Dus ze vallen mensen lastig en verschaffen 'informatie' omdat ze het werk op de trein niet maar aankunnen?quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Neenee, dat zijn in principe goed opgeleide mensen met veiligheidsfuncties. Vaak zijn ze eerst jarenlang HC geweest.
Wat een warrig stuk tekstquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Perronopzichter valt filmploeg aan: http://www.voorbeterov.nl/120725.php
Ik vraag me een beetje af wat we hier met dit soort bagger moeten. Verder kan er best een incident geweest zijn (waarbij het verhaal overigens altijd twee kanten heeft), maar ik vind het een beetje flauw om namen te publiceren.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Perronopzichter valt filmploeg aan: http://www.voorbeterov.nl/120725.php
Niet elke popz is een idioot gelukkig. Maar welke veiligheidsfunctie bekleden ze dan?quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Neenee, dat zijn in principe goed opgeleide mensen met veiligheidsfuncties. Vaak zijn ze eerst jarenlang HC geweest.
Er heeft een Fyra 2 uur stilgestaan voor de tunnel bij Rotterdam. Toen het wegslepen met een andere loc niet lukte, is men gaan evacueren. De hulpdiensten zijn hiervoor uitgerukt, GRIP 1.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:29 schreef b2py het volgende:
Wat is er gebeurd met fyra vanochtend? Lees er iets over op nu.nl maar het is beetje half.
Was best leuk om te zien al die hulpdiensten die voorbij kwamen racen. Politie, brandweer, ambulance, marechaussee en nog wat andere die ik zo niet herkendequote:Op woensdag 25 juli 2012 13:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er heeft een Fyra 2 uur stilgestaan voor de tunnel bij Rotterdam. Toen het wegslepen met een andere loc niet lukte, is men gaan evacueren. De hulpdiensten zijn hiervoor uitgerukt, GRIP 1.
Perronopzichter oftewel de PLP (ProcesLeider Perron). Die heeft over aantal sporen de leiding qua processen enz.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
perronopzichter.....
is dat een melkertbaan?
Joh.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:56 schreef greavy het volgende:
[..]
ProcesLeider Perron ... leiding qua processen
Ik kom er net vandaan en het valt me op hoe goedkoop het daar is, maar verder wel goed geregeld. Maar een prijsverhoging zal wel uit den boze zijn voor de Spanjaarden..quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:23 schreef James1988 het volgende:
Ingrijpende hervormingen bij de nationale Spaanse spoorwegmaatschappij, RENFE. De Spaanse overheid is van mening dat de belastingbetaler veel te weinig waar voor z'n geld krijgt - ¤ 2,5 miljard per jaar.
RENFE zal worden opgesplitst in vier losstaande bedrijven: reizigersvervoer, vrachtvervoer, verhuur van rollend materieel en onderhoud van voertuigen. Ook zullen de sporen worden geopend voor andere vervoerders die over de Spaanse ferrocarriles hun diensten willen aanbieden.
Bron en meer: Railway Gazette
Dat is het zeker. Ik wil heel graag perronopzichter worden. En iedereen mag dan gewoon filmen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Socios is het wel een mooi baantje
Hebben jullie met de organisatie ook echt contact met het Ministerie ?quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Kwaliteitsmetingen NS deugen niet: http://www.voorbeterov.nl/120725b.php
Hé, geinig. Zo te zien reist/rijdt men heel wat verder dan ik dacht.quote:Op woensdag 25 juli 2012 07:42 schreef dennistd het volgende:
Hier staan alle diensten: http://ns4ns.nl/index.php(...)cle&id=59&Itemid=158
En los van die metingen... Doen ze er echt iets mee?quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Kwaliteitsmetingen NS deugen niet: http://www.voorbeterov.nl/120725b.php
NS bussen zijn altijd gratis. Uitchecken bij 't harde gewoonquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
ik vraag me trouwens wel af hoe de NS het doet met in- en uitchecken wanneer ze rechtstreekse diensten gaan rijden tussen 't Harde en Harlingen Haven
quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hebben jullie met de organisatie ook echt contact met het Ministerie ?
lekker goedkoop dus voor de vakantiegangersquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:36 schreef Monopoly het volgende:
[..]
NS bussen zijn altijd gratis. Uitchecken bij 't harde gewoon
Hoe kom ik aan een baan bij NS als perronopzichter/ stationschef/ servicemedewerker op het station? (eventueel eerste 3 maanden zonder loonbetaling)quote:
Die van servicemedewerker staan gewoon op de site van NS als je bij vacatures kijkt. Ze zoeken regelmatig in Den Haag en Rotterdam servicemedewerkers.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoe kom ik aan een baan bij NS als perronopzichter/ stationschef/ servicemedewerker op het station? (eventueel eerste 3 maanden zonder loonbetaling)
Al 'tig' keer naar gesolliciteerd. Men weigert capabel (als in mensen met verstand van treinen) personeel aan te nemen. Dus het zal via een andere 'route' moeten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:16 schreef Monopoly het volgende:
Die van servicemedewerker staan gewoon op de site van NS als je bij vacatures kijkt. Ze zoeken regelmatig in Den Haag en Rotterdam servicemedewerkers.
Ja, dat moet je dan ook niet vermelden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Al 'tig' keer naar gesolliciteerd. Men weigert capabel (als in mensen met verstand van treinen) personeel aan te nemen. Dus het zal via een andere 'route' moeten.
Als dat daadwerkelijk zo is, zeg ik mijn treinabonnement op en zal ik in Nederland nooit meer met de trein reizen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:19 schreef Monopoly het volgende:
Ja, dat moet je dan ook niet vermelden.
Wat ik hoorde in de personelskantines van NS tijdens catering werk, dat ze het niet zo hebben op hobbyisten of gasten met modeltreintjes enzo. Is gewoon een "no go" binnen die wereld.
Hobbyisten in de zin als personeel, vroeger gewoon te veel vage figuren in de spoor wereld gerold. Niet dat elke hobbyist zo is, maar toch, er hangt een soort van taboe over heen lijkt het wel.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk zo is, zeg ik mijn treinabonnement op en zal ik in Nederland nooit meer met de trein reizen.
Het is gewoon van de zotte. Indien men nu een simpele vraag stelt aan een NS-medewerker grijpt men 15 van de 16 keer (keertje gemeten tijdens een middagje op station Groningen) naar de 'railpocket'.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:22 schreef Monopoly het volgende:
Hobbyisten in de zin als personeel, vroeger gewoon te veel vage figuren in de spoor wereld gerold. Niet dat elke hobbyist zo is, maar toch, er hangt een soort van taboe over heen lijkt het wel.
Tsja, het is een beleid wat uitgevoerd wordt, daar kan je moeilijk tegen in gaan.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon van de zotte. Indien men nu een simpele vraag stelt aan een NS-medewerker grijpt met 15 van de 16 keer (keertje gemeten tijdens een middagje op station Groningen) naar de 'railpocket'.
doe ik ookquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon van de zotte. Indien men nu een simpele vraag stelt aan een NS-medewerker grijpt met 15 van de 16 keer (keertje gemeten tijdens een middagje op station Groningen) naar de 'railpocket'.
uhuh. Voor een deel terecht, maar voor een ander deel jammer. Zo mis je een deel van de creatieve oplossingen die anders nooit bedacht zouden zijn. Kennis van zaken kan in een aantal gevallen wel degelijk een pre zijn.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hobbyisten in de zin als personeel, vroeger gewoon te veel vage figuren in de spoor wereld gerold. Niet dat elke hobbyist zo is, maar toch, er hangt een soort van taboe over heen lijkt het wel.
'veel treinen hebben slechts één toilet'quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Kwaliteitsmetingen NS deugen niet: http://www.voorbeterov.nl/120725b.php
het ICMm drietje heeft er maar eentjequote:Op woensdag 25 juli 2012 21:26 schreef b2py het volgende:
[..]
'veel treinen hebben slechts één toilet'
Alle VIRM, ICM, DD-AR, DDZ, ICRm stellen hebben 2 toiletten.
En daarmee heb je een groot deel van de treinen alweer gehad..
Ja, en het is echt niet zo dat ik tijdens werktijd ga letten op de treinstelnummers o.i.d..quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
Zo mis je een deel van de creatieve oplossingen die anders nooit bedacht zouden zijn. Kennis van zaken kan in een aantal gevallen wel degelijk een pre zijn.
En dat komt dan wel goed als je al aangenomen bent. Het is vrij selectief, dan maar je CV en motivatie er op aanpassen... Iets of niets.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Voor een deel terecht, maar voor een ander deel jammer. Zo mis je een deel van de creatieve oplossingen die anders nooit bedacht zouden zijn. Kennis van zaken kan in een aantal gevallen wel degelijk een pre zijn.
Ok, heb je gelijk in.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het ICMm drietje heeft er maar eentje
Ze bellen de trdl als een sein niet op tijd veilig komt voor vertrek. Tenminste, dat is wat ik voornamelijk van plp's merk.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
en wat leiden ze dan precies?
welke processen?
true. De kneuzen/treinenfappers filteren ze er toch wel makkelijk tussenuit.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En dat komt dan wel goed als je al aangenomen bent. Het is vrij selectief, dan maar je CV en motivatie er op aanpassen... Iets of niets.
Dat mag jij natuurlijk van mening zijn, maar we zien het zeker wel.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:12 schreef Anno1982 het volgende:
Nee, geen tijdelijk stootjuk. Ik ben overigens van mening dat de trdl überhaubt niet kan zien of de lansen het nog doen, ook al haal je ze er uit.![]()
tenzij ze met een verrekijker uit het raam zitten te kijken natuurlijk...
Toch ben ik wel bij het spoor gekomenquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
true. De kneuzen/treinenfappers filteren ze er toch wel makkelijk tussenuit.
de triviale zaken van de treinen die vanaf je eigen station vertrekken moet je tot het eerstvolgende grote knooppunt toch wel redelijk kennen. Exacte tijden hoeven niet, maar wel de belangrijkste dingen, zodat je niet voor ieder wissewasje de railpocket hoeft te grijpen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:56 schreef b2py het volgende:
Het BUP is wel overdreven, maar dat de IC richting Utrecht ook in Gouda stopt, dat vind ik ook wel.
Waar heb je het over, joh?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:55 schreef greavy het volgende:
Goeie discussie... Socios wil niet anders. Moet ie ook niet klagen.
'Goed' voorbeeld, ja! Ik zou dan echt ingrijpen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:45 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb ooit hier in Roosendaal een groep huisvrouwen ervan proberen te weerhouden om in een VIRM met "Vlissingen" op de displays en CTA te stappen, aangezien zij naar Brussel moesten. Maar de NS-mongol op het perron hield toch echt vol dat trein op perron 4a, een VIRM dus, naar Antwerpen en Brussel zou gaan en kreeg uiteindelijk ook de vrouwen overtuigd. 'k Heb echt sprakeloos van verbazing gekeken hoe die man z'n werk daar stond te doen..
Foto van je verknipte abo s.v.p.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk zo is, zeg ik mijn treinabonnement op en zal ik in Nederland nooit meer met de trein reizen.
De lansen op de foto echter...quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat mag jij natuurlijk van mening zijn, maar we zien het zeker wel.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:53 schreef b2py het volgende:
Wel leuk dat ik nu ook een beeld heb als ik een Driek post lees.
Tsja, als trafo- of relaiszijde (kan moeilijk inschatten welke van beide) verdwenen zijn, dan is de sectie echt wel af. Lans of geen lans. Maar ze staan in de WBI he, dus ze kunnen niet weg.quote:
Ja, zoiets heb ik ook een keer gehad. Weet niet meer exact waar het nu precies over ging, maar ik stond in ieder geval op Duivendrecht en er waren een paar mensen die volgens mij naar Bijlmer moesten. Volgens een servicemedewerker konden ze makkelijk de IC naar Utrecht pakken, want die zou ook op Bijlmer stoppen. Dat was dus grote onzin (dit was in de tijd dat Bijlmer nog een klein kutstation was en er geen IC's stopten) en ik vertelde de mensen dat ze óf moesten wachten op de stoptrein óf de metro moesten pakken. NS-servicemedewerker kijkt naar mij en snauwt: "Bemoei je er niet mee!"quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:45 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb ooit hier in Roosendaal een groep huisvrouwen ervan proberen te weerhouden om in een VIRM met "Vlissingen" op de displays en CTA te stappen, aangezien zij naar Brussel moesten. Maar de NS-mongol op het perron hield toch echt vol dat trein op perron 4a, een VIRM dus, naar Antwerpen en Brussel zou gaan en kreeg uiteindelijk ook de vrouwen overtuigd. 'k Heb echt sprakeloos van verbazing gekeken hoe die man z'n werk daar stond te doen..
Ik heb even de moeite genomen om het artikel door te lezen, maar er zijn snel al twee zaken die opvallen. Ten eerste de nogal tendentieuze toon van het stuk, en ten tweede de nogal gebrekkige, selectieve en slecht gestructureerde analyse.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Kwaliteitsmetingen NS deugen niet: http://www.voorbeterov.nl/120725b.php
Wat mij opviel is dat ze, als je op spoor 5b staat, ook een kabel hebben lopen tussen de bovenleiding en de rails. Is dat ook voor de spoorbezetting of is dat puur om te zorgen dat er geen stroom op de bovenleiding komt. Dan bedoel ik dat de beveiliging erin klapt als iemand toch stroom op die bovenleiding zou zetten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach, ik had helemaal niet gezien dat er een stuk spoor miste op die foto. Maar dan nog is die sectie voor de trdl echt wel bezet.
Dat is inderdaad het aarden van de bovenleiding (eigenlijk het minussen van de bovenleiding).quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat mij opviel is dat ze, als je op spoor 5b staat, ook een kabel hebben lopen tussen de bovenleiding en de rails. Is dat ook voor de spoorbezetting of is dat puur om te zorgen dat er geen stroom op de bovenleiding komt. Dan bedoel ik dat de beveiliging erin klapt als iemand toch stroom op die bovenleiding zou zetten.
amen!quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:46 schreef Delhi het volgende:
[..]
Ik heb even de moeite genomen om het artikel door te lezen, maar er zijn snel al twee zaken die opvallen. Ten eerste de nogal tendentieuze toon van het stuk, nogal gebrekkige, selectieve en slecht gestructureerde analyse.
Hoe NS hun eigen kwaliteit wenst te meten is geheel aan hen zelf. Het is niet ongebruikelijk dat bedrijven zelf enigszins selectief zijn in de weergave van hun prestaties of dit beter doen voorkomen dan daadwerkelijk het geval is. Nou is er al een opmerking gemaakt over het aantal toiletten in treinen door een andere user in dit topic.
Ten tweede meet NS volgens mij met meerdere methodes het aantal reizigers in treinen. Via de conducteur geeft inderdaad een zeer grove indicatie, maar via andere onderzoeksbureaus wordt ook het aantal reizigers geregistreerd (en met welk vervoersbewijs zij reizen). Bij mijn weten wordt er ook een derde methode gebruikt, maar die kan ik mij even niet herinneren. Verder kan via de OV kaart uitstekend de reizigersstromen worden gemeten, hier spelen alleen wel privacy issues. En daarbij, volgens mij wilt u die kaart liever niet? In het filmpje wordt ook aangegeven dat de conducteur te weinig zichtbaar is in de trein, maar wat is te weinig of wat is genoeg in dit geval? Als je geen geldig kaartje bij je hebt is een onzichtbare conducteur zeer prettig.
Ten derde is de suggestie om het criterium 'vervoerscapaciteit' te hernoemen naar 'voldoende vervoerscapaciteit' is werkelijk beschamend. Wat is voldoende vervoerscapaciteit? Verder nodigt de gesuggereerde naam uit tot twee mogelijke antwoorden, 'ja' of 'nee' is dat wat u beoogt? Een goede dienstverlening is met het criterium ook niet meer mogelijk, voldoende is immers het enige waar naar gestreefd (en gemeten) wordt. Het enige doel van een prestatie criterium is het weergeven van de gemeten waarde. Het is de daaropvolgende analyse op basis van de contract afspraken die daar een waarde oordeel geeft.
Bovenstaande punten zijn interessant, maar gaan voorbij aan het belangrijkste misvatting van het gehele filmpje en het betoog op de blog. Er wordt gesuggereerd dat NS zijn eigen waar keurt en dat dit hen te verwijten valt. Dat eerste is klopt en is geenszins een probleem, het tweede is natuurlijk complete lariekoek.
De overheid heeft een contract met NS voor het leveren van een dienst. Om gedurende de looptijd van het contract te kunnen bepalen of NS voldoet aan de bepalingen in het contract zijn er prestatie indicatoren afgesproken. Het controleren van de indicatoren is aan de overheid (alszijnde de bovenliggen partij deze contractuele relatie). Het is daarmee ook de overheid die aangesproken dient te worden als deze controle niet juist wordt uitgevoerd. De burger (of belangpartijen) kunnen uiteraard de overheid assisteren in deze controle functie met het aanleveren van informatie en kennis over de 'performance' van NS. Hierbij is de overheid dus het aanspreekpunt en niet NS. Immers het controleren van de geleverde dienst is taak van de overheid en niet van NS. Wanneer die controlerende taak toch aan NS wordt overgelaten moet men er ook niet verbaasd over zijn dat dit niet effectief uitgevoerd zal worden. Het is aannemelijk dat NS zal handelen in eigen belang (vanuit economisch theoretisch perspectief).
Conclusie, richt u tot een falende overheid in deze en zorg ervoor dat zij hun controle functie effectiever inrichten (en in velen andere gevallen waar zij hun controlerende tak niet effectief uitvoeren). Interessant is daarbij wat u (en de reiziger in het algemeen) daar aan zou kunnen bijdragen.
Alsof heel NS alleen maar bezig is met treintjes rijden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:29 schreef Yreal het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan "bij de NS staat londen centraal"?
Kut op, ga treinen rijden ofzo. Jullie hebben geen fuck met londen te maken. Dat is zoiets als Mc donalds die reclame gaat maken met : Wij verzorgen de beste kwaliteit pizza's.
Welk onderdeel van de ns heeft er dan ook maar iets te maken met de olympische spelen, laat staan londen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof heel NS alleen maar bezig is met treintjes rijden.
Meerdere afdelingen heet dat.
NsHispeed is gelukkig van NSquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Welk onderdeel van de ns heeft er dan ook maar iets te maken met de olympische spelen, laat staan londen?
Kijk, nshispeed oke, maar de ns zelf..
500quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:06 schreef Anno1982 het volgende:
Volgens mij is de reden van de reclame de sponsoring van NOC*NSF. Dat is vast bedoeld om niet-treinend-Nederland er op te wijzen dat er ook nog een firma is die mensen vervoert over het spoor.
Ik meen dat ze ook een heel stel OV-fietsen in Londen gingen plaatsen.
De meeste bedrijfskundigen zullen je zeggen dat er ook wat te zeggen valt voor "je core business op orde hebben". Ouderwets, ik weet het.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof heel NS alleen maar bezig is met treintjes rijden.
Meerdere afdelingen heet dat.
Dat dus.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
De meeste bedrijfskundigen zullen je zeggen dat er ook wat te zeggen valt voor "je core business op orde hebben".
Ze kunnen ook niet helemaal rekenen bij dat bouwbedrijf!quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
Een item over de verbouwing van Station Zwolle
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=147964
Dat heft natuurlijk NOOIT IEMAND kunnen voorzienquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
Het DDZ staat trouwens deze week werkloos aan de kant. De reden is dat de airco kan lekken en dit condensvorming tot gevolg heeft. Vocht en elektronica gaan natuurlijk niet echt goed samen.
ik weet het niet precies, maar het is iig ernstig genoeg om de stellen op warme dagen aan de kant te houdenquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:51 schreef Igen het volgende:
Iets met een lekke leiding en dat het water dan op het balkon door het plafond lekte ofzo, zoiets was er toch aan de hand?
Dan bouw net zo lief niks in. Of je hebt het niet nodig, of het kapt ermeequote:Op donderdag 26 juli 2012 22:12 schreef James1988 het volgende:
De ICE 3 heeft daar ook last van, maar daar is het nog erger. Bij temperaturen boven 32 graden Celsius valt de airco namelijk geheel uit...
quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
De Wadlopers waren ook altijd leuk. Om de motoren bij warm weer te koelen moest de verwarming aan
Mjaquote:Op donderdag 26 juli 2012 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan bouw net zo lief niks in. Of je hebt het niet nodig, of het kapt ermee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |