden. Ik geloof dat Strukton ook een Plan-V heeft voor wat test ritten, maar waar die precies voor gebruikt worden weet ik niet, zal klasgenoot eens vragen, die lucky hond heeft er in mogen rijdenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er worden wel V'tjes gebruikt voor opleidingsritten op de Hanzelijn, maar meer ook niet toch? Want dat stopt vlak voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling weer
volgens mij hebben ze er geen. Mogelijk had hij het over de 919 van xx die bij Strukton in onderhoud is. Een ander V'tje is volgens mij door Strukton gestript van onderdelen om zo de 919 op de baan te kunnen houden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja heb ze daar inderdaad wel een paar keer zien rijden. Ik geloof dat Strukton ook een Plan-V heeft voor wat test ritten, maar waar die precies voor gebruikt worden weet ik niet, zal klasgenoot eens vragen, die lucky hond heeft er in mogen rijden
Ik weet het ook niet zeker, maar ik ga het na vragen voor je deze weekquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze er geen. Mogelijk had hij het over de 919 van xx die bij Strukton in onderhoud is. Een ander V'tje is volgens mij door Strukton gestript van onderdelen om zo de 919 op de baan te kunnen houden.
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet zeker, maar ik ga het na vragen voor je deze week
IPV mat voor spitstreinen te gebruiken werd op de Strandpendel verlengd.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:14 schreef b2py het volgende:
Zo te zien op de AV rijdt de spitsversterker naar vlaardingen niet
Er worden geen specifieke verbouwingen wel gedaan. Wel vernomen van een bron dat er tzt 10 stellen SLT (4 en 6 baks, elk 5) ERTMS krijgen om te testenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:22 schreef Monopoly het volgende:
Er worden toch zo her en der wat plan-v's omgetoverd voor testritten ?
Geschift.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:43 schreef greavy het volgende:
[..]
IPV mat voor spitstreinen te gebruiken werd op de Strandpendel verlengd.
je hebt in de basis gelijk, maar je kunt ook de capaciteit inzetten waar het echt nodig is.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Geschift.
Vernietigend commentaar hierzo: http://www.voorbeterov.nl/120720.php
En waren al die extra conducteursdiensten ook daadwerkelijk gesteld? En er is in ieder geval een bosje machinisten uitgespaard.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:16 schreef greavy het volgende:
Een pendel van SLT4 werd opgeheven om met extra mat. naar Hoek v Holland Strand te kunnen. Dus personeel was niet het probleem (->meer lengte -> meer personeel)
het hangt van de diensten af waar ze wisselen. Op Roosendaal - Zwolle kan dit zijn in Den Bosch, maar ook in Nijmegen of Arnhem, maar een andere keer rijden ze helemaal door naar Zwolle.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:04 schreef JDude het volgende:
Zeg, járen geleden was er opeens van alles te doen over het "rondje om de kerk". Wat is daar eigenlijk van terechtgekomen? Dat personeel uit pak 'm beet Roosendaal niet naar Zwolle rijdt kan ik me voorstellen, maar wisselt men dan halverwege ergens af? Of al in Tilburg of zo?
Ik meen eens gelezen te hebben dat als gevolg daarvan ook het ziekteverzuim op miraculeuze wijze ineens gigantisch toenam. En verhalen van conducteurs die opzettelijk treinen te laat lieten vertrekken om te laten zien dat de theorie niet klopt dat het rondje rond de kerk door verhinderen van de beruchte olievlekwerking voor meer punctualiteit zou zorgen. Etc.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:53 schreef Peter het volgende:
Volgens mij waren de vakbonden en vakbondsleden er faliekant op tegen en is de NS overstag gegaan..
op zich wel, maar bij verstoringen hang je gigantisch. Die diensten zijn echt enorm complex. Ik denk dat ze echt simpeler kunnen zonder dat het een rondje om de kerk wordt. Het belangrijkste is dat er gevarieerd kan blijven worden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:18 schreef Igen het volgende:
Aan de andere kant, de huidige opzet is natuurlijk wel veel leuker voor conducteurs en machinisten en zolang er geen grote verstoringen zijn lijkt het ook wel prima te werken. Toch?
Dit. Na protesten, stakingen, gemor, gekut en weet ik veel wat. Geen fijne tijd om treinreiziger te zijn, en sindsdien heb ik het ook wel geschoten met de bonden. Dat je op wilt komen voor de rechten van het personeel snap ik, maar niet in deze mate.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:53 schreef Peter het volgende:
Volgens mij waren de vakbonden en vakbondsleden er faliekant op tegen en is de NS overstag gegaan..
Ja, en Melanie doet dat beter wil je zeggen!quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:22 schreef Duvel het volgende:
Overigens speelde met dat rondje rond de kerk ook mee dat Huizinga toen de baas was, en die man was erg onhandig in zijn communicatie.
uhuh en dat moet kunnen zonder dat het een rondje om de kerk wordtquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:22 schreef Duvel het volgende:
Jammer dan, ik zit ook elke dag aan het zelfde bureau. Misschien dat kris-kras door Nederland nog ging toen de uurdienst de norm was, maar de dichtheid van de dienstregeling heeft de complexiteit van de roosters zodanig gemaakt dat je niet anders kunt dan dit concept los laten.
Meisje Schultzquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, en Melanie doet dat beter wil je zeggen!
Ehm, je weet dat MSvHMG geen PDir van NS is, toch?quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, en Melanie doet dat beter wil je zeggen!
Ze kan het beste achter het fornuis blijven. Maakt ze minder brokken dan nu het geval is.quote:
Ow chips, sorryquote:Op woensdag 25 juli 2012 10:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm, je weet dat MSvHMG geen PDir van NS is, toch?
Dat niet zozeer, maar ik kan haar de incompetentie niet kwalijk nemen met dat 'net uit de zandbak'-uiterlijk.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:24 schreef Duvel het volgende:
Jij aanbidt haar als was ze de laatste MILF op aarde.
de enige afwisseling zit m in het materieel en of je de tussenslagen hebt of het hele traject. Op Dordrecht - Geldermalsen is nog minder variatie, omdat daar de grootste afwisseling is of je tussenslagen of het hele traject hebt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:37 schreef Fiorano het volgende:
Als je op de Valleilijn zit rij je helemaal dagelijks hetzelfde...
mja, het hangt van de concessie af. Hier in het noorden hebben de Arriva-machinisten wel genoeg afwisselingquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:12 schreef Fiorano het volgende:
Hm, word het beroep van Machinist ook minder aantrekelijk van, Blijf ik voorlopig lekker Rail simulator spelen
perronopzichter.....quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Perronopzichter valt filmploeg aan: http://www.voorbeterov.nl/120725.php
Neenee, dat zijn in principe goed opgeleide mensen met veiligheidsfuncties. Vaak zijn ze eerst jarenlang HC geweest.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
perronopzichter.....
is dat een melkertbaan?
Dus ze vallen mensen lastig en verschaffen 'informatie' omdat ze het werk op de trein niet maar aankunnen?quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Neenee, dat zijn in principe goed opgeleide mensen met veiligheidsfuncties. Vaak zijn ze eerst jarenlang HC geweest.
Wat een warrig stuk tekstquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik vraag me een beetje af wat we hier met dit soort bagger moeten. Verder kan er best een incident geweest zijn (waarbij het verhaal overigens altijd twee kanten heeft), maar ik vind het een beetje flauw om namen te publiceren.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Niet elke popz is een idioot gelukkig. Maar welke veiligheidsfunctie bekleden ze dan?quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Neenee, dat zijn in principe goed opgeleide mensen met veiligheidsfuncties. Vaak zijn ze eerst jarenlang HC geweest.
Er heeft een Fyra 2 uur stilgestaan voor de tunnel bij Rotterdam. Toen het wegslepen met een andere loc niet lukte, is men gaan evacueren. De hulpdiensten zijn hiervoor uitgerukt, GRIP 1.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:29 schreef b2py het volgende:
Wat is er gebeurd met fyra vanochtend? Lees er iets over op nu.nl maar het is beetje half.
Was best leuk om te zien al die hulpdiensten die voorbij kwamen racen. Politie, brandweer, ambulance, marechaussee en nog wat andere die ik zo niet herkendequote:Op woensdag 25 juli 2012 13:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er heeft een Fyra 2 uur stilgestaan voor de tunnel bij Rotterdam. Toen het wegslepen met een andere loc niet lukte, is men gaan evacueren. De hulpdiensten zijn hiervoor uitgerukt, GRIP 1.
Perronopzichter oftewel de PLP (ProcesLeider Perron). Die heeft over aantal sporen de leiding qua processen enz.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
perronopzichter.....
is dat een melkertbaan?
Joh.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:56 schreef greavy het volgende:
[..]
ProcesLeider Perron ... leiding qua processen
Ik kom er net vandaan en het valt me op hoe goedkoop het daar is, maar verder wel goed geregeld. Maar een prijsverhoging zal wel uit den boze zijn voor de Spanjaarden..quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:23 schreef James1988 het volgende:
Ingrijpende hervormingen bij de nationale Spaanse spoorwegmaatschappij, RENFE. De Spaanse overheid is van mening dat de belastingbetaler veel te weinig waar voor z'n geld krijgt - ¤ 2,5 miljard per jaar.
RENFE zal worden opgesplitst in vier losstaande bedrijven: reizigersvervoer, vrachtvervoer, verhuur van rollend materieel en onderhoud van voertuigen. Ook zullen de sporen worden geopend voor andere vervoerders die over de Spaanse ferrocarriles hun diensten willen aanbieden.
Bron en meer: Railway Gazette
Dat is het zeker. Ik wil heel graag perronopzichter worden. En iedereen mag dan gewoon filmen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Socios is het wel een mooi baantje
Hebben jullie met de organisatie ook echt contact met het Ministerie ?quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Kwaliteitsmetingen NS deugen niet: http://www.voorbeterov.nl/120725b.php
Hé, geinig. Zo te zien reist/rijdt men heel wat verder dan ik dacht.quote:Op woensdag 25 juli 2012 07:42 schreef dennistd het volgende:
Hier staan alle diensten: http://ns4ns.nl/index.php(...)cle&id=59&Itemid=158
En los van die metingen... Doen ze er echt iets mee?quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
NS bussen zijn altijd gratis. Uitchecken bij 't harde gewoonquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
ik vraag me trouwens wel af hoe de NS het doet met in- en uitchecken wanneer ze rechtstreekse diensten gaan rijden tussen 't Harde en Harlingen Haven
quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hebben jullie met de organisatie ook echt contact met het Ministerie ?
lekker goedkoop dus voor de vakantiegangersquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:36 schreef Monopoly het volgende:
[..]
NS bussen zijn altijd gratis. Uitchecken bij 't harde gewoon
Hoe kom ik aan een baan bij NS als perronopzichter/ stationschef/ servicemedewerker op het station? (eventueel eerste 3 maanden zonder loonbetaling)quote:
Die van servicemedewerker staan gewoon op de site van NS als je bij vacatures kijkt. Ze zoeken regelmatig in Den Haag en Rotterdam servicemedewerkers.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoe kom ik aan een baan bij NS als perronopzichter/ stationschef/ servicemedewerker op het station? (eventueel eerste 3 maanden zonder loonbetaling)
Al 'tig' keer naar gesolliciteerd. Men weigert capabel (als in mensen met verstand van treinen) personeel aan te nemen. Dus het zal via een andere 'route' moeten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:16 schreef Monopoly het volgende:
Die van servicemedewerker staan gewoon op de site van NS als je bij vacatures kijkt. Ze zoeken regelmatig in Den Haag en Rotterdam servicemedewerkers.
Ja, dat moet je dan ook niet vermelden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Al 'tig' keer naar gesolliciteerd. Men weigert capabel (als in mensen met verstand van treinen) personeel aan te nemen. Dus het zal via een andere 'route' moeten.
Als dat daadwerkelijk zo is, zeg ik mijn treinabonnement op en zal ik in Nederland nooit meer met de trein reizen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:19 schreef Monopoly het volgende:
Ja, dat moet je dan ook niet vermelden.
Wat ik hoorde in de personelskantines van NS tijdens catering werk, dat ze het niet zo hebben op hobbyisten of gasten met modeltreintjes enzo. Is gewoon een "no go" binnen die wereld.
Hobbyisten in de zin als personeel, vroeger gewoon te veel vage figuren in de spoor wereld gerold. Niet dat elke hobbyist zo is, maar toch, er hangt een soort van taboe over heen lijkt het wel.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk zo is, zeg ik mijn treinabonnement op en zal ik in Nederland nooit meer met de trein reizen.
Het is gewoon van de zotte. Indien men nu een simpele vraag stelt aan een NS-medewerker grijpt men 15 van de 16 keer (keertje gemeten tijdens een middagje op station Groningen) naar de 'railpocket'.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:22 schreef Monopoly het volgende:
Hobbyisten in de zin als personeel, vroeger gewoon te veel vage figuren in de spoor wereld gerold. Niet dat elke hobbyist zo is, maar toch, er hangt een soort van taboe over heen lijkt het wel.
Tsja, het is een beleid wat uitgevoerd wordt, daar kan je moeilijk tegen in gaan.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon van de zotte. Indien men nu een simpele vraag stelt aan een NS-medewerker grijpt met 15 van de 16 keer (keertje gemeten tijdens een middagje op station Groningen) naar de 'railpocket'.
doe ik ookquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon van de zotte. Indien men nu een simpele vraag stelt aan een NS-medewerker grijpt met 15 van de 16 keer (keertje gemeten tijdens een middagje op station Groningen) naar de 'railpocket'.
uhuh. Voor een deel terecht, maar voor een ander deel jammer. Zo mis je een deel van de creatieve oplossingen die anders nooit bedacht zouden zijn. Kennis van zaken kan in een aantal gevallen wel degelijk een pre zijn.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hobbyisten in de zin als personeel, vroeger gewoon te veel vage figuren in de spoor wereld gerold. Niet dat elke hobbyist zo is, maar toch, er hangt een soort van taboe over heen lijkt het wel.
'veel treinen hebben slechts één toilet'quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
het ICMm drietje heeft er maar eentjequote:Op woensdag 25 juli 2012 21:26 schreef b2py het volgende:
[..]
'veel treinen hebben slechts één toilet'
Alle VIRM, ICM, DD-AR, DDZ, ICRm stellen hebben 2 toiletten.
En daarmee heb je een groot deel van de treinen alweer gehad..
Ja, en het is echt niet zo dat ik tijdens werktijd ga letten op de treinstelnummers o.i.d..quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
Zo mis je een deel van de creatieve oplossingen die anders nooit bedacht zouden zijn. Kennis van zaken kan in een aantal gevallen wel degelijk een pre zijn.
En dat komt dan wel goed als je al aangenomen bent. Het is vrij selectief, dan maar je CV en motivatie er op aanpassen... Iets of niets.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Voor een deel terecht, maar voor een ander deel jammer. Zo mis je een deel van de creatieve oplossingen die anders nooit bedacht zouden zijn. Kennis van zaken kan in een aantal gevallen wel degelijk een pre zijn.
Ok, heb je gelijk in.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het ICMm drietje heeft er maar eentje
Ze bellen de trdl als een sein niet op tijd veilig komt voor vertrek. Tenminste, dat is wat ik voornamelijk van plp's merk.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
en wat leiden ze dan precies?
welke processen?
true. De kneuzen/treinenfappers filteren ze er toch wel makkelijk tussenuit.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En dat komt dan wel goed als je al aangenomen bent. Het is vrij selectief, dan maar je CV en motivatie er op aanpassen... Iets of niets.
Dat mag jij natuurlijk van mening zijn, maar we zien het zeker wel.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:12 schreef Anno1982 het volgende:
Nee, geen tijdelijk stootjuk. Ik ben overigens van mening dat de trdl überhaubt niet kan zien of de lansen het nog doen, ook al haal je ze er uit.![]()
tenzij ze met een verrekijker uit het raam zitten te kijken natuurlijk...
Toch ben ik wel bij het spoor gekomenquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
true. De kneuzen/treinenfappers filteren ze er toch wel makkelijk tussenuit.
de triviale zaken van de treinen die vanaf je eigen station vertrekken moet je tot het eerstvolgende grote knooppunt toch wel redelijk kennen. Exacte tijden hoeven niet, maar wel de belangrijkste dingen, zodat je niet voor ieder wissewasje de railpocket hoeft te grijpen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:56 schreef b2py het volgende:
Het BUP is wel overdreven, maar dat de IC richting Utrecht ook in Gouda stopt, dat vind ik ook wel.
Waar heb je het over, joh?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:55 schreef greavy het volgende:
Goeie discussie... Socios wil niet anders. Moet ie ook niet klagen.
'Goed' voorbeeld, ja! Ik zou dan echt ingrijpen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:45 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb ooit hier in Roosendaal een groep huisvrouwen ervan proberen te weerhouden om in een VIRM met "Vlissingen" op de displays en CTA te stappen, aangezien zij naar Brussel moesten. Maar de NS-mongol op het perron hield toch echt vol dat trein op perron 4a, een VIRM dus, naar Antwerpen en Brussel zou gaan en kreeg uiteindelijk ook de vrouwen overtuigd. 'k Heb echt sprakeloos van verbazing gekeken hoe die man z'n werk daar stond te doen..
Foto van je verknipte abo s.v.p.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk zo is, zeg ik mijn treinabonnement op en zal ik in Nederland nooit meer met de trein reizen.
De lansen op de foto echter...quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat mag jij natuurlijk van mening zijn, maar we zien het zeker wel.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:53 schreef b2py het volgende:
Wel leuk dat ik nu ook een beeld heb als ik een Driek post lees.
Tsja, als trafo- of relaiszijde (kan moeilijk inschatten welke van beide) verdwenen zijn, dan is de sectie echt wel af. Lans of geen lans. Maar ze staan in de WBI he, dus ze kunnen niet weg.quote:
Ja, zoiets heb ik ook een keer gehad. Weet niet meer exact waar het nu precies over ging, maar ik stond in ieder geval op Duivendrecht en er waren een paar mensen die volgens mij naar Bijlmer moesten. Volgens een servicemedewerker konden ze makkelijk de IC naar Utrecht pakken, want die zou ook op Bijlmer stoppen. Dat was dus grote onzin (dit was in de tijd dat Bijlmer nog een klein kutstation was en er geen IC's stopten) en ik vertelde de mensen dat ze óf moesten wachten op de stoptrein óf de metro moesten pakken. NS-servicemedewerker kijkt naar mij en snauwt: "Bemoei je er niet mee!"quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:45 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb ooit hier in Roosendaal een groep huisvrouwen ervan proberen te weerhouden om in een VIRM met "Vlissingen" op de displays en CTA te stappen, aangezien zij naar Brussel moesten. Maar de NS-mongol op het perron hield toch echt vol dat trein op perron 4a, een VIRM dus, naar Antwerpen en Brussel zou gaan en kreeg uiteindelijk ook de vrouwen overtuigd. 'k Heb echt sprakeloos van verbazing gekeken hoe die man z'n werk daar stond te doen..
Ik heb even de moeite genomen om het artikel door te lezen, maar er zijn snel al twee zaken die opvallen. Ten eerste de nogal tendentieuze toon van het stuk, en ten tweede de nogal gebrekkige, selectieve en slecht gestructureerde analyse.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat mij opviel is dat ze, als je op spoor 5b staat, ook een kabel hebben lopen tussen de bovenleiding en de rails. Is dat ook voor de spoorbezetting of is dat puur om te zorgen dat er geen stroom op de bovenleiding komt. Dan bedoel ik dat de beveiliging erin klapt als iemand toch stroom op die bovenleiding zou zetten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach, ik had helemaal niet gezien dat er een stuk spoor miste op die foto. Maar dan nog is die sectie voor de trdl echt wel bezet.
Dat is inderdaad het aarden van de bovenleiding (eigenlijk het minussen van de bovenleiding).quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat mij opviel is dat ze, als je op spoor 5b staat, ook een kabel hebben lopen tussen de bovenleiding en de rails. Is dat ook voor de spoorbezetting of is dat puur om te zorgen dat er geen stroom op de bovenleiding komt. Dan bedoel ik dat de beveiliging erin klapt als iemand toch stroom op die bovenleiding zou zetten.
amen!quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:46 schreef Delhi het volgende:
[..]
Ik heb even de moeite genomen om het artikel door te lezen, maar er zijn snel al twee zaken die opvallen. Ten eerste de nogal tendentieuze toon van het stuk, nogal gebrekkige, selectieve en slecht gestructureerde analyse.
Hoe NS hun eigen kwaliteit wenst te meten is geheel aan hen zelf. Het is niet ongebruikelijk dat bedrijven zelf enigszins selectief zijn in de weergave van hun prestaties of dit beter doen voorkomen dan daadwerkelijk het geval is. Nou is er al een opmerking gemaakt over het aantal toiletten in treinen door een andere user in dit topic.
Ten tweede meet NS volgens mij met meerdere methodes het aantal reizigers in treinen. Via de conducteur geeft inderdaad een zeer grove indicatie, maar via andere onderzoeksbureaus wordt ook het aantal reizigers geregistreerd (en met welk vervoersbewijs zij reizen). Bij mijn weten wordt er ook een derde methode gebruikt, maar die kan ik mij even niet herinneren. Verder kan via de OV kaart uitstekend de reizigersstromen worden gemeten, hier spelen alleen wel privacy issues. En daarbij, volgens mij wilt u die kaart liever niet? In het filmpje wordt ook aangegeven dat de conducteur te weinig zichtbaar is in de trein, maar wat is te weinig of wat is genoeg in dit geval? Als je geen geldig kaartje bij je hebt is een onzichtbare conducteur zeer prettig.
Ten derde is de suggestie om het criterium 'vervoerscapaciteit' te hernoemen naar 'voldoende vervoerscapaciteit' is werkelijk beschamend. Wat is voldoende vervoerscapaciteit? Verder nodigt de gesuggereerde naam uit tot twee mogelijke antwoorden, 'ja' of 'nee' is dat wat u beoogt? Een goede dienstverlening is met het criterium ook niet meer mogelijk, voldoende is immers het enige waar naar gestreefd (en gemeten) wordt. Het enige doel van een prestatie criterium is het weergeven van de gemeten waarde. Het is de daaropvolgende analyse op basis van de contract afspraken die daar een waarde oordeel geeft.
Bovenstaande punten zijn interessant, maar gaan voorbij aan het belangrijkste misvatting van het gehele filmpje en het betoog op de blog. Er wordt gesuggereerd dat NS zijn eigen waar keurt en dat dit hen te verwijten valt. Dat eerste is klopt en is geenszins een probleem, het tweede is natuurlijk complete lariekoek.
De overheid heeft een contract met NS voor het leveren van een dienst. Om gedurende de looptijd van het contract te kunnen bepalen of NS voldoet aan de bepalingen in het contract zijn er prestatie indicatoren afgesproken. Het controleren van de indicatoren is aan de overheid (alszijnde de bovenliggen partij deze contractuele relatie). Het is daarmee ook de overheid die aangesproken dient te worden als deze controle niet juist wordt uitgevoerd. De burger (of belangpartijen) kunnen uiteraard de overheid assisteren in deze controle functie met het aanleveren van informatie en kennis over de 'performance' van NS. Hierbij is de overheid dus het aanspreekpunt en niet NS. Immers het controleren van de geleverde dienst is taak van de overheid en niet van NS. Wanneer die controlerende taak toch aan NS wordt overgelaten moet men er ook niet verbaasd over zijn dat dit niet effectief uitgevoerd zal worden. Het is aannemelijk dat NS zal handelen in eigen belang (vanuit economisch theoretisch perspectief).
Conclusie, richt u tot een falende overheid in deze en zorg ervoor dat zij hun controle functie effectiever inrichten (en in velen andere gevallen waar zij hun controlerende tak niet effectief uitvoeren). Interessant is daarbij wat u (en de reiziger in het algemeen) daar aan zou kunnen bijdragen.
Alsof heel NS alleen maar bezig is met treintjes rijden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:29 schreef Yreal het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan "bij de NS staat londen centraal"?
Kut op, ga treinen rijden ofzo. Jullie hebben geen fuck met londen te maken. Dat is zoiets als Mc donalds die reclame gaat maken met : Wij verzorgen de beste kwaliteit pizza's.
Welk onderdeel van de ns heeft er dan ook maar iets te maken met de olympische spelen, laat staan londen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof heel NS alleen maar bezig is met treintjes rijden.
Meerdere afdelingen heet dat.
NsHispeed is gelukkig van NSquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Welk onderdeel van de ns heeft er dan ook maar iets te maken met de olympische spelen, laat staan londen?
Kijk, nshispeed oke, maar de ns zelf..
500quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:06 schreef Anno1982 het volgende:
Volgens mij is de reden van de reclame de sponsoring van NOC*NSF. Dat is vast bedoeld om niet-treinend-Nederland er op te wijzen dat er ook nog een firma is die mensen vervoert over het spoor.
Ik meen dat ze ook een heel stel OV-fietsen in Londen gingen plaatsen.
De meeste bedrijfskundigen zullen je zeggen dat er ook wat te zeggen valt voor "je core business op orde hebben". Ouderwets, ik weet het.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof heel NS alleen maar bezig is met treintjes rijden.
Meerdere afdelingen heet dat.
Dat dus.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
De meeste bedrijfskundigen zullen je zeggen dat er ook wat te zeggen valt voor "je core business op orde hebben".
Ze kunnen ook niet helemaal rekenen bij dat bouwbedrijf!quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
Een item over de verbouwing van Station Zwolle
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=147964
Dat heft natuurlijk NOOIT IEMAND kunnen voorzienquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
Het DDZ staat trouwens deze week werkloos aan de kant. De reden is dat de airco kan lekken en dit condensvorming tot gevolg heeft. Vocht en elektronica gaan natuurlijk niet echt goed samen.
ik weet het niet precies, maar het is iig ernstig genoeg om de stellen op warme dagen aan de kant te houdenquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:51 schreef Igen het volgende:
Iets met een lekke leiding en dat het water dan op het balkon door het plafond lekte ofzo, zoiets was er toch aan de hand?
Dan bouw net zo lief niks in. Of je hebt het niet nodig, of het kapt ermeequote:Op donderdag 26 juli 2012 22:12 schreef James1988 het volgende:
De ICE 3 heeft daar ook last van, maar daar is het nog erger. Bij temperaturen boven 32 graden Celsius valt de airco namelijk geheel uit...
quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
De Wadlopers waren ook altijd leuk. Om de motoren bij warm weer te koelen moest de verwarming aan
Mjaquote:Op donderdag 26 juli 2012 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan bouw net zo lief niks in. Of je hebt het niet nodig, of het kapt ermee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |