de triviale zaken van de treinen die vanaf je eigen station vertrekken moet je tot het eerstvolgende grote knooppunt toch wel redelijk kennen. Exacte tijden hoeven niet, maar wel de belangrijkste dingen, zodat je niet voor ieder wissewasje de railpocket hoeft te grijpen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:56 schreef b2py het volgende:
Het BUP is wel overdreven, maar dat de IC richting Utrecht ook in Gouda stopt, dat vind ik ook wel.
Waar heb je het over, joh?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:55 schreef greavy het volgende:
Goeie discussie... Socios wil niet anders. Moet ie ook niet klagen.
'Goed' voorbeeld, ja! Ik zou dan echt ingrijpen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:45 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb ooit hier in Roosendaal een groep huisvrouwen ervan proberen te weerhouden om in een VIRM met "Vlissingen" op de displays en CTA te stappen, aangezien zij naar Brussel moesten. Maar de NS-mongol op het perron hield toch echt vol dat trein op perron 4a, een VIRM dus, naar Antwerpen en Brussel zou gaan en kreeg uiteindelijk ook de vrouwen overtuigd. 'k Heb echt sprakeloos van verbazing gekeken hoe die man z'n werk daar stond te doen..
Foto van je verknipte abo s.v.p.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk zo is, zeg ik mijn treinabonnement op en zal ik in Nederland nooit meer met de trein reizen.
De lansen op de foto echter...quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat mag jij natuurlijk van mening zijn, maar we zien het zeker wel.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:53 schreef b2py het volgende:
Wel leuk dat ik nu ook een beeld heb als ik een Driek post lees.
Tsja, als trafo- of relaiszijde (kan moeilijk inschatten welke van beide) verdwenen zijn, dan is de sectie echt wel af. Lans of geen lans. Maar ze staan in de WBI he, dus ze kunnen niet weg.quote:
Ja, zoiets heb ik ook een keer gehad. Weet niet meer exact waar het nu precies over ging, maar ik stond in ieder geval op Duivendrecht en er waren een paar mensen die volgens mij naar Bijlmer moesten. Volgens een servicemedewerker konden ze makkelijk de IC naar Utrecht pakken, want die zou ook op Bijlmer stoppen. Dat was dus grote onzin (dit was in de tijd dat Bijlmer nog een klein kutstation was en er geen IC's stopten) en ik vertelde de mensen dat ze óf moesten wachten op de stoptrein óf de metro moesten pakken. NS-servicemedewerker kijkt naar mij en snauwt: "Bemoei je er niet mee!"quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:45 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb ooit hier in Roosendaal een groep huisvrouwen ervan proberen te weerhouden om in een VIRM met "Vlissingen" op de displays en CTA te stappen, aangezien zij naar Brussel moesten. Maar de NS-mongol op het perron hield toch echt vol dat trein op perron 4a, een VIRM dus, naar Antwerpen en Brussel zou gaan en kreeg uiteindelijk ook de vrouwen overtuigd. 'k Heb echt sprakeloos van verbazing gekeken hoe die man z'n werk daar stond te doen..
Ik heb even de moeite genomen om het artikel door te lezen, maar er zijn snel al twee zaken die opvallen. Ten eerste de nogal tendentieuze toon van het stuk, en ten tweede de nogal gebrekkige, selectieve en slecht gestructureerde analyse.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Kwaliteitsmetingen NS deugen niet: http://www.voorbeterov.nl/120725b.php
Wat mij opviel is dat ze, als je op spoor 5b staat, ook een kabel hebben lopen tussen de bovenleiding en de rails. Is dat ook voor de spoorbezetting of is dat puur om te zorgen dat er geen stroom op de bovenleiding komt. Dan bedoel ik dat de beveiliging erin klapt als iemand toch stroom op die bovenleiding zou zetten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach, ik had helemaal niet gezien dat er een stuk spoor miste op die foto. Maar dan nog is die sectie voor de trdl echt wel bezet.
Dat is inderdaad het aarden van de bovenleiding (eigenlijk het minussen van de bovenleiding).quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat mij opviel is dat ze, als je op spoor 5b staat, ook een kabel hebben lopen tussen de bovenleiding en de rails. Is dat ook voor de spoorbezetting of is dat puur om te zorgen dat er geen stroom op de bovenleiding komt. Dan bedoel ik dat de beveiliging erin klapt als iemand toch stroom op die bovenleiding zou zetten.
amen!quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:46 schreef Delhi het volgende:
[..]
Ik heb even de moeite genomen om het artikel door te lezen, maar er zijn snel al twee zaken die opvallen. Ten eerste de nogal tendentieuze toon van het stuk, nogal gebrekkige, selectieve en slecht gestructureerde analyse.
Hoe NS hun eigen kwaliteit wenst te meten is geheel aan hen zelf. Het is niet ongebruikelijk dat bedrijven zelf enigszins selectief zijn in de weergave van hun prestaties of dit beter doen voorkomen dan daadwerkelijk het geval is. Nou is er al een opmerking gemaakt over het aantal toiletten in treinen door een andere user in dit topic.
Ten tweede meet NS volgens mij met meerdere methodes het aantal reizigers in treinen. Via de conducteur geeft inderdaad een zeer grove indicatie, maar via andere onderzoeksbureaus wordt ook het aantal reizigers geregistreerd (en met welk vervoersbewijs zij reizen). Bij mijn weten wordt er ook een derde methode gebruikt, maar die kan ik mij even niet herinneren. Verder kan via de OV kaart uitstekend de reizigersstromen worden gemeten, hier spelen alleen wel privacy issues. En daarbij, volgens mij wilt u die kaart liever niet? In het filmpje wordt ook aangegeven dat de conducteur te weinig zichtbaar is in de trein, maar wat is te weinig of wat is genoeg in dit geval? Als je geen geldig kaartje bij je hebt is een onzichtbare conducteur zeer prettig.
Ten derde is de suggestie om het criterium 'vervoerscapaciteit' te hernoemen naar 'voldoende vervoerscapaciteit' is werkelijk beschamend. Wat is voldoende vervoerscapaciteit? Verder nodigt de gesuggereerde naam uit tot twee mogelijke antwoorden, 'ja' of 'nee' is dat wat u beoogt? Een goede dienstverlening is met het criterium ook niet meer mogelijk, voldoende is immers het enige waar naar gestreefd (en gemeten) wordt. Het enige doel van een prestatie criterium is het weergeven van de gemeten waarde. Het is de daaropvolgende analyse op basis van de contract afspraken die daar een waarde oordeel geeft.
Bovenstaande punten zijn interessant, maar gaan voorbij aan het belangrijkste misvatting van het gehele filmpje en het betoog op de blog. Er wordt gesuggereerd dat NS zijn eigen waar keurt en dat dit hen te verwijten valt. Dat eerste is klopt en is geenszins een probleem, het tweede is natuurlijk complete lariekoek.
De overheid heeft een contract met NS voor het leveren van een dienst. Om gedurende de looptijd van het contract te kunnen bepalen of NS voldoet aan de bepalingen in het contract zijn er prestatie indicatoren afgesproken. Het controleren van de indicatoren is aan de overheid (alszijnde de bovenliggen partij deze contractuele relatie). Het is daarmee ook de overheid die aangesproken dient te worden als deze controle niet juist wordt uitgevoerd. De burger (of belangpartijen) kunnen uiteraard de overheid assisteren in deze controle functie met het aanleveren van informatie en kennis over de 'performance' van NS. Hierbij is de overheid dus het aanspreekpunt en niet NS. Immers het controleren van de geleverde dienst is taak van de overheid en niet van NS. Wanneer die controlerende taak toch aan NS wordt overgelaten moet men er ook niet verbaasd over zijn dat dit niet effectief uitgevoerd zal worden. Het is aannemelijk dat NS zal handelen in eigen belang (vanuit economisch theoretisch perspectief).
Conclusie, richt u tot een falende overheid in deze en zorg ervoor dat zij hun controle functie effectiever inrichten (en in velen andere gevallen waar zij hun controlerende tak niet effectief uitvoeren). Interessant is daarbij wat u (en de reiziger in het algemeen) daar aan zou kunnen bijdragen.
Alsof heel NS alleen maar bezig is met treintjes rijden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:29 schreef Yreal het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan "bij de NS staat londen centraal"?
Kut op, ga treinen rijden ofzo. Jullie hebben geen fuck met londen te maken. Dat is zoiets als Mc donalds die reclame gaat maken met : Wij verzorgen de beste kwaliteit pizza's.
Welk onderdeel van de ns heeft er dan ook maar iets te maken met de olympische spelen, laat staan londen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof heel NS alleen maar bezig is met treintjes rijden.
Meerdere afdelingen heet dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |